Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Gemuilkorfde hond zijn gang laten gaan?
Moderator: moderatorteam
- Joera
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Oudduitse herder & Rhodesian Ridgeback
- Aantal honden: 2
Re: Gemuilkorfde hond zijn gang laten gaan?
Ik heb alleen de beginpost gelezen en niet de reacties.
Maar mijn hond met muilkorf (niet vanwege hondagressie) mag wel loslopen met muilkorf, maar de muilkorf is er alleen als hulpmiddel en veiligheid. Het is absoluut geen vrij briefje om te doen en laten wat hij wil. Hij moet nog steeds luisteren en onder appel staan.
Behoorlijk aso als iemand die pitbull lekker zijn gang laat gaan want zelfs met muilkorf kan je nog wel andere schade maken.
Maar mijn hond met muilkorf (niet vanwege hondagressie) mag wel loslopen met muilkorf, maar de muilkorf is er alleen als hulpmiddel en veiligheid. Het is absoluut geen vrij briefje om te doen en laten wat hij wil. Hij moet nog steeds luisteren en onder appel staan.
Behoorlijk aso als iemand die pitbull lekker zijn gang laat gaan want zelfs met muilkorf kan je nog wel andere schade maken.

- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
dat krijg je vanzelf als je hond aan stukjes gescheurd wordt voor je ogen...S@ndr@ schreef:wat een spierballen taal weermalinois schreef:Ik ook als jouw hond mij of mijn honden aanraakt... ik denk dat ik gevaarlijker ben dan jou hond zonder korf hoor....frank-bobby schreef:@ onyx
dat is weer een hele andere situatie
ik train haar om niet de regel teef uit te hangen tov anderen honden
ik leer haar niet dat ze niet mag reageren als iemand haar loopt te bedreigen met een ballenwerper of wat voor voorwerp ook als je dat je kinderen ook leert dat ze zich maar moeten laten bedreigen dan zou ik er wel medelijden mee krijgen en ik zeg dat bitch prima in staat is om dr zelf te verdedigen de rest niet dus die zou ik helpen dus als die man het bij 1 van mijn anderen honden had gedaan dan had ik het opgelost maar geloof me dan kan je beter een \bitch met muilkorf tegen over je hebben dan ik want als je aan me honden komt ben ik een heel ander persoon![]()
![]()

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
-
- Zeer actief
en dus ga je maar zeggen dat je heel gevaarlijk bent, want dat schrikt af of zo
:lol:

- Sarah5
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dalmatiër x Bordeaux Dog
Berner Sennen x Beagle - Aantal honden: 2
Toch vind ik dat je met dat soort agressieve gedrag alleen maar meer agressie oproept. Soms is een simpel voor de aanstormende hond gaan staan en terugsturen al genoeg. Beetje onzinnig dat je dan direct gaat staan schoppen. Bij onnodig veel geweld en agressie zou ik jou persoonlijk ook aanvliegen. Want dat is gewoon kolder.malinois schreef:nee niet in hoge nood... punt, er is geen enkele hond die mijn hond aanvliegt want die vliegt zelf... overigens ook ten voordele van die andere hond hoor... want als hij het oplost is het vele malen erger aangezien ze hier samen lopen.Sarah5 schreef:
Ik vind het alleen zo jammer dat het dan meteen schoppen wordt. Je kan afhankelijk van de situatie ingrijpen. Schoppen is niet de eerste reactie en zou ook niet nodig moeten zijn.
In hoge nood en geen andere optie wel. Maar kan het misschien af en toe een beetje genuanceerder hier
Gebruik je schoppen ook al opvoedtactiek bij je eigen honden? Doe dat dan ook niet als enige middel naar een andere hond.

