Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Spanje: het land van achteruitgang

Nieuws over dierenleed.
Niet geschikt voor jonge kinderen.

Moderator: moderatorteam

empyree
Zeer actief
Mijn ras(sen): Newfoundlander/Grand Basset Griffon Vendéen/Lagotto Romagnolo
Aantal honden: 5
Contacteer:

Re: Spanje: het land van achteruitgang

Ongelezen bericht door empyree »

Jaap* schreef:Ik begrijp (nog steeds) die fetish betreffende landsgrenzen niet zo goed.
En de relatie met het aanschaffen van een hond :U:
Zie het dan anders, waarom een jas in België kopen als je er ook eentje (die net zo warm is ;-)) in eigen land kunt kopen.

Ik vind het ook gruwelijk als ik zie wat er in Spanje of andere zuidelijke landen met honden gebeurt maar ik vind het nog triester als er om die reden in Nederland honden in het asiel blijven zitten. Dat is mijn enige reden !

Iets heel anders wat mij tegen de borst stuit is dat er in NL varkens worden gefokt die dan op transport gaan naar Italië om daar geslacht te worden en tot Parmaham worden verwerkt , Om dan vervolgens weer naar NL te worden verkocht !!!
Waarom kunnen die arme dieren niet geslacht en wel die kant op of waarom fokt men ze niet daar ????????????????????? wat volgens mij ook nog voordeliger is. Wie het weet mag het zeggen ! De wereld zit volgens mij gewoon krom in elkaar.
Sandra
Afbeelding
Liesbeth
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Liesbeth »

empyree schreef:Hier in de buurt zijn boeren die LEVEN van een bedrijf met tussen de 10 en 15 melkkoeien (en wat koeien die op dat moment droog staan, zwanger zijn en jongvee). Vrouwlief werkt buiten de deur om nog wat extra inkomsten te hebben en de koeien hebben per koe minstens 2 hectare grond tot hun beschikking en kunnen dus het hele jaar door naar buiten (als het weer niet té slecht is natuurlijk).
Ook melkkoeien staan hier buiten in de wei en maken 's morgens de gang richting wei, soms wel een paar kilometer als ze verderop staan, en 's avonds gaan ze weer naar stal en daar blijven ze dan 's nachts in.
Geloof het of niet, maar in Nederland vind je ook veehouders die zo 'boeren'. Misschien met iets meer koeien, een stuk of 60-80, maar die worden op dezelfde wijze gehouden. Ik kan je echt een paar plekken aanwijzen waar de melkunit in de wei staat. Goed het zijn er niet veel, maar om het nou over te laten komen dat de veehouderij in Nederland alleen uit intensieve houderij bestaat klopt niet.

Ik denk dat je in Frankrijk ook "genoeg" intensieve veehouderij zal vinden. Misschien niet in jouw contreïen, maar je doet net alsof het daar heel anders is. En dát geloof ik niet.
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.

Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

Jaap* schreef:Ik begrijp (nog steeds) die fetish betreffende landsgrenzen niet zo goed.
Ik ook niet eerlijk gezegd
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Liesbeth
Zeer actief

empyree schreef:
Zie het dan anders, waarom een jas in België kopen als je er ook eentje (die net zo warm is ;-)) in eigen land kunt kopen.

Ik vind het ook gruwelijk als ik zie wat er in Spanje of andere zuidelijke landen met honden gebeurt maar ik vind het nog triester als er om die reden in Nederland honden in het asiel blijven zitten. Dat is mijn enige reden !

Iets heel anders wat mij tegen de borst stuit is dat er in NL varkens worden gefokt die dan op transport gaan naar Italië om daar geslacht te worden en tot Parmaham worden verwerkt , Om dan vervolgens weer naar NL te worden verkocht !!!
Waarom kunnen die arme dieren niet geslacht en wel die kant op of waarom fokt men ze niet daar ????????????????????? wat volgens mij ook nog voordeliger is. Wie het weet mag het zeggen ! De wereld zit volgens mij gewoon krom in elkaar.
Misschien is die jas in België wel veeeeeel leuker en past die beter bij 'jou' dan die jas uit Nederland :19: .
En ik denk niet dat er in Nederland zo veel meer honden in het asiel blijven zitten door die hondjes die uit het buitenland gehaald worden. Voor de diverse doelgroepen honden zijn er diverse mensen. Ik bedoel daarmee dat veel mensen die een hondje uit bv Spanje halen, niet eens hier in het asiel kijken. Zij zijn dan geen optie voor de "eigen" asielhonden, want ze kijken er toch niet.

