Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Zo moeilijk. Welk ras past?

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

Nerazi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Afrikaan & Belg
Aantal honden: 2

Re: Zo moeilijk. Welk ras past?

Ongelezen bericht door Nerazi »

Ik denk dat een Mechelsmeisje best wel eens bij jou kan passen. Ik zeg; gewoon doen! :engel:
Heb ik ook gedaan na een ruim jaar twijfelen en ik heb geen seconde spijt van m'n beslissing.
Ik kan niet wachten totdat ze er straks is..
Sanchis
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herder / Border collie
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Sanchis »

Manu schreef:Even een berichtje tussendoor.

Ik reageer niet heel uitgebreid op alles omdat ik van sommige rassen simpelweg niet genoeg weet. Ik neem het sowieso mee, ga me even inlezen.
Hele nuttige tips en wat ik ook fijn vind te lezen is dat er blijkbaar best wat vertrouwen is in mij :mrgreen:

Zondag wil ik heel graag meewandelen met de Schotse Herders, eens kijken van dichtbij.
Jammer dat je zo ver weg woont, anders kon je Scott lenen :wink: Die weet onderhand niet eens meer hoe zn soortgenoten eruit zien, de ziel.
Ashley (Border Collie), Scott (Border Collie x Schotse Herder) en Jessie (x Heidewachtel)
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

Apple schreef:
Inge schreef:
Apple schreef: Werkmechels worden niet gefokt om thuis lekker voor de haard te liggen, dus in de selectie word er niet gekeken of moeder of vader wel zo sociaal is, nee er moet veel werkdrift in zitten, will to please etc En dan moet je maar kijken of je het geluk hebt
dat je er eentje treft die de rest van de wereld ook nog een beetje aardig vind, buiten de eigenaar om.
Waar haal je deze wijsheid vandaan???? :roll:
Er wordt juist steeds meer gefokt met sociale honden, maar dat zegt niet alles over hoe het karakter van de nakomelingen zal zijn. Soms kun je wat dat betreft ook gewoon "pech" hebben. :wink:
Maar nogmaals, Manu zoekt een volwassen teef dus de "asociale" loeders kan ze prima links laten liggen.
Je gaat mij niet vertellen dat een topsporthond, word uitgekozen op basis van hoe sociaal hij verder is. :wink:
Dat geeft niet, zit ook weinig logica achter, want het maakt een hond geen betere sporthond.
Er zullen vast fokkers zijn die het anders doen, en zoals gezegd, ik ken ook wel leuke exemplaren verder.
Maar dat het nou honden zijn die heel erg worden uitgekozen op sociale karakter, waag ik toch wel te betwijfelen.

Zoals in de edit vermeld, het probleem zal inderdaad minder aanwezig zijn bij een herplaatser.

Een minder sociale hond kan nog zo top zijn in z'n werk en voor de geleider, maar is na certificering erg slecht verkoopbaar en dus minder gewenst.
Manu

Ongelezen bericht door Manu »

Heavy schreef:Je moet niet het waakse vergeten van een Herder zoals Duitser of Mechelaar of Hollander.
Ze blaffen wel :wink:
Dat doen ze misschien op straat niet maar thuis wel.

En dat ben je waarschijnlijk niet gewend van Manu.
Klopt, die blaft nooit :engel:
Staat ook in mijn lijstje, ik wil er een hond bij die waaks is.
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

Ik reageer niet heel uitgebreid op alles omdat ik van sommige rassen simpelweg niet genoeg weet. Ik neem het sowieso mee, ga me even inlezen.
Hele nuttige tips en wat ik ook fijn vind te lezen is dat er blijkbaar best wat vertrouwen is in mij :mrgreen:

Zondag wil ik heel graag meewandelen met de Schotse Herders, eens kijken van dichtbij.
Leuk! Zien we je dan; ik herken je in ieder geval gemakkelijk aan je hond (tussen al die Schotse Herders) :mrgreen:
Hopelijk heb je daarna een completer beeld en kun je ook iets meer zeggen over de interactie met Manu en of het een goede match zou zijn.
DeDiana
Zeer actief

Leuk! Zien we je dan; ik herken je in ieder geval gemakkelijk aan je hond (tussen al die Schotse Herders) :mrgreen:
Hopelijk heb je daarna een completer beeld en kun je ook iets meer zeggen over de interactie met Manu en of het een goede match zou zijn.
nathalie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
Contacteer:

Ongelezen bericht door nathalie »

Ik ken zat leuke mechelaar teven. Het zijn juist de reuen hier in het bos die moeilijk doen.

Op de club ook zat werklijn mechelaars. De meeste staan niet te springen om contact en zullen misschien wat snauwen, maar zijn verder prima sociaal.
Afbeelding
Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
Manu

DeDiana schreef:

Ik denk dat hij ook genoeg lawaai zal maken. Die zorgt wel dat hij opgemerkt wordt :schrik: Geen idee hoe hij gaat reageren in zo'n grote groep honden. Wie weet zie je me wel op mijn buik voorbij komen.

Ik kan alleen niet helemaal duidelijk zien op de website of je je ook moet aanmelden voor enkel de wandeling? Ga jij de korte of de lange doen?
Manu

Ik neig tot nu toe het meest naar:
- Mechelaar
- Beauceron
- Schotse Herder
- Poedel
- Lagotto
- Witte Herder

In volgorde :F: Het is dus alleen maar meer keuze geworden :lol1:
Sanchis
Zeer actief

Manu schreef: Geen idee hoe hij gaat reageren in zo'n grote groep honden. Wie weet zie je me wel op mijn buik voorbij komen.
Kijk maar uit, DeDiana kan prachtige foto's maken :LOL:
Ashley (Border Collie), Scott (Border Collie x Schotse Herder) en Jessie (x Heidewachtel)
DeDiana
Zeer actief

Manu schreef:Ik denk dat hij ook genoeg lawaai zal maken. Die zorgt wel dat hij opgemerkt wordt :schrik: Geen idee hoe hij gaat reageren in zo'n grote groep honden. Wie weet zie je me wel op mijn buik voorbij komen.

Ik kan alleen niet helemaal duidelijk zien op de website of je je ook moet aanmelden voor enkel de wandeling? Ga jij de korte of de lange doen?
Nee, voor alleen de wandeling hoef je je niet aan te melden. Ik wilde eigenlijk beide wandelingen doen :mrgreen: Maar als het erg warm wordt, moet ik even kijken of Mila na de hele dag nog puf heeft voor een lange wandeling. Er is daar geen water namelijk om af te koelen.
TessaThomas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder

Ongelezen bericht door TessaThomas »

Manu schreef:
Heavy schreef:Je moet niet het waakse vergeten van een Herder zoals Duitser of Mechelaar of Hollander.
Ze blaffen wel :wink:
Dat doen ze misschien op straat niet maar thuis wel.

En dat ben je waarschijnlijk niet gewend van Manu.
Klopt, die blaft nooit :engel:
En je hebt mijn mormels meegemaakt. Dus je weet wat dat inhoudt als er één nog geen stop knop heeft :LOL: Je bent trouwens welkom bij die vriendin van mij. Binnenkort of als de puppen een aantal weken oud zijn. ;)
DeDiana
Zeer actief

Sanchis schreef:
Manu schreef: Geen idee hoe hij gaat reageren in zo'n grote groep honden. Wie weet zie je me wel op mijn buik voorbij komen.
Kijk maar uit, DeDiana kan prachtige foto's maken :LOL:
Haahahaha, ik zorg dat ik mijn camera in de aanslag heb ;-)
Manu

TessaThomas schreef:
Manu schreef: Klopt, die blaft nooit :engel:
En je hebt mijn mormels meegemaakt. Dus je weet wat dat inhoudt als er één nog geen stop knop heeft :LOL: Je bent trouwens welkom bij die vriendin van mij. Binnenkort of als de puppen een aantal weken oud zijn. ;)
Leuk! Dat wil ik wel eens doen dan. Een keer in het weekend?

