Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Wat is gevaarlijker???

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

Pakdebal

Re: Wat is gevaarlijker???

Ongelezen bericht door Pakdebal »

Roompie schreef:
Pakdebal schreef:
jans&co schreef:
Is dat een broodje aap verhaal wat toen in de telegraaf stond??? nooit geweten.
Ik geloof de statistieken ook niet daarom is deze discusie hypothetisch. Ik denk dat alle eigenaren niet vrolijk werden als alle bijtincidenten werden bijgehouden.
De foto die ik gister zag op internet van een waren ook wel shokend. daar had een JR de ballen van een grote hond afgebeten.

ach ja , daar komt die weer .. de JR heeft het weer gedaan , en al de andere bijtgrage rassen bijten nooit , zeker ?. :denken:
Dat wordt toch helemaal niet gezegt??

kijk maar naar dat laatste zinnetje van jans&co
kipo
Zeer actief

Ongelezen bericht door kipo »

Pakdebal schreef:
jans&co schreef:
Ik geloof de statistieken ook niet daarom is deze discusie hypothetisch. Ik denk dat alle eigenaren niet vrolijk werden als alle bijtincidenten werden bijgehouden.
De foto die ik gister zag op internet van een waren ook wel shokend. daar had een JR de ballen van een grote hond afgebeten.

ach ja , daar komt die weer .. de JR heeft het weer gedaan , en al de andere bijtgrage rassen bijten nooit , zeker ?. :denken:
Nee, staffords/pittbulls en herders, die zijn het schuld. De andere rassen niet en stabijs al helemaal nooit :oohja: .
Roompie
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Roompie »

Pakdebal schreef:
Roompie schreef:
Pakdebal schreef:
jans&co schreef:

Ik bedoel dat 'andere bijtgrage rassen nooit bijten zeker'. Dat meld jij er weer bij maar jans&co heeft dat er niet bij staan en bedoelt dat dus ook niet.
Afbeelding
Pakdebal

tineke schreef: Dat denk ik ook ,en buiten dat denk ik dat een grote populariteit een ras ook niet ten goede komt.
Dan wordt er in de regel toch sneller en vaker ook onzorgvuldig gefokt omdat de vraag naar pups groot is.
.
toevallig dacht ik dat vanmiddag ook, in het Westland, daar zag ik een man zijn pup uitlaten , een stafford .. :19:

toen dacht ik ook.. weer eentje van de fabriek uit gerold .. :80: .
. je ziet ze best wel veel ., hoe komen ze aan dat aantal ? !!
Laatst gewijzigd door Pakdebal op 10 jul 2013 17:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Suske
Zeer actief
Mijn ras(sen): XMechelse Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Suske »

Nanna schreef:
Pakdebal schreef:ze ziet ze best wel veel . !!
Wie? :denken:
Enge heddurs!
Ff lekker in je oor tetteren :cheer:

Afbeelding
Suske
Zeer actief
Contacteer:

Nanna schreef:
Suske schreef:
Nanna schreef:
Pakdebal schreef:ze ziet ze best wel veel . !!
Wie? :denken:
Enge heddurs!
Ik dacht bontlullen :engel:
Die ook al?

Afbeelding
jans&co
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door jans&co »

Pakdebal schreef:
Roompie schreef:
Pakdebal schreef:
jans&co schreef:

beter lezen
Afbeelding
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

LongFields schreef:
renee-uk schreef: ik heb zo de pest aan dat gegeneraliseer :boos:
O, jij ook al? :engel:
ja en ik blijf het zeggen ook :pffff:
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Pakdebal

kipo schreef:[
Nee, staffords/pittbulls en herders, die zijn het schuld. De andere rassen niet en stabijs al helemaal nooit :oohja: .
waarom kunnen jullie nooit eens de feiten onder ogen zien ?.. dan krijg je gelijk weer een tegenaanval van je eigen soort . :roll:
renee-uk
Zeer actief

Pakdebal schreef:
tineke schreef: Dat denk ik ook ,en buiten dat denk ik dat een grote populariteit een ras ook niet ten goede komt.
Dan wordt er in de regel toch sneller en vaker ook onzorgvuldig gefokt omdat de vraag naar pups groot is.
.
toevallig dacht ik dat vanmiddag ook, in het Westland, daar zag ik een man zijn pup uitlaten , een stafford .. :19:

toen dacht ik ook.. weer eentje van de fabriek uit gerold .. :80: .
. je ziet ze best wel veel ., hoe komen ze aan dat aantal ? !!
reutje x loops teefje geeft puppen
bij stabijna's, maar ook bij staffords :lol1:
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
renee-uk
Zeer actief

