Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Time out
Moderator: moderatorteam
- Eilfy
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): .
Pia: kruising
Alfy: kruising
Kenji: Border Collie
Djalu: Border Collie - Aantal honden: 5
- Contacteer:
Re: Ik ben hier voorlopig weg
Ik reageer niet zo vaak in je topics, lees ze altijd wel. Ik kan me de discussie rondom Ferry's afkomst & fokker nog wel goed herinneren. Ik kan me daarna niet herinneren dat Ferry zo'n moeilijke hond is voor jou, uit je andere topics bleek eigenlijk dat het erg goed gaat en Ferry prima in jouw leven past. Dat dit niet helemaal zo is, heeft niks te maken met de broodfok, wel alles met het soort hondje wat Ferry is.
Je schrijft een aantal reacties eerder "maar er zit ook 50% wat anders in en dat vind ik positief". Een hondje wat je maar 50% leuk vindt, of dit nu in gedrag of uiterlijk is, verdiend zowel voor jou als voor het hondje echt beter. Dit gedrag ga je er denk ik nooit helemaal uit krijgen, het is een beetje chi eigen. Kan grappig zijn maar dan moet je dat ook grappig vinden en jij vindt dat niet. Ook ik raad je aan om een nieuw huisje te gaan zoeken voor Ferry. Niet omdat je geen goed hart hebt of het niet kan maar voor zover ik je ken van het forum, is dit niet het type hondje wat bij jou past. Hoe graag je dit misschien ook anders wil zien
Je schrijft een aantal reacties eerder "maar er zit ook 50% wat anders in en dat vind ik positief". Een hondje wat je maar 50% leuk vindt, of dit nu in gedrag of uiterlijk is, verdiend zowel voor jou als voor het hondje echt beter. Dit gedrag ga je er denk ik nooit helemaal uit krijgen, het is een beetje chi eigen. Kan grappig zijn maar dan moet je dat ook grappig vinden en jij vindt dat niet. Ook ik raad je aan om een nieuw huisje te gaan zoeken voor Ferry. Niet omdat je geen goed hart hebt of het niet kan maar voor zover ik je ken van het forum, is dit niet het type hondje wat bij jou past. Hoe graag je dit misschien ook anders wil zien
In loving memory: Lara (20/02/1996 - 29/03/2009) ~~ Oryn (09/01/2013 - 02/02/2014)
Makso's Stars op Facebook
Makso's Stars op Facebook
- eveliendepien
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Vuilnisbakkie :)
- Aantal honden: 1
Ik heb ook niet alles gelezen, en ten eerste zal ik zeggen dat ik je niet ken maar wel eens wat dingen lees.
Wat ik denk is dat je het ten eerste niet zo aan moet trekken, dat iedereen er wat van vindt. Dat had je kunnen verwachten en daar is een forum voor. Ik plaats hier ook wel eens dingen en krijg dan ook veel verschillende geluiden, het bruikbare pak ik dr uit en de rest, tja daar reageer ik eens op maar ik trek het me niet aan...
Wat betreft Ferry, eerst moet je de keuze maken of je door wilt gaan om er aan te werken of niet. Dat is natuurlijk heel moeilijk maar als je er maar half achter staat moet je er niet aan beginnen om er aan te werken. Daarvoor moet je je 100% inzetten anders vrees ik dat het mis gaat. Als je die keuze hebt gemaakt zou ik me eens gaan verdiepen in een cursus zodat jullie wat meer samen doen en een band opbouwen. En wat ook het mooie daar aan is, is dat je daar met al je vragen wbt opvoeden terecht kan.
Ik wens je veel succes en raad je vooral aan om je nu te richten op jou en Ferry. En niet te veel aandacht te besteden aan wat iedereen hier te melden heeft omdat je toch niet iedereen tevreden kan stellen.
Ik hoop dat je voor jezelf de juiste keuze kan maken en een goede manier kan vinden om je leven weer fijn in te richten.
Wat ik denk is dat je het ten eerste niet zo aan moet trekken, dat iedereen er wat van vindt. Dat had je kunnen verwachten en daar is een forum voor. Ik plaats hier ook wel eens dingen en krijg dan ook veel verschillende geluiden, het bruikbare pak ik dr uit en de rest, tja daar reageer ik eens op maar ik trek het me niet aan...
Wat betreft Ferry, eerst moet je de keuze maken of je door wilt gaan om er aan te werken of niet. Dat is natuurlijk heel moeilijk maar als je er maar half achter staat moet je er niet aan beginnen om er aan te werken. Daarvoor moet je je 100% inzetten anders vrees ik dat het mis gaat. Als je die keuze hebt gemaakt zou ik me eens gaan verdiepen in een cursus zodat jullie wat meer samen doen en een band opbouwen. En wat ook het mooie daar aan is, is dat je daar met al je vragen wbt opvoeden terecht kan.
Ik wens je veel succes en raad je vooral aan om je nu te richten op jou en Ferry. En niet te veel aandacht te besteden aan wat iedereen hier te melden heeft omdat je toch niet iedereen tevreden kan stellen.
Ik hoop dat je voor jezelf de juiste keuze kan maken en een goede manier kan vinden om je leven weer fijn in te richten.
Groetjes Evelien en een pootje van Sammie

- Chihuahua-paws
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar
- Aantal honden: 2
Dinos schreef:T.s ik begrijp dat je kruising chi hebt,
Ook wij hebben gedragsprobleem met onze chi, en in vergelijking met onze chi zijn de Bordeaux dog en cane corso watjes haha.
