Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Tielse BOA's gaan incognito.

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

dagmar88
Zeer actief

Re: Tielse BOA's gaan incognito.

Ongelezen bericht door dagmar88 »

teckeltoos schreef:Katten mogen ongehinderd schijten in kinderzandbakken en netjes geschoffelde tuinperkjes.
Castreren?...nee snijden in een gezond dier is zielig maar ondertussen stinken de deurposten, autowielen, fietstassen enz naar kattenpis.
Dat mag allemaal.

Hunnie magge het auwk is inderdaad wel een heel goede reden.
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Cleva schreef:
Neeltje schreef: Het zou niet eens nodig moeten zijn om een fatsoenlijke moraal af te dwingen. Je kunt hier in het dorp verdomme niet eens meer gewoon op de stoep lopen, maar bent wel gedwongen om constant naar beneden te kijken om de drollen te ontwijken en het wordt met de dag erger.
Ik kijk zelf waar ik loop omdat ik anders op mijn bek ga over een stoeprand.
Fijn als jij dat normaal vindt, maar ik vind het asociaal gedrag van de hoogste plank.
Dat vind ik ook, zoals ik al heel duidelijk gezegd heb. Ik ruim niet alleen de drolletjes van mijn hond op maar ook al het andere zwerfvuil dat ik tegenkom.
Ik vind alleen niet dat asociaal gedrag met alle beschikbare middelen bestreden moet worden.
Dan blus je de brand met napalm.
Er is namelijk niets asocialer dan elkaar stiekem in de gaten te houden.

Niets mis met zichtbaar toezicht, met onzichtbaar toezicht is daarentegen alles mis.

Ik vind het oprecht verdrietig om te lezen dat mensen het wel prima vinden om van overheidswege anoniem geobserveerd te worden.
Alsof je in rondom je eigen huis op straat niet meer bent dan een bezoeker van een winkel.

Ik stel me voor dat er over 10 jaar een drone boven mijn hoofd hangt als ik bejaarde Hein uitlaat. Gewoon om te kijken of ik hem niet los laat buiten de vrije zone en het drolletje wel opraap.

Waar willen jullie in godsnaam heen met gezag en maatschappij?
Ik vind het volslagen idioot.
Het zou ook niet nodig hoeven te zijn, maar, zoals je hier alleen al leest, houdt het niet op bij 1 drolletje op de stoep. Als we vanmiddag tijdens onze wandeling geen 30 drollen of meer zijn tegengekomen op de stoep. En dan zijn het al vaak van die uitgegleden drollen, waarvan dan overal plakken op de stoep zitten. Alle gekleurde rondjes zijn prullebakken die ik weet in het dorp en waar ook de meeste mensen lopen om hun honden uit te laten. Grootte van het dorp, ongeveer 1,5 km bij 700 meter of zo.
Afbeelding
Neeltje

Als je niks verkeerd doet, maakt het niet uit dat daar een stadswacht of politieagent in burger zit. De mensen hebben het er zelf naar gemaakt. En behalve een flinke geldboete mogen ze ze van mij de drollen van de stoep laten schrobben met een tandenborstel.
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Tara schreef:
Cleva schreef: Ik vind zoveel op straat vervelend of ronduit walgelijk. Dat begint en stopt bij lange na niet met poep, rommel, kots of zelfs dieven.
Maar dat betekent toch niet dat je het wel in orde vindt dat de mevrouw op het bankje eigenlijk een juut is die daar zit om je in de gaten te houden?

Wat bezielt jullie?
Cleef, werkelijk waar. Dat zou me werkelijk geen zak kunnen schelen.
Maar mij dus ook net als Cleva. Ik vind dat stiekeme gegluur vele malen erger...
Ook te belachelijk voor woorden. Stop dat geld wat die boa kost liever in een strontzuiger probleem ook opgelost.
Laatst gewijzigd door malinois op 06 mar 2016 00:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Neeltje

Cleva schreef:
Neeltje schreef:Als je niks verkeerd doet, maakt het niet uit dat daar een stadswacht of politieagent in burger zit. De mensen hebben het er zelf naar gemaakt. En behalve een flinke geldboete mogen ze ze van mij de drollen van de stoep laten schrobben met een tandenborstel.

