Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

wettelijk aanspakelijk of niet???

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

blondie
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door blondie »

dobervriendin schreef:
indiera schreef:reina telt dit ook ondanks dat beide honden los liepen, dacht dat verschil uitmaakte .
Haar hond heeft de teckel opgejaagd en zij is dus aansprakelijk dat deze situatie is gebeurt.
Ze had haar hond beter kunnen aanlijnen dan was het niet haar schuld geweest.
Als dan de teckel wat gedaan had had zij de eigenaar van de teckel aansprakelijk kunnen stellen.
gaat dat echt zo...
als ik niet zie dat er een teckel staat of een andere hond die bang is... en 1 van mij wil gaan kennismaken... hond schrikt blaft grauwt en zet het op een rennen en in baldadigheid gaat er 1 van mij achteraan...
... ik moet zeggen dat dat me echt is overkomen in de nacht... :roll: ...
voelde me knap lullig ik hond weer bij me de ander had ik al aangelijnt voor dat onoverzichtelijke stuk.. en naar de eigenaren geroepen om te vragen of alles ok was.. niets aan de hand en no hard feelings... mensen wonen naast me in de flat en die teckel is wat eh... verbaal., en angstig.. maar schuwt ook niet om luid blaffend op ze af te rennen..
geven en nemen soms ook hoor... en nog komen we elkaar soms tegen.. en dan proberen zij te voorkomen dat de teckel blaffend op die van mij af komt.. teckel loopt eigenlijk ook altijd los.. en die van mij negeren het maar... ze kennen haar inmiddels denk ik :mrgreen:

dan ben ik blij met mensen hier in mijn buurt die ook een beetje eigen hand in boezem steken als het onverhoopt tot een conflict of akefietje leidt..
tekkel
Erelid
Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door tekkel »

Moos schreef:
tekkel schreef:
sjaak-k schreef:Oh, en zolang zowel die man als jouw vriendin/kennis niet weet wat de beweegreden van de herder was vindt ik het helemaal niet onverstandig om hem een gedragstest te laten doen, sterker nog, als het mijn hond was zou ik dit laten doen. Moet er niet aan denken dat het volgende week een kind is...
waardoor haar herder opgefokt raakte en de tekkel weer greep en eree schude.
Klinkt in mijn oren als iets meer dan een honden gevechtje onderling...
En het is ook de schuld van de tekkel, want die blafte en had het lef om weg te rennen :denken:
Nou ja, slim is anders van de bazen van de Teckel ook natuurlijk. Uiteraard is dat geen excuus om de Teckel te bijten!, maar Saar gaat dus aan de lijn of op de arm bij voornamelijk Duitse Herders en Mechelaars, omdat ze daar piepend voor weg gaat schieten. Tja, nee, opzich doet ze niks, maar het triggert wel bij heel veel honden naar gedrag. Zoals ik het lees beet deze Teckel overigens ook nog eerst de Herder, ook niet handig met je mini hondje....
Bijten gaat dan hoe dan ook te ver, vind ik natuurlijk ook, maar het was ook geen handige actie van de Teckelbazen om die hond op de Herder af te laten lopen, aan laten blaffen, en dan weg laten rennen. Als je dat weet van je kleine hondje moet je daarin ook je verantwoordelijkheid nemen vind ik. Al is het alleen maar omdat je dus geen kapot hondje wil :wink:
Ik reageer een beetje laat, maar ik was ff weg :wink:

Ik zie werkelijk niet wat de tekkel fout deed, behalve in eerste instantie een beetje blaffen. Van pure verrassing omdat ze daar ineens die herder zag staan, schat ik. Ik zie ook niet waar de tekkel het eerst beet, zoals jij schrijft. En dat de tekkel wegrent als de herder haar opjaagt lijkt me ook niet te voorkomen. Beetje 'blaming the victim' :wink:
Ze staat op 2 meter afstand en opeens hoor ze geblaf.
Hond draait zich om en ziet op een paar meter afstand een tekkel staan blaffen naar ons.
Ze rent erop af en de tekkel zet het op een gillen en rent weg.

