Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

honden verscheuren kat voor ogen van vrouw met haar dochter.

Nieuws over dierenleed.
Niet geschikt voor jonge kinderen.

Moderator: moderatorteam

Fin
Zeer actief

Ongelezen bericht door Fin »

iones schreef:
MARC_S schreef: Ik geloof niet dat je mijn punt begrijpt. Duiven die in een hok zitten worden overigens ook niet gepakt :wink:
Mijn wijlen overbuurman had een grote volliere met rosella's. En iedere keer vond hij er een op z'n rug liggen, pootjes omhoog. Hij begreep er niets van. Ze waren toch neit ziek?
Op een dag begrepen ze waarom, toen zijn zoon zag, hoe een kat de volliere aanviel. Die vogels schrokken zich letterlijk kapot en dan lag er weer een dood. Overigens, die kat hebben ze gevangen en "zwemles gegeven". En die kat leerde niet zwemmen....
Heel begrijpelijk hoor, dat soort wreedheid :puker:
pammetje
Zeer actief

Ongelezen bericht door pammetje »

Moos schreef:
pammetje schreef:
Moos schreef:
pammetje schreef:nou hier heb ik geen kattenjagers
maar al zou dat wel zijn
ik ga mn tuin toch niet helemaal afschermen omdat andere mensen hun huisdieren niet bij houden
zou helemaal mooi worden
Nee stel je voor zeg; je laat je honden gewoon de katten uit de buurt grijpen; jouw tuin :pffff:

:roll:
heel de buurt heeft hier katten
en iedereen die ik spreek met die katten weet dat risico dat het mis kan gaan met honden en katten

ik heb een schutting van 2 meter hoog om heel mn tuin
moet ik nog prikdraad om heen spannen
stroomdraad misschien (o nee tuurlijk niet is zielig voor de katten he)
En omdat 'men' het risico weet zou jij het dus geen probleem, of in ieder geval geen probleem genoeg, vinden als jouw honden een kat vermooorden. :denken:
Mensen die hun hond los langs we weg hebben kennen ook de risico's en toch steek ik als de wiedeweerga over als ik zie dat een hond hoogstwaarschijnlijk de weg over zal komen rennen naar mijn honden toe. Risico's of niet, als ik een dode hond of kat kan voorkomen zal ik het doen.

Ik bedoel overigens niet dat je 6 meter hoog prikkeldraad zou moeten spannen :mrgreen: Maar de mentaliteit van "mijn tuin dusssss" vind ik het andere uiterste.
maar kom op zeg
ik vind het wel de omgedraaide wereld hoor
hier hebben ze ooit een vogeltje te pakken gehad
(niet om te doden maar om te spelen, waar het beestje niet tegen kan)
ik had mn achterdeur openstaan en ze liepen in en uit.
Ik hoorde het en ben meteen naar buiten gerend om het vogeltje te redden, (was uit het nest gevallen)
vogeltje leeft nog steeds en zit bij onze buren in hun voillere
dus het is niet zo dat ik alles laat doden wat bij mij in de tuin komt
maar ik ga toch niet heel mn tuin aanpassen voor andere dieren
Afbeelding
ik geniet van het leven
ik geniet van de zon
ik doe de deur open
en pleur van het balkon
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

pammetje schreef:
mijn hond is een tijd terug zelfs aangevallen door een kat die hier onder de auto uit kwam gevlogen
mag allemaal, katten die aggressief zijn los laten lopen
over mn tuin volschijten nog maar te zwijgen
zou wat zijn he
als iedereen ook zn hond maar buiten zou laten lopen
waarom dan katten wel?
Tja, dubbele moraal. De ene groep mag het wel en de andere niet. En wat de een om een bepaalde reden neit mag, mag de andere om dezelfde reden wel. En nee, het is niet correct.

