Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Ook afgezette stukken niet veilig voor de jager.

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Kaiou
Zeer actief
Mijn ras(sen): Barbet
Aantal honden: 1

Re: Ook afgezette stukken niet veilig voor de jager.

Ongelezen bericht door Kaiou »

Manu schreef:In dit geval hoopte ik voor hem een stukje vrijheid te bieden waar hij zelf kan ravotten, snuffelen, door de bagger schuiven en in het meer kan plonzen. Helaas..

Kan het me goed voorstellen.
Het zou maar zo kunnen dat ik met Kaiou dezelfde inschattingsfout had kunnen maken op de plaats die je beschrijft.
Gelukkig bestaan er lange lijnen :wink:
Afbeelding
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door gonnie »

yamie schreef:
gonnie schreef:Nou ik heb mijn honden nooit over een hek heen zien springen.

Zal in Oostenrijk dus nog beter moeten opletten als de konijnen weer beneden in het gras staan. Ze proberen wel over het balkon heen te komen maar meer door te klimmen, maar nu ik hier lees dat sommige honden zo over een hek van 1.60 m springen uit stand, mag ik in Oostenrijk wel nog beter op gaan letten voordat ze dood in de tuin eindigen.

je kent je eigen honden toch wel ondertussen?

Wat heeft dat er nou mee te maken? Zolang ze nog nooit over een hek heen zijn gesprongen kan ik ook niet weten of ze het ooit gaan doen. heb er nooit aan gedacht dat een hond geen aanloopje nodig heeft.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

malinois schreef:
Manu schreef:Hij sprong het echt met groot gemak. Ik denk dat hij zelf zo´n 60cm hoog is.

Manu blijft hier tot hij zijn laatste adem uitblaast en tot die tijd geef ik hem een geweldig leven waarin hij zijn ei kwijt kan en ´s avonds weer bij me op de bank ligt. Maar hierna komt er geen Husky meer in. Ik wilde een hond in Frankrijk en mijn vriend heeft me omgepraat naar een Husky. En nu loop ik met een hond in die prachtige omgeving waar hij niet van de riem kan. Mijn eigen schuld ook, ik wist van het jagen. Je denkt dat het wel goed zit en probeert toch je hond redelijk onder appél te krijgen. Nuja, helaas pindakaas.
Niet meer los, nergens meer, ook niet in een tuin, al zou er een hek van 3 meter staan dan denk ik dat hij er nog onder door zou kunnen graven als hij wild ruikt.
Natuurlijk kan t gebeuren denk ook niet dat je dat kwalijk genomen wordt. Niet door mij iig. Ik vind t wel apart dat veel mensen (niet alleen jij) de spronkracht van de gemiddelde hond onderschatten. Nogmaals t gebeurd en dat is kut ... niks meer aan te doen.
Weet je Mal, denk inderdaad dat veel mensen niet beseffen waar een hond toe in staat is. Ook wat springen betreft.
Ts had daar geen ree verwacht, en al zeker niet dat de hond over het hek zou springen om achter de ree aan te gaan. Voor mezelf gesproken kwam ik er ook spontaan achter dat Bluf een jachtdrift had ik was daar destijds niet op berekend, mijn andere hond had dat namelijk totaal niet, en Bluf bleef ook lekker in de buurt, tot ze wat ontwaarde. Uiteraard ben ik er toen op gaan letten en trainen. Maar ik denk dat ik een hele gekke bek getrokken zou hebben als ze plots uit zou breken om over een hek te springen om ergens achteraan te gaan. Idem hier buiten, heb een laag hek, ze kunnen er zo overheen maar dat doen ze niet.
Wél dus altijd op plekken waar ik het niet vertrouw gaat ze hoe lullig ook aan de lijn. Ze blijft een duveltje in een doosje. En ik verwijt mezelf wel eens gebrek aan appel, anderzijds moet ik dat naast me neer leggen want met mijn andere hond en met Jol heb ik totaal geen moeite. Bluf blijft soms wat onvoorspelbaar en stoïcijns en eigenzinnig. Verder een schat van een hond, maar er zit een kop op :engel:
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Pemba schreef:Als je bij je nieuwe huis een mooie grote tuin krijgt maar de schutting is niet zo hoog dan zou ik een meter voor de schutting een stroomdraadje spannen.
Kan hij lekker los maar blijft bij de schutting uit de buurt. Er bestaan speciale setjes voor huisdieren.
:ok:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Suuz!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grand Basset Griffon Vendeen

Ongelezen bericht door Suuz! »

Inge O schreef:in zo'n afgezet stuk zou ik echt ook niet meteen denken (of beter zelfs helemaal niet) aan over het hek gaan hoor en te lezen aan de forummensen die met jagers in het leesten gaan lopen doen zij dat ook niet.

dikke pech, dit.
Enig verschil is wel dat die kortpoten niet zomaar over hekjes heen kunnen springen ;-)

Goed schrikken in ieder geval!
Often people say to me that grand bassets are not trainable and even think that they're not so smart. I think the grand basset makes most breeds look like they're brain dead
d'Artagnan, Pompidou & Lune.
sky
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border collies en mechelse herders.

