Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

"Er zit geen kwaad in"

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque
Aantal honden: 1

Re: Re:

Ongelezen bericht door M@scha »

renee-uk schreef:
Hanneke2 schreef:Een staff & co reageert vanuit zijn natuur anders. En als eigenaar moet je dat onderkennen.
precies en juist als staff & co eigenaar met hart voor je ras moet je alle moeite doen jouw ras uit de verdomhoek te houden en dan anticipeer je dus op uit een deur schieten!
Lijkt me nog een van de makkelijkste dingen om in de gaten te houden ook :boos:

jep. ongeluk zit natuurlijk in een klein hoekje maar ik vind dat je dat echt moet proberen uit te sluiten.

zo geven pas en ik a.s. zaterdag een tuinfeest. 40/50 mensen over de vloer die allemaal per ongeluk de poort open kunnen laten staan omdat ze niet gewent zijn om zoals pascal en ik met sluizen te werken (die deur dicht? ok volgende open.) is gewoon onze tweede natuurlijk voor sammy. en daardoor ook voor lola maar daarvoor is het minder nodig.

wat gebeurt en nou zaterdag? nou dan gaan de dame en heer logeren bij ome jos. dat is het pension waar ze dan heengaan. ome jos kent zijn pappenheimers en heeft 4 hekkies voordat ze op straat staan. en hij krijgt geen 50 mensen over de vloer. zo! risico weg! :cheer:

on topic: als mijn hond, hoe enorm de eerste keer ook zoiets zou aanrichten bij een andere hond zou ik er kapot van zijn en er alles aan doen om de financiele en mentale pijn te verzachten. oh.. ik krijg gewoon buikpijn als ik het zie!
Afbeelding
starfleet
Erelid

Ongelezen bericht door starfleet »

smoekie schreef: Waar het mij eigenlijk om ging is dat elke hond ongeacht welk ras vaak uit instinct reageert. wat hier precies gebeurt is weet niemand behalve de eigenaar van de hond. De grootste fout is gemaakt dat de staff heeft kunnen ontsnappen. Dat snap ik nog steeds niet, hoe mensen hun honden zo kunnen laten ontsnappen.
Ze heeft het niet belangrijk genoeg gevonden, daar komt het op neer. Als ze enigszins verantwoordelijk is, zal het haar nu niet meer overkomen. Misschien heeft die deur wel vaker opengestaan en ging hij er helemaal niet uit, maar nu liep daar dat kleine witje.

Ik vind het verwijtbaar dat ze maar blijft zeggen dat het zo'n lieverd is. Het is geen lieverd voor andere honden, in ieder geval niet voor het kleine Witje. Als ze hem aangelijnd houdt en in het vervolg let op die deur is er niks aan de hand.

Anne
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
Aantal honden: 2

Re: "Er zit geen kwaad in"

Ongelezen bericht door Valerie »

Waarom zou de hond nu ineens geen lieverd meer zijn?
Mijn liefste dame is een killer voor alles op 4 poten.
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Valerie schreef:Waarom zou de hond nu ineens geen lieverd meer zijn?
Dat snap ik ook wel inderdaad, dat de baas dat zegt over dat het een lieverd is e.d. Dat staat voor mij ook los van hond-agressie :wink:
Maar dat deze hond niks doet is volkomen larie naar mij mening. En een beetje verantwoordelijke baas zegt niet "hij doet niks" als je hond net een ander hondje een pootamputatie gebeten heeft.
Afbeelding
Rami
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!

Ongelezen bericht door Rami »

Moos schreef:
Dat snap ik ook wel inderdaad, dat de baas dat zegt over dat het een lieverd is e.d. Dat staat voor mij ook los van hond-agressie :wink:
Maar dat deze hond niks doet is volkomen larie naar mij mening. En een beetje verantwoordelijke baas zegt niet "hij doet niks" als je hond net een ander hondje een pootamputatie gebeten heeft.
Ben ik met je eens. Onze Silka is ook echt, echt een lieverd, dat vind iedereen. En als ze braaf onder appel is of aan de riem zit, zijn er heel vaak mensen met honden die niet geloven dat ze even vast zit omdat ze - soms - achter hun kleine en/of angstige hondjes aanjaagt. Maar om Sil nu los te maken om te laten zien hoe ze een klein witje de sloot injaagt... neuh.
Ik neem mijn verantwoordelijkheid en houd haar bij me. Niet omdat Silka een 'valse rot-hond' is, maar omdat het naar is voor honden om opgejaagd te worden (met alle mogelijke gevolgen van dien).
Afbeelding
Marjon80
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Marjon80 »

