Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Kleinere honden aggresiever?

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Lightsun
Actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder
Aantal honden: 1

Re: Kleinere honden aggresiever?

Ongelezen bericht door Lightsun »

Wolfsblut schreef:
Pepie schreef:Andersom wil ik ook geen grote honden bij Vlo,maar het is een beetje lastig uitleg geven als je zelf met een Rottweiler en een Teckel van vijf kilo loop. :mrgreen:
Hier hetzelfde. Mijn Schnautzer van 40 kilo doet heel veel samen met een Dwergteckel die minder dan 3 kilo weegt. Uitermate voorzichtig gaat ze daarmee om. De teckel steekt zelfs haar hele kop in haar bek. Ook naar andere pups en kleine honden is ze erg voorzichtig. Onbekende grote honden laten we dan weer niet in de buurt van de teckel komen. Daar is een kleine hond nu eenmaal te kwetsbaar voor. En je weet maar nooit.
Dit soort dingen begrijp ik harstikke goed. En ik vind ook dat je daar respect voor moet hebben (hoe grappig het er ook uitziet zoals Pepie zegt). Maar ik denk dat dit voor alle wensen van honden eigenaren gaat. Als iemand aangeeft dat ze iets liever wel of liever niet willen hebben (ontmoeting of van de riem of snoepje) dan accepteer je dat gewoon want er is ongetwijfeld een reden voor.
Manu

Ongelezen bericht door Manu »

laeken schreef: Omdat jij straks maar eens moet zien of opvoeding kan zorgen dat jouw DH honden kan passeren die hem aanstaren ed. Want je zegt, voedt die kleine hondjes gewoon even op. Nou, eens aankijken of jij Stitch zo goed kan opvoeden of dat je straks ook een topic opent dat Stitch zo uitvalt sinds hij gegrepen is en dat je het niet afgeleerd krijgt. Want je doet net alsof mensen met een uitvallende hond niks doen aan opvoeding.
Nou, zo lees ik dat niet hoor.
Het gaat er toch meer om dat er lacherig gedaan wordt of dat het uitvallen weggewuifd wordt. Dat is inderdaad niet het juiste om te doen.
Ik snap niet zo goed waarom er bijgehaald moet worden wat jouw ervaring met DH's is :scratch:

En dat jij in jouw omgeving geen bijtende of agressie vertonende kleine hondjes ziet betekent nog niet dat iets larie is, Laeken. Je zal veel ervaring hebben maar dat maakt nog niet dat jij weet hoe de hele wereld in elkaar steekt. Wat ik al zei, ik zie verschil in omgeving. Zo heb ik bij mijn ouders in de omgeving wel degelijk heel wat kleine hondjes lopen die beginnen te schudden bij het zien van mijn hond, die overigens rustig passeert, maar in de andere omgeving waar we vaak te vinden zijn heb ik die ervaring totaal niet.
Lightsun
Actief

Nanna schreef: Kwam echter laatst twee Rottweilers tegen waarvan er eentje onlangs kort achter elkaar zonder aanleiding een pup had gegrepen :80: Dus ik til Pirke op. Heeft die vent nog het lef om mij te zeggen dat ik mijn hondje niet op moet tillen omdat ie anders bang wordt :roll: Nou, ik denk dat ie banger wordt als jouw hond mijn pupje ook even grijpt. :hmmm:
Met die hond mag mijn teckeltje dus ABSOLUUT niet omgaan, ook niet aangelijnd. Wegwezen met dat beest.
Sja. Idioten heb je overal denk ik dan altijd maar. Overigens ik moet wel toegeven ik hou er zelf ook niet van als mensen hun hond optillen. Helemaal niet als dat hondje dan grommende en gillend bij de baas in de armen zit. En al helemaal niet naar mensen.

Maar zo'n situatie als dit is het natuurlijk een dood normale oplossing. Het zelfde als ik vroeger met Max even het pad af ging als er andere honden aankwamen. Je gaat gewoon de problemen uit de weg.