Overigens, ik heb geen zogenaamde vechthonden. Bobbes is half friese stabij. En dat is een echte jachthond, en die ziet katten als een prooi. En vorig jaar oktober heeft ze een kat doodgebeten. Op eigen grondgebied. Wij wonen op het platteland, we kunnen de boel hier niet afzetten, dat is niet te betalen. En ik was het sowieso niet van plan, om een hoop geld in te steken. WAnt die katten zijn niet van mij, en ik heb er niet voor gekozen. Maar goed, die boer waar ze van zijn zal het ook niet echt boeien.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Ik leg Dapper toch ook niet aan een touw in de voortuin? :19: Elke reu die dan de voortuin in komt wordt gepakt. Maakt mij niet uit want het is mijn tuin. :denken: Moeten mensen maar hun hond bij zich houden en niet in mijn tuin laten komen. Echt, het idee alleen al vind ik persoonlijk bizar maar dat zal wel aan mij liggen merk ik. :pffff:
Afbeelding
iones
Zeer actief

christo schreef:
Ik begrijp dat hij pissig was ja. MAar dat iemand een dier zo kan doden kan ik niet begrijpen. Ik weet ook niet wat ik in zijn plaats zou hebben gedaan. Ik denk dat ik de kat op had laten halen door de dierenambulance, dan was hij weggeweest. De katten die hier rondlopen zijn van iemand die er toch niet naar omkijkt en die ze ongebreideld voort laat planten.

MAar goed. Zulke mensen heb je, die bestaan. En we krijgen ze de wereld ook niet uit. En je zult je kat daartegen moeten beschermen. Het is neit anders. En als je dat niet doet, en het loopt verkeerd met je kat af, moet je niet gaan zitten zeiken, want het is gewoon ook je eigen schuld.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

pammetje schreef: maar kom op zeg
ik vind het wel de omgedraaide wereld hoor
hier hebben ze ooit een vogeltje te pakken gehad
(niet om te doden maar om te spelen, waar het beestje niet tegen kan)
ik had mn achterdeur openstaan en ze liepen in en uit.
Ik hoorde het en ben meteen naar buiten gerend om het vogeltje te redden, (was uit het nest gevallen)
vogeltje leeft nog steeds en zit bij onze buren in hun voillere
dus het is niet zo dat ik alles laat doden wat bij mij in de tuin komt
maar ik ga toch niet heel mn tuin aanpassen voor andere dieren
Ja maar ja zo is het hele leven he?
Dat gedoe altijd over "maar het is niet mijn schuld" of "maar dat is de omgekeerde wereld". Zo werkt het nou eenmaal met heel veel dingen in het leven, helaas :wink:
Afbeelding
Mit
Zeer actief
Mijn ras(sen): Een Roemeense krielkip
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Mit »

MARC_S schreef:Ik leg Dapper toch ook niet aan een touw in de voortuin? :19: Elke reu die dan de voortuin in komt wordt gepakt. Maakt mij niet uit want het is mijn tuin. :denken: Moeten mensen maar hun hond bij zich houden en niet in mijn tuin laten komen. Echt, het idee alleen al vind ik persoonlijk bizar maar dat zal wel aan mij liggen merk ik. :pffff:
Het grappige is: Baasje van de kat en wijzelf zijn de enige die besef hebben van "mijn tuin".
Die kat is zich van geen kwaad bewust en de hond reageert op een sterke trigger. Beide partijen zijn dus absoluut niet schuldig.

Dat ik het oneens zou zijn met een baasje die de kat naar buiten laat wil niet zeggen dat ik dan maar de kat de dupe moet laten worden.
Wij hebben ons sufgezocht naar de kat destijds en iedereen laten weten dat als er een baasje zou aankloppen ze ze naar ons moesten doorsturen.

Niet omdat ik me zou willen verontschuldigen tegenover baasje maar omdat ik bezorgd was om die kat.
Afbeelding
iones
Zeer actief

christo schreef:
Dat zijn diezelfde types die roofvogels vergiftigen - valken die hun postduiven pakken op kilometers afstand van hun huis :roll:, nee hoor, die zijn zeer zielig :roll:

Maar goed, volgens jouw definitie ben ik een stomme sukkel die haar katten buiten laat lopen :ok: dus het is goed met je :wink:
En je bent ook nog eens vreselijk egoistisch. WAnt anderen hebben het gedaan als jouw kat iets overkomt. Maar daarentegen als jouw kat ergens anders iets aanricht, dan ben je niet thuis "want jij wilt jouw kat de vrijheid geven want anders is het zo zielig".
laeken
Zeer actief

iones schreef:
MARC_S schreef: Ik geloof niet dat je mijn punt begrijpt. Duiven die in een hok zitten worden overigens ook niet gepakt :wink:
Mijn wijlen overbuurman had een grote volliere met rosella's. En iedere keer vond hij er een op z'n rug liggen, pootjes omhoog. Hij begreep er niets van. Ze waren toch neit ziek?
Op een dag begrepen ze waarom, toen zijn zoon zag, hoe een kat de volliere aanviel. Die vogels schrokken zich letterlijk kapot en dan lag er weer een dood. Overigens, die kat hebben ze gevangen en "zwemles gegeven". En die kat leerde niet zwemmen....
En jij vindt dit normaal? Jij geeft precies de tendens aan die ik bedoel. Lekker mollen want de eigenaar let er niet op. Ik heb ook volieres met duurdere vogels dan rosella's en ik neem dus mijn maatregelen. Als ik een kattenprobleem heb gaat er schrikdraad om. Als hier de sperwer komt, laatst een vogel door gepakt, maak ik een boom met cd's erin. Ze kunnen niet tegen die lichtflitsen. Als mijn duiven achterna gezeten worden door een havik sluit ik ze een week op en trekt die vogel door. Raampjes open in een duivenhok las ik net. Als de kat erin kan kunnen de duiven er dus ook uit. Er zijn genoeg manieren om je eigen dieren te beschermen. Is het geen kat dan is het wel een uil of marter dus als je e vogels niet wil beschermen kan je aan de gang blijven met uitmoorden van dieren :kotz:
Afbeelding
Minhie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Akita

Ongelezen bericht door Minhie »

hmm ik vind een openbare ruimte niet hetzelfde als een tuin.

En als ik mijn hond los heb en hij vliegt naar een ruimte waar een paard staat en dat paard schopt mijn hond dood is het mijn eigen schuld. In ieder geval niet de schuld van de eigenaar van het paard. Dat vind ik het risico van het loslaten lopen.

Verder zou ik, als ik in een buurt woonde met veel katten en een hond en een tuin had, dus wel prikkeldraad ofzo aan de bovenkant van het hek doen. Die katteneigennaren nemen het risico zelf door de katten los rond te laten lopen, maar ik wil het niet op mijn geweten hebben dat mijn honden een kat dood maken.
Afbeelding
iones
Zeer actief

MARC_S schreef:
iones schreef:
En jij vindt dit normaal? Jij geeft precies de tendens aan die ik bedoel. Lekker mollen want de eigenaar let er niet op. Ik heb ook volieres met duurdere vogels dan rosella's en ik neem dus mijn maatregelen. Als ik een kattenprobleem heb gaat er schrikdraad om. Als hier de sperwer komt, laatst een vogel door gepakt, maak ik een boom met cd's erin. Ze kunnen niet tegen die lichtflitsen. Als mijn duiven achterna gezeten worden door een havik sluit ik ze een week op en trekt die vogel door. Raampjes open in een duivenhok las ik net. Als de kat erin kan kunnen de duiven er dus ook uit. Er zijn genoeg manieren om je eigen dieren te beschermen. Is het geen kat dan is het wel een uil of marter dus als je e vogels niet wil beschermen kan je aan de gang blijven met uitmoorden van dieren :kotz:
Beter lezen Marc, want jouw opmerking dat ik dit normaal zou vinden slaat nergens op. Veel beter lezen, dan pas oordelen.
pammetje
Zeer actief