Ongelezen bericht door sky »

Mijn border collie is 50cm schoft en maar 19 kg en springt vanuit stilstand over de schutting op de knpv club deze is 1.85cm hoog.
En dat zonder drift of ree, ze zit naast me op een meter afstand van de schutting en op mijn hoog springt ze.

De schutting thuis is 1.80 en op een plaats 1.60 daar hebben we een schuine rand naar boven gemaakt zodat ze er alsnog niet overheen kunnen want dan springen ze tegen die rand aan.
Nou hebben mijn huidige honden nog nooit een poging gedaan om uit de tuin te komen, ook niet toen de tuindeur door de storm open was gewaaid.
Jagen word hier gelijk afgeleerd en daarvoor gaan ze dus ook niet de schutting over.
Manu

Ongelezen bericht door Manu »

Hoe leer jij jagen af?

Bij Manu ga ik het er nooit uit krijgen. Ik denk dat ik hem gewoon moet gaan afmatten. Heb het speuren nog niet geprobeerd, ben me nog aan het inlezen.
Bikejoring-tuig is wel al besteld trouwens. Nu nog een eigen mountainbike maar in het platte Holland kan ik wel oefenen straks :ok: Wie weet stuur ik hem ook wel echt op strafkamp bij Angelique, eens kijken of hij nog meer talenten heeft ;)
Dee
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zwitserse witte herder en een Roemeens meisje

Ongelezen bericht door Dee »

Ik vind het ook 'knap'dat je dit verhaal post. Ik had hem nog een hele tijd niet losgelaten, maar ik kan je wel begrijpen.
Je bent niet dom, denk dat veel mensen wel zouden denken dat dat hek wel tegen zou houden. Je doet je uiterste best om in te lezen en juist te handelen.
Dit was niet gewenst nee, weer wat geleerd. Gelukkig goed afgelopen. Hond er bij zou denk ik leuk zijn, een passende. Het is zo augustus.
Dee
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zwitserse witte herder en een Roemeens meisje

Ongelezen bericht door Dee »

dubbel
Laatst gewijzigd door Dee op 15 feb 2014 02:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Lynnepien
Zeer actief
Mijn ras(sen): Teckel

Ongelezen bericht door Lynnepien »

Suuz! schreef:
Inge O schreef:in zo'n afgezet stuk zou ik echt ook niet meteen denken (of beter zelfs helemaal niet) aan over het hek gaan hoor en te lezen aan de forummensen die met jagers in het leesten gaan lopen doen zij dat ook niet.

dikke pech, dit.
Enig verschil is wel dat die kortpoten niet zomaar over hekjes heen kunnen springen ;-)
Nee, die gaan er onder door :LOL: Stond Pippa plots naast mij bij de auto en mijn ouders IN het omheinde stuk :denken:
Afbeelding
lets have fun

Ongelezen bericht door lets have fun »

Rebble schreef:
Manu schreef:Nogmaals bedankt voor alle begrip :flower:
Doet me goed te lezen dat ik niet helemaal achterlijk ben.
Hoewel ik ook begrijp dat degenen die met onbegrip reageren het ook alleen maar jammer vinden dat dit gebeurd is en het beste voor hebben met beide partijen (ree en hond).

Dit is dom geweest, maar ik zelf ben niet dom.
Ik zet echt alle zeilen bij om Manu een succesverhaal te maken en er samen plezier in te houden.
Mijn vriend heeft altijd Husky´s gehad en daarom wilde hij er nu weer 1. Ik wist niet meer dan uit de boekjes en heb het daarmee gedaan. Ik zal verschrikkelijk veel fout gedaan hebben en fout doen en toch heb ik er elke dag nog plezier in om weer nieuwe dingen te leren, o.a. op het forum. Ook Manu is voor zover ik kan beoordelen niet ongelukkig.
Ik ben geen perfect baasje, toch denk ik dat je het als hond best goed hebt bij mij in huis. Ik steek er al mijn tijd en energie in als dat nodig is. Hier heb ik een fout gemaakt, en die zal nooit weer gebeuren.