Prachtige foto trouwens!
Lightsun
Actief

Nanna schreef:Al zetten ze hem gierend en wel boven op hun kop :engel:
Hondhoed!
TessaThomas
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door TessaThomas »

laeken schreef: En dat geklets over opvoeding is erg makkelijk praten. Als je zelf een hond had die bv bang was voor paarden dan vraag ik mij af of jullie het voor elkaar kregen om een paard te passeren dat ook nog eens je hond aankijkt, druk wordt en er op af wil. Dat zien honden. Elke grote hond die ik passeer staat naar Bas te staren en reageert op haar. Iets te makkelijk praten om dan te zeggen dat mijn hondje dat maar door opvoeding moet gaan negeren. Ze kan dat. Ik heb geen last van uitvallen. Mijn hondje keft niet. Was ze een JR of chi die bang was en dat wel deed dan denk ik dat ik dat er echt niet 123 uit kan trainen. Want angst is niet zomaar weg te opvoeden. En angst roept primaire reacties op in een dier.
Ik heb een hond die angst agressief is. En ja, dat moet ze inderdaad negeren. En bij mijn andere hond is er al een keer een veel grotere hond op geklapt. Daar mag hij niet op reageren, net als op de paarden die hij heel erg spannend vindt. Nee, 123 eruit trainen is inderdaad niet mogelijk, maar helemaal niks doen is voor mij ook geen optie.

In losloopgebied kom ik geen kleine nekhangers tegen, hier in het dorp wel. Ik houd mijn honden altijd weg bij kleine honden, want zelfs een poot in een spelletje kan al schade veroorzaken. Maar ik kan er ook weer niks aan doen als er een klein hondje op mijn honden afvliegt of uitvalt. Vooral Tay kijkt niet eens naar ze, die doet net of ze lucht zijn, ook als ze blaffend en grauwend om hem heen rennen of in zijn nek hangen.
TessaThomas
Zeer actief

Nanna schreef:
Lightsun schreef:Ja daarom vraag ik ook altijd even of het kan en of we hoi kunnen komen zeggen.
Ik zou dat gewoon niet meer doen. De meeste eigenaren hebben geen sjoege of het loopt toch allemaal fout ondanks dat jullie het beiden goed bedoelen.
Hier loopt ook een meneer met een antisociale Duitse herder. Een reu die alles wil slopen. Toch heeft die man er prima overwicht op en laat hij zijn hond NOOIT kennismaken met andere honden, ook niet als mensen zeggen dat het wel kan omdat zij een teefje hebben of bladiebladiebla.
Het gebeurt gewoon niet. Die man gaat de hei op om op een rustig stuk flink met de bal te gaan gooien en die hond geniet daarvan. Ik heb er al eens foto's van gemaakt ;-)
Duitse herders zijn helemaal geen speelhonden. Ja, als ze jong zijn. Maar eenmaal volwassen ken ik er geen die leuk meedoen op een speelwei.
Ga daar nu al mee beginnen. Láát andere honden, en zeker kleintjes. Je hond is een ras dat zich richt op de baas, leer hem gewoon andere honden te negeren.
Daar ga je uiteindelijk het meeste plezier van hebben :ok:
:ok:

Oh en ja, ik heb liever de JR in Tay of Tessa hun nek hangen dan de dog X, maar ik vind de eigenaren van de JR nog iets irritanter. Maar dat waren ze ook geweest als ze een DH hadden gehad. :D
Joey.K
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Joey.K »

TessaThomas schreef:
dagmar88 schreef:
Lightsun schreef: Maar wat ik niet snap is waarom dit is?

:wink: Hoe zou jij je voelen als er een kerel van 3 meter lang en 600 kilo op je af rent om kennis te maken?
Maar ook vaak een stuk opvoeding, denk ik.

Mijn chihuahua blaft niet maar is niet meer zo dol op grote honden, in het begin vond hij de meeste honden leuk ongeacht of die groot of klein waren. Maar nu hij een aantal keer ondersteboven gelopen is keer op keer vind hij het toch wat minder lollig.
Dus hoe moet je een hond daarin opvoeden? De een houd zn kop als het hem niet zint een ander gaat grommen en of blaffen.
Joey.K
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Joey.K »

TessaThomas schreef:
dagmar88 schreef:

:wink: Hoe zou jij je voelen als er een kerel van 3 meter lang en 600 kilo op je af rent om kennis te maken?

