Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Wanneer vindt jij een hond mager?

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

jip007
Erelid
Mijn ras(sen): naakthonden .
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door jip007 »

greatdane schreef: Bij inspanning zie ik graag wat ribben en natuurlijk veel spieren. :mrgreen:
Afbeelding
Bijna 90kg,maar geen gram vet teveel.
mooi :ok: doet me denken aan PBtje , die zat ook zo strak in haar vel , daar zag je ook zo mooi de bespiering . Dat zal je bij Oops nooit gaan zien met haar XXL jas aan :wink:
Afbeelding
Knuffies van Flirtje, Sophietje, Pommelien en Splinter.
greatdane
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Dog-Wolfspitz
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door greatdane »

jip007 schreef: mooi :ok: doet me denken aan PBtje , die zat ook zo strak in haar vel , daar zag je ook zo mooi de bespiering . Dat zal je bij Oops nooit gaan zien met haar XXL jas aan :wink:
PB was mede daarom ook echt mijn favo,hoewel ik Oops ook mooi vind,hoor :wink:
Afbeelding
Bruno 07-05-2012-*16-10-2012
Jippie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chinese Naakthond, Peruaanse Naakthond Middenslag, Poedel Middenslag, Podenco.
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door Jippie »

Ik vind dat je de laatste ribben wel moet zien, en dus ook heel duidelijk moet voelen en dan daarbij een super gespierd lichaam. Is een hond iets te dik dan vind ik dat al zo zonde, twee van mijn honden hebben het ook wel eens gehad hoor. De een heeft heel veel haar, en dus zie je het niet direct, maar opeens was ze te spekkig! Ze is nu weer super droog. De ander is echt heel snel te dik. Moet zeggen dat wat ik te dun vind ook wel veranderd als je zelf een dunne hond hebt, Madam is een tijd echt mager geweest. Nu keek ik pas eens foto's terug van toen ze een maand of 6/7 was, en ik schrok er best wel van. Maar dat zijn gewoon fases, en komt uiteindelijk wel weer goed. Ze is nu heel mooi, misschien nog wat botterig op bepaalde plekken, maar verder lekker strak in haar vel met flinke dijen! :mrgreen:

Zoals hier was Madam voor het mooie wel een tikkeltje te dun.
Afbeelding

Nu is ze zo, en als je haar toen zo in beweging zag kon je de ribben echt heel goed tellen :wink:
Afbeelding

En dan Quapa, die heeft wel een beetje last van het jojo-effect. Nu is ze echt te dik, al is ze alweer dunner dan ze was hoor. Dit was eind januari, en hier mocht ze na rust van een gebroken rib eindelijk weer eens rennen, vandaar dat ze zo aangekomen was.
Afbeelding

Maar het mooiste is ze natuurlijk zo
Afbeelding
Afbeelding
Jippie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chinese Naakthond, Peruaanse Naakthond Middenslag, Poedel Middenslag, Podenco.
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door Jippie »

jip007 schreef:
greatdane schreef: Bij inspanning zie ik graag wat ribben en natuurlijk veel spieren. :mrgreen:
Afbeelding
mooi :ok: doet me denken aan PBtje , die zat ook zo strak in haar vel , daar zag je ook zo mooi de bespiering . Dat zal je bij Oops nooit gaan zien met haar XXL jas aan :wink:
Mooi! Het lijkt wel een paard tijdens/na training :wink:
Afbeelding
Ennath
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising BC x Friese Stijfkop: Iara
Newfounlander met klein beetje Lab: Komo
Hoogbejaarde teckel: Sjoske
En binnenkort: Digna!

Ongelezen bericht door Ennath »

jip007 schreef:
Ennath schreef: Hij is dertien geworden en afgemaakt ivm een gebroken schouderblad nadat hij aangereden werd door een gek in een Jeep illegaal crossend in een natuurgebied.
Langdurig revalideren was geen optie meer voor hem.
mooie leeftijd :ok:

wat ik me alleen afvraag , als hij elkedag mee ging naar je werk , En 5 keer per week 50/60 kilometer naast de fiets moest lopen . Kan ik me zo voorstellen dat je na 60 kilometer niet nog eens een lange boswandeling ging maken met hem. Misschien heb ik het mis hoor , maar ik zou het wel heel triest vinden als mijn honden alleen in het weekend feest konden vieren.
Nou een lange boswandeling zat er sowieso niet in.
De bossen rond Almere moesten toen nog aangeplant worden. :mrgreen:
Maar we woonden toen aan de oever van het Weerwater (dat toen nog geen naam had) en liepen vaak op de braakliggende terreinen richting wat nu Almere Buiten is (maar toen nog niet eens op de tekentafel bestond).
Die terreinen waren grote vlaktes met heuvels/dalen, sloten, plassen, rietkragen en miljoenen konijnen.
Een paradijs voor honden.

