Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Partner en dier(en)

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

snuffel11
Zeer actief
Aantal honden: 1

Re: Partner en dier(en)

Ongelezen bericht door snuffel11 »

Ik heb geen partner en kan dus lekker aanschaffen wat ik zelf wil :pffff:

Mijn ex en ik zaten op dezelfde lijn qua dieren, dus nooit geen problemen gehad erover.. ik was wel van de verzorging, maar hij draaide ook zijn hand er niet voor om.. als ik ooit weer een vent zou willen dan moet ie wel van dieren houden, honden in het algemeen, zoniet is het exit voor die vent weer... :mrgreen:
Frenk
Zeer actief
Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu

Ongelezen bericht door Frenk »

Marjoleine schreef:Mijn vrouw zoent eerst de meisjes (die dringen voor namelijk) en dan mij pas :jank:
Hier is het ook "Frenk, Frenkster, Frenkelfrank, is het baasje er weer" koereloereloer voordat er voor mij een kus vanaf kan :ugh:

:engel:

Hij had nog nooit een huisdier gehad en kon zich er niets bij voorstellen. Voordat hij er was was Frenk ook "jouw hond en ik ga er niks mee doen" :klaar:

Maar nu.... :love: Hij doet vast de laatste ronde en laat hem ook zonder morren uit als hij thuis is en ik niet. Voeren? Natuurlijk. Hij neemt ook speciaal lekkere dingen mee uit de supermarkt :mrgreen: Ze liggen minstens 1x per dag samen te rollen over de grond. Toen ik griep had en hij naar een verjaardag ging, heeft hij Frenk meegenomen... "dan is hij er toch even uit" :engel: . Vakanties zijn leuk, maar moeten van hem tegenwoordig met Frenk (behalve als we echt een verre reis gaan maken). En zo kan ik nog wel even doorgaan...

Wat hij niet doet is vachtverzorging of trainen/sporten. En hij vind zo af en toe een wandeling leuk, maar dat hoeft van hem echt niet elke week, laat staan elke dag :mrgreen:

Hij begint zich overigens ook te realiseren dat er een dag gaat komen waarop Frenk niet meer bij ons zal zijn *klopt op hout* en vindt dat erg vervelend.

Als het niet zo was gegaan, dan was het ook goed geweest, maar ik moet eerlijk zeggen dat ik het heerlijk vind om hen zo samen te zien.
Afbeelding
Jackira
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Jackira »

Ed vind de honden heel lief, maar vier hadden het er van hem niet hoeven zijn. Twee was ook al meer dan genoeg :mrgreen: Hij is van de korte uitlaatrondjes, gaat nooit mee naar het bos, verpest de opvoeding, als hij vakantie heeft komen de honden allemaal minimaal een kilo aan. :M: :mrgreen: Maar hij is erg gek op ze, speelt veel met ze, houdt er altijd rekening mee als we weggaan dat de honden niet te lang alleen zijn.
Maar ik heb wel de verantwoordelijkheid over voeding, gezondheid, beweging en opvoeding. Die hij dan weer verpest. :mrgreen:
Selena
Zeer actief
Mijn ras(sen): x HH
Aantal honden: 9

Ongelezen bericht door Selena »

net zo gek op beesten als ik. we hebben elkaar door de honden(sport) leren kennen. Toen had hij 4 honden en ik 2.
Inmiddels 10 honden, fokken meer, daarnaast 3 katten,koi's, 12 kippen + 2 hanen, 5 kalkoenen + haan,2 schapen, 4 geiten + 1 bok en 2 fjordjes(hengst + merrie).
Een mens is nooit te oud om te leren.. en een wijs mens is nooit uitgeleerd!

http://www.vanleeuwen-hollandseherders.nl
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

We zijn allebei dierenliefhebbers, maar ik ga er verder in door dan Pieter.
Ik doe ook het meeste met de honden , ik bepaal meestal of er een dierenarts nodig is, denk aan de pilletjes, geef ze eten, laat ze het meeste uit. Pieter vindt het zwaar overdreven dat ze van mij praktisch iedere dag minstens een uur los moeten kunnen rennen.
Een rondje in de buurt is ook weleens best en twee dagen achter elkaar, daar ziet hij ook geen probleem in.
Het mag van hem dus allemaal een 'tandje minder', maar hij is wel gek op ze :wink:
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
plekkie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herder, kruising cocker en ruwhaar en een cairn
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door plekkie »

Ik heb geen partner, dus doe alles zelf.
Wat me op een idee brengt........:
Zich jong voelende vrouw, financieel onafhankelijk maar emotioneel een wrak, zoekt langs deze weg een rijke partner die gek is op dieren.
Ik: lief van aard (behalve als ik gedronken heb), 15 vreselijk verlopen relaties, drankprobleem, nooit zin in sex, zonder sociaal netwerk
zoek jou:
dierenliefhebber pur sang, rijk, onderdanig en zonder eigen mening
om samen een leuke toekomst op te bouwen.........