Mijn chihuahua blaft niet maar is niet meer zo dol op grote honden, in het begin vond hij de meeste honden leuk ongeacht of die groot of klein waren. Maar nu hij een aantal keer ondersteboven gelopen is keer op keer vind hij het toch wat minder lollig.
Dus hoe moet je een hond daarin opvoeden? De een houd zn kop als het hem niet zint een ander gaat grommen en of blaffen.
TessaThomas
Zeer actief

Joey.K schreef:
TessaThomas schreef:
dagmar88 schreef:

Ja, mijn Duitse Herder is als de dood voor andere honden, groot of klein, en is angst agressief. Zij wil het liefst uitvallen en dus het liefst grommend, grauwend en blaffend langs andere honden lopen. Daar heb ik toch enorm veel tijd en moeite ingestoken om te zorgen dat ze het niet meer doet. Iets niet leuk vinden, okee. Dan hoef je er niet bij in de buurt en zal ik zorgen dat ze ook niet bij jou in de buurt komen. Maar dat kan wel gewoon zonder achterlijk te doen.

EDIT: En ik heb het niet alleen aangepakt, omdat ze een grote hond is, maar omdat ik het gedrag vreselijk vind. Het ligt ook niet aan het type hond of er iets aan gedaan wordt, maar aan het type eigenaar. Alleen een agressieve (of het nu uit angst is of niet) grote hond moet je eerder iets aan doen, dan aan een kleintje. Persoonlijk denk ik dat er ook een heel aantal eigenaren zijn die zich niet realiseren wat bepaalde gebeurtenissen voor effect kunnen hebben. Nanna en Laeken hebben dat wel en zorgen dus voor zover dat gaat dat hun kleine honden niet in die situaties komen. Als je als 1e hond een wawa of een hussel neemt en je denkt er niet over na, dan komt dat gedrag natuurlijk heel makkelijk naar boven. Of soms gewoon door pech. En ja, dan is het minder noodzakelijk om er iets aan te doen, want je kan de hond toch makkelijk houden.
Domor
Zeer actief
Mijn ras(sen): Peruvian Doodle

Ongelezen bericht door Domor »

Mijn kleine hond valt ook uit, gelukkig niet meer altijd, maar het heeft wel een duidelijk begin gehad. Namelijk toen hij in een week tijd 3x werd aangevallen. Aanval 1 was niet bij mij, aanval 2 en 3 zal zijn onzekerheid op dat moment vast meegespeeld hebben. Net als dat hij bij spelen al heel vroeg begint te piepen, zelfs als de andere hond nog op enkele meters afstand is, want dan ziet hij al dat het te ruw gaat worden.

Na het laatste incident, waar een labrador op zijn achterpoot ging staan en zijn heup uit de kom schoot, laat ik hem helemaal zo min mogelijk met grote honden in contact komen. Ik hoop dat ik nooit meer een hond zo hoef te horen gillen. Het ging door merg en been. En dan had ik nog het geluk dat hij terug te manipuleren was, maar hij heeft nog wel een aantal dagen op 3 poten gelopen en het heeft een fikse tijd geduurd voordat je het niet meer zag in zijn gang. En de labrador deed niks raars. Maar hij was wel een aantal maten te groot.

Ik kan trouwens zowel grote als kleine honden vaak gewoon passeren, mits die niet op hem focussen of uitvallen. Anders valt hij (ook) uit. Volgens sommige bazen doet hun hond niks, maar als je dan goed kijkt, dan zie je eigenlijk toch iets anders. Dat zien de bazen dan alleen niet.
_Jules_
Zeer actief
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door _Jules_ »

Mijn ukkies vinden grote honden geweldig, hier nooit gekrijs;)
Dat zou ik ze ook snel afleren als ze dat deden, maar hebben ze eigenlijk nooit gedaan
Sadie doet ook gewoon mee als er meerdere grote honden samen spelen, nergens bang voor.
Pas nog met 4 Weimaraners;)
Afbeelding

En als ze geen zin erin hebben, snauwen ze ff en is het ook klaar.