Frenk schreef:
Marjon80 schreef:
smoekie schreef:Stel jij wordt overvallen door een kleine midget, moet je je dat dan maar laten welgevallen omdat het een klein menneke is die het doet? Of geef jij gas terug, met als gevolg dat je die midget misschien wel doodslaat of invalide (per ongeluk of niet) :wink:
You can read my mind.... Kan het niet beter verwoorden :ok:
Als je 10x zo sterk bent, dan heb je dus maar 1/10e van je kracht nodig om je te verweren. Je maakt mij niet wijs dat je als flinke stafford zo bedreigd wordt door een klein witje vanaf de arm van z'n baas dat je z'n achterpoot eraf moet bijten om jezelf het vege lijf te redden. :roll:
Ik verwijs naar het HELE artikel. Moet je eerlijk zeggen dat ik deze laatste alinea niet heel goed gelezen heb...
Ben het vooral eens met de gehele tekst die daarvoor staat..
Marjon, Snow & Donna
Afbeelding
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

Rami schreef:
Moos schreef:
Ben ik met je eens. Onze Silka is ook echt, echt een lieverd, dat vind iedereen. En als ze braaf onder appel is of aan de riem zit, zijn er heel vaak mensen met honden die niet geloven dat ze even vast zit omdat ze - soms - achter hun kleine en/of angstige hondjes aanjaagt. Maar om Sil nu los te maken om te laten zien hoe ze een klein witje de sloot injaagt... neuh.
Ik neem mijn verantwoordelijkheid en houd haar bij me. Niet omdat Silka een 'valse rot-hond' is, maar omdat het naar is voor honden om opgejaagd te worden (met alle mogelijke gevolgen van dien).

inderdaad. sam is voor ons echt een enorm mietje en een sul :mrgreen:

alle honden en katten in de buurt vinden hem de grootste eikel van het land :19:

tis maar net hoe je het bekijkt :mrgreen:
Afbeelding
smoekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): JH

Ongelezen bericht door smoekie »

starfleet schreef:Ik vind het verwijtbaar dat ze maar blijft zeggen dat het zo'n lieverd is. Het is geen lieverd voor andere honden, in ieder geval niet voor het kleine Witje. Als ze hem aangelijnd houdt en in het vervolg let op die deur is er niks aan de hand.
Anne

Veel mensen (de meeste die ik ken) vinden mij een heel gezellig en spontaan en gek mens :smile:

Maar er zijn ongetwijfeld mensen die ik totaal niet moet, en waar ik dus echt niet lief voor ben, of niet leuk vindt.
Daarom ben ik voor degenen die mij kennen, of van mij houden niet minder lief of aardig of wat dan ook.

Dus dat er gezegd wordt dat de hond verder altijd hartstikke lief is vind ik niet meer dan normaal. Dat zal ook ongetwijfeld zo zijn, net zo goed als dat ik nagenoeg altijd gewoon aardig ben. Er zijn altijd omstandigheden of dagen dat je dat niet of minder bent. Maar daarom ben ik (of jij, of de hond) niet minder lief. Het is al met al een treurige samenloop van omstandigheden waarbij het baasje gewoon veel en veel beter op had moeten letten, maar ongetwijfeld is de hond zowel voor zijn baasje alsmede andere mensen(kinderen-dieren) in zijn omgeving gewoon net zo lief als altijd. :wink:
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

Denk dat niemand eraan twijfelt dat de hond een lieverd is, maar dat het meer gaat over de kreet 'er zit geen kwaad in'.
Want dat laatste is natuurlijk niet helemaal waar.

Gina is de liefste hond op de wereld voor mensen en kinderen maar ze maakt wel katten en kleine hondjes dood als ze de kans krijgt.
Die kans krijgt ze dus niet.

Jan is een eigenheimer, kan gerust los op het veld en zal daar geen andere honden lastigvallen of beschadigen. Hij gaat er niet eens naartoe en als een andere hond bij hem komt maakt ie ook geen problemen.
Maar Jan heeft wel het idee dat de stoep achter het voortuinhekje ook nog van ons is en op zijn terrein duldt ie geen andere reuen.
Om mij dat duidelijk te maken heeft ie echt geen andere hond hoeven verwonden.

Als je je honden een beetje kent kun je ook uit andere dingen opmaken of ze al dan niet territoriaal zijn.
Jan krijgt dus gewoon nooit de kans uit de voordeur te schieten, niet als er niemand op straat is en ook niet als er wel iemand op straat is.
En zoals ik al eerder zei, ik heb geen gang of halletje. Mijn voordeur komt uit in de woonkamer waar ook de honden los lopen.
En toch krijgen ze niet de kans uit de deur te schieten, ook Gina niet die helemaal niet territoriaal is.

