Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Dilemma, wat vinden jullie

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Pepie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Europese korthaar
Aantal honden: 0

Re: Dilemma, wat vinden jullie

Ongelezen bericht door Pepie »

laeken schreef:Het is echt op bepaalde vlakken een erg flauw topic aan het worden met oa dank aan Jaap. Om op je vraag terug te komen Jaap. Wat de voorwaarden zijn om een hond te mogen nemen voor mij?

Dat je de kosten kan dragen die dat met zich mee gaat brengen. En dan praat ik over normale kosten en geen chemo of heupen inspuiten met goud. Een hond van 3 jaar kun je nu eenmaal niet afmaken omdat je de baarmoeder niet kan verwijderen of omdat hij zijn poot gebroken heeft. :roll: Is het nu duidelijker? En nee, je hoeft hem geen vers hert te voeren dus smuldier is prima. Maar wat Tineke ook al zegt, als smuldier 70 cent kost en meer kan je niet betalen, waar haal je dan het geld vandaan om 600 euro op te hoesten als je hond een ontstoken baarmoeder heeft? Als er familie is die die kosten willen betalen dan is het ook allemaal prima. Essentie is dat een hond niet door de financiële situatie van zijn baas in een lijdensweg hoeft te belanden. En ja, dat gebeurd heel erg veel nu. Ga maar eens praten met dierenartsen. Honden die veel te ver heen zijn en al maanden of langer veel pijn hebben maar waarvan de baasjes domweg 0,0 financiele middelen hebben. Magere zieke honden in het park met bordjes om hun nek in Amsterdam. Zieke honden aan de poort van het asiel en ga zo door. Dat mag niet gebeuren door willens en wetens een hond te nemen die echt wel een keer wat zal gaan kosten.

De redenatie dat de asielen vol zitten gaat voor mij echt niet op als reden om honden dan maar evt indien het gebeurt medisch te verwaarlozen. Ik denk dat een hond liever in het asiel zit wachtend op een baas met middelen dan met een baarmoeder vol pus of een bek vol rotte tanden bij iemand op schoot. Zomaar mijn gedachte....

En als ik nu lees dat het smuldier verhaal vooral het probleem is, prima, dat is geen probleem. Dat is onzin. Smuldier is prima. Zelfs goedkope brok vind ik echt prima. Daar zal ik nooit over vallen.

Dus de hele discussie is een non discussie als die slechts over smuldier gaat en even wat geld lenen of een regeling treffen als de hond ziek is. Waar praten we dan in hemelsnaam over vraag ik me af? Wie kan daar nu een probleem mee hebben?
Dan zouden diezelfde dierenartsen ooken prijzen weleens mogen verlagen..door die verzekeringen zijn de prijzen ook soms absurd hoog geworden en ik heb een da gehad die alleen voor de nazorg en mijn antwoord dat het goed ging al 35 euro vroeg.
Dar het ook anders kan bewijs mijn huidige da die kwa prijzen vergelijkbaar is met de minimax dokter en mensen lopen echt weg bij hun huidige da en gaan naar haar.
Afbeelding
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door renee-uk »

flamme schreef: Ik heb geschreven dat ik de herplaatsing prima vind maar andere mensen in hun omgeving niet omdat die vinden dat smuldier te goedkoop is en omdat de nieuwe baasjes geen potje achter de hand hebben voor hoge dierenartskosten.

Ikzelf vind smuldier prima. En ik weet dat ze wel een enting een consult en een AB kuur kunnen betalen. Ook zijn er mensen in de omgeving die deels bij kunnen springen.
ik zie het probleem niet hoor.
wie dan leeft die dan zorgt, al die vreselijke doemscenario's hoeven helemaal niet uit te komen en een mouw valt heus ergens aan te passen als het werkelijk nodig is.

