Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Verwekker kind moet betalen

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

Biet
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bull Mastiff, Border Terrier, XHollandse Herder
Aantal honden: 1

Re: Verwekker kind moet betalen

Ongelezen bericht door Biet »

CharlesvdBerkt schreef:
Safari schreef:En wat zijn de kosten vanal die rechtszaken en alle bijkomende kosten?
Nou zoveel rechtszaken heeft dat niet opgeleverd hoor.
Dat is nog geen 5% van de gevallen

Tja en wat dat kost ?
De gemeente heeft al iemand in dienst die dat werk doet - in feite zijn dat geen meerkosten.
het salaris van rechter loopt ook gewoon door.
De onderhoudsplichtige zal iemand moeten hebben die hem/haar vertegenwoordigt.
De kosten daarvan zijn afhankelijk van het inkomen en is het inkomen ontoereikend dan betaalt de belastingbetaler.
Ok, werd wat later, toch een reactie.
Bij de gemeentes waar hier sprake van is, zijn er wel meer ambtenaren in dienst die hier mee bezig zijn; betaald de belastingbetaler.
Die rechter, en het personeel daar omheen, hoeft niet persée met dit soort zaken bezig te zijn, maar wordt betaald door de belastingbetaler.
Alles wat er komt kijken bij de uitvoering van deze regel, wordt betaald door de belastingbetaler.
Nu stelt de regelgever dat deze regeling in het belang is van de belastingbetaler; het zou een kostenbesparing zijn voor de overheid.
Moet dan toch niet zo moeilijk zijn om dat met harde cijfers te onderbouwen?
Waar gebeurd dat?
Wiel
Dee
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zwitserse witte herder en een Roemeens meisje
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Dee »

Cleva schreef: Je hebt geen recht op andere mensen. Punt.
En directe familieleden die elkaar willen kennen hoeven niet eerst te betalen.
Als je het al denkt moet je dat soort zaken nooit hardop zeggen.
Tot hier helemaal eens.
smoekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): JH

Ongelezen bericht door smoekie »

Spermadonor moet ook alimentatie betalen'

ROTTERDAM -
Ook spermadonoren lopen het risico alimentatie te moeten betalen voor hun kind. Daarvoor waarschuwt hoogleraar familierecht André Nuytinck zaterdag in het Leidsch Dagblad. Hij reageert daarmee op het nieuws dat grote gemeenten jacht maken op vaders van niet-erkende kinderen.

Rotterdam, Amsterdam, Zwolle en Maastricht willen van bijstandsmoeders weten wie de verwekker van hun kind is, de biologische vader kan dan om een financiële bijdrage gevraagd worden. Alleen al in Maastricht betalen zo'n vijftig vaders sinds vorig jaar mee aan het onderhoud van hun kinderen. Maastricht bespaart daarmee twee tot drie ton per jaar op uitkeringen aan bijstandsmoeders.
http://www.telegraaf.nl/binnenland/2180 ... en___.html
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Mijn vorige opmerking ging al die kant uit omdat zoiets er wel aan zit te komen .Blijkt wel.

Godsamme zo dan moet je als biologische ouders ook gaan bijdragen aan je kind/eren wat geadopteerd is.

Of de verkrachter .
Nee uitkeringsmevrouw ik heb het kindje gekregen omdat ik verkracht ben ,die lul is ook veroordeeld. Oh mooi dus u weet zijn naam.!
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
Corneliana
Zeer actief

Ongelezen bericht door Corneliana »

Cleva schreef: Je hebt geen recht op andere mensen. Punt.
En directe familieleden die elkaar willen kennen hoeven niet eerst te betalen.
Als je het al denkt moet je dat soort zaken nooit hardop zeggen. Op straffe van extreme hoerige tokkerigheid. Met je schuiven. Christus.