Het is maar net hoeveel moeite je wil doen om zoiets te voorkomen.
En voorkomen is nog steeds stukken beter dan genezen, ongeacht het ras van je hond, maar nog net iets belangrijker met een ras dat toch al de pispaal is van de media.
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
nance
Erelid

Ongelezen bericht door nance »

Valerie schreef:
lianne05 schreef: Kan het zijn dat de stafford nog meer opgefokt raakte toen de eingenaar het kleine hondje op zn arm nam? kleine hondje staat dus boven de stafford..Rangorde? :19:
Ja dat kan een ongelovelijke trigger zijn tot aanvallen :wink: Daarom durf ik mijn kleinste ook eigenlijk niet op te tillen. Ik ga er liever voor staan of tussen staan als ik iets niet vertrouw.
Wat een onzin. Als ik een staff reu op mijn kleine hondje zie afsprinten dan til ik hem ook op. Liever optillen als in 1 keer dood laten schudden. Die reuen wonen tegen over elkaar, hebben hetzelfde territorium en dat gaat gewoon niet samen. Reden temeer om ze uit elkaar te houden. Die staff was al opgerfokt en die heeft een punt gemaakt tegenover het kleine witje. De volgende keer dat ze elkaar zien is het weer knokken...
Afbeelding
smoekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): JH

Ongelezen bericht door smoekie »

nance schreef:
Valerie schreef:
lianne05 schreef: Kan het zijn dat de stafford nog meer opgefokt raakte toen de eingenaar het kleine hondje op zn arm nam? kleine hondje staat dus boven de stafford..Rangorde? :19:
Ja dat kan een ongelovelijke trigger zijn tot aanvallen :wink: Daarom durf ik mijn kleinste ook eigenlijk niet op te tillen. Ik ga er liever voor staan of tussen staan als ik iets niet vertrouw.

Misschien dat jij geen dergelijke ervaringen hebt, en het daarom afdoet als onzin. Maar onzin is het zeer zeker niet. Of het te maken heeft met dat een andere hond dan wbt rangorde boven de ander staat als je die optilt weet ik niet. Wat ik wel weet is dat als de 3 jacks bij elkaar zijn (2 zusjes en een andere, maar wel alle 3 samen opgegroeid) en er wordt er 1 opgetilt ongeacht welke de 2 zusjes jacks hoorndol worden en naar de ander die je in de armen hebt toe blijven springen, en zodra je die weer op de grond zet ze toch een soort van aanvalshouding (is het niet , maar lijkt erop) hebben en de haren rechtovereind komen.

Dat is niet alleen het geval bij hen 3en, maar ook als mijn nichtje haar hondje toevallig meeneemt, en ik die optil. Bij ons is het denk ik meer een soort van jaloezie denk ik, zeker weten doe ik het natuurlijk niet, maar ik weet wel zeker dat het honden wel degelijk kan triggeren en wat de reden is, tja die kan ik ook niet geven, maar het is zeer zeker geen onzin. :mrgreen:
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

smoekie schreef:
Dat is niet alleen het geval bij hen 3en, maar ook als mijn nichtje haar hondje toevallig meeneemt, en ik die optil. Bij ons is het denk ik meer een soort van jaloezie denk ik, zeker weten doe ik het natuurlijk niet, maar ik weet wel zeker dat het honden wel degelijk kan triggeren en wat de reden is, tja die kan ik ook niet geven, maar het is zeer zeker geen onzin. :mrgreen:
Het optillen kan ook wel wat van opwinding o.i.d triggeren, maar ik vind dat toch echt het probleem van degene met de hond die daardoor getriggerd wordt. Vera heeft het ook gehad hoor, als ik Saar optilde werd ze heel opgewonden. Haar zus hoorde bij haar op de grond, en als ik Saar neerzette ging ze haar ook, heel lief, uitgebreid begroeten zo van "ah daar ben je weer, gelukkig :cheer: ". Maar ik wil dat drukke gedrag dus niet hebben rondom een opgetilde Saar, of ander opgetild hondje, en ik verbied dat dus, klaar. Ophoepelen.
Ik heb ook weleens gehad dat ik Saar optilde voor een grommende aanstormende hele grote hond, en dat die baas dan ging roepen dat ik niet op moest tillen want daar reageerde haar hond op bladiebla. Ja, jouw probleem dan dus, denk ik dan.
Vooralsnog is Saar een stuk veiliger bij mij op de arm als een hond echt aan komt rennen om te grijpen, dan als ik haar op de grond laat staan.
Afbeelding
nance
Erelid

smoekie schreef:
Valerie schreef:

Misschien dat jij geen dergelijke ervaringen hebt, en het daarom afdoet als onzin. Maar onzin is het zeer zeker niet. Of het te maken heeft met dat een andere hond dan wbt rangorde boven de ander staat als je die optilt weet ik niet. Wat ik wel weet is dat als de 3 jacks bij elkaar zijn (2 zusjes en een andere, maar wel alle 3 samen opgegroeid) en er wordt er 1 opgetilt ongeacht welke de 2 zusjes jacks hoorndol worden en naar de ander die je in de armen hebt toe blijven springen, en zodra je die weer op de grond zet ze toch een soort van aanvalshouding (is het niet , maar lijkt erop) hebben en de haren rechtovereind komen.

Je hebt het nu over eigen honden, ja die hebben een rangorde tov elkaar. Honden die elkaar buiten tegen komen hebben geen rangorde tov elkaar. Ze hebben wel een bepaalde status.

Als ik mijn hond op til dan bescherm ik die en dan kun jij hoog en laag springen, maar niemand pakt mijn hondje.
Als ik in mijn eigen groep een hond op til, krijg ik dezelfde reacties als jij beschrijft. Het hondje van je nichtje wordt dan door jou opgetilt en dan lok je zelf die reactie uit.
Afbeelding
Felix
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door Felix »

Hiero ook een hele lieve Labrador, die echt werkelijk geen 'mensen vlieg' kwaad doet ... Komt er een grommend Maltezertje in het aanzicht, dan werkt dat ook hier als een rode lap op een stier, en duikt ze er bovenop om dat Maltezertje eens flink te grazen te nemen ...

En las ergens in dit topic, dat er een tuinfeest aanstaande is, met een heleboel mensen die geen hond gewend zijn, en dus er opzich ook geen rekening mee houden dat er een viervoeter rond loopt die wel eens dan de benen kan nemen ...

Zo'n zelfde voorval heb ik zelf ook gehad. Leuk feestje, veel mensen en iemand laat de voordeur openstaan, en toevallig loopt er een oude mevrouw voorbij met een grommend Maltezertje ... 1 + 1 = Kwaaje Labrador .. Echter, kwam het niet zover dat er een poot o.i.d. eraf gebeten werdt, het arme beessie kreeg wel een flinke knauw in de kont en een gebutst ego .. Dus, nu ben ik zekers ook een slechte 'hondenbaas' ?

Ik kan ook nergens uit de man zijn verhaal opmaken, dat hij het probeerd goed te praten, wat ik er wel eropuit maak, is dat hij zich probeert te verondschuldigen ... En om ook eerlijk te zijn, als ik b.v. hier door het park loop, en zo'n Maltezertje begint te grommen naar een 'grotere hond' dan wordt dat altijd met de mantel der liefde bedekt, en altijd als 'leuk' bestempeld, iets wat ik zelf helemaal niet leuk vindt, want ik mag dan weer 30 kilo aan hond in bedwang gaan zien te houden, omdat die het niet pikt omdoor een klein wit hondje toegegromt te worden (nogal een zeer dominant typje!) ...

Dus, het is naar mijn idee een twee spel .. Die Maltezer eigenaren moeten hun hondjes eens fatsoenlijk gaan opvoeden (zie die hondjes maar heel erg weinig bij hondencurssen e.d.), en die Stafford baasjes .. Nah, daar geldt eigenlijk praktisch het zelfde voor, die zouden ook eens wat meer moeten doen, dan het rondje om het huis en ook eens op cursus gaan met die hondjes (zie ook die eigenlijk nooit op een hondenschool) ..
mercedes2803 schreef:Fouten maken is menselijk maar je dan ZO uit durven te laten in de KRANT notabene???? Het zou me niet verbazen dat die baas straks ook nog shaggie rollend voorbij komt op Hart van Nederland :roll:
Kranten willen nog wel eens het verhaal van iemand die ze intervieuwen verdraaien, en naar eigen dunk opschrijven in de krant, dus jij zegt A .. En er wordt na een gedraai B duidelijk gemaakt ;)
Ik zou me KAPOT schamen als mijn hond dit zou doen....
Ik zou het niet in mijn kop halen om aan de krant te vertellen dat er geen kwaad in mijn hond zit en dat het andere hondje gromde. Mijn hond is in de ogen van dat witte hondje en zijn baas namelijk wel degelijk het vleesgeworden kwaad want dat hondje mist een poot.
Ja, komop laten we een hetze beginnen tegen iedere Stafford baas die we tegenkomen. Dus iets genuanceerder mag wel, iedere hond kan bijten, en iedere hond is tot hele verschrikkelijke dingen in staat, en dat geldt ook voor b.v. een Maltezertje ...
Nee....je kunt nu draaien en lullen wat je wilt Anne, deze vent is niet pluis.
Toch grappig dat je een profiel kan schetsten van iemand, aan de hand van een krantenartikel, is een baantje als profielschetser bij de politie niet iets voor je ?
Als jouw hond het pootje van een andere hond afbijt dan ga jij ook met je kop in de krant? Tuurlijk :ok:
Als mijn hond zoiets zou doen, dan zou ik zekers niet met mijn kop in de krant gaan staan, wat ik wel zou doen ..