Haha ja een Herder blaf klinkt wel even anders dan dat binnensmondse woefje van die van mij. Mijn vriend is alleen vanwege zijn trainingen wel veel weg 's avonds en dan vind ik het wel fijn een hond bij me te hebben die niet kussend en kwispelend alle grote kerels begroet op straat. Ik loop graag 's avonds, ook omdat het dan lekker koel is voor Manu, en dan vind ik, hoe fout het ook klinkt, in ieder geval één stoere hond wel prettig.
TessaThomas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder

Ongelezen bericht door TessaThomas »

Roep op FB maar welke weekenden/dagen, dan probeer ik iets af te spreken haha
Jeannettebo
Zeer actief

Ongelezen bericht door Jeannettebo »

ik heb hier ook een prima sociaal mechelmeisje, ik kan prima naar het strand, ik doe haar juist aan de lange lijn, omdat ze bij iedereen wil gaan buurten.

Edit, evt kun je als je wilt begin augustus kennis maken met Layla, Bo neem ik dan niet mee
Afbeelding
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

Apple schreef: Dus jij kan eigenlijk prima op zondag met alle drie aan het strand met ze lopen?
(ik krijg altijd de indruk dat dat niet kan uit je berichtgeving dus vandaar de vraag)
Maar ik denk dat ook jij niet zal ontkennen dat er genoeg lijnen en fokkers zijn die daar niet op Letten.
Ik kan iig prima met Biène op een druk strand lopen.
Er wordt door veel fokkers juist wel gelet op sociaal gedrag, een niet-sociale hond is, zoals Crutz al zei, namelijk moeilijk te verkopen na de opleiding. En veel KNPV-ers verkopen toch de hond na het behalen van een certificaat.
Apple schreef:Ik kan me nog een verhaal herinneren waarbij iemand een pup ergens vandaan had en waar iedereen in paniek was en of ze wel wist wat ze in huis had gehaald :mrgreen:
Dat had weinig te maken met hoe sociaal de hond zou zijn, maar meer met het feit dat een reu uit zeer pittige lijnen (dus die behoorlijk wat werklust had) behoorlijk ondoordacht aangeschaft was.
Overigens lijkt het goed te gaan met deze hond.
Klik
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Contacteer:

Ongelezen bericht door lieke »

Manu schreef:
DeDiana schreef:

Ik denk dat hij ook genoeg lawaai zal maken. Die zorgt wel dat hij opgemerkt wordt :schrik: Geen idee hoe hij gaat reageren in zo'n grote groep honden. Wie weet zie je me wel op mijn buik voorbij komen.

Leuk als je meegaat. Voor de wandelingen hoef je je niet aan te melden, wel voor de lunch/workshop van Marcel Nijland (lunch is voor eigen rekening en workshop voor niet-leden tegen betaling). Ik loop alleen de korte wandeling met mijn meiden. Mij herken je altijd: één kleine wolbaal met een enorm prikoor, één kale neet en één ontzéttend lelijk wit mormel met rode vlekken. :lol1:

