Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Pffffff…..leer toch eerst eens wat over hondengedrag.....

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Mireillevdw
Zeer actief
Mijn ras(sen): Oudduitse herder
Aantal honden: 2
Contacteer:

Re: Pffffff…..leer toch eerst eens wat over hondengedrag....

Ongelezen bericht door Mireillevdw »

renee-uk schreef:
Mireillevdw schreef:
Browny schreef: Ik schrik eerlijk gezegd wat van jou post :schrik:
Haakon zou niet de eerste van dit kaliber hond zijn die een klein hondje uit de armen van een baas trekt :ugh: dat is hier zo vaak gebeurd, dat baasje hun boomertje optilt en de grote lompe hond het boomertje uit de handen trekt met alle gevolge van dien :schrik:
Hij heeft het hondje niet uit de armen getrokken, hoor. Zo'n enorme correctie was het ook niet. Misschien was het meer een reactie dan een echte correctie. Misschien heb ik het verkeerde woord er wel voor gebruikt.
Ik denk dat velen onder jullie meteen een doemsenario voor ogen hebben, maar zo extreem was het ook weer niet.
Het ging eigenlijk ook allemaal veel te snel om te zien wat er precies gebeurt is en dan is het ook erg lastig om het goed na te vertellen. :wink:
Het gaat er om dat dit gedrag is dat je in moet dammen, jouw hond zal echt de eerste niet zijn die daarmee steeds verder gaat als het hem niet verboden wordt.
En wat je eerder schreef over dat je hem niet overal los laat lopen is fijn, maar zoiets heb ik ook helemaal niet gezegd.
Ik reageer alleen op wat je hier allemaal in dit topic schrijft en het enige dat ik daar uithaal is dat je niet in wil schatten dat dat verkeerd gedrag is dat heel makkelijk kan gaan ontsporen.
Je legt de 'fout' bij de andere hondeneigenaar en dat is al verkeerd.
Kijk eerst eens goed naar je eigen hond, die is van jou en daar ben jij verantwoordelijk voor.
Laat hem niet de fout ingaan, want echt het begint met kleine dingetjes en voor je het weet gaat het van kwaad tot erger en dan ben je behoorlijk in het nadeel alleen al door het formaat van je hond.
Tja, tuurlijk ben ik zelf verantwoordelijk voor mijn eigen hond, maar sommige gedragingen van honden roepen nu eenmaal reacties op bij honden. Dat wil niet zeggen dat ik Haakon nooit corrigeer. Maar zoals al vaker gezegd ging dit zo ontzettend snel, dat ik hem niet voor kon zijn helaas.
Ook is Brutus nogal energieopwekkend voor Haakon. Als die 2 eenmaal gaan rausen, zijn ze bijna niet meer te stoppen en je moet als hondeneigenaar ook wel toegeven dat het zo geweldig is om honden zo gelukkig te zien. Heerlijk om ze zo samen door het hoge gras te zien rennen. :E:
Afbeelding
http://www.dertienburchten.com
Mijn doel in het leven is zo´n goed mens te worden, als dat mijn hond denkt dat ik ben.
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door renee-uk »

Mireillevdw schreef: Tja, tuurlijk ben ik zelf verantwoordelijk voor mijn eigen hond, maar sommige gedragingen van honden roepen nu eenmaal reacties op bij honden. Dat wil niet zeggen dat ik Haakon nooit corrigeer. Maar zoals al vaker gezegd ging dit zo ontzettend snel, dat ik hem niet voor kon zijn helaas.
Ook is Brutus nogal energieopwekkend voor Haakon. Als die 2 eenmaal gaan rausen, zijn ze bijna niet meer te stoppen en je moet als hondeneigenaar ook wel toegeven dat het zo geweldig is om honden zo gelukkig te zien. Heerlijk om ze zo samen door het hoge gras te zien rennen. :E:
Nou eerlijk gezegd als ik daarbij het risiko loop dat er kleine hondjes de dupe van worden ben ik daar niet zo gelukkig mee, dan zoek ik liever een veld of bos op waar dat risiko een stuk minder of helemaal niet aanwezig is.
ik vind wat je hier schrijft nogal egoïstisch, je bent niet alleen op de wereld.
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Chihuahua-paws
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

in mijn opinie wat ik hier zie is dat vooral grote honden juist met toots heeel erg voorzichtig zijn .