Waar ik woon zie ik eigenlijk ook nooit kleintjes die problemen hebben met grote honden.

ik heb er zelf ook nooit een probleem van gemaakt en ze vanaf dat ik ze had gewoon los laten lopen tussen alle honden, groot en klein. Ik ben er niet bang voor dat ze omver gelopen worden, ze weten daardoor hoe ze moeten ontwijken :mrgreen: En ruim een jaar zelf een grotere hond erbij die ze ook elke dag omver maait dus tsja..
Afbeelding
blacky
Zeer actief
Mijn ras(sen): Coton de Tuléar en Havanezer.
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door blacky »

TessaThomas schreef:Natuurlijk vallen er een hoop kleine honden uit door angst, dat vind ik ook erg logisch, maar daar hoor je alsnog wel wat aan te doen. Helemaal als ze als ze loslopen bewust een andere hond opzoeken. Maar niet elke hond die bewust een andere hond opzoekt en dan bijt/gromt is bang, ook niet elke kleine hond.
Hoe wil je dat doen? Dat er wat aan doen bedoel ik. Het is makkelijk zeggen hoor. Mijn honden zijn ook zo. Laika is doodsbang voor grote honden zie ziet ze al op 100m afstand aankomen en dan begint het feest al. Komen ze dichter bij dan kruipt ze achter mij weg. Spikey doet eerst niets tot de hond op 1 m afstand is en dan gaat hij vol in de aanval. Ik weet inmiddels dat het zo is. Ik weet ook dat als ik met hem bij het hondenstrandje ben en ik lekker met hem aan het spelen ben alle honden lucht voor hem zijn. Ze moeten alleen niet aan zijn stok of bal komen. (en heel gek grote honden denken altijd dat ze dat wel mogen) Op zo'n honden strand vertoond Laika vlucht gedrag dus ik blok altijd honden af die bij haar willen komen. Let wel het gaat hier alleen om grote honden. Honden kleiner dan zij zelf of even groot daar wordt door Laika mee gespeeld en door Spikey ook weer genegeerd.

En hoe is dit gedrag ontstaan. Nou heel eenvoudig ze zijn beide drie keer gegrepen door een labrador en zijn roedel maatje de amerikaanse stafford van de buren. Die liepen altijd los want dat hoort zo. honden zijn inmiddels weg maar het gedrag van mijn honden krijg ik niet afgeleerd. (het is wel al veel beter dan het kort na die aanvallen was overigens)
Afbeelding
gevni havanezers
blacky
Zeer actief

Lightsun schreef:
Nanna schreef:.
Ja daarom vraag ik ook altijd even of het kan en of we hoi kunnen komen zeggen. Maar ik starte dit topic meer naar aanleiding van een paar ervaringen waar ik het niet in de hand had. (b.v. andere honden lopen los en komen er aan gestoven of we moeten over een smal padje langs elkaar)
dat staat niet in je openingspost op die manier.
Afbeelding
gevni havanezers
blacky
Zeer actief

Valerie schreef:
Lightsun schreef:
laeken schreef: Ik vind dus wel dat je geen recht van spreken hebt met een pup.
Wat is dit nou weer voor een opmerking?

Wat heeft mijn duitse herder puppy te maken met het feit dat ik mee maak dat van de meeste agresieve ontmoetingen met honden het grootste gedeelte met kleinere honden is en ik het vreemd vind dat dit sociaal geaccepteert gedrag is?
Marc reageert altijd vanuit zichzelf en zijn eigen hond. Wat een ander vind of meemaakt past niet in zijn hokje :wink:
Doen niet heel veel anderen dat ook. Ik zie mensen met kleine honden heel anders reageren dan mensen met grote honden. waarschijnlijk omdat we ons niet in de ander kunnen verplaatsen? Marc heeft en grote en kleine honden gehad net als ik. En kijkt daardoor misschien anders naar het gedrag van de kleine hond.
Afbeelding
gevni havanezers
Lightsun
Actief

blacky schreef: Doen niet heel veel anderen dat ook. Ik zie mensen met kleine honden heel anders reageren dan mensen met grote honden. waarschijnlijk omdat we ons niet in de ander kunnen verplaatsen? Marc heeft en grote en kleine honden gehad net als ik. En kijkt daardoor misschien anders naar het gedrag van de kleine hond.
Daar is ook helemaal niks mee. We hebben allemaal andere meningen en daarom is het een forum.