Ik mag lijen dat jouw hond een keer de schietende schijterij heeft en je een type treft dat daar geen geduld mee heeft. Veel plezier met je tandenborstel.

Het feit dat ik niets verkeerd doe heeft helemaal niets te maken met mijn onwil om bekeken te worden.

Onschuldig zijn is de norm en vrijheid /anonimiteit is de beloning.
Ikzelf ga liever onder een bosje in Polen wonen dan in een neo-protestante kostschool.
Weet je, als je je normaal gedraagt en die persoon normaal te woord staat, schiet ook een stadswacht niet uit zijn slof. Een politie agent heeft voor mij zelfs een keer een wiel verwisseld van mijn auto, toen ik op de vluchtstrook stond met een lekke band.
pioenroos
Zeer actief
Mijn ras(sen): xteckel Mies, eurasier Diem en schapendoes in deeltijd Flora.
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door pioenroos »

Tara schreef:
Cleef, werkelijk waar. Dat zou me werkelijk geen zak kunnen schelen.
Ow, gelukkig! Ik begon mij al zorgen te maken over mijn gebrek aan ergernis in deze zaak! Maar als de uitvindster van het ergernissentopic het ook niet snapt, dan gaat het nog goed met mij :cool2:
Afbeelding
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

De mentaliteit in ons dorp is blijkbaar heel anders dan elders. Ja, er ligt een enkele keer een drol op de stoep waar ik me aan erger (zoveel moeite is het toch niet om dat ding even weg te werken, in de goot of in een poepzakje). Maar zo heel vaak gebeurt het niet eens. En hier is geeneens een opruimplicht! Het mag alleen niet waar je redelijkerwijs kunt verwachten dat er mensen in kunnen stappen/door kunnen rijden. En honden mogen niet op speelterreinen.
In het hele dorp horen honden aangelijnd te zijn, maar als ze goed onder appèl staan, doet de politie er ook niet moeilijk over als ze wel los lopen (dorp verderop zijn ze veel strenger en geldt ook opruimplicht....)
Heb een keer gelezen dat de politie iemand een fors pv aan de broek gehangen heeft voor het los laten lopen van z'n hond waar honden niet mogen komen, terwijl zijn hond verplicht kort aan de lijn moet vanwege eerdere incidenten. Uit het hele verhaal bleek dat ze er weinig problemen mee gehad hadden als iemand daar met een kort-aangelijnde hond even doorgestoken was (heb ik ook weleens gedaan...), maar dit was overtreding op overtreding met een hond die als gevaarlijk te boek stond, dus namen ze dat wel hoog op.
Ik hou wel van die mentaliteit: niet moeilijk doen als er naar de geest van de wet gehandeld wordt (geen overlast veroorzaken), maar streng zijn als er al een sanctie opgelegd was aan iemand.
Van mij hoeft dat undercover-gebeuren ook niet. Hypocrisie pak je daar toch niet mee aan en dat vind ik een heel wat groter probleem dan een drolletje dat verkeerd ligt of een loslopende hond die geen overlast veroorzaakt net buiten een officieel losloopgebied zonder hek eromheen
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Komt ook omdat mensen elkaar niet meer aan durven spreken en niet aangesproken willen worden . En alles aan de politie over gelaten word, bij het minste geringste word er gezegd om de politie te bellen en daarna lopen ze te zeiken dat de politie zo weinig doet. Niet zo gek dat je als politie niet aan andere dingen toekomt met veel klaag en zeik telefoontjes krijgt over een drol op de stoep , gillende kinderen , blaffende hond , fout parkeerders of stoute hondjes die loslopen.
Als die eerste drol op de stoep word gelegt volgen er wel meer ,dat is een gegeven net als met foutparkeerders . Beetje zelfde als er iemand grof vuil aanbied en de rest van de buurt er ook van alles bij dondert. Net als het denken dat je belasting betaald een ander , in dit geval de gemeente/gemeenschap het wel voor je opruimt.
Niet zo moeilijk hoor om je eigen buurt samen schoon te houden zonder ingrijpen van een Boa of politie die het voor je op moet knappen.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
Tineke
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Tineke »