De vader in kwestie is al dan niet welkom op basis van de veiligheid van de kinderen. Dat gaat dus niet over geld. Klootzakjes laten we niet bij de kinderen voor betaling, lieve vaders houden we niet bij ze weg ongeacht de financiën.
We zitten hier verdulleme niet in thailand, he?
ja, je hebt helemaal gelijk.
als je het zo bekijkt en zo had ik het nog niet bekeken maar ben het wel met je eens.
Corneliana
Zeer actief

bouvierpoedel schreef:Mijn vorige opmerking ging al die kant uit omdat zoiets er wel aan zit te komen .Blijkt wel.

Godsamme zo dan moet je als biologische ouders ook gaan bijdragen aan je kind/eren wat geadopteerd is.

Of de verkrachter .
Nee uitkeringsmevrouw ik heb het kindje gekregen omdat ik verkracht ben ,die lul is ook veroordeeld. Oh mooi dus u weet zijn naam.!

:80:
bouvierpoedel
Zeer actief

Corneliana schreef:
bouvierpoedel schreef:Mijn vorige opmerking ging al die kant uit omdat zoiets er wel aan zit te komen .Blijkt wel.

Of de verkrachter .

Waarom :80:
Corneliana
Zeer actief

bouvierpoedel schreef:
Corneliana schreef:

Of de verkrachter .

nou ja enerzijds is er mogelijkheid zat om van een ongewenste zwangerschap af te komen in nederland. het is de schuld van de verkrachter dat iemand zwanger word maar wat iemand met de zwangerschap doet ligt toch in handen van de vrouw (en in handen van dominees, rabbi's en imams helaas maar dat terzijde). dus ergens loopt er iets scheef.
bouvierpoedel
Zeer actief

Corneliana schreef:
bouvierpoedel schreef:
Corneliana schreef:

Of de verkrachter .

nou ja enerzijds is er mogelijkheid zat om van een ongewenste zwangerschap af te komen in nederland. het is de schuld van de verkrachter dat iemand zwanger word maar wat iemand met de zwangerschap doet ligt toch in handen van de vrouw (en in handen van dominees, rabbi's en imams helaas maar dat terzijde). dus ergens loopt er iets scheef.
Lopen heel wat kindjes rond van een verkrachting of incest hoor.
Je moet als vrouw ook maar net abortus kunnen en willen plegen.
Corneliana
Zeer actief

[quote="bouvierpoedel"Waarom :80:[/quote]

nou ja enerzijds is er mogelijkheid zat om van een ongewenste zwangerschap af te komen in nederland. het is de schuld van de verkrachter dat iemand zwanger word maar wat iemand met de zwangerschap doet ligt toch in handen van de vrouw (en in handen van dominees, rabbi's en imams helaas maar dat terzijde). dus ergens loopt er iets scheef.[/quote]
Lopen heel wat kindjes rond van een verkrachting of incest hoor.
Je moet als vrouw ook maar net abortus kunnen en willen plegen.[/quote]

is zo.
maar het is niet altijd in het belang van een kind om ook echt op de wereld te komen.
het is in elk geval goed dat die optie er is
lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Contacteer:

Ongelezen bericht door lieke »

Célie schreef:
smoekie schreef:. Ik heb het gewoon over de vrouwen die dan "bewust" een kerel een oor aan naaien. En echt. Die zijn er zo ontzettend veel, die wil jij niet te eten geven. Echt niet. Die mogen het wat mij betreft dan ook gewoon echt zelf uitzoeken :ok:
Nou, ik ben van mening dat die "geen sollicitatieplicht" als je kinderen nog niet leerplichtig zijn ook afgeschaft mag worden. Ik zie heel veel van die tienermoeders telkens om de 3 en halfjaar weer zwanger zijn omdat ze dan mooi van dat solliciteren (en dus werken) afzijn. Moet je eens gaan kijken hoeveel minder kinderen er bij die bijstandsmoeders worden geboren.

Nou, da's dus aperte onzin. Volgens het CBS is het aantal tienermoeders in Nederland (telling 2012) op het laatste peil ooit.

