Hiero ook een hele lieve Labrador, die echt werkelijk geen 'mensen vlieg' kwaad doet ... Komt er een grommend Maltezertje in het aanzicht, dan werkt dat ook hier als een rode lap op een stier, en duikt ze er bovenop om dat Maltezertje eens flink te grazen te nemen ...
En las ergens in dit topic, dat er een tuinfeest aanstaande is, met een heleboel mensen die geen hond gewend zijn, en dus er opzich ook geen rekening mee houden dat er een viervoeter rond loopt die wel eens dan de benen kan nemen ...
Zo'n zelfde voorval heb ik zelf ook gehad. Leuk feestje, veel mensen en iemand laat de voordeur openstaan, en toevallig loopt er een oude mevrouw voorbij met een grommend Maltezertje ... 1 + 1 = Kwaaje Labrador .. Echter, kwam het niet zover dat er een poot o.i.d. eraf gebeten werdt, het arme beessie kreeg wel een flinke knauw in de kont en een gebutst ego .. Dus, nu ben ik zekers ook een slechte 'hondenbaas' ?
Ik kan ook nergens uit de man zijn verhaal opmaken, dat hij het probeerd goed te praten, wat ik er wel eropuit maak, is dat hij zich probeert te verondschuldigen ... En om ook eerlijk te zijn, als ik b.v. hier door het park loop, en zo'n Maltezertje begint te grommen naar een 'grotere hond' dan wordt dat altijd met de mantel der liefde bedekt, en altijd als 'leuk' bestempeld, iets wat ik zelf helemaal niet leuk vindt, want ik mag dan weer 30 kilo aan hond in bedwang gaan zien te houden, omdat die het niet pikt omdoor een klein wit hondje toegegromt te worden (nogal een zeer dominant typje!) ...
Dus, het is naar mijn idee een twee spel .. Die Maltezer eigenaren moeten hun hondjes eens fatsoenlijk gaan opvoeden (zie die hondjes maar heel erg weinig bij hondencurssen e.d.), en die Stafford baasjes .. Nah, daar geldt eigenlijk praktisch het zelfde voor, die zouden ook eens wat meer moeten doen, dan het rondje om het huis en ook eens op cursus gaan met die hondjes (zie ook die eigenlijk nooit op een hondenschool) ..
mercedes2803 schreef:Fouten maken is menselijk maar je dan ZO uit durven te laten in de KRANT notabene???? Het zou me niet verbazen dat die baas straks ook nog shaggie rollend voorbij komt op Hart van Nederland
Kranten willen nog wel eens het verhaal van iemand die ze intervieuwen verdraaien, en naar eigen dunk opschrijven in de krant, dus jij zegt A .. En er wordt na een gedraai B duidelijk gemaakt
Ik zou me KAPOT schamen als mijn hond dit zou doen....
Ik zou het niet in mijn kop halen om aan de krant te vertellen dat er geen kwaad in mijn hond zit en dat het andere hondje gromde. Mijn hond is in de ogen van dat witte hondje en zijn baas namelijk wel degelijk het vleesgeworden kwaad want dat hondje mist een poot.
Ja, komop laten we een hetze beginnen tegen iedere Stafford baas die we tegenkomen. Dus iets genuanceerder mag wel, iedere hond kan bijten, en iedere hond is tot hele verschrikkelijke dingen in staat, en dat geldt ook voor b.v. een Maltezertje ...
Nee....je kunt nu draaien en lullen wat je wilt Anne, deze vent is niet pluis.
Toch grappig dat je een profiel kan schetsten van iemand, aan de hand van een krantenartikel, is een baantje als profielschetser bij de politie niet iets voor je ?
Als jouw hond het pootje van een andere hond afbijt dan ga jij ook met je kop in de krant? Tuurlijk

Als mijn hond zoiets zou doen, dan zou ik zekers niet met mijn kop in de krant gaan staan, wat ik wel zou doen ..
Ohja, als laatste nog .. Als ik door het park loop, en er is een andere (onbekende) hond in het zicht, gaat ze hier aan de lijn, en de tegenpartij om het maar even zo te noemen krijgt de vraag of ze het ook eventjes wilt doen, aangezien ik hier
geen lieverd mee voer voor andere honden