Jaap* schreef:Ik wordt niet goed van je.
Wij in de 'shit'. Hoe kom je er bij mens, in je chrysler, met je spiegeltjes en kraaltjes en meer vreten dan je op kunt.
Ehm niet om het een of ander hoor Jaap, maar aangezien ons "opvangtehuis" om de hoek nog niet zolang geleden verhuisd is en ik dagelijks naar de mensen heb mogen kijken die op de bankjes aan de overkant wachten tot ze naar binnen mochten (avond/nachtverblijf) weet ik wel degelijk dat mensen hier nog te veel in de "shit" zitten, dat jij dat niet meemaakt of niet ziet best hoor. Kheb mijn zus vorig jaar 4,5 mnd in huis gehad met haar zoon, en we hebben een heel traject met haar en haar zoon, waaronder dat ze door werd verwezen naar een opvangtehuis waar we meer gezien hebben en waardoor ik wel degelijk weet dat er nog steeds veel te veel mensen in de shit zitten. Dus lul alsjeblieft een eind op zeg met je "ik wordt niet goed van je". Weet je waar ik niet goed van wordt. Dat er in een land als Nederland nog steeds veul en veul te veul mensen zijn die niets hebben en dat je voor

wordt uitgemaakt als je zegt dat ze beter eerst in eigen land kunnen beginnen en zorgen dat de ellende minder wordt. Zowel voor mens als dier.
Wat mijn auto , spiegeltje en kraaltjes er toe doen mag joost weten, evenmin als mijn goed gevulde ijskast die alleen maar zo goed gevuld is omdat daar hard voor gewerkt is

Misschien dat je dat even kunt toelichten??
tineke schreef:smoekie schreef:Overal waar dan ook ter wereld is ellende. Overal heeft men hun eigen cultuur. Ik ben wel van mening dat als ik de honden hier in Nederland kan helpen ik dat liever doe dan dat ik me in zou zetten voor honden elders in de wereld. Elk land heeft zijn eigen problemen,en ook elk land heeft zijn eigen verenigingen etc die zich voor dergelijke dingen inzetten. Waarom dan ook daar nog buitenlandse (nederlandse) zelf opgerichte instanties bijpleuren terwijl je van te voren al weet dat menig donatie 9 van de 10x nog niet voor 1/3 aankomt.
Ik snap heel goed dat mensen goed willen doen. Ieder doet dat op zijn of haar eigen manier, maar als je dan zo druk daarmee bent wat is er dan mis om je inzet niet hier in eigen land in te zetten??? Hebben de andere honden het dan zoveel slechter dat zij het meer verdienen dan de honden hier in Nederland of komt dat doordat men graag wat voor het 'buitenland" wil doen??
zelfde geld wat mij betreft ook voor Nederlanders hoor. Kijkend naar wat de overheid jaarlijks in andere landen pompt (ontwikkelingslanden e.d.) kunnen ze dat geld mijn inziens beter in eigen land steken zeker in tijden waarin men nu leeft, maar men wil zo graag mee doen op de "grote" kaart dat ze de eigen bevolking liever in de shit laten zitten, en dat geld niet alleen voor Nederland, dat geldt ook voor al die andere landen waaronder spanje. En dus automatisch ook voor de dierlijke "inwoners"

Ah de wereld in een notedop gekeken door de ogen van klatergoud Smoelie

Ach daar hebben we Tiny van Lau ook weer
Felix schreef:Jaap* schreef:Ik wordt niet goed van je.
Wij in de 'shit'. Hoe kom je er bij mens, in je chrysler, met je spiegeltjes en kraaltjes en meer vreten dan je op kunt.
En die Chrysler parkeren ze voor de deur van de voedselbank, om hun handje op te houden ...
Gelukkig hoef ik mijn auto niet voor de voedselbank te parkeren en een hand ophouden is tot op heden niet nodig geweest
Roelfien schreef:Eh, in welke tijden leven we nu, Smoekie?
Nederland heeft zojuist met Sinterklaas, Kerst en aan vuurwerk meer dan ooit uitgegeven. Het gaat volgens mij heel erg goed met Nederland.
Tegenwoordig heeft men geen idee meer van wat armoede op alle vlakken betekent.
Gelukkig maar, maar we zijn nog steeds een zeer welvarend landje, waar alle zielige honden in mooie schone kennels wonen met twee keer per dag eten en vaak ook nog uitloop naar buiten. Met flink wat vrijwilligers die zich bezighouden met het welzijn van de dieren. Ze kwijnen hier niet weg in hun hokjes. Als we de tijden nu al als slecht ervaren, dan wordt het nog wat als het hier ooit echt slecht wordt.
En dat zegt dan gelijk wat over de armoede in Nederland??? Dus omdat er nog nooit zoveel is uitgegeven gaat het heel erg goed met Nederland? We zijn inderdaad een heel heel welvarend landje, des te triester vind ik het persoonlijk dat er nog steeds zoveel armoede is. Spanje is er sinds de invoering van de euro alleen maar op vooruit gegaan zou het niet zo moeten zijn dat zij hun eigen “shit” aan proberen te pakken ipv dat andere dat voor ze moeten doen. Sorry hoor Roelfien, ik snap wel wat jij bedoelt, maar ik zie genoeg om me heen om te kunnen zeggen dat het niet meevalt met de armoede in Nederland, maar dat de overheid dat wel graag zo wil laten overkomen
Felix schreef:Van de mensen die van het minimum moeten rondkomen, en of mischien zelf wel op de armoede grens leven in NL, daar hoor je niet zoveel van ...
DIe hoor je wel hoor, die worden van het kastje naar de muur gestuurd om uiteindelijk maar te berusten in hun situatie