Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Fonds voor kosten operatie?

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Chihuahua-paws
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar
Aantal honden: 2

Re: Fonds voor kosten operatie?

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

Cleva schreef:
toots schreef:Het is artikel 4 lid 1.b idd ;)

Je hebt er in de praktijk niets aan maar dat is eigenlijk altijd zo met kaderwetten.
Weet jij toevallig het toppic nog van de dierenartsen die beboet waren omdat ze een drachtige hond niet wilden helpen?

Of iemand anders die het toppic nog weet? Dat is een heel andere situatie dan met PL natuurlijk.
Maar deze dierenartsen werden beboet omdat ze weigerden zorg te bieden ;)

Je kunt dus wel degelijk wat hebben aan de "kaderwetten"
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..

Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
Chihuahua-paws
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..

Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
CKS
Zeer actief

Ongelezen bericht door CKS »

Cleva schreef: Nee, je bent niet verplicht om filantropie te bedrijven maar een goed lopende dierenartsenpraktijk heeft ALTIJD eerst een reputatie van kundigheid, redelijkheid en klantvriendelijkheid. Je hoeft geen heilige roeping te voelen maar als je niet begrijpt wat het dier voor de eigenaar betekent zaag je als dierenarts de poten onder je eigen stoel vandaan.
Als je lekker nuchter gaat zitten doen over het ontzeggen van zorg maak je jezelf als dierenarts onbelangrijk. Niet slim.

Een echte ondernemer kijkt verder dan de volgende factuur.
Ah, dus als je als dierenarts geen lening verstrekt aan iemand die absoluut niet kredietwaardig is (bank, familie en vrienden willen immers ook geen lening verstrekken) dan maak je jezelf 'onbelangrijk'? Onbelangrijk voor wie eigenlijk, voor mensen die wel honden hebben maar niet de financiële middelen om voor ze te zorgen? Nou laat mij dan maar lekker onbelangrijk zijn, lijkt me heerlijk als al dat soort klanten naar andere dierenartsen gaan en mij vooral links laten liggen :LOL:

In de werkelijke wereld leer je helaas heel snel dat krediet geven in werkelijkheid te vaak neerkomt op geld weggeven. En daar pas je de regels dus op aan. Dus normaalgesproken betaal je bij ons operaties e.d. altijd 50% vooraf, en de rest bij ophalen. Bij noodgevallen wilden we daar nog wel eens soepel mee zijn. Tot twee gevallen: 1 Ierse wolfhond met maagtorsie om 1 am, en 1 boxer met bijtwonden om 10 pm. De eerste heeft dus pas na 4 maanden betaald, terwijl jij met je team om 5 uur 's ochtends nog de kots en de stront uit je operatiekamer staat te boenen. Plus dat zo'n operatie gewoon erg duur is, qua geneesmiddelen, anestesie en hechtingen. Moet ik dat allemaal maar voorschieten omdat die mensen een hond hebben die ze niet kunnen betalen?

De tweede hond, die de dag tevoren al gebeten was maar pas 's avonds gebracht, is geopereerd na een aanbetaling van ong. 100 euro. Ook tot diep in de nacht bezig geweest, uiteindelijk is de hond om 3 uur 's ochtends overleden, en je raadt het niet, de rest van de rekening is dus never nooit betaald. Dat was dus een consult, een dure operatie incl. team en anestesie, en vervolgens de crematie van het lichaam en daar hebben we ook na lang soebatten niets meer van gezien.

Sindsdien zijn de regels dus aangepast. Voor 'eigen' klanten nog steeds 50% aanbetaling, maar voor externe klanten geldt dat bij spoed de operatiekosten 100% voldaan moeten zijn voor de hond naar de operatiekamer gaat. Is men het daar niet mee eens dan bellen ze hun 'eigen' dierenarts maar uit bed, of ze zoeken een andere kliniek die bij nacht en ontij gratis een hond wil opereren. We accepteren wel creditcard hoor, dus voor mensen die kredietwaardig zijn (volgens de bank dus, de proffesionals als het hierom gaat) is dit helemaal geen probleem.
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers

Ongelezen bericht door gonnie »

CKS schreef:
Cleva schreef: Nee, je bent niet verplicht om filantropie te bedrijven maar een goed lopende dierenartsenpraktijk heeft ALTIJD eerst een reputatie van kundigheid, redelijkheid en klantvriendelijkheid. Je hoeft geen heilige roeping te voelen maar als je niet begrijpt wat het dier voor de eigenaar betekent zaag je als dierenarts de poten onder je eigen stoel vandaan.
Als je lekker nuchter gaat zitten doen over het ontzeggen van zorg maak je jezelf als dierenarts onbelangrijk. Niet slim.

