Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Wil het toch even vragen (Kenzo) 2010

De Doe Dagen van de afgelopen jaren waren leuk !
Hier kan je alle topics vinden over de Doe Dagen die geweest zijn.

Moderator: moderatorteam

Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Aantal honden: 2

Re: Wil het toch even vragen (Kenzo)

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Ik ga er ook vanuit dat mensen niet naar onbeheerde honden toe gaan. Als ze dat wel doen, is het toch echt eigen risico. Volgens mij wil niemand dat er gebeten wordt, en er zijn toch echt honden die dat doen als ze ergens liggen en iemand komt zomaar naar ze toe. Gewoon de normale 'hondenregels' in acht houden. Je gaat toch ook niet een hond aaien die ergens in een tuin achter een hek staat oid?
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Ik zou een hond meenemen als die in stilte een hekel aan andere reuen heeft. :wink: Maar als een hond loopt te bleren en te doen dan zou ik hem thuis laten. Mijn honden raken opgefokt van uitvallende honden in hun omgeving. En ik denk dat meer honden dat hebben. Zolang er wat normaal geblaft en gedaan wordt is alles prima, maar als er ergens een hond staat of loopt die echt met agressie in zijn geluid op de omgeving blijft reageren dan stressen veel andere honden enorm in de buurt van die hond en dan springt die agressie over door de spanning en de drukte. Dus dan zou ik zo'n hond niet meenemen omdat dat voor iedereen lastig zal worden en omdat voor je het weet zelfs de makkelijkste honden met agressie op die hond of zelfs op elkaar gaan reageren. Stemming is bij honden wel erg makkelijk overdraagbaar vind ik.

Dus ik zou Kenzo lekker meenemen tenzij hij constant woest uitvalt. Dat zou ik hem, jezelf en anderen niet aandoen. Reuen die nooit iets doen gaan ook op hun tenen lopen als er constant naar ze gefixeert wordt en gegromd bv. Uitdagingen en provocaties zijn toch zaken die een echte reu niet zomaar laat gaan. Ik zie het als een paardenshow, de hengsten hebben wat speciale aandacht nodig en die moet je niet de boel op stelten laten jagen. Je moet ze zeker niet wat aan elkaar laten snuffelen en doen want dat gaat mis natuurlijk.

Voor mijn honden geldt, alles kan als het maar aangekondigd en duidelijk gaat en als wij zeggen dat het mag en kan. Geen gegraai, geen plotselinge handjes op de kop van Eva en geen hondjes aan de lange lijn naar liggende Cleo of Eva laten lopen. Dan gaat het verder prima. Ze kunnen grommen en ze kunnen hun tandjes laten zien naar honden. Dat betekent NEE! ik wil niet contact maken :neenee: :engel:
Afbeelding
Wilm@

Ongelezen bericht door Wilm@ »

Mijn reu laat ik thuis. Niet omdat het niet kan maar omdat ik geen zin heb om steeds op te letten. Barca is volwassen en een schat voor veel reuen. Maar.....sommige 'merkjes' vindt hij echt om op te vreten. :smile: Nu luistert hij na 3 jaar training prima, zoals het een Briard beaamt. Vandaag staat mijn pet goed dus kom maar op met je commando's en de volgende dag kan ik een biefstuk voor zijn snuit houden maar meneertje heeft bananen in zijn oren.

Ik kom gezellig met Fientje van bijna 7 maandjes, en ben driftig op zoek naar een label met de tekst:

Knuffelen en aaien mag, graag zelfs!

Voor een Briard is het heel belangrijk dat het héél-érg-véél- wordt aangehaald en geaaid!

Dus bij deze, zie je een Briardpup :love: die haar eigen DoggyRide huisje mee heeft, AAI aub dat lieve mutsje op 4 pootjes. :lief:
Maylala
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kamikaze-terriërs

Ongelezen bericht door Maylala »

LongFields schreef: Het lijkt me zowiezo gewoon handig als ouders hun kinderen bij zich houden (aangelijnd hoeft wat mij betreft niet hoor :mrgreen:) of in ieder geval duidelijk uitleggen dat honden niet zomaar geaaid mogen worden als er niemand bij zit. En als er wel iemand bij zit, dan ook alleen nadat de eigenaar heeft gezegd dat het mag.

