want?twinkeltje schreef:Ik denk ook niet dat ik een hond van een groter kaliber dan ik heb aan een flex zou doen
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Meerdere honden tegelijk uit laten aan de lijn
Moderator: moderatorteam
- Zamunda
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Re: Meerdere honden tegelijk uit laten aan de lijn
- twinkeltje
- moderator
- Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
- Aantal honden: 2
Ik denk dat ik dat niet zou kunnen kwa krachtZamunda schreef:want?twinkeltje schreef:Ik denk ook niet dat ik een hond van een groter kaliber dan ik heb aan een flex zou doen
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
- Aantal honden: 1
Ik ook niet hoor Twinkel.twinkeltje schreef:Ik denk dat ik dat niet zou kunnen kwa krachtZamunda schreef:want?twinkeltje schreef:Ik denk ook niet dat ik een hond van een groter kaliber dan ik heb aan een flex zou doen
Met mijn teckels had ik er al moeite mee als ze de sokken er in zetten (bij het zien van een ree bijv.).
Dan moest ik met de hakken in het zand om niet meegesleurd te worden als de flexi op grootste lengte was.
-
nathalie71
Precies.Roxywoezel schreef:Juistem! Dito!twinkeltje schreef:Dat lig niet aan de lijnen maar het gebruik van de baasjes, bij mij gaan ze op de stoep nooit lang wand zoals je op de foto's ziet kunnen ze allemaal zo tussen de auto's de weg op.
Misschien is het heel rustig daar.
Ook als je zo lang een deur gaat en iemand komt naar buiten die kan zo struikelen ,op de galerij zijn ze ook kort.
Ik laat de lijn alleen lang waar ik alle kanten van afstand kan zie wat er aan komt en waar ze niet naar de weg kunnen.
Zie ik op afstand een fiets of wandelaar komen haal ik ze al binnen het is in die 20 jaar flex ook nog nooit fout gegaan.
het is gewoon hoe ga je er mee om
Er zit een rem op,die zet je vast dan heb je gewoon korte lijnen.
Dan kun je ze om en om wat langer laten op plekken waar dat kan.
En op het gras veld eentje eerst naast kort,op de rem,kunnen er 2 rennen,dan een ander kort bij en de andere laten rennen.
Als ik dan verder wil lopen zeg ik : "wachten!" dan blijven ze stil staan,ik loop verder lijnen rollen weer in,ik zet ze weer vast en kan verder lopen.
Ik loop nooit vlak langs de weg,stel dat er een knopje los gaat of zo.
Ik ben heel voorzichtig daar mee.
En inderdaad er zijn genoeg mensen die echt NIET met die lijnen overweg kunnen.
Ik had ook zo`n buur vroeger.levens gevaarlijk voor het verkeer.
Die liet die lijn maar steeds gaan,beest vloog overal op af
Maar goed,hier gaat het prima,ben erg blij dat ik een manier heb gevonden
-
nathalie71
Mijn buur heeft een Mechelse Herder aan de flex als hij hier een ronde doet.ranetje schreef:Ik ook niet hoor Twinkel.twinkeltje schreef:Ik denk dat ik dat niet zou kunnen kwa krachtZamunda schreef:want?twinkeltje schreef:Ik denk ook niet dat ik een hond van een groter kaliber dan ik heb aan een flex zou doen
Met mijn teckels had ik er al moeite mee als ze de sokken er in zetten (bij het zien van een ree bijv.).
Dan moest ik met de hakken in het zand om niet meegesleurd te worden als de flexi op grootste lengte was.
Hond wordt opgeleid als politie hond.
Is nog jong maar luistert goed.
Hij kan hier aan de lijn op het veld,hij kan de lijn dan laten gaan maar intussen oefenen met hier komen.En bij hem blijven lopen.
Als of de hond los mee loopt,maar dan is er toch nog de flex.
Het ziet er goed uit hoor,en de hond kan toch even wat vrijer rond lopen op het veld.