Baasjes rennen en zei dus op de fiets achter de honden aan, uiteindelijk ziet ze (net op de weg naast het bos) de tekkel haar hond (waarschijnlijk uit angst) bijten in haar poot en daarop bijt de herder terug.
ze hapt en laat weer los zo een paar keer.
Toen ze bij ze was heeft ze De tekkel beschermd door bij hem te gaan staan en haar hond ide zich niet liep pakken (waarschijnlijk mishandeld??) kwam toen niet in de buurd, de eigenaar kwam eraan en begon te gillen en schelden en wilde mijn vriendin slaan, waardoor haar herder opgefokt raakte en de tekkel weer greep en eree schude.
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
blondie
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door blondie »

tekkel schreef:
Moos schreef:
tekkel schreef:
sjaak-k schreef:Oh, en zolang zowel die man als jouw vriendin/kennis niet weet wat de beweegreden van de herder was vindt ik het helemaal niet onverstandig om hem een gedragstest te laten doen, sterker nog, als het mijn hond was zou ik dit laten doen. Moet er niet aan denken dat het volgende week een kind is...
Klinkt in mijn oren als iets meer dan een honden gevechtje onderling...
En het is ook de schuld van de tekkel, want die blafte en had het lef om weg te rennen :denken:
Nou ja, slim is anders van de bazen van de Teckel ook natuurlijk. Uiteraard is dat geen excuus om de Teckel te bijten!, maar Saar gaat dus aan de lijn of op de arm bij voornamelijk Duitse Herders en Mechelaars, omdat ze daar piepend voor weg gaat schieten. Tja, nee, opzich doet ze niks, maar het triggert wel bij heel veel honden naar gedrag. Zoals ik het lees beet deze Teckel overigens ook nog eerst de Herder, ook niet handig met je mini hondje....
Bijten gaat dan hoe dan ook te ver, vind ik natuurlijk ook, maar het was ook geen handige actie van de Teckelbazen om die hond op de Herder af te laten lopen, aan laten blaffen, en dan weg laten rennen. Als je dat weet van je kleine hondje moet je daarin ook je verantwoordelijkheid nemen vind ik. Al is het alleen maar omdat je dus geen kapot hondje wil :wink:

Ik zie werkelijk niet wat de tekkel fout deed, behalve in eerste instantie een beetje blaffen. Van pure verrassing omdat ze daar ineens die herder zag staan, schat ik. Ik zie ook niet waar de tekkel het eerst beet, zoals jij schrijft. En dat de tekkel wegrent als de herder haar opjaagt lijkt me ook niet te voorkomen. Beetje 'blaming the victim' :wink:
Hond draait zich om en ziet op een paar meter afstand een tekkel staan blaffen naar ons.

Baasjes rennen en zei dus op de fiets achter de honden aan, uiteindelijk ziet ze (net op de weg naast het bos) de tekkel haar hond (waarschijnlijk uit angst) bijten in haar poot en daarop bijt de herder terug.
Toen ze bij ze was heeft ze De tekkel beschermd door bij hem te gaan staan en haar hond ide zich niet liep pakken (waarschijnlijk mishandeld??) kwam toen niet in de buurd, de eigenaar kwam eraan en begon te gillen en schelden en wilde mijn vriendin slaan, waardoor haar herder opgefokt raakte en de tekkel weer greep en eree schude.
Er is ook al geschreven dat de teckel nauwelijks verwondingen heeft
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

tekkel schreef:

:wink:

Zoals ik al zei vind ik uiteraard het niet correct dat de Herder de Teckel op kon jagen, en later kon bijten, terwijl de baas geen controle over die Herder had. Maar ik blijf er ook bij dat het van de Teckelbaasjes geen slimme actie is om je Teckel eerst een Herder aan te laten blaffen, en zodra de Herder dan aan komt rennen, hem uit angst laten peren.
Het lijkt me dat de Teckel niet voor het eerst angstig gereageerd zal hebben op een andere, grote, hond, en ik vind als je weet dat je hondje angstig reageert door weg te rennen je daar zelf ook op moet letten.
Dat doe ik dus ook met Saar.