Een echte ondernemer kijkt verder dan de volgende factuur.
Ah, dus als je als dierenarts geen lening verstrekt aan iemand die absoluut niet kredietwaardig is (bank, familie en vrienden willen immers ook geen lening verstrekken) dan maak je jezelf 'onbelangrijk'? Onbelangrijk voor wie eigenlijk, voor mensen die wel honden hebben maar niet de financiële middelen om voor ze te zorgen? Nou laat mij dan maar lekker onbelangrijk zijn, lijkt me heerlijk als al dat soort klanten naar andere dierenartsen gaan en mij vooral links laten liggen :LOL:

In de werkelijke wereld leer je helaas heel snel dat krediet geven in werkelijkheid te vaak neerkomt op geld weggeven. En daar pas je de regels dus op aan. Dus normaalgesproken betaal je bij ons operaties e.d. altijd 50% vooraf, en de rest bij ophalen. Bij noodgevallen wilden we daar nog wel eens soepel mee zijn. Tot twee gevallen: 1 Ierse wolfhond met maagtorsie om 1 am, en 1 boxer met bijtwonden om 10 pm. De eerste heeft dus pas na 4 maanden betaald, terwijl jij met je team om 5 uur 's ochtends nog de kots en de stront uit je operatiekamer staat te boenen. Plus dat zo'n operatie gewoon erg duur is, qua geneesmiddelen, anestesie en hechtingen. Moet ik dat allemaal maar voorschieten omdat die mensen een hond hebben die ze niet kunnen betalen?

De tweede hond, die de dag tevoren al gebeten was maar pas 's avonds gebracht, is geopereerd na een aanbetaling van ong. 100 euro. Ook tot diep in de nacht bezig geweest, uiteindelijk is de hond om 3 uur 's ochtends overleden, en je raadt het niet, de rest van de rekening is dus never nooit betaald. Dat was dus een consult, een dure operatie incl. team en anestesie, en vervolgens de crematie van het lichaam en daar hebben we ook na lang soebatten niets meer van gezien.

Sindsdien zijn de regels dus aangepast. Voor 'eigen' klanten nog steeds 50% aanbetaling, maar voor externe klanten geldt dat bij spoed de operatiekosten 100% voldaan moeten zijn voor de hond naar de operatiekamer gaat. Is men het daar niet mee eens dan bellen ze hun 'eigen' dierenarts maar uit bed, of ze zoeken een andere kliniek die bij nacht en ontij gratis een hond wil opereren. We accepteren wel creditcard hoor, dus voor mensen die kredietwaardig zijn (volgens de bank dus, de proffesionals als het hierom gaat) is dit helemaal geen probleem.
Gelijk hebben jullie.

Als ik dierenarts was liet ik de rekening ook alvast van tevoren betalen. Of in ieder geval 50%.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
Anne&Taar
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden, Schapedoes

Ongelezen bericht door Anne&Taar »

Dat gezeur over 'nood' zeg. Ik ken geen enkel mens die een dier welke op leven na dood wordt aangeboden, zo de rug toekeert; dierenarts of niet. Maar als dierenarts krijg je de klanten die je verdient. Je doet er goed aan uit te kijken geen naam op te bouwen dat je de dingen 'wel even voorschiet', want ik ken veel praktijken waar het goede vertrouwen meer dan eens is aangetast. Ik ben wel eens midden in de nacht uren bezig geweest met een dier, waarna de eigenaar mij glashard voorloog over naam en adres; zodat je vervolgens naar je centen kunt fluiten. Je hoeft echt niet iedereen te vriend te houden om een goede klantenkring en een goede naam op te bouwen, wat een onzin.
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Cleva schreef:
CKS schreef: Ah, dus
Nou, nee. Je reactie raakt amper aan wat ik zeg.
Dat dacht ik toch van niet.
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”