:cheer: :cheer:
Youp
Zeer actief

Ongelezen bericht door Youp »

Wij doen allebei evenveel met de honden. We hebben geen aparte taken. Het is gewoon hoe het uitkomt. Soms gaan we met zn alles (met de kinderen) wandelen, soms ik alleen, soms hij alleen. Het voeren verschilt ook.

Ik ga wel altijd met ze naar de da, ik werk in de buurt en kan makkelijker weg van mijn werk. Bij ernstige problemen gaat hij wel mee.

We zijn er ook allebei even gek mee. Misschien Ralf nog wel meer dan ik.
Groetjes Kim en een poot van Diesel en Zahra
Afbeelding
Max2
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Bernersennen

Ongelezen bericht door Max2 »

Mijn vriend is met honden opgegroeid maar wel in de zin van een hond moet ze bek houden, liggen en uitlaten gebeurt in de tuin :U:
We wonen nu 2,5 jaar samen en hij doet het laatste rondje met Max. Hij is gek van Max maar meer ook niet :wink:
Zo ook mijn 2 paardjes helemaal mijn kinderen. Ik werk parttime speciaal voor de dieren en bekostig dan ook alles voor de dieren. De rest is lekker voor hem :lol1:
Hij is wel weer gek met zn aquarium en vijver met koi's en ik weer minder.
Zou het weleens anders willen zien omdat ik de diertjes zeer interessant vind en het heerlijk vind om met ze bezig te zijn en ook een enorm verantwoordelijkheidsgevoel heb, je bij mij alle botten kan zien vanwege de vele beweging en hij overgewicht heeft :roll:
Maargoed verder zijn we best gelukkig hoor :love:
Kristina
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bullkita "Gijs", Mopshond "Bram" en Amstaff kruising "Taiga" RIP
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Kristina »

Taiga en de katten had ik al voordat ik mijn man leerde kennen. Daar zijn er nog vogels bij gekomen en Bram (sinds vorig jaar).

Mijn man vind alle beesten leuk, maar de katten zijn toch meer mijn ding.
Rust zacht lieve Taiga. 14-11-1998 - 04-11-2011

Afbeelding
gyanty
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie

Ongelezen bericht door gyanty »

Tja we hebben allebij onze hobby. Van hem is dat computers en electronica van mij zijn dat de dieren. Maar we vinden elkaars hobby's ook erg leuk en leren elkaar over onze hobbies. Ik help hem weleens en hij vind mijn hobby helemaal niet vervelend en vind de beesten in huis ook erg leuk hoor. Hij komt zelf uit een gezin met nogal wat dieren.

Toen we net een relatie kregen wilde hij al snel mijn hamster in huis hebben(vond hij wel gezellig). Aangezien ik er toch vaak was, mocht dat zeker wel van mij, alhoewel het kwa uiteindelijk verzorging dan toch wel een beetje op mij aankwam. Toen die hamster overleed, had ik hem inmiddels zoveel verteld over hamsters dat het hem geweldig leek om een groepje roborovski's te hebben in een reusachtig aquarium. Dus ik ben op zoek gegaan, heb gezocht en alles gevonden en hij heeft alles opgehaald en gemaakt.

Toen we gingen samenwonen, kwamen ook de 2 konijnen en cavia mee. Dat waren echt wel een beetje mijn dieren, zo ervaard hij dat ook heel erg. Hij vind het leuk als hij weer wat aan het hok mag vertimmeren enzo. In de tussentijd is er een cavia en een konijn bijgekomen en recentelijk een cavia heengegaan. Inmiddels is hij iets meer betrokken bij, maar het blijft toch helemaal mijn dingen. In het algemeen voer ik ze, maar hij soms doet hij het. Schoonmaken is echt mijn ding, al heb ik daar wel regelmatig zijn hulp bij nodig, aangezien het hok inmiddels erg groot is en te zwaar voor mij alleen om te verplaatsen. Hij vraagt altijd hoe het met ze gaat en kan niet wachten tot we een binnenhok er extra bij gaan maken.