Bij opjagen is er een partj die opjaagt, maar ook een partij die zich op laat jagen. Moos rende bijvoorbeeld gewoon niet weg als zo'n Herder op hem af kwam gerend, en dan ging het gewoon goed. Saar peert 'm, en dat gaat niet goed. En tuuuuuuurlijk moet je je hond onder controle hebben zodat hij dus niet op gaat jagen, maar als je weet dat je een klein hondje hebt dat nogal makkelijk opjaagbaar is, vind ik dat ook iets om rekening mee te houden, en dat hondje dus niet zomaar zelf even een Herder aan te laten blaffen. Of je in je recht staat of niet, of geen schuld hebt of niet, doet er m.i ook niet zoveel toe. Je wilt je hondje niet stuk hebben, en de manier om dat te voorkomen is niet je makkelijk op te jagen hondje het helemaal zelf uit te laten zoeken, vind ik :wink:

Ik zeg dus niet dat ik het 'de schuld' vind van de Teckel, zeker niet. Ik zeg alleen dat ik dat niet zoveel uit vind maken als je hond dus stuk is, wat je als baas eventueel had kunnen voorkomen door je bange hondje niet het zelf te laten regelen.
Afbeelding
tekkel
Erelid

Moos schreef:Ik zeg dus niet dat ik het 'de schuld' vind van de Teckel, zeker niet. Ik zeg alleen dat ik dat niet zoveel uit vind maken als je hond dus stuk is, wat je als baas eventueel had kunnen voorkomen door je bange hondje niet het zelf te laten regelen.
Wat ik ervan begreep stonden de honden ineens oog-in-oog. De tekkel blafte, waarop de herder de achtervolging inzet. Wanneer moet je hem dan optillen?
Ineens bijt de tekkel de herder. Jaja, staat de tekkel dan ineens stil om die herder te bijten? Dat geloof je toch zelf niet? Die herder zal de tekkel hebben ingehaald en laten stoppen, of omgestoten of whatever :19:

Ik probeer mijn tekkel ook altijd te beschermen. Maar ik ga haar niet van tevoren optillen als ik een herder aan zie komen. In de helft van de gevallen gebeurt er niets, en in de andere helft van de gevallen komt die herder ineens op haar afgestormd. En ja, vaak rent ze dan gillend weg voordat ik iets kan doen :wink:
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
Moos
Zeer actief

tekkel schreef:
Ik probeer mijn tekkel ook altijd te beschermen. Maar ik ga haar niet van tevoren optillen als ik een herder aan zie komen. In de helft van de gevallen gebeurt er niets, en in de andere helft van de gevallen komt die herder ineens op haar afgestormd. En ja, vaak rent ze dan gillend weg voordat ik iets kan doen :wink:
En dat is dan een verschil in hoe wij daarmee omgaan denk ik :wink:
Als het heel duidelijk is met wat voor honden het vaak mis gaat met je kleine hondje, dan ga ik geen risico meer nemen. Ik heb Saar een paar keer van het fietspad aan het begin van de duinen moeten vissen omdat ze het hele duin uitgejaagd was, en dat vond ik wel genoeg :wink:
Ik let dus heel goed op de houding van de Herder in kwestie, en zie ik maar iets van fixeren of sluipen (in tegenstelling tot Herders die gewoon gemoedelijk hobbelen of wat op zichzelf of met vriendjes rennen/spelen) dan gaat Saar de lucht in. Daar houdt ze niks aan over, aan zo'n opjaagsessie mogelijk wel. Tegenwoordig komt ze i.p.v weg te rennen zelf al naast me staan dan zo van "help baas". Dat vind ik zelf toch vele malen prettiger dan dat ze zich op laat jagen.
En zoals ik eerder ook al zei, het zal gaan om een paar keer per jaar dat ik haar dan optil, want lang niet alle Herders fixeren/sluipen natuurlijk.

Maar goed, dat is natuurlijk een hele persoonlijke keuze :wink:
Afbeelding
Maria
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maria »

Ik zal als schadebehandelaar zou de claim afwijzen. Er is geen sprake van onrechtmatige daad maar van (verwachte) gedragingen van de beesten onderling. Beiden niet aan de riem (ook al is het een losloop gebied). Ik zal niet gaan uitbetalen als AVP verz.

groet Maria
Kyra-
Zeer actief

Ongelezen bericht door Kyra- »

dobervriendin schreef:Toevallig werk ik in de schade verzekeringen.