bouvierpoedel schreef:Komt ook omdat mensen elkaar niet meer aan durven spreken en niet aangesproken willen worden . En alles aan de politie over gelaten word, bij het minste geringste word er gezegd om de politie te bellen en daarna lopen ze te zeiken dat de politie zo weinig doet. Niet zo gek dat je als politie niet aan andere dingen toekomt met veel klaag en zeik telefoontjes krijgt over een drol op de stoep , gillende kinderen , blaffende hond , fout parkeerders of stoute hondjes die loslopen.
Als die eerste drol op de stoep word gelegt volgen er wel meer ,dat is een gegeven net als met foutparkeerders . Beetje zelfde als er iemand grof vuil aanbied en de rest van de buurt er ook van alles bij dondert. Net als het denken dat je belasting betaald een ander , in dit geval de gemeente/gemeenschap het wel voor je opruimt.
Niet zo moeilijk hoor om je eigen buurt samen schoon te houden zonder ingrijpen van een Boa of politie die het voor je op moet knappen.
Dat is ook zo , moet bekennen dat ik me daar ook dood aan erger.
Ben ooit eens aangesproken toen Orson ging zitten poepen en ik er naast stond met zakje overigens, of dit de nieuwe uitlaatplek was.
Ik had daar ook vriendelijk op kunnen reageren maar ik heb vrij snauwend het zakje laten zien en Meneer verzocht zich met zijn eigen zaken te bemoeien en mij pas aan te spreken als ik de uitwerpselen zou laten liggen.
Ook waart er op de Langevelderslag een Meneer rond die steeds meent mensen te moeten aanspreken op het feit dat hun hond los loopt, en dan heb ik het dus over de periode dat loslopen daar mag.
Dat ergert mij ook , zou hij nu zien dat onze honden als gekken lopen te jagen zou ik het nog weer anders vinden maar dat is dan niet zo.
Hij wijst je constant op het feit dat er wild loopt ,alsof wij dat niet weten :roll: , en laat dan duidelijk merken dat hij loslopende honden sowieso niet vind kunnen aldaar.
Daar ga ik ook niet meer mee in gesprek maar loop door als ik hem weer een zie.
Ik noem hem overigens altijd Nyckle als ik hem zie.
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Tineke schreef: Ik noem hem overigens altijd Nyckle als ik hem zie.

:LOL:
ellen en de birmanen
Zeer actief
Mijn ras(sen): 4 tollers
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door ellen en de birmanen »

ik geloof dat BOA`S meer doen dan alleen hondenbezitters bekeuren. hier kijken ze ook of er foutparkeerders staan, of je graffiti aan het spuiten bent. ik heb vaak 2 van de 6 honden los en tot nu toe geen bekeuring gehad ondanks dat ze mij aanhielden. ik kon gewoon uitleggen waarom ze los liepen en ze zagen dat ik 3 volle poepzakjes in mijn handen had.
ik kan mij er ook niet echt druk om maken als ze in burger gaan lopen, dat doen de controleurs van de HTM ook.
ellen
Afbeelding
Domor
Zeer actief
Mijn ras(sen): Peruvian Doodle
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Domor »

Hier hebben we een aantal vriendelijke BOA's en 1 of 2 mannetjes zoals ze hier genoemd worden. De hondengestapo en een jong ventje die ik nog nooit ontmoet heb maar blijkbaar vreselijk strikt is in de parkeren (lees: pakketdiensten en modelinge afspraken met de gemeente zijn niet veilig). Ik heb ze beide nog niet ontmoet, enkel het busje zien rijden. Maar ik weet dus ook niet of het om één persoon gaat. In onze vriendengroep worden ze Mieren genoemd. Nuttig zonder gevaarlijk te zijn, ze zijn hoogstens irritant (we praten ook over Bijen, Hommels, Vlinders, Wespen, Eagles, Kolibries, Wormen, Rupsen, Runderen en Rugzakken). En de tofste is Generaal Mier, de rest zijn M&M's (Minion Mieren).
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Ik denk dat Boa's zich ook vaak op de verkeerde locaties bevinden.
In de wijk zijn er een aantal personen die er geen probleem mee hebben om de hond midden op de stoep te laten poepen, en uiteraard ruimen ze het ook niet op. Ik kan volledig begrijpen dat dat voor overlast en irritatie zorgt. Je verdiend naar mijn idee dan ook een bekeuring.
Wat mij betreft moet je dat juist aanpakken, niet de mensen van honden die gewoon in de bosjes hun behoeftes doen in de speciaal aangewezen losloopgebieden.
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