Tja, wat betreft het vervoer van levende have over 100en soms 1000en kilometers om elders geslacht te worden :S: . Daar kan ik ook niet bij en dát vind ik een minstens zo belangrijk item mbt dierenmishandeling die de wereld uit moet. Nou nog goede lobbyers in de EU. Maar ja die europese economie hè.

Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden

Ongelezen bericht door Jaap* »

empyree schreef:
Waarom zou ik daar in godsnaam over na moeten denken? Of zelfs verantwoording over af moeten leggen?
Als ik een jas zie in belgie koop ik die, en als ik een mooiere jas zie in letland koop ik die.
Wat maakt mij dat nou uit?
Waarom betrek je daar allerlei hiervoor niet ter zake doende emotionele factoren, tot en met de bioindustrie aan toe, bij?

Waarom heeft een hond in land a meer recht (of wat het dan volgens jou ook maar is) op een huis dan een hond in land b?
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

empyree schreef:
Ik internetshop, niet gehinderd door landgrenzen, voor alles wat ik nodig heb, .
Als ik dat wat ik zoek niet hier maar wel elders kan vinden koop ik het elders en dat zou voor een hond net zo goed gelden als voor een warme winterjas ware het niet dat ik gebonden ben aan de import regels van Engeland die het mij onmogelijk maken een hondje binnen 7 maanden in te voeren.
Als dat niet het geval was zou, als ik daar aan toe ben, mijn nieuwe herplaatser net zo goed uit Spanje, Nederland of Griekenland kunnen komen als uit Engeland.
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Rataplan
Zeer actief
Mijn ras(sen): asielhonden!

Ongelezen bericht door Rataplan »

Jaap* schreef:
empyree schreef:
Waarom zou ik daar in godsnaam over na moeten denken? Of zelfs verantwoording over af moeten leggen?
Als ik een jas zie in belgie koop ik die, en als ik een mooiere jas zie in letland koop ik die.
Wat maakt mij dat nou uit?
Waarom betrek je daar allerlei hiervoor niet ter zake doende emotionele factoren, tot en met de bioindustrie aan toe, bij?

Waarom heeft een hond in land a meer recht (of wat het dan volgens jou ook maar is) op een huis dan een hond in land b?
Leer nou eens bekrompen denken :mep: , die lijntjes tussen landen zijn er niet voor niets :mep: in hokjes allemaal anders raken we het overzicht kwijt.
Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

empyree schreef:Ik vind het ook gruwelijk als ik zie wat er in Spanje of andere zuidelijke landen met honden gebeurt maar ik vind het nog triester als er om die reden in Nederland honden in het asiel blijven zitten. Dat is mijn enige reden !
Dat is niet zo. En dat geldt dus ook voor iedere raspup die mensen fokken en/of aanschaffen.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Felix
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door Felix »

Eline* schreef:
empyree schreef:Ik vind het ook gruwelijk als ik zie wat er in Spanje of andere zuidelijke landen met honden gebeurt maar ik vind het nog triester als er om die reden in Nederland honden in het asiel blijven zitten. Dat is mijn enige reden !
Dat is niet zo. En dat geldt dus ook voor iedere raspup die mensen fokken en/of aanschaffen.
En waar basseer jij die uitspraak op ?
empyree
Zeer actief
Contacteer:

Liesbeth schreef:
empyree schreef:Hier in de buurt zijn boeren die LEVEN van een bedrijf met tussen de 10 en 15 melkkoeien (en wat koeien die op dat moment droog staan, zwanger zijn en jongvee). Vrouwlief werkt buiten de deur om nog wat extra inkomsten te hebben en de koeien hebben per koe minstens 2 hectare grond tot hun beschikking en kunnen dus het hele jaar door naar buiten (als het weer niet té slecht is natuurlijk).
Ook melkkoeien staan hier buiten in de wei en maken 's morgens de gang richting wei, soms wel een paar kilometer als ze verderop staan, en 's avonds gaan ze weer naar stal en daar blijven ze dan 's nachts in.
Geloof het of niet, maar in Nederland vind je ook veehouders die zo 'boeren'. Misschien met iets meer koeien, een stuk of 60-80, maar die worden op dezelfde wijze gehouden. Ik kan je echt een paar plekken aanwijzen waar de melkunit in de wei staat. Goed het zijn er niet veel, maar om het nou over te laten komen dat de veehouderij in Nederland alleen uit intensieve houderij bestaat klopt niet.

Ik denk dat je in Frankrijk ook "genoeg" intensieve veehouderij zal vinden. Misschien niet in jouw contreïen, maar je doet net alsof het daar heel anders is. En dát geloof ik niet.
Ik kom zelf ook uit de buurt van Apeldoorn (Eerbeek) en weet dus ook dat er nog wel zo geboerd wordt maar je hebt het zelf al over het grotere aantal koeien dat in NL al nodig is om enigzins een bestaan op te bouwen en dat vind ik zo jammer. En natuurlijk zijn hier ook boeren die alleen aan geld verdienen denken en dus een groot bedrijf hebben maar het gros heeft hier een bescheiden veestapel .