opzich heb je natuurlijk altijd een punt daarmee een grote zware hond kan een chi gewoon verpletteren .
echter is het vaak zo dat ze gewoon hun poot erop leggen zo van nu klaar en dan zou het hondje zich moeten over geven en de hond met rust moeten laten.

maar als de kleine hond zich gedraagt zoals het hoord dan zal dit niet gebeuren .

Toots loop eigenlijk altijd los behalve met de weg over steken. maar er staat wel tegenover dat hij naar mij luisterd . Hij heeft 1 keer een les geleerd toen hij naar een border colli wilde blaffen die legde hem op zijn rug en deed zijn snuit bij hem , dit lesje heeft hem goed gedaan , want hij heeft nooit meer zoiets uit gehaald .

als jij van je grote hond weet dat hij wel eens heel anders met een klein hondje om kan gaan en dat dat hondje dat niet overleefd dan vind ik dat je verplicht bent om dit te melden aan de kleine honden eigenaar. maar ik vind dat de kleine honden eigenaar ook zelf wel kan inschatten waar de hond wel mee kan spelen om het maar zo te zeggen.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..

Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
Miezemuis
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedels

Ongelezen bericht door Miezemuis »

Heel eerlijk? Als er 2 grote honden op een van mijn honden af komen rennen, en ik zou ze optillen en een van die grote honden zou behoolrijk grommen, grijnzen en misschien wel happen naar het hondje in mijn armen, zou ik die hond voortaan ook kuthond noemen, of ik dan wel of geen hondengedrag begrijp.
Afbeelding
DebbieZ
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dwergpoedel, Galgo Espagnol

Ongelezen bericht door DebbieZ »

Mireillevdw schreef:Tja, tuurlijk ben ik zelf verantwoordelijk voor mijn eigen hond, maar sommige gedragingen van honden roepen nu eenmaal reacties op bij honden. Dat wil niet zeggen dat ik Haakon nooit corrigeer. Maar zoals al vaker gezegd ging dit zo ontzettend snel, dat ik hem niet voor kon zijn helaas.
Ik hoop dat ik jou niet tegenkom met je mooie herder. Mijn hondje zou maar iets doen waar jouw hond op wenst te reageren. Tja, niks aan te doen dan, want het komt door wat mijn kleine hondje doet? Wees een iets verantwoordelijker en dapperder hondenbaasje, zeg.
Mireillevdw
Zeer actief
Contacteer:

DebbieZ schreef:
Mireillevdw schreef:Tja, tuurlijk ben ik zelf verantwoordelijk voor mijn eigen hond, maar sommige gedragingen van honden roepen nu eenmaal reacties op bij honden. Dat wil niet zeggen dat ik Haakon nooit corrigeer. Maar zoals al vaker gezegd ging dit zo ontzettend snel, dat ik hem niet voor kon zijn helaas.
Ik hoop dat ik jou niet tegenkom met je mooie herder. Mijn hondje zou maar iets doen waar jouw hond op wenst te reageren. Tja, niks aan te doen dan, want het komt door wat mijn kleine hondje doet? Wees een iets verantwoordelijker en dapperder hondenbaasje, zeg.
Sjongejonge, nu wordt er net gedaan of Haakon niet anders doet dan erop te reageren. :roll: Hij negeert het juist in de meeste gevallen......alleen toen dus niet en toen heb ik hem ook weggehaald.
Afbeelding
Mijn doel in het leven is zo´n goed mens te worden, als dat mijn hond denkt dat ik ben.
Miezemuis
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedels

Ongelezen bericht door Miezemuis »

Maar goed jij geeft aan dat hij heel tolerant is, ik vind hte niet zo tolerant om een hond te corrigeren alleen omdat hij opgetild wordt. Mijn honden doen dat nooit iig
Afbeelding
Paddle
Zeer actief

Ongelezen bericht door Paddle »

Maar suggereert in je post en met je tittel dat de ander fout zat, terwijl jij je hond niet onder controle hebt/had.
Geef dat toe en zorg dat het niet meer gebeurd. Dat is iets anders dan de schuld op degene te schuiven die haar hondje optilt. Zou ik ook doen als ik een kleintje had.