Ohja, als laatste nog .. Als ik door het park loop, en er is een andere (onbekende) hond in het zicht, gaat ze hier aan de lijn, en de tegenpartij om het maar even zo te noemen krijgt de vraag of ze het ook eventjes wilt doen, aangezien ik hier geen lieverd mee voer voor andere honden ;)
thom
Zeer actief
Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
Contacteer:

Ongelezen bericht door thom »

Mijn 1e echte eigen hond, was een herplaatser een JR
2e hond een Herder x Rottweiler
mijn hond nu een Rottweiler.
Afbeelding
Felix
Zeer actief
Contacteer:

Nanna schreef:
Felix schreef: Dus iets genuanceerder mag wel, iedere hond kan bijten, en iedere hond is tot hele verschrikkelijke dingen in staat, en dat geldt ook voor b.v. een Maltezertje ...

Tot wat voor "verschrikkelijke dingen" is een malthezertje in staat? :denken:

Het is mischien geen Maltezertje, maar ik kom regelmatig op een woonwagenkampje hier in de buurt, en daar lopen altijd van die Chiuaua's (wel meer als 1), en die hebben altijd de gemene gewoonte om letterlijk in je broekspijpen te gaan hangen .. En reken maar dat je die kleine tandjes voelt, dat zijn net kleine scherpe stileto's!

Maar aan je reactie te proeven, zit jij in een net zo erge fase als dat naar jullie / jouw mening die Stafford eigenaar .. Iedere hond, hoe groot of klein ook, het is en blijft een roofdier ;)
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita

Ongelezen bericht door Valerie »

Moos schreef:
smoekie schreef:
Het optillen kan ook wel wat van opwinding o.i.d triggeren, maar ik vind dat toch echt het probleem van degene met de hond die daardoor getriggerd wordt. Vera heeft het ook gehad hoor, als ik Saar optilde werd ze heel opgewonden. Haar zus hoorde bij haar op de grond, en als ik Saar neerzette ging ze haar ook, heel lief, uitgebreid begroeten zo van "ah daar ben je weer, gelukkig :cheer: ". Maar ik wil dat drukke gedrag dus niet hebben rondom een opgetilde Saar, of ander opgetild hondje, en ik verbied dat dus, klaar. Ophoepelen.
Ik heb ook weleens gehad dat ik Saar optilde voor een grommende aanstormende hele grote hond, en dat die baas dan ging roepen dat ik niet op moest tillen want daar reageerde haar hond op bladiebla. Ja, jouw probleem dan dus, denk ik dan.
Vooralsnog is Saar een stuk veiliger bij mij op de arm als een hond echt aan komt rennen om te grijpen, dan als ik haar op de grond laat staan.
Ik begrijp dat als de hond al getriggerd is je dan optilt voor veiligheid. Ik had het over de situatie voor de trigger er was :wink: Ik weet van mijn bull terrier dat hij een keer kwispelend bij een pup was, die konden het goed vinden samen. Eigenaar wilde verder, tilde de pup op en mn bull terrier ging meteen over in kill mode, absoluut geen vrolijk gekwispel meer. Kijk als een hond al uitvalt oid dan snap ik het optillen ook zeker wel.
Verder (andere quote van je) vind ik ook zeker niet dat ze kunnen zeggen dat deze hond niets doet :wink: Komt denk ik ook erg vervelend over op de eigenaar van het gebeten hondje.
Felix
Zeer actief
Contacteer:

Valerie schreef:
Moos schreef:
smoekie schreef:
Ik begrijp dat als de hond al getriggerd is je dan optilt voor veiligheid. Ik had het over de situatie voor de trigger er was :wink: Ik weet van mijn bull terrier dat hij een keer kwispelend bij een pup was, die konden het goed vinden samen. Eigenaar wilde verder, tilde de pup op en mn bull terrier ging meteen over in kill mode, absoluut geen vrolijk gekwispel meer. Kijk als een hond al uitvalt oid dan snap ik het optillen ook zeker wel.
Verder (andere quote van je) vind ik ook zeker niet dat ze kunnen zeggen dat deze hond niets doet :wink: Komt denk ik ook erg vervelend over op de eigenaar van het gebeten hondje.
Als je een hond gaat optillen, dan plaats je hem fysiek boven de ander uit, dan vat de ander op, als een lagere plaats, en dat kan natuurlijk niet!