Als ik zie wat het een boer in NL kost om een bedrijf te kopen of over te nemen(en aan welke regels hij moet voldoen) kan het ook niet anders dan dat hij (veel) meer vee moet hebben maar ik vind het jammer voor de dieren die dus niet de mogelijkheid hebben om buiten te zijn. In NL is een boederij van de bank en hier is hij over het algemeen eigendom en ik denk dat dat de boer toch meer rust geeft in zijn leven en dat hij meer kan genieten van zijn werk/hobby.
Sandra
Afbeelding
Eline*
Zeer actief
Contacteer:

Felix schreef:
Eigenlijk heb ik helemaal geen zin om je antwoord te geven aangezien ik geen oprechte interesse tot nu toe bij je hebt bemerkt, enkel afzeikerige zuigerigheid, maar vooruit... :roll: Vanuit de cijfers van de dierenbescherming blijkt dat het plaatsingspercentage in Nederland erg hoog is en er wordt geen dier ingeslapen zonder medische reden of zonder gedragsproblemen die plaatsing onmogelijk maken. De Nederlandse asielen zitten niet overvol.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Afbeelding
Felix
Zeer actief
Contacteer:

Eline* schreef:
Felix schreef:
Eigenlijk heb ik helemaal geen zin om je antwoord te geven aangezien ik geen oprechte interesse tot nu toe bij je hebt bemerkt, enkel afzeikerige zuigerigheid, maar vooruit... :roll: Vanuit de cijfers van de dierenbescherming blijkt dat het plaatsingspercentage in Nederland erg hoog is en er wordt geen dier ingeslapen zonder medische reden of zonder gedragsproblemen die plaatsing onmogelijk maken. De Nederlandse asielen zitten niet overvol.
De Nederlandse asielen zitten inderdaad niet overvol (wel met katten, maar dat is een andere tak van sport). De overblijvertjes worden inderdaad ook niet ingeslapen, maar die verdwijnen vaak genoeg naar opvang adressen zoals b.v. een boerderij waar ze mogen genieten van een welverdiend pensioen ...

En dan nog .. Dat rechtvaardigd nog steeds niet om honden uit spanje (of welk ander willekeurig land dan ook) naar Nederland te halen. Als ik eventjes zoek op marktplaats dan zie ik massa's van die hondjes uit het buitenland op die website terug, is dat dan wat je wilt ? Hondje naar Nederland halen, en dan maar aan de willekeur van een marktplaats overleveren ?!
plekkie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herder, kruising cocker en ruwhaar en een cairn
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door plekkie »

Felix,
Even voor de goede orde: volgens mij gaat dit hele topic vanaf het begin af aan niet over het naar Nederland halen van Spaanse honden.
Het gaat over het al dan niet actie ondernemen in Spanje of naar Spanje toe met betrekking tot het Spaanse beleid inzake dieren/hondenbescherming.
Iemand plaatst een onderwerp en vraagt of we niet massaal Spanje kunnen boycotten als vakantieland.
Jij vindt dat verspilde energie en zegt dat we ons op de Nederlandse situatie zouden moeten richten en de Spaanse situatie aan de Spanjaarden zouden moeten overlaten.
Anderen zeggen dat zij vinden dat initiatieven van Nederlanders om de situatie in Spanje te verbeteren prima zijn.
Kunnen we alstublieft gewoon bij de oorspronkelijke vraag blijven? Dit slaat zolangzamerhand namelijk helemaal nergens meer op.
Dus: laten we het thema "Spaanse honden naar Nederland halen" naar een Poll verplaatsen, dan kunnen we allemaal discussieren over de vraag of we vinden dat dat goed is of niet.
In dit topic is dit echter NIET de vraag.
Overvraag ik iemand hier?
Hanneke2
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

empyree schreef:

Waarom is dat 'triester'? Omdat er een paar grenzen tussen zitten? Die honden hebben geen notie van hun nationaliteit hoor, en elke asielhond die uiteindelijk ergens een goed tehuis vindt is er eentje, zal die hond toch worst wezen uit welk asiel hij komt? Als jij een nieuwe hond zoekt, blijf je dan ook angstvallig weg uit asiels buiten je provincie?
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
Paddle
Zeer actief

Ongelezen bericht door Paddle »

empyree schreef:
Vind je het dan ook triest als mensen een (ras)pup kopen? Want dat is ook een 'hondenplaats' die niet meer bechikbaar is voor een asielhond.
Afbeelding
Hanneke2
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

Felix schreef:
Eline* schreef:
Felix schreef:
De Nederlandse asielen zitten inderdaad niet overvol (wel met katten, maar dat is een andere tak van sport). De overblijvertjes worden inderdaad ook niet ingeslapen, maar die verdwijnen vaak genoeg naar opvang adressen zoals b.v. een boerderij waar ze mogen genieten van een welverdiend pensioen ...

