Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Parvo?

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Ptje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote Franse poedel en een klein Spaans draakje
Aantal honden: 2

Re: Parvo?

Ongelezen bericht door Ptje »

Ja hij heette Ozzie maar vond ze geloof ik niet leuk en daarom noemt ze hem Boef als ik het goed heb.
Ennieweej hartstikke fijn dat je naar de dierenarts bent geweest en ons even een update gegeven hebt, nou maar hopen dat hij snel van alle diarree af is en je gewoon weer kunt genieten van je hond.
Tjonge zeg je wordt wel ineens in het diepe gegooid op deze manier.
Je wilt een asieldier een goed leven bezorgen en zit je meteen met een bak ellende.
Beterschap gewenst met je hond.
AfbeeldingAardig zijn doet geen pijn en het kost geen cent, alleen wat moeite
thom
Zeer actief
Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door thom »

Wat fijn, dat het geen Parvo lijkt te zijn.. :ok:
Beterschap verder.
Afbeelding
Naima
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labradinges

Ongelezen bericht door Naima »

Wat fijn dat het mee lijkt te vallen, hopelijk stopt de diarree snel en kun je volop van hem gaan genieten! Beterschap voor Ozzy :flower:
Emma schreef:
thom schreef:
gonnie schreef:
Emma schreef: je bent 19, en je moet ``toestemming``krijgen ?
maar goed, je bent naar de DA :ok:

hoe gaat het met Boef?

Zal wel van de school zijn geweest dat ze geen toestemming kreeg om weg te gaan.
Dat denk ik ook.
ik heb nog nooit op een school gezeten, dat ik na de leerplicht leeftijd, toestemming nodig had, om lessen te missen. :denken:
die verantwoording lag toen bij jezelf. je hoefde niet verplicht alle lessen te volgen. en als ik toen ooit weg moest, omdat mijn hond ziek was, dan ging ik hoor !
Nou, die vrijblijvenheid is er bij de meeste opleidingen wel af hoor. Ik volg een universitaire opleiding en zelfs daar heb ik voor veel colleges en (sowieso) werkgroepen een aanwezigheidsplicht.
Mozes (juni ‘20) en in Golden memory Lotus (juli ‘11 - juli ‘20)
Rosita Compagner
Zeer actief
Mijn ras(sen): waterhonden
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rosita Compagner »

renee-uk schreef:
Fizgig schreef: Maar goed, parvo komt erg weinig voor in Nederland
hoe kom je daar nou weer bij?
renee-uk schreef:punt is dat steeds minder mensen hun hond laten enten en parvo gruwelijk besmettelijk is.
ik kreeg bij het opzoeken al bij twee da-sites te zien dat ze wel nog vaak honden met parvo te behandelen kregen.
en wat dacht je van die broodfokkers fizgig?

weet je het is helemaal niet erg als je niet alles weet, maar schrijf dan geen dingen als feiten als het alleen maar ideeën zijn.
je zet mensen daar volledig mee op het verkeerde been.
Is dit een gevalletje pot verwijt de ketel, Renee? Of heb jij andere bronnen dan 'een paar sites' over het verminderde vaccineren? Dat de indruk dat DA's er niet blij mee zijn dat niet iedereen meer klakkeloos ieder jaar laat vaccineren is geen sterk metingsmiddel.
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

nee hoor, ik lees nog wel eens wat
en die sites die ik noemde gingen niet over verminderd vaccineren -en dat zeg ik ook nergens- die gingen over de hoeveelheid parvohondjes die ze daar zagen.
stokpaardjes berijden vind ik niet verkeerd, het wordt alleen minder als je daarvoor dingen uit zn verband trekt.
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Fizgig
Zeer actief
Mijn ras(sen): Twee vuilnisbakkenras, 6 konijnen, 4 katten en 1 cavia

Ongelezen bericht door Fizgig »