Dus daarop moet actie ondernomen worden ;)
nance
Erelid

Felix schreef:Als je een hond gaat optillen, dan plaats je hem fysiek boven de ander uit, dan vat de ander op, als een lagere plaats, en dat kan natuurlijk niet!

En dat klopt niet. Buiten hebben ze geen rangorde tov elkaar. Jij hebt te zorgen dat jouw hond geen overlast bezorgd bij wie dan ook, dus ook bij een baas die zijn hond optilt. Ik heb nu een hondje van 3 kg in opvang en echt wel dat ik die meer bescherm dan Rambo van 6 kg. Rambo redt zich prima bij jouw hond, maar het kleintje niet. Die neem ik dan bij me en jouw hond heeft haar dan maar met rust te laten. Dan is er geen hond die tegen mij opspringt hoor....
Afbeelding
Felix
Zeer actief
Contacteer:

nance schreef:
Felix schreef:Als je een hond gaat optillen, dan plaats je hem fysiek boven de ander uit, dan vat de ander op, als een lagere plaats, en dat kan natuurlijk niet!

En dat klopt niet. Buiten hebben ze geen rangorde tov elkaar. Jij hebt te zorgen dat jouw hond geen overlast bezorgd bij wie dan ook, dus ook bij een baas die zijn hond optilt. Ik heb nu een hondje van 3 kg in opvang en echt wel dat ik die meer bescherm dan Rambo van 6 kg. Rambo redt zich prima bij jouw hond, maar het kleintje niet. Die neem ik dan bij me en jouw hond heeft haar dan maar met rust te laten. Dan is er geen hond die tegen mij opspringt hoor....
Dan zou ik als ik jou was, eens wat vaker op van die hondenveldjes gaan kijken, dat is nou echt dé plaats waar het 9 van de 10x mis gaat .. En waar door .. Juustem, omdat ze vaak denken om de kleinere hond op te moeten gaan tillen, waardoor dat hondje nog zwaarder de spreekwoordelijke "dé lul" is ;)

En even terzijde .. een hond van 6 kilo gaat het niet redden tegenover een hond van 30 kilo ;)
Frenk
Zeer actief
Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu

Ongelezen bericht door Frenk »

Felix schreef:Dus, nu ben ik zekers ook een slechte 'hondenbaas' ?
Ja. Als je een hond hebt die gaatjes maakt, dan heb je er maar voor te zorgen dat in zo'n situatie zelfs een per ongeluk open gelaten deur niet tot problemen kan leiden. Jouw verantwoordelijkheid.
Ik kan ook nergens uit de man zijn verhaal opmaken, dat hij het probeerd goed te praten, wat ik er wel eropuit maak, is dat hij zich probeert te verondschuldigen ...
Helemaal, maar dan ook helemaal niet. Ik snap werkelijk niet dat je dat er ook maar in de verste verte in kunt lezen.
Dus, het is naar mijn idee een twee spel .. Die Maltezer eigenaren moeten hun hondjes eens fatsoenlijk gaan opvoeden (zie die hondjes maar heel erg weinig bij hondencurssen e.d.)
:roll:
De Maltezer in dit verhaal (om maar even weg te blijven bij de vreselijk kortzichtige generalisaties van jou) heeft absoluut niets gedaan om een amputatie te verdienen. En over hoe opgevoed hij al dan niet was kun jij al helemaal niet oordelen. Bah!
Kranten willen nog wel eens het verhaal van iemand die ze intervieuwen verdraaien, en naar eigen dunk opschrijven in de krant, dus jij zegt A .. En er wordt na een gedraai B duidelijk gemaakt ;)
Het is "interviewen" en nee, dat mag nou juist niet. Daar is zelfs een Raad voor de Journalistiek voor en mensen die vinden dat ze onheus behandeld zijn, kunnen hun klacht daar neerleggen. En reken maar dat dat serieus genomen wordt.
Toch grappig dat je een profiel kan schetsten van iemand, aan de hand van een krantenartikel, is een baantje als profielschetser bij de politie niet iets voor je ?
Toch dapper dat uitgerekend jij iemand anders hierop aan durft te spreken :ok:
Als mijn hond zoiets zou doen, dan zou ik zekers niet met mijn kop in de krant gaan staan, wat ik wel zou doen ..
Nou?
Ohja, als laatste nog .. Als ik door het park loop, en er is een andere (onbekende) hond in het zicht, gaat ze hier aan de lijn, en de tegenpartij om het maar even zo te noemen krijgt de vraag of ze het ook eventjes wilt doen, aangezien ik hier geen lieverd mee voer voor andere honden ;)
Als ik hier in het losloopbos loop, dan ga ik er in principe van uit dat mensen daar niet met agressieve honden komen. Als iemand me vriendelijk vraagt om mijn hond aan te lijnen, dan doe ik dat uiteraard graag.
Afbeelding
Frenk
Zeer actief