Het is natuurlijk heel goed dat er EHBO-ers zijn op de Doe Dag, maar laten we hopen dat ze gewoon helemaal niet nodig zullen zijn, toch? :wink:
Helemaal eens, vooral het dikgedrukte. Roos is bang voor kinderen die actief contact met haar maken, ze werd vroeger dagelijks met stenen bekogeld door kinderen. Ze wil dan alleen maar vluchten. Het wordt sowieso al een spannende dag voor haar, en ze is stabiel genoeg om dit te kunnen, maar ik wil er wel ook alles aan doen om haar een positieve ervaring mee te geven. Daar hoort voor Roos bij dat ik kinderen ga vragen geen contact met haar te maken. Ik hoop heel erg dat ze dat dan niet ook doen, anders zijn we met trainen dat kindjes okee zijn weer helemaal terug bij af vrees ik.

Het zal allemaal wel meevallen hoor, ik heb alleen ineens beelden van gillende en racende kindermassa's voor ogen. :ugh: :mrgreen:
Afbeelding
Carma
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising labrador/bordercollie

Ongelezen bericht door Carma »

Ondanks dat ik nu zelf een "ik-vind-alles-en-iedereen-leuk-teefje" bij me heb, ben ik geen voorstander van kennis maken aan de riem zonder dit eerst te overleggen met de eigenaar. Luka had altijd een enorme persoonlijke zone als hij aan de riem was, dus ik weet hoe het kan zijn als er ongevraagd een hond kennis komt maken.
Overigens vond ik dat vorige keer iedereen daar heel erg goed mee omging, ook wat betreft het onbeheerd achterlaten van de hond.
Lotte had aan het begin van de dag keurig gevraagd of ze Luka mocht aaien en dat ging prima. Toen ik Luka achterliet hebben mijn "buren" (volgens mij Jessica en Sonja? correct me if i'm wrong) er zelfs wat van gezegd toen Lotte weer langskwam. Dit vond ik wel heel erg fijn, want ook ik ben er liever wel bij als er een kindje naar mijn hond toekomt.
Ik denk dat het allemaal dus wel losloopt :ok:
Afbeelding
M@ri@nne
Zeer actief

Ongelezen bericht door M@ri@nne »

Pffff....laten we het vooral niet te groot maken zeg.
Lotte is honden gewend. Lotte is Lola gewend die je ook niet zomaar kan gaan aaien. Lotte is vorige keer ook mee geweest.
Een hond waar ze eerst alleen maar onder strikte begeleiding mag aaien daar rent ze niet zomaar de volgende keer op af.
Maarrrrrr er zijn ook mensen met honden die totaal niet moeilijk zijn, die ze zo mag aaien als ze dat eenmaal weet.
Groetjes, Marianne.
Afbeelding
chrico
Zeer actief

Ongelezen bericht door chrico »

Carma schreef:Ondanks dat ik nu zelf een "ik-vind-alles-en-iedereen-leuk-teefje" bij me heb, ben ik geen voorstander van kennis maken aan de riem zonder dit eerst te overleggen met de eigenaar. Luka had altijd een enorme persoonlijke zone als hij aan de riem was, dus ik weet hoe het kan zijn als er ongevraagd een hond kennis komt maken.
Overigens vond ik dat vorige keer iedereen daar heel erg goed mee omging, ook wat betreft het onbeheerd achterlaten van de hond.
Lotte had aan het begin van de dag keurig gevraagd of ze Luka mocht aaien en dat ging prima. Toen ik Luka achterliet hebben mijn "buren" (volgens mij Jessica en Sonja? correct me if i'm wrong) er zelfs wat van gezegd toen Lotte weer langskwam. Dit vond ik wel heel erg fijn, want ook ik ben er liever wel bij als er een kindje naar mijn hond toekomt.
:mrgreen: dat was ik en Lotte pakte dat heel goed op :ok:
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Kaiou
Zeer actief
Mijn ras(sen): Barbet
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Kaiou »

M@ri@nne schreef:Maarrrrrr er zijn ook mensen met honden die totaal niet moeilijk zijn, die ze zo mag aaien als ze dat eenmaal weet.
Kaiou ziet al naar Lotte uit hoor, die vindt dat wel wat :lol1:
Afbeelding
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita

Ongelezen bericht door Valerie »