Ik ging even googlen om te kijken hoe vaak parvo voorkomt. Vraag me af of daar wel cijfers over zijn eigenlijk. Kan het nog niet vinden maar vond wel dit:
65% van de honden wordt niet jaarlijks gevaccineerd. Dit is berekend op basis van het aantal verkochte vaccins en het aantal honden in Nederland.
81% van de katten wordt niet jaarlijks gevaccineerd in Nederland.
bron: http://www.alternatievediergeneeskunde. ... rts007.htm

Oeps. Ik ga even verder googlen. Zou dat echt waar zijn, jeeeeetje, wat veel?! Ik zie het jaartal 2010 staan op de site dus kunnen geen hele oude gegevens zijn...En ik denk niet dat al die mensen niet laten vaccineren omdat ze niet klakkeloos willen vaccineren. Daarvoor is het aantal veel te hoog. Zoveel alternativo's zijn er niet in Nederland.
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Fizgig schreef:Ik ging even googlen om te kijken hoe vaak parvo voorkomt. Vraag me af of daar wel cijfers over zijn eigenlijk. Kan het nog niet vinden maar vond wel dit:
65% van de honden wordt niet jaarlijks gevaccineerd. Dit is berekend op basis van het aantal verkochte vaccins en het aantal honden in Nederland.

Oeps. Ik ga even verder googlen. Zou dat echt waar zijn, jeeeeetje, wat veel?! Ik zie het jaartal 2010 staan op de site dus kunnen geen hele oude gegevens zijn...En ik denk niet dat al die mensen niet laten vaccineren omdat ze niet klakkeloos willen vaccineren. Daarvoor is het aantal veel te hoog. Zoveel alternativo's zijn er niet in Nederland.
parvo HOEFT niet jaarlijks.... eens per 3 jaar!!!
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Fizgig
Zeer actief

Gelukkig zien we niet zo vaak meer parvo in Nederland, echter er bestaat een toenemende trend om zogenaamde “kofferbakhondjes” uit het Oostblok aan te bieden via internet. Ziektes als Parvo, die nauwelijks meer voorkomen onder de hondenpopulatie in Nederland, kunnen bij deze dieren veel vaker voorkomen.
Bron: http://www.dierenkliniekecht.nl/parvo

Door de toestroom van honden uit Oostbloklanden komt het dus waarschijnlijk nu weer wat vaker voor. Dat denk ik, in de tachtiger jaren had je dat nog niet. Het virus is er pas sinds de tachtiger jaren, las ik ook ergens. Wel fijn dat iedereen zo lief honden uit het buitenland wil redden, maar ik denk wel dat het voor een toename van parvo infecties kan zorgen.

Maar ik lees wel heel verschillende dingen: 'parvo wordt nog gezien in Nederland', 'parvo komt niet zo vaak meer voor in Nederland', 'parvo komt regelmatig voor'. Iedereen roept maar wat (ik ook ja). Geen idee dus wat er nou klopt, en ik kan ook geen cijfers vinden. Jammer eigenlijk want dan blijft het zo vaag en dat geeft geen rust natuurlijk. En vaccinatie schijnt ook niet altijd 100% te werken, lees toch wel hier en daar dat honden eraan zijn overleden terwijl ze ingeënt waren.
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Parvo?

Ongelezen bericht door crutz »

malinois schreef:
Fizgig schreef:Ik ging even googlen om te kijken hoe vaak parvo voorkomt. Vraag me af of daar wel cijfers over zijn eigenlijk. Kan het nog niet vinden maar vond wel dit:

Maar denk dat t wel klopt dat een groot deel niet/nooit gevaccineerd wordt.
Als ik kijk in de KNPV in Brabant bv (in ZH werd gewoon gevaccineerd) worden heel veel honden niet gevaccineerd & ondanks dat ze op veel plaatsen komen (oefendagen, wedstrijden, keuringen) waar veel honden samen zijn hoor je toch zelden ernstige ziektes als parvo.
Sekreetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): geen

Ongelezen bericht door Sekreetje »

Ik denk dat de meeste honden uit Oostblok landen nou niet direct de honden zijn die mensen uit het buitenland redden? Volgens mij komen vooral de broodfokpuppy's via handelaren uit het Oostblok?