En dan nog .. Dat rechtvaardigd nog steeds niet om honden uit spanje (of welk ander willekeurig land dan ook) naar Nederland te halen. Als ik eventjes zoek op marktplaats dan zie ik massa's van die hondjes uit het buitenland op die website terug, is dat dan wat je wilt ? Hondje naar Nederland halen, en dan maar aan de willekeur van een marktplaats overleveren ?!
Er staan meer 'Nederlandse' broodfok en pretnesthonden op MP dan buitenlanders. Ik ken trouwens heel weinig mensen die hun buitenlandse hond van MP af hebben.

Maar belangrijker is dat iets van 90% van alle Nederlandse asielhonden wordt herplaatst, en wat blijft zitten is gewoon heel moeilijk plaatsbaar. Af en toe is er zelfs een 'tekort' aan asielhonden en er zijn asiels die dan ZELF een lading buitenlanders laten overkomen.

Met katten is het inderdaad een ander verhaal, maar onze Pippi kwam uit Portugal en Pinda komt uit Libanon. Mijn keus, en het zijn altijd nog 2 asielkatten minder op de wereld. Hoeveel asielkatten heb jij zelf ook weer, Felix?
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
Liesbeth
Zeer actief

Felix schreef:
Eline* schreef:
Felix schreef:

Dat rechtvaardigd dus des te meer de inzet om er voor te zorgen dat dieren in het land van herkomst het beter gaan krijgen. Ik denk dat dát op den duur een hele hoop grensoverschrijdende handel kan voorkomen.

Eline*
Zeer actief
Contacteer:

Felix schreef:
Rechtvaardigen is wat mij betreft een hele verkeerde woordkeuze. Je doet nu voorkomen alsof je asielhonden in Nederland onrecht aandoet als je een hond uit het buitenland haalt. (En zo zie je dat mogelijk dus ook ;-) )
Dat vind ik echt flauwekul. Mensen maken zo allemaal hun keuze's en niemand hoeft aan wie dan ook een keuze te rechtvaardigen, zolang je maar netjes voor je dieren zorgt.
Bij mijn Nederlandse asielhond met forse gedragsproblemen wilde ik toen der tijd een makkelijke sociale hond en die was in een Ned. asiel niet te vinden. Toen heb ik gekozen voor een buitenlander, heel weloverwogen. Er is voor een buitenlandse hond echt niet altijd even een hondje uit een Nederlands asiel voor handen dat voldoet aan hetzelfde profiel.
Net zo goed als dat iemand die een bepaalde raspup wil geen hond uit een asiel haalt.

Overigens ben ik het helemaal met je eens dat het niet de weg is marktplaats vol te zetten met emotionele oproepen voor het plaatsen van buitenlandse honden. Ik ben er helemaal geen voorstander van om van alles naar Nederland te halen. Maar ik zie niet in waarom je geen weloverwogen keuze mag maken voor een buitenlandse asielhond.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Afbeelding
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

empyree schreef: Ik kom zelf ook uit de buurt van Apeldoorn (Eerbeek) en weet dus ook dat er nog wel zo geboerd wordt maar je hebt het zelf al over het grotere aantal koeien dat in NL al nodig is om enigzins een bestaan op te bouwen en dat vind ik zo jammer. En natuurlijk zijn hier ook boeren die alleen aan geld verdienen denken en dus een groot bedrijf hebben maar het gros heeft hier een bescheiden veestapel .

Als ik zie wat het een boer in NL kost om een bedrijf te kopen of over te nemen(en aan welke regels hij moet voldoen) kan het ook niet anders dan dat hij (veel) meer vee moet hebben maar ik vind het jammer voor de dieren die dus niet de mogelijkheid hebben om buiten te zijn. In NL is een boederij van de bank en hier is hij over het algemeen eigendom en ik denk dat dat de boer toch meer rust geeft in zijn leven en dat hij meer kan genieten van zijn werk/hobby.
Komen de varkens in Frankrijk dan wel buiten? Volgens mij niet, tenzij ze van een biologische varkenshouder zijn. Die heb je hier trouwens ook. Ik denk dat er verder niet verschil is in een varkenshouderij hier of in Frankrijk. Wat betreft koeien, die komen hier heel veel nog buiten. Gelukkig vindt de bevolking dat wenselijk en de boeren zelf natuurlijk ook. De reden dat koeien binnen moeten blijven is vaak niet een kwestie van schaarste van grond, maar een hoop milieugezeik en dat is hier in Nederland heel erg uit de klauwen gelopen. De VVD wil daar nu gelukkig iets aan gaan doen. Het milieu hier in Nederland krijgt voortaan voorrang boven mens en dier en dat gaat natuurlijk veel te ver.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
iones
Zeer actief