Mijn punt pakken en het omdraaien/misrepresenteren en doorspekken met "Kijk eens naar je eigen hond" opmerkingen die nergens voor nodig zijn is iets anders natuurlijk.
Lightsun
Actief

blacky schreef: dat staat niet in je openingspost op die manier.
Gelukkig zeg ik het wel verschillende keren in andere opmerkingen in deze thread.
Marco88
Zeer actief
Mijn ras(sen): nova scotia duck tolling retriever

Ongelezen bericht door Marco88 »

fout ligt 9 van de 10 keer bij de eigenaar(s)
Afbeelding
ayke
Actief
Mijn ras(sen): xherder

Ongelezen bericht door ayke »

@laeken, even een paar voorbeeldjes, natuurlijk lag het volledig aan mijn grote hond.

- Loop met Kira over de markt, zie een frans bulletje, Kira gaat kort tegen mijn voet aan, draai nog een paar keer om hond te ontwijken. Baas blijft hond ruimte geven (paar meter) en bulletje hangt in Kira. Baas lacht schaapachtig en maakt een opmerking dat zijn hond wel durft.

- Loop met vriend en Kira in het centrum, Kira loopt los aan de voet, negeert andere honden. We lopen ruim langs een klein wit schoothondje. Kira moet zitten aan de stoep. Wit hondje begint het op een gillen te zetten. Baasje geeft de hond extra lijn en roept, toe maar, goed zo, ja toe maar, toe maar. Hondje wordt dus steeds hysterischer. Wij lopen zodra het kan verder. Kira kijkt niet op of om.

Het is toch eigenlijk simpel. Als iedereen nou gewoon zijn eigen hond bij zich houd, dan is er niks aan de hand.
Rex mag uiteraard niet naar andere honden toestuiteren, met kleine hondjes blijft hij altijd aangelijnd.
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita

Ongelezen bericht door Valerie »

blacky schreef: Doen niet heel veel anderen dat ook. Ik zie mensen met kleine honden heel anders reageren dan mensen met grote honden. waarschijnlijk omdat we ons niet in de ander kunnen verplaatsen? Marc heeft en grote en kleine honden gehad net als ik. En kijkt daardoor misschien anders naar het gedrag van de kleine hond.
Ik heb ook een kleine hond (37 cm stokhoogte) gehad. Ik heb nu een middel en een grotere? hond. De kleinste van de 2 kan mentaal en fysiek een stuk meer hebben dan de grote. Dat heeft dus niet altijd met hoogte te maken.
Laatst gewijzigd door Valerie op 28 jul 2014 15:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Badu
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Badu »

Marco88 schreef:fout ligt 9 van de 10 keer bij de eigenaar(s)
Hear hear....
Afbeelding
'alles van waarde is weerloos' Lucebert

De nakers..., óók op FB :)
blacky
Zeer actief

Valerie schreef:
Ik had ook een kleine hond (37 cm stokhoogte) gehad. Ik heb nu een middel en een grotere? hond. De kleinste van de 2 kan mentaal en fysiek een stuk meer hebben dan de grote. Dat heeft dus niet altijd met hoogte te maken.
ik noem een hond van 37cm echt geen kleine hond hoor!! Dat is gewoon een middelmaatje mijn honden zijn 26 cm en binnen de kleine honden populatie nog één van de grootsten. (vooral door hun lengte :mrgreen: ) Mijn honden zijn stevig en robuust gebouwd en vooral mijn reu kon zich kranig weren tegen de staf. Hij had wel een paar gaatjes maar is er levend vanaf gekomen.

En het is idd. 50% opvoeding en 50% ervaring zowel van de hond als zijn baasje. Denk je dat ik sta te juichen als er weer zo'n loslopende joekel op die van mij afstuift. Echt niet!! en voelt mijn hond dat? Ja zeker wel. Kan ik er wat aan doen nee, kan mijn hond er wat aan doen, nee ook niet. Ik vind het overigens helemaal niet leuk dat mijn honden dit gedrag vertonen en probeer er alles aan te doen dat het verbeterd maar dan is je denkt JA ik ben er is er wel altijd weer zo'n joekel die komt buurten en kan ik weer opnieuw beginnen.