Leuke is dat er een grote groep Amerikanen bij is. Met één van mijn allergrootste favorieten: een sablereu, Rhonin genaamd. Gewéldig beest. :I:
Ik denk overigens dat je je geen zorgen hoeft te maken over Manu's gedrag. Mijn ervaring is dat zelfs reuen met de grootste bek zich buitengewoon koest houden in een vreemde omgeving met tientallen andere honden. :mrgreen:
En tijdens colliewandelingen gedraagt iedereen zich eigenlijk altijd prima. Reuen, teven, jong en oud loopt allemaal door elkaar en degenen die elkaar niet zo mogen blijven uit elkaars buurt. De meesten overigens los, dus daar moet je wel tegenkunnen.
En je moet er tegen kunnen dat veel collies bijelkaar iedereen aardig kan opfokken qua geblaf. En collieblafjes zijn níet leuk. Schel en hoog. Zelfs de reuen blaffen als eunuchen. :hmmm:
Afbeelding
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

lieke schreef:
Manu schreef:
DeDiana schreef:

Leuk als je meegaat. Voor de wandelingen hoef je je niet aan te melden, wel voor de lunch/workshop van Marcel Nijland (lunch is voor eigen rekening en workshop voor niet-leden tegen betaling). Ik loop alleen de korte wandeling met mijn meiden. Mij herken je altijd: één kleine wolbaal met een enorm prikoor, één kale neet en één ontzéttend lelijk wit mormel met rode vlekken. :lol1:

Leuke is dat er een grote groep Amerikanen bij is. Met één van mijn allergrootste favorieten: een sablereu, Rhonin genaamd. Gewéldig beest. :I:
Ik denk overigens dat je je geen zorgen hoeft te maken over Manu's gedrag. Mijn ervaring is dat zelfs reuen met de grootste bek zich buitengewoon koest houden in een vreemde omgeving met tientallen andere honden. :mrgreen:
En tijdens colliewandelingen gedraagt iedereen zich eigenlijk altijd prima. Reuen, teven, jong en oud loopt allemaal door elkaar en degenen die elkaar niet zo mogen blijven uit elkaars buurt. De meesten overigens los, dus daar moet je wel tegenkunnen.
En je moet er tegen kunnen dat veel collies bijelkaar iedereen aardig kan opfokken qua geblaf. En collieblafjes zijn níet leuk. Schel en hoog. Zelfs de reuen blaffen als eunuchen. :hmmm:
Die wil straks niks anders meer :mrgreen:
Ik moet zeggen dat ik door jouw dames ook een zwak voor ze heb gekregen :I:
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Gewoon op t strand. Zomer 2013.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
DaniBanani
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising husky/herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door DaniBanani »

Volgens mij zou jij Dexter hartstikke leuk vinden. Hij wil graag samen iets doen, zowel met trainingen als gewoon door te gaan hardlopen. Vindt het leuk om te werken op allerlei manieren maar kan zich ook heerlijk vermaken door lekker te snuffelen in het bos. Hij is waaks maar niet overdreven, heeft geen interesse in wild, gedraagt zich netjes bij mensen en bij de meeste andere honden, en past zich vrij makkelijk aan de omstandigheden aan. Maar ja. Hij is al bezet. :F:

Ben wel heel benieuwd waar jullie uiteindelijk bij uit gaan komen, zal nog lastig kiezen worden tussen al die rassen. Ik ben blij dat er bij mij één ras ruim bovenaan mijn wensenlijstje staat, haha.
Afbeelding
Brindlecardi
Zeer actief

Oké, ik neem het aan, mechelaars zijn fantastische gezinshonden die ook op zondag mee naar het strand kunnen :19:
Het is een beetje hetzelfde principe als allemaal foto's van pitjes laten zien en zeggen dat ze echt wel heel sociaal zijn.
Er zullen heus zat leuke mechelaars zijn, maar zoals je zelf al zegt, ze zijn vaak op een andere manier sociaal.
Iets wat niet lijkt op hoe een husky sociaal is. Dat moet je denk ik gewoon weten.
En dan heb je daarbinnen nog een categorie die het liefst andere honden sloopt, maar dat houden we dan maar bij de geschiften die je ook binnen andere rassen tegenkomt.

