Ja, toen ik nog bij mijn ouders woonde in Ommoord werd er ook op gelet dat je tuin er netjes uitzag.Lemuria schreef:Een vriendin woonde in Veldhoven. Ze heeft erg on-groene vingers dus haar voortuin was gewoon een wildernis. Had ze geen zin an, het was een huurhuis dus ze ging die zin ook niet maken. Maar die vlieger ging niet op in Veldhoven want elke maand stond er wel een paar keer een manneke voor de deur die haar vermaande wat aan de tuin te doen omdat de buurt anders verpauperdegonnie schreef: Bij ons wil de woningstichting binnenkort in gaan stellen dat je ramen altijd blinkend schoon moeten zijn aan de galerij kant, als je ze zelf niet schoon houdt gaat de woningstichting iemand inhuren en de rekening krijg je zelf dan.
Ik vind het te ver gaan. Komt natuurlijk door al die bemoeials die gaan zeuren dat de ramen van de buren niet schoon genoeg zijn.Elke keer afgewimpeld met een "Jaja, ik zal er eens aan beginnen." en na een paar maanden stond hij met een grasmaaier op de stoep. Die hadden hij en zijn collega's voor haar geregeld. Dan kon ze nu écht aan de slag.
Godsaggie wat hebben we daar verbaasd over in een stuip gelegen![]()
Ik heb die grasmaaier van d'r gekregen en zij is verhuisd
Daar loste de woningstichting het op door er een wedstrijd van te maken, degene met de mooiste tuin won dan iets, weet niet meer wat want dit was meer dan veertig jaar geleden.