-
blondie
- Zeer actief
Zelf heb ik er niet zoveel problemen mee, de twee herders had ik ook vaak aan de flex, en nu de middelmaat en de herder meestal aan de flex. Ik geef gewoon de commando's als of ze loslopen en dat gaat prima. En ik zie zelf wel of er wat spannends aankomt of zo, dan roep ik naast en doe ik de rem erop en moeten ze naast me lopen.
- twinkeltje
- moderator
Ja maar op die foto van jou zijn de lijnen wel lang als ze naar links gaan kunnen ze zo tussen de geparkeerde auto's de weg opnathalie71 schreef:Precies.Roxywoezel schreef:Juistem! Dito!twinkeltje schreef:Dat lig niet aan de lijnen maar het gebruik van de baasjes, bij mij gaan ze op de stoep nooit lang wand zoals je op de foto's ziet kunnen ze allemaal zo tussen de auto's de weg op.
Ook als je zo lang een deur gaat en iemand komt naar buiten die kan zo struikelen ,op de galerij zijn ze ook kort.
Ik laat de lijn alleen lang waar ik alle kanten van afstand kan zie wat er aan komt en waar ze niet naar de weg kunnen.
Zie ik op afstand een fiets of wandelaar komen haal ik ze al binnen het is in die 20 jaar flex ook nog nooit fout gegaan.
En op het gras veld eentje eerst naast kort,op de rem,kunnen er 2 rennen,dan een ander kort bij en de andere laten rennen.
Als ik dan verder wil lopen zeg ik : "wachten!" dan blijven ze stil staan,ik loop verder lijnen rollen weer in,ik zet ze weer vast en kan verder lopen.
Die liet die lijn maar steeds gaan,beest vloog overal op af![]()
- Roxywoezel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chiweeny= chihuahua X Dwerg Teckel
twinkeltje schreef:Ja maar op die foto van jou zijn de lijnen wel lang als ze naar links gaan kunnen ze zo tussen de geparkeerde auto's de weg opnathalie71 schreef:Precies.Roxywoezel schreef:Juistem! Dito!twinkeltje schreef:Dat lig niet aan de lijnen maar het gebruik van de baasjes, bij mij gaan ze op de stoep nooit lang wand zoals je op de foto's ziet kunnen ze allemaal zo tussen de auto's de weg op.
Ja dat zeg ik foto was ff als voorbeeld. Dat is een doodlopende straat en ik had echt wel even gekeken of er niks aankwam. De rest van mn route was te donker om een foto te maken.
Woezel you will be loved forever 02-09-2014
- Zamunda
- Zeer actief
Oh zo, nee dan moet je het niet doen. Maar ik merk zelf weinig verschil tussen flex en gewone riem qua kracht. Ik moet haar uiteraard niet eerst een sprintje laten trekken, maar ik heb een goed reactievermogen gelukkig dus dan staat ie allang op de remtwinkeltje schreef:Ik denk dat ik dat niet zou kunnen kwa krachtZamunda schreef:want?twinkeltje schreef:Ik denk ook niet dat ik een hond van een groter kaliber dan ik heb aan een flex zou doen
Als Lais écht ergens opaf wil dan is ze me toch sterk
- Zamunda
- Zeer actief
Maar liet je ze dan een aanloop nemen totdat de flex 'op' was of waren ze dan al op het einde van de flex? Als het dat laatste is dan zie ik het verschil niet met een gewone riem. In het eerste geval snap ik het wel en dat zou ik hier met 32kg spierbundel niet moeten doenranetje schreef:Ik ook niet hoor Twinkel.twinkeltje schreef:Ik denk dat ik dat niet zou kunnen kwa krachtZamunda schreef:want?twinkeltje schreef:Ik denk ook niet dat ik een hond van een groter kaliber dan ik heb aan een flex zou doen
- ranetje
- Zeer actief
In het bos liepen ze meestal al aan het einde van de flex.Zamunda schreef:Maar liet je ze dan een aanloop nemen totdat de flex 'op' was of waren ze dan al op het einde van de flex? Als het dat laatste is dan zie ik het verschil niet met een gewone riem. In het eerste geval snap ik het wel en dat zou ik hier met 32kg spierbundel niet moeten doenranetje schreef:Ik ook niet hoor Twinkel.twinkeltje schreef:Ik denk dat ik dat niet zou kunnen kwa kracht
Dan moest ik met de hakken in het zand om niet meegesleurd te worden als de flexi op grootste lengte was.. Dan weet ik zéker dat ik kan gaan skiëen
.