Pakdebal schreef:
waarom kunnen jullie nooit eens de feiten onder ogen zien ?.. dan krijg je gelijk weer een tegenaanval van je eigen soort . :roll:
en dat mag niet?
waarom eigenlijk niet?
Afbeelding

Asta

Ongelezen bericht door Asta »

je eigen soort :scratch:
Pakdebal

Asta schreef:je eigen soort :scratch:
stabij kreeg het weer te verduren in haar bericht . :roll:
Asta

Ongelezen bericht door Asta »

Pakdebal schreef:
Asta schreef:je eigen soort :scratch:
stabij kreeg het weer te verduren in haar bericht . :roll:
wat de stabij typt via jouw ofzo? :scratch: :LOL:
Pakdebal

renee-uk schreef:
Pakdebal schreef:
en dat mag niet?
waarom eigenlijk niet?

geef het nou eens toe , ipv steeds die wegen zoeken, die fantasierijk zijn, of al helemaal niet meer kloppen

geef nou eens toe , dat staffords-en pitbull-achtigen , ( dus veel rassen die daar op lijken ) meer bijt incidenten veroorzaken dan andere rassen
Suske
Zeer actief
Contacteer:

Oho.
Ik kom al jaren mensen tegen die bang zijn voor herders.
Of omdat ze zelf gebeten zijn, of hun hond.
Maar ik kom zelden een herder tegen en de mijne bijten niet :engel:

Afbeelding
Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden

Ongelezen bericht door Jaap* »

jans&co schreef:Ik geloof de statistieken ook niet daarom is deze discusie hypothetisch. Ik denk dat alle eigenaren niet vrolijk werden als alle bijtincidenten werden bijgehouden.
Ik heb de indruk dat je eigenlijk wat zaken door elkaar haalt.
Álle honden kunnen bijten. Daar heb je geen statistiek voor nodig.
Daarnaast kunnen honden bijten om verschillende redenen.

Sommige honden zullen, om rastechnische redenen, sneller vechten met andere honden. Dat is nu eenmaal zo. Net zoals sommige honden sneller geprikkeld worden door vluchtende dieren.
Dat heeft op zich niks met statistieken te maken, maar met raseigenschappen.
Alle honden hebben een baasje nodig dat begrip heeft voor die eigenschappen, en ervoor zorgt dat ze niet voor overlast zorgen of in de problemen komen door hun eigenschappen.
Daar veranderd een statistisch getal niks aan.

Ik heb de indruk dat je graag een statistiek zou zien waaruit zou blijken dat het wel meevalt met de klapkaken, maar wat héb je daar aan?
Als je een hond hebt die graag in een andere hond wil bijten moet je er, ondanks wat voor statistiek dan ook, nog steeds net zoveel rekening mee houden.
Net zoals iemand met bijvoorbeeld een zelfstandig jagende hond dat moet.
Om die reden begrijp ik de nieuwsgierigheid naar cijfers of een ranglijst van 'gevaarlijkheid' niet. Of het gevingerwijs naar andere rassen :wink:
Je hebt een hond, wat voor een dan ook, en die is behept met een bepaald karakter. En daar moet je het mee doen. Volgens mij.

Ik snap trouwens best wat iemand bedoeld als er over herders, klapkaken of jachthonden wordt gesproken hoor.
Ik ga ook niet overal een disclaimer bij zetten dat windhonden ook jachthonden zijn maar dan weer andere dan labbedors :blah:
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
Pakdebal

Jaap* schreef:]Ik heb de indruk dat je eigenlijk wat zaken door elkaar haalt.

Sommige honden zullen om, rastechnische redenen, sneller vechten met andere honden. Dat is nu eenmaal zo. Net zoals sommige honden sneller geprikkeld worden door vluchtende dieren.
Alle honden hebben een baasje nodig dat begrip heeft voor die eigenschappen, en ervoor zorgt dat ze niet voor overlast zorgen of in de problemen komen door hun eigenschappen.

