Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

"Laat de honden maar los hoor" roepen naar onbekende baasjes

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

runninggirl
Zeer actief
Aantal honden: 3

Re: "Laat de honden maar los hoor" roepen naar onbekende baa

Ongelezen bericht door runninggirl »

Manu schreef:
Annemieb schreef:Ik hoor dat heel vaak... laat ze maar los
en dan roep ik terug, lijn eie van jullie maar aan
enntoch zijn er mensend ie doodleuk verder wandelen.... en dan moeten hun dus langs de dierenarts

afgelopen week in het leenderbos, het is dan wel losloopgebied... maar als je elkaar passeert en je ziet dat de andere aangelijnd is hou je die van jou toch bij? Ze zeiden hizj mag gecorrigeerd worden waarop ik zei, dan mag je een ritje dierenarts doen.... en ik had het niet uitgesproken of hun hond stond voor mij en Nala had hem rechtstreeks beet in zijn neus... het was een serieus bloedende hap.... werden ze slechtgezind.... nuja niet mijn probleem, ben verder gewandeld en mijn dames weer losgelaten... aangelijnd is nala eenmaal een kreng en opnhyperactieve golden retrievers die op alle honden springen kan ze los ook niet zo goed mee om....
Een serieus bloedende hap? Met een hond die zo reageert in een losloopgebied en jij vindt het niet jouw probleem? :ugh:
Ik zou er zelf als ik een bijtende hond had nooit voor kiezen om in losloopgebied te lopen op tijden dat er andere honden zijn. En dan nog zou ik er een muilkorf om hangen. Moet er niet aan denken dat er een hond wordt gebeten terwijl je dus al wéét dat jouw hond dat doet...

Er lopen toch ook neem ik aan honden die (nog) niet goed luisteren daar...
Roompie
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Roompie »

Nou, als je toch meerdere malen waarschuwt of je je loslopende hond níet op mijn aangelijnde hond af wilt laten gaan en daar wordt niets mee gedaan dan houd het op als er een bijt volgt. En juist in een losloopgebied vind ik dat loslopers een zodanig goede recall behoren te hebben dat je die situaties dus niet krijgt. Ze waarschuwt toch niet voor de leuk?
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Roompie schreef:Nou, als je toch meerdere malen waarschuwt of je je loslopende hond níet op mijn aangelijnde hond af wilt laten gaan en daar wordt niets mee gedaan dan houd het op als er een bijt volgt. En juist in een losloopgebied vind ik dat loslopers een zodanig goede recall behoren te hebben dat je die situaties dus niet krijgt. Ze waarschuwt toch niet voor de leuk?
Maar dan nog regel jij t en niet de hond neem ik aan. Ik heb er de schurft aan aan buurtende honden maar ik regel t en niet mn hond.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Manu

Ongelezen bericht door Manu »

Roompie schreef:Nou, als je toch meerdere malen waarschuwt of je je loslopende hond níet op mijn aangelijnde hond af wilt laten gaan en daar wordt niets mee gedaan dan houd het op als er een bijt volgt. En juist in een losloopgebied vind ik dat loslopers een zodanig goede recall behoren te hebben dat je die situaties dus niet krijgt. Ze waarschuwt toch niet voor de leuk?
Je gaat toch ook niet met een kinderbijter naar de speeltuin ervanuit gaande dat de kinderen op afstand blijven als je dat vraagt?
Kom op, je weet toch dat er altijd honden tussen zitten die niet goed genoeg luisteren?
Goed dat er gewaarschuwd wordt en dom dat de eigenaar die negeert, maar om je schouders op te halen over een bloedende hond..?