Het verbaasd me vooral dat ik iedereen altijd hoor over dat hun mechelaar geen doetje is, je hebt er zelf een herplaatst malinois, en dan nu ineens zijn ze allemaal zoet en leuk :wink:

Sorry Manu, we gaan offtopic! :oeps:
Jeannettebo
Zeer actief

Ongelezen bericht door Jeannettebo »

Jij maakt het ervan dat het niet kan, maar juist bij een herplaatser, wat ts zoekt, kan je daar wel op filteren natuurlijk, ook bij een mechel :wink: Lay is ook geen watje, maar zeker sociaal, althans ik denk dat de meeste mensen die haar meegemaakt hebben dat wel kunnen beamen.
Lay kan vijf minuten racen over het strand met een windhondje, om vervolgens zij aan zij te staan drinken
Afbeelding
Brindlecardi
Zeer actief

Jeannettebo schreef:Jij maakt het ervan dat het niet kan, maar juist bij een herplaatser, wat ts zoekt, kan je daar wel op filteren natuurlijk, ook bij een mechel :wink: Lay is ook geen watje, maar zeker sociaal, althans ik denk dat de meeste mensen die haar meegemaakt hebben dat wel kunnen beamen.
Lay kan vijf minuten racen over het strand met een windhondje, om vervolgens zij aan zij te staan drinken
Nogmaals ik heb het over de mechel algemeen, niet over wel of geen herplaatser of specifiek over iemand zn hond.
Daarom zeg ik ook, het is offtopic.
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

Jeannettebo schreef:Jij maakt het ervan dat het niet kan, maar juist bij een herplaatser, wat ts zoekt, kan je daar wel op filteren natuurlijk, ook bij een mechel :wink: Lay is ook geen watje, maar zeker sociaal, althans ik denk dat de meeste mensen die haar meegemaakt hebben dat wel kunnen beamen.
En dan heeft Lay ook nog een klote start gehad :(
Sanchis
Zeer actief

Apple schreef:Oké, ik neem het aan, mechelaars zijn fantastische gezinshonden die ook op zondag mee naar het strand kunnen :19:
Het is een beetje hetzelfde principe als allemaal foto's van pitjes laten zien en zeggen dat ze echt wel heel sociaal zijn.
Inderdaad, dat hij sociaal is naar zand en water geloof ik wel. Ik zie geen ronddrentelende kindertjes op de foto, buggy's die met hun wieltjes in het zand blijven hangen, gaten gravende duitsers, labradors die wel het water IN maar niet UIT willen, rond etterende terriertjes met balletjes in hun bek, wegwaaiende windschermen en kinderen met vliegertjes.

Zo zien veel stranden eruit, op een zomerse zondag.
lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Contacteer:

Ongelezen bericht door lieke »

Inge O schreef:oh jee, mijn kwastje komt niet alleen voort uit een mechelkruising maar er zit dus ook colliebloed in haar voorouders :schrik: .
O jeetje, dat wordt professionele therapie.... :schrik:
Afbeelding
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door ranetje »

Sanchis schreef:
Manu schreef:
IJslander ken ik niet. Zijn dat de honden zoals van Kruimel53?
Oww die zijn zó leuk. Noorse elandhond dito. Maar dat gekef, daar moet je tegen kunnen en ik kan dat niet.
Ik ken alleen twee Noorse elandhonden (geen ijsco's alleen van langs zien lopen) maar die jagen wel als een tiet. Ze kunnen los in een polder, maar de eigenaar is ze op Terschelling een paar uur kwijt geweest :oohja:
Waarom zou die hond elandhund heten? :tongue: :lol1:

"Hij heeft een uitgesproken jachtzin en werd oorspronkelijk gebruikt voor de jacht op eekhoorns, vogels en elanden.
Vanwegew de snelle toename van het aantal elanden werd de hond speciaal afgericht voor de elandenjacht en voornamelijk als zelfjagende hond".