Je doet alsof dat een normale standaard reactie is voor elke hond, maar dat is dus niet zo. Mijn hond heeft die neiging gelukkig al niet, maar de eerste keer dat hij over zoiets opgewonden zou gaan lopen doen, dan mag hij fijn even wieberen. Geen gedoe.
Afbeelding
Frenk
Zeer actief

Felix schreef:Dan zou ik als ik jou was, eens wat vaker op van die hondenveldjes gaan kijken, dat is nou echt dé plaats waar het 9 van de 10x mis gaat .. En waar door .. Juustem, omdat ze vaak denken om de kleinere hond op te moeten gaan tillen, waardoor dat hondje nog zwaarder de spreekwoordelijke "dé lul" is ;)
En wat gek dan toch dat ik met mijn hond nou nooit van dat soort situaties mee maak :ok:
Afbeelding
nance
Erelid

Felix schreef:
nance schreef:

Dan zou ik als ik jou was, eens wat vaker op van die hondenveldjes gaan kijken, dat is nou echt dé plaats waar het 9 van de 10x mis gaat .. En waar door .. Juustem, omdat ze vaak denken om de kleinere hond op te moeten gaan tillen, waardoor dat hondje nog zwaarder de spreekwoordelijke "dé lul" is ;)

En even terzijde .. een hond van 6 kilo gaat het niet redden tegenover een hond van 30 kilo ;)
Mijn JR van 6 kg redt het wel bij een hond van 30 kg, want die kent de normale hondentaal. Zolang er gewoon contact is, is er niets aan de hand. Ze laat zich niet opjagen door die groters en snauwt ze indien nodig af. Door haar uitstraling wordt ze niet gepakt....

Over dat oppakken, het hangt er vanaf hoe je oppakt. Als je oppakt uit onzekerheid omdat er misschien wel wat kan gebeuren, ja dan springen ze tegen je op. Pak je op als zelfzekere baas om je hond te beschermen is er echt geen hond die tegen je op springt.
Bij de eerste gaat het fout, bij de tweede niet. Het beroerde is dat je bij die honden uitlaat veldjes altijd die eersten ziet.
Afbeelding
Rhiannon
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rhiannon »

Ik kan me zomaar voorstellen dat de hondeneigenaar niet in hart van nederland gaat zeggen dat zijn hond een gestoorde gek is.

Ik krijg in ieder geval een raar gevoel als iemand zegt dat de andere hond dan zwaar de lul is.
Het komt bij mij over als of je er trots op bent dat je hond zo is .

Ik heb mijn hond ook weleens opgetild omdat ie niet echt sociaal is en geen enkele hond die haar dan grijpt zonder eerst langs mij te moeten.
Felix
Zeer actief
Contacteer:

Frenk schreef:
Felix schreef:Dus, nu ben ik zekers ook een slechte 'hondenbaas' ?
Ja. Als je een hond hebt die gaatjes maakt, dan heb je er maar voor te zorgen dat in zo'n situatie zelfs een per ongeluk open gelaten deur niet tot problemen kan leiden. Jouw verantwoordelijkheid.
Wees niet bang, die verantwoordelijkheid neem ik wel degelijk, echter .. Ik heb geen ogen in mijn rug zitten, en als je een huis vol met pubers hebt, dan blijft van zelf die voordeur wel eens open staan ...

