Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Werkstraf om te dikke hond
Moderator: moderatorteam
-
80564M
Re: Werkstraf om te dikke hond
Zo dan!!! Word ik hier even lekker neergezet. En dan is er een ander die van het forum wegloopt omdat er in het algemeen niet leuk over SPA's wordt geschreven hier. En ik word hier gewoon meermalen met naam en toenaam bij gesleept. Heel fijn. Nou, ik kan jullie vertellen dat wanneer Saar de helft van haar gewicht was geweest, dat ze dan beslist niet dik 13 was geworden en al helemaal niet tot het eind lange dagwandelingen had kunnen maken. Als die 20 kilo was geweest, dan had je de dierenbescherming mogen bellen wegens verwaarlozing.
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
- Aantal honden: 1
Dat bedoel ik ook_Tiny_ schreef:Een andere insteek door ze op een andere manier te benaderen. De meeste mensen willen namelijk best meewerken aan een oplossing als ze inzien dat het niet goed gaat net hun hond. Maar wat ik nu al een aantal keer heb meegemaakt vanaf de zijlijn dat de "hulpverleners" vooral dreigen en bluffen om mensen zover te krijgen dat ze meewerken. Gaat niet helpen, gek he? Meteen met de deur in huis vallen en meteen beginnen over herplaatsen en dat verzin ik niet dat gebeurt keer op keer op keer. Mensen raken compleet de regie over hun hond kwijt zodra "hulpverleners" zich ermee bemoeien. Daarmee jaag je mensen in het harnas en sluiten ze zich af voor hulp. Weet natuurlijk niet zeker of dat hier aan de hand is maar kan het me levendig voorstellen. Kan me ook heel goed voorstellen dat deze mensen nog steeds niet begrijpen wat ze precies fout hebben gedaan.
Nee, we gaan afpakken, vervolgen en veroordelen. Lekker makkelijk. Ondertussen is er niemand geholpen.
Klinkt dit zwartgallig? Misschien. Maar jammer genoeg heb ik al vaak gezien dat het op deze manier ging.
- Paisley
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie
- Aantal honden: 2
Ik vraag me af wat eigenlijk het verschil is wettelijk tussen een hond en een varken? Niets toch?
Een varken in bioindustrie wordt ook vetgemest onder erbarmelijke omstandigheden tot ie rijp is voor de slacht. Dan is het ineens geen domme onwetende baas maar heet het 'bedrijfsvoering'
Nouja, ik vind het een interessante discussie, maar ík kom er niet uit
Een varken in bioindustrie wordt ook vetgemest onder erbarmelijke omstandigheden tot ie rijp is voor de slacht. Dan is het ineens geen domme onwetende baas maar heet het 'bedrijfsvoering'

- Plakvis
- Zeer actief
Tsja, een varken is een product en een hond een troeteldier waar men goed voor hoort te zorgen. Ik zou het toejuichen wanneer het verplicht wordt om vee ook goed te behandelen, maar dat gaat voorlopig nog niet gebeuren.
-
laeken
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Een varken dat niet kan lopen en pijn heeft wordt gewoon bezocht door een veearts normaal gesproken. En het idee dat varkens modder vet worden gemest is achterhaald. Wij eten vrij jonge varkens met een verlaagje maar geen varkens waarvan de helft uit vet bestaat. Dat is helemaal niet lekker. Een speklapje heeft een zwoerd maar bestaat niet voor 90% uit vet. Dus die hond is veel zieker en vetter dan een gemiddeld vleesvarken. Een vleesvarken is een jong gespierd goed doorvoed dier. Ook de plofkip is verre van vet maar vooral spier. Gefokt op groei en spierontwikkeling.Paisley schreef:Ik vraag me af wat eigenlijk het verschil is wettelijk tussen een hond en een varken? Niets toch?
Dat slachtvee modder vet is is een fabel.
- Paisley
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie
- Aantal honden: 2
Ik weet dat rood vlees spier is en geen vet, je hebt helemaal gelijk.