Overigens werkt een geel strikje ook niet snapt niemand.
Afbeelding
gevni havanezers
Biet
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bull Mastiff, Border Terrier, XHollandse Herder

Ongelezen bericht door Biet »

Valerie schreef:
Ik had ook een kleine hond (37 cm stokhoogte) gehad. Ik heb nu een middel en een grotere? hond. De kleinste van de 2 kan mentaal en fysiek een stuk meer hebben dan de grote. Dat heeft dus niet altijd met hoogte te maken.
Heeft het ook niet.
Maar voor mij geldt in ieder geval wel dat ik anders reageer op een kleine hond dan een grote: tegen beter weten in ben ik toch gemakkelijker voor die kleine dan voor de grote hond.
Met als gevolg dat ik daarna extra mijn best moet doen om die kleine in het gareel te krijgen, maar goed, dat weten we nu.

Het verhaal van het spelen herken ik wel: Bobo, die is opgegroeid tussen grote honden, heeft toch echt een voorkeur voor kleinere honden.
Die is echt niet bang voor grotere honden, gaat er op af, maar is dan ook wel weer snel met wat anders druk.
Met kleine honden wil ie dan wel weer echt gaan spelen.

PS.: m'n Nederlands gaat er op achteruit omdat ik nu synoniemen moet vinden voor woorden waar de laatste letter van het alfabet in staat. Ook leuk, maar het wordt toch tijd voor een nieuwe laptop vrees ik.
Laatst gewijzigd door Biet op 28 jul 2014 19:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Wiel
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

blacky schreef:
Valerie schreef:
ik noem een hond van 37cm echt geen kleine hond hoor!! Dat is gewoon een middelmaatje mijn honden zijn 26 cm en binnen de kleine honden populatie nog één van de grootsten. (vooral door hun lengte :mrgreen: ) Mijn honden zijn stevig en robuust gebouwd en vooral mijn reu kon zich kranig weren tegen de staf. Hij had wel een paar gaatjes maar is er levend vanaf gekomen.

En het is idd. 50% opvoeding en 50% ervaring zowel van de hond als zijn baasje. Denk je dat ik sta te juichen als er weer zo'n loslopende joekel op die van mij afstuift. Echt niet!! en voelt mijn hond dat? Ja zeker wel. Kan ik er wat aan doen nee, kan mijn hond er wat aan doen, nee ook niet. Ik vind het overigens helemaal niet leuk dat mijn honden dit gedrag vertonen en probeer er alles aan te doen dat het verbeterd maar dan is je denkt JA ik ben er is er wel altijd weer zo'n joekel die komt buurten en kan ik weer opnieuw beginnen.

Overigens werkt een geel strikje ook niet snapt niemand.
maar dat blijf je toch altijd houden en heeft toch niks te maken met het formaat van de hond?
rita is ook niet blij als ze een jack hussel ziet, die vond het ook echt niet prettig dat die hussel in haar voeten beet en ze hem van mij niet op zijn plek mocht zetten.
maar daarom wil ik nog niet hebben dat ze zomaar uitvalt naar honden en ook niet naar hussels en dat doet ze dan ook braaf niet.
je kunt ook kleine honden gewoon opvoeden hoor, die staan niet vanwege hun formaat onder en boven de wet.
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Tineke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Tineke »

Badu schreef:
Marco88 schreef:fout ligt 9 van de 10 keer bij de eigenaar(s)
Hear hear....
Inderdaad en als er inderdaad zoveel kleine angstige bijtertjes zijn (mijn straatbeeld is overigens anders :wink: ) dan moeten we in ieder geval maar blij zijn dat ze een klein hondje hebben genomen.
Zou toch wat worden als ze allemaal voor die Boerboel waren gegaan :mrgreen: :engel:
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
blacky
Zeer actief

ja,maar Renee daar gaat het juist om. ik voed mijn honden echt wel op. Naar mijn gevoel doe ik niet anders. En het is best vervelend als mensen dan zeggen dat je dat niet doet omdat jou hond blaffend in de lijn hangt als hij een andere hond ziet. We doen dan wel aandacht oefeningetjes maar geblaft moet er toch en dan snel naar mij kijken van ik weet het baas het mag niet. Maar oh ik vind het zo spannend.
Afbeelding
gevni havanezers
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