- frank-bobby
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): bordeauxdog
chihuahua - Aantal honden: 3
- Contacteer:
@ malinois dat kan ik dan weer begrijpen maar de rest niet maar mijn hond scheurd niet die snapt en wil m onderdanig maken en omdat ze dat dus niet mag heeft ze dat snuitje om en train ik daarop en dat kan niet op een rustig gebiedje zonder tot weinig honden

- Gollum
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense schone
- Aantal honden: 1
Als zo'n hond niet door de eigenaar er af word getrokken doe ik het zelf wel. Maar dan heeft die hond wel een probleem.
-
- Zeer actief
Misschien eerst eens heel duidelijk trainen op het hier komen en dan gewoon ook altijd - gewoon 100% van de tijd, ben je een heule hoop problemen voorfrank-bobby schreef:@ malinois dat kan ik dan weer begrijpen maar de rest niet maar mijn hond scheurd niet die snapt en wil m onderdanig maken en omdat ze dat dus niet mag heeft ze dat snuitje om en train ik daarop en dat kan niet op een rustig gebiedje zonder tot weinig honden

- Danoontje powerrr
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dobermann, Galgo Español
Als ze aankomen en je ziet het op tijd, ja.Sarah5 schreef:Soms is een simpel voor de aanstormende hond gaan staan en terugsturen al genoeg. Beetje onzinnig dat je dan direct gaat staan schoppen
Ik heb zulks al meerdere keren meegemaakt en een bepaalde houding en blik is voor de meesten al genoeg om rechtsomkeert te maken.
Maar als het geen teer zieltje is die op zo'n relaxte manier te intimideren valt, dan pak ik hem ook direct bij zijn lurven, hoor.
- Maylala
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kamikaze-terriërs
Nou, ik mijd Purmerend vanaf nu als de pest in ieder geval. :N:frank-bobby schreef:@ malinois dat kan ik dan weer begrijpen maar de rest niet maar mijn hond scheurd niet die snapt en wil m onderdanig maken en omdat ze dat dus niet mag heeft ze dat snuitje om en train ik daarop en dat kan niet op een rustig gebiedje zonder tot weinig honden
- frank-bobby
- Zeer actief
- Contacteer:
heel mooiMaylala schreef:Nou, ik mijd Purmerend vanaf nu als de pest in ieder geval. :N:frank-bobby schreef:@ malinois dat kan ik dan weer begrijpen maar de rest niet maar mijn hond scheurd niet die snapt en wil m onderdanig maken en omdat ze dat dus niet mag heeft ze dat snuitje om en train ik daarop en dat kan niet op een rustig gebiedje zonder tot weinig honden

-
- Zeer actief
Ik blijf het bijzonder vinden dat jij het normaal vind. Dan druk ik mij heel mild uit. Trainen kan je alleen in een controlesituatie en niet dat er 5x succes is en 1 keer controle. Daarbij vind ik nog steeds de dreiging van een plastic ballenwerper nou niet dusdanig dat je hond daardoor geoorloofd in de aanval mag in de situatie die jij beschrijft. Zolang je dat niet inziet kan je trainen tot je een ons weegt maar werken zal het niet. Dan je eigen gedrag in jouw voorbeeld. Een sorry kan er niet vanaf want je ziet niet in dat jij zelf fout bent. Hoe wil jij in godsnaam iets veranderen als je niet eens door heb wat je moet veranderen.
Tijdens de honden uitlaten net liep ik daar echt over te piekeren zo van wat nou als Bitch op mij af komt en ik haar wegjaag en zij in de aanval gaat op mij.
Als eerste zou ik denk ik er alles aan doen om haar op een heel duidelijke manier van mij af te krijgen en uit mijn buurt te krijgen.
Ik denk dat ik ter plekke de politie zal bellen en een aanklacht neerleg juist omdat er totaal geen spijt van jou kant af komt en jij het de gewoonste gang van zaken vind. Ik vind het namelijk jouw verantwoording, en jouw reactie hangt namelijk nauw samen met mijn reactie. Bah echt waar, ik snap niet dat je je eigen rol zo wegmoffeld en alles bij anderen neer legt. Ik hoop voor Bitch dat zij door jouw mentaliteit nooit en dan ook echt nooit de dupe gaat worden
Tijdens de honden uitlaten net liep ik daar echt over te piekeren zo van wat nou als Bitch op mij af komt en ik haar wegjaag en zij in de aanval gaat op mij.
Als eerste zou ik denk ik er alles aan doen om haar op een heel duidelijke manier van mij af te krijgen en uit mijn buurt te krijgen.
Ik denk dat ik ter plekke de politie zal bellen en een aanklacht neerleg juist omdat er totaal geen spijt van jou kant af komt en jij het de gewoonste gang van zaken vind. Ik vind het namelijk jouw verantwoording, en jouw reactie hangt namelijk nauw samen met mijn reactie. Bah echt waar, ik snap niet dat je je eigen rol zo wegmoffeld en alles bij anderen neer legt. Ik hoop voor Bitch dat zij door jouw mentaliteit nooit en dan ook echt nooit de dupe gaat worden

Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
- frank-bobby
- Zeer actief
- Contacteer:
ten eerste ben ik er 99 van de 100 x optijd bij dat is juist de bedoelingchrico schreef:Ik blijf het bijzonder vinden dat jij het normaal vind. Dan druk ik mij heel mild uit. Trainen kan je alleen in een controlesituatie en niet dat er 5x succes is en 1 keer controle. Daarbij vind ik nog steeds de dreiging van een plastic ballenwerper nou niet dusdanig dat je hond daardoor geoorloofd in de aanval mag in de situatie die jij beschrijft. Zolang je dat niet inziet kan je trainen tot je een ons weegt maar werken zal het niet. Dan je eigen gedrag in jouw voorbeeld. Een sorry kan er niet vanaf want je ziet niet in dat jij zelf fout bent. Hoe wil jij in godsnaam iets veranderen als je niet eens door heb wat je moet veranderen.
en zolang jij niet met voor werpen of agressie mijn hond probeert te verjagen maar op een normale manier of met een brul is er niks aan de hand gaat ze gewoon weg
en dat van die kerel met die ballen werper kreeg zelfs op zijn flikker van zijn vrouw dat het zijn eigenschuld is en wat hem bezielden om dit te doen en hij maakte toevallig vanmiddag zn excuses

- frank-bobby
- Zeer actief
- Contacteer:
en verder is het gedrag wat ze vertoond bd teef eigen
en de reuen zijn meestal van die goed aardige sukkels
en de teef veel beschermender en veller
en dat heb ik niet verzonnen dat heb ik regelmatig mee gemaakt
een vriend van me fokte ze en daar is \bitch ook geboren
niet dat dat betekend dat je er niks aan kan proberen te doen maar bedoel ermee dat ze er wel aanleg voor hebben
niet dat dat betekend dat je er niks aan kan proberen te doen maar bedoel ermee dat ze er wel aanleg voor hebben

-
- Zeer actief
Je hoeft ook maar 1 keer de verkeerde tegen te komen en je hond is de pineut.frank-bobby schreef: ]
ten eerste ben ik er 99 van de 100 x optijd bij dat is juist de bedoeling
en zolang jij niet met voor werpen of agressie mijn hond probeert te verjagen maar op een normale manier of met een brul is er niks aan de hand gaat ze gewoon weg
en dat van die kerel met die ballen werper kreeg zelfs op zijn flikker van zijn vrouw dat het zijn eigenschuld is en wat hem bezielden om dit te doen en hij maakte toevallig vanmiddag zn excuses
Hou het nou eens bij je eigen rol, jij moet voorkomen dat je hond in situatie's komt die hij niet kan handelen. Zoalng het risico erin zit dat er dingen gebeuren die jij niet in de hand heb (reactie van mensen) heb je te zorgen dat je hond niet de kans krijgt om de fout in te gaan.
Dat die man zijn excuus aanbied kan ik mij niet voorstellen na gisteren want die man is toch echt niet op een grove manier fout geweest dat het het gedrag van de hond goedpraat. Jij heb een probleem en zal daar iets mee moeten, niet op de manier zoals je nu praat want dan weet je dat je hond een keer verschrikkelijk de dupe word van jouw eigen gedrag en mentaliteit.
En wat wil je hiermee vertellen, dat Bitch eigenlijk een tandje teveel hond is voor jou? Verschuil je niet achter dingen maar doe er iets mee.frank-bobby schreef:en verder is het gedrag wat ze vertoond bd teef eigen
Sommig gedrag van mijn hond is ook rastypisch, wil niet zeggen dat ik ze daarom maar alle vrijheid geef om zich uit te leven

Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
- nathalie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
- Contacteer:
Ik heb alleen de beginpost gelezen..
Maar als die BC mijn Bowie was geweest, had hij toen al zijn botjes gebroken. Ik vrees dat ik me er dan toch echt mee bemoeid had en dat er van die hond ook wel iets kapot zou zijn. Hou je rothond gewoon bij je
Bowie heeft ook een maand of 2 met een muilkorfje gelopen, ivm met extreme hondagressie. Hij liep los als er geen andere honden waren, en daarbij kon ik hem nog gewoon terugroepen als hij wel honden zag. Hij tolereerde ze alleen niet bij hem in de buurt.
Maar als die BC mijn Bowie was geweest, had hij toen al zijn botjes gebroken. Ik vrees dat ik me er dan toch echt mee bemoeid had en dat er van die hond ook wel iets kapot zou zijn. Hou je rothond gewoon bij je

Bowie heeft ook een maand of 2 met een muilkorfje gelopen, ivm met extreme hondagressie. Hij liep los als er geen andere honden waren, en daarbij kon ik hem nog gewoon terugroepen als hij wel honden zag. Hij tolereerde ze alleen niet bij hem in de buurt.

Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
-
- Zeer actief
Als ik lekker met mijn hond aan het ballen ben hoef ik er ook geen vreemde hond bij, en al helemaal niet een gemuilkorfde die blaffend ertussen komt zetten losloopgebied of niet. Vind het link ook, want ik weet niet hoe die twee van mij zouden reageren los met mij bezig zijnde en er komt een onbehouwen ploert ertussen, denk dat ik zelf ook liever ingrijp dan dat die twee van mij samen even een hond de les lezenfrank-bobby schreef:wie is die man om te zeggen waar mijn hond loopt staat en doet in een losloop gebied ? niemand tochjenny* schreef:Als je hond in iemand klapt als hij aangeeft dat ze weg moet.frank-bobby schreef:dus ik gaf een brul dat dat dus niet mag en hij wou haar aan raken met dat ding en madam is van niemand anders dan van mij gediend van een correctie nou prima toch daar ben ik ook voor dus snap het probleem echt niet
Staat hij in zijn volste recht.
Als een brul niet helpt dan loop je er direct naar toe en haal je haar weg bij hem.
'Excuses meneer, ik haal haar NU bij u weg'
dan kan ik daar ook heel wat honden gaan weg bannen
- Kit
- Erelid
- Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco
Ik begin gewoon echt doodmoe te worden van mensen die schijnbaar niet inzien dat ze zelf voor de volle 100% verantwoordelijk zijn voor het gedrag en onder apel hebben van hun hond, de onverschilligheid en het lakonieke, bah gewoon
-
- Zeer actief
Als ze dat bij die van mij zou doen heeft ze te maken met de verkeerde honden. En ik ben dan al helemaal niet amused en zal uiteraard bij voorbaat als ik de hond zie naderen al mijn voorzorgsmaatregelen treffen zodat het niet tot een confrontatie komt.frank-bobby schreef:nee maar het komt echt niet tot tot de grond smeiten hoor zij heeft moeite met als er een nieuwe hond er bij komt op het veld om die met rust te laten die wil ze altijf even uittesten en even vertellen tot hoe ver hij of zij kan gaan en omdat te voor komen heeft ze die korf om en als er een hond op het veld komt roep ik er altijd even bij me en laat ik haar rustig even kennis maken met die anderen hond maar soms zie ik het niet op tijd en schiet ze er al naar toe en dan geef ik een brul en dan remt ze af
-
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
In het begin werd mij gevraagd waarom ik deze vraag had gepost. Want wie van het hondenforum zou nu zijn gemuilkorfde hond zijn gang laten gaan? Dat valt dus wat tegen blijkbaar 