Ik heb de indruk dat je graag een statistiek zou zien waaruit zou blijken dat het wel meevalt met de klapkaken, maar wat héb je daar aan?
Als je een hond hebt die graag in een andere hond wil bijten moet je er, ondanks wat voor statistiek dan ook, nog steeds net zoveel rekening mee houden.
Om die reden begrijp ik de nieuwsgierigheid naar cijfers of een ranglijst van 'gevaarlijkheid' niet. Of het gevingerwijs naar andere rassen :wink:
Je hebt een hond, wat voor een dan ook, en die is behept met een bepaald karakter. En daar moet je het mee doen. Volgens mij.

Ik snap trouwens best wat iemand bedoeld als er over herders, klapkaken of jachthonden wordt gesproken hoor.
Ik ga ook niet overal een disclaimer bij zetten dat windhonden ook jachthonden zijn maar dan weer andere dan labbedors :blah:
:ok:
en dan ophouden met de JR of de Golden de schuld te geven van meer bijt incidenten , dat slaat inderdaad nergens op
en ik geloof zeker Jaap,
in zijn zin van , dat je liever zou willen lezen , dat inderdaad ( ? ) Goldens meer bijt incidenten veroorzaken , want dat WIL JIJ geloven . :wink:
Laatst gewijzigd door Pakdebal op 10 jul 2013 18:21, 1 keer totaal gewijzigd.
renee-uk
Zeer actief

Pakdebal schreef:
renee-uk schreef:
Pakdebal schreef:
en dat mag niet?
waarom eigenlijk niet?
geef het nou eens toe , ipv steeds die wegen zoeken, die fantasierijk zijn, of al helemaal niet meer kloppen
geef nou eens toe , dat staffords-en pitbull-achtigen , ( dus veel rassen die daar op lijken ) meer bijt incidenten veroorzaken dan andere rassen
daar ging het niet over het ging over het noemen van stabij(na')s
koekjes van eigen deeg, wind zaaien en storm oogsten en wat gij niet wil dat u geschiedt komen zo spontaan bij me op :cheer:
Afbeelding

jans&co
Zeer actief

Tara schreef:
jans&co schreef: Ik vraag het ook niet om het te vergelijken
Volgens mij wel, als je topictitel vraagt: "Wat is gevaarlijker???", dan ben je dus wel degelijk op zoek naar een vergelijking.
Dat geeft overigens niet, maar dan moet je niet net doen of je dat niet bedoelde.
Ik weet niet of ik op zoek ben naar een vergelijking, ik vroeg me af wat gevaarlijker was, hondagressief of mensagressief.
Ik heb die 2 honden gekozen omdat de stafford veel in kwade daglicht wordt gezet en ik van horen zeggen/statistieken/trainer hoor dat goldens veel bijtincidenten op hun geweten hebben en ook omdat er in onze groep nu een stel zit die hun vorige hond hebben verloren door een golden.
Dat de onderzoeken niet kloppen omdat ze bv staffords bull terrier AB AS kruisingen allemaal op 1 hoop gooien zo heb je 10 verschillende honden in 1 groep die een groot aantal op hun geweten hebben. Ik vraag me dan af is het echt wel zo erg want als je die groep gaat ontleden heeft ieder type misschien maar 6 per jaar op hun geweten. Als we dan al die incidenten die bv dan niet geregistreerd worden zoals het bijtincident met de labrador van kennis van mij dan vind ik het zoiets jammer dat bepaalde rassen zo in hokje worden geplaatst.
Het is ook niet mijn bedoeling om de stafford helemaal vrij te pleiten en te doen of er niks aan de hand is met dit ras( is ook niet trouwens maar diegene die de lijn vast heeft)
Maar we moeten ook niet gaan doen of de andere rassen allemaal de heilige boontjes zijn.
Afbeelding
Roompie
Zeer actief

Ongelezen bericht door Roompie »

Pakdebal schreef:
renee-uk schreef:
Pakdebal schreef:
en dat mag niet?
waarom eigenlijk niet?
Zou leuk zijn als jij dan toegeeft dat je bij zo goed als alle antwoorden helemaal niet goed leest en jij je eigen verhaal er omheen maakt.
Afbeelding
Selene
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herders

Ongelezen bericht door Selene »

Pakdebal schreef:
Laat me even kijken......... mijn pup prado is gebeten door een span (2 dus) JR terwijl de baas hard stond te lachen over het lef wat ze hadden, gat boven het oog gebeten door een GR. Ik ben gebeten terwijl ik aan het werk was bij mensen thuis door 2 X wawa, een stabijna en een kruising. De meest nare hond hier in het losloopgebied is een laekense (kruising?)
En ohh mijn eigen hond heeft iemand blauwe plekken gebeten toen die op eigen terrein kwam.

