Tja we hebben allebij onze hobby. Van hem is dat computers en electronica van mij zijn dat de dieren. Maar we vinden elkaars hobby's ook erg leuk en leren elkaar over onze hobbies. Ik help hem weleens en hij vind mijn hobby helemaal niet vervelend en vind de beesten in huis ook erg leuk hoor. Hij komt zelf uit een gezin met nogal wat dieren.
Toen we net een relatie kregen wilde hij al snel mijn hamster in huis hebben(vond hij wel gezellig). Aangezien ik er toch vaak was, mocht dat zeker wel van mij, alhoewel het kwa uiteindelijk verzorging dan toch wel een beetje op mij aankwam. Toen die hamster overleed, had ik hem inmiddels zoveel verteld over hamsters dat het hem geweldig leek om een groepje roborovski's te hebben in een reusachtig aquarium. Dus ik ben op zoek gegaan, heb gezocht en alles gevonden en hij heeft alles opgehaald en gemaakt.
Toen we gingen samenwonen, kwamen ook de 2 konijnen en cavia mee. Dat waren echt wel een beetje mijn dieren, zo ervaard hij dat ook heel erg. Hij vind het leuk als hij weer wat aan het hok mag vertimmeren enzo. In de tussentijd is er een cavia en een konijn bijgekomen en recentelijk een cavia heengegaan. Inmiddels is hij iets meer betrokken bij, maar het blijft toch helemaal mijn dingen. In het algemeen voer ik ze, maar hij soms doet hij het. Schoonmaken is echt mijn ding, al heb ik daar wel regelmatig zijn hulp bij nodig, aangezien het hok inmiddels erg groot is en te zwaar voor mij alleen om te verplaatsen. Hij vraagt altijd hoe het met ze gaat en kan niet wachten tot we een binnenhok er extra bij gaan maken.
Hij was meer van de katten dan van de honden. We waren allebij nog druk met de studie en zo kwam er eerst een kat. Hier heb ik nog het 1 en ander over moeten leren, omdat ik ze niet van huisuit gewend was. Maar een dier is een dier en ook een kat vind ik ontzettend leuk hoor. Ik zoek alles uit en bepaal war er gedaan wordt en hoe (kwa voer e.d.). Vriendlief voert het uit zoals het moet.
Ondertussen zijn er tijdelijke opvanghonden geweest en logeehonden. Dit ging allemaal op mijn initiatief, maar met instemming van vriend, die het allemaal leuk vond en zeer betrokken was bij de dieren. En afgelopen februari kwam natuurlijk Kay. Ik had Kay gezien en was op slag verliefd. Er zou eigenlijk een kat komen, maar omdat ik Kay niet uit mijn hoofd kon zetten stelde vriend voor om hem op te gaan halen:D. Een hond vind hij ook leuk. Hij vind het lekker om te wandelen, met ze te stoeien e.d. Hij vind het normaal dat er een cursus meegelopen wordt, maar omdat ik het zo leuk vind om te doen laat hij dat graag aan mij over. De laatste tijd wordt ik vertederd door hoe hij Kay borsteld. Hij doet dat zo zachtjes en lief

. Voeren, dierenarts, kosten, lasten hij vind het allemaal geen probleem en betaald mee als het zo uitkomt (net zoals ik meebetaal aan zijn hobbie als het zo uitkomt). tot nu toe heft hij me ook altijd naar cursus gebracht omdat ik nog geen rijbewijs had. Zo heeft hij ook veel meegekregen van de cursussen en doet dit thuis ook zo soms. Ik zal het zelfs gaan missen als hij straks niet meer meegaat.....
Verder ben ik van de kennis en het uitzoeken van informatie. Maar vriend is er zeer zeker in geinterreseerd en vraagt regelmatig dingen, maar zoekt desnoods met me mee hoor. Dus na dit lange verhaal kan ik gewoon zeggen dat vriend zeker van de hond net zo veel hou als ik dat doe... We vinden het heerlijk om ook samen met de hond bezig te zijn.