Je moet jezelf ook niet te hard vallen he. Ja ik ben 1 van degenen die wat onbegrip heeft :wink: maar verschrikkelijk veel fouten? Als ik foto's van hem zie of de verhalen die je over hem schrijft komt hij nou niet bepaald ongelukkig op mij over of als een totaal ongeleid projectiel. Gewoon nemen zoals het is, er van leren en verder genieten :ok:
Ja, daarvoor ben je mens. Je maakt fouten en verkeerde inschattingen, het is pas dom als je er niks van leert :wink: Maar zo te zien is dat laatste niet zo.
Zamunda
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Zamunda »

malinois schreef:
Pemba schreef:Als je bij je nieuwe huis een mooie grote tuin krijgt maar de schutting is niet zo hoog dan zou ik een meter voor de schutting een stroomdraadje spannen.
Kan hij lekker los maar blijft bij de schutting uit de buurt.
Er bestaan speciale setjes voor huisdieren.
Ik zou er niet op durven vertrouwen met zo'n sterke jager als Manu. Althans, niet als hij buiten de omheining kan zien. Mij lijkt dat als hij eenmaal iets ziet lopen buiten de omheining, hij bij wijze van spreken door muren zou breken in zijn drift (dus dat draadje/de tik maakt hem dan m.i. niets uit).
In geval van een dichte schutting (dus geen zicht op rondhupsend wild) zie ik dat stroomdraadje wel als meerwaarde, maar dan meer omdat je dan zelf meer tijd krijgt om in te grijpen op moment dat hij eruit zou willen. Dus alleen onder strikt toezicht.

@TS: weet je al wat voor omheining er op jullie volgende adres zal zijn?
roebeltje
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Briard

Ongelezen bericht door roebeltje »

Suuz! schreef:

dikke pech, dit.

Uh nou die kortpotige (Basset Fauve de Bretagne) van mij kon dat anders prima in zijn jeugdjaren....
Suuz!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grand Basset Griffon Vendeen

Ongelezen bericht door Suuz! »

roebeltje schreef:
Suuz! schreef:

dikke pech, dit.

Uh nou die kortpotige (Basset Fauve de Bretagne) van mij kon dat anders prima in zijn jeugdjaren....
echt? Nee dat hebben die van mij nog nooit gepresteerd.
Ook nog nooit over een gbgv gehoord die dat kan.

wel hekken open maken. Zo stond lune regelmatig op de parkeerplaats daar.
Ze duwt haar hoofd er tussen en gooit het hekje open.
wel alleen die bij binnenkomst want ze heeft geen besef dat er meer hekjes zijn gelukkig.
Often people say to me that grand bassets are not trainable and even think that they're not so smart. I think the grand basset makes most breeds look like they're brain dead
d'Artagnan, Pompidou & Lune.
Corneliana
Zeer actief

Ongelezen bericht door Corneliana »

sky schreef:Mijn border collie is 50cm schoft en maar 19 kg en springt vanuit stilstand over de schutting op de knpv club deze is 1.85cm hoog.
En dat zonder drift of ree, ze zit naast me op een meter afstand van de schutting en op mijn hoog springt ze.

De schutting thuis is 1.80 en op een plaats 1.60 daar hebben we een schuine rand naar boven gemaakt zodat ze er alsnog niet overheen kunnen want dan springen ze tegen die rand aan.
Nou hebben mijn huidige honden nog nooit een poging gedaan om uit de tuin te komen, ook niet toen de tuindeur door de storm open was gewaaid.
Jagen word hier gelijk afgeleerd en daarvoor gaan ze dus ook niet de schutting over.
die laatste zin... :wink:
ik heb ergens zo'n vaag vermoeden dat een husky meer jachtpassie heeft en minder gehoorzaamheid dan een bordercollie. hoog is het wel :80:
Sanner
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sanner »

marian* schreef:Okay, het dak is bagger maar deze eigenaren hebben ook een inschattingsfoutje gemaakt. http://youtu.be/yJ13Wcx4wjQ
:LOL: Slim zeg! Maar jeetje, nee dat verwacht je toch niet. :80:
Bink2009
Zeer actief

Ongelezen bericht door Bink2009 »

Inge O schreef:
Zamunda schreef:
malinois schreef:
Kan hij lekker los maar blijft bij de schutting uit de buurt.
Er bestaan speciale setjes voor huisdieren.
Ik zou er niet op durven vertrouwen met zo'n sterke jager als Manu. Althans, niet als hij buiten de omheining kan zien. Mij lijkt dat als hij eenmaal iets ziet lopen buiten de omheining, hij bij wijze van spreken door muren zou breken in zijn drift (dus dat draadje/de tik maakt hem dan m.i. niets uit).
In geval van een dichte schutting (dus geen zicht op rondhupsend wild) zie ik dat stroomdraadje wel als meerwaarde, maar dan meer omdat je dan zelf meer tijd krijgt om in te grijpen op moment dat hij eruit zou willen. Dus alleen onder strikt toezicht.