Hij was meer van de katten dan van de honden. We waren allebij nog druk met de studie en zo kwam er eerst een kat. Hier heb ik nog het 1 en ander over moeten leren, omdat ik ze niet van huisuit gewend was. Maar een dier is een dier en ook een kat vind ik ontzettend leuk hoor. Ik zoek alles uit en bepaal war er gedaan wordt en hoe (kwa voer e.d.). Vriendlief voert het uit zoals het moet.

Ondertussen zijn er tijdelijke opvanghonden geweest en logeehonden. Dit ging allemaal op mijn initiatief, maar met instemming van vriend, die het allemaal leuk vond en zeer betrokken was bij de dieren. En afgelopen februari kwam natuurlijk Kay. Ik had Kay gezien en was op slag verliefd. Er zou eigenlijk een kat komen, maar omdat ik Kay niet uit mijn hoofd kon zetten stelde vriend voor om hem op te gaan halen:D. Een hond vind hij ook leuk. Hij vind het lekker om te wandelen, met ze te stoeien e.d. Hij vind het normaal dat er een cursus meegelopen wordt, maar omdat ik het zo leuk vind om te doen laat hij dat graag aan mij over. De laatste tijd wordt ik vertederd door hoe hij Kay borsteld. Hij doet dat zo zachtjes en lief :I: . Voeren, dierenarts, kosten, lasten hij vind het allemaal geen probleem en betaald mee als het zo uitkomt (net zoals ik meebetaal aan zijn hobbie als het zo uitkomt). tot nu toe heft hij me ook altijd naar cursus gebracht omdat ik nog geen rijbewijs had. Zo heeft hij ook veel meegekregen van de cursussen en doet dit thuis ook zo soms. Ik zal het zelfs gaan missen als hij straks niet meer meegaat.....

Verder ben ik van de kennis en het uitzoeken van informatie. Maar vriend is er zeer zeker in geinterreseerd en vraagt regelmatig dingen, maar zoekt desnoods met me mee hoor. Dus na dit lange verhaal kan ik gewoon zeggen dat vriend zeker van de hond net zo veel hou als ik dat doe... We vinden het heerlijk om ook samen met de hond bezig te zijn.
Afbeelding
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Machie »

Ja, mijn vriend is net zo gek op onze hond als ik dat ben :)
Alleen qua opvoeding beetje 'bang' om nee te zeggen. Dat moet hij gewoon nog iets meer leren maar komt helemaal goed!

Ook de paarden vind mijn vriend leuk, zolang hij er maar niet op hoeft :D
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Machie »

Nanna schreef:
Machie schreef: Ook de paarden vind mijn vriend leuk, zolang hij er maar niet op hoeft :D
Vind ie jou ook leuk? :mrgreen:
:denken: Ja :D
vaddie
Actief
Mijn ras(sen): Geen voorkeur, heb nu twee vuilnisbakkies.

Ongelezen bericht door vaddie »

Ri@ schreef:Ed vind de honden heel lief, maar vier hadden het er van hem niet hoeven zijn. Twee was ook al meer dan genoeg :mrgreen: Hij is van de korte uitlaatrondjes, gaat nooit mee naar het bos, verpest de opvoeding, als hij vakantie heeft komen de honden allemaal minimaal een kilo aan. :M: :mrgreen: Maar hij is erg gek op ze, speelt veel met ze, houdt er altijd rekening mee als we weggaan dat de honden niet te lang alleen zijn.
Maar ik heb wel de verantwoordelijkheid over voeding, gezondheid, beweging en opvoeding. Die hij dan weer verpest. :mrgreen:
Mijn vriend doet dan als toevoeging nog wel een beetje meewerken met de opvoeding. (is/ was bij ons wel nodig ook met twee herplaatsers)
Wij hebben er twee, eentje was oo voldoende geweest volgens mijn vriend.
Hij laat ze uit wanneer ik niet beschikbaar ben. Hij speelt er regelmatig mee. Maar grote stukken lopen, vachtverzorgen e.d. is mijn ding. Eten geven doet hij wel.