Er zit meer in dan je zou verwachten van zo,n klein mormel,en is een stuk halsstarriger als wij dachten.
Maar echt, geduld, vertrouwen en liefde brengen je waar je moet komen.
Toch is dat niet helemaal waar.
Op dit punt zou ik geen vertrouwen hebben dat het vanzelf gaat.
Ik denk dat Nathalie meer heeft aan een goede kijk. Niet dat wij dat echt kunnen hebben van achter ons schermpje.
Dit hondje is bij Nathalie de boel aan het terroriseren en dat is bij Nathalie gewoon heel makkelijk omdat ze op dit moment zelf niet sterk in haar schoenen staat. Moet je net een puber chihuahua kruising in huis hebben
Dit hondje heeft op dit moment duidelijk leiderschap nodig, wij hebben ook een chihuahua x geadopteerd en heb ook een beetje hulp nodig gehad o.a van een hondenschool. Het is geen schande als het niet loopt zoals je gehoopt had.
Maar je zult wel aan de bak moeten als je het wilt veranderen. Het zal iig niet vanzelf gaan.
En grote kans dat je er altijd een beetje bovenop moet bijven zitten. Het zal nooit een Vlinderje worden.
En ik geloof dat dat aan de bak gaan Nathalie wel eens zou kunnen op breken op dit moment.
Dat zou ik wel heel zielig vinden want ik ben er van overtuigt dat Nathalie met alle liefde en goedheid dit hondje een mooi leven heeft willen geven. En daar gaat ze nu zelf aan onder door.
Ik hoop dat Nathalie voor zichzelf de rust kan vinden om of aan het werk te gaan en zichzelf weer op de rails kan krijgen.
Of een heel moeilijk besluit kan gaan nemen door dit hondje te herplaatsen.
Laatst gewijzigd door Chihuahua-paws op 30 jun 2014 10:36, 2 keer totaal gewijzigd.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..
Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
-
Brindlecardi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
joh ga gewoon met dat hondje op cursus en trek je niks aan van gezeur van anderen.
Als hij het echt alleen doet als je met hem loopt, is er toch weinig aan de hand?
Mbt afkomst van ferry, het is niet slim geweest, en hoe dan ook heb je bijgedragen aan broodfok, maar als je dat nu gewoon in ziet en je de volgende x er niet meer intrapt is er toch niks aan de hand?
Als hij het echt alleen doet als je met hem loopt, is er toch weinig aan de hand?
Mbt afkomst van ferry, het is niet slim geweest, en hoe dan ook heb je bijgedragen aan broodfok, maar als je dat nu gewoon in ziet en je de volgende x er niet meer intrapt is er toch niks aan de hand?
- Charming
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder
- Contacteer:
Ik ben nog niet zo heel lang op het forum en gelukkig tot op heden ben ik ook niet "aangevallen" door de medemens hier.
MAAR...
heb hier wel al het een en ander voorbij zien komen,
want ondanks dat ik niet overal op reageer heb ik wel al veel topics gelezen sinds ik lid ben, een ruime maand nu...
Het valt mij inderdaad op dat er dingen voorbij komen waar ik als newbe best van schrok.
Dat ik inderdaad merkte aan de manier van schrijven van de topic opener dat die nieuw was en oprechte vragen stelde en het flink over zich heen kreeg.
Ook heb ik dingen gelezen die volledig terecht waren al waren ze soms knetterhard maar in sommige gevallen vroeg diegene er dan om..
En ik denk toch dat de meeste nieuwelingen daar totaal niet mee bezig zijn en niks uit willen lokken.
Ik vind het wel begrijpelijk dat je dit topic heb geplaatst, want ik begrijp dat chinees van jou wel.
Vind het rot om te horen dat je zo geïsoleerd leeft en dat je inderdaad meer hebt aan een hart onder de riem en adviezen dan aan het steeds aanhoren hoe dom je bent geweest met de aanschaf van Ferry.
Ik geloof graag dat je het met een goed hart hebt gedaan en het gaat er nu om dat je hem kunt "handelen" dan om wat je allemaal fout hebt gedaan door een broodfok pup aan te schaffen.
Feit is namelijk dat hij nu bij jou is en jullie er samen uit moeten komen.
Ik wens je samen met je hondjes een zonnige toekomst, waarin Ferry zich wat beter gaat gedragen en jij meer ademruimte krijgt en weer een beetje kan leven.
Vind het dapper dat ondanks alle negativiteit die je vast en zeker je ook gaat krijgen op je topic, je het toch plaatst.
MAAR...
heb hier wel al het een en ander voorbij zien komen,
want ondanks dat ik niet overal op reageer heb ik wel al veel topics gelezen sinds ik lid ben, een ruime maand nu...
Het valt mij inderdaad op dat er dingen voorbij komen waar ik als newbe best van schrok.
Dat ik inderdaad merkte aan de manier van schrijven van de topic opener dat die nieuw was en oprechte vragen stelde en het flink over zich heen kreeg.
Ook heb ik dingen gelezen die volledig terecht waren al waren ze soms knetterhard maar in sommige gevallen vroeg diegene er dan om..
En ik denk toch dat de meeste nieuwelingen daar totaal niet mee bezig zijn en niks uit willen lokken.
Ik vind het wel begrijpelijk dat je dit topic heb geplaatst, want ik begrijp dat chinees van jou wel.