denk dat die hond beter af is bij deze mensen dan bij mensen die kapitalen kunnen uitgeven aan da-kosten maar geen tijd aan de hond kunnen of willen besteden.
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
SuzieC1970
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire Bull Terrier en Mechelse herder.
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door SuzieC1970 »

bouvierpoedel schreef:
SuzieC1970 schreef:Volgens mij kan die hond het dan niet veel beter treffen. Smuldier is niet slecht in mijn ogen, hier krijgen ze het ook icm een goedkope brok. Simpelweg omdat ze het op een dure brok niet goed deden en ik het me een paar jaar ook niet heb kunnen veroorloven. Veel aandacht en beweging en liefde weegt voor mij zwaarder dan duur voer hoor. Vroeger werden er zat honden oud op tafelresten en Bonzo brok... En wat betreft DA kosten: een gewoon consult of enting lukt hier prima maar voor ingewikkelde operaties oid is hier ook geen potje. Ik moet dan ook een regeling proberen te treffen of mijn moeder heel lief aankijken. Ik vind dat niet meteen een reden om geen honden te mogen hebben.
:80: Smeer jij smuldier in je ogen.
Ja joh, wist jij niet dat dat goed is voor je oogjes? Hoef ik over een tijdje geen contactlenzen meer... :E:
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Inge O schreef:
Marion. schreef:Ik neem aan dat mensen die in de schuldsanering zitten ook niet vrolijk aan een (extra) kind beginnen,
ben je echt zo naïef dat je dat gelooft?

en dat is nog veel kwalijker want zo'n kind was er nog niet en hoefde er ook nooit te komen - de honden waar ik het over heb zijn er wel en hebben vaak helemaal niks dus voor hen kan het alleen maar beter worden, zelfs bij een baas met weinig geld.
Nou ja, laat ik het zo zeggen... het zou bij mij geen seconde opkomen om in zo'n situatie (schuldsanering, dus je betaalt al veel minder dan je uitgegeven hebt) er een extra zorg en kostenpost bij te 'nemen'.
Ik vind ook eigenlijk gewoon niet dat dat moet kunnen. En dat mag je dan de schuldsanerings-instantie aanrekenen (want mensen die willens en wetens in zo'n situatie er een kostenpost bij nemen, denken alleen maar aan hun eigen pleziertjes volgens mij).

Wij hebben momenteel ook helemaal geen 1000 euro liggen voor DA-bezoekjes. Is gelukkig ook niet nodig. En mocht Miep alleen nog maar waardig verder kunnen leven met een operatie van 1000 euro.... dan is dat te regelen, maar ik denk eerder dat we haar dan laten inslapen. Zo is het dan ook wel weer.
(het is natuurlijk wel anders met een hond die net 3 jaar is geworden)
Miepmiept
Zeer actief

Ongelezen bericht door Miepmiept »

Als ze het geld hebben voor de basisverzorging en ze vinden het waard om daar andere dingen voor te laten. Waarom niet?

Ging hier ook over paarden, toevallig is de mijne net verkocht. Situaties veranderden na 12 jaar en 1.5 jaar heb ik me in alle bochten moeten wringen, omdat ik het niet over mijn hart kon verkrijgen dat dier na 13 jaar weg te doen. Nu denk ik, had ik het maar een jaar eerder gedaan! Zij heeft een leuk plekje en ik kan weer ademen. Ik weet in ieder geval dat ik nooit terug naar die situatie wil.

Mijn ervaring is dat je het vaker rooskleuriger ziet dan eigenlijk de werkelijkheid is, dus het idee van Heavy vind ik zo slecht nog niet. Een paar maanden 60 euro apart zetten, gewoon om te kijken of het echt kan.
luna2906
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising mechelse herder x collie

Ongelezen bericht door luna2906 »

Mits er voldoende ruimte is om normale zorgkosten op te vangen, zie ik geen problemen in een situatie als deze.
Marion. schreef: er een extra zorg en kostenpost bij te 'nemen'.
Ik vind ook eigenlijk gewoon niet dat dat moet kunnen. En dat mag je dan de schuldsanerings-instantie aanrekenen (want mensen die willens en wetens in zo'n situatie er een kostenpost bij nemen, denken alleen maar aan hun eigen pleziertjes volgens mij).
Haha. Ja want een "schuldsaneringsinstantie" (wat overigens niet bestaat, je hebt de GKB's en de WSNP-bewindvoerders als het gaat om schuldregelingen) weet ook altijd wat een cliënt wel of niet uitspookt. Dus als een cliënt een hond aanschaft, terwijl zij daar niets van weten, is het hun schuld?
kipo
Zeer actief

Ongelezen bericht door kipo »

laeken schreef: Als jij denkt dat een hond zijn leven lang niks meer nodig heeft dan een kuurtje AB zo nu en dan dan vraag ik me werkelijk af hoe lang je al honden hebt? Een winkelhaak omdat hij een keer gebeten is is al duurder dan een kuurtje AB. De hond wordt ook ouder. Wat nu als hij aan de rymadil moet? 1 pil is al duurder dan 2 dagen voeren dan. En dan? Afmaken?