Ik werkte in de popmuziek industrie (de industrie, niet een bandje) en had dus hele rare -vaak nachtelijke- werktijden.
Geen 9 tot 5 / 40 uur per week baantje.
Ik was dus overdag veel thuis en ving dan naast mijn eigen hond nog andere honden op.
Met die meute ging ik dan dagelijks wandelen.
Het klinkt nu, in deze tijd, als een gevaarlijke onmogelijkheid.
Maar toen vonden we het heel gewoon.
Enne.....
Ik liep vanuit huis de vlakte op, en dan kon je zonder verkeer doorlopen tot ..... :19:
Misschien wel tot Lelystad, maar zo ver ben ik nooit gekomen.
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Ik heb graag dat je minimaal 3 of meer ribben ziet. Toch zijn allebei de honden nu net een tikje dikker en dat vind ik zelf ook wel mooi staan. Ergens denk ik dat ze nu perfect op gewicht zitten voor hun lichaam. Dat ondanks dat je niet zoveel rib ziet als ik eigenlijk het mooist vind
:wink:
Afbeelding
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door M@scha »

ik hou ook van strakke hondjes. met lola lukt dat niet zo goed maar ze blijft wel mooi slank. met sam gaat het een stuk makkelijker.

spiertjes wil ik zien! en 1 of 2 ribjes ook

Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
jip007
Erelid
Mijn ras(sen): naakthonden .

Ongelezen bericht door jip007 »

sirene schreef: Ik vind trouwens ook dat veel mensen zich wel erg snel zorgen maken over het te mager zijn van hun hond terwijl ik veel minder vaak mensen hoor over het te vet zijn van hun hond.
ik ben er zo 1 , maar niet bij de nakers hoor , Blow vind ik mooi als je zijn 2 achterste ribben ziet. Bij de doggen is het een beetje de angst dat ze dan wat mankeren. Vroeger heb ik een blauwe en een gele gehad die ik niet dikker kreeg en natuurlijk PBtje die niet de dikste was. Ze zijn alle 3 vroeg overleden , daarom maak ik me een beetje zorgen om Eagle , zit gewoon in mijn kop :wink:
Afbeelding
Knuffies van Flirtje, Sophietje, Pommelien en Splinter.
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

sirene schreef:Ik vind te mager of niet afhangen van de hond zelf. Zijn bespiering, zijn activiteit en natuurlijk het ras.
Een hond die flink bespierd is maar wel een aantal (of in beweging alle) ribben laat zien vind ik niet te mager.
Wat ik wel zorgwekkend vind is die hondje die je ziet lopen zonder enkele bespiering. Van die hele vlakke dijtjes...
Ben van Aimee vind ik prachtig op die foto.
Ik vind trouwens ook dat veel mensen zich wel erg snel zorgen maken over het te mager zijn van hun hond terwijl ik veel minder vaak mensen hoor over het te vet zijn van hun hond. Op dit forum heb ik maar heel zelden een hond gezien die echt te mager zou zijn en veeeel vaker een hond die ik te vet vind.
Als je bij een kale of gladharige hond in beweging of op hun zij liggend nooit iets van een rib ziet issie gewoon te dik. Te vet is ongezond voor een hond en het maakt hem minder vitaal.
Ik vind het onnatuurlijk en lelijk om een hond maar zoveel te voeren omdat je zelf (of je omgeving) geen ribbetjes wilt zien.
Danku :mrgreen: :ok:
vom Grubenländer-Schupo
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door vom Grubenländer-Schupo »

renee-uk schreef:omdat de meeste DA's honden die naar mijn mening goed op gewicht zijn te mager vinden en honden die naar mijn idee te dik zijn goed.