En als je de eerder genoemde percentages van mensen die hun hond of kat niet jaarlijks laten enten bekijkt in het licht van dat een jaarlijkse enting net nodig is, dan ziet het er al heel anders uit.
Mojuan
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mojuan »

crutz schreef:
malinois schreef:

Als ik kijk in de KNPV in Brabant bv (in ZH werd gewoon gevaccineerd) worden heel veel honden niet gevaccineerd & ondanks dat ze op veel plaatsen komen (oefendagen, wedstrijden, keuringen) waar veel honden samen zijn hoor je toch zelden ernstige ziektes als parvo.

Maar dat staat er toch helemaal niet.
Er staat dat er zoveel honden zijn die niet JAARLIJKS worden gevaccineerd.
Dit gaat dus ook over mijn honden, die worden ook niet jaarlijks gevaccineerd (alleen Lepto). Die gaan eens in de drie/vier jaar.
Dus geen wonder dat het percentage zo hoog uitvalt, want er zijn echt heel veel mensen waarbij de dieren eens in de twee/drie/vier jaar worden gevaccineerd.
:zweep:
malinois
Zeer actief
Contacteer:

crutz schreef:
malinois schreef:

Dat denk ik ook... in de IPO wordt juist wel weer veel gevaccineerd heb ik het idee... teveel .. dus elk jaar de coctail, kennelhoest etc.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Mojuan schreef:
crutz schreef:
malinois schreef:

Maar dat staat er toch helemaal niet.
Er staat dat er zoveel honden zijn die niet JAARLIJKS worden gevaccineerd.
Dit gaat dus ook over mijn honden, die worden ook niet jaarlijks gevaccineerd (alleen Lepto). Die gaan eens in de drie/vier jaar.
Dus geen wonder dat het percentage zo hoog uitvalt, want er zijn echt heel veel mensen waarbij de dieren eens in de twee/drie/vier jaar worden gevaccineerd.
dat bedoel ik dus, ik ent ook niet jaarlijks dus ik val daar ook onder.
Afbeelding
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

malinois schreef:dat bedoel ik dus, ik ent ook niet jaarlijks dus ik val daar ook onder
Viel mij ook op in die tekst.
Ook ik val onder degenen die niet jaarlijks parvo vaccineren.
Eens in de 3 jaar is namelijk officiëel voldoende bij entstoffen van Nobivac en Vanguard :wink:

(Misschien nu al wel bij meer merken?)
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Antonetta
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik heb een kruising chihuahua x pinscher en een kruising shih tzu x chihuahua.

Ongelezen bericht door Antonetta »

Beterschap, blij dat het geen parvo blijkt te zijn.
Afbeelding.
Semper Fidelis, Coco, Gipsy, Gizmo en Mowgli.
Knoeppie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Beagle

Ongelezen bericht door Knoeppie »

Hoe is het nu met Ozzy?
Groetjes Michaëla en Knoeppie

Afbeelding
JMkaaay
Vaste gebruiker
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door JMkaaay »

De dag a t DA bezoek is hij naar buiten geglipt en heeft mijn 15jarige kat van de schutting af getrokken. Mijn vriend heeft de kat gelukkig af weten te pakken dus ze was nog heel van buiten. Helaas is ze gelijk erna overleden. We hebben de hond teruggebracht. Hij staat op de website van Arduin.

Ik ga de keus die ons gezin heeft gemaakt niet verdedigen. We konden de hond niet meer vertrouwen.
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Parvo?

Ongelezen bericht door crutz »

JMkaaay schreef:De dag a t DA bezoek is hij naar buiten geglipt en heeft mijn 15jarige kat van de schutting af getrokken. Mijn vriend heeft de kat gelukkig af weten te pakken dus ze was nog heel van buiten. Helaas is ze gelijk erna overleden. We hebben de hond teruggebracht. Hij staat op de website van Arduin.

