Als ik een loopse teef heb ga ik zelf niet na de cursus. Heeft ook weinig zin, want ik merk dat de teven ook niet altijd geweldig luisteren rond deze dagen

Kan me ook voorstellen dat dit erg moeilijk is voor reuen eigenaren. Verder komen ze ook absoluut niet los in deze periode... Vervelend voor mij,maar anders voor reuen eigenaren.
Echter we gaan wel naar shows. Ik ben blij dat ze die regel daar versoepeld hebben. Je betaalt voor een show nl. wel even gauw 50-60 euro die ik anders dus weg moet gooien... Ik heb nl ook van die heerlijke teven die niet echt "regelmatig" zijn...
Wel houd ik mijn teef zoveel mogelijk weg bij de aanwezige reuen. Ik laat ze NOOIT plassen in de ring (ik weet dat sommige teven eigenaren dit bewust vooraf wel laten doen om zo de reuen concurrentie het moeilijk te maken) en ik neem altijd spuitbusje "no love" mee en gebruik dit. Werkt toch wel iets.
Wel gemerkt dat reuen eigenaren ook soms erg "blond" zijn (niet persoonlijk bedoeld hoor mensen

Een paar maanden geleden was ik aan het wandelen met één van mijn loopse teven. Gewoon aan de lijn, zoals altijd. Ik zie een reu aankomen die mijn teef nogal erg leuk vond. Vroeg de eigenaar daarom om zijn reu bij zich te houden. Helaas vond hij dit niet nodig. Reu zat dus bijna op mijn teef. Heb toen de eigenaar even duidelijk gemaakt dat ik niet alleen de hond, maar ook hem zou castreren als de hond mijn teef zou bestijgen. Ik wil niet zo'n "ongelukje". Ik fok volgens geldende regels en zelfs in huis gebeuren geen ongelukjes dus zeker ook niet tijdens de wandeling.
Tegen zulke mensen kan ik dus echt niet. Ik wil best rekening houden met het feit dat mijn teef loops is, maar van de andere kant kunnen die andere eigenaren ook een beetje meewerken.