Toevallig hebben vrienden van ons een mechelaar van 2 jaar die ineens een schimmel in de neus heeft. Zal 3 keer operaties nodig hebben en een jaar lang behandelen. Kosten, 1500 euro minstens is de voorspelling. En dan? Asiel er voor op laten draaien en de hond daar dumpen aan de hekken? En nu niet over regelingen beginnen want als je 1500 euro kan afbetalen kan je het net zo goed sparen en dan ben je ook niet zo arm als de TS doet vermoeden.
Gelukkig is van een heleboel pijnstillers het patent verlopen, dus er zijn een hoop goedkopere generieken op de markt, ook van rimadyl :wink: . Maar goed, in essentie ben ik het wel met je eens.

Wat ik nog kwijt wilde, hebben je vrienden al eens verder geïnformeerd? Want bij een schimmel in de neus is er ook een behandeloptie waarbij de neus, onder narcose, gespoeld wordt met een schimmeldodende vloeistof. Dit schijnt een zeer effectieve behandeling te zijn met een hoog slagingspercentage en géén nabehandeling nodig.
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

En dan.! Heb je 500 euro op de bank staan voor DA kosten in geval dat. Neem je een hond en heb je de pech dat gelijk de eerste maand het beest wat krijgt en potje leeg.
En gelijk er achter aan weer een boel shit wat kapitalen kost.

Geld is leuk maar helemaal geen zekerheid in het leven hoor.
Ken er die zich scheel sjoppen aan meuk voor de hond met de gedachte dat de hond dat waardeerd en daardoor van hun houd.Bij een poep en scheet bij de DA zitten met aangeklede Fifi .

Ken er ook die een ouwe deken hebben als ligplaats ,goedkope brok voeren en een riem hebben van 20 jaar oud . Het eens even aankijken voordat ze een DA bezoeken. Waar dat beest gewoon een hond kan zijn. En het leven een beetje nemen zoals het komt met de instelling als het probleem zich aandiend zien we wel weer.

Weet wel waar ik liever zou zitten.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

Dit jaar 1x een pup naar een alleenstaande moeder in de bijstand verkocht, wel nadat ze m'n vraag "hoe als er wat met de hond is (medisch)?" beantwoord had, al hoefde ik het niet te vragen, ze kwam er zelf al mee in de introductie dat daar over gedacht was en besproken was met de familie. Weet niet of ik het anders gedaan had
laeken
Zeer actief

Ongelezen bericht door laeken »

bouvierpoedel schreef:En dan.! Heb je 500 euro op de bank staan voor DA kosten in geval dat. Neem je een hond en heb je de pech dat gelijk de eerste maand het beest wat krijgt en potje leeg.
En gelijk er achter aan weer een boel shit wat kapitalen kost.

Geld is leuk maar helemaal geen zekerheid in het leven hoor.
Ken er die zich scheel sjoppen aan meuk voor de hond met de gedachte dat de hond dat waardeerd en daardoor van hun houd.Bij een poep en scheet bij de DA zitten met aangeklede Fifi .

Ken er ook die een ouwe deken hebben als ligplaats ,goedkope brok voeren en een riem hebben van 20 jaar oud . Het eens even aankijken voordat ze een DA bezoeken. Waar dat beest gewoon een hond kan zijn. En het leven een beetje nemen zoals het komt met de instelling als het probleem zich aandiend zien we wel weer.

Weet wel waar ik liever zou zitten.
Je hebt ook zwervers die met hun hond in de winter op een warm plekje gaan slapen en je hebt mensen in een villa die hun hond in de vorst laten slapen. Zo kun je alles wel weg vergelijken.