Maar goed, in jouw wereldje is alles perfect, jij hebt waarschijnlijk de meest goed opgevoede hond van Nederland, die werkelijk geen vlieg kwaad doet ...
Ik kan ook nergens uit de man zijn verhaal opmaken, dat hij het probeerd goed te praten, wat ik er wel eropuit maak, is dat hij zich probeert te verondschuldigen ...
Helemaal, maar dan ook helemaal niet. Ik snap werkelijk niet dat je dat er ook maar in de verste verte in kunt lezen.
Ik lees het er ook niet erin, sommige klaarblijkelijk wel ...
Dus, het is naar mijn idee een twee spel .. Die Maltezer eigenaren moeten hun hondjes eens fatsoenlijk gaan opvoeden (zie die hondjes maar heel erg weinig bij hondencurssen e.d.)
:roll:
De Maltezer in dit verhaal (om maar even weg te blijven bij de vreselijk kortzichtige generalisaties van jou) heeft absoluut niets gedaan om een amputatie te verdienen. En over hoe opgevoed hij al dan niet was kun jij al helemaal niet oordelen. Bah!
Als ik hier zo de doorsnee Maltezer neem, de hondjes die dus hier aan de overkant van de weg in het park rondlopen, is 99% niet opgevoed .. Dat zijn meer een soort van surogaat kindertjes ...
Het is "interviewen" en nee, dat mag nou juist niet. Daar is zelfs een Raad voor de Journalistiek voor en mensen die vinden dat ze onheus behandeld zijn, kunnen hun klacht daar neerleggen. En reken maar dat dat serieus genomen wordt.
Ach, er zal heus wel ergens tekst terug te vinden zijn, of uitspraken die de man gedaan heeft, maar als je ze uit de context haalt van het verhaal, dan kun je een compleet ander beeld schetsen als je dat wilt ...
Toch dapper dat uitgerekend jij iemand anders hierop aan durft te spreken :ok:
Ik schets geen beeld van een persoon waarvan ik zijn verhaal lees in een krant. Ik schets wel een beeld van mensen, die met honden door een park lopen, en die maar alles goed vinden wat hun hond wel of niet doet .. Nogal een verschilletje lijkt me ;)
Als ik hier in het losloopbos loop, dan ga ik er in principe van uit dat mensen daar niet met agressieve honden komen. Als iemand me vriendelijk vraagt om mijn hond aan te lijnen, dan doe ik dat uiteraard graag.
Hoevaak ik wel niet in de bossen hier met honden van andere mensen in de rondte gelopen heb, terwijl de persoon waarvan die hond is, op kilometers afstand loopt te roepen en te gillen dat zijn hond nu maar eens moet komen ... Ik ben de tel daarin kwijt geraakt, en ja .. Dat zijn zeer regelmatig die leuke kleine hondjes ;)
Felix
Zeer actief
Contacteer:

Frenk schreef:
Felix schreef:Dan zou ik als ik jou was, eens wat vaker op van die hondenveldjes gaan kijken, dat is nou echt dé plaats waar het 9 van de 10x mis gaat .. En waar door .. Juustem, omdat ze vaak denken om de kleinere hond op te moeten gaan tillen, waardoor dat hondje nog zwaarder de spreekwoordelijke "dé lul" is ;)
En wat gek dan toch dat ik met mijn hond nou nooit van dat soort situaties mee maak :ok:
Ik ook niet .. Kom niet meer op die veldjes, teveel mensen die denken dat hun kleine hond leuk met een groep grotere honden gaat spelen (als nieuwe buitenstaander), en mede daardoor iets te veel gezeur en gekeuvel mee gemaakt ;)

En op zo'n clubje kwebbelende huisvrouwen die onder het mom van fifie even uitlaten gezellig een veredeld theekransje houden op zon veld, dat kan me al helemaal gestolen worden :smile:
Rhiannon
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rhiannon »

:mrgreen: dat dacht ik nu ook .
Frenk
Zeer actief

Felix schreef:Hoevaak ik wel niet in de bossen hier met honden van andere mensen in de rondte gelopen heb, terwijl de persoon waarvan die hond is, op kilometers afstand loopt te roepen en te gillen dat zijn hond nu maar eens moet komen ... Ik ben de tel daarin kwijt geraakt, en ja .. Dat zijn zeer regelmatig die leuke kleine hondjes ;)
:smile: :smile: :smile:
Afbeelding
Felix
Zeer actief
Contacteer:

Nanna schreef:
Felix schreef:
Als je een hond gaat optillen, dan plaats je hem fysiek boven de ander uit, dan vat de ander op, als een lagere plaats, en dat kan natuurlijk niet!

Heel juist. :mrgreen:
Die actie bestaat er uit dat ik de hond die meent mij agressief te moeten bespringen als ik mijn teckel optil, een trap tegen zijn muil geef die hem doet suizebollen.
:ok:
Aaah, mooi .. Dan kunnen we gelijk een aangifte doen wegens dierenmishandeling :ok:
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”