Ik vond het een groot verschil of ik mijn honden aan een leren riem had van max. 2 meter of aan een wat verende flexlijn van 5 meter.
Hoe langer en hoe flexibeler de riem is hoe meer kracht de hond lijkt te hebben.
Die indruk kreeg ik tenminste wel eens.
Ik heb in die tijd echt wel wat bomen omhelsd
- Sanchis
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotse herder / Border collie
- Aantal honden: 3
Heeft ook met opvoeding te maken. Ze rennen hier echt niet zomaar de flex in. Want dat mag niet.ranetje schreef:Ik ook niet hoor Twinkel.twinkeltje schreef:Ik denk dat ik dat niet zou kunnen kwa krachtZamunda schreef:want?twinkeltje schreef:Ik denk ook niet dat ik een hond van een groter kaliber dan ik heb aan een flex zou doen
Ashley (Border Collie), Scott (Border Collie x Schotse Herder) en Jessie (x Heidewachtel)
- Lunatic
- Erelid
- Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix - Aantal honden: 2
Hier Max en Luna met de laatste ronde ook aan de flex, ze luisteren gelukkig goed, want als ze kracht zouden zetten kreeg ik vliegles 
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
- ranetje
- Zeer actief
Sanchis schreef:Heeft ook met opvoeding te maken. Ze rennen hier echt niet zomaar de flex in. Want dat mag niet.ranetje schreef:Ik ook niet hoor Twinkel.twinkeltje schreef:Ik denk dat ik dat niet zou kunnen kwa kracht
Welke opvoeding bedoel je?
ranetje schreef:In het bos liepen ze meestal al aan het einde van de flex.
Ik vond het een groot verschil of ik mijn honden aan een leren riem had van max. 2 meter of aan een wat verende flexlijn van 5 meter.
Hoe langer en hoe flexibeler de riem is hoe meer kracht de hond lijkt te hebben.
Ik heb in die tijd echt wel wat bomen omhelsd![]()
- Zamunda
- Zeer actief
Ik zat even te denken, natuurkundig gezien zou de lengte van de riem niet uit moeten maken, dus hoe kan het dan.... Maar *pling*: de hoek is natuurlijk heel anders. Bij een korte riem trek je de hond ook wat omhoog door de scherpe hoek, bij een hele lange riem loopt de lijn veel meer horizontaal waardoor de hond er meer 'in' kan gaan hangenranetje schreef:Hoe langer en hoe flexibeler de riem is hoe meer kracht de hond lijkt te hebben.
Ik heb in die tijd echt wel wat bomen omhelsd
-
nathalie71
haha,dat was ik niet he!! Dat zijn niet mijn hondjestwinkeltje schreef:Ja maar op die foto van jou zijn de lijnen wel lang als ze naar links gaan kunnen ze zo tussen de geparkeerde auto's de weg opnathalie71 schreef:Precies.Roxywoezel schreef:Juistem! Dito!twinkeltje schreef:Dat lig niet aan de lijnen maar het gebruik van de baasjes, bij mij gaan ze op de stoep nooit lang wand zoals je op de foto's ziet kunnen ze allemaal zo tussen de auto's de weg op.