De hond van jou vriendin valt onder haar WA verz.
Ze kan het gewoon indienen.
De eigenaar van de teckel moet haar op papier aansprakelijk stellen voor de geleden schade. Deze brief moet de eigenaar van de teckel met de rekening van de DA aan jou vriendin geven.
Jou vriendin vult een schadeformulier in en stuurt die samen met de brief en de rekening op naar haar WA verz.
Alle correspodentie over deze zaak gaat rechtstreeks naar de eigenaar van de teckel en jou vriendin blijft ook geinformeerd.
Het is zo dat als ze het indient ze geen meer premie gaat betalen maar ze moet even kijken of ze een eigen risico heeft.
Het eigen risico gaat van het schadebedrag af en wat dan nog overblijft zou de verz. betalen. Het eigen risico moet jou vriendin dus zelf betalen aan de eigenaar van de teckel.

Mochten er nog vragen zijn kun je altijd een bptje sturen of een mail.
Ik weet niet bij welke Mij of Ass knt je werk maar het is nog altijd zo dat je als verzekerde en mede verzekerde ten aller tijden schade moet beperken. De Mij zal dit niet uitbetalen om de dood eenvoudige rede dat beide honden los liepen tenzij de herder vast liep en oops lijntje brak. Het is wel is waar een losloop gebied maar daar geldt alleen dat de honden vrij mogen lopen Mits.... blah blah ... het los laten lopen van de honden gebeurd wel op eigen risico en dat gaat de Mij echt niet voldoen. Het zou anders zijn als de hond in tuin los loopt en iemand komt de afgesloten tuin in en word gebeten dan heb je kans dat het vergoed word tenzij je een mooi bordje heb incl art. dan heb je kans dat je niets hoeft te betalen.
Si vis pacem, para bellum
sky
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border collies en mechelse herders.
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door sky »

Moos schreef:
tekkel schreef:

:wink:

Zoals ik al zei vind ik uiteraard het niet correct dat de Herder de Teckel op kon jagen, en later kon bijten, terwijl de baas geen controle over die Herder had. Maar ik blijf er ook bij dat het van de Teckelbaasjes geen slimme actie is om je Teckel eerst een Herder aan te laten blaffen, en zodra de Herder dan aan komt rennen, hem uit angst laten peren.
Het lijkt me dat de Teckel niet voor het eerst angstig gereageerd zal hebben op een andere, grote, hond, en ik vind als je weet dat je hondje angstig reageert door weg te rennen je daar zelf ook op moet letten.
Dat doe ik dus ook met Saar.

Bij opjagen is er een partj die opjaagt, maar ook een partij die zich op laat jagen. Moos rende bijvoorbeeld gewoon niet weg als zo'n Herder op hem af kwam gerend, en dan ging het gewoon goed. Saar peert 'm, en dat gaat niet goed. En tuuuuuuurlijk moet je je hond onder controle hebben zodat hij dus niet op gaat jagen, maar als je weet dat je een klein hondje hebt dat nogal makkelijk opjaagbaar is, vind ik dat ook iets om rekening mee te houden, en dat hondje dus niet zomaar zelf even een Herder aan te laten blaffen. Of je in je recht staat of niet, of geen schuld hebt of niet, doet er m.i ook niet zoveel toe. Je wilt je hondje niet stuk hebben, en de manier om dat te voorkomen is niet je makkelijk op te jagen hondje het helemaal zelf uit te laten zoeken, vind ik :wink:

Ik zeg dus niet dat ik het 'de schuld' vind van de Teckel, zeker niet. Ik zeg alleen dat ik dat niet zoveel uit vind maken als je hond dus stuk is, wat je als baas eventueel had kunnen voorkomen door je bange hondje niet het zelf te laten regelen.
Tekkel is volgens de baasjes altijd al bang geweest voor grote honden en rent er altijd blaffend op af of vervolgens weg te rennen.