@TS: weet je al wat voor omheining er op jullie volgende adres zal zijn?
nee, daar zou ik ook niet op vertrouwen - wél op een hoge omheining mét een kering met stroomdraadjes erop én dan onderaan, dichtbij het draad en op zo'n 15 cm van de grond nog één of twee draadjes om het graven tegen te gaan.
Ik zou ook niet op zo'n draadje vertrouwen, en als het huis niet van jullie wordt is zo'n hoge schutting met stroom ook een te grote investering.
Twee lijnen, een hele lange voor buiten en een kortere voor in de tuin en je bent klaar :ok: tenzij hij erop gaat kauwen dan moet je denk ik wel aan een ketting in je tuin, leuk is anders maar hij weet nu dat hij kan ontsnappen :ugh:

Wij hebben in de achtertuin een schutting van 2.10, een schuur van 3m en nog een schutting waar een voliere voor staat, bij ons kan hij er niet makkelijk uit maar gelukkig neemt hij ook geen poging toe, in de voortuin staan hekjes van 1m en als ik daar bezig ben neem ik Bink wel eens mee en dan gaat hij met een grondpen en lijn vast, zo kan hij lekker de boel in de gaten houden :mrgreen:

De foto is wat groot dus ik heb hem in het linkje, daar zie je Bink op het strand met een lange lijn, deze is 20m en mijn camera had ik helemaal ingezoomd (250mm) omdat hij zo ver weg was, met de lijn veel ruimte maar geen mogelijkheid tot ontsnappen.
FOTO
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Ik durf het bijna niet te zeggen maar ziu een tt niks zijn? Wel aanleren onder Zeer Goede begeleiding, maar dan kan hij misschien nog eens los meewandelen.
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

marian* schreef:Ik durf het bijna niet te zeggen maar zou een tt niks zijn? Wel aanleren onder Zeer Goede begeleiding, maar dan kan hij misschien nog eens los meewandelen.
Zou misschien best kunnen.
Idd onder goede begeleiding. :ok:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
marian*
Erelid
Contacteer:

Ik zie het meer als heilloze missie :mrgreen:
Ach welnee. Het zal inderdaad niet makkelijk zijn, maar bijv. met een tt die onder heel goede begeleiding ingetraind wordt zie ik over een poosje best mogelijkheden. Nadat zoals Inge zegt de laatste succesronde wat weggezakt is. Hier op de hei liep ook een Husky rond die alleen de wijde wereld in ging totdat hij kennis had gemaakt met de tt. Het is niet onmogelijk.
Afbeelding
tekkel
Erelid
Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel

Ongelezen bericht door tekkel »

Ik heb meer het idee dat wij mensen dat loslopen zo reuze belangrijk vinden. Een hond kan ook wel aan zijn trekken komen als het moet, met een lange lijn, leuke oefeningen en veel beweging in de mooie natuur. Loslopen met om de haverklap appèl en een tt die een reuzeklap geeft zodra er een konijn z'n neus opsteekt lijkt me ook niet ideaal.
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
marian*
Erelid
Contacteer:

tekkel schreef:Ik heb meer het idee dat wij mensen dat loslopen zo reuze belangrijk vinden. Een hond kan ook wel aan zijn trekken komen als het moet, met een lange lijn, leuke oefeningen en veel beweging in de mooie natuur. Loslopen met om de haverklap appèl en een tt die een reuzeklap geeft zodra er een konijn z'n neus opsteekt lijkt me ook niet ideaal.
Die tt is een kwestie van kort en goed trainen; zodra hij door heeft hoe het werkt is ie niet meer nodig.
Afbeelding
TessaThomas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder

Ongelezen bericht door TessaThomas »

Ah nee Nik.... Wat vreselijk rot. Alles is al gezegd, maar je bent verre van een slechte hondenbaas. Ja, je hebt hem onderschat, maar dat is ook een combinatie van onderschatten en onverwachte omstandigheden.