Sterker nog ik heb wel eens met mijn toen 1 jaar oude golden in mijn armen gestaan omdat ik niets anders wist wat te doen tegen twee jack russels die niet van ophouden wisten.
Afbeelding
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Jeannettebo schreef:
toots schreef:ja ik begrijp het zelf ook niet meer
1e incident waarbij dh aangelijnd was en andere hond kwam rijden, 2e incident dh was met staf los en gingen naar een kleiner hondje dat daarom opgetild werd
Ik haalde het aan omdat TS de indruk wekte dat de hondjes aldoor los op haar aangelijnde hond af komen rennen. Dat zij aanlijnt en de andere eigenaren niet. Maar zij lijnt dus niet altijd aan, want ze laat haar hond ook los op de hondjes afrennen :wink:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Mireillevdw
Zeer actief
Contacteer:

Paddle schreef:Maar suggereert in je post en met je tittel dat de ander fout zat, terwijl jij je hond niet onder controle hebt/had.
Geef dat toe en zorg dat het niet meer gebeurd. Dat is iets anders dan de schuld op degene te schuiven die haar hondje optilt. Zou ik ook doen als ik een kleintje had.

Sterker nog ik heb wel eens met mijn toen 1 jaar oude golden in mijn armen gestaan omdat ik niets anders wist wat te doen tegen twee jack russels die niet van ophouden wisten.
Ik suggereer niks. Ik vind alleen dat er niet zomaar iets geroepen moet worden.
Afbeelding
Diaantje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Berner Sennen

Ongelezen bericht door Diaantje »

Nou nou... Wat een topic :roll: Ik vraag me af hoe Haakon eigenlijk ''corrigeerde'' toen dat hondje werd opgetild? Of ik heb eroverheen gelezen, dat kan ook.
Afbeelding
Tessa 3-03-2008 - 10-11-2011 †
Mireillevdw
Zeer actief
Contacteer:

Zoek stok! schreef:
Jeannettebo schreef:
toots schreef:ja ik begrijp het zelf ook niet meer
1e incident waarbij dh aangelijnd was en andere hond kwam rijden, 2e incident dh was met staf los en gingen naar een kleiner hondje dat daarom opgetild werd
Ik haalde het aan omdat TS de indruk wekte dat de hondjes aldoor los op haar aangelijnde hond af komen rennen. Dat zij aanlijnt en de andere eigenaren niet. Maar zij lijnt dus niet altijd aan, want ze laat haar hond ook los op de hondjes afrennen :wink:
Ik lijn Haakon aan, totdat we buiten de bebouwde kom lopen. (tussen de weilanden) Als er daar iemand aan komt lopen met een hond aangelijnd, lijn ik Haakon ook aan en ook als ik het niet vertrouw met de andere hond en/of als ik de andere hond niet ken. Ik kende beide honden en er was nooit iets gebeurd tussen hun, dus waarom zou ik dan mijn hond vastlijnen als hij met zijn hondje mijn kant op komt (ook los) en Haakon gewoon leuk aan het spelen is?
Afbeelding
renee-uk
Zeer actief

toots schreef: als jij van je grote hond weet dat hij wel eens heel anders met een klein hondje om kan gaan en dat dat hondje dat niet overleefd dan vind ik dat je verplicht bent om dit te melden aan de kleine honden eigenaar. maar ik vind dat de kleine honden eigenaar ook zelf wel kan inschatten waar de hond wel mee kan spelen om het maar zo te zeggen.
Dat heeft er niks mee te maken
Als jij van je grote hond weet dat ie niet met kleine hondjes kan hou je hem gewoon vast maar daar gaat het hier helemaal niet om.