Eline* schreef: Eigenlijk heb ik helemaal geen zin om je antwoord te geven aangezien ik geen oprechte interesse tot nu toe bij je hebt bemerkt, enkel afzeikerige zuigerigheid, maar vooruit... :roll: Vanuit de cijfers van de dierenbescherming blijkt dat het plaatsingspercentage in Nederland erg hoog is en er wordt geen dier ingeslapen zonder medische reden of zonder gedragsproblemen die plaatsing onmogelijk maken. De Nederlandse asielen zitten niet overvol.
Niet wat honden betreft nee, maar met katten ligt dat overigens anders. Die planten zich ook ongebreideld voort.
Maar de honden in het asiel in Nederland zijn in geen enkel opzicht vergelijkbaar met een asiel in zuid Europa.
Hier proberen ze honden vaak te hersocialiseren als ze getraumatiseerd zijn. Als ze te lang in een asiel zitten, doen ze aan uitwisseling met een ander asiel omdat ze dan misschien meer kans hebben. Hier in de buurt zit asiel Noordbroek en die krijgen ELKE hond geplaatst, ook bejaarde honden. En er wordt niets afgemaakt, hooguit omdat ze geen keus hebben vanwege een te slechte gezondheid, of omdat de hond agressief is. Verder krijgen de honden goed voer en medische begeleiding, wat honden in Zuid Europa in een asiel moeten ontberen.
Helaas worden in Belgische asiels wel honden afgemaakt, kennelijk komen er daar wel te veel. MAar de attitude van belgen jegens honden is dan ook voor verbetering vatbaar, hoewel deze stukken humaner is dan die van zuid europeanen.

Dan wil ik er nog toevoegen dat er in het asiel veel honden zitten van broodfokkers. Die mensen die verwijten maken dat men honden uit Spanje hierheen haalt, zijn vaak dezeflde mensen die een zogenaamde rashond kopen bij een broodfokker. En broodfokkers zouden helemaal niet moeten bestaan dus die moet je ook niet in stand houden. Van alle rashonden die hier rondlopen is 80% afkomstig van een doodordinaire vermeerderaar ofwel broodfokker. Laat ze daar maar eens bij stil staan! dus Felix!
Hanneke2 schreef:Af en toe is er zelfs een 'tekort' aan asielhonden en er zijn asiels die dan ZELF een lading buitenlanders laten overkomen.
Of ze krijgen ineens een grote lading binnen van in beslag genomen honden door de AID van ...... broodfokkers!
Liesbeth schreef:

Dat rechtvaardigd dus des te meer de inzet om er voor te zorgen dat dieren in het land van herkomst het beter gaan krijgen. Ik denk dat dát op den duur een hele hoop grensoverschrijdende handel kan voorkomen.
Zoals ik al eerder zei is dat ook het doel.
Zou het niet mooi zijn als de mensen in Zuid Europa zodanig beter om gaan met honden, dat er amper nog zwerfhonden zullen zijn net zoals hier in Nederland, en dat de asiels daar niet overvol zitten en er geen dodingsstations meer zijn? Dat is eigenlijk wel het streven. Maar dit gaat nog wel een paar decennia duren voordat dit zo verandert, want ook hier in Nederland is dat niet in een paar jaar tijd verbeterd. Dus waarom daar dan wel?
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
empyree
Zeer actief
Contacteer:

iones schreef:
empyree schreef: Ik kom zelf ook uit de buurt van Apeldoorn (Eerbeek) en weet dus ook dat er nog wel zo geboerd wordt maar je hebt het zelf al over het grotere aantal koeien dat in NL al nodig is om enigzins een bestaan op te bouwen en dat vind ik zo jammer. En natuurlijk zijn hier ook boeren die alleen aan geld verdienen denken en dus een groot bedrijf hebben maar het gros heeft hier een bescheiden veestapel .