Al dat relativeren doet toch niks af aan het feit dat mensen zonder geld de bek van hun hond niet kunnen laten schoonmaken omdat dat 200 euro kost? Puntje bij paaltje loopt een hond die bij mensen zit die geen rode cent hebben gewoon jaren rond met een bek vol rotte tanden. Ook worden honden met staar gewoon blind en lopen die als het om erfelijke staar gaat 10 jaar blind rond terwijl iemand die het geld kan missen de hond gewoon had geholpen. Zo zijn er zoveel vervelende kwalen die een hond kan krijgen en die geld kosten zodat het leven van de hond er 10 keer beter op wordt dat ik denk dat je dat wel moet meenemen in je keuze als je een hond neemt en geen geld hebt voor de kosten die dat met zich mee zal brengen.

Een gezonde fitte hond heeft niet veel meer nodig dan een bak voer. Zolang hij fit en gezond is zal dat prima gaan. Zodra hij ziek wordt en hulp nodig heeft heeft de hond een probleem. Dat vind ik dus wel iets om rekening mee te houden.

Zolang de hond geholpen wordt op welke manier ook is het prima. Zodra de rotte tanden moeten blijven zitten of de ogen gewoon wit worden waar je bij staat vind ik dat niet prima. De hond heeft er niet om gevraagd om ergens te wonen waar ze hem financieel niet kunnen dragen. Al lenen mensen het geld, al hebben ze 10 betalingsregelingen, prima, zolang die hond maar niet moet lijden onder het geldgebrek van zijn baas die hem toch willens en wetens moest hebben omdat hij daar "recht" op zou hebben en uit ging van een hond die nooit ziek zou worden.... :oohja:
Afbeelding
bouvierpoedel
Zeer actief

Weet je , door de jaren heen heb ik heel wat arme mensen meegemaakt en het grootste gedeelte waren heel creatief met geld . Geloof ook wel dat je dat leerd als je je kop boven water wilt houden.
Het tekort is nog geen probleem alleen hoe je ermee omgaat.
laeken
Zeer actief

Ongelezen bericht door laeken »

bouvierpoedel schreef:Weet je , door de jaren heen heb ik heel wat arme mensen meegemaakt en het grootste gedeelte waren heel creatief met geld . Geloof ook wel dat je dat leerd als je je kop boven water wilt houden.
Oh, dat weet ik ook. Ik heb ook jaren geen rode cent gehad en wel honden. Maar ik wist ook dat mijn familie altijd bij sprong als er iets met de honden aan de hand was. Dus die honden kwamen niks tekort. En inderdaad, je wordt heel creatief :ok:
Afbeelding
lets have fun

Ongelezen bericht door lets have fun »

Ik denk dat wanneer mensen hun hond zo zwaar verwaarlozen ze dat ook wel hadden gedaan als er wel geld was. Als je zo met een dier omgaat is er volgens mij wel meer aan de hand dan alleen geld tekort. Immers als je helemaal leip bent van je hond zorg je wel dat er geld komt. Desnoods start je een fb inzamelactie om de rotte tanden van fifie te laten trekken. Of je vind een dierenarts voor minima. Want die bestaan ook. Dierenartsen die een gedeelte van hun tijd besteden aan vrijwilligerswerk in een kliniek voor minima. Er is altijd wel een oplossing als je goed voor je dier wilt zorgen.
Arm is niet automatisch verwaarlozen en verwaarlozen is niet aan armen voorbehouden.
Chihuahua-paws
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

laeken schreef:
bouvierpoedel schreef:Weet je , door de jaren heen heb ik heel wat arme mensen meegemaakt en het grootste gedeelte waren heel creatief met geld . Geloof ook wel dat je dat leerd als je je kop boven water wilt houden.
Oh, dat weet ik ook. Ik heb ook jaren geen rode cent gehad en wel honden. Maar ik wist ook dat mijn familie altijd bij sprong als er iets met de honden aan de hand was. Dus die honden kwamen niks tekort. En inderdaad, je wordt heel creatief :ok:

Ja maar sommige mensen hebben niks met honden.
Om een voorbeeld te geven ''ik heb goddank nooit familie nodig gehad ervoor'' Maar toen ik Toots zijn pootje ging laten opereren aan PL.
Waren er familie leden die vonden dat ik daar teveel voor over had het is maar een klein ''kuthondje'' En als je van zulke mensen financieel afhankelijk bent dan ben je mooi klaar in zo'n situatie. Die operatie was echt nodig en geen overbodig iets. En ik bepaal zelf wel wat nodig is, maar dat had dus anders geweest als ik het niet gehad had.