Ik ga de keus die ons gezin heeft gemaakt niet verdedigen. We konden de hond niet meer vertrouwen.

Sterkte met t verlies van jullie ouwetje.

& idd als t vertrouwen weg is kan je beter afscheid nemen, jammer alleen dat hij dam nu terug zit op de oude (minder goede) plek met ook nog eens t "stempeltje" niet betrouwbaar, want katten jagen zegt niets over betrouwbaarheid IMO, dat is "gewoon" jacht instinct & dat je de kat af hebt kunnen pakken zegt voor mij dan wel weer genoeg over z'n betrouwbaarheid, een asociaal laat ook dat niet toe & verdedigt zijn prooi.
JMkaaay
Vaste gebruiker

Er staat bij dat hij een hekel heeft aan katten nu dus hopelijk heb je gelijk en hopelijk gaat t alleen om katten.
Fizgig
Zeer actief

Ik moest even denken, wie was Ozzy ook alweer? Wat erg van jullie kat zeg, wat een nachtmerrie voor jullie. Maar ik denk inderdaad wel dat het voor een hond niet zo heel erg vreemd is om te doen, mijn honden zitten buiten ook achter katten aan en mijn eigen katten zijn ze dikke maatjes mee. Als ze buiten een keer de kans zouden krijgen, zouden die katten ook gewond of erger kunnen raken. Maar inderdaad, dat hij de dode kat af wil staan, zegt mij ook dat ie geen echte kattenkiller is. Klinkt misschien gek maar honden jagen katten na om de kick van de jacht, zelfs als ze samen spelen, dus er kunnen altijd omgelukken gebeuren. Met die happertjes kunnen ze, bedoeld en onbedoeld, een boel schade aanrichten. Met elke volwassen hond moet je uitkijken bij je eigen katten. Nooit zomaar bij elkaar laten meteen. Maar ja, als je hond ze van de schutting trekt, dat kan gebeuren helaas. Een kat van 15 is ook minder snel als een jonge kat en kwetsbaarder. Vreselijk dat het is gebeurd, ik hoop niet dat je nu denkt dat honden bloeddorstige monsters zijn allemaal. Gaan jullie nog voor een andere hond? Of heeft deze ervaring het flink verpest?

Nou sterkte iig met het verlies van je kat, ik heb er zelf drie van bijna 15 dus ik weet hoe gehecht je aan ze kunt zijn!
JMkaaay
Vaste gebruiker

Dank je

Ik heb nu moeite met grote honden, zeker herders. Ik ben me er wel van bewust dat het niet realistisch is om te denken dat ze allemaal onbetrouwbaar zijn maar t zal nog even duren tot ik dat gevoel kwijt ben. Misschien rustig opbouwen met een gezelschapshondje. Maar eerst weer een kat want ik mis t gemauw bij de achterdeur en t kacheltje op mijn buik bij de tv. Guusje heeft nu haar eigen altaartje in de tuin met allemaal bloemen en kaarsen :)
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

heb je die hond echt teruggebracht naar dat waardeloze asiel?
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Muk

Ongelezen bericht door Muk »

renee-uk schreef:heb je die hond echt teruggebracht naar dat waardeloze asiel?
Jammer, als dat zo is.

Wat ik niet begreep is of je nu nog bij je ouders woont (want je gaat nog naar school) of niet? In het eerste geval vind ik dat je ouders ook wel wat meer hun verantwoordelijkheid voor de hond hadden mogen nemen. Ook, in geval van een volgende hond. Neem die niet te snel, aangezien je misschien een virus in huis hebt van de weggebrachte hond.