Ik loop altijd aangelijnd in losloopgebied en dagelijks komt er toch wel een hond kijken. Ook wel eens met rood aangelopen baasjes met spontaan angstzweet die alle moeite doen hun hond terug te krijgen. Die van mij doet niks maar je bent toch niet zo naïef dat je denkt dat in losloopgebieden alle honden 100% luisteren? Als je een hond hebt die zulke wonden aanricht bij buurtende honden zou ik losloopgebieden vermijden of op tijden gaan dat het vrijwel uitgestorven is.
Roompie
Zeer actief

Ongelezen bericht door Roompie »

malinois schreef:
Maar dan nog regel jij t en niet de hond neem ik aan. Ik heb er de schurft aan aan buurtende honden maar ik regel t en niet mn hond.
Ja dat is zo, ik regel het inderdaad.

@Manu.. schouders ophalen zou ik niet doen maar ik zou ook zorgen dat die loslopers niet dicht genoeg bij mijn honden kunnen komen. Maar ik blijf het dom vinden van de eigenaren van die loslopers.
Afbeelding
Zoie
Zeer actief

Ongelezen bericht door Zoie »

ik vind het altijd een beetje flauw om 100 % appel van de tegenpartij te verwachten als je enige eigen verdienste is dat je je hond aan de lijn kunt houden .

In een losloopgebied lopen honden los , en die hoeven wat mij betreft niet constant aangelijnd te worden omdat ik daar toevallig met een aangelijnde hond wil lopen . Wel zou ik het prettig vinden als bazen mee hun best zouden doen onnodige conflicten te voorkomen . B.v. door hun patsende reu even bij zich te roepen .
Afbeelding
Zoie
Zeer actief

Ongelezen bericht door Zoie »

overigens vind ik die 'laat hem maar los '- roepers ook erg zot , net als het type dat uitlegt vraagt waarom ik mijn hond vast heb . Daar heb ik meer dan twee woorden voor nodig , en die uitleg wil ik eventueel wel geven , maar niet bij wijze van verantwoording afleggen .
Afbeelding
yuki
Zeer actief

Ongelezen bericht door yuki »

Zelden last van, bij het zien van een shar-pei denken mensen al snel dat ze wel lelijk naar andere honden zal zijn. :wink:
Ik lijn haar nu vaker aan bij tegemoetkomende honden om haar te beschermen, ik merk dat ze zich minder fel verdedigt tegen opdringerige reuen.
Eventhough you're gone, we're still a team'.
(r.i.p. Yuki / Askiem Yoshi)

Esther
petertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): american staffordshire terrier

Ongelezen bericht door petertje »

runninggirl schreef:
Manu schreef:
Annemieb schreef:Ik hoor dat heel vaak... laat ze maar los
en dan roep ik terug, lijn eie van jullie maar aan
enntoch zijn er mensend ie doodleuk verder wandelen.... en dan moeten hun dus langs de dierenarts

afgelopen week in het leenderbos, het is dan wel losloopgebied... maar als je elkaar passeert en je ziet dat de andere aangelijnd is hou je die van jou toch bij? Ze zeiden hizj mag gecorrigeerd worden waarop ik zei, dan mag je een ritje dierenarts doen.... en ik had het niet uitgesproken of hun hond stond voor mij en Nala had hem rechtstreeks beet in zijn neus... het was een serieus bloedende hap.... werden ze slechtgezind.... nuja niet mijn probleem, ben verder gewandeld en mijn dames weer losgelaten... aangelijnd is nala eenmaal een kreng en opnhyperactieve golden retrievers die op alle honden springen kan ze los ook niet zo goed mee om....
Een serieus bloedende hap? Met een hond die zo reageert in een losloopgebied en jij vindt het niet jouw probleem? :ugh:
Ik zou er zelf als ik een bijtende hond had nooit voor kiezen om in losloopgebied te lopen op tijden dat er andere honden zijn. En dan nog zou ik er een muilkorf om hangen. Moet er niet aan denken dat er een hond wordt gebeten terwijl je dus al wéét dat jouw hond dat doet...