blacky schreef:ja,maar Renee daar gaat het juist om. ik voed mijn honden echt wel op. Naar mijn gevoel doe ik niet anders. En het is best vervelend als mensen dan zeggen dat je dat niet doet omdat jou hond blaffend in de lijn hangt als hij een andere hond ziet. We doen dan wel aandacht oefeningetjes maar geblaft moet er toch en dan snel naar mij kijken van ik weet het baas het mag niet. Maar oh ik vind het zo spannend.
als ik zie dat mensen er mee bezig zijn heb ik daar veel meer begrip voor, dan met mensen die het allemaal maar laten gaan en het stiekem ook wel stoer vinden.
en ook dat geldt voor grote en kleine honden ;)
meer dan je best kun je niet doen, toch?
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Lightsun
Actief

renee-uk schreef: als ik zie dat mensen er mee bezig zijn heb ik daar veel meer begrip voor, dan met mensen die het allemaal maar laten gaan en het stiekem ook wel stoer vinden.
Ik denk dat dit een heel goed punt is. Ik heb er geen moeite mee als er iets mis gaat met honden, het zijn tenslotte honden. Ik heb er ook geen moeite mee als een hondje aan het blaffen/grommen is maar het is de algemene attitude van "Ach hij is maar klein" of mensen die hun hondje los laten lopen terwijl ze aggresief op mij of mijn hond af komen rennen. Mijn indruk is dat dit veel meer geaccepteerd word bij kleinere honden en jammer genoeg maak ik het meer mee met kleinere honden.

Zoals renee zegt, als iemand bezig is met hun hond(je) natuurlijk heb ik er dan alle begrip voor en ik denk ook niet dat iemand daar over klaagt.
Marco88
Zeer actief
Mijn ras(sen): nova scotia duck tolling retriever

Ongelezen bericht door Marco88 »

blacky schreef:ja,maar Renee daar gaat het juist om. ik voed mijn honden echt wel op. Naar mijn gevoel doe ik niet anders. En het is best vervelend als mensen dan zeggen dat je dat niet doet omdat jou hond blaffend in de lijn hangt als hij een andere hond ziet. We doen dan wel aandacht oefeningetjes maar geblaft moet er toch en dan snel naar mij kijken van ik weet het baas het mag niet. Maar oh ik vind het zo spannend.
Toch is het vaak de baas de schuld , doen onbewust toch dingen verkeerd.
Ik zeg niet dat het 100%, maar vaak wel 9 op de 10.
Afbeelding
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

blacky schreef:
Valerie schreef:
Lightsun schreef:
laeken schreef: Ik vind dus wel dat je geen recht van spreken hebt met een pup.
Wat is dit nou weer voor een opmerking?

Wat heeft mijn duitse herder puppy te maken met het feit dat ik mee maak dat van de meeste agresieve ontmoetingen met honden het grootste gedeelte met kleinere honden is en ik het vreemd vind dat dit sociaal geaccepteert gedrag is?
Marc reageert altijd vanuit zichzelf en zijn eigen hond. Wat een ander vind of meemaakt past niet in zijn hokje :wink:
Doen niet heel veel anderen dat ook. Ik zie mensen met kleine honden heel anders reageren dan mensen met grote honden. waarschijnlijk omdat we ons niet in de ander kunnen verplaatsen? Marc heeft en grote en kleine honden gehad net als ik. En kijkt daardoor misschien anders naar het gedrag van de kleine hond.
Ik heb ook kleine honden (teckels) gehad en nu heb ik een wat groter maatje.

De opmerking dat je geen recht van spreken hebt met een herderpup die wordt aangelijnd bij kleine honden en die TS op die manier rustig weet te houden is voor mijn gevoel ook wat moeilijk te begrijpen.
Misschien kan laeken uitleggen wat hij bedoelt. :ok:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Tineke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Tineke »

renee-uk schreef:als ik zie dat mensen er mee bezig zijn heb ik daar veel meer begrip voor, dan met mensen die het allemaal maar laten gaan en het stiekem ook wel stoer vinden.
meer dan je best kun je niet doen, toch?
Dat heb ik ook ,als ik zie dat ze hun best doen dan ben ik veel begripvoller dan dat ze het maar aan blijven kijken bij hinderlijk gedrag.
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”