Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Honden en regen
Moderator: moderatorteam
-
Sylvia 1980
- Actief
- Contacteer:
Re: Honden en regen
Hier haten ze regen. Als ze op de lichtstraat al horen dat het regent, komt er niemand van zijn plaats om te wandelen.
Luca is het ergst, die wil zelfs het gras niet op als het nat is. Veel te vies en koud. Die houdt dus echt heel lang op als het slecht weer is. Yaro vindt nat gras om op te lopen nog wel ok maar zitten of liggen echt niet.
Fahim maakt het niet uit, als het zachtjes regent wil hij met wat aanmoediging wel mee en op de losloopwandeling vermaakt hij zich met zachtjes regen prima.
Begint het tijdens de wandeling ineens hard te regenen dan lopen er 3 honden te duwen om tussen onze benen te lopen of om onder de paraplu te kunnen.
Fahim gaat trouwens keurig zit en af in het natte gras. Vonden ze op cursus al knap voor een RR.
Luca is het ergst, die wil zelfs het gras niet op als het nat is. Veel te vies en koud. Die houdt dus echt heel lang op als het slecht weer is. Yaro vindt nat gras om op te lopen nog wel ok maar zitten of liggen echt niet.
Fahim maakt het niet uit, als het zachtjes regent wil hij met wat aanmoediging wel mee en op de losloopwandeling vermaakt hij zich met zachtjes regen prima.
Begint het tijdens de wandeling ineens hard te regenen dan lopen er 3 honden te duwen om tussen onze benen te lopen of om onder de paraplu te kunnen.
Fahim gaat trouwens keurig zit en af in het natte gras. Vonden ze op cursus al knap voor een RR.
Groetjes Sylvia
Poot Yaro, Luca en Fahim
A ridgeback isn't just another dog it's a lifestile
- Nakisha
- moderator
- Mijn ras(sen): Coahuila
REGEN?!
Nou, dan wil Rhodi eigenlijk geen poot buiten zetten. En poepen in de regen is al helemaal teveel gevraagd; een plasje kan misschien nét, als 'ie écht moet.
En zelfs na de regenbui is buiten minder leuk; nat gras aan je pootjes is vies en vervelend. Tja, je bent een ''trut'' of je bent het niet, als stoere mechelman.
Branco vind regen onprettig, maar hangt minder de primadonna uit. Toch... geef hem de kans, en hij rént naar buiten, doet snel zijn behoeftes en vlíegt weer naar binnen.
En dan kijkt hij je vanuit de gang aan met zo'n blik van; ''Klaar. Mag ik nu naar binnen?''
En zelfs na de regenbui is buiten minder leuk; nat gras aan je pootjes is vies en vervelend. Tja, je bent een ''trut'' of je bent het niet, als stoere mechelman.
Branco vind regen onprettig, maar hangt minder de primadonna uit. Toch... geef hem de kans, en hij rént naar buiten, doet snel zijn behoeftes en vlíegt weer naar binnen.

-
Marloes*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
- Aantal honden: 1
Bo houdt echt van regen.
Ze probeert de druppels op te vangen.
Als ze ook maar denkt dat je gaat lopen als het regent, wordt ze helemaal gek.
Oowja, en je moet natuurlijk wel door de plassen heenlopen.
Ze probeert de druppels op te vangen.
Als ze ook maar denkt dat je gaat lopen als het regent, wordt ze helemaal gek.
Oowja, en je moet natuurlijk wel door de plassen heenlopen.
- MarjaV
- Actief
- Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgeback
- Aantal honden: 3
Alles wat van boven komt is per definitie niet goed, dus dat geldt ook voor regenplassen.
Kyara kan echt weigeren om naar buiten te gaan, maar meestal gaat ze met wat overtuigingskracht van mijn kant wel. Rondje is dan wel heel kort als het aan haar ligt. Alle afslagen naar huis worden geprobeerd. Meestal werk ik niet mee, wel als het hard regent.
Tisha vindt het minder erg, maar geniet er niet echt van.
Op de training is het wel lastig, want zitten en liggen is dan toch een beetje 'not done'. Als het echt hard regent, hoef ik niet eens af te bellen.
Doen ze helemaal niets.
Dus heb ik voor allebei een stoer jasje gekocht, tegen de regen en de winterse kou. Maar ik had al een regendekje voor Kyara. En dat maakt dat ze redelijk gewoon loopt. Misschien ook iets voor Luna van Iris.
Het lijken macho's, onze RR's, maar vreselijk wat een watjes.
Kyara kan echt weigeren om naar buiten te gaan, maar meestal gaat ze met wat overtuigingskracht van mijn kant wel. Rondje is dan wel heel kort als het aan haar ligt. Alle afslagen naar huis worden geprobeerd. Meestal werk ik niet mee, wel als het hard regent.
Tisha vindt het minder erg, maar geniet er niet echt van.
Op de training is het wel lastig, want zitten en liggen is dan toch een beetje 'not done'. Als het echt hard regent, hoef ik niet eens af te bellen.
Dus heb ik voor allebei een stoer jasje gekocht, tegen de regen en de winterse kou. Maar ik had al een regendekje voor Kyara. En dat maakt dat ze redelijk gewoon loopt. Misschien ook iets voor Luna van Iris.
Het lijken macho's, onze RR's, maar vreselijk wat een watjes.
Marja, Kyara, Tisha & Ayoka