Dat idiote gedoe om alles maar op 1 hondensoort te gooien hangt me eerlijk gezegd mijlen ver de keel uit!
En ik zal het nog een keer opschrijven speciaal voor jou, als ik een wawa of wawa achtige achter een voordeur hoor keffen terwijl ik daar een patiënt moet verzorgen breekt bij mij het zweet al uit, er zitten behoorlijk onbetrouwbare hondjes tussen namelijk. Ik heb een collega die er speciaal laarzen voor in de auto heeft liggen zodat ze niet in je achillespees hangen. Zijn daarom alle wawa's naar?

Alle honden kunnen bijten.
Linda, Rayos (*02/06/2011) en Shepherd (*30/11/2012)
Voor altijd bij me: Prado van Scalindjo (28-11-2010 - 30-09-2011)

Afbeelding

It doesn't matter if the glass is half empty or half full. Be thankful that you have a glass and grateful there is something in it

Lotgering en Tammenga afhalen in Amersfoort? http://www.allerlei-versvlees.nl/page/home
jans&co
Zeer actief

Jaap* schreef:
jans&co schreef:Ik geloof de statistieken ook niet daarom is deze discusie hypothetisch. Ik denk dat alle eigenaren niet vrolijk werden als alle bijtincidenten werden bijgehouden.
Ik heb de indruk dat je eigenlijk wat zaken door elkaar haalt.

Sommige honden zullen, om rastechnische redenen, sneller vechten met andere honden. Dat is nu eenmaal zo. Net zoals sommige honden sneller geprikkeld worden door vluchtende dieren.

mooi verwoord.
Afbeelding
renee-uk
Zeer actief

Jaap* schreef: Ik snap trouwens best wat iemand bedoeld als er over herders, klapkaken of jachthonden wordt gesproken hoor.
maar dan niet dit zeggen over klapkaken en tegelijk alle herders even over een kam scheren.:
Als je alle staffords plus pitbull en alles wat er op lijkt bijelkaar optelt dan is het logisch dat deze de lijst aanvoeren.
Dat zou net zo scheef zijn om alle jachthonden bijelkaar op te tellen.
Eigenlijk komt de herder op plaatst 1 en de cocker spaniel komt ook veel voor maar ik heb deze 2 even uitgekozen
Afbeelding

labje
Zeer actief
Mijn ras(sen): labrador retriever

Ongelezen bericht door labje »

jans&co schreef: Ik heb die 2 honden gekozen omdat de stafford veel in kwade daglicht wordt gezet en ik van horen zeggen/statistieken/trainer hoor dat goldens veel bijtincidenten op hun geweten hebben en ook omdat er in onze groep nu een stel zit die hun vorige hond hebben verloren door een golden.

Maar we moeten ook niet gaan doen of de andere rassen allemaal de heilige boontjes zijn.
Eens met je laatste zin.
Maar mag ik het bijzonder vinden dat je een ras kiest op basis van bovenstaande?
Afbeelding
jans&co
Zeer actief

Pakdebal schreef:
Jaap* schreef:]Ik heb de indruk dat je eigenlijk wat zaken door elkaar haalt.

Sommige honden zullen om, rastechnische redenen, sneller vechten met andere honden. Dat is nu eenmaal zo. Net zoals sommige honden sneller geprikkeld worden door vluchtende dieren.

:ok:
en dan ophouden met de JR of de Golden de schuld te geven van meer bijt incidenten , dat slaat inderdaad nergens op
en ik geloof zeker Jaap,
in zijn zin van , dat je liever zou willen lezen , dat inderdaad ( ? ) Goldens meer bijt incidenten veroorzaken , want dat WIL JIJ geloven . :wink:

ik wil de JR en golden niet hoog op de ranglijst hebben staan om zo de stafford als lief te bestempelen.
Ik haalde dat van de JR aan omdat er iemand ergens vertelde dat een kleine hond niet zo gauw een grote hond zou verwonden.
nou toen ik die afgebete ballen zag kreeg ik kippenvel(moest ook wel lachen) want het zou je eigen ballen maar zijn en ik zag het al helemaal voor me hoe die jack achter die grote hond ging staan en zo de ballen eraf hapte
Afbeelding
kipo
Zeer actief

Ongelezen bericht door kipo »

Pakdebal schreef: waarom kunnen jullie nooit eens de feiten onder ogen zien ?.. dan krijg je gelijk weer een tegenaanval van je eigen soort . :roll:
Ik zie prima 'de feiten' onder ogen, maar ik vrees dat ik jouw mening niet als een feit zie. Ik ben tot nu toe (*klopt af) 2 x in mijn leven gebeten, 1x door een airedale terrier en 1x door een tekkel.
De meeste bijtincidenten naar mensen gebeuren in huiselijke kring, waarbij de gebetene een bekende of zelfs huisgenoot/eigenaar van de bijtende hond is.