Cijfers: In 2011 kregen 2 365 meisjes onder de 20 jaar een kind. In deze leeftijdsgroep zijn in 2011 op elke duizend meisjes minder dan 5 moeder geworden. Dit is het laagste cijfer dat ooit door het CBS is waargenomen. Wel bestaan er grote verschillen tussen de herkomstgroepen.
Het aantal tienermoeders in Nederland neemt de afgelopen decennia sterk af. In 2011 lag het geboortecijfer onder meisjes onder de 20 jaar op 4,8 per duizend. Veertig jaar geleden lag dit geboortecijfer nog op 22,3 per duizend meisjes. In vrijwel geen enkel ander Europees land is het geboortecijfer onder tieners nu zo laag als in Nederland.
Na te lezen: http://www.cbs.nl/nl-NL/menu/themas/bev ... 663-wm.htm

En verder wordt er net gedaan of álle bijstandsmoeders hun kinderen hebben gekregen door een één of andere onschuldige man er in te luizen.
Ook flauwekul. Het gros van de alleenstaande moeders (even de BAM-moeders buiten beschouwing gelaten) hadden heus andere plannen dan alleen met één of meer kinderen achter te blijven.
Daarnaast: er wordt vreselijk op het financiële aspect gehamerd en dat de verantwoordelijkheid voor het kind bij de één, bij de ander of bij beiden ligt.
Maar er wordt totaal voorbijgegaan aan het belang van het kind. Kinderen willen vroeg of laat ook weten wie hun ouder is. Daar hebben ze ook recht op. En de verantwoordelijkheid voor het wélzijn van het kind ligt bij beide ouders.
En als je die verantwoordelijkheid niet wenst te nemen (financieel en emotioneel) dan dien je beiden verantwoordelijk te zijn voor het vermijden van een evt. zwangerschap.

Ik kan trouwens sowieso niet tegen dat gejammer van 'ich habe es nicht gewüsst.' Als je oud genoeg bent om gemeenschap met iemand te hebben, ben je ook oud genoeg om te weten waar dat toe kán leiden. En dan zorg je maar dat het niet gebeurd.
En als het dan onverhoopt tóch gebeurt, dan neem je je verantwoordelijkheid. Of je er nou wel of niet vrijwillig voor hebt gekozen. Pech. Shit happens en deal er maar mee.
Afbeelding
Maryanne
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers, Vizsla
Aantal honden: 12
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maryanne »

Eens met Lieke! :ok:
Maryanne
Zeer actief
Contacteer:

smoekie schreef:Spermadonor moet ook alimentatie betalen'

ROTTERDAM -
Ook spermadonoren lopen het risico alimentatie te moeten betalen voor hun kind. Daarvoor waarschuwt hoogleraar familierecht André Nuytinck zaterdag in het Leidsch Dagblad. Hij reageert daarmee op het nieuws dat grote gemeenten jacht maken op vaders van niet-erkende kinderen.

Rotterdam, Amsterdam, Zwolle en Maastricht willen van bijstandsmoeders weten wie de verwekker van hun kind is, de biologische vader kan dan om een financiële bijdrage gevraagd worden. Alleen al in Maastricht betalen zo'n vijftig vaders sinds vorig jaar mee aan het onderhoud van hun kinderen. Maastricht bespaart daarmee twee tot drie ton per jaar op uitkeringen aan bijstandsmoeders.
Rotterdam.. daar noem je wat. Moeders zorg dat uw dochters ver weg van Rotterdam blijven :roll:
Pool
Zeer actief
Mijn ras(sen): Teckel
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Pool »

Maryanne schreef:
smoekie schreef:Spermadonor moet ook alimentatie betalen'

ROTTERDAM -

Rotterdam.. daar noem je wat. Moeders zorg dat uw dochters ver weg van Rotterdam blijven :roll:

Dit geldt voor C-donoren.
[img][img] <b>Vóór</b>
Afbeelding
In vrijheid verbonden
Corneliana
Zeer actief