-
Muk
Ik hou wel van regen, maar onze hond niet. Tenminste niet bij de gewone wandelingen, als we naar het bos / strand of trainen gaan, dan is het wel ok.
- MJ
- Zeer actief
Hmmm, moest ik vanmiddag toch mooi aan dit topic denken.
Met de auto vanmiddag naar het kanaal. Het regende .
Het is bij een industrie gebiedje en je auto kan je gelijk aan het begin van het kanaal zetten.
Dusty dacht toen ik de auto daar neer zette :
ik ga niet mee ! Blijf wel in de auto.
Okay, blijf maar dan dan neem ik Maxi en Gijsje mee.
Het begin ging leuk . Maxi en Gijsje waren aan het rennen ( nou ja, Maxi rennen en Gijsje erachteraan zeg maar ) en ik dacht nog van : he Gijsje is over de regen-hekel heen gegroeid.
Totdat het op de terugweg harder ging regenen en toen nog wat harder.
Ik liep een beetje met mijn hoofd naar beneden om mijn gezicht wat droog te houden en ik kijk op en zie een stipje heeeeeeel hard rennen !
Gijsje had de sokken erin gezet om bij de auto te komen. En die stond toch echt wel even een stukje weg.
Wel in het zicht maar toch .
Roepen,roepen...maar geen Gijsje. Die ging alleen maar volle kracht vooruit.
Ik zie iets kleins staan jumpen tegen de auto alsof ie Dust instructies gaf die auto WELNU open te doen.
Toen ik bij de auto was was ik alleen maar heel erg blij dat het zo'n verlaten stukje is waar weinig tot geen auto's komen .
Volgende keer met regen aanlijnen die dreutel. Hij mot het echt niet.
Met de auto vanmiddag naar het kanaal. Het regende .
Het is bij een industrie gebiedje en je auto kan je gelijk aan het begin van het kanaal zetten.
Dusty dacht toen ik de auto daar neer zette :
Okay, blijf maar dan dan neem ik Maxi en Gijsje mee.
Het begin ging leuk . Maxi en Gijsje waren aan het rennen ( nou ja, Maxi rennen en Gijsje erachteraan zeg maar ) en ik dacht nog van : he Gijsje is over de regen-hekel heen gegroeid.
Totdat het op de terugweg harder ging regenen en toen nog wat harder.
Ik liep een beetje met mijn hoofd naar beneden om mijn gezicht wat droog te houden en ik kijk op en zie een stipje heeeeeeel hard rennen !
Gijsje had de sokken erin gezet om bij de auto te komen. En die stond toch echt wel even een stukje weg.
Roepen,roepen...maar geen Gijsje. Die ging alleen maar volle kracht vooruit.
Ik zie iets kleins staan jumpen tegen de auto alsof ie Dust instructies gaf die auto WELNU open te doen.
Toen ik bij de auto was was ik alleen maar heel erg blij dat het zo'n verlaten stukje is waar weinig tot geen auto's komen .
Volgende keer met regen aanlijnen die dreutel. Hij mot het echt niet.
- Budkes
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
- Aantal honden: 6
Haha, mazzel idd dat het rustig was. Echt puppieleeftijd nog; ik ga en ik ga NU.....
Gistermorgen met alledrie naar Beerze geweest, jeweetwel, tegenover de Beerze Bulten.
Perry was zo ongelooflijk smerig nat en modderig dat je niet eens meer kon zien dat hij een tuigje om had.
Hij genoot met volle teugen.
Op cursus afgelopen maandag was ie zo doornat dat hij na afloop bijna niet meer warm werd. Ik zei al het water staat hem bijna letterlijk aan de lippen
. Maar de kleine smurf gaat nog rustig af en met zijn kleine bipsje in de modder zit.
Het deert hem niet veel. Alhoewel als ik heel vroeg 's morgens wakker ben en hem voor de deur even wil laten plassen in afwachting van de eerste uitlaatronde, dan gaat ie niet als het regent. Dan moet ik in mijn t-shirtje op blote voeten eerst het natte gras op om hem daar neer te zetten, dan plast ie snel en roetsjht snel weer naar binnen.
Gistermorgen met alledrie naar Beerze geweest, jeweetwel, tegenover de Beerze Bulten.
Perry was zo ongelooflijk smerig nat en modderig dat je niet eens meer kon zien dat hij een tuigje om had.
Hij genoot met volle teugen.
Op cursus afgelopen maandag was ie zo doornat dat hij na afloop bijna niet meer warm werd. Ik zei al het water staat hem bijna letterlijk aan de lippen
Het deert hem niet veel. Alhoewel als ik heel vroeg 's morgens wakker ben en hem voor de deur even wil laten plassen in afwachting van de eerste uitlaatronde, dan gaat ie niet als het regent. Dan moet ik in mijn t-shirtje op blote voeten eerst het natte gras op om hem daar neer te zetten, dan plast ie snel en roetsjht snel weer naar binnen.
Gr. Aniek