MARC_S schreef:Ik leg Dapper toch ook niet aan een touw in de voortuin? :19: Elke reu die dan de voortuin in komt wordt gepakt. Maakt mij niet uit want het is mijn tuin. :denken: Moeten mensen maar hun hond bij zich houden en niet in mijn tuin laten komen. Echt, het idee alleen al vind ik persoonlijk bizar maar dat zal wel aan mij liggen merk ik. :pffff:
als jij je hond in jouw voortuin hebt
wat hebben andere reuen er dan in te zoeken??????
ik heb een omheinde voortuin
met een flink hek van 1 meter hoog
omdat ik graag in de zomer lekker ook in mn voortuin wil zitten met mijn honden
daarom heb ik hem ook omheind
als er dan een hond zeg maar over het hek heen springt
dan zal ik alles doen om ze uit elkaar te halen
maar dan kun je toch niet zeggen dat het mijn fout is
dat ik mijn hek dan hoger had moeten maken
mensen hebben toch hun huisdieren bij zich te houden
Afbeelding
ik geniet van het leven
ik geniet van de zon
ik doe de deur open
en pleur van het balkon
laeken
Zeer actief

iones schreef:
christo schreef:
Ik begrijp dat hij pissig was ja. MAar dat iemand een dier zo kan doden kan ik niet begrijpen. Ik weet ook niet wat ik in zijn plaats zou hebben gedaan. Ik denk dat ik de kat op had laten halen door de dierenambulance, dan was hij weggeweest. De katten die hier rondlopen zijn van iemand die er toch niet naar omkijkt en die ze ongebreideld voort laat planten.

MAar goed. Zulke mensen heb je, die bestaan. En we krijgen ze de wereld ook niet uit. En je zult je kat daartegen moeten beschermen. Het is neit anders. En als je dat niet doet, en het loopt verkeerd met je kat af, moet je niet gaan zitten zeiken, want het is gewoon ook je eigen schuld.
Dus het is mijn schuld als onze katten door een gek verzopen worden? Is het ook de schuld van een moeder als haar kind ontvoerd wordt soms als het alleen onderweg naar school is? Wat een bezopen omgedraaide wereld zeg. :roll:
Afbeelding
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Valerie »

Zoals ik al zei, overdrijven is ook een kunst. Ik heb een hoge schutting om oa indringers tegen te houden, en ook zodat mijn honden niet uit mijn tuin kunnen breken. Zodat ze rustig en veilig in de tuin kunnen lopen dus dat doen ze ook. Als er dan ineens een kat tussen springt is die de lul :19: (ligt er ook nog aan welke van mn honden die kat tegen komt).
En als ik veel katten in mn tuin zou vinden (wat ik dus niet doe) zou ik inderdaad ook nog eens een schrikdraad plaatsen op mn hoge schutting. Maar dat is nu niet het geval.
Ik heb zelf trouwens ook al mijn hele leven katten gehad, en ik zou het werkelijk afschuwelijk vinden als er eentje door de laksheid van zn eigenaar zo aan zn eind zou komen.
laeken
Zeer actief

minhie schreef:hmm ik vind een openbare ruimte niet hetzelfde als een tuin.

En als ik mijn hond los heb en hij vliegt naar een ruimte waar een paard staat en dat paard schopt mijn hond dood is het mijn eigen schuld. In ieder geval niet de schuld van de eigenaar van het paard. Dat vind ik het risico van het loslaten lopen.

Verder zou ik, als ik in een buurt woonde met veel katten en een hond en een tuin had, dus wel prikkeldraad ofzo aan de bovenkant van het hek doen. Die katteneigennaren nemen het risico zelf door de katten los rond te laten lopen, maar ik wil het niet op mijn geweten hebben dat mijn honden een kat dood maken.
Dat is alles wat nodig is om leed te voorkomen. Dan is het toch prima en de meest realistische oplossing? :ok: Ik vind het geen oplossing om met een vinger te wijzen en alle schuld af te schuiven als er een slachting op "eigen terrein" plaatsvindt nl :wink:
Afbeelding
Mit
Zeer actief

Ik snap even iets niet...Waarom wordt er zo doorgegaan over jouw schuld mijn schuld?
We leven allemaal in dit landje en we moeten dus ook met zijn allen zorgen dat dat soepel loopt.
Laat een eigenaar zn kat los en wordt die kat gegrepen door mijn hond die aan de lijn zit doordat die kat langs hem heenschiet dan is dan niemands schuld.