Ik weet niet hoe lang de honden onbeheerd moeten achterblijven? Maar als je alleen snel even naar de wc gaat of drinken gaat halen kun je denk ik best wel even iemand aanschieten om een oogje in het zeil te houden.
M@ri@nne
Zeer actief

Kaiou schreef:
M@ri@nne schreef:Maarrrrrr er zijn ook mensen met honden die totaal niet moeilijk zijn, die ze zo mag aaien als ze dat eenmaal weet.
Kaiou ziet al naar Lotte uit hoor, die vindt dat wel wat :lol1:
:ok:
Groetjes, Marianne.
Afbeelding
chrico
Zeer actief

Ongelezen bericht door chrico »

M@ri@nne schreef:Pffff....laten we het vooral niet te groot maken zeg.
Lotte is honden gewend. Lotte is Lola gewend die je ook niet zomaar kan gaan aaien. Lotte is vorige keer ook mee geweest.
Een hond waar ze eerst alleen maar onder strikte begeleiding mag aaien daar rent ze niet zomaar de volgende keer op af.
Maarrrrrr er zijn ook mensen met honden die totaal niet moeilijk zijn, die ze zo mag aaien als ze dat eenmaal weet.
Ik denk dat het allemaal wel los zal lopen. Lotte is geen peuter meer maar een kind waar je gewoon mee kan praten die dat dan ook goed begrijpt. Net als de vorige keer denk ik dat als er iets met een kind gebeurd en de ouders zijn niet in de buurt dan zijn er altijd wel mensen die de boel in de gaten houden. Als ik ergens sta en ik zie een kind op een hond afgaan zonder baas dan hou ik het kind tegen en leg uit dat dat niet het meest handige is om te doen. Zo zullen de meeste hondenbazen zijn die op de doedag komen lijkt mij
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
_Jules_
Zeer actief
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door _Jules_ »

Jules wil ook graag veel aandacht..dus zie je een ruwharige teckel met een roze tuigje om...aaien graag :F: :F:
Afbeelding
M@ri@nne
Zeer actief

chrico schreef:
M@ri@nne schreef:Pffff....laten we het vooral niet te groot maken zeg.
Ik denk dat het allemaal wel los zal lopen. Lotte is geen peuter meer maar een kind waar je gewoon mee kan praten die dat dan ook goed begrijpt. Net als de vorige keer denk ik dat als er iets met een kind gebeurd en de ouders zijn niet in de buurt dan zijn er altijd wel mensen die de boel in de gaten houden. Als ik ergens sta en ik zie een kind op een hond afgaan zonder baas dan hou ik het kind tegen en leg uit dat dat niet het meest handige is om te doen. Zo zullen de meeste hondenbazen zijn die op de doedag komen lijkt mij
Ja precies. Het is geen buitenaardse alien die al gillend en zwaaiend op honden af komt stormen. Het is mijn dochter :pffff: die gewoon Nederlands praat en verstaat en ook heel goed weet dat niet alle honden lief zijn of het leuk vinden om geaaid te worden.
Groetjes, Marianne.
Afbeelding
Mit
Zeer actief
Mijn ras(sen): Een Roemeense krielkip

Ongelezen bericht door Mit »

Nouja, ik heb een hond bij me waar iedereen zomaar op af mag stappen en waar alle honden aan mogen snuffelen. Voor het tegenwicht :mrgreen:
Allison, gewoon lekker meenemen, iedereen zal er gewoon rekening mee houden en wat Marc zegt; zolang hij niet met veel lawaai uitvalt is het toch goed?
Afbeelding
lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Contacteer:

Ongelezen bericht door lieke »

Kyra en Lyndie mogen ook door iedereen geknuffeld en geaaid worden. Sterker nog: ze stáán erop om geaaid te worden. Kinderen in alle leeftijden zijn ze gek op. Dus iedereen die kinderen meeneemt, laat ze alsjeblieft even kennismaken met Lyndie anders moet ik 's avonds een pruilende en mokkende collie mee terug naar huis nemen :mrgreen: .
Afbeelding
veertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje

Ongelezen bericht door veertje »

Volgens mij loopt het allemaal wel. Er zijn genoeg mensen met verstand van honden (en kinderen), dus volgens mij is iedereen goed in staat om rekening met elkaar en elkaars honden te houden :ok: Ik zou Kenzo dus gewoon meenemen. Ben ook wel benieuwd naar hem, ken nl een hond die er precies op lijkt. Kijken of dat in real life ook zo is :wink:

En voor iedereen die even een hond kwijt moet, moeilijk type danwel makkelijk. Ik houd me aanbevolen :engel: En honden die geaaid moeten worden zijn ook welkom :lol1:
Carma
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising labrador/bordercollie

Ongelezen bericht door Carma »

chrico schreef:
Carma schreef:Ondanks dat ik nu zelf een "ik-vind-alles-en-iedereen-leuk-teefje" bij me heb, ben ik geen voorstander van kennis maken aan de riem zonder dit eerst te overleggen met de eigenaar. Luka had altijd een enorme persoonlijke zone als hij aan de riem was, dus ik weet hoe het kan zijn als er ongevraagd een hond kennis komt maken.
:mrgreen: dat was ik en Lotte pakte dat heel goed op :ok:
Oh ja, nou weet ik het weer :oeps: :roos:
Afbeelding
magnum
Zeer actief
Mijn ras(sen): 1 x-mechelse herders

Ongelezen bericht door magnum »

Magnum is dol op mensen en is dol op knuffels, dus iedereen is welkom om hem te komen Knuffelen/aaien

Andere honden in de buurt worden over het algemeen in zijn vrije tijd niet gedoogd als hij aan de riem zit.
Maar trek niet voor niks mijn trainings outfit aan, en ga zelf wat oefeningen doen met hem, want met de trainingen trekt hij zich niks aan van andere honden en kan ik ze gewoon passeren. Tevens is dit een goede oefening voor als we ooit saampjes gaan werken en we dus ook in de situatie kunnen komen van drukte en honden enz......

(dit houd niet in dat andere honden bij hem kunnen gaan buurten)

Maar ken Magnum langer als vandaag dus ook ik houd hem goed in de gaten, ben niet anders gewend.
Afbeelding
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Machie »

Luca houdt ook niet heel erg van honden dicht bij hem als hij aan de lijn zit. Kinderen en bepaalde types mannen vind hij heel spannend, maar met een rustige kennismaking vind hij knuffelen heerlijk :)

Verder denk ik dat wij zelf geregeld proberen om in de buurt van anderen luca's aandacht te krijgen. We trainen nog volop op het negeren van andere honden :)

Maar luca is toch maar even aanwezig :) Hij mag vroeg weer naar huis!
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan

Ongelezen bericht door twinkeltje »

iedereen kan gewoon zijn honden mee nemen hoor
die van mij komen niet dus die van jullie zijn geheel veilig :pffff:
Afbeelding
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Ik heb steeds zin om Cleo los mee te nemen. Dan is ze lekker relaxt en ze doet sowieso toch geen vlieg kwaad en huppelt wat in de rondte. Ik weet dat het niet mag hoor, maar het lijkt me zo leuk :mrgreen: :engel:
Afbeelding
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan

Ongelezen bericht door twinkeltje »

waarom zou het niet mogen ja oke wel aan een lijntje he
Afbeelding
Frederique
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouvier des Flandres
Contacteer:

Ongelezen bericht door Frederique »

Mogen honden helemaal de kantine niet mee in?
Is dat een keiharde no-go?
Ik vraag het omdat ik 1 hond heb met een hele hevige scheidingsangst.
Die jankt alles bij elkaar als ik zelfs maar op 5 meter afstand van haar sta :oeps:
Ik doe niet mee aan workshops en hoef in principe voor eten de kantine niet in,
alleen schat ik zomaar dat ik wel af en toe een sanitaire stop zal moeten maken. :engel:

Hmmm... :idea: of iedereen neemt oordopjes mee :F:
Groetjes, Fréderique en mijn Floddertje Babbe
In liefdevolle herinnering: Dayka, Devlin en Vinou, mijn Bouviermeiden. Mis jullie en hou van jullie :I:
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita

Ongelezen bericht door Valerie »

Gewoon in je jaszak meenemen :pffff: :mrgreen:
Frederique
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouvier des Flandres
Contacteer:

Ongelezen bericht door Frederique »

Valerie schreef:Gewoon in je jaszak meenemen :pffff: :mrgreen:
Ik wist het, had ik toch een Chihuahua moeten nemen :cry:
Groetjes, Fréderique en mijn Floddertje Babbe
In liefdevolle herinnering: Dayka, Devlin en Vinou, mijn Bouviermeiden. Mis jullie en hou van jullie :I:
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