Je doet het hartstikke goed. Het is gewoon vreselijk lastig ook met je 1e hond. :J:
ranetje
Zeer actief

tekkel schreef:Ik heb meer het idee dat wij mensen dat loslopen zo reuze belangrijk vinden. Een hond kan ook wel aan zijn trekken komen als het moet, met een lange lijn, leuke oefeningen en veel beweging in de mooie natuur. Loslopen met om de haverklap appèl en een tt die een reuzeklap geeft zodra er een konijn z'n neus opsteekt lijkt me ook niet ideaal.
Als dat nodig zou zijn gebruik je de TT dus echt totaal verkeerd. :wink:

Vandaar ook het belangrijke advies van marian* om die TT onder goede begeleiding in te trainen.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
sky
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border collies en mechelse herders.

Ongelezen bericht door sky »

Tara schreef:
Nanna schreef:
Tara schreef:
sky schreef: Jagen word hier gelijk afgeleerd en daarvoor gaan ze dus ook niet de schutting over.
Jagen leer je niet af, je kunt wel proberen om het door middel van appel beheersbaar te maken.
Bij sommige rassen kun je dat vergeten. Je zult maar bij een doodenkele Husky of Afghaan zover komen dat je hem op appèl bij je kunt houden als er een ree wegspringt. De meesten gaan gewoon, of jij daar nou staat te schreeuwen of niet.
Ja Tante Nanna, daarom ook "proberen". :lees:
Ik heb hier een hond die inderdaad achter reeen aan gaat als die voor hem op zouden duiken.
Deze draagt een stroomband in zulke omgevingen.
Nu is hij zover dat de stroomband (TT) wel om heeft en aan saat maar op een nee van mij er niet meer achterna gaat.
Die ene keer dat het heel erg moeilijk voor hem word dan kan ik toch zo drukken.
Wel word hier altijd beloond , met koekjes als hij bij me terug is, met of zonder stroom.

Overigens moet je dan wel je hond leren in de buurt te blijven zodat je je hond optijd kunt lezen, heeft ie eenmaal al de achtervolging ingezet dan en je al (veel) te laat en helpt stroom ook niet meer.

En aanleren wat stroom betekend, dus niet maar lekker een band omhangen en los laten lopen.
Renee1966
Zeer actief
Mijn ras(sen): X Duitse Staande Langhaar - Labrador
X Border Terriër - Jack Hussel

Ongelezen bericht door Renee1966 »

Jeetje dat is schrikken. Ik heb nog niet alles gelezen ( ben op pag 1), maar ik zou ook niet verwachten dat een hond zo makkelijk over 1,50 springt. Jammer, maar wel duidelijk dat hij echt niet meer los kan. Balen hoor.
ranetje
Zeer actief

Heavy schreef:Er zijn ook honden die door de tt heen gaan . Maar ik zou me niet zo druk en schuldig voelen over het feit dat hij niet meer los gaat. Ik denk dat hij het ook fijn heeft aan een lange lijn samen met jou in de natuur en eventueel af en toe fietsen en speuren niks mis mee hoor :wink:

Sommige honden moet je nu eenmaal tegen zichzelf beschermen .
Heb je geen strand in de buurt , ik denk dat het daar ook ontspannen lopen is zonder wild?
Klopt.
Als je te laat gaat reageren bestaat die kans zeker.
En heel soms kan een hond er inderdaad alsnog doorheen lopen.

Vandaar ook het advies om die band goed in te trainen.
Daarmee leer je
1. Je hond goed lezen
2. de band goed gebruiken zodat het geen "constante klap in de nek" wordt, zoals tekkel veronderstelt.
Dan zou die band op den duur ook niet effectief zijn.

Overigens ben ik met je eens dat gewoon lange aangelijnde wandelingen in combinatie met fietsen (of de step) ook goed mogelijk is. :ok:

Het is een keuze die je maakt.
In dit geval is met geen van beide opties iets mis.
Afbeelding
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

beetje laat maar van mij ook nog even een hart onder de riem hoor.
heel vervelend dat het gebeurd is, maar terugdraaien gaat ook niet.
het enige dat je kunt doen is leren van je fouten en uit al je posts haal ik dat je dat ook doet :ok:
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Ik zou loslopen idd een must vinden bij mijn honden. Maar als je een tt zo gebruikt moet je hem heel snel weg doen want zo gebruik je hem dus totaal niet goed.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Heavy schreef:Er zijn ook honden die door de tt heen gaan .
Daar is de tt dus niet goed aangeleerd.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”