bouvierpoedel schreef:Komt ook omdat mensen elkaar niet meer aan durven spreken en niet aangesproken willen worden . En alles aan de politie over gelaten word, bij het minste geringste word er gezegd om de politie te bellen en daarna lopen ze te zeiken dat de politie zo weinig doet. Niet zo gek dat je als politie niet aan andere dingen toekomt met veel klaag en zeik telefoontjes krijgt over een drol op de stoep , gillende kinderen , blaffende hond , fout parkeerders of stoute hondjes die loslopen.
Nou ja, inderdaad dus.

Een tijd geleden liepen Pieter en ik met Puchu en Kaya. Kaya ging zitten schijten en Pieter stond ernaast met een zakje.
De man aan de overkant had blijkbaar het zakje niet gezien en schreeuwde 'je ruimt dat toch wel op of moet ik soms de politie bellen?!!'

Jezus idioot, waar gaat dit over? :piew: Dreigen met de politie voor een hondendrol meteen hè zonder enig voorafgaand contact.

Ik kan daar niet aardig tegen blijven hoor, ik haat dat soort mensen.
En ja, als iemand zijn hond hier op straat laat schijten en het niet opruimt, heb ik ook de pest in. Als ik het zie, dan roep ik even en vraag gewoon
of ze het even willen opruimen, desnoods kom ik met een zakje of ruim het zelf op (en ja, ook nog die afbreekbare plastic meuk van de Zoo plus).

Maar we slaan door: politie bellen om hondendrollen, incognito in de gaten gehouden worden om een drol en jawel 90 euro boete als je geen
plastic zakje bij je hebt (en ik blijf erbij: zakje is veel schadelijker dan die drol, de oceanen liggen vol met plastic en niet met hondendrollen).

Ik ruim het op, tenminste, hier in de buurt. In de polder ruim ik niks op of hij moet op het pad schijten, maar dat doet ie nooit, altijd netjes
langs de zijkant in het gras.
Maar ik heb echt een t*ringhekel aan dat gedreig, idioot hoge boetes. Er zijn toch echt wel belangrijkere 'misdaden' dan een hondendrol.
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
Budkes
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door Budkes »

Domor schreef:Hier hebben we een aantal vriendelijke BOA's en 1 of 2 mannetjes zoals ze hier genoemd worden. De hondengestapo en een jong ventje die ik nog nooit ontmoet heb maar blijkbaar vreselijk strikt is in de parkeren (lees: pakketdiensten en modelinge afspraken met de gemeente zijn niet veilig). Ik heb ze beide nog niet ontmoet, enkel het busje zien rijden. Maar ik weet dus ook niet of het om één persoon gaat. In onze vriendengroep worden ze Mieren genoemd. Nuttig zonder gevaarlijk te zijn, ze zijn hoogstens irritant (we praten ook over Bijen, Hommels, Vlinders, Wespen, Eagles, Kolibries, Wormen, Rupsen, Runderen en Rugzakken). En de tofste is Generaal Mier, de rest zijn M&M's (Minion Mieren).
:LOL: :LOL: :LOL:
Gr. Aniek

Afbeelding
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Cleva schreef:
ranetje schreef:Wat een kip en ei geleuter.
Als iedereen gewoon de stront van zijn hond opruimde hoefden die BOA's ook niet incognito op straat.
Ja hoor. De overheid als slachtoffer. "Ze moeten wel."
Laat me niet lachen. Ga dan maar gewoon naar huis.
Doen alsof je niet anders kunt is het faillissement van je positie als beleidsmaker.
Als het vanwege poep zover komt dat je voor één gat te vangen bent ben je je wachtgeld niet waard. Onmachtig doen kan elke imbeciel wel, namelijk.

Verontwaardigd doen omdat niet de hele bevolking dezelfde mores heeft is achterlijk.
Het is nog nooit zo geweest dus waarom leun je er op dat het nu ineens wel zo zou zijn?