Als een grote hond een correctie geeft loopt je kleine hondje gewoon gevaar en dan hoeft dat helemaal niet te zijn omdat die grote hond niet te vertrouwen cq gevaarlijk is maar gewoon door het grootte verschil.
Dat is toch niet zo moeilijk te begrijpen?
Als jouw chiwi op mijn dh reu zou gaan rijden krijgt ie eerst een waarschuwing in de vorm van een grauw, gaat ie toch door dan krijgt ie een knauw.
Geen probleem bij een hond van zn eigen formaat maar ik verzeker je dat dat wel een probleem zal zijn bij zo'n ukkie; niet omdat het zo hard en gemeen gaat maar omdat zo'n klein koppie nou eenmaal minder kan hebben dan een dikke dh harses.

Ik weet wel dat een klein hondje bij mij ook de lucht in zou gaan als het link wordt, beter dan het risiko te nemen op een bezoek aan de DA of nog erger een enkeltje hondenhemel.
Kan best dat dat niet de manier is, maar ik zou het toch mooi zo doen dan hou ik tenminste mijn hondje heel.
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
renee-uk
Zeer actief

Mireillevdw schreef:
Ik lijn Haakon aan, totdat we buiten de bebouwde kom lopen. (tussen de weilanden) Als er daar iemand aan komt lopen met een hond aangelijnd, lijn ik Haakon ook aan en ook als ik het niet vertrouw met de andere hond en/of als ik de andere hond niet ken. Ik kende beide honden en er was nooit iets gebeurd tussen hun, dus waarom zou ik dan mijn hond vastlijnen als hij met zijn hondje mijn kant op komt (ook los) en Haakon gewoon leuk aan het spelen is?
Omdat ze blijkbaar met zn tweeën het kleine hondjes lastig gaan maken?
Afbeelding

Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Mireillevdw schreef: Ook is Brutus nogal energieopwekkend voor Haakon. Als die 2 eenmaal gaan rausen, zijn ze bijna niet meer te stoppen en je moet als hondeneigenaar ook wel toegeven dat het zo geweldig is om honden zo gelukkig te zien. Heerlijk om ze zo samen door het hoge gras te zien rennen. :E:
Ja, dat is zeker heerlijk, als ik dan dus wel even mijn hondje van 5 kilo op mag tillen als dat oh zo gezellige lompe, en corrigerende ( :roll: ), stel er recht op af komt denderen. Dank u wel :pffff:

Ik snap de irritatie wel van jou rondom dat rijdende kliertje hoor. Ik heb er ook geen probleem mee als dat dan gecorrigeerd wordt. Verder ben ik het met, ik meen, Jaap, eens dat je dat "lomp" misschien ook wel iets minder door een roze bril kan bekijken. Ik heb 20 kilo gewichtsverschil tussen de honden in huis, maar daar komt geen lomp gedrag van de grootste van de twee bij kijken hoor, niet in spel, en niet in de dagelijkse omgang. Dat kunnen ze prima controleren namelijk van zichzelf. Doen ze dat niet, dan zullen ze daar ook wel een reden voor hebben :wink: Er zit een wereld van verschil tussen hoe Vera speelt met andere Retrievers, en hoe ze speelt met Saar en het Teckeltje van de hoek. Zou ze zo spelen met dat Teckeltje als met die Retrievers dan was daar niks "lekker lomps" aan.

En ik wil nog even zeggen ( :F: ) dat ik het verbazingwekkend vind dat jij moeilijk gaat doen over iemand die zijn hondje optilt als er een DH en een Stafford op af komen stuiven, en als JOUW hond dan nog even extra ettertbakt, de andere baas de schuld geeft :19:
Afbeelding
luna2906
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising mechelse herder x collie

Ongelezen bericht door luna2906 »

