mooigreatdane schreef: Bij inspanning zie ik graag wat ribben en natuurlijk veel spieren.![]()
Bijna 90kg,maar geen gram vet teveel.

Moderator: moderatorteam
mooigreatdane schreef: Bij inspanning zie ik graag wat ribben en natuurlijk veel spieren.![]()
Bijna 90kg,maar geen gram vet teveel.
Mooi! Het lijkt wel een paard tijdens/na trainingjip007 schreef:mooigreatdane schreef: Bij inspanning zie ik graag wat ribben en natuurlijk veel spieren.![]()
Bijna 90kg,maar geen gram vet teveel.doet me denken aan PBtje , die zat ook zo strak in haar vel , daar zag je ook zo mooi de bespiering . Dat zal je bij Oops nooit gaan zien met haar XXL jas aan
Nou een lange boswandeling zat er sowieso niet in.jip007 schreef:mooie leeftijdEnnath schreef: Hij is dertien geworden en afgemaakt ivm een gebroken schouderblad nadat hij aangereden werd door een gek in een Jeep illegaal crossend in een natuurgebied.
Langdurig revalideren was geen optie meer voor hem.![]()
wat ik me alleen afvraag , als hij elkedag mee ging naar je werk , En 5 keer per week 50/60 kilometer naast de fiets moest lopen . Kan ik me zo voorstellen dat je na 60 kilometer niet nog eens een lange boswandeling ging maken met hem. Misschien heb ik het mis hoor , maar ik zou het wel heel triest vinden als mijn honden alleen in het weekend feest konden vieren.
ik ben er zo 1 , maar niet bij de nakers hoor , Blow vind ik mooi als je zijn 2 achterste ribben ziet. Bij de doggen is het een beetje de angst dat ze dan wat mankeren. Vroeger heb ik een blauwe en een gele gehad die ik niet dikker kreeg en natuurlijk PBtje die niet de dikste was. Ze zijn alle 3 vroeg overleden , daarom maak ik me een beetje zorgen om Eagle , zit gewoon in mijn kopsirene schreef: Ik vind trouwens ook dat veel mensen zich wel erg snel zorgen maken over het te mager zijn van hun hond terwijl ik veel minder vaak mensen hoor over het te vet zijn van hun hond.
Dankusirene schreef:Ik vind te mager of niet afhangen van de hond zelf. Zijn bespiering, zijn activiteit en natuurlijk het ras.
Een hond die flink bespierd is maar wel een aantal (of in beweging alle) ribben laat zien vind ik niet te mager.
Wat ik wel zorgwekkend vind is die hondje die je ziet lopen zonder enkele bespiering. Van die hele vlakke dijtjes...
Ben van Aimee vind ik prachtig op die foto.
Ik vind trouwens ook dat veel mensen zich wel erg snel zorgen maken over het te mager zijn van hun hond terwijl ik veel minder vaak mensen hoor over het te vet zijn van hun hond. Op dit forum heb ik maar heel zelden een hond gezien die echt te mager zou zijn en veeeel vaker een hond die ik te vet vind.
Als je bij een kale of gladharige hond in beweging of op hun zij liggend nooit iets van een rib ziet issie gewoon te dik. Te vet is ongezond voor een hond en het maakt hem minder vitaal.
Ik vind het onnatuurlijk en lelijk om een hond maar zoveel te voeren omdat je zelf (of je omgeving) geen ribbetjes wilt zien.
renee-uk schreef:omdat de meeste DA's honden die naar mijn mening goed op gewicht zijn te mager vinden en honden die naar mijn idee te dik zijn goed.
Dank jeJippie schreef:Mooi! Het lijkt wel een paard tijdens/na trainingjip007 schreef:mooigreatdane schreef: Bij inspanning zie ik graag wat ribben en natuurlijk veel spieren.![]()
Bijna 90kg,maar geen gram vet teveel.doet me denken aan PBtje , die zat ook zo strak in haar vel , daar zag je ook zo mooi de bespiering . Dat zal je bij Oops nooit gaan zien met haar XXL jas aan
Solly :N:Tamara. schreef:
Ons een beetje misleiden he![]()
Ik schrok me echt dood van die foto.
Ben je het wel met me eens dat als hij er normaal zo uitzag zoals op de eerste foto, zonder in te ademen of andere dingen waardoor de normale fysieke toestand vertekend, wel erg mager of zelfs te mager is?
Mijn da vond hem nu ook op het randje. Het advies: echt niet dikker!Ennath schreef:61 kilo vind ik mooi, 66 te dik.
Maar zie eens over hoe weinig verschil we het hebben.
Een maand slecht weer en erg druk, dus minder beweging, kan dat verschil al uitmaken.
En een zomertje lekker lopen met hetzelfde portie voer en hij is weer even mooi.
Gewicht zegt overigens niet alles.
Als Diesel 66 kg spieren had gehad was hij misschien wel mooier (in mijn ogen dan, hè) dan met 61 kilo schraal gewicht.
Hij heeft een andere bouw als mijn dog,maar ook ik vind(van wat ik zo zie) hem met die 61kg mooier.Youp schreef:Ik heb Diesel van de week gewogen en hij zit op 66kg. Misschien is een kilo of 2 minder mooier. Toen hij 61 woog vond ik hem te schraal en nu weer iets te dik. Ik ben verder geen miereneuker hoor![]()