Het gaat ook helemaal niet om die mores.
Straattegels zijn pas schoon als je ze schoon maakt. Een dagelijkse brigade schoonspuiters levert meer resultaat voor minder geld dus waarom hang je zo aan zelf opruimen?
Wat is nou je eigenlijke bedoeling?

Ik spreek niet voor je maar ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat het een oefening in vroom zijn is.
Als schone straten je doel is moet je stráten schoon maken en niet vermomde bromsnorren met boetes op pad sturen. Die doen namelijk helemaal niets aan die cholerareiger die nog steeds van de lantaarnpaal zit te kakken. Om over het fijnstof van de aanpalende snelweg maar te zwijgen.

Het gaat niet om schoon, het gaat om het afdwingen van quasi-moraliteit en daar heb ik last van.
Veel meer last dan van die hondendrol.
Géén "slachtoffer"
Alleen wordt er gezeurd over dat incognito gaan (waar die BOA's zich ook beslist geen slachtoffer onder zullen voelen), terwijl het gewoon om opruimen van je eigen zooi gaat.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Cindy52
Zeer actief
Mijn ras(sen): mastin espagnol

Ongelezen bericht door Cindy52 »

Neeltje schreef: Het zou ook niet nodig hoeven te zijn, maar, zoals je hier alleen al leest, houdt het niet op bij 1 drolletje op de stoep. Als we vanmiddag tijdens onze wandeling geen 30 drollen of meer zijn tegengekomen op de stoep. En dan zijn het al vaak van die uitgegleden drollen, waarvan dan overal plakken op de stoep zitten. Alle gekleurde rondjes zijn prullebakken die ik weet in het dorp en waar ook de meeste mensen lopen om hun honden uit te laten. Grootte van het dorp, ongeveer 1,5 km bij 700 meter of zo.
Afbeelding
hahahaha moet ook niet gekker worden, nou gaan ze al drollen tellen , jeez blij dat ik weg ben uit Nederland en dat achterbakse boa gedoe, laat ze het maar in hun haar smeren !
korthaar
Zeer actief

Ongelezen bericht door korthaar »

Cindy52 schreef:
Neeltje schreef: Het zou ook niet nodig hoeven te zijn, maar, zoals je hier alleen al leest, houdt het niet op bij 1 drolletje op de stoep. Als we vanmiddag tijdens onze wandeling geen 30 drollen of meer zijn tegengekomen op de stoep. En dan zijn het al vaak van die uitgegleden drollen, waarvan dan overal plakken op de stoep zitten. Alle gekleurde rondjes zijn prullebakken die ik weet in het dorp en waar ook de meeste mensen lopen om hun honden uit te laten. Grootte van het dorp, ongeveer 1,5 km bij 700 meter of zo.
Afbeelding
hahahaha moet ook niet gekker worden, nou gaan ze al drollen tellen , jeez blij dat ik weg ben uit Nederland en dat achterbakse boa gedoe, laat ze het maar in hun haar smeren !
Een must-have voor iedere hondenbezitter: zo'n wandelkaart met deze P.O.I 's.
Cindy52
Zeer actief

Ik denk dat het anders ligt, men heeft geen respect voor de politie in Nederland en logisch ook, stelletje watjes rent nog harder weg dan de burger bij ongeregeldheden ! Er is geen basis ! en je dan druk gaan lopen maken over een drol is buiten proporties !
ranetje
Zeer actief

Cindy52 schreef:
Ik denk dat het anders ligt, men heeft geen respect voor de politie in Nederland en logisch ook, stelletje watjes rent nog harder weg dan de burger bij ongeregeldheden ! Er is geen basis ! en je dan druk gaan lopen maken over een drol is buiten proporties !
Een BOA is geen politieman/vrouw.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Cindy52
Zeer actief

ranetje schreef:Een BOA is geen politieman/vrouw.
nee maar ze willen ze wel die bevoegdheden gaan geven door ze te bewapënen
ranetje
Zeer actief

Cindy52 schreef:
ranetje schreef:Een BOA is geen politieman/vrouw.
nee maar ze willen ze wel die bevoegdheden gaan geven door ze te bewapënen
Tussen willen en gebeuren zal er nog wel heel wat water door de Rijn gaan. :wink:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”