ik lop ook wel eens door losloopgebieden hoor, maar dat komt meer omdat het hier een beetje onlogisch in elkaar zit. maar gewoon aangelijnd hoor, geen probleem.
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

petertje schreef:
runninggirl schreef:

ik lop ook wel eens door losloopgebieden hoor, maar dat komt meer omdat het hier een beetje onlogisch in elkaar zit. maar gewoon aangelijnd hoor, geen probleem.
Ik ook, maar wel met muilkorf waar ik te weinig overzicht heb.
Volledige gehoorzaamheid verwachten van de andere hond en zelf je hond zich zo laten misdragen is wel lekker makkelijk.
petertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): american staffordshire terrier

Ongelezen bericht door petertje »

haha, ik verwacht eerlijk gezegd eigenlijk niets van andere honden, best makkelijk, dan valt het altijd mee ;)
nou is die van ons ook niet zo heel erg geinteresseerd in andere honden, dus dat makkt het wel wat makkelijker.
Afbeelding
shinobi
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 x Tosa Inu en APBT

Ongelezen bericht door shinobi »

Ik heb het wel meerdere keren meegemaakt en meestal zeggen ze dan dat hun hond niks doet dan antwoord ik dat mijn hond wel wat doet en dat ik hem niet los laat.
Jackira
Zeer actief

Ongelezen bericht door Jackira »

Ik nodig niemand uit om z'n hond los te laten, en "hij doet niks" zeg ik ook nooit want hij doet wel wat. Ik zeg meestal "houd u de hond alstublieft bij u". En als ze dat niet doen zeg ik dat Buck bijt. En dan gaan ze moeizaam staan roepen naar een hond die niet luistert. En dan hou ik Buck in bedwang, die bijt dan niet maar snauwt wel waarop zo'n hond dan weer vertrekt.
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Ik riep vroeger wel soms, is het een teefje of een reu? Dan zeiden veel mensen, geen zorgen, het is een teefje. Dat was echter bij mijn teef niet zo handig. Mijn teef zag er uit als een reu. Verwarring alom dus.
Afbeelding
korthaar
Zeer actief

Ongelezen bericht door korthaar »

Ik wacht tegenwoordig maar af, wat er komt.
Een al te opdringerige hond druipt wel af met de staart tussen de poten.
Dinos

Ongelezen bericht door Dinos »

yuki schreef:Zelden last van, bij het zien van een shar-pei denken mensen al snel dat ze wel lelijk naar andere honden zal zijn. :wink:
Ik lijn haar nu vaker aan bij tegemoetkomende honden om haar te beschermen, ik merk dat ze zich minder fel verdedigt tegen opdringerige reuen.
Ok dat is hier net omgekeerd, Dinos loopt los en bij passeren aangelijnde hond zeg ik doorlopen.
Als ik hem vast doe, is hij juist meer gespannen.
laeken
Zeer actief

Dinos schreef:
yuki schreef:Zelden last van, bij het zien van een shar-pei denken mensen al snel dat ze wel lelijk naar andere honden zal zijn. :wink:
Ok dat is hier net omgekeerd, Dinos loopt los en bij passeren aangelijnde hond zeg ik doorlopen.
Daar ben ik persoonlijk dus niet zo van gecharmeerd. Geen aanval verder maar als je moet gaan vertrouwen op de baas van een andere hond en zijn inschatting en het gaat ook nog om een cane corso.... Tja. Ik vraag mensen altijd hun honden aan te lijnen bij passeren en lijn Bas ook aan. Kan me weinig schelen dat de andere hond gespannen raakt van aangelijnd passeren. Ik raak gespannen van loslopende herders, cane corso's en aanverwanten.

Wie zegt mij dat jij het bent en dat het goed gaat? En wie zegt mij dat mijn hondje er niet aan gaat omdat ze gromde toen ze besnuffeld werd? Iets teveel doet hij anders nooit gehoord en daar pas ik voor.

Dus als mensen het vragen, gewoon even aanlijnen. Je hebt een cc en geen toypoedel gekocht. Je moet echt rekening houden met het effect dat jouw hond op je medemens heeft.

Nogmaals geen aanval want ik geloof prima dat je weet wat je zegt.
Afbeelding
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Nou een gespannen cane corso trekt zijn baas doorgaans mee alsof het een veertje is.
Daar zou ik niet om staan te springen.