- Suske
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): XMechelse Herder
- Contacteer:
Ik schrik hier ook wel van, af en toe weinig chique......laeken schreef:In het begin werd mij gevraagd waarom ik deze vraag had gepost. Want wie van het hondenforum zou nu zijn gemuilkorfde hond zijn gang laten gaan? Dat valt dus wat tegen blijkbaar
- Jaap*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jachthonden
Nou, zeg dat welkitty2 schreef:Ik begin gewoon echt doodmoe te worden van mensen die schijnbaar niet inzien dat ze zelf voor de volle 100% verantwoordelijk zijn voor het gedrag en onder apel hebben van hun hond, de onverschilligheid en het lakonieke, bah gewoon

Lekker de boel voor een ander verpesten, want ja, het is een losloopgebied hè

Dan moet je daar maar niet komen. Het is immers heel normaal dat je daar wordt besprongen door grote honden.
Ik weet niet hoe dat elders is, maar in het losloopgebied hier in de buurt lopen vooral mensen zonder hond. Die weten niet eens wat een losloopgebied is.
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
- Lin-C
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): X Russische Toy Terriër
@ Marc: dat had ik al op pagina 3 gepostLin-C schreef:Fout gedacht. Frank vindt het gelukkig harstikke normaal.laeken schreef:Nee, natuurlijk niet. Maar ik vond het ook zo suf om het alleen te meldenValerie schreef:Denk je dat er iemand hier dit gedrag zal goedkeuren?

- Rami
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!
Nou, eerlijk gezegd is een officieel losloopgebied zo langzamerhand voor mij een reden om er niet te komen. Te vaak meegemaakt dat honden echt vreselijk aan het patsen en overheersen zijn en dat mijn honden ongeveer onder de grond worden geschoffeld, zonder dat een eigenaar er zich ook maar een seconde druk om maakt.Jaap* schreef:Nou, zeg dat welkitty2 schreef:Ik begin gewoon echt doodmoe te worden van mensen die schijnbaar niet inzien dat ze zelf voor de volle 100% verantwoordelijk zijn voor het gedrag en onder apel hebben van hun hond, de onverschilligheid en het lakonieke, bah gewoon![]()
Lekker de boel voor een ander verpesten, want ja, het is een losloopgebied hè![]()
Dan moet je daar maar niet komen. Het is immers heel normaal dat je daar wordt besprongen door grote honden.
Ik weet niet hoe dat elders is, maar in het losloopgebied hier in de buurt lopen vooral mensen zonder hond. Die weten niet eens wat een losloopgebied is.
Ik loop nog liever op plekken waar honden niet los mogen en riskeer gewoon een boete.

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): American Staffordshire Terrier
Ik hoop wel dat je dit niet toe laat bij een aangelijnde hond?Sarah5 schreef:Wat overigens wel grappig is, Paika mijn kruising Beagle x Berner zoekt altijd de grootste pitbull op liefst met muilkorf en gaat daar lekker tegenaan zitten.
Omdat ze zo onderdanig aankomt, komt ze er gewoon mee weg. En zit ze er bij zo van wij zijn beste vriendjes :N:
Dat moet ze dan zelf weten en het leuke is dat ze zulke sterke signalen afgeeft dat zij dus ook nooit gebeten of gedomineerd wordt door zo'n hond.
Want ik kan je op een briefje geven dat mijn hond niet zo lief zal reageren, onderdanige benadering of niet..
Heb mijn hond niet voor niets gekorft en aangelijnd

Overigens, hier krijgt een hond die mijn aangelijnde honden nadert eerst een ksst en ga eens terug naar baasje..
Als dat niet helpt, een douw in de goede richting..
Blijft de hond dan nog opdringerig bij mijn hond in de buurt, dan krijgt hij toch echt een schop onder zijn kont..
Liever een schop van mij dan een "correctie" van mijn honden
Laatst gewijzigd door Jane Doe op 26 mar 2011 18:02, 1 keer totaal gewijzigd.

