Célie schreef:smoekie schreef:. Ik heb het gewoon over de vrouwen die dan "bewust" een kerel een oor aan naaien. En echt. Die zijn er zo ontzettend veel, die wil jij niet te eten geven. Echt niet. Die mogen het wat mij betreft dan ook gewoon echt zelf uitzoeken

Nou, ik ben van mening dat die "geen sollicitatieplicht" als je kinderen nog niet leerplichtig zijn ook afgeschaft mag worden. Ik zie heel veel van die tienermoeders telkens om de 3 en halfjaar weer zwanger zijn omdat ze dan mooi van dat solliciteren (en dus werken) afzijn. Moet je eens gaan kijken hoeveel minder kinderen er bij die bijstandsmoeders worden geboren.
Nou, da's dus aperte onzin. Volgens het CBS is het aantal tienermoeders in Nederland (telling 2012) op het laatste peil ooit.
Cijfers: In 2011 kregen 2 365 meisjes onder de 20 jaar een kind. In deze leeftijdsgroep zijn in 2011 op elke duizend meisjes minder dan 5 moeder geworden. Dit is het laagste cijfer dat ooit door het CBS is waargenomen. Wel bestaan er grote verschillen tussen de herkomstgroepen.
Het aantal tienermoeders in Nederland neemt de afgelopen decennia sterk af. In 2011 lag het geboortecijfer onder meisjes onder de 20 jaar op 4,8 per duizend. Veertig jaar geleden lag dit geboortecijfer nog op 22,3 per duizend meisjes. In vrijwel geen enkel ander Europees land is het geboortecijfer onder tieners nu zo laag als in Nederland.
Na te lezen:
http://www.cbs.nl/nl-NL/menu/themas/bev ... 663-wm.htm
En verder wordt er net gedaan of álle bijstandsmoeders hun kinderen hebben gekregen door een één of andere onschuldige man er in te luizen.
Ook flauwekul. Het gros van de alleenstaande moeders (even de BAM-moeders buiten beschouwing gelaten) hadden heus andere plannen dan alleen met één of meer kinderen achter te blijven.
Daarnaast: er wordt vreselijk op het financiële aspect gehamerd en dat de verantwoordelijkheid voor het kind bij de één, bij de ander of bij beiden ligt.
Maar er wordt totaal voorbijgegaan aan het belang van het kind. Kinderen willen vroeg of laat ook weten wie hun ouder is. Daar hebben ze ook recht op. En de verantwoordelijkheid voor het wélzijn van het kind ligt bij beide ouders.
En als je die verantwoordelijkheid niet wenst te nemen (financieel en emotioneel) dan dien je
beiden verantwoordelijk te zijn voor het vermijden van een evt. zwangerschap.
Ik kan trouwens sowieso niet tegen dat gejammer van 'ich habe es nicht gewüsst.' Als je oud genoeg bent om gemeenschap met iemand te hebben, ben je ook oud genoeg om te weten waar dat toe kán leiden. En dan zorg je maar dat het niet gebeurd.
En als het dan onverhoopt tóch gebeurt, dan neem je je verantwoordelijkheid. Of je er nou wel of niet vrijwillig voor hebt gekozen. Pech. Shit happens en deal er maar mee.