Mijn vriendin liep met loslopende hond en zag dus in de verte 2 mensen lopen ong. op 100 meter afstand zei roept haar hond en wil deze aanlijnen, niet voor de hond want die zag ze niet maar omdat ze niet weet hoe haar hond in het donker reageerd op vreemde mensen.
De eigenaars van de tekkel lopen rustig door en ineens komt die tekkel dus (voor de baasjes uit) rennen en blaffend op de herder af, herder rent er naartoe tekkel gild, jankt, blaft en rent weg.
Herder erachteraan.
Paar keer zijn ze gestopt en de herder heeft geblaft maar niet gedaan, net als de tekkel.
Iedere keer als de eigenaars of mijn vrienin bijna bij ze waren zette de tekkel het weer op het gillen en rennen (waarschijnlijk richting huis) en net het bos uit zag mijn vrienind die op de fiets was de tekkel haar herder bijten toen deze weer gestopt was (tekkel draaie om en beet 2x mis 1x raak) toen beet de herder terug, helaas was de herder zo opgefokt dat deze daarna loste en weer beet en loste en weer beet enz.
Waarschijnlijk waren het ook gewoon Te harde correctie beten want anders waren de verwondingen wel een stuk erger geweest.
sky
Zeer actief

ik heb er zelf van geleerd nooit mijn honden meer bij een klein hondje te laten ook niet bij bekende omdat mijn herder waarschijnlijk ook zo zou corrigeren wat ze ook bij een rottweiler heeft gedaan (wel een dominantie strijd) ik neem geen risico meer.
Kyra-
Zeer actief

Dus de herder wilde eigenlijk gewoon spelen en zag het als een spel, de teckel rende weg. Als ik het zo lees heeft de herder best goed gereageerd. Die eigenaars van die teckel hadden hem gewoon vast moeten houden ze WISTEN dat het ding bang was. Klaar.. en waarom zou jou vriendin voor die kosten opdraaien
Moos
Zeer actief

Kyra- schreef:Dus de herder wilde eigenlijk gewoon spelen en zag het als een spel, de teckel rende weg. Als ik het zo lees heeft de herder best goed gereageerd. Die eigenaars van die teckel hadden hem gewoon vast moeten houden ze WISTEN dat het ding bang was. Klaar.. en waarom zou jou vriendin voor die kosten opdraaien
Nou ja, je kan natuurlijk ook gewoon je Herder even onder controle hebben als hij 'm achter een bang hondje aanpeert.
Ik vind het persoonlijk een nare samenloop van omstandigheden als ik het zo lees. Ik vind dat de baasjes van de Teckel hun hondje niet blaffend op andere honden af moet laten rennen, en daarna gillend weg laten schieten, als ze dus weten dat hij dat doet.
Aan de andere kant moet je net zo goed je hond (Herder in dit geval) terug kunnen roepen als hij achter een klein gillend hondje aan wil. Sterker nog, de baas had hem al terug moeten kunnen roepen toen hij dat blaffende Teckeltje zag, dan had ze hem nog aan kunnen lijnen voordat er uberhaupt gerend en gejaagd werd.
Afbeelding
dobervriendin
Zeer actief
Mijn ras(sen): dobers en hollanders
Contacteer:

Ongelezen bericht door dobervriendin »

Kyra- schreef:
dobervriendin schreef:Toevallig werk ik in de schade verzekeringen.

De hond van jou vriendin valt onder haar WA verz.
Ze kan het gewoon indienen.
De eigenaar van de teckel moet haar op papier aansprakelijk stellen voor de geleden schade. Deze brief moet de eigenaar van de teckel met de rekening van de DA aan jou vriendin geven.
Jou vriendin vult een schadeformulier in en stuurt die samen met de brief en de rekening op naar haar WA verz.
Alle correspodentie over deze zaak gaat rechtstreeks naar de eigenaar van de teckel en jou vriendin blijft ook geinformeerd.
Het is zo dat als ze het indient ze geen meer premie gaat betalen maar ze moet even kijken of ze een eigen risico heeft.
Het eigen risico gaat van het schadebedrag af en wat dan nog overblijft zou de verz. betalen. Het eigen risico moet jou vriendin dus zelf betalen aan de eigenaar van de teckel.

