Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
ai, dit had ik niet moeten zien....
Moderator: moderatorteam
-
~Suzanne~
- Zeer actief
Re: ai, dit had ik niet moeten zien....
Vooralsnog lijkt het een "nee" te gaan worden.
Er zitten wat zaken dwars; wat praktische dingen en, niet onbelangrijk, mijn "onderbuikgevoel" protesteert ;-(
Ik wil niet de details hier op het forum zetten, maar het algemene idee is voor mij nu "dat gaat 'm niet worden, het gaat niet passen".
Suzanne
Er zitten wat zaken dwars; wat praktische dingen en, niet onbelangrijk, mijn "onderbuikgevoel" protesteert ;-(
Ik wil niet de details hier op het forum zetten, maar het algemene idee is voor mij nu "dat gaat 'm niet worden, het gaat niet passen".
Suzanne
- ellen en de birmanen
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 4 tollers
- Aantal honden: 4
als dat je gevoel is moet je het niet doen, want dan krijg je er spijt van als je het wel doet. ik heb ooit 1x een hond tegen mijn gevoel in genomen (was geen andere oplossing) maar ik had er niks mee en ook nooit wat mee gekregen. heb geen traan gelaten toen we haar 7 jaar later in moesten laten slapen, terwijl ik normaal erge emo muts ben.Suzanne123 schreef:Vooralsnog lijkt het een "nee" te gaan worden.
Suzanne
ellen
- Renske
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): kooikerhondje en lundehund
- Aantal honden: 2
Als je onderbuikgevoel nee zegt, een proeftijd niet kan, dan lijkt het besluit al bijna duidelijk. Jammer, maar als ze het niet is, dan is ze het niet.
- cybert2
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 1 nepBasset Door, 1 Jack Russel Saar, en 1 Frans Bulldogje (met neusje) Abbby
- Aantal honden: 3
Wij hebben nu 2 honden uit een Tierheim in huis genomen maar mijn hemel, het was niet makkelijk om ze mee te krijgen. Hebben er sowieso 4 weken op moeten wachten voordat we ze mochten ophalen, ze zijn bij ons thuis geweest en hebben een giga-lange vragenlijst moeten invullen, we moesten met de rest van de roedel naar een neutrale plek om alle honden met elkaar kennis te laten maken en toen pas mochten ze mee.... Je krijgt dus niet zomaar een hond uit Duitsland mee
. Sowieso mag je er NIET mee fokken...
Groet, Janine
-
~Suzanne~
- Zeer actief
Het is ook helemaal mijn bedoeling niet ermee te fokken 
Dat er vragenlijsten moeten worden ingevuld zit ik ook al niet zo mee, maar nou ja... wat ik zeg; mijn onderbuikgevoel protesteert. Er zat, en wellicht is dat het grootste probleem; een verschil in het verhaal op de website en het verhaal wat ik aan de telefoon kreeg. Op punten een zodanig ander verhaal dat ik het vertrouwen nu al kwijt ben.
Ik laat het op gemak even bezinken en we hebben het er thuis nog over natuurlijk.
Suzanne
Dat er vragenlijsten moeten worden ingevuld zit ik ook al niet zo mee, maar nou ja... wat ik zeg; mijn onderbuikgevoel protesteert. Er zat, en wellicht is dat het grootste probleem; een verschil in het verhaal op de website en het verhaal wat ik aan de telefoon kreeg. Op punten een zodanig ander verhaal dat ik het vertrouwen nu al kwijt ben.
Ik laat het op gemak even bezinken en we hebben het er thuis nog over natuurlijk.
Suzanne
- Abby
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chihuahua en Leonberger
Dan niet doen. Toen ik jaren geleden een hondje had gereserveerd in een asiel hier in nl, klonk dat allemaal super. Was een prachtig hondje en erg makkelijk met alles.Suzanne123 schreef: Er zat (...) een verschil in het verhaal op de website en het verhaal wat ik aan de telefoon kreeg. Op punten een zodanig ander verhaal dat ik het vertrouwen nu al kwijt ben.
Totdat ik de dag voor we dr gingen bekijken ook zo'n 'niet kloppend onderbuikgevoel' kreeg. Gebeld, en daar was het verhaal aan de telefoon dus heel anders dan op de site. Bleek niet zindelijk en erg, erg bang. Eigenlijk een hysterische pup van ruim 3 jaar. Wist niks, kon niks, moest alles leren.
Ik heb het toen meteen afgekapt. Ben nog wel langs dat asiel geweest en uiteindelijk met een andere hond (Abby) teruggekomen. Maar toch, als je gevoel zegt niet doen, dan niet doen.
Was leuk geweest als ze er bij kwam, maar je hebt nu ook een prima roedel!
-
kiki78
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): cairn terrier en schafpudel
Als ik zo lees zou ik je onderbuikgevoel volgen, dat is er niet voor niks.

- Maylala
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kamikaze-terriërs
Als je onderbuik nee zegt moet je het gewoon niet doen. Ik had een tijd terug ook een hondje op het oog, maar dat ging toen ook allemaal zó raar met die stichting dat mijn onderbuik ook begon te protesteren. Heel vervelend voor het hondje natuurlijk, maar ik heb daar toen ook naar geluisterd en het niet gedaan. Het juiste hondje met het juiste onderbuikgevoel komt vanzelf voorbij. 
-
~Suzanne~
- Zeer actief
We zijn eruit; we hebben besloten er niet verder op in te gaan.
Jammer aan de ene kant maar 'het is goed zo' aan de andere kant.
Suzanne
Suzanne
- Browny
- Zeer actief
- Aantal honden: 5
vast een overwogen wijs besluitSuzanne123 schreef:We zijn eruit; we hebben besloten er niet verder op in te gaan.
Suzanne
ow wat zou ik haar graag in onze roedel op willen nemen