Ik vind dat je er nooit van uit mag gaan dat familie je steunt. Vaak valt het tegen als je echt hun hulp nodig hebt dan zitten ze ineens zelf krab etc.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..

Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
bouvierpoedel
Zeer actief

toots schreef:
laeken schreef:

Ja maar sommige mensen hebben niks met honden.
Om een voorbeeld te geven ''ik heb goddank nooit familie nodig gehad ervoor'' Maar toen ik Toots zijn pootje ging laten opereren aan PL.
Waren er familie leden die vonden dat ik daar teveel voor over had het is maar een klein ''kuthondje'' En als je van zulke mensen financieel afhankelijk bent dan ben je mooi klaar in zo'n situatie. Die operatie was echt nodig en geen overbodig iets. En ik bepaal zelf wel wat nodig is, maar dat had dus anders geweest als ik het niet gehad had.

Ik vind dat je er nooit van uit mag gaan dat familie je steunt. Vaak valt het tegen als je echt hun hulp nodig hebt dan zitten ze ineens zelf krab etc.
Of hebben last van kreeften. :engel:
Chihuahua-paws
Zeer actief

Naja krap :S:

sjaak-k
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising labrador, Toller & Labrador
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door sjaak-k »

toots schreef:Ik vind dat je er nooit van uit mag gaan dat familie je steunt. Vaak valt het tegen als je echt hun hulp nodig hebt dan zitten ze ineens zelf krab etc.
Eens. Daarnaast moet je dat eigenlijk ook niet willen. De meeste ruzies ontstaan door geld (of eigenlijk een gebrek daar aan bij één of beide partijen).
Afbeelding
TessaThomas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder

Ongelezen bericht door TessaThomas »

Dat is ook een kwestie van familie kennen en dus weten aan wie je het vraagt. Ik weet dat mijn ouders 100% vertrouwen op mij, als ik zeg dat een operatie nodig is en ik hen om hulp vraag, dan komt er geen opmerking. Het enige wat er gebeurt is meerijden naar de DA en samen gespannen zitten wachten. Mijn schoonouders staan er anders is, maar ook zij zouden het geld uitlenen voor een operatie die ze zelf niet zouden laten doen.

Maar goed, ze zouden allemaal hetzelfde doen als de auto stuk gaat en we geen spaarpotje hebben voor een nieuwe auto. ;)
lets have fun

Ongelezen bericht door lets have fun »

Inge O schreef:
lets have fun schreef:Ik denk dat wanneer mensen hun hond zo zwaar verwaarlozen ze dat ook wel hadden gedaan als er wel geld was. Als je zo met een dier omgaat is er volgens mij wel meer aan de hand dan alleen geld tekort. Immers als je helemaal leip bent van je hond zorg je wel dat er geld komt. Desnoods start je een fb inzamelactie om de rotte tanden van fifie te laten trekken. Of je vind een dierenarts voor minima. Want die bestaan ook. Dierenartsen die een gedeelte van hun tijd besteden aan vrijwilligerswerk in een kliniek voor minima. Er is altijd wel een oplossing als je goed voor je dier wilt zorgen.
Arm is niet automatisch verwaarlozen en verwaarlozen is niet aan armen voorbehouden.
dat denk ik dus ook :ok: .
Wanneer mensen hun hond jaren lang met een rotte bek laten rondlopen hebben ze misschien wel zoveel problemen dat het niet te overzien is en moeten ze andere hulp dan geld. Of het interesseerd hun gewoon geen flikker, dat kan ook. En wanneer die mensen opeens wel geld hebben gaan ze het nog steeds niet aan hun hond besteden. Geloof ik niks van. Dan gaan ze op vakantie en daarna heeft Wodan nog steeds een rotte bek. Sommige mensen zullen nooit geld hebben voor dat soort dingen omdat hun prioriteiten anders liggen. Als je het wel belangrijk vind weet je altijd wel wat geld bij elkaar te schrapen.

Ik ken mensen met weinig geld die niet op vakantie gaan maar hun kinderen hebben wel goede schoenen en fatsoenlijke kleren.

En ik ken mensen met weinig geld die liever een krat bier kopen dan een nieuwe broek voor hun dochter.