Célie schreef:
lieke schreef:
Célie schreef:
smoekie schreef:. Ik heb het gewoon over de vrouwen die dan "bewust" een kerel een oor aan naaien. En echt. Die zijn er zo ontzettend veel, die wil jij niet te eten geven. Echt niet. Die mogen het wat mij betreft dan ook gewoon echt zelf uitzoeken :ok:
Nou, ik ben van mening dat die "geen sollicitatieplicht" als je kinderen nog niet leerplichtig zijn ook afgeschaft mag worden. Ik zie heel veel van die tienermoeders telkens om de 3 en halfjaar weer zwanger zijn omdat ze dan mooi van dat solliciteren (en dus werken) afzijn. Moet je eens gaan kijken hoeveel minder kinderen er bij die bijstandsmoeders worden geboren.

Nou, da's dus aperte onzin. Volgens het CBS is het aantal tienermoeders in Nederland (telling 2012) op het laatste peil ooit.
Als je 18 bent en je eerste kindje krijgt, drie-en-een-halfjaar later ben je 21 en val je dus niet meer onder de tienermoeders volgens de statistieken.
En het is geen aperte onzin ik zie het toch gebeuren, van die jonge moedertjes achter de buggy met een mooi halfbloedkindje erin, peuk in hun hand en maar sjokken door het centrum met een stuk of 6 vriendinnen.
ten eerste schat je de moeders te jong en de kindjes te oud denk ik :wink:
een gezond normaal kind van 3,5 zet je toch meestal niet in een buggy
buiten dat kan papa gewoon aan het werk zijn en de dames aan het winkelen.
Corneliana
Zeer actief

Célie schreef:
Corneliana schreef:
Ik schat de moeders niet te jong en de kindjes ook niet te oud, ik weet hoe oud ze zijn. En ik weet ook dat de verwekker van het kind misschien wel aan het "werk" is maar niet om luiertjes voor z'n kinderen te betalen hoor.
heb je dan de leeftijden gevraagd of geboorteaktes gezien?
ik heb ook wel eens met een stel moeders lopen shoppen hoor ook allemaal klein grut bij ons, harstikke gezellig en dan rook ik ook weleens een peukje tussendoor. :19:
mij schatten ze gemiddeld tussen de 16 en 18 en ik word vaak als grote zus van mijn kinderen gezien :wink:
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Corneliana schreef:heb je dan de leeftijden gevraagd of geboorteaktes gezien?
ik heb ook wel eens met een stel moeders lopen shoppen hoor ook allemaal klein grut bij ons, harstikke gezellig en dan rook ik ook weleens een peukje tussendoor. :19:
mij schatten ze gemiddeld tussen de 16 en 18 en ik word vaak als grote zus van mijn kinderen gezien :wink:
Misschien kent ze de moeders? Dronten is nu niet zo'n heel grote wereldstad dat je je medebewoners niet kent :wink:
Corneliana
Zeer actief

Marion. schreef:
Misschien kent ze de moeders? Dronten is nu niet zo'n heel grote wereldstad dat je je medebewoners niet kent :wink:
dat zou kunnen :wink: dan heb ik het verkeerd begrepen ik dacht dat ze er naar keek en aan de hand daarvan concludeerde.
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Corneliana schreef:
Marion. schreef:
dat zou kunnen :wink: dan heb ik het verkeerd begrepen ik dacht dat ze er naar keek en aan de hand daarvan concludeerde.
Kan ook hoor, geen idee. Maar ik ben wel benieuwd hoe oud jij bent, dat ze je tussen de 16 en 18 schatten :eek:
Corneliana
Zeer actief

:lol1: 26 dus dat valt nog mee
labje
Zeer actief
Mijn ras(sen): labrador retriever

Ongelezen bericht door labje »