Dan loop ik liever met een boogje om een ontspannen loslopende CC heen als de baas kennelijk wel contact met zijn hond kan houden. :wink:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Dinos

laeken schreef:
Dinos schreef:
Daar ben ik persoonlijk dus niet zo van gecharmeerd. Geen aanval verder maar als je moet gaan vertrouwen op de baas van een andere hond en zijn inschatting en het gaat ook nog om een cane corso.... Tja. Ik vraag mensen altijd hun honden aan te lijnen bij passeren en lijn Bas ook aan. Kan me weinig schelen dat de andere hond gespannen raakt van aangelijnd passeren. Ik raak gespannen van loslopende herders, cane corso's en aanverwanten.

Wie zegt mij dat jij het bent en dat het goed gaat? En wie zegt mij dat mijn hondje er niet aan gaat omdat ze gromde toen ze besnuffeld werd? Iets teveel doet hij anders nooit gehoord en daar pas ik voor.

Dus als mensen het vragen, gewoon even aanlijnen. Je hebt een cc en geen toypoedel gekocht. Je moet echt rekening houden met het effect dat jouw hond op je medemens heeft.

Ja ik snap je en weet daarom ook het verschil, als mensen vragen wil je hem aanlijnen doe ik dat ook, omdat ik weet dat mensen soms angstig zijn.
Ik geef alleen aan dat Dinos los doorloopt en denkt zal wel, terwijl als ik hem aanlijn juist gemoedstoestand anders is.
In beide gevallen passeer ik mensen zonder problemen en is hij twee meter verder al weer los.
Als ik mensen tegenkom met aangelijnde hond mag Dinos er niet naar toe en vinden mensen het fijner dat hij touw rond zijn nek krijgt gebeurt dat.
laeken
Zeer actief

Dus eigenlijk zeg je dat het bij een cc gewoon aankomt op wat de hond zelf wil?
Sorry, niet mee akkoord. Als je een cc niet kan houden moet je er geen kopen. En op hoop van zegen langs mijn lopende bijtrol pas ik ook voor. Je houdt je hond maar bij je. Ongeacht.
Gister in de stad ook een man met een cc. Grote man, grote hond. Hond viel nogal uit en kreeg nogal op zijn flikker. Ik hou daar totaal niet van. Maargoed, beest was aan het schuimbekken naar een Tekkels met witte ogen van minstens 15 jaar. Tja...

Ik snap sowieso niet hoe je een hond kan kopen die je niet kan houden. Niks tegen de cc en ik denk ook dat Dinos hem best kan houden.

Ik loop liever langs een brullende cc in handen van een baas die hem gewoon kan houden dan langs een onbekende loslopende cc van iemand die zegt dat het wel goed zal gaan. Ik heb hele slechte ervaringen met cc nl. En helemaal met baasjes van cc die denken dat het wel goed zal gaan. Een van de honden is inmiddels dood want begon ook mensen aan te vallen. Andere hond begint daar nu ook mee hoorde ik van vrienden. Deze hond loopt nog steeds los en steeds minder mensen komen nog bij deze mensen thuis.

Nogmaals, ik heb alle vertrouwen in Dinos maar dat staat hier los van. Ik heb nl geen enkel vertrouwen in willekeurige wildvreemden die weigeren hun cc vast te houden omdat er dan meer kans is dat het goed gaat en omdat ze hem toch niet kunnen houden.
Afbeelding
laeken
Zeer actief

Dinos schreef:
laeken schreef:
Dinos schreef:

Ja ik snap je en weet daarom ook het verschil, als mensen vragen wil je hem aanlijnen doe ik dat ook, omdat ik weet dat mensen soms angstig zijn.
Ik geef alleen aan dat Dinos los doorloopt en denkt zal wel, terwijl als ik hem aanlijn juist gemoedstoestand anders is.
In beide gevallen passeer ik mensen zonder problemen en is hij twee meter verder al weer los.
Als ik mensen tegenkom met aangelijnde hond mag Dinos er niet naar toe en vinden mensen het fijner dat hij touw rond zijn nek krijgt gebeurt dat.
Precies. En dat is prima. Verder is jouw hond jouw hond. Niet elke cc is zoals hij is en jij bent ook met honden bezig ipv andere dingen. Je cc is geen speeltje voor je. Soms zijn die honden er alleen voor de stoer. Baasjes hebben geen benul. Loop dan nog liever 10 km om dan erlangs.
Afbeelding
Dinos

Nee dat zeg ik niet ik reageerde alleen op Yuki ,die doet haar hond vast en wordt rustiger, waarop ik zeg hier tegenovergestelde.
Aan de lijn passeert Dinos keurig met slappe lijn , maar zie wel verschil in houding.
Het komt er nooit op aan want hond wilt ik beslis maar dat geldt voor alle rassen n.m.m

Helaas dat je een rot ervaring met c.c hebt, ik weet dat ze eenmaal volwassen niet allemaal even hondsociaal zijn.
En is het de verantwoording van eigenaar om wandeling goed te laten verlopen.

Ik denk dat je mij verkeerd begrijpt ik lijn aan als dat gevraagd wordt zo niet blijft hij los en passeert zonder blik.
Niet elke zigeuner is een dief, en niet elke c.c is hondagressief, maar als je slechte ervaring hebt gehad snap ik dat ras bij jou een vooroordeel oproept.
Jammer want zou je graag tegenkomen en andere kant laten ervaren.
Dinos

Nanna schreef:
Dinos schreef: Niet elke zigeuner is een dief, en niet elke c.c is hondagressief, maar als je slechte ervaring hebt gehad snap ik dat ras bij jou een vooroordeel oproept.
Jammer want zou je graag tegenkomen en andere kant laten ervaren.
En daarna? Dan denk ik nog niet dat je je kleine hondjes zomaar met grote sterke jongens met een reputatie kennis laat maken. Één keer een hap en het is houdoe Fifi...
Mijn honden mogen gerust met klapkaken en vechtjassen omgaan maar ik wil wel van tevoren weten wat voor vlees ik in de kuip heb. Een mij onbekende naderende molossoïde (of Duitse herder) is omdraaien en wegwezen.
Terwijl ik donders goed weet dat er ook vriendelijke exemplaren zijn.
Maar ik test dat liever niet uit met een klein Teckeltje of een oude Puli.
Nee dat snap ik , ik zeg ook niet dat ze daarna honden anders zou moeten benaderen, want elke hond is anders.
Maar zou graag laten zien dat niet elke molosser een killing machine is.
Jeannettebo
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Jeannettebo »

Als ik je met Bo was tegen gekomen had ik het wss ook prettig gevonden om beide heren even aan te lijnen. Ik wil dat liever niet uitproberen.
Afbeelding
Dinos

Jeannettebo schreef:Als ik je met Bo was tegen gekomen had ik het wss ook prettig gevonden om beide heren even aan te lijnen. Ik wil dat liever niet uitproberen.
Ik ken jouw Bo niet, en spreek hier puur over Dinos die ik door en door ken en ook bij macho reuen kan loslaten.

Het op elkaar klappen wordt vaak erg overtrokken, en denk dat bijna niemand een echt gevecht heeft mee gemaakt ( ik heb het er dan niet over dat er geen hondjes worden doodgebeten)
Twee reuen van dezelfde omvang (los) zullen zelden elkaar verscheuren zoals men hier wil laten geloven, dit is al in veel eerder stadia beslecht, zo niet zal het in vele gevallen met grauw en snauw afgelopen zijn.