Vind het rot om te horen dat je zo geïsoleerd leeft en dat je inderdaad meer hebt aan een hart onder de riem en adviezen dan aan het steeds aanhoren hoe dom je bent geweest met de aanschaf van Ferry.
Ik geloof graag dat je het met een goed hart hebt gedaan en het gaat er nu om dat je hem kunt "handelen" dan om wat je allemaal fout hebt gedaan door een broodfok pup aan te schaffen.
Feit is namelijk dat hij nu bij jou is en jullie er samen uit moeten komen.
Ik wens je samen met je hondjes een zonnige toekomst, waarin Ferry zich wat beter gaat gedragen en jij meer ademruimte krijgt en weer een beetje kan leven.
Vind het dapper dat ondanks alle negativiteit die je vast en zeker je ook gaat krijgen op je topic, je het toch plaatst.
***Death can not kill what never dies***
- luna2906
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising mechelse herder x collie
De hond is 6 maanden oud. Wil je die dan zonder cursus of blik van een goede GT (of iemand anders met verstand van honden) al afschrijven bij TS? Niet alles is maakbaar, maar als TS wil, en ik heb het idee dat ze dat wil, vind ik het handiger om haar te wijzen op mogelijkheden waarop de onderlinge situatie kan verbeteren. Als het dan ook niet lukt, zijn ze mogelijk gewoon niet geschikt voor elkaar en zijn hond & baas afzonderlijk misschien beter af. Dat betekent niet dat ik vind dat opvoeding het hele verhaal is, maar wel dat je daarmee misschien nog meer kunt bereiken dan nu.S@ndr@ schreef:Ik heb niet alles gelezen, wel t O T , en ik lees een hele hoop frustratie, maar ook lees ik tussen de zinnen door, dat je vooral zelf t idee hebt dat je faalt, laat je vooral niet wijsmaken dat alles aan een hond maakbaar is en dat opvoeding t hele verhaal is, er zit ook een stuk van de hond zelf en soms past iets gewoon niet helemaal lekker, hoe graag je ook wilt![]()
Ik denk dat zelfs de hardste kritiek hier - niet zo hard is als waar je jezelf mee om de oren slaat( want dat doen mensen nu eenmaal) wees een beetje lief voor jezelf, t is niet nodig.
-
Manu
Af en toe even zuchten of met de ogen rollen.
Sowieso blijven ademen, in.. en uit.
Broodfok is nou eenmaal een gevoelig onderwerp.
Het nare van teksten is dat je het anders kunt lezen dan het geschreven is. Als diegene tegenover je had gestaan met dezelfde reactie had je het misschien wel heel anders opgevat. Het ligt er ook aan hoe je zelf in die situatie staat.
Ik vind jou wel iemand die het zichzelf heel kwalijk neemt dat je in dit verhaal gestonken bent, en daarom neem je misschien de kritiek ook zo zwaar op.
Houd jezelf even rustig, er zijn nogal wat veranderingen gaande, geniet van je hondjes en probeer positief te blijven. Blijven genieten van al het kleins! Kop op!
Sowieso blijven ademen, in.. en uit.
Broodfok is nou eenmaal een gevoelig onderwerp.
Het nare van teksten is dat je het anders kunt lezen dan het geschreven is. Als diegene tegenover je had gestaan met dezelfde reactie had je het misschien wel heel anders opgevat. Het ligt er ook aan hoe je zelf in die situatie staat.
Ik vind jou wel iemand die het zichzelf heel kwalijk neemt dat je in dit verhaal gestonken bent, en daarom neem je misschien de kritiek ook zo zwaar op.
Houd jezelf even rustig, er zijn nogal wat veranderingen gaande, geniet van je hondjes en probeer positief te blijven. Blijven genieten van al het kleins! Kop op!
- Daisy@
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Herders
- Aantal honden: 3
- Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy
Een berg beklimmen? Bewijzen?Mieke-Bo schreef:Sterkte, en je bent nr 2 die het hier niet zo leuk meer vind. Nr 1 heb ik laatst een pb van gehad omdat ik diegene mistte. En om eerlijk te zijn, ik heb ook het idee dat je eerst de berg moet beklimmen en je moet bewijzen voordat je erbij hoort.
Ik hoef hier niets te bewijzen voor mijn gevoel hoor. Het is hobby, leuk tijdverdrijf, maar verder leef ik gewoon in het echte leven.
Ik hobbel hier wat mee, lees wat, post wat en dat is het. Wat ik niet kwijt wil komt er ook niet te staan.
En wat je hondje betreft. Het probleem (los van broodfok) aanpakken (met hulp) of herplaatsen. Heel zwart/wit gezegd, maar een hond héél mijn leven laten beheersen zou ik voor danken geloof ik.
En ik weet wat herplaatsen is, ook ooit gedaan. Maar het gaf daarna bérgen rust, bij Leon en mij, maar ook bij de andere 2 honden die er ook flink van slag van raakten.