- ranetje
- Zeer actief
Misschien is dat het welZamunda schreef:Ik zat even te denken, natuurkundig gezien zou de lengte van de riem niet uit moeten maken, dus hoe kan het dan.... Maar *pling*: de hoek is natuurlijk heel anders. Bij een korte riem trek je de hond ook wat omhoog door de scherpe hoek, bij een hele lange riem loopt de lijn veel meer horizontaal waardoor de hond er meer 'in' kan gaan hangenranetje schreef:Hoe langer en hoe flexibeler de riem is hoe meer kracht de hond lijkt te hebben.
Ik heb in die tijd echt wel wat bomen omhelsd.
Hoewel er voor mijn gevoel ook een beetje "rek" in zo'n flexi lijkt te zitten.
Ik had die met dat koordje.
De banden in de flexi zijn volgens mij pas later gekomen?
Misschien zit daar minder "rek" in.
- Sanchis
- Zeer actief
De sokken er in zetten en met je hakken in het zand moeten om niet meegesleurd te worden en bomen moeten omhelzen. Dat soort flauwekul wil ik bij mijn honden gewoon niet hebben.ranetje schreef:Sanchis schreef:Heeft ook met opvoeding te maken. Ze rennen hier echt niet zomaar de flex in. Want dat mag niet.ranetje schreef:Ik ook niet hoor Twinkel.twinkeltje schreef:Ik denk dat ik dat niet zou kunnen kwa kracht
Dan moest ik met de hakken in het zand om niet meegesleurd te worden als de flexi op grootste lengte was.![]()
Welke opvoeding bedoel je?ranetje schreef:In het bos liepen ze meestal al aan het einde van de flex.
Ik heb in die tijd echt wel wat bomen omhelsd![]()
Ashley (Border Collie), Scott (Border Collie x Schotse Herder) en Jessie (x Heidewachtel)
- ranetje
- Zeer actief
Sanchis schreef:De sokken er in zetten en met je hakken in het zand moeten om niet meegesleurd te worden en bomen moeten omhelzen. Dat soort flauwekul wil ik bij mijn honden gewoon niet hebben.
Ze renden niet "zomaar in de flex" zoals je kon lezen.
En ik heb een voorbeeld gegeven wanneer dat trekken wel eens gebeurde.
Waarom dacht je dat ik mijn lopende jachthondjes (10 kilo per hond) daar in het bos vast had?
Het is echt niet zo moeilijk hoor............ begrijpend lezen.......... als je dat wilt.
Laatst gewijzigd door ranetje op 27 jun 2014 20:16, 1 keer totaal gewijzigd.
- Sanchis
- Zeer actief
Je weet t allemaal mooi te verwoorden maar ik ben blij dat ik alleen bomen omhels als ik behoefte heb aan de kalmte die uitgaat van het omhelzen van de oer oude wijsheid van de mahonie. Schijnt. En niet om zijn standvastigheid te gebruiken voor het afremmen van mijn trouwe viervoeter.
Laatst gewijzigd door Sanchis op 27 jun 2014 18:33, 1 keer totaal gewijzigd.
- twinkeltje
- moderator
O zie nu pas dat het Roxywoezel haar foto is oops
-
nathalie71
twinkeltje schreef:O zie nu pas dat het Roxywoezel haar foto is oops
- Elf
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Altijd dogachtigen gehad en groot liefhebber van deze rassen. Tot voor kort Bordeaux dog en Amerikaanse bulldog, nu nog alleen Amerikaanse bulldog.
- Contacteer:
Toen ik tot voor kort nog 2 honden had liet ik ze zonder problemen samen uit. De 1 altijd links naast me, de ander altijd rechts naast me. Na jaren waren ze dat zo gewend dat zelfs als ik ze apart uitliet ze alsnog aan "hun" kant naast me liepen. Het gehannes met poepzakjes herken ik inderdaad wel, haha.