En de andere dieren zijn zeker mijn ding. (cavia's, konijnen en grasparkieten) Hij kletst ertegen maar zal hun kooi niet zo snel verschonen.
Officieel is de waterschildpad van hem maar ach, als ik iedereen eten geef kan die schildpad er ook wel bij. (en gelukkig hoeft zijn aquarium maar 2 keer per jaar echt helemaal leeg.
Telling: 2 honden, 7 konijnen, 2 cavia's, 1 schildpad
Getrouwd op 16/04/2011
Op 15-01-2012 bevallen van een fantastische dochter.
wendy71
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ridgebacks!
Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
Contacteer:

Ongelezen bericht door wendy71 »

Ik mag verdorie geen derde hond van m'n vent. :boos: :boos: :mep:
Terwijl IK het meeste met en voor de honden doe. :ugh:
Maar ja, ik vind wel dat je dat samen moet willen.
Hij moet er net zo gek mee zijn als ik. :wink:
Afbeelding
Vergeven is de hoop op een beter verleden loslaten.
gizmo
Zeer actief

Ongelezen bericht door gizmo »

Mijn vriend is vooral een katten man
En wilde ook absoluut geen hond
Maar vanaf de eerste dag dat Gizmo hier kwam was hij verkocht
Mijn vriend nam hem de eerste nacht gelijk mee naar boven zodat hij lekker op bed mocht slapen
Heb heb wel gelijk duidelijk gemaakt nu op bed dan altijd op bed
En daar ligt Gizmo nog steeds het liefst onder het dekbed met koude dagen :mrgreen:
Afbeelding
Tiny
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Tiny »

Hans is net zo gek met de hondjes als ik. De ochtend ronde doet hij altijd standaard maar ook de andere momenten doet hij als het zo uitkomt. Op bed slapen hoeft van hem niet zo nodig maar hij roept ze wel altijd als hij naar bed gaat :mrgreen: Eten geven vind hij ook geen probleem, en geef tegenwoordig zelfs de nekken. DA doe ik in principe alleen of er moet een operatie plaatsvinden dan neemt hij er vrij voor en gaan we samen. Jammer genoeg zijn twee honden voor hem genoeg :( Toen de konijnen er nog waren deed hij altijd de hokken schoonmaken en eten geven en ook de kattenbak verschoont hij. Eigenlijk heb ik de ideale man, alleen jammer van die derde hond :F:
In lieve herinnering
Jeda x ehh.. leuk zwart mormeltje,
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky

voor altijd in ons hart
Jeda 14-12-2004 - 23-07-2010

Beau 08-11-2001 - 30-07-2011

&
Akira 16-08-2021
Abby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua en Leonberger

Ongelezen bericht door Abby »

wendy71 schreef:Ik mag verdorie geen derde hond van m'n vent. :boos: :boos: :mep:
Terwijl IK het meeste met en voor de honden doe. :ugh:
Maar ja, ik vind wel dat je dat samen moet willen.
Hij moet er net zo gek mee zijn als ik. :wink:
Hier net zo... Abby woont bij mn moeder, dus die komt alleen als visite over de vloer zo af en toe. Ik laat haar wel dagelijks uit, samen met Yolah, maar ik loop al wel een halfjaar te mokken dat ik er een hond 'echt voor mezelf' bij wil. Vriend wil dat niet, vindt t huis te vol, en wil alleen maar afbouwen. Wat dood gaat, krijgt geen opvolger meer. Met uitzondering van Yolah.

Nu zijn we laatst net onze laatst vis (Joop) verloren door een tragisch 'kat-hengelt-in-de-vissebak'-incident... Om die te vervangen, nee die behoefte heb ik niet. Maar als de hamster en de cavia's +konijn dood zijn, mag ik van mezelf weer 2 ratten. Daar heeft mijn vriend een enrome hekel aan. :mrgreen: Wordt vast nog een hele discussie.

Misschien moeten we maar een lat-relatie doen, kan ik mn eigen veestapel beginnen. :engel:
Lysette
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lysette »

Mijn vriend is er zeker zo gek mee als ik. Soms heb ik zelfs nog het gevoel dat ik de verstandigste ben :hmmm: Hij ziet een vierde hond nog best zitten. Een pup van Ziva of toen ik zwaar verliefd was op Jips volle zusje die nog een huisje zocht mocht ik die ook best halen. Maar ik ben verstandig, 3 is genoeg :pffff:

We wandelen veel samen maar ook wel alleen. Trainen doen we wel samen omdat we best ver weg trainen en nu na elkaar trainen. Eerst was het niet de bedoeling overigens dat hij op een hondenschool zou gaan trainen. Maar dat ik met Ziva behendigheid ging doen vond ie ook weer niet echt wat, dan deed ie het liever zelf :mrgreen:

Ik vind het hartstikke leuk dat hij het ook zo leuk vindt. Maar als het niet zo was geweest was het ook prima, zolang het maar niet een gedoog iets is waarbij je je met ieder ongemak schuldig moet gaan voelen ofzo.
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding foto

In liefdevolle herinnering; Job & Floor
Terry
Zeer actief
Mijn ras(sen): Wetter

Ongelezen bericht door Terry »

Mijn man en ik zijn allebei stapelgek op de honden. De verzorging, uitlaten, DA en voeren komt voor mijn rekening. Als ze binnen zijn, liggen ze bij/naast of op hem en 's avonds neemt hij ze mee naar de slaapkamer.
Eigenlijk vond hij één hond wel genoeg maar toen T-Boy een tehuis zocht, vond hij het prima dat hij de roedel kwam versterken.
Ze horen bij ons en met zijn viertjes zijn we een hechte roedel.
Groetjes, Terry
samantha1986
Zeer actief
Mijn ras(sen): Franse Bulldog
Contacteer:

Ongelezen bericht door samantha1986 »

De honden zijn mijn ding en daar bemoeit hij zicht nooit mee, hij loopt af en toe wel mee met me om ze uit te laten, maar meer ook niet

De katten geeft hij heel soms eten (moet ik het wel vragen) maar het meeste doe ik, zoals kattenbak en kattenren schoonhouden enz.

De vogel, baardagamen, en de vissen zijn zijn ding, daar bemoei ik me helemaal niet mee !
Senna 11.12.04 - 12.11.12 (Am.Staff), Diesel 10.01.08 - 09.05.14 (Boxer) herplaatser, Harrie 15.08.06 - 09.05.16 (Franse Bulldog) herplaatser
Afbeelding
Bob 27.08.11 (X Fr.Bulldog) herplaatser
Kaya 12.09.16 (X Bullterrier)

Reflecterende hesjes voor de hond! Het kan gevaarlijk zijn om je hond in het donker uit te laten. Jaarlijks gebeuren er aanrijdingen waarbij honden en auto's betrokken zijn.
Met de reflecterende hesjes of ben je er zeker van dat jij en je hond sneller gezien worden in het donker.
https://hondenhesjes.jimdo.com/
anica
Actief

Ongelezen bericht door anica »

wendy71 schreef:Hij houd net zoveel van ze als ik maar het voeren/uitlaten, da bezoekjes ed doe ik.
Hij laat ze wel uit(duh) maar ik doe dat veel meer als hij.(heb ook meer tijd ervoor als hij, werk maar 3 dagen). :wink:
Maar hij kan ze ook niet meer missen hoor.
hier het zelfde
wortel
Actief

Ongelezen bericht door wortel »

Met de hond is mijn partner net zo gek als ik, alleen de opvoeding en de cursussen en het meeste van de uitlaatrondtes zijn voor mijn rekening. Hij vindt 'm wel helemaal geweldig en speelt er vaak mee als hij thuis is, maar ik ben nou eenmaal meer thuis en ik hoef 's avonds niet te klussen en hij wel.
De katten vindt hij wel leuk, maar verder niet (ik wil als de katten doodgaan wel perse een nieuwe kat, van hem zou het niet hoeven).
De shetlanders zijn echt mijn ding. Die hadden we eerst ook niet maar toen ik mijn verzorgpony van 15 jaar geleden op mp zag staan (inmiddels 20 jaar oud), wilde ik haar toch wel heel graag hebben. En we hebben er nu de ruimte voor, dus staat ze lekker achter in de tuin (nou ja, wei van de buren, maar ik kan er vanuit mijn tuin in). Ze mocht bij de buren op voorwaarde dat ik hun shetlander ook bijhield en dat vind ik prima natuurlijk!
Veronique & Kyra
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse Stafford &
Weimaraner

Ongelezen bericht door Veronique & Kyra »

Ik ben altijd opgegroeid met honden en miste het dan ook echt toen ik voor het eerst opmezelf ging wonen zonder huisdier.
Bij mijn vriend thuis hebben ze ook altijd wel honden gehad, maar die waren gewoon buiten (waakhond) dus hij had er een heel ander gevoel bij.