Denk niet de bedoeling van Manu :wink:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita

Ongelezen bericht door Valerie »

Met de mechelaars hier gebeurd hetzelfde als met de staffords. Wanneer ze jong zijn zie je ze nog in het losloopgebied en wanneer ze ouder zijn lijken ze wel verdwenen :mrgreen: waarom zou dat zijn als ze zo sociaal zijn?
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Apple schreef:Oké, ik neem het aan, mechelaars zijn fantastische gezinshonden die ook op zondag mee naar het strand kunnen :19:
Er zullen heus zat leuke mechelaars zijn, maar zoals je zelf al zegt, ze zijn vaak op een andere manier sociaal.
Iets wat niet lijkt op hoe een husky sociaal is. Dat moet je denk ik gewoon weten.
En dan heb je daarbinnen nog een categorie die het liefst andere honden sloopt, maar dat houden we dan maar bij de geschiften die je ook binnen andere rassen tegenkomt.

Het verbaasd me vooral dat ik iedereen altijd hoor over dat hun mechelaar geen doetje is, je hebt er zelf een herplaatst malinois, en dan nu ineens zijn ze allemaal zoet en leuk :wink:

Sorry Manu, we gaan offtopic! :oeps:
Volgens mij kun jij dan niet lezen...
ik zou nog eens teruglezen voor de dingen die je gemist hebt...

En ja Xantos is herplaatst daarom wil ik uit een bepaald deel van zijn lijn ook geen hond meer, ook dat heb ik al genoemd als je goed gelezen had.
Die is overigens niet herplaatst omdat hij vreemde honden opvrat want hij heeft nog nooit een andere hond gebeten, niet omdat ik niet met hem over straat kon want hij liep elke dag los bij me nooit enig probleem gehad, niet omdat hij mensen opvrat hij was heel sociaal naar mensen maar omdat hij alsmaar knokte met al mijn eigen honden en voormalige honden. Allemaal reu/teef maakte hem niks uit. Door mijn scheiding werd hij op mijn bordje geschoven en was de keuze asiel of ik moest hem meenemen en dan is voor mij de keus snel gemaakt want dan probeer ik het. Zijn aanwezigheid alleen al had zoveel impact op de andere honden dat uiteindelijk zelfs Xena niet meer mee naar buiten wilde, die durfde niet eens meer mee wandelen en Xito was compleet gestrest. Die viel met de dag af en Xantos klom letterlijk óver de 2 meter houten wand in de kennel om hem op te vreten. Ik kon hem niet geven wat hij nodig had, een huis waar hij enig hond was en ja dan zit er helaas niets anders op. En misschien had ik het voor hem en voor de rest al veel en veel eerder moeten doen. De eerste keer ging hij toch terug naar mijn ex die diezelfde nacht nog met hem weer voor mijn deur stond met een compleet losgetrokken hond, ook zo dik dat je hem niet meer zag, onder de gaten en scheuren. Evenals de tegenpartij de dober van mijn ex... die zat op dat moment bij de DA met over de 30 hechtingen...
Dat was voor mij de druppel... dit kon niet meer ook niet meer voor hem... Staat hij als rolmodel voor alle mechelaars alles behalve dat... want dan had ik er nooit meer één genomen. Had ik hem als eerste mechelaar gehad en weinig andere gezien had ik er ook nooit meer een genomen. Gelukkig kende ik er genoeg en het overgrote deel gedraagt zich gelukkig niet zo.
Nergens heb ik geschreven dat mechelaars schoothondjes zijn die iedereen kan nemen. Wel zijn het over het algemeen vrij sociale honden die vrij terughoudend kunnen zijn tegen vreemden. En het zijn natuurlijk waak- en verdedigingshonden. Dat doen ze ook met verve over het algemeen dus dat moet je als baas goed kunnen inperken op bepaalde momenten. Onder sexegenoten klikt het vaak niet zoals bij heel veel rassen.
Laatst gewijzigd door malinois op 05 jun 2014 20:43, 4 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”