Vorig jaar ging het toch ook allemaal prima.. honden die niet lekker zijn om bij te laten snuffen en contact te laten maken daarvan zie je de bazen echt de honden niet door de mensen en honden massa meenemen.. en lekker met de hond erbij staan kletsen zonder op te letten.. honden waarvan het wel kan die zie je ook kennismaken met elkaar etc..
En ik ben ook voorzichtig met mijn reu.. en meedoen met een workshop is prima, maar socializen doe ik niet met hem bijvoorbeeld.. ja met Noah misschien :I:
Demi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rottweilers en het Kenzo, Izzy en Ivy ras!
Contacteer:

Ongelezen bericht door Demi »

Tiny schreef:
Demi schreef:Als Bunker er is wil ik hem ook wel heel graag even zien. Enne Tiny die honden van mij leven op knuffels dus leef je uit zou ik zeggen :mrgreen:
:cheer: :cheer: Ik was toch van plan even naar jou op zoek te gaan :wink:
Dit staat er een beetje raar :oeps: ik bedoel gewoon even een echte knuffel geven.
wilde jou ook even opzoeken :J:
Lieve lieve Lila, Calsey, Damien en Donja, ik mis jullie..
_Leonie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door _Leonie »

twinkeltje schreef:iedereen kan gewoon zijn honden mee nemen hoor
die van mij komen niet dus die van jullie zijn geheel veilig :pffff:
Gelukkig maar, was er met die van jou ook niet helemaal gerust op. :F:
Demi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rottweilers en het Kenzo, Izzy en Ivy ras!
Contacteer:

Ongelezen bericht door Demi »

Kenzo valt niet meteen uit, alleen dus als er een reu te dicht bij hem komt in zijn ruimte. Verder piept hij wel heel erg bij elke hond, maar dat is bij reu en teef, dit bedoelt hij niet vervelend. Hoe hij is met heel veel honden bij elkaar weet ik dus niet, omdat we het nooit geprobeerd hebben met hem. Als het niet gaat dan pak ik mijn boeltje bij elkaar en gaan we naar huis. We zitten natuurlijk ook met Izzy die angstig is. Als dat te erg is gaan we ook weg, al gaat dat steeds beter gelukkig.
Lieve lieve Lila, Calsey, Damien en Donja, ik mis jullie..
janine
Zeer actief

Ongelezen bericht door janine »

Demi schreef:Kenzo valt niet meteen uit, alleen dus als er een reu te dicht bij hem komt in zijn ruimte. Verder piept hij wel heel erg bij elke hond, maar dat is bij reu en teef, dit bedoelt hij niet vervelend. Hoe hij is met heel veel honden bij elkaar weet ik dus niet, omdat we het nooit geprobeerd hebben met hem. Als het niet gaat dan pak ik mijn boeltje bij elkaar en gaan we naar huis. We zitten natuurlijk ook met Izzy die angstig is. Als dat te erg is gaan we ook weg, al gaat dat steeds beter gelukkig.
Tuurlijk zijn er op z'on dag veel honden, maar tegelijkertijd ga ik er vanuit dat er genoeg ruimte is om afstand te bewaren van elkaar..
Ik zie er ook altijd beetje tegenop om met haar naar gelegenheden zijn waar veel honden zijn..Omdat mijn ervaring is dat er genoeg mensen op de wereld vinden dat iedere hond maar met iedere hond direct moet kunnen opschieten..Althans die indruk heb ik vaak gehad...
Ik heb ook een hondje dat graag even aftast omdat ze eigenlijk eng vindt..maar tegelijkertijd is ze wel nieuwsgierig...De eerste 15 minuten moet ze altijd even acclimatiseren aan alle nieuwe indrukken op vreemd terrein..En ze vind alles spannend en eng..Ik neem die ruimte ook gewoon en dan ontspant ze meestal wel snel..
Ze kan zich prima gedragen maar blijft altijd wel beetje opletten..Want hondentaal gaat continu door..En zeker op z'on dag kan ik niet alles in de gaten houden wat er om me heen gebeurt qua hondentaal...Dus ik neem de ruimte om problemen te voorkomen..
Afbeelding
Gesloten

Terug naar “Doe Dagen van de afgelopen jaren .”