Tja, tuurlijk ben ik zelf verantwoordelijk voor mijn eigen hond, maar sommige gedragingen van honden roepen nu eenmaal reacties op bij honden. Dat wil niet zeggen dat ik Haakon nooit corrigeer. Maar zoals al vaker gezegd ging dit zo ontzettend snel, dat ik hem niet voor kon zijn helaas.renee-uk schreef:Het gaat er om dat dit gedrag is dat je in moet dammen, jouw hond zal echt de eerste niet zijn die daarmee steeds verder gaat als het hem niet verboden wordt.Mireillevdw schreef:Hij heeft het hondje niet uit de armen getrokken, hoor. Zo'n enorme correctie was het ook niet. Misschien was het meer een reactie dan een echte correctie. Misschien heb ik het verkeerde woord er wel voor gebruikt.Browny schreef: Ik schrik eerlijk gezegd wat van jou post![]()
Haakon zou niet de eerste van dit kaliber hond zijn die een klein hondje uit de armen van een baas trektdat is hier zo vaak gebeurd, dat baasje hun boomertje optilt en de grote lompe hond het boomertje uit de handen trekt met alle gevolge van dien
![]()
Ik denk dat velen onder jullie meteen een doemsenario voor ogen hebben, maar zo extreem was het ook weer niet.
Het ging eigenlijk ook allemaal veel te snel om te zien wat er precies gebeurt is en dan is het ook erg lastig om het goed na te vertellen.
En wat je eerder schreef over dat je hem niet overal los laat lopen is fijn, maar zoiets heb ik ook helemaal niet gezegd.
Ik reageer alleen op wat je hier allemaal in dit topic schrijft en het enige dat ik daar uithaal is dat je niet in wil schatten dat dat verkeerd gedrag is dat heel makkelijk kan gaan ontsporen.
Je legt de 'fout' bij de andere hondeneigenaar en dat is al verkeerd.
Kijk eerst eens goed naar je eigen hond, die is van jou en daar ben jij verantwoordelijk voor.
Laat hem niet de fout ingaan, want echt het begint met kleine dingetjes en voor je het weet gaat het van kwaad tot erger en dan ben je behoorlijk in het nadeel alleen al door het formaat van je hond.
Ook is Brutus nogal energieopwekkend voor Haakon. Als die 2 eenmaal gaan rausen, zijn ze bijna niet meer te stoppen en je moet als hondeneigenaar ook wel toegeven dat het zo geweldig is om honden zo gelukkig te zien. Heerlijk om ze zo samen door het hoge gras te zien rennen.