Ik heb het dan natuurlijk niet over honden die echt hondenagressie hebben, maar die lopen ook niet los neem ik aan.
laeken
Zeer actief

Ik reageerde op Ranetje net en niet op jou Dinos. Ik denk ook helemaal niet dat alle cc killers zijn. Verre van zelfs. Alleen vind ik het onprettig om een mij onbekende cc te zien naderen zonder dat hij aangelijnd wordt. Vandaag nog een ander pad in gelopen omdat een stel weigerde hun loslopende Dh teef aan te lijnen. Kan ik echt boos om worden. Als ik met een ambull had gelopen hadden ze hun hond nl wel aan gelijnd. Ik erger me daar vreselijk aan.

Mijn hondje is nl de sigaar. Verder niemand.

Ik zou Bas best los bij Dinos laten lopen dus zo erg is het allemaal niet. Een lieve reu met een tolerant karakter vind ik prima. Maarja. Hoe weer ik dat bij willekeurige onbekende passanten?
Afbeelding
Jeannettebo
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Jeannettebo »

Dinos schreef:
Jeannettebo schreef:Als ik je met Bo was tegen gekomen had ik het wss ook prettig gevonden om beide heren even aan te lijnen. Ik wil dat liever niet uitproberen.
Ik ken jouw Bo niet, en spreek hier puur over Dinos die ik door en door ken en ook bij macho reuen kan loslaten.

Het op elkaar klappen wordt vaak erg overtrokken, en denk dat bijna niemand een echt gevecht heeft mee gemaakt ( ik heb het er dan niet over dat er geen hondjes worden doodgebeten)
Twee reuen van dezelfde omvang (los) zullen zelden elkaar verscheuren zoals men hier wil laten geloven, dit is al in veel eerder stadia beslecht, zo niet zal het in vele gevallen met grauw en snauw afgelopen zijn.

Ik heb het dan natuurlijk niet over honden die echt hondenagressie hebben, maar die lopen ook niet los neem ik aan.
Ik heb daar uberhaupt geen zin, is nergens voor nodig, ze hebben niks met elkaar te schaften.
Afbeelding
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Dinos schreef:

Gaat er niet om wat en met wie jou hond allemaal kan Dinos maar welke niet met jouw hond kan.
Zoals vaker zit je er behoorlijk naast . 2 reuen van dezelfde grote kunnen elkaar aardig slopen hoor . Dus ga er maar niet vanuit dat het niet kan gebeuren.
eb het vaak meegemaakt die beide niet stopte en zelfs 1 x het leven van mijn reu gekost en die kenden elkaar ook ,woonden namelijk bij mij beide en bij mij geboren.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
Dinos

bouvierpoedel schreef:
Dinos schreef:

Gaat er niet om wat en met wie jou hond allemaal kan Dinos maar welke niet met jouw hond kan.
Zoals vaker zit je er behoorlijk naast . 2 reuen van dezelfde grote kunnen elkaar aardig slopen hoor . Dus ga er maar niet vanuit dat het niet kan gebeuren.
eb het vaak meegemaakt die beide niet stopte en zelfs 1 x het leven van mijn reu gekost en die kenden elkaar ook ,woonden namelijk bij mij beide en bij mij geboren.
Helaas Kees zoals vaker zit jij er zelf naast 2 reuen in één ruimte hebben een andere reden tot dit gedrag als wat ik noem een ontmoeting (los ) van twee willekeurige reuen die elkaar toevallig tegenkomen.
Dit komt zelden tot een gevecht zoals ik al eerder vermeld heb is dit daarvoor al beslecht en zal in sommige gevallen tot grauw en snauw blijven.
En niet tot oh zo mooie verhalen van vechten tot dood er op volgt.
En waarom niet omdat elke hond een meegekregen levensbehoud gen in zich heeft, en dus zal vluchten als dit nodig is.
Ik heb het hier dus niet over honden die hondagressief zijn.
In de 40 jaar dat ik honden heb ben ik dit nog nooit tegengekomen maar woon ook in achtergebleven gebied :lol1:
In jouw geval als reuen elkaar niet mogen en toch in dezelfde roedel zitten kan dat i.d.d tot ernstige conflicten leiden. Maar nogmaals dat is niet te vergelijken met toevallige ontmoeting.
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”