-
jores
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): engelse springer spaniel en engelse cocker spaniel
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
geen probleem ik loop soms met een stuk of 8 à 10 aan de lijn
dit is met 7
https://fbcdn-sphotos-f-a.akamaihd.net/ ... 2669_o.jpg
dit is met 7
groetjes Annemie
Afbeelding verwijderd door moderator ivm foutmelding
http://www.vdjorishoeve.nl
https://www.facebook.com/vdjorishoeve
Afbeelding verwijderd door moderator ivm foutmelding
http://www.vdjorishoeve.nl
https://www.facebook.com/vdjorishoeve
- Elf
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Altijd dogachtigen gehad en groot liefhebber van deze rassen. Tot voor kort Bordeaux dog en Amerikaanse bulldog, nu nog alleen Amerikaanse bulldog.
- Contacteer:
Geweldig om te zienjores schreef:geen probleem ik loop soms met een stuk of 8 à 10 aan de lijn
dit is met 7

-
Winston
- Actief
- Mijn ras(sen): Rottweiler, Mechelse Herder
Flexlijnen
... Ik vind ze verschrikkelijk. Zowel in gebruik als om mensen ermee tegen te komen. Men vergeet spontaan 9 van de 10x dat er een rem op dat ding zit.
Mijn honden lopen altijd keurig netjes naast. Geen gedoe aan de lijn, dat wil baas niet hebben. Ze mogen hun gang gaan als ze los mogen.
Mijn honden lopen altijd keurig netjes naast. Geen gedoe aan de lijn, dat wil baas niet hebben. Ze mogen hun gang gaan als ze los mogen.
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Oh wat heb ik daar een schurfthekel aan.Roxywoezel schreef:Ja ik ooknathalie71 schreef:Het gaat heel goed.....en wel met 3 flexi lijnen..hahaha
Wat je zegt ben je zelfffff 

- Hilde
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies
Ik loop heel vaak een blokje om als ik mensen met een flexilijn zie aankomenWinston schreef:Flexlijnen... Ik vind ze verschrikkelijk. Zowel in gebruik als om mensen ermee tegen te komen. Men vergeet spontaan 9 van de 10x dat er een rem op dat ding zit.

- Roxywoezel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chiweeny= chihuahua X Dwerg Teckel
Hahaha ik ook.
Ik weet hoe andere mensen kunnen zijn met flexlijnen.
Vreselijk irritant. Altijd met lange lijn lopen. Zonder rekening houden met....
En heel veel mensen hebben die vooroordeel ook over mij.
Totdat ze mij in reallife tegenkomen
Ik weet hoe andere mensen kunnen zijn met flexlijnen.
Vreselijk irritant. Altijd met lange lijn lopen. Zonder rekening houden met....
En heel veel mensen hebben die vooroordeel ook over mij.
Totdat ze mij in reallife tegenkomen
Woezel you will be loved forever 02-09-2014
- moosje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd, Cão Lixeira Português, en een aantal part-time Chinese Cresteds
- Contacteer:
Met 2 flexi's lopen snap ik nog, maar 3?
Dan kun je toch nooit op tijd reageren met het stopje indrukken als het nodig is?
Bleza loopt ook regelmatig aan de flex, maar als ik iemand (met of zonder hond) tegenkom dan hou ik haar kort.
Hier in de wijk loopt ze ook gewoon naast me, maar op de plekken waar ze dan veilig wat verder kan laat ik de flex wat vieren.
Dan kun je toch nooit op tijd reageren met het stopje indrukken als het nodig is?
Bleza loopt ook regelmatig aan de flex, maar als ik iemand (met of zonder hond) tegenkom dan hou ik haar kort.
Hier in de wijk loopt ze ook gewoon naast me, maar op de plekken waar ze dan veilig wat verder kan laat ik de flex wat vieren.

In loving memory: Tara, Cheeco, Rinty, Kazan, Zarah, Shendor & Bleza
Dierenvoedselbank Amersfoort
Facebookpagina Dierenvoedselbank Amersfoort