- Lin-C
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): X Russische Toy Terriër
Ik ook! Toevallig liep ik een uurtje geleden met Semmy, kwamen een JR reutje tegen, zag aan de houding al dat het geen gezellig snuffeltafreeltje zou worden. Semmy had hem ook snel door en liep van hem weg, hij werd duidelijk nerveus van de JR. JR achtervolgt hem en grijpt hem ineens; heel veel gekrijs, geblaf en gegrom. Baasje en ik sprongen ertussen, Semmy had overal natte plekken van waar de JR hem te pakken had gehad. Het eerste wat het baasje zegt: 'Dat flikt die van mij nou altijd!'. Hij liep samen met een andere man en vertelde dat hij tegen hem al had gezegd dat hij zijn JR goed in de gaten moest houden toen hij mij zag omdat het elke keer raak is. Ik vraag mij dan echt af: Waarom lijn je dat kreng in hemelsnaam niet aan als je iemand ziet aankomen?!kitty2 schreef:Ik begin gewoon echt doodmoe te worden van mensen die schijnbaar niet inzien dat ze zelf voor de volle 100% verantwoordelijk zijn voor het gedrag en onder apel hebben van hun hond, de onverschilligheid en het lakonieke, bah gewoon

Man bleef wel keuring staan en keek samen met mij naar eventuele verwondingen, daar heb ik hem ook voor bedankt. Ik ben de discussie over het wel/niet aanlijnen niet aangegaan, ik had er gewoon geen zin in. Nu heb ik er een beetje spijt van. Maar wat word ik moe van dat soort eigenaren.
- Jaap*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jachthonden
Daarom lopen er ook vooral mensen zonder hond denk ik, 's weekends in ieder gevalRami schreef:Nou, eerlijk gezegd is een officieel losloopgebied zo langzamerhand voor mij een reden om er niet te komen. Te vaak meegemaakt dat honden echt vreselijk aan het patsen en overheersen zijn en dat mijn honden ongeveer onder de grond worden geschoffeld, zonder dat een eigenaar er zich ook maar een seconde druk om maakt.Jaap* schreef:Nou, zeg dat welkitty2 schreef:Ik begin gewoon echt doodmoe te worden van mensen die schijnbaar niet inzien dat ze zelf voor de volle 100% verantwoordelijk zijn voor het gedrag en onder apel hebben van hun hond, de onverschilligheid en het lakonieke, bah gewoon![]()
Lekker de boel voor een ander verpesten, want ja, het is een losloopgebied hè![]()
Ik loop nog liever op plekken waar honden niet los mogen en riskeer gewoon een boete.

Een hond die vrijdag, voor het weekend, even uit de vriezer wordt gehaald kan ik ook niet zoveel kwalijk nemen, maar ik kom er alleen door de week.
Dan tref je honden die daar ook wel buiten het weekend komen

Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
- frank-bobby
- Zeer actief
- Contacteer:
bitch is niks teveel hond voor mij vindt haar gedrag juist heel goed bij mij passen en zoals ik als zei dat het normale gedrag voor het ras een vrij brief is om het ook maar zo te doen als dat zo was trainde ik daar niet meechrico schreef:Je hoeft ook maar 1 keer de verkeerde tegen te komen en je hond is de pineut.frank-bobby schreef: ]
ten eerste ben ik er 99 van de 100 x optijd bij dat is juist de bedoeling
Hou het nou eens bij je eigen rol, jij moet voorkomen dat je hond in situatie's komt die hij niet kan handelen. Zoalng het risico erin zit dat er dingen gebeuren die jij niet in de hand heb (reactie van mensen) heb je te zorgen dat je hond niet de kans krijgt om de fout in te gaan.
Dat die man zijn excuus aanbied kan ik mij niet voorstellen na gisteren want die man is toch echt niet op een grove manier fout geweest dat het het gedrag van de hond goedpraat. Jij heb een probleem en zal daar iets mee moeten, niet op de manier zoals je nu praat want dan weet je dat je hond een keer verschrikkelijk de dupe word van jouw eigen gedrag en mentaliteit.En wat wil je hiermee vertellen, dat Bitch eigenlijk een tandje teveel hond is voor jou? Verschuil je niet achter dingen maar doe er iets mee.frank-bobby schreef:en verder is het gedrag wat ze vertoond bd teef eigen
Sommig gedrag van mijn hond is ook rastypisch, wil niet zeggen dat ik ze daarom maar alle vrijheid geef om zich uit te leven
en van die man of je het nou geloofd of niet het is toch echt zo omdat dat van zijn vrouw moest