Geloof je nou echt dat die laatsten het opeens wel goed gaan doen als ze geld hebben? Welnee. Daar zijn heel andere dingen aan de hand. En zomgaat het precies hetzelfde met de huisdieren
sjaak-k
Zeer actief

TessaThomas schreef:Dat is ook een kwestie van familie kennen en dus weten aan wie je het vraagt. Ik weet dat mijn ouders 100% vertrouwen op mij, als ik zeg dat een operatie nodig is en ik hen om hulp vraag, dan komt er geen opmerking. Het enige wat er gebeurt is meerijden naar de DA en samen gespannen zitten wachten. Mijn schoonouders staan er anders is, maar ook zij zouden het geld uitlenen voor een operatie die ze zelf niet zouden laten doen.

Maar goed, ze zouden allemaal hetzelfde doen als de auto stuk gaat en we geen spaarpotje hebben voor een nieuwe auto. ;)
Absoluut, maar dat dachten die duizenden families met een familieruzie ook, dat het wel kon dus. Ik zeg niet dat het altijd fout gaat, maar als het fout gaat, is geld vaak de aanstichter.
Afbeelding
sjaak-k
Zeer actief

Nanna schreef:
sjaak-k schreef:
toots schreef:Ik vind dat je er nooit van uit mag gaan dat familie je steunt. Vaak valt het tegen als je echt hun hulp nodig hebt dan zitten ze ineens zelf krab etc.
Eens. Daarnaast moet je dat eigenlijk ook niet willen. De meeste ruzies ontstaan door geld (of eigenlijk een gebrek daar aan bij één of beide partijen).
Tsja. Ik vind ook niet dat de dierenarts je dat geld moet lenen. Ik heb zelf tien jaar bij een DA gewerkt en het afbetalen is vaak een rámp.
Die zei dus op het laatst ook "leen maar van je familie". En ik kon me dat nog voorstellen ook....
Dat snap ik. Ik zeg ook niet dat je dan maar moet lenen van de DA, maar ik denk wel dat je beter een conflict over geld kunt hebben met je DA dan met je familie ;).
Afbeelding
Suuz!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grand Basset Griffon Vendeen

Ongelezen bericht door Suuz! »

Ik vind dat als je je hond in normaal onderhoud kan voorzien dat helemaal prima is.
Desnoods met een regeling bij de dierenarts als de kosten te hoog oplopen.

Heel simpel gesteld, ik heb 4 honden, voor die vier kan ik voer kopen wat ik graag geef, ik ent ze wanneer nodig, ik laat ze keurig trimmen of doe het zelf en indien nodig bezoek ik een dierenarts en dat is prima te behappen voor ons.

Een luxe positie? Jazeker. Laat ik er andere dingen voor staan? ja ook wel eens.
Maar dat is een keuze die ik gemaakt heb.

Echter zo'n geintje als wat lune in mei flikt met ziek worden, opname en 1700 euro armer dat moeten ze me ook niet te vaak flikken. Ook onze spaarpot is een keer leeg en als ik 3 honden tegelijk met dit soort klachten / kosten zou hebben een het loopt in de duizenden euro's moet ik toch echt een regeling treffen. Zou ik daarom minder honden moeten hebben? Ik denk het niet want in geef ze alles wat ze nodig hebben wat in mijn macht ligt.
Often people say to me that grand bassets are not trainable and even think that they're not so smart. I think the grand basset makes most breeds look like they're brain dead
d'Artagnan, Pompidou & Lune.
Chihuahua-paws
Zeer actief

TessaThomas schreef:Dat is ook een kwestie van familie kennen en dus weten aan wie je het vraagt. Ik weet dat mijn ouders 100% vertrouwen op mij, als ik zeg dat een operatie nodig is en ik hen om hulp vraag, dan komt er geen opmerking. Het enige wat er gebeurt is meerijden naar de DA en samen gespannen zitten wachten. Mijn schoonouders staan er anders is, maar ook zij zouden het geld uitlenen voor een operatie die ze zelf niet zouden laten doen.