Toen we ons huis gekocht hadden was er eindelijk plaats voor een hond, mijn vriend heeft wel altijd gezegd dat ik de trainingen moet doen, maar dat vond en vind ik ook totaal geen probleem, het is echt mijn hobby geworden.
Mijn vriend is ook hartstikke gek met Kyra en zou haar voor geen goud meer kunnen missen, maar ik doe net iets meer met haar. Komt ook omdat ik gewoon meer tijd heb.
wenche
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2x kruising mechelaar

Ongelezen bericht door wenche »

Vriendlief hier vind de honden ook leuk, maar heeft wel heel duidelijk gesteld dat Pip mijn hond is...
DeeJay is de hond van ons beiden in zijn ogen ;)

Verder doe ik het voeren, uitlaten bezoekjes aan de da etc... Als ik dat niet kan doen omdat ik bv weg ben, dan wil hij het wel doen, maar op zn eigen tijd ;)

Ik train met de honden, nu momenteel heeft vriendjelief aangeboden om deze 10 lessen met DeeJay te doen, omdat ik er nog weinig schik van had... En hij wil gaan hardlopen/fietsen met hem...
Ik doe nu nog gewoon gehoorzaamheid met Pip, maar ga ook rally-o en treibbal doen... Verder wil ik ook met haar gaan fietsen/hardlopen als ze oud genoeg is...

De katten zijn voornamelijk van mij... Ik voer ze, verschoon de kattenbakken en ga naar de da met ze... Hij knuffelt ze af en toe
Afbeelding
Sylvia 1980
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Sylvia 1980 »

Mijn partner is even dol op onze honden als ik.
Omdat ik parttime en hij fulltime werkt doe ik doordeweeks meer met ze, maar als hij thuiskomt van zijn werk gaat hij eerst uitgebreid met ze knuffelen, met ze wandelen.
Hij heeft ook de cursussen met Fahim gedaan en af en toe een showtje met hem gelopen. In het weekend zijn we altijd samen uren met ons trio aan de wandel. Ook vind hij het leuk om mee te gaan met georganiseerde wandelingen. En op vakantie zonder ze is voor hem net zo not done als voor mij.
Afbeelding
Groetjes Sylvia
Poot Yaro, Luca en Fahim
A ridgeback isn't just another dog it's a lifestile
Floortje
Zeer actief

Ongelezen bericht door Floortje »

Hij is even dol op dieren als ik.

Toen wij elkaar ontmoetten hadden we ieder een eigen hond, ook had hij een kat, die was door zijn ex achtergelaten bij hem.

Vorig jaar wilde hij een 3e hond, dat heb ik tegengehouden. Ik kreeg laatst een geweldig hondje aangeboden, na veel wikken en wegen toch maar niet gedaan. Maar hij had het prima gevonden als ik het wel gedaan zou hebben.

Wel gaan we op een heel andere manier met de honden om, dat geeft wel eens discussies, maar we leren ook veel van elkaar.

Ook hebben we een strikte scheiding: Frib is van mij, Tib is van hem. Hij vindt dat de kat nog steeds van zijn ex is en als ze terugkomt zij de kat terugkrijgt (zit in het buitenland) Ik vind dat de kat van mij is aangezien ik er al bijna 2 jaar voor zorg (dus dat wordt nog leuk :mrgreen: )
Nakisha
moderator
Mijn ras(sen): Coahuila

Ongelezen bericht door Nakisha »

Mijn vriend is een vrij uitgesproken kattenmens en zou zelf niet aan honden beginnen, maar is wel gek op onze woeffers en houd ook heel veel van ze.
Hij neemt zeker ook verantwoordelijkheid, wil best ze uitlaten en met ze spelen, dus dat is toch wel erg fijn. Ik zorg trouwens wel absoluut het meest voor ze, en ik doe sowieso de basisverzorging van alle dieren die we hebben. (Voeren, opruimen, verschonen, ect...) Ik mag trouwens ook zelf weten wat ik aanschaf... ik heb heel eerlijk gezegd, voor we een relatie begonnen, dat ik geen ''mag niet'' daarin wilde horen, omdat ik het altijd VRESELIJK vond te horen dat vrouwen van hun partner een wens niet mochten waarmaken. :F: En dat heeft hij ook nooit gedaan. Hij geeft zeker zijn mening en die vind ik ook zeer belangrijk, maar ik mag kiezen. En ik, op mijn beurt, maak daar geen misbruik van.

Stiekem wil hij trouwens graag een kitten... :F: Ik ook wel hoor, maar 't is op dit moment niet handig, dus doen we het niet.

Daarnaast hebben we dus nog drie 10-plusser poezendames (waar hij stapel mee is, en ik ook!) en hebben we een voliere die hij ook heel erg leuk vind.

Geen problemen dus.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”