- aman.en.don
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): mechelse herder, daro
border collie, skyler - Aantal honden: 2
frank-bobby, ik weet gewoon niet wat ik lees hier. vind jou manier van denken absoluut onacceptabel. die man heeft gedreigd en je hond totaal niet aangeraakt en dan mag jou hond in de aanval? heb je enig idee wat een bd met korf aan kan richten? je mag blij zijn dat er geen aanklacht is ingedient. wat als er volgende keer een kind met zo'n werpstok aan het zwaaien is omdat hij niet beter weet en jou bd gaat in de aanval. is het dan ook ja pech voor dat kind, moet ie maar niet zwaaien met een werpstok al dan niet bewust in de richting van jou bd? echt hoor, ik zou niet meer voor mezelf in staan met zo'n eigenaar als jij voor me mocht zoiets ooit gebeuren. ik vind het ronduit schandelig. jij hebt je hond ten aller tijden onder controle te houden en op zijn minst je hond een opdonder moeten geven toen hij die man aanviel. echt ronduit schandalig dit. toen mijn vorige hond iemand in haar mouw greep heeft hij van mij een rotschop gekregen
- Rami
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!
Ja, daar heb je gelijk in. Er is idd een groot verschil of je in het weekend in een officieel losloopgebied wandelt, of door de week.Jaap* schreef:Daarom lopen er ook vooral mensen zonder hond denk ik, 's weekends in ieder geval
Een hond die vrijdag, voor het weekend, even uit de vriezer wordt gehaald kan ik ook niet zoveel kwalijk nemen, maar ik kom er alleen door de week.
Dan tref je honden die daar ook wel buiten het weekend komen
Schiet me nu te binnen dat we een tijdje terug op maandag in het Bergse Bos liepen (is een uitlaatgebied onder de rook van Rotterdam) en dat ging allemaal prima. Ontspannen honden én bazen.

- frank-bobby
- Zeer actief
- Contacteer:
er is een verschil tussen een kind die rond zwaait met zo een stok zou ze denk ik dat ding wel willen pakkenaman.en.don schreef:frank-bobby, ik weet gewoon niet wat ik lees hier. vind jou manier van denken absoluut onacceptabel. die man heeft gedreigd en je hond totaal niet aangeraakt en dan mag jou hond in de aanval? heb je enig idee wat een bd met korf aan kan richten? je mag blij zijn dat er geen aanklacht is ingedient. wat als er volgende keer een kind met zo'n werpstok aan het zwaaien is omdat hij niet beter weet en jou bd gaat in de aanval. is het dan ook ja pech voor dat kind, moet ie maar niet zwaaien met een werpstok al dan niet bewust in de richting van jou bd? echt hoor, ik zou niet meer voor mezelf in staan met zo'n eigenaar als jij voor me mocht zoiets ooit gebeuren. ik vind het ronduit schandelig. jij hebt je hond ten aller tijden onder controle te houden en op zijn minst je hond een opdonder moeten geven toen hij die man aanviel. echt ronduit schandalig dit. toen mijn vorige hond iemand in haar mouw greep heeft hij van mij een rotschop gekregen
of een kerrel die richting haar gaat slaan en dreigen met die stok zo dat ze niet achter de anderen honden aan kan rennen en uiteraad is die man die haar uitdaagt veel interessanter dan die honden die achter een balletje aan gaan
ik vindt dat niet meer dan normaal
ik zou het raar vinden als ze dan staat te kwispellen en denkt leuk doe dat nog is
als ik dat had gewild had ik beter een zachtaardig ras zoals een golden of labrador kunnen nemen