Mireillevdw schreef:Als ik mijn hond aangelijnd heb en die ander niet, ben ik niet fout.
Op het moment dat jij jouw hond een hondje dat opgetild wordt laat corrigeren (aangelijnd of niet) ben je in mijn ogen wél fout. Jouw hond heeft niets te corrigeren aan een hondje dat opgetild wordt. Ook niet omdat het misschien dominant op hem over komt. Ik zou dergelijk gedrag van mijn hond niet tolereren.
Met dat hondje dat werd opgetild, was het misschien niet helemaal zoals het hoort, maar het was ook allemaal behoorlijk druk, want Haakon was samen met de Staff aan het spelen en dat ging dus behoorlijk lomp. Toen kwam die man aan met dat hondje en gingen ze met z'n 2tjes erop af. Maar dat hondje en de baas schrok ervan, omdat zowel Haakon als de Staff best lomp zijn. Het ging ook allemaal heel snel en ik ben met Haakon samen met de mensen van de staff en de staff een andere kant op gelopen.
Ik heb het idee dat je hier excuses zoekt om het gedrag van je hond goed te praten, maar als je niet fout bent, is dat toch ook niet nodig? Daarbij begrijp ik uit dit stuk dat je hond NIET aangelijnd was (zoals je in hetzelfde stuk beweerd) anders kan hij toch ook niet samen met die staff op dat hondje afrennen?
Haakon is echt een enorm tollerante hond, maar sommige honden weten nu eenmaal van geen ophouden.... :boos:

Maar ja, ik heb natuurlijk een angstaanjagende herder en die heeft al geen beste reputatie.....
Sommige honden weten van geen ophouden, maar Haakon is wel tolerant... Dat hondje werd alleen maar opgetild! Hoezo weet dat hondje van geen ophouden?!

Overigens over het rij-incident geef ik je hond (en jou) groot gelijk. In dat geval hebben de baasjes van het rijdende hondje hun hond terug te roepen en mag jouw hond (of jij) in gepaste mate corrigeren.

Edit: verkeerd gequote
Laatst gewijzigd door luna2906 op 23 aug 2011 19:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden

Ongelezen bericht door Jaap* »

Jip schreef:...dat jouw Herder...
Jij geeft de Herder meteen een goddelijke status zie ik :mrgreen: :wink:
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
Xtine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Havanezer

Ongelezen bericht door Xtine »

Nanna schreef:
Jaap* schreef:
Jip schreef:...dat jouw Herder...
Jij geeft de Herder meteen een goddelijke status zie ik :mrgreen: :wink:
De Heer is mijn Herder is het toch? ;-)
:LOL: :LOL: :LOL: :LOL: :LOL:
Handle every stressful situation like a dog.
If you can't eat it or play with it,
Just pee on it and walk away.
renee-uk
Zeer actief

Er is helemaal niks mis met een Duitse Herder reu :pffff:
Afbeelding

blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

renee-uk schreef:Er is helemaal niks mis met een Duitse Herder reu :pffff:
Oh grote Goden :LOL:
tekkel
Erelid
Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel

Ongelezen bericht door tekkel »

Mireillevdw schreef:.............en heeft Haakon de hondjes gecorrigeerd. Gewoon omdat hij van 1 van hun het dominante gedrag helemaal zat was (rijden) en van de ander, omdat hij voor Haakon’s neus werd opgetild door het baasje en dat dus dominant overkwam voor Haakon. Ze hadden verder niets gelukkig en het was dus een pure correctie. Haakon tollereert heel veel, maar voor hem is het op een gegeven moment ook genoeg geweest.
Mensen met kleine(re) hondjes schrikken vaak zo ontzettend als Haakon dan een beetje lomp zit te doen en denken dan meteen dat hij de hond iets aan wil doen :roll: , maar als ze nou eens iets zouden leren over hondengedrag dan zouden ze niet gaan staan lachen om hun reutje die tegen Haakon aan staat te rijden, maar zouden ze hem weghalen. Tja, en als Haakon daar op een gegeven moment op reageert, is dat voor mij volkomen normaal, maar die mensen hebben dus schijnbaar al tegen meerdere personen bij ons in de buurt gezegd dat Haakon niet zo’n lieve hond zou zijn. :o
Gelukkig zijn er mensen die zich er niets van aantrekken :ok: , maar ik vind het wel jammer dat dit gebeurt. Het zou beter zijn als ze eens een boekje over hondengedrag zouden gaan lezen……
ik heb geen zin in vijf pag's van deze onzin dus ik lees niet verder.
als ik dit soort teksten lees denk ik meteen 'tief toch lekker op met je kutherder', en lees jíj eens een boek.
met je 'corrigeren'. hou je hond lekker bij je als er 'kleine hondjes, het zal wel een boomertje zijn' in de buurt lopen, of erger nog, worden opgetild. hoe durven ze....
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
renee-uk
Zeer actief

