bouvierpoedel schreef:Komt ook omdat mensen elkaar niet meer aan durven spreken en niet aangesproken willen worden . En alles aan de politie over gelaten word, bij het minste geringste word er gezegd om de politie te bellen en daarna lopen ze te zeiken dat de politie zo weinig doet. Niet zo gek dat je als politie niet aan andere dingen toekomt met veel klaag en zeik telefoontjes krijgt over een drol op de stoep , gillende kinderen , blaffende hond , fout parkeerders of stoute hondjes die loslopen.
Als die eerste drol op de stoep word gelegt volgen er wel meer ,dat is een gegeven net als met foutparkeerders . Beetje zelfde als er iemand grof vuil aanbied en de rest van de buurt er ook van alles bij dondert. Net als het denken dat je belasting betaald een ander , in dit geval de gemeente/gemeenschap het wel voor je opruimt.
Niet zo moeilijk hoor om je eigen buurt samen schoon te houden zonder ingrijpen van een Boa of politie die het voor je op moet knappen.
Nou ja, inderdaad dus.
Een tijd geleden liepen Pieter en ik met Puchu en Kaya. Kaya ging zitten schijten en Pieter stond ernaast met een zakje.
De man aan de overkant had blijkbaar het zakje niet gezien en schreeuwde 'je ruimt dat toch wel op of moet ik soms de politie bellen?!!'
Jezus idioot, waar gaat dit over?

Dreigen met de politie voor een hondendrol meteen hè zonder enig voorafgaand contact.
Ik kan daar niet aardig tegen blijven hoor, ik haat dat soort mensen.
En ja, als iemand zijn hond hier op straat laat schijten en het niet opruimt, heb ik ook de pest in. Als ik het zie, dan roep ik even en vraag gewoon
of ze het even willen opruimen, desnoods kom ik met een zakje of ruim het zelf op (en ja, ook nog die afbreekbare plastic meuk van de Zoo plus).
Maar we slaan door: politie bellen om hondendrollen, incognito in de gaten gehouden worden om een drol en jawel 90 euro boete als je geen
plastic zakje bij je hebt (en ik blijf erbij: zakje is veel schadelijker dan die drol, de oceanen liggen vol met plastic en niet met hondendrollen).
Ik ruim het op, tenminste, hier in de buurt. In de polder ruim ik niks op of hij moet op het pad schijten, maar dat doet ie nooit, altijd netjes
langs de zijkant in het gras.
Maar ik heb echt een t*ringhekel aan dat gedreig, idioot hoge boetes. Er zijn toch echt wel belangrijkere 'misdaden' dan een hondendrol.