Mochten er nog vragen zijn kun je altijd een bptje sturen of een mail.
Ik weet niet bij welke Mij of Ass knt je werk maar het is nog altijd zo dat je als verzekerde en mede verzekerde ten aller tijden schade moet beperken. De Mij zal dit niet uitbetalen om de dood eenvoudige rede dat beide honden los liepen tenzij de herder vast liep en oops lijntje brak. Het is wel is waar een losloop gebied maar daar geldt alleen dat de honden vrij mogen lopen Mits.... blah blah ... het los laten lopen van de honden gebeurd wel op eigen risico en dat gaat de Mij echt niet voldoen. Het zou anders zijn als de hond in tuin los loopt en iemand komt de afgesloten tuin in en word gebeten dan heb je kans dat het vergoed word tenzij je een mooi bordje heb incl art. dan heb je kans dat je niets hoeft te betalen.
Ik ga er verder niet over in discussie ik geef alleen mijn kennis door en de persoon in kwestie moet doen wat hij/zij er mee wil doen.
Groetjes van Dobervriendin haar en hollanders Haru en Kandalf
tineke

Ongelezen bericht door tineke »

Kyra- schreef:Dus de herder wilde eigenlijk gewoon spelen en zag het als een spel, de teckel rende weg. Als ik het zo lees heeft de herder best goed gereageerd. Die eigenaars van die teckel hadden hem gewoon vast moeten houden ze WISTEN dat het ding bang was. Klaar.. en waarom zou jou vriendin voor die kosten opdraaien
Ja en omdat hij enkel wilde spelen werd er direct bij mensen in de buurt de politie gebeld en gaf de eigenaresse van de herder aan de kosten van evt. schade te zullen betalen :ok:
Doe ik ook altijd als mijn honden willen spelen op voorhand zeg ik al evt. kosten zijn voor mij :pffff:
Laatst gewijzigd door tineke op 06 mei 2009 18:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Moos
Zeer actief

tineke schreef: Die ik ook altijd als mijn honden willen spelen op voorhand zeg ik al evt. kosten zijn voor mij :pffff:
:smile: :smile: :smile:
Afbeelding
Kyra-
Zeer actief

tineke schreef:
Ja en omdat hij enkel wilde spelen werd er direct bij mensen in de buurt de politie gebeld en gaf de eigenaresse van de herder aan de kosten van evt. schade te zullen betalen :ok:
Doe ik ook altijd als mijn honden willen spelen op voorhand zeg ik al evt. kosten zijn voor mij :pffff:
En jij vind het nog steeds vreemd dat ik kwaad kan worden op het moment dat de grotere honden de schuld krijgen en die kleine het nooit gedaan hebben? Ik denk dat wanneer de eigenaar van de herder had geweten wat haar rechten zijn en wat er werkelijk gebeurd was nooit zo snel schuld bekend zou hebben.
tineke

Ongelezen bericht door tineke »

Kyra- schreef:
tineke schreef:
En jij vind het nog steeds vreemd dat ik kwaad kan worden op het moment dat de grotere honden de schuld krijgen en die kleine het nooit gedaan hebben? Ik denk dat wanneer de eigenaar van de herder had geweten wat haar rechten zijn en wat er werkelijk gebeurd was nooit zo snel schuld bekend zou hebben.
Nou wat er werkelijk gebeurd is weten zowel jij als ik niet want we zijn er niet bij geweest, en dit ss een via via verhaal en we weten hoe die in de regel verlopen :wink:
Wel geloof ik geen snars van het feit dat er niets gebeurd is ,geen druppele bloed een eigenaresse die bereid is om een rekening te betalen maar toch de politie de andere dag aan de deur vind me een aanlijngebod.
En dat in de randstad waar ze het in de regel druk zat hebben.
D
Kyra-
Zeer actief

Zou ook zo kunnen zijn dat ze de teckel niet gezien heeft althans de verwondingen maar uitgaande op het verhaal op dat tijdstip verteld. De vrouw zei de volgende dag dat de teckel eigenlijk niets heeft alleen geschrokken was
sky
Zeer actief

De tekkel heeft wel degelijk wonden maar gelukkig niet wat je zou verwachten van een hond die aangevallen is.
Hij heeft een aantal bijtwonden waar net door is gebeten dus niet met kracht, ze zijn apsoluut niet diep maar echt net door.
Dit hoorde ze van de eigenaar van de tekkel.

Er was ok wel bloed bij maar het was gelijk gestopt met bloeden, echt verwondingen die honden ook kunnen hebben als ze elkaar even goed (te hard) corrigeren zonder te vechten.
tekkel
Erelid

sky schreef:De tekkel heeft wel degelijk wonden maar gelukkig niet wat je zou verwachten van een hond die aangevallen is.
Hij heeft een aantal bijtwonden waar net door is gebeten dus niet met kracht, ze zijn apsoluut niet diep maar echt net door.