En verder laat ik het hier maar bij. Jaap* zegt het weer mooi :ok: en verder ga ik met Tara, Renée en Selene mee :ok:
jans&co
Zeer actief

labje schreef:
jans&co schreef: Ik heb die 2 honden gekozen omdat de stafford veel in kwade daglicht wordt gezet en ik van horen zeggen/statistieken/trainer hoor dat goldens veel bijtincidenten op hun geweten hebben en ook omdat er in onze groep nu een stel zit die hun vorige hond hebben verloren door een golden.

Eens met je laatste zin.
Maar mag ik het bijzonder vinden dat je een ras kiest op basis van bovenstaande?
euhm bijzonder weet ik niet. Ik kan mij 3 bijtincidenten bij ons herinneren door een golden richting kind. Hoe en waarom die goldens het deden weet ik iet maar waarschijnlijk omdat deze te ver gepucht werd en de signalen niet werden herkend of door bv prik in de oog.
Mijn trainer kan ook vertellen dat deze veel verhalen heeft gehoord van goldens die happen maar zoals hier ook wordt vernoemt zien vele mensen de golden als deurmat ipv jachthond en komt dit door slechte bazen ipv slechte hond. Hij zegt ook altijd vergis je niet een golden is ook een hond en ook al heeft deze een hoog knuffel gehalte en van die mooie lieve bruine ogen deze kan ook bijten.
Afbeelding
jans&co
Zeer actief

Tara schreef:
jans&co schreef: Ik vraag het ook niet om het te vergelijken
Volgens mij wel, als je topictitel vraagt: "Wat is gevaarlijker???", dan ben je dus wel degelijk op zoek naar een vergelijking.
Dat geeft overigens niet, maar dan moet je niet net doen of je dat niet bedoelde.

misschien had ik beter gewoon kunnen vragen wat erger was: hond agressief of mens agressief
Afbeelding
smoekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): JH

Ongelezen bericht door smoekie »

renee-uk schreef:reutje x loops teefje geeft puppen
bij stabijna's, maar ook bij staffords :lol1:
:goeie:

renee-uk schreef:
smoekie schreef:
LongFields schreef:
jans&co schreef:Jullie hebben gelijk hoor dat de statistieken meestal niet kloppen.
Als je alle staffords plus pitbull en alles wat er op lijkt bijelkaar optelt dan is het logisch dat deze de lijst aanvoeren.
Dat zou net zo scheef zijn om alle jachthonden bijelkaar op te tellen.
Eigenlijk komt de herder op plaatst 1 en de cocker spaniel komt ook veel voor maar ik heb deze 2 even uitgekozen.
Grappig dat je nu eigenlijk hetzelfde doet met de vetgedrukte zin als wat je verklaart als oorzaak van het hoge aantal bijtincidenten bij de Staffords/Pitbulls en aanverwanten.
"De Herder" bestaat namelijk helemaal niet, in de rasgroep Herdershonden (en veedrijvers) zit een enorm veelzijdige collectie van meer dan 40 verschillende rassen. :wink:
Maar je hoeft natuurlijk ook weer geen ervaringsdeskundige te zijn om te weten/vermoeden welk soort herders jans&co het gaat. Heb zomaar het vermoeden dat jans&co meer doelt op o.a. de duitse/hollandse/mechelse herder dan bijv. de tatra,schapendoes etc :wink:
dat is gelul natuurlijk, als je iets bij de een veroordeelt moet je niet zelf hetzelfde doen.
dacht dat juist jij tegen dat gedoe een soort kruistocht aan het houden was ;)

Ben ik ook, zul je mij dan ook nooit aan mee zien doen. Ik geef dan ook alleen maar aan te denken over welk soort "herders" Jans&Co voor ogen heeft :wink:

Maar goed. Je hebt gelijk dat het meten met 2 maten is iets te veroordelen waar je jezelf ook schuldig aan maakt :F:
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”