Je weet dat er risico's zijn ja. Je neemt verantwoordelijkheid. Maar schuld? Wat een onzin.
Afbeelding
Valerie
Zeer actief

pammetje schreef:
1 meter vind ik niet zo hoog hoor :mrgreen: Daar springt Tyra nog overheen.
Carmen
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse bulldog en een Kretaans meisje

Ongelezen bericht door Carmen »

iones schreef:
MARC_S schreef:
iones schreef:
Beter lezen Marc, want jouw opmerking dat ik dit normaal zou vinden slaat nergens op. Veel beter lezen, dan pas oordelen.
er sprak anders weinig afkeuring uit je berichtje en die kerel had met zijn tengels van die kat af moeten blijven en ipv zich als een holbewoner te gedragen, te gaan praten met de verantwoordelijke en dat is de eigenaar van die kat
iones
Zeer actief

MARC_S schreef: Dus het is mijn schuld als onze katten door een gek verzopen worden? Is het ook de schuld van een moeder als haar kind ontvoerd wordt soms als het alleen onderweg naar school is? Wat een bezopen omgedraaide wereld zeg. :roll:
Het is inderdaad een bezopen omgedraaide wereld ja!
Weet je nog, dat meisje in Drenthe, reed over een eenzaam landweggetje naar huis van de manege. Is verkracht en toen mocht ze niet blijven leven. Ze probeerde te vluchten, maar die rotzak heeft haar overreden en ze stierf! Niemand hoorde en zag iets.....

Je moet dingen niet opzoeken. Ze hadden dat meisje beter daar niet kunnen laten fietsen, liever wegbrengen met de auto. Dan was ze er nog geweest.

En dieren kunnen niet onbeheerd buiten lopen. Ik durf mijn paarden niet ergens in een weiland te zetten waar geen huizen zijn. Vanwege die idioten. En ik durf mijn honden niet buiten te laten lopen als ik er niet ben. Vanwege deze bezopen omgedraaide wereld. Je hond even buiten vastbinden als je de winkel binnen moet en uit het oog verliezen? Ik durf het niet meer.
Laatst gewijzigd door iones op 19 dec 2008 22:46, 1 keer totaal gewijzigd.
pammetje
Zeer actief

Valerie schreef:
pammetje schreef:
1 meter vind ik niet zo hoog hoor :mrgreen: Daar springt Tyra nog overheen.
nee is niet zo hoog
maar mijn honden gaan er niet overheen
Afbeelding
ik geniet van het leven
ik geniet van de zon
ik doe de deur open
en pleur van het balkon
pammetje
Zeer actief

het is toch van de zotte dat de hele wereld zich aan moet passen omdat er mensen zijn die katten hebben en daar hun eigen verantwoordelijk heid niet voor willen nemen
Afbeelding
ik geniet van het leven
ik geniet van de zon
ik doe de deur open
en pleur van het balkon
iones
Zeer actief

Carmen schreef: er sprak anders weinig afkeuring uit je berichtje en die kerel had met zijn tengels van die kat af moeten blijven en ipv zich als een holbewoner te gedragen, te gaan praten met de verantwoordelijke en dat is de eigenaar van die kat
Hm, die eigenaar was zijn eigen broer. En die geeft niets om zijn dieren. Echt niet. Ik denk niet dat het hem geinteresseerd zou hebben. Hij zou zeggen dat hij nog genoeg katten had.

Ik heb er ooit 2 kittens van meegenomen. Zwaar ontstoken ogen, nog even en ze zouden blind worden. Ik nam ze mee. Hij wilde ze niet meer, en als ik ze er gelaten had, dan had hij ze laten sterven. Ze hebben veterinaire hulp gekregen en ik heb ze een goed adres bezorgd.

Dieren..... die betekenen hier niets....
Honden moeten geld opleveren d.m.v. broodfokken en verder mogen ze niets verwachten. Geen aandacht, nauwelijks vrijheid, en een trap als ze te ver weg lopen.