- MJ
- Zeer actief
Stoere Perry ! Gijsje denkt dan echt van : houdoe !
Jaaaaaa, hoe Perry eruit gezien heeft na de Beerze kan ik me wat bij voorstellen !
Geen foto's toevallig ?
Goed plan trouwens...ga ik van de week ook weer eens heen.
Jaaaaaa, hoe Perry eruit gezien heeft na de Beerze kan ik me wat bij voorstellen !
Geen foto's toevallig ?
Goed plan trouwens...ga ik van de week ook weer eens heen.
- Mirri
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dwergpinschers
- Aantal honden: 2
wat een gekke meid is ze toch eejalm@ schreef:Hier boeit het ze he-le-maal niks. Zelfs gisteravond toen ik het een beetje eng begon te vinden omdat de lichtflitsen van het onweer toch wel erg dichtbij kwamen, bleven ze onverstoorbaar doorsnuffen :N: Reina plast en poept het liefst in het water of de zee, kennelijk vindt ze het wel fris dat dan de boel meteen wordt schoongespoeld
De kruimeltjes hier vinden het maar niets
-
Boukje
Had ik maar een hond die niet van regen hield.... dan had ik een goed excuus om binnen te blijven, want ik HAAT regen
Maar helaas maakt het Sara geen bal uit, die loopt met net zoveel plezier in de regen als niet.
Ze loopt alleen wel met een boog om de plassen heen als ze naast de fiets loopt.... wil geen natte voeten krijgen, snap ik niks van, want ze is een echt Lab, waar water is duikt ze in, behalve regenplassen dus

Ze loopt alleen wel met een boog om de plassen heen als ze naast de fiets loopt.... wil geen natte voeten krijgen, snap ik niks van, want ze is een echt Lab, waar water is duikt ze in, behalve regenplassen dus
-
Sita
- Zeer actief
Hier houden ze beide niet van regen. Taro loopt bij mij onder de paraplu en Sita probeert overal onder te schuilen. Ik ga dan ook echt niet een lange wandeling maken als het regent. Daar doe ik ze geen plezier mee. In huis doe ik dan wel meer met ze, bijv. zoekspelletje of zo'n Nina Ottosonspel. Als ik training heb ik de regen, ga ik wel en dan doen ze echt wel hun best. Daarna zijn ze wel heel zielig
Wel grappig dat veel honden die dol zijn op zwemmen, zoals Caja en Sita, regen niet leuk vinden. Tuinsproeier vindt Sita ook echt niet leuk, terwijl Taro dat echt helemaal super vindt.
Wel grappig dat veel honden die dol zijn op zwemmen, zoals Caja en Sita, regen niet leuk vinden. Tuinsproeier vindt Sita ook echt niet leuk, terwijl Taro dat echt helemaal super vindt.
Groetjes Yvette, Sita, Taro en Rowan