tekkel schreef: ik heb geen zin in vijf pag's van deze onzin dus ik lees niet verder.
als ik dit soort teksten lees denk ik meteen 'tief toch lekker op met je kutherder', en lees jíj eens een boek.
met je 'corrigeren'. hou je hond lekker bij je als er 'kleine hondjes, het zal wel een boomertje zijn' in de buurt lopen, of erger nog, worden opgetild. hoe durven ze....
ach je vat de reacties wel leuk samen zo :mrgreen:
Afbeelding

tekkel
Erelid

Nanna schreef:
tekkel schreef:
ik heb geen zin in vijf pag's van deze onzin dus ik lees niet verder.
Hou je ff in oma ;-) het is in die 5 pagina's al uitgebreid besproken hoor :mrgreen:
o, gelukkig :mrgreen:
kreeg even kloppende aderen in m'n nek en kon me voor een keertje niet bedwingen :mep: :Q:
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
tekkel
Erelid

renee-uk schreef:
tekkel schreef: ik heb geen zin in vijf pag's van deze onzin dus ik lees niet verder.
ach je vat de reacties wel leuk samen zo :mrgreen:
dank je :flower: :flower: :flower:
Mireillevdw
Zeer actief
Contacteer:

Jip schreef:Misschien lees ik het verkeerd maar ik lees dat je het normaal hondengedrag vindt dat jouw Herder gromde of snauwde of wat dan ook voor geluid maakte (in ieder geval genoeg voor jou om hem weg te halen)toen het kleine hondje werd opgetild....toch?

of vindt je dat kleine hondjes nooit op getild mogen worden?
Hij gromde of snauwde niet. Het hondje reageerde op een bepaalde manier, omdat hij schrok van Haakon en Brutus, die beiden naar mijn idee geen slechte bedoelingen hadden, maar natuurlijk nogal groot zijn, waarop de baas het hondje voor Haakons neus optilde en daar reageerde Haakon op. Ik denk dat dat was omdat hij dacht dat het hondje tegen hem aan ging staan, want daar leek het op.
Er staat nergens dat ik het gedrag accepteer, maar het is wel normale communicatie onder honden. Het was ook echt niet hard ofzo, maar Haakon had volgens mij het idee dat het hondje tegen hem aan ging staan.
Afbeelding
Moos
Zeer actief

Mireillevdw schreef:
Hij gromde of snauwde niet. Het hondje reageerde op een bepaalde manier, omdat hij schrok van Haakon en Brutus, die beiden naar mijn idee geen slechte bedoelingen hadden, maar natuurlijk nogal groot zijn, waarop de baas het hondje voor Haakons neus optilde en daar reageerde Haakon op. Ik denk dat dat was omdat hij dacht dat het hondje tegen hem aan ging staan, want daar leek het op.
Er staat nergens dat ik het gedrag accepteer, maar het is wel normale communicatie onder honden. Het was ook echt niet hard ofzo, maar Haakon had volgens mij het idee dat het hondje tegen hem aan ging staan.
Ja, vast :mrgreen: :wink:
Als Haakon zo makkelijk "corrigeert" is het sowieso misschien een idee om hem niet samen met Stafford en co op 1 mini hondje af te laten denderen :wink:
Afbeelding
Mireillevdw
Zeer actief
Contacteer:

luna2906 schreef:
Mireillevdw schreef:Als ik mijn hond aangelijnd heb en die ander niet, ben ik niet fout.
Op het moment dat jij jouw hond een hondje dat opgetild wordt laat corrigeren (aangelijnd of niet) ben je in mijn ogen wél fout. Jouw hond heeft niets te corrigeren aan een hondje dat opgetild wordt. Ook niet omdat het misschien dominant op hem over komt. Ik zou dergelijk gedrag van mijn hond niet tolereren.