Nou idd! En probeer dan als fokker die mensen dan maar weer eens duidelijk te maken dat het echt beter is voor een jonge Duitse herder dat ie schraal gehouden wordt..
Ik heb het al zo vaak meegemaakt, als wij kennis maken met kopers zitten we vaak uren te kletsen,
je probeert, zeker onervaren mensen, toch het een en ander bij te brengen, ze voor te bereiden en ze op de gevaren te wijzen van o.a. een te zware pup.
Als ze de pup dan op komen halen doen wij daar altijd een brochure bij, waarin het zelfde nog eens uitvoerig staat beschreven.
Enige tijd later sturen ze je dan foto's toe van een veel te dikke pup. :oohja:
Als je ze daar dan voorzichtig op aanspreekt en ze nogmaals wijst op de gevaren,
hoor je 9 van de 10 keer, ja maar onze dierenarts zei.....
:blah:
greatdane
Zeer actief

Jippie schreef:
jip007 schreef:
Afbeelding
Mooi! Het lijkt wel een paard tijdens/na training :wink:
Dank je :wink:
Afbeelding
Brigitte
Zeer actief

Ongelezen bericht door Brigitte »

Tamara. schreef:
Ons een beetje misleiden he :boos: :boos: Ik schrok me echt dood van die foto.
Ben je het wel met me eens dat als hij er normaal zo uitzag zoals op de eerste foto, zonder in te ademen of andere dingen waardoor de normale fysieke toestand vertekend, wel erg mager of zelfs te mager is?
Solly :N: :mrgreen: ik schrok ook toen ik de foto erna zag haha, maar je ziet zijn ruggegraat niet en normaal volgens mij wel als ze zo mager zouden zijn zou je die ook wel zien toch?

En ja, als hij er zo zoals op foto 1 had bijgestaan had niet goed geweest nee :wink:

Hier nog 1 van hem,

Afbeelding
Youp
Zeer actief

Ongelezen bericht door Youp »

Ik heb Diesel van de week gewogen en hij zit op 66kg. Misschien is een kilo of 2 minder mooier. Toen hij 61 woog vond ik hem te schraal en nu weer iets te dik. Ik ben verder geen miereneuker hoor :mrgreen:

66 kilo
Afbeelding

61 kilo
Afbeelding
Groetjes Kim en een poot van Diesel en Zahra
Afbeelding
Ennath
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising BC x Friese Stijfkop: Iara
Newfounlander met klein beetje Lab: Komo
Hoogbejaarde teckel: Sjoske
En binnenkort: Digna!

Ongelezen bericht door Ennath »

61 kilo vind ik mooi, 66 te dik.
Maar zie eens over hoe weinig verschil we het hebben.
Een maand slecht weer en erg druk, dus minder beweging, kan dat verschil al uitmaken.
En een zomertje lekker lopen met hetzelfde portie voer en hij is weer even mooi.

Gewicht zegt overigens niet alles.
Als Diesel 66 kg spieren had gehad was hij misschien wel mooier (in mijn ogen dan, hè) dan met 61 kilo schraal gewicht. :wink:
Youp
Zeer actief

Ongelezen bericht door Youp »

Ennath schreef:61 kilo vind ik mooi, 66 te dik.
Maar zie eens over hoe weinig verschil we het hebben.
Een maand slecht weer en erg druk, dus minder beweging, kan dat verschil al uitmaken.
En een zomertje lekker lopen met hetzelfde portie voer en hij is weer even mooi.

Gewicht zegt overigens niet alles.
Als Diesel 66 kg spieren had gehad was hij misschien wel mooier (in mijn ogen dan, hè) dan met 61 kilo schraal gewicht. :wink:
Mijn da vond hem nu ook op het randje. Het advies: echt niet dikker!
Hij krijgt juist meer beweging dan vorig jaar. We hebben er een hond bij en hij speelt nu veel meer. Wel heeft hij een paar weken prednison gehad in december en daardoor waren al zijn spieren verdwenen en was hij 5 kilo afgevallen.
Straks als Ralf weer gaat hardlopen gaan de honden 2 keer per week mee. Na mijn bevalling gaan we ook weer meer fietsen.
Groetjes Kim en een poot van Diesel en Zahra
Afbeelding
Aphraell
Zeer actief

Ongelezen bericht door Aphraell »

Ik wil bij stilstand iig geen ribben zien...
greatdane
Zeer actief

Youp schreef:Ik heb Diesel van de week gewogen en hij zit op 66kg. Misschien is een kilo of 2 minder mooier. Toen hij 61 woog vond ik hem te schraal en nu weer iets te dik. Ik ben verder geen miereneuker hoor :mrgreen:
Hij heeft een andere bouw als mijn dog,maar ook ik vind(van wat ik zo zie) hem met die 61kg mooier. :wink:
Afbeelding
Winston
Actief
Mijn ras(sen): Rottweiler, Mechelse Herder

Ongelezen bericht door Winston »

Rhiannon schreef:Ik krijg net te horen dat mijn hus te licht is uhm 8 kilo voor 3 maanden :jank:
Afbeelding
ik vind haar wel mooi :jank:
Ik vind haar er niet echt mager uit zien.
Rhiannon
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rhiannon »

Ze is ook niet te mager vind ik :denken:
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”