Dan zouden diezelfde dierenartsen ooken prijzen weleens mogen verlagen..door die verzekeringen zijn de prijzen ook soms absurd hoog geworden en ik heb een da gehad die alleen voor de nazorg en mijn antwoord dat het goed ging al 35 euro vroeg.laeken schreef:Het is echt op bepaalde vlakken een erg flauw topic aan het worden met oa dank aan Jaap. Om op je vraag terug te komen Jaap. Wat de voorwaarden zijn om een hond te mogen nemen voor mij?
Dat je de kosten kan dragen die dat met zich mee gaat brengen. En dan praat ik over normale kosten en geen chemo of heupen inspuiten met goud. Een hond van 3 jaar kun je nu eenmaal niet afmaken omdat je de baarmoeder niet kan verwijderen of omdat hij zijn poot gebroken heeft.Is het nu duidelijker? En nee, je hoeft hem geen vers hert te voeren dus smuldier is prima. Maar wat Tineke ook al zegt, als smuldier 70 cent kost en meer kan je niet betalen, waar haal je dan het geld vandaan om 600 euro op te hoesten als je hond een ontstoken baarmoeder heeft? Als er familie is die die kosten willen betalen dan is het ook allemaal prima. Essentie is dat een hond niet door de financiële situatie van zijn baas in een lijdensweg hoeft te belanden. En ja, dat gebeurd heel erg veel nu. Ga maar eens praten met dierenartsen. Honden die veel te ver heen zijn en al maanden of langer veel pijn hebben maar waarvan de baasjes domweg 0,0 financiele middelen hebben. Magere zieke honden in het park met bordjes om hun nek in Amsterdam. Zieke honden aan de poort van het asiel en ga zo door. Dat mag niet gebeuren door willens en wetens een hond te nemen die echt wel een keer wat zal gaan kosten.
De redenatie dat de asielen vol zitten gaat voor mij echt niet op als reden om honden dan maar evt indien het gebeurt medisch te verwaarlozen. Ik denk dat een hond liever in het asiel zit wachtend op een baas met middelen dan met een baarmoeder vol pus of een bek vol rotte tanden bij iemand op schoot. Zomaar mijn gedachte....
En als ik nu lees dat het smuldier verhaal vooral het probleem is, prima, dat is geen probleem. Dat is onzin. Smuldier is prima. Zelfs goedkope brok vind ik echt prima. Daar zal ik nooit over vallen.
Dus de hele discussie is een non discussie als die slechts over smuldier gaat en even wat geld lenen of een regeling treffen als de hond ziek is. Waar praten we dan in hemelsnaam over vraag ik me af? Wie kan daar nu een probleem mee hebben?
Dar het ook anders kan bewijs mijn huidige da die kwa prijzen vergelijkbaar is met de minimax dokter en mensen lopen echt weg bij hun huidige da en gaan naar haar.