-
Mojuan
- Zeer actief
Onze honden hebben echt een hekel aan regen.
Toen Romeo nog jong was, heeft hij het ook eens gepresteerd om buiten niet te willen plassen in de regen, en zodra ik binnen was de vloer onder te pissen.
Ik was zo boos, dat ik mijn regenpak heb aangetrokken en voor straf heel lang met hem in de regen ben gaan lopen.
Vanaf toen heeft hij dat nooit meer geflikt, en nu plast en poept hij altijd zsm zodat hij weer naar binnen mag.
Ze gaan dus wel allebei mee naar buiten, maar zodra ze hun behoefte hebben gedaan staan ze direct bij de stoeprand terug richting huis.
Toen Romeo nog jong was, heeft hij het ook eens gepresteerd om buiten niet te willen plassen in de regen, en zodra ik binnen was de vloer onder te pissen.
Ik was zo boos, dat ik mijn regenpak heb aangetrokken en voor straf heel lang met hem in de regen ben gaan lopen.
Vanaf toen heeft hij dat nooit meer geflikt, en nu plast en poept hij altijd zsm zodat hij weer naar binnen mag.
Ze gaan dus wel allebei mee naar buiten, maar zodra ze hun behoefte hebben gedaan staan ze direct bij de stoeprand terug richting huis.

- Jaap*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jachthonden
- Aantal honden: 1
Hier is het wisselend. Als er iets te doen is maakt het hem niet uit, dan gaat hij door roeien en ruiten. Maar als het alleen maar een stom ommetjes is blijft hij liever thuis. Hij loopt dan ook net alsof hij erorm duren schoenen aanheeft die niet vies mogen worden 
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
- lieke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
- Contacteer:
Ik moest gisteren ook ineens aan dit topic denken. Na de zoveelste wandeling in de regen, heb ik na thuiskomst de honden zo goed mogelijk afgedroogd en ben daarna een uurtje met zoonlief naar boven gegaan om zijn nieuwe bureau in elkaar te zetten.
Na een anderhalf uur besloten we dat het koffiepauze was, kwamen beneden heeft Lyndie verdorie zich weer een gat in de rug gebeten.
Al die nattigheid in combinatie met een dikke vacht (ze begint nu pas te ruien) heeft voor vachtbroei gezorgd. De stakker loopt met een wond van een cm of 20 midden op haar rug en ik heb daar ruim omheen het haar ook weggeschoren.
Enfin, maar weer aan de hydrocortiderm geslagen, maar dat duurt dus wel een maand of langer voor het weer over is.
Na een anderhalf uur besloten we dat het koffiepauze was, kwamen beneden heeft Lyndie verdorie zich weer een gat in de rug gebeten.
Al die nattigheid in combinatie met een dikke vacht (ze begint nu pas te ruien) heeft voor vachtbroei gezorgd. De stakker loopt met een wond van een cm of 20 midden op haar rug en ik heb daar ruim omheen het haar ook weggeschoren.
Enfin, maar weer aan de hydrocortiderm geslagen, maar dat duurt dus wel een maand of langer voor het weer over is.

- plekkie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse herder, kruising cocker en ruwhaar en een cairn
Jemig, balen zeg!! 20 cm is een fikse!Na een anderhalf uur besloten we dat het koffiepauze was, kwamen beneden heeft Lyndie verdorie zich weer een gat in de rug gebeten.
Hier hebben de honden geen enkel probleem met regen, het interesseert ze geen zak. Hagel wel, heb ik 1 keer gehad en dat was echt zielig. Maar ik was halverwege en liep op de hei. Ik had helemaal niets waarmee ik ze kon beschermen behalve mijn lichaam.
Als ik thuis kom worden ze afgedroogd en gefohnd, niet op warmste stand weliswaar. Dan pak ik een washandje en daar gaan we dan. Ik ben een uur bezig, maar ze vinden het heerlijk en worden tenminste een beetje droog. Want mijn herder heeft ook zo'n dikke vacht bij hals en kont.
- lieke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
- Contacteer:
Als ik een föhn moet nemen voor het drogen van de honden na iedere regenbeurt, ben ik wel 3 uur per keer bezigAls ik thuis kom worden ze afgedroogd en gefohnd, niet op warmste stand weliswaar. Dan pak ik een washandje en daar gaan we dan. Ik ben een uur bezig, maar ze vinden het heerlijk en worden tenminste een beetje droog. Want mijn herder heeft ook zo'n dikke vacht bij hals en kont.
Ik heb een stapel oude badhanddoeken waar ik ze zo goed mogelijk mee droogwrijf en het is weken goed gegaan. Helaas nu de combinatie van heel veel regen plus beginnende rui heeft nu dan toch tot dit resultaat geleid.
Voordeel is wel dat door al die regen de onderwol wel heel vlot loslaat dus er ligt al een halve Lyndie in de prullenbak, dat scheelt wel wat jeuk.

- Arline
- Zeer actief
Ik heb zelf de vreemde afwijking dat ik het zaaalig vind om door de regen te banjeren. Mijn honden hebben dus wel een groot probleem als ze er niet van houden
maar ze geven er helemaal niks om.