Waar staat dat ik het tollereer? Ben jij altijd je hond voor? Komt jouw hond NOOIT in situaties terecht die je niet van tevoren had bedacht?
Met dat hondje dat werd opgetild, was het misschien niet helemaal zoals het hoort, maar het was ook allemaal behoorlijk druk, want Haakon was samen met de Staff aan het spelen en dat ging dus behoorlijk lomp. Toen kwam die man aan met dat hondje en gingen ze met z'n 2tjes erop af. Maar dat hondje en de baas schrok ervan, omdat zowel Haakon als de Staff best lomp zijn. Het ging ook allemaal heel snel en ik ben met Haakon samen met de mensen van de staff en de staff een andere kant op gelopen.
Ik heb het idee dat je hier excuses zoekt om het gedrag van je hond goed te praten, maar als je niet fout bent, is dat toch ook niet nodig? Daarbij begrijp ik uit dit stuk dat je hond NIET aangelijnd was (zoals je in hetzelfde stuk beweerd) anders kan hij toch ook niet samen met die staff op dat hondje afrennen?

Ik zoek geen excuses, maar het is ontzettend lastig om iets goed uit te leggen als het zo snel gaat, dat je de helft maar hebt meegekregen. Haakon was niet aangelijnd, zoals ik al een paar keer heb aangegeven. Haakon kende dit hondje al en daar was het tot toen altijd goed mee gegaan. Bij de confrontatie met dat dominante Boomertje die rijgedrag vertoond was Haakon aangelijnd en dat hondje niet.

Haakon is echt een enorm tollerante hond, maar sommige honden weten nu eenmaal van geen ophouden.... :boos:

Maar ja, ik heb natuurlijk een angstaanjagende herder en die heeft al geen beste reputatie.....
Sommige honden weten van geen ophouden, maar Haakon is wel tolerant... Dat hondje werd alleen maar opgetild! Hoezo weet dat hondje van geen ophouden?!

Overigens over het rij-incident geef ik je hond (en jou) groot gelijk. In dat geval hebben de baasjes van het rijdende hondje hun hond terug te roepen en mag jouw hond (of jij) in gepaste mate corrigeren.

Edit: verkeerd gequote
Afbeelding
Mireillevdw
Zeer actief
Contacteer:

Moos schreef:
Mireillevdw schreef:
Ja, vast :mrgreen: :wink:
Als Haakon zo makkelijk "corrigeert" is het sowieso misschien een idee om hem niet samen met Stafford en co op 1 mini hondje af te laten denderen :wink:
Dat was de eerste keer dat dat gebeurde. Dat weet ik toch niet van tevoren..... :U:
Afbeelding
DebbieZ
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dwergpoedel, Galgo Espagnol

Ongelezen bericht door DebbieZ »

Mireillevdw schreef:Dat was de eerste keer dat dat gebeurde. Dat weet ik toch niet van tevoren..... :U:
Dat zijn gewoon andere woorden voor: "Doet ie normaal nooit, hoor."
Moos
Zeer actief

Mireillevdw schreef:
Dat was de eerste keer dat dat gebeurde. Dat weet ik toch niet van tevoren..... :U:
Je weet toch wel dat hij niet met alles zomaar samen gaat, dat zeg je zelf al eerder. Dan zou ik hem dus wat beter in de smiezen houden als hij samen met een grote vriend rond aan het racen is, voor het geval er bijvoorbeeld opeens een mini hondje in het vizier komt ofzo.
Dat ze er samen op af konden denderen vind ik overigens nog best vallen onder "kan gebeuren" hoor, alleen de vervolgdraai die jij er vervolgens aangeeft strijkt me enorm tegen de haren in :schrik: Als zoiets dan gebeurt, dan roep je even "sorry!" en roep je je hodnen terug. Dan laat je niet je hond dat kleine hondje eerst "corrigeren" een gaat vervolgens lopen klagen dat dat ook allemaal komt doordat die stomme domme andere baas het lef had zijn hondje op te tillen (waar een kilo of 70 hond tegelijk op af gestoven kwam :19: ).
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”