Het is ook niet altijd makkelijk voor mensen om dat te vragen. Als je zelf elk dubbeltje om moet keren en misschien wel 3x om moet keren om zelf je kop boven water te houden, en die mensen zijn super creatief maar vaak ook juist mensen die niet om hulp willen of durven vragen. Daarbij vind ik gewoon dat je er niet van uit moet gaan.
Ik heb een hond dus ik moet zorgen dat die hond het goed heeft en dat ik daarvoor kan zorgen. En als het ooit nodig zou zijn is het fijn als er iemand bij zou willen springen maar daar ga ik echt niet van uit. Zelfs al zou ik die familie kennen, vaak is het zo dat je de mensen pas goed leert kennen als je zo nodig hebt en vaak valt dat vies tegen.

Lunatic
Erelid
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix

Ongelezen bericht door Lunatic »

Suuz! schreef:Ik vind dat als je je hond in normaal onderhoud kan voorzien dat helemaal prima is.
Desnoods met een regeling bij de dierenarts als de kosten te hoog oplopen.

Heel simpel gesteld, ik heb 4 honden, voor die vier kan ik voer kopen wat ik graag geef, ik ent ze wanneer nodig, ik laat ze keurig trimmen of doe het zelf en indien nodig bezoek ik een dierenarts en dat is prima te behappen voor ons.

Een luxe positie? Jazeker. Laat ik er andere dingen voor staan? ja ook wel eens.
Maar dat is een keuze die ik gemaakt heb.

Echter zo'n geintje als wat lune in mei flikt met ziek worden, opname en 1700 euro armer dat moeten ze me ook niet te vaak flikken. Ook onze spaarpot is een keer leeg en als ik 3 honden tegelijk met dit soort klachten / kosten zou hebben een het loopt in de duizenden euro's moet ik toch echt een regeling treffen. Zou ik daarom minder honden moeten hebben? Ik denk het niet want in geef ze alles wat ze nodig hebben wat in mijn macht ligt.
Hier sluit ik me helemaal bij aan!
Dat soort onvoorziene kosten zijn bijna niet in te calculeren, iedereen kan pech hebben. En bij iedereen kan de situatie ineens helemaal veranderen, baan kwijt, partner kwijt, noem maar op.

Toots, vragen is zeker niet makkelijk, maar familie vragen voor een lening of de DA vragen voor een regeling is nog altijd makkelijker dan je hond maar weg doen mocht het even tegen zitten :wink:
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
jacq1970
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door jacq1970 »

Blijft altijd iets moeilijks om over te oordelen... ik ken heel veel mensen die 1 of meerdere honden maar het zelf echt niet breed hebben, hond(en) komt niks te kort maar mocht er echt flinke da rekening komen dan wordt dat gewoon een probleem.
Tja.. zelf zit ik in een luxe situatie dat ik me daar nu geen zorgen over hoeft te maken maar wie weet hoe ik er over een jaar ofzo voor sta, dat kan niemand voorspellen... zolang het dier gelukkig is, de mensen er blij mee zijn zie ik het probleem niet, smuldier is niks mis mee en al zou de hond het goed doen op lidl brokken is het ook goed, het dier krijgt eten en drinken, wandelingen, knuffels etc... tja en ik ken eigenlijk best wel wat mensen die een beetje da rekening niet kunnen betalen, gelukkig kunnen er steeds vaker regelingen getroffen worden en verder maar fingers crossed dat het dier niks gaat mankeren toch.
Afbeelding
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

TessaThomas schreef:
laeken schreef: Dus de hele discussie is een non discussie als die slechts over smuldier gaat en even wat geld lenen of een regeling treffen als de hond ziek is. Waar praten we dan in hemelsnaam over vraag ik me af? Wie kan daar nu een probleem mee hebben?
Mensen die smuldier slecht vinden, geld zat hebben en zich niet kunnen voorstellen dat een situatie kan veranderen, denk ik?