Komen de varkens in Frankrijk dan wel buiten? Volgens mij niet, tenzij ze van een biologische varkenshouder zijn. Die heb je hier trouwens ook. Ik denk dat er verder niet verschil is in een varkenshouderij hier of in Frankrijk. Wat betreft koeien, die komen hier heel veel nog buiten. Gelukkig vindt de bevolking dat wenselijk en de boeren zelf natuurlijk ook. De reden dat koeien binnen moeten blijven is vaak niet een kwestie van schaarste van grond, maar een hoop milieugezeik en dat is hier in Nederland heel erg uit de klauwen gelopen. De VVD wil daar nu gelukkig iets aan gaan doen. Het milieu hier in Nederland krijgt voortaan voorrang boven mens en dier en dat gaat natuurlijk veel te ver.
Hier zijn niet veel varkensboeren (Varkensvlees wordt hier ook veel minder gegeten dan rund en schaap/lam) maar degenen die ik ken lopen ook gewoon buiten. Ze hebben veelal een halfrond hok voor hen alleen of met zijn tweetjes en ze zitten meetsal met een stuk of 10 op een weide.

Het probleem met de regelgeving in NL is ook debet aan het feit dat de grond te duur is en een boer dus niet genoeg weide grond kan hebben in verhouding met het aantal koeien. Een boer zou per koe 2 hectare moeten hebben en met een hectare prijs van gemiddeld 45000 euro in NL kun je best snappen dat dat dus financieel onmogelijk wordt gemaakt met de regelgeving in NL. Hier kost deizelfde hectare weidegrond tussen de 2000 en 3000 euro dus kan een boer hier ook beter zijn vee buiten laten lopen............
Het heeft ook niets met onwil van een nederlandse boer te maken want zij zouden wat graag de mogelijkheid hebben maar het zijn de regels en wetten vanuit de regering die het onmogelijk maken.....
Sandra
Afbeelding
iones
Zeer actief

empyree schreef: Hier zijn niet veel varkensboeren (Varkensvlees wordt hier ook veel minder gegeten dan rund en schaap/lam) maar degenen die ik ken lopen ook gewoon buiten. Ze hebben veelal een halfrond hok voor hen alleen of met zijn tweetjes en ze zitten meetsal met een stuk of 10 op een weide.

Het probleem met de regelgeving in NL is ook debet aan het feit dat de grond te duur is en een boer dus niet genoeg weide grond kan hebben in verhouding met het aantal koeien. Een boer zou per koe 2 hectare moeten hebben en met een hectare prijs van gemiddeld 45000 euro in NL kun je best snappen dat dat dus financieel onmogelijk wordt gemaakt met de regelgeving in NL. Hier kost deizelfde hectare weidegrond tussen de 2000 en 3000 euro dus kan een boer hier ook beter zijn vee buiten laten lopen............
Het heeft ook niets met onwil van een nederlandse boer te maken want zij zouden wat graag de mogelijkheid hebben maar het zijn de regels en wetten vanuit de regering die het onmogelijk maken.....
Hier wordt ook niet zo heel veel varkensvlees gegeten. Veruit het meeste is bedoeld voor de export en bijvoorbeeld Duitsland is een hele grote afnemer. Als alles voor alleen Nederland gebruikt werd, moesten er nog eens een hele hoop varkensboeren stoppen. En er zijn er al een hoop gestopt. Die zijn iets anders gaan doen, zoals paardenhouderij of geiten.

Het is zo dat beperkte grondoppervlak leidt tot aanscherping van regels, dat zie je niet alleen op milieugebied of in de landbouw en veeteelt maar in het algemeen. Nederlanders hebben een hoop last van overheidsbemoeienis en worden ontzettend beperkt in hun vrijheden. Dat komt omdat hier te veel mensen op een te klein oppervlak leven. En toch vindt de overheid dat mensen nog een hoop kinderen moeten bijfokken omdat dit goed is voor de economie. Maar dat is korte termijn denken. Op de langere termijn zal altijd weer hetzelfde probleem voordoen en dan moeten er WEER meer kinderen geboren worden en zo blijf je aan de gang. En daarmee krijg je dus een steeds groter probleem want het oppervlak zal niet mee groeien.

De boeren worden aangekeken op de manier waarop vee gehouden worden maar de overheid is schuld.
Gipsy
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dalmatamixs, een "weet ik veel :)" maar met hoog knuffelgehalte :) ...
Aantal honden: 4
Contacteer:

Ongelezen bericht door Gipsy »

iones schreef:

Vergeet de Spaanse varkens niet hé :zweep: Die hebben pas een leven :U:
Oei goei ik nu toch geen olie op t vuur hé ?

