chrico schreef:wenmart20 schreef:Ik ga mensen met honden maar al te graag uit de weg juist om dit soort dingen te voorkomen.
mijn jongste teef kan niet met andere honden de andere 2 wel.
Maar hier lopen zoveel k*t honden rond die ook andere honden grijpen en waarvoor de baasjes ook geen verantwoordelijkheid willen nemen.
En toch zal ik het niet in mijn hoofd halen om een andere hond ( hoe een grote k*t hond het ook is ) toe te takelen met een hamer.
Puur omdat de hond niet anders weet.. Het baasje dat zijn degene die moeten zorgen dat dit soort dingen niet kunnen en mogen gebeuren.
En gelukkig ben ik verantwoordelijk genoeg om te zorgen dat als er wat gebeurd tussen mijn honden en een andere hond dat ik netjes blijf en gewoon de dierenarts rekening betaal van de tegenpartij ( mits mijn hond de schade aan heeft gebracht )
Maar daar gaat het dus om, van deze bazen kan je niet op aan en op zo een moment zou bij mij toch echt de veiligheid van mijn eigen hond voorgaan. Bij vreemde honden zou ik zoiets hebben van shit happens, het zijn honden ook al zou ik er niet blij mee zijn maar de hond uit mijn voorbeeld is ook een grote sterke hond, heeft er al 2 doodgebeten, heeft een muilkorf en aanlijngebod waar gewoon hun kont mee afgeveegd word. Buiten de twee die het niet overleeft hebben zijn eer meerdere honden behoorlijk verwond. Sorry, maar die hond gaat door mij aan het kortste eind trekken en hou mijn eigen hond uit de stuiter omdat voor je het weet de rollen omgedraaid worden en je zal altijd zien dat mijn hond er dan niet zo makkelijk vanaf komt als het fout gaat en hij bij de tegenstander schade aanricht. Daarbij vind ik het niet nodig dat als het bekend is dat je hond zich zo misdraagt dat mijn hond zich gedrag gaat aanleren waar ik jaren mee bezig ben om te voorkomen.
Dan maar een dierenbeul en een boete wegens vernielen van andermans eigendom maar deze hond gaat hem wel oplopen als hij mij nogmaals lastig valt.
Ik zeg ook echt niet als het mij zou overkomen dat ik andermans hond niks zou doen.
Die hond krijgt echt wel een paar flinke rotschoppen van me krijgen.
Maar alsnog zou ik het niet in mn hoofd halen om een hond toe te takelen met een hamer.
Hoe boos ik ook ben op de hond.
En ieder heeft zn eigen mening hierin.
Jij de jouwe en ik de mijne.
Ik vind het gewoon not done om een hond te meppen met een hamer ondanks de hond zo agressief is.
Dat je een hond een paar schoppen geeft is toch anders dan met volle kracht uithalen met een hamer.
Ik loop hier in het park ook echt niet met gypsi. Want dan weet ik dat het gigantisch mis gaat!
Hondje loopt bij mij te klieren en eigenaar staat 50 meter verderop te ouwehoeren met de buurman.( voorbeeld wat regelmatig gebeurd )
En zulke honden geef ik al een flinke brul voor ze bij mij komen. Of als ze gaan kloten krijgen ze gewoon een trap.
Ik denk altijd maar zo ze kunnen dan beter een schop van mij krijgen dan tussen de tanden zitten van mn hond.
Je weet zelf wel dat ze zat schade kunnen aanbrengen maar dat soort dingen wil ik ook voorkomen.
En ik vind het echt heeel erg hoor dat de hond van ( ts? ) is aangevallen. Maar ik had serieus verhaal gaan halen bij de eigenaar.
Eventueel ipv de politie de dierenbescherming erbij halen. Die kunnen in zulke gevallen wss meer doen dan de politie.
Het zit er gewoon flink in bij die hond de agressie naar andere honden en dat is aan de baas om dat in goede banen te leiden.
Wilt de politie niet helpen dan zou ik het verder gaan zoeken
Zou zelfs juridisch advies ervoor aanvragen.
Want per gemeente is er een nieuwe wet. Dat als een hond betrokken is bij een incident dat er dan een gedragstest volgt.
En aan hand daarvan kunnen ze besluiten of ze muilkorfplicht , aanlijnplicht of eventueel euthanasie volgt.