Sterkte met het verlies van de kat.
Budkes
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door Budkes »

JMkaaay schreef:Dank je

Ik heb nu moeite met grote honden, zeker herders. Ik ben me er wel van bewust dat het niet realistisch is om te denken dat ze allemaal onbetrouwbaar zijn maar t zal nog even duren tot ik dat gevoel kwijt ben. Misschien rustig opbouwen met een gezelschapshondje. Maar eerst weer een kat want ik mis t gemauw bij de achterdeur en t kacheltje op mijn buik bij de tv. Guusje heeft nu haar eigen altaartje in de tuin met allemaal bloemen en kaarsen :)
Hou toch op, die hond was niet onbetrouwbaar. Die hond deed wat een hond van nature doet, namelijk een kat pakken op ZIJN schutting.
Daar waren je ouders verantwoordelijk voor niet die arme hond. Die hadden moeten zorgen dat ze beter opletten of duidelijker naar de achtergrond van de hond hadden moeten informeren.
Bah arme hond.
Gr. Aniek

Afbeelding
Loek
Zeer actief

Ongelezen bericht door Loek »

renee-uk schreef:
Fizgig schreef:Ik wist ook niet dat er nog mensen zijn die denken dat je niet hoeft in te enten voor parvo, lijkt me zo voor de hand liggend.
het houden van een hond geeft mensen niet meteen verstand hoor, optimist ;)
Dat zie je wel aan Fidzig zelf met haar onzin verhalen :mrgreen:
Loek
Zeer actief

Hou toch op komediante, eerst laat je het arme beest twee weken verrekken van de pijn en dan zgn op de dag dat hij naar de da moet grijpt hij de kat en moet hij alsnog weg :roll:
Lekkere dierenvriend ben jij :ok:
Loek
Zeer actief

Budkes schreef:

Hou toch op, die hond was niet onbetrouwbaar. Die hond deed wat een hond van nature doet, namelijk een kat pakken op ZIJN schutting.
Daar waren je ouders verantwoordelijk voor niet die arme hond. Die hadden moeten zorgen dat ze beter opletten of duidelijker naar de achtergrond van de hond hadden moeten informeren.
Bah arme hond.
:ok:
Muk

Ongelezen bericht door Muk »

Budkes schreef: Hou toch op, die hond was niet onbetrouwbaar. Die hond deed wat een hond van nature doet, namelijk een kat pakken op ZIJN schutting.
Bah arme hond.
Helemaal mee eens. De hond is slachtoffer van domme hondeneigenaren geworden. Eerst al de hond de nodige medische zorg onthouden en dan de hond terugbrengen naar hetzelfde rukasiel omdat die iets doet wat in zijn natuur ligt. Het tweede kan ik nog begrijpen (behalve het terugbrengen naar het rukasiel, gun hem dan een beter asiel), maar voor het eerste heb ik geen begrip.
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers

Ongelezen bericht door gonnie »

Budkes schreef:

Bah arme hond.

Nou inderdaad, bij mijn honden zou je het niet hoeven te proberen om een prooi uit hun bek te halen, tenminste bij twee van mijn honden hoef ik het niet te proberen.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
Mojuan
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mojuan »

Fizgig schreef: Maar inderdaad, dat hij de dode kat af wil staan, zegt mij ook dat ie geen echte kattenkiller is.
Dit moet ik toch echt even tegenspreken.
Want dit heeft daar niets mee te maken, het feit dat hij zijn prooi afstaat houdt puur in dat hij respect heeft voor de mens en dat deze de 'baas' over hem is.
Julia is nml absoluut een knaagdierenkiller, zolang het achter tralies zit of bij mij op schoot blijft ze eraf, maar owee als het losloopt.
Dat is al eens gruwelijk mis gegaan met een konijn, zij samen met Romeo en Anders. En Julia was degene die achteraf trots met haar prooi in de bek rondliep. Ook weet ik dat zij haar prooi deels op zal eten als ik het niet van haar afneem.
Maar als ik het afpak, dan staat ze het zonder morren aan mij af, dat is aangeleerd gedrag net als met speelgoed.

Toch is zij een heuse killer als zij de kans krijgt.
:zweep:
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”