Zolang de medische kosten betaalt kunnen worden, of dat nu door eigen geld, een verzekering of familie is, dat maakt niet uit. Voor mij dan.
Nou, eh. Ik weet wel dat in een ander topic een tijd geleden ik zelf wel een wat uitgesproken mening had ivm een persoon die in de schuldsanering zat, geen alimentatie om die reden betaalde (en nog niet), maar wel twee honden aanschafte. Die ook nog eens ziek werden, en hij ging er gelukkig wel mee naar de da maar goed, ik kon er slecht tegen om dat te zien geen geld hebben voor zijn kinderen maar wel honden aanschaffen. En dan verwacht je nog dat hij dan tijd en aandacht aan die honden geeft want meneer werkt niet, maar dat was niet waarom hij ze had aangeschaft, de kinderen wilden een hond dus die moesten ze ook uitlaten. En dat is nog zo.
Daar kan ik nog steeds niet over uit dat dat dan gewoon kan. Tuurlijk hebben mensen die het minder hebben recht op huisdieren. Maar in sommige gevallen vind ik het best krom dat sommige mensen dieren blijven aanschaffen terwijl er voor belangrijke dingen zoals schuldaflossing en kinderalimentatie geen geld is..
Suuz!
Zeer actief

Heavy schreef:Aan de andere kant is het natuurlijk ook niet verkeerd om goed na te denken voor je een hond neemt.
Natuurlijk kan je niet alles voorzien.
Maar wij kunnen bijvoorbeeld wel eten voor 4 honden betalen maar geen hoge dierenarts kosten voor 4 honden daarom hebben we er 2 :wink:

Als we er toch 4 namen hadden ze genoeg te eten maar zou het wat betreft dierenartskosten een beetje gokken zijn en maar hopen dat er ze niet teveel mankeren en liefst niet tegelijk.
maar even reeel, hoe vaak komt dat voor? Ik heb nu 12 jaar honden, en in die 12 jaar heb ik dus 1x een hoge da rekening gehad van 1700 euro. Verder dan 400 (castraties dus eigen keuze) kwam het niet.
Often people say to me that grand bassets are not trainable and even think that they're not so smart. I think the grand basset makes most breeds look like they're brain dead
duitse herder
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie

Ongelezen bericht door duitse herder »

blondie schreef: Daar kan ik nog steeds niet over uit dat dat dan gewoon kan. Tuurlijk hebben mensen die het minder hebben recht op huisdieren. Maar in sommige gevallen vind ik het best krom dat sommige mensen dieren blijven aanschaffen terwijl er voor belangrijke dingen zoals schuldaflossing en kinderalimentatie geen geld is..
Hier sluit ik mij bij aan. Zolang een dier niks gaat mankeren, is er natuurlijk niks aan de hand. Maar iedereen weet dat dieren onwijs veel geld kunnen gaan kosten. Dan denk ik, hou het bij 1 hond/kat en schaf niet een hele dierentuin aan. Meerdere honden of katten, dat kost gewoon een hoop geld.
Perry en Noah

Afbeelding
Wolfsblut
Zeer actief

Ongelezen bericht door Wolfsblut »

sjaak-k schreef:
Nanna schreef:
sjaak-k schreef:
Tsja. Ik vind ook niet dat de dierenarts je dat geld moet lenen. Ik heb zelf tien jaar bij een DA gewerkt en het afbetalen is vaak een rámp.
Die zei dus op het laatst ook "leen maar van je familie". En ik kon me dat nog voorstellen ook....
Dat snap ik. Ik zeg ook niet dat je dan maar moet lenen van de DA, maar ik denk wel dat je beter een conflict over geld kunt hebben met je DA dan met je familie ;).
Lenen doet wenen.
Of het om geld of goederen gaat, het doet er niet toe. In vrijwel alle gevallen is de uitlener ernstig gedupeerd.
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
Suuz!
Zeer actief

duitse herder schreef:
blondie schreef: Daar kan ik nog steeds niet over uit dat dat dan gewoon kan. Tuurlijk hebben mensen die het minder hebben recht op huisdieren. Maar in sommige gevallen vind ik het best krom dat sommige mensen dieren blijven aanschaffen terwijl er voor belangrijke dingen zoals schuldaflossing en kinderalimentatie geen geld is..
Hier sluit ik mij bij aan. Zolang een dier niks gaat mankeren, is er natuurlijk niks aan de hand. Maar iedereen weet dat dieren onwijs veel geld kunnen gaan kosten. Dan denk ik, hou het bij 1 hond/kat en schaf niet een hele dierentuin aan. Meerdere honden of katten, dat kost gewoon een hoop geld.
En ik bepaal Nog altijd zelf waar ik ons geld aan uit geef en doe dat met liefde aan de honden.
Mag jij een eind weg denken over dat ik er maar 1 zou moeten nemen.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”