Corneliana schreef::lol1: 26 dus dat valt nog mee
En je wordt 10 jaar jonger geschat met 3 kinderen?
Dan doe je iets heel erg goed :D
Afbeelding
Maryanne
Zeer actief
Contacteer:

Célie schreef:
Corneliana schreef:
Ik schat de moeders niet te jong en de kindjes ook niet te oud, ik weet hoe oud ze zijn. En ik weet ook dat de verwekker van het kind misschien wel aan het "werk" is maar niet om luiertjes voor z'n kinderen te betalen hoor.
Dat klopt en in Rotterdam zie je ze in grote aantallen.. :(:
linlin

Ongelezen bericht door linlin »

Linksom, rechtsom, de duvel en zijn mallemoer; feit is dat het wederom tokspul is waar deze hele heisa om of voor ontstaan is.

Hoevaak moet zulks gebeuren voordat het doordringt dat een samenleving niet maakbaar is en dat je op moet houden tijd, moeite en energie te steken in dat soort.

Geef ze vreten, een dak boven hun hoofd en kleren aan het lijf, zet dat bij elkaar in zo'n flat en verder helemaal niets. Het was niks, het is niks en het zal nooit wat worden.
Biet
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bull Mastiff, Border Terrier, XHollandse Herder

Ongelezen bericht door Biet »

linlin schreef:Linksom, rechtsom, de duvel en zijn mallemoer; feit is dat het wederom tokspul is waar deze hele heisa om of voor ontstaan is.

Hoevaak moet zulks gebeuren voordat het doordringt dat een samenleving niet maakbaar is en dat je op moet houden tijd, moeite en energie te steken in dat soort.

Geef ze vreten, een dak boven hun hoofd en kleren aan het lijf, zet dat bij elkaar in zo'n flat en verder helemaal niets. Het was niks, het is niks en het zal nooit wat worden.
Ik zeg verwekker van de crisis moet betalen.
Zijn ook niks en worden dat ook niet,
Wiel
Chihuahua-paws
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

Maryanne schreef:
Célie schreef:
Corneliana schreef:
Dat klopt en in Rotterdam zie je ze in grote aantallen.. :(:

Niet alleen in Rotterdam hoor ook in Den Haag bijv.
Maar dat is echt al een lang bestaand iets hoor tienermoeders.

Persoonlijk ben ik van mening dat als zo´n meisje er alleen voor staat dus geen financieele bijdrage van de vader van haar kind, de ouders van zo´n meisje, die zijn verantwoordelijk hiervoor op mogen draaien in plaats van de staat. Heel misschien gaan ze dan hun dochters beter uitleggen hoe het zit. De ouders zijn verantwoordelijk voor zo´n meisje niet de staat of de uitkeringsinstanties.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..

Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
Chihuahua-paws
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

Dat is ook zo.
Maargoed de ouders krijgen al steun.
Gaat dochter met kind daar wonen en krijgen ze 1 gezinsuitkering.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..

Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
linlin

Célie schreef:
linlin schreef:Linksom, rechtsom, de duvel en zijn mallemoer; feit is dat het wederom tokspul is waar deze hele heisa om of voor ontstaan is.

En een hek eromheen :mrgreen:
Nee, dat hek heb ik liever om mijn eigen wijk dan.
Pat75
Zeer actief

Ongelezen bericht door Pat75 »

Corneliana schreef:
Célie schreef:
Corneliana schreef:
heb je dan de leeftijden gevraagd of geboorteaktes gezien?
Ik ken ook een bijstandsmoeder van 24 waarvan zoon 4 jaar is en in de buggy moet hoor anders gaat eht te langzaam
Afbeelding
linlin

Biet schreef:

Ik zeg verwekker van de crisis moet betalen.
Zijn ook niks en worden dat ook niet,
Ja. Wat heeft dat te maken met de eeuwige onderklasse?
Badu
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Badu »

Zeg het ze, zeg het ze... :F:
Afbeelding
'alles van waarde is weerloos' Lucebert

De nakers..., óók op FB :)
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”