Ach k moet toch terug naar die veulentjes dus ik laat jullie t maar verder regelen :ok:

De goei winnen toch :J:
Vita 1997-2008, Maxime 2000-2011, Pineau 1998-2012
smoekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): JH

Ongelezen bericht door smoekie »

Overal waar dan ook ter wereld is ellende. Overal heeft men hun eigen cultuur. Ik ben wel van mening dat als ik de honden hier in Nederland kan helpen ik dat liever doe dan dat ik me in zou zetten voor honden elders in de wereld. Elk land heeft zijn eigen problemen,en ook elk land heeft zijn eigen verenigingen etc die zich voor dergelijke dingen inzetten. Waarom dan ook daar nog buitenlandse (nederlandse) zelf opgerichte instanties bijpleuren terwijl je van te voren al weet dat menig donatie 9 van de 10x nog niet voor 1/3 aankomt. :19:

Ik snap heel goed dat mensen goed willen doen. Ieder doet dat op zijn of haar eigen manier, maar als je dan zo druk daarmee bent wat is er dan mis om je inzet niet hier in eigen land in te zetten??? Hebben de andere honden het dan zoveel slechter dat zij het meer verdienen dan de honden hier in Nederland of komt dat doordat men graag wat voor het 'buitenland" wil doen??

zelfde geld wat mij betreft ook voor Nederlanders hoor. Kijkend naar wat de overheid jaarlijks in andere landen pompt (ontwikkelingslanden e.d.) kunnen ze dat geld mijn inziens beter in eigen land steken zeker in tijden waarin men nu leeft, maar men wil zo graag mee doen op de "grote" kaart dat ze de eigen bevolking liever in de shit laten zitten, en dat geld niet alleen voor Nederland, dat geldt ook voor al die andere landen waaronder spanje. En dus automatisch ook voor de dierlijke "inwoners" :19:
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden

Ongelezen bericht door Jaap* »

Ik wordt niet goed van je.
Wij in de 'shit'. Hoe kom je er bij mens, in je chrysler, met je spiegeltjes en kraaltjes en meer vreten dan je op kunt.
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
tineke

Ongelezen bericht door tineke »

smoekie schreef:Overal waar dan ook ter wereld is ellende. Overal heeft men hun eigen cultuur. Ik ben wel van mening dat als ik de honden hier in Nederland kan helpen ik dat liever doe dan dat ik me in zou zetten voor honden elders in de wereld. Elk land heeft zijn eigen problemen,en ook elk land heeft zijn eigen verenigingen etc die zich voor dergelijke dingen inzetten. Waarom dan ook daar nog buitenlandse (nederlandse) zelf opgerichte instanties bijpleuren terwijl je van te voren al weet dat menig donatie 9 van de 10x nog niet voor 1/3 aankomt. :19:

Ik snap heel goed dat mensen goed willen doen. Ieder doet dat op zijn of haar eigen manier, maar als je dan zo druk daarmee bent wat is er dan mis om je inzet niet hier in eigen land in te zetten??? Hebben de andere honden het dan zoveel slechter dat zij het meer verdienen dan de honden hier in Nederland of komt dat doordat men graag wat voor het 'buitenland" wil doen??

zelfde geld wat mij betreft ook voor Nederlanders hoor. Kijkend naar wat de overheid jaarlijks in andere landen pompt (ontwikkelingslanden e.d.) kunnen ze dat geld mijn inziens beter in eigen land steken zeker in tijden waarin men nu leeft, maar men wil zo graag mee doen op de "grote" kaart dat ze de eigen bevolking liever in de shit laten zitten, en dat geld niet alleen voor Nederland, dat geldt ook voor al die andere landen waaronder spanje. En dus automatisch ook voor de dierlijke "inwoners" :19:

Ah de wereld in een notedop gekeken door de ogen van klatergoud Smoelie :kotz:
Felix
Zeer actief
Contacteer:

Jaap* schreef:Ik wordt niet goed van je.
Wij in de 'shit'. Hoe kom je er bij mens, in je chrysler, met je spiegeltjes en kraaltjes en meer vreten dan je op kunt.
En die Chrysler parkeren ze voor de deur van de voedselbank, om hun handje op te houden ...
Roelfien
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Roelfien »

Eh, in welke tijden leven we nu, Smoekie?
Nederland heeft zojuist met Sinterklaas, Kerst en aan vuurwerk meer dan ooit uitgegeven. Het gaat volgens mij heel erg goed met Nederland.
Tegenwoordig heeft men geen idee meer van wat armoede op alle vlakken betekent.
Gelukkig maar, maar we zijn nog steeds een zeer welvarend landje, waar alle zielige honden in mooie schone kennels wonen met twee keer per dag eten en vaak ook nog uitloop naar buiten. Met flink wat vrijwilligers die zich bezighouden met het welzijn van de dieren. Ze kwijnen hier niet weg in hun hokjes. Als we de tijden nu al als slecht ervaren, dan wordt het nog wat als het hier ooit echt slecht wordt.
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
Felix
Zeer actief
Contacteer:

Roelfien schreef:Eh, in welke tijden leven we nu, Smoekie?
Nederland heeft zojuist met Sinterklaas, Kerst en aan vuurwerk meer dan ooit uitgegeven. Het gaat volgens mij heel erg goed met Nederland.
Gelukkig maar, maar we zijn nog steeds een zeer welvarend landje, waar alle zielige honden in mooie schone kennels wonen met twee keer per dag eten en vaak ook nog uitloop naar buiten. Met flink wat vrijwilligers die zich bezighouden met het welzijn van de dieren. Ze kwijnen hier niet weg in hun hokjes. Als we de tijden nu al als slecht ervaren, dan wordt het nog wat als het hier ooit echt slecht wordt.
Van de mensen die van het minimum moeten rondkomen, en of mischien zelf wel op de armoede grens leven in NL, daar hoor je niet zoveel van ...
smoekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): JH

Ongelezen bericht door smoekie »

Ehm niet om het een of ander hoor Jaap, maar aangezien ons "opvangtehuis" om de hoek nog niet zolang geleden verhuisd is en ik dagelijks naar de mensen heb mogen kijken die op de bankjes aan de overkant wachten tot ze naar binnen mochten (avond/nachtverblijf) weet ik wel degelijk dat mensen hier nog te veel in de "shit" zitten, dat jij dat niet meemaakt of niet ziet best hoor. Kheb mijn zus vorig jaar 4,5 mnd in huis gehad met haar zoon, en we hebben een heel traject met haar en haar zoon, waaronder dat ze door werd verwezen naar een opvangtehuis waar we meer gezien hebben en waardoor ik wel degelijk weet dat er nog steeds veel te veel mensen in de shit zitten. Dus lul alsjeblieft een eind op zeg met je "ik wordt niet goed van je". Weet je waar ik niet goed van wordt. Dat er in een land als Nederland nog steeds veul en veul te veul mensen zijn die niets hebben en dat je voor :piew: wordt uitgemaakt als je zegt dat ze beter eerst in eigen land kunnen beginnen en zorgen dat de ellende minder wordt. Zowel voor mens als dier.

Wat mijn auto , spiegeltje en kraaltjes er toe doen mag joost weten, evenmin als mijn goed gevulde ijskast die alleen maar zo goed gevuld is omdat daar hard voor gewerkt is :19: Misschien dat je dat even kunt toelichten??
tineke schreef:
smoekie schreef:Overal waar dan ook ter wereld is ellende. Overal heeft men hun eigen cultuur. Ik ben wel van mening dat als ik de honden hier in Nederland kan helpen ik dat liever doe dan dat ik me in zou zetten voor honden elders in de wereld. Elk land heeft zijn eigen problemen,en ook elk land heeft zijn eigen verenigingen etc die zich voor dergelijke dingen inzetten. Waarom dan ook daar nog buitenlandse (nederlandse) zelf opgerichte instanties bijpleuren terwijl je van te voren al weet dat menig donatie 9 van de 10x nog niet voor 1/3 aankomt. :19:

Ah de wereld in een notedop gekeken door de ogen van klatergoud Smoelie :kotz:
Ach daar hebben we Tiny van Lau ook weer :J:
Felix schreef:
En die Chrysler parkeren ze voor de deur van de voedselbank, om hun handje op te houden ...
Gelukkig hoef ik mijn auto niet voor de voedselbank te parkeren en een hand ophouden is tot op heden niet nodig geweest :wink:
Roelfien schreef:Eh, in welke tijden leven we nu, Smoekie?
En dat zegt dan gelijk wat over de armoede in Nederland??? Dus omdat er nog nooit zoveel is uitgegeven gaat het heel erg goed met Nederland? We zijn inderdaad een heel heel welvarend landje, des te triester vind ik het persoonlijk dat er nog steeds zoveel armoede is. Spanje is er sinds de invoering van de euro alleen maar op vooruit gegaan zou het niet zo moeten zijn dat zij hun eigen “shit” aan proberen te pakken ipv dat andere dat voor ze moeten doen. Sorry hoor Roelfien, ik snap wel wat jij bedoelt, maar ik zie genoeg om me heen om te kunnen zeggen dat het niet meevalt met de armoede in Nederland, maar dat de overheid dat wel graag zo wil laten overkomen :ok:
Felix schreef:Van de mensen die van het minimum moeten rondkomen, en of mischien zelf wel op de armoede grens leven in NL, daar hoor je niet zoveel van ...
DIe hoor je wel hoor, die worden van het kastje naar de muur gestuurd om uiteindelijk maar te berusten in hun situatie :19:
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
Plaats reactie

Terug naar “Dier en Leed”