Onthoud goed iedereen hier: je moet je dieren echt beschermen. Omdat er idioten rondlopen. Het is gewoon zo. En er wordt niets aan gedaan. En als er iets aan gedaan werd, kwamen er gewoon weer nieuwe idioten bij.
Laatst gewijzigd door iones op 19 dec 2008 22:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Mit
Zeer actief

Ik vind de vergelijking met verkrachting echt idioot.
Mensen weten beter. Mensen kunnen redeneren en weten goed en fout.
Dieren niet dus dit soort dingen kunnen altijd gebeuren.

Je weet nu eenmaal dat niet alle mensen hun katten binnenhouden dus anticipeer je daarop door hond aan te lijnen/prikkeldraad/toezicht/whatever. Dan kun je wel blijven wijzen met het hullie en zullie vingertje maar je weet zelf beter dus verbeter de wereld begin bij jezelf en zorg ervoor dat die kat niet de dupe wordt.
Afbeelding
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

pammetje schreef:het is toch van de zotte dat de hele wereld zich aan moet passen omdat er mensen zijn die katten hebben en daar hun eigen verantwoordelijk heid niet voor willen nemen
Jaaaaa, maar dat is het punt niet.
Je kan je ook niet aanpassen, en katten uit laten moorden als je honden dat dus doen.
Het leven is niet eerlijk he zoals je ongetwijfeld wel weet.
Afbeelding
Fin
Zeer actief

iones schreef:
christo schreef:
Dat zijn diezelfde types die roofvogels vergiftigen - valken die hun postduiven pakken op kilometers afstand van hun huis :roll:, nee hoor, die zijn zeer zielig :roll:

Maar goed, volgens jouw definitie ben ik een stomme sukkel die haar katten buiten laat lopen :ok: dus het is goed met je :wink:
En je bent ook nog eens vreselijk egoistisch. WAnt anderen hebben het gedaan als jouw kat iets overkomt. Maar daarentegen als jouw kat ergens anders iets aanricht, dan ben je niet thuis "want jij wilt jouw kat de vrijheid geven want anders is het zo zielig".
Excuse me? Ik denk dat je mij verward met iemand in jouw eigen omgeving. Ga daar even lekker azijnpissen, wil je?

Moosje heeft overigens een penning om met naam, adres en telefoonnummer. Wie een echte klacht heeft, kan me zo bereiken. Alleen wie azijn wil pissen moet dat even ergens anders doen. Even lekker je frustraties gaan lopen botvieren op mij of mijn kat hoef je niet te proberen. Dat noem ik niet egoïstisch, dat noem ik voor mij en de mijnen opkomen. Dit is een samenleving, en ik ben daar een lid van. Met net zoveel waarde als jij of ieder ander.

Maar 't is goed, ik ben klaar met je. Noem jij doodvreemden maar lekker stomme sukkels en egoïstisch. Het siert je :ok:
Minhie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Akita

Ongelezen bericht door Minhie »

MARC_S schreef:
minhie schreef:hmm ik vind een openbare ruimte niet hetzelfde als een tuin.

Dat is alles wat nodig is om leed te voorkomen. Dan is het toch prima en de meest realistische oplossing? :ok: Ik vind het geen oplossing om met een vinger te wijzen en alle schuld af te schuiven als er een slachting op "eigen terrein" plaatsvindt nl :wink:
Maar daar doe ik het dan ook echt alleen voor om het voorkomen van leed en dan alleen die van mij (omdat ik het erg vind als MIJN honden iets killen), en die van de kat (omdat ik het sneu vind voor de kat zelf) maar eigenlijk en noem mij lekker ego doe ik het dus niet voor de katteneigennaren, ik vind het wel sneu maar ik vind ook dat je als katteneigennaar je katten los laat lopen je een risico neemt.
Afbeelding
iones
Zeer actief

Jinx schreef:Ik vind de vergelijking met verkrachting echt idioot.
Jinx schreef:verongelukt door een doos van een mens. Maar de kat had om nog allerlei andere redenen kunnen sterven. Aanrijding, vergiftiging, en ik weet niet wat meer. Als de eigenaar de kat op eigen terrein had gehouden, was de kat beschermd geweest.

NEt zoals dat meisje beschermd had moeten zijn tegen een omgeving waar niemand toezicht had.
Jinx schreef