Er was ok wel bloed bij maar het was gelijk gestopt met bloeden, echt verwondingen die honden ook kunnen hebben als ze elkaar even goed (te hard) corrigeren zonder te vechten.
Sorry hoor, maar ik vind het 1 groot kletsverhaal :roll:
Als ik jouw verhaal lees op blz 1 en dat vergelijk met de toevoegingen die je er later allemaal bijzet, dan klopt er helemaal niets meer van.
*Ellen*

Ongelezen bericht door *Ellen* »

Een aantal bijtwonden ? Woeps.
Al zie je aan de buitenkant maar een klein gaatje, dan kan het toch een fikse ontsteking geven. Een tand kan er diep in gaan hoor.
sky
Zeer actief

*Ellen* schreef:Een aantal bijtwonden ? Woeps.
Al zie je aan de buitenkant maar een klein gaatje, dan kan het toch een fikse ontsteking geven. Een tand kan er diep in gaan hoor.
als je het goed schoonhoud gaat het niet ontsteken hoor.
Heb hier tussen mijn eigen honden verschillende keren gevechten gehad waarbij gaten kwamen kijken, daar ga ik niet voor naar de dierenarts hoor en het is altijd goed gekomen.
sky
Zeer actief

tekkel schreef:
sky schreef:De tekkel heeft wel degelijk wonden maar gelukkig niet wat je zou verwachten van een hond die aangevallen is.

Sorry hoor, maar ik vind het 1 groot kletsverhaal :roll:
Als ik jouw verhaal lees op blz 1 en dat vergelijk met de toevoegingen die je er later allemaal bijzet, dan klopt er helemaal niets meer van.
Wat klopt er niet?

De eigenaar van de tekkel heeft verteld dat er niets meer te zien is (de plek van de wondjes is geschoren) van de wondjes alleen dat er korstjes op zitten.
Er is niets gehecht oid en alleen schoongemaakt en de hond heeft AB gekregen voor een paar dagen.
Verder rent, speelt hij weer gelijk de volgende morgen (was savonds gebeurd)
Gos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Gos »

sky schreef:
*Ellen* schreef:Een aantal bijtwonden ? Woeps.
als je het goed schoonhoud gaat het niet ontsteken hoor.
Heb hier tussen mijn eigen honden verschillende keren gevechten gehad waarbij gaten kwamen kijken, daar ga ik niet voor naar de dierenarts hoor en het is altijd goed gekomen.
Het kan niet alleen onstekingen geven, het kan afhankelijk van de plaats van de beet ook interne schade aanrichten. Helaas weet ik uit ervaring dat ook die soms door dierenartsen over het hoofd gezien wordt.
asani
Zeer actief

Ongelezen bericht door asani »

Wat een muggezifterij de 1 leest nog slechter als de ander :jank:
Je schrijft dat maar er zal vast wel iets anders gebeurt zijn :blah: :blah:
word er dan gezegd.
Een ieder is verantwoordelijk voor zijn hond weet je dat je tekkel angst heeft voor grote honden en erop af rent en blaft doe hem dan aan een lange lijn.
Heb je een hond waar je twijfels bij hebt of hij/zij los kan doe die aan de lange lijn.
Doe je dit niet dan dien je er bij stil te staan dat het wel eens mis kan gaan.
Het is nu voor beide honden nog "goed "afgelopen maar het had ook anders gekund.

Groetjes Rian,Ijuba,Fynn en Asani
asani
Zeer actief

Ongelezen bericht door asani »

Wat een muggezifterij de 1 leest nog slechter als de ander :jank:
Je schrijft dat maar er zal vast wel iets anders gebeurt zijn :blah: :blah:
word er dan gezegd.
Een ieder is verantwoordelijk voor zijn hond weet je dat je tekkel angst heeft voor grote honden en erop af rent en blaft doe hem dan aan een lange lijn.
Heb je een hond waar je twijfels bij hebt of hij/zij los kan doe die aan de lange lijn.
Doe je dit niet dan dien je er bij stil te staan dat het wel eens mis kan gaan.
Het is nu voor beide honden nog "goed "afgelopen maar het had ook anders gekund.

Groetjes Rian,Ijuba,Fynn en Asani
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”