-
S@ndr@
- Zeer actief
ja en, als zijn basale reacties al op je irriteer spier gaan werken dan kun je trainen tot je een ons weegt maar dan gaat die match er niet zijn.luna2906 schreef:De hond is 6 maanden oud. Wil je die dan zonder cursus of blik van een goede GT (of iemand anders met verstand van honden) al afschrijven bij TS? Niet alles is maakbaar, maar als TS wil, en ik heb het idee dat ze dat wil, vind ik het handiger om haar te wijzen op mogelijkheden waarop de onderlinge situatie kan verbeteren. Als het dan ook niet lukt, zijn ze mogelijk gewoon niet geschikt voor elkaar en zijn hond & baas afzonderlijk misschien beter af. Dat betekent niet dat ik vind dat opvoeding het hele verhaal is, maar wel dat je daarmee misschien nog meer kunt bereiken dan nu.S@ndr@ schreef:Ik heb niet alles gelezen, wel t O T , en ik lees een hele hoop frustratie, maar ook lees ik tussen de zinnen door, dat je vooral zelf t idee hebt dat je faalt, laat je vooral niet wijsmaken dat alles aan een hond maakbaar is en dat opvoeding t hele verhaal is, er zit ook een stuk van de hond zelf en soms past iets gewoon niet helemaal lekker, hoe graag je ook wilt![]()
Ik denk dat zelfs de hardste kritiek hier - niet zo hard is als waar je jezelf mee om de oren slaat( want dat doen mensen nu eenmaal) wees een beetje lief voor jezelf, t is niet nodig.
dan kunnen ze tot een vergelijk komen, maar t zal nooit de match made in heaven worden. of ze dit kan accepteren is aan haar en aan niemand anders- gewoon domweg omdat zij er mee moet leven.
- hewi
- Zeer actief
Ohhww chips ik heb niet alles gelezen, maar een 6 maanden oude chi kruising? Ik zeg hop naar cursus.
Ik heb er ook eentje en die was een harde dobber maar tegenwoordig loopt ze keurig mee, oke ze blaft nog naar
alle honden maar alla als dat het is.
In huis blaffen sorry zou ik ook gillend gek van worden, hij blaft omdat hij uit raam kan kijken? Dan zorg
je dat hij dat even niet meer kan { gordijnen dicht plakplastic zoiets] je hebt hem nog maar net een maand
in plaats van je druk te maken wat je had kunnen doen, kun je beter zorgen dat je nu wat gaat doen om
dit alles in goede banen te leiden, hij is niet zielig hij weet niet dat hij een broodfokhondje is hij is gewoon
een vervelende puber en aan jou om hem te leren een gewone "normale"huishond te worden dus hops
pak jezelf bij elkaar je bent een schat van een mens maar niet meer huilen, deal ermee leer ermee om te gaan
of herplaats hem want zo blijven hangen is geen strak plan.

Ik heb er ook eentje en die was een harde dobber maar tegenwoordig loopt ze keurig mee, oke ze blaft nog naar
alle honden maar alla als dat het is.
In huis blaffen sorry zou ik ook gillend gek van worden, hij blaft omdat hij uit raam kan kijken? Dan zorg
je dat hij dat even niet meer kan { gordijnen dicht plakplastic zoiets] je hebt hem nog maar net een maand
in plaats van je druk te maken wat je had kunnen doen, kun je beter zorgen dat je nu wat gaat doen om
dit alles in goede banen te leiden, hij is niet zielig hij weet niet dat hij een broodfokhondje is hij is gewoon
een vervelende puber en aan jou om hem te leren een gewone "normale"huishond te worden dus hops
pak jezelf bij elkaar je bent een schat van een mens maar niet meer huilen, deal ermee leer ermee om te gaan
of herplaats hem want zo blijven hangen is geen strak plan.
- luna2906
- Zeer actief
Toen Luna met een bepaalde leeftijd de neiging had om constant in mijn jas te gaan hangen, alle kanten op te stuiteren met kurken in haar oren, uit te vallen naar iedere hond die ze tegen kwam etc etc. zat ze ook aardig in mijn irritatiezone. Nu kan ik me geen betere hond wensen en geen beter passende hondS@ndr@ schreef:ja en, als zijn basale reacties al op je irriteer spier gaan werken dan kun je trainen tot je een ons weegt maar dan gaat die match er niet zijn.luna2906 schreef:De hond is 6 maanden oud. Wil je die dan zonder cursus of blik van een goede GT (of iemand anders met verstand van honden) al afschrijven bij TS? Niet alles is maakbaar, maar als TS wil, en ik heb het idee dat ze dat wil, vind ik het handiger om haar te wijzen op mogelijkheden waarop de onderlinge situatie kan verbeteren. Als het dan ook niet lukt, zijn ze mogelijk gewoon niet geschikt voor elkaar en zijn hond & baas afzonderlijk misschien beter af. Dat betekent niet dat ik vind dat opvoeding het hele verhaal is, maar wel dat je daarmee misschien nog meer kunt bereiken dan nu.S@ndr@ schreef:Ik heb niet alles gelezen, wel t O T , en ik lees een hele hoop frustratie, maar ook lees ik tussen de zinnen door, dat je vooral zelf t idee hebt dat je faalt, laat je vooral niet wijsmaken dat alles aan een hond maakbaar is en dat opvoeding t hele verhaal is, er zit ook een stuk van de hond zelf en soms past iets gewoon niet helemaal lekker, hoe graag je ook wilt![]()
dan kunnen ze tot een vergelijk komen, maar t zal nooit de match made in heaven worden. of ze dit kan accepteren is aan haar en aan niemand anders- gewoon domweg omdat zij er mee moet leven.
Wat haar vooral irriteert is zijn geblaf en het uitvallen als ik dat zo snel terug lees in de reacties van Nathalie. Dat lijkt me niet al zijn basale reacties. Neem aan dat het hondje meer is dan alleen dat. Stel nou dat TS dat zou kunnen begrenzen, dan kun je toch een prima baas-hondcombinatie hebben? Als dat niet lukt, ben ik het helemaal met je eens. Dan ga je nooit een gelukkige baas-hondcombi krijgen. Misschien lukt dat niet, maar met een hond van zes maanden zie ik nog wel mogelijkheden om het te proberen, als TS dat tenminste wil. Als ze dat niet wil, is dat ook geen schande natuurlijk. Nu al zeggen dat het nooit een goed match gaat worden vind ik gewoon wat kort door de bocht.
-
S@ndr@
- Zeer actief
Mag een hond ook gewoon leuk zijn, of moet t eerst een project worden wat misschien wel of misschien niet slaagt.
Ik vind topic starter een hele leuk meid, maar wel een persoon die graag een beetje een lieve leuk hond wil- ( boomertje, maltezer o.i.d.) , en een pittige peper is niet een leuke lieve hond zoals zij die voor ogen heeft, en dat temperament daar doe je niet zoveel aan.
Ik lees hier wel meer mensen van goh t was een hele leuke lieve hond , voor ons, maar / behalve ,......... want daar kon ik niets mee, heb t heel hart geprobeerd, ik heb dit en ik heb dat en ik heb zus en ik heb zo. en hij/zij deed t nog steeds, t zat er gewoon in.
Ik vind topic starter een hele leuk meid, maar wel een persoon die graag een beetje een lieve leuk hond wil- ( boomertje, maltezer o.i.d.) , en een pittige peper is niet een leuke lieve hond zoals zij die voor ogen heeft, en dat temperament daar doe je niet zoveel aan.
Ik lees hier wel meer mensen van goh t was een hele leuke lieve hond , voor ons, maar / behalve ,......... want daar kon ik niets mee, heb t heel hart geprobeerd, ik heb dit en ik heb dat en ik heb zus en ik heb zo. en hij/zij deed t nog steeds, t zat er gewoon in.
- Chihuahua-paws
- Zeer actief
Tuurlijk mag een hond ook leuk zijn. Dit hondje kan nog gewoon een leuk hondje worden.S@ndr@ schreef:Mag een hond ook gewoon leuk zijn, of moet t eerst een project worden wat misschien wel of misschien niet slaagt.
Het zegt nog niks over of het wel of geen mach kan worden.
Luna heeft in mijn ogen hierin gelijk.
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Precies... ik vind t nog steeds niks dat ik t heb moeten doen en dan is t al een kleine 3,5 jaar geleden. Het geeft me een gevoel van falen dat t mij niet gelukt is t in goede banen te leiden en dat is naar... maar voor de hond in kwestie is t 200% beter en zeker ook voor de andere aanwezige honden. Pas nu zie ik een van mn honden weer t gedrag vertonen wat er vroeger ook was. Dat is jaren weggeweest door alle stress en commotie.Daisy@ schreef: En ik weet wat herplaatsen is, ook ooit gedaan. Maar het gaf daarna bérgen rust, bij Leon en mij, maar ook bij de andere 2 honden die er ook flink van slag van raakten.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
-
S@ndr@
- Zeer actief
Kan best zo zijn, en misschien is dit hondje wel veul leuker bij iemand anders- hij kan een jaar of 16 worden of ouder,...toots schreef:Tuurlijk mag een hond ook leuk zijn. Dit hondje kan nog gewoon een leuk hondje worden.S@ndr@ schreef:Mag een hond ook gewoon leuk zijn, of moet t eerst een project worden wat misschien wel of misschien niet slaagt.
er hangt hier nog altijd een soort van stigma op dat soort dingen, " dat doe je toch niet
terwijl en al heel wat honden gelukkiger van zijn geworden
-
nathalie71
Heb donderdag en vrijdag nog een mail gestuurd naar gedragstherapeut en naar de verzekering om te kijken welke therapie ik vergoed krijg.Dat kan eventueel via Petplan met een verwijzing van de da.
Heb een mail gestuurd naar de Kynologenclub met de vraag of hij in een groep mee kan doen,pup cursus is hij te oud voor,dat is tot 6 mnd....ik wacht nog op antwoord.
Ik heb hem dan liever op cursus omdat hij dan in een groep is met hulp er bij.
De Gt zou dan thuis komen,mee lopen en 2 x nog tel.advies geven,dat is nu niet mijn ideale beeld van hulp.Die dingen kan ik waarschijnlijk zelf ook wel bedenken.
Ik hoop dat ik hier bij de Kynologenclub mee kan draaien met hem in een groep.
Beroerde is dat de meeste cursussen al vol zaten en 1 juli zijn begonnen.
Maar wie weet kan ik ergens nog tussen.
Dit wordt gewoon ook gevaarlijk;Ik liep net met ze,ik denk het regent,het is tegen half 11,meestal loopt er dan niemand.
Komen we eerst een Shih Tzu tegen..nou daar ging meneer helemaal over de rooie,ik zei nee en liep gewoon verder,100 meter verder op was hij stil...
Komt er later aan de overkant onverwacht een meneer met een Herder de hoek om,Ferry ging daar uit zijn plaat en die Herder trekt die man bijna van de sokken de straat op,die wilde Ferry wel even komen op zoeken
Ik had er enorme schrik van.
Wat als zo`n hond los schiet of er loopt er een los?
Hij moet echt ophouden met dat agressieve geblaf naar andere honden.Ik durf zo niet eens meer te wandelen,ik kies al rare tijden uit in de hoop dat ik niemand tegen kom,maar ja als ik geen honden tegen kom leert hij niks.
Dus ja,ik HOOP dat hij naar een cursus kan.
En een stabiele hond op zoeken is allemaal leuk en aardig,dat heb ik al met 2 honden mee gemaakt.De eerste 4x blaft hij zijn longen uit zijn lijf,na 4x 'kent"hij de hond en doet hij dat niet meer.
Maar iedere nieuwe hond die hij tegen komt..hopla!
Heb een mail gestuurd naar de Kynologenclub met de vraag of hij in een groep mee kan doen,pup cursus is hij te oud voor,dat is tot 6 mnd....ik wacht nog op antwoord.
De Gt zou dan thuis komen,mee lopen en 2 x nog tel.advies geven,dat is nu niet mijn ideale beeld van hulp.Die dingen kan ik waarschijnlijk zelf ook wel bedenken.
Dit wordt gewoon ook gevaarlijk;Ik liep net met ze,ik denk het regent,het is tegen half 11,meestal loopt er dan niemand.
Komen we eerst een Shih Tzu tegen..nou daar ging meneer helemaal over de rooie,ik zei nee en liep gewoon verder,100 meter verder op was hij stil...
Komt er later aan de overkant onverwacht een meneer met een Herder de hoek om,Ferry ging daar uit zijn plaat en die Herder trekt die man bijna van de sokken de straat op,die wilde Ferry wel even komen op zoeken
Hij moet echt ophouden met dat agressieve geblaf naar andere honden.Ik durf zo niet eens meer te wandelen,ik kies al rare tijden uit in de hoop dat ik niemand tegen kom,maar ja als ik geen honden tegen kom leert hij niks.
En een stabiele hond op zoeken is allemaal leuk en aardig,dat heb ik al met 2 honden mee gemaakt.De eerste 4x blaft hij zijn longen uit zijn lijf,na 4x 'kent"hij de hond en doet hij dat niet meer.
- Chihuahua-paws
- Zeer actief
Je zegt het hier goed misschienS@ndr@ schreef:Kan best zo zijn, en misschien is dit hondje wel veul leuker bij iemand anders- hij kan een jaar of 16 worden of ouder,...toots schreef:Tuurlijk mag een hond ook leuk zijn. Dit hondje kan nog gewoon een leuk hondje worden.S@ndr@ schreef:Mag een hond ook gewoon leuk zijn, of moet t eerst een project worden wat misschien wel of misschien niet slaagt.
er hangt hier nog altijd een soort van stigma op dat soort dingen, " dat doe je toch niet"
Ik zou ook mijn leven niet zo laten terroriseren en er dus wat aan gaan doen.
Zou ik dit niet kunnen ja dan zou ik met veel pijn in mijn hart ook die beslissing nemen.
Maar met een hondje van 6 maanden kan je het als je er voor gaat iig nog wel in goede banen lijden.
-
S@ndr@
- Zeer actief
als je dat voor een pepertje over hebt wel, maar als je eigenlijk een lief zacht hondje wilt, dat gaat dit pepertje er never nooit aan voldoen, wat je ook uit de kast trekt, 6 maanden of 6 jaar 
-
Safari
Nathalie loopt Ferry aan de flex? Dat zou ik als eerste veranderen omdat hij dan ver bij je weg loopt en contact krijgen moeilijker is. Dus meiden aan de flex en Ferry niet.
- luna2906
- Zeer actief
Maar dat is helemaal niet wat ik zeg. Ik zeg dat als TS er geen vertrouwen in heeft dat een goede combinatie gaat worden, met of zonder training, cursus of wat dan ook, dat het ook geen schande is. Ik geef ook aan dat het prima kan dat een cursus of training niet helpt en dat ze dan alsnog kan herplaatsen. Ik zeg alleen dat een training / cursus ook nog een optie is en de situatie wel degelijk kan verbeteren, mocht TS dat willen. Het kan alsnog een prima combinatie worden, maar dat hoeft niet en TS hoeft natuurlijk ook niet al die tijd en energie te willen investeren. In die gevallen kan herplaatsing voor TS en de hond absoluut de beste optie zijn. Er is alleen nog een derde optie, die jij al uit sluit door te zeggen dat het geen goede match zal worden ongeacht de inzet van TS en hulp van derden.S@ndr@ schreef:Kan best zo zijn, en misschien is dit hondje wel veul leuker bij iemand anders- hij kan een jaar of 16 worden of ouder,...toots schreef:Tuurlijk mag een hond ook leuk zijn. Dit hondje kan nog gewoon een leuk hondje worden.S@ndr@ schreef:Mag een hond ook gewoon leuk zijn, of moet t eerst een project worden wat misschien wel of misschien niet slaagt.
er hangt hier nog altijd een soort van stigma op dat soort dingen, " dat doe je toch niet"
Het is namelijk evenmin een schande om na een tijd van investeren, trainen en hulp vragen alsnog tot de conclusie te komen dat het niet gaat werken. Kun je in ieder geval voor jezelf zeggen dat je alles geprobeerd hebt. Ik zou dat prettig vinden. Of TS dat ook zo vindt, is aan haar zelf. Het is ook geen schande om gewoon een leuke, makkelijke hond te willen zonder gedoe.
-
nathalie71
Eilfy schreef:Ik reageer niet zo vaak in je topics, lees ze altijd wel. Ik kan me de discussie rondom Ferry's afkomst & fokker nog wel goed herinneren. Ik kan me daarna niet herinneren dat Ferry zo'n moeilijke hond is voor jou, uit je andere topics bleek eigenlijk dat het erg goed gaat en Ferry prima in jouw leven past. Dat dit niet helemaal zo is, heeft niks te maken met de broodfok, wel alles met het soort hondje wat Ferry is.
O ik bedoelde daar mee te zeggen dat ik ook wel te horen krijg..Ja,dat is Chihuahua..dat krijg je er niet uit enzo.Maar ik denk dan,er zit ook nog voor 50% wat anders in en dat deel van het karakter kan positief zijn,dus misschien gaat deze min punt van de wawa en wel uit.Want ik vind hem niet maar 50 % leuk.
Als ik in % zou sprken vind ik ferry 90% leuk...Want 90% van de dag is hij leuk,lief,knuffelig,speels,gezellig,sociaal naar mensen,lief voor mijn hondjes...etc.
Maar die tijd dat ik met hem naar buiten ga of dat hij in de tuin een hond hoort...nee,dat vind ik nogal irritant van hem,en ik heb geduld en geduld....en uit eindelijk kan ik er even heel erg slecht tegen en wil ik dat hij ophoudt.
Zit ook een stukje angst in dat hij een keer gepakt wordt....
- luna2906
- Zeer actief
Hopelijk kom je er nog tussen op cursusnathalie71 schreef:Heb donderdag en vrijdag nog een mail gestuurd naar gedragstherapeut en naar de verzekering om te kijken welke therapie ik vergoed krijg.Dat kan eventueel via Petplan met een verwijzing van de da.
Komt er later aan de overkant onverwacht een meneer met een Herder de hoek om,Ferry ging daar uit zijn plaat en die Herder trekt die man bijna van de sokken de straat op,die wilde Ferry wel even komen op zoekenIk had er enorme schrik van.
Kun je hem, als hij uitvalt, eigenlijk afleiden met wat lekkers of is hij daar blind voor op zo'n moment?
-
nathalie71
Safari schreef:Nathalie loopt Ferry aan de flex? Dat zou ik als eerste veranderen omdat hij dan ver bij je weg loopt en contact krijgen moeilijker is. Dus meiden aan de flex en Ferry niet.
Flex staat op de rem!!
Ferry loopt tegenwoordig strak bijna achter me,naast en kort.
Als we op het gras veld zijn kan hij even zijn energie kwijt,kan ik ze om en om laten rennen aan de flex.
Dus nee,hij loopt niet ver bij me weg.
-
Safari
Dit dus. Wat je je ook moet afvragen is of je Ferry niet gewoon tekort doet ondanks je goede bedoelingen. Dus is jouw liefde en goede zorg genoeg voor hem. Ik denk het nl niet.S@ndr@ schreef:als je dat voor een pepertje over hebt wel, maar als je eigenlijk een lief zacht hondje wilt, dat gaat dit pepertje er never nooit aan voldoen, wat je ook uit de kast trekt, 6 maanden of 6 jaar
Pas als jij je realiseert (dat kan morgen zijn maar ook over een jaar) dat hij bij jou toch tekort komt (al is het alleen maar dat hij een ferme hand van opvoeden nodig heeft) dan is dat het moment om te herplaatsen. Bij mij heeft het bijna een jaar geduurt voor het kwartje viel, en het viel heel hard, zo hard dat ik er dezelfde dag nog werk van heb gemaakt. Ik deed ze tekort en dat was niet goed.
-
nathalie71
Volledige plaat voor zijn hoofd,reageert helemaal op niks...Hangt onmiddellijk in de riem en is helemaal dol.Tot gillen aan toe.Heb dat ook wel eens flink gecorrigeerd toen ging hij nog harder gillen dus dat hielp totaal niet.Ik moet echt door lopen tot hond uit zicht is,dan heb ik weer contact.luna2906 schreef:Hopelijk kom je er nog tussen op cursusnathalie71 schreef:Heb donderdag en vrijdag nog een mail gestuurd naar gedragstherapeut en naar de verzekering om te kijken welke therapie ik vergoed krijg.Dat kan eventueel via Petplan met een verwijzing van de da.
Komt er later aan de overkant onverwacht een meneer met een Herder de hoek om,Ferry ging daar uit zijn plaat en die Herder trekt die man bijna van de sokken de straat op,die wilde Ferry wel even komen op zoekenIk had er enorme schrik van.
Maar iedere nieuwe hond die hij tegen komt..hopla!![]()
Kun je hem, als hij uitvalt, eigenlijk afleiden met wat lekkers of is hij daar blind voor op zo'n moment?
Ik kan hem wat geven voor hij daar in schiet maar als er een hond opeens de hoek om komt is dat al te laat.
-
S@ndr@
- Zeer actief
En dan ben je heel veel tidj en frustratie verder en is de hond ouder, en hij zal niet worden waar je mee overweg kunt.
Ik merk dat met Sneeuw ook, ik investeer en werk mijn kont eraf, er is verbetering, maar ze zal nooit de perfecte hond voor mij worden,
ik blijf werken en trainen, en gelukkig heeft ze wel een match met mijn man, anders zou ik t niet eerlijk vinden en werd ze wel herplaatst, gewoon voor haar eigen belang. nu Hans en zij t zo goed doen, samen blijf ik werken en trainen, maar ze zal met mij nooit die match zijn als Van Gils is of de bullen waren. t een ast als een oude slof de ander kan net maar is een knellende schoen of een flipper t loopt niet soepel
een hond willen vormen naar wat hij niet is, is niet eerlijk( en dat vind ik, is een persoonlijke mening), dan moet je dat gewoon erkennen en de match wel zoeken.
niet alles is maakbaar.
zo en nu stap ik uit deze discussie, doe er mee wat je wilt.
ze mag er van mij ook 16 jaar tegen aan hikken hoor, t is haar keuze, maar of t eerlijk is tegen de meiden, tegen hem en tegen zichzelf, dat is een gewetens vraag
Ik merk dat met Sneeuw ook, ik investeer en werk mijn kont eraf, er is verbetering, maar ze zal nooit de perfecte hond voor mij worden,
ik blijf werken en trainen, en gelukkig heeft ze wel een match met mijn man, anders zou ik t niet eerlijk vinden en werd ze wel herplaatst, gewoon voor haar eigen belang. nu Hans en zij t zo goed doen, samen blijf ik werken en trainen, maar ze zal met mij nooit die match zijn als Van Gils is of de bullen waren. t een ast als een oude slof de ander kan net maar is een knellende schoen of een flipper t loopt niet soepel
een hond willen vormen naar wat hij niet is, is niet eerlijk( en dat vind ik, is een persoonlijke mening), dan moet je dat gewoon erkennen en de match wel zoeken.
niet alles is maakbaar.
zo en nu stap ik uit deze discussie, doe er mee wat je wilt.
ze mag er van mij ook 16 jaar tegen aan hikken hoor, t is haar keuze, maar of t eerlijk is tegen de meiden, tegen hem en tegen zichzelf, dat is een gewetens vraag
- twinkeltje
- moderator
- Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
Daarom zeg ik cursus jij moet sterker in je schoenen gaan staan zodat hij de roedel niet hoeft te lijden maar jij de baas bent, zo ga je alleen in een neerwaarts spiraal, ik denk dat je het best in je hebt moet alleen er uit komen
- Jaap*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jachthonden
Omdat je dat geduld hebt hou je het in standnathalie71 schreef:Als ik in % zou sprken vind ik ferry 90% leuk...Want 90% van de dag is hij leuk,lief,knuffelig,speels,gezellig,sociaal naar mensen,lief voor mijn hondjes...etc.
Maar die tijd dat ik met hem naar buiten ga of dat hij in de tuin een hond hoort...nee,dat vind ik nogal irritant van hem,en ik heb geduld en geduld....en uit eindelijk kan ik er even heel erg slecht tegen en wil ik dat hij ophoudt.
Het is niet eerlijk om iets 9 keer toe te staan en er de 10e keer kwaad om te worden. Daar snapt een hond niks van en het maakt je onbetrouwbaar.
Als het de eerst keer meteen al niet geaccepteerd word, op een consequente manier, is dat veel eerlijker, en vooral veel duidelijker, voor de hond.
En het maakt je erg betrouwbaar
Honden houden van betrouwbaar gedrag, want daar kunnen ze rekening mee houden. Daar trekken ze zich iets van aan.
Ik hoop dat het lukt in een leuk trainingsgroepje terecht te komen. Want gedeelde smart is halve smart, en als je meteen in het begin goed aangeeft waar je hulp bij nodig hebt kunnen anderen meehelpen herkennen waar jouw blinde vlek zit en je daar op wijzen. Dat is vaak erg verhelderend.
In een groepje leer je vaak het meeste van elkáár
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
-
lets have fun
Of gooi een glas water in zijn snoet als ie in de tuin weer eens uit zijn plaat gaat. Echt hoor, ik zou daar geen geduld mee hebbenNanna schreef:Soms is geduld niet voldoende, en al helemaal niet als het hondje jou als baas toch al niet respecteert.nathalie71 schreef: Maar die tijd dat ik met hem naar buiten ga of dat hij in de tuin een hond hoort...nee,dat vind ik nogal irritant van hem,en ik heb geduld en geduld....en uit eindelijk kan ik er even heel erg slecht tegen en wil ik dat hij ophoudt.
Van mij kreeg ie een hollewipper. Is ie nou helemaal belazerd? En als ie daarna vol verbazing stilvalt is ie natuurlijk weer het liefste hondje van de wereld
-
nathalie71
Nou,dat zei ik net al,ik heb hem ook al eens flink aan gepakt,maar hij hoort,ziet ,voelt even niks op zo`n moment.Nanna schreef:Soms is geduld niet voldoende, en al helemaal niet als het hondje jou als baas toch al niet respecteert.nathalie71 schreef: Maar die tijd dat ik met hem naar buiten ga of dat hij in de tuin een hond hoort...nee,dat vind ik nogal irritant van hem,en ik heb geduld en geduld....en uit eindelijk kan ik er even heel erg slecht tegen en wil ik dat hij ophoudt.
Van mij kreeg ie een hollewipper. Is ie nou helemaal belazerd? En als ie daarna vol verbazing stilvalt is ie natuurlijk weer het liefste hondje van de wereld
1x per ongeluk trok ik aan de riem met een ferme NEE ophouden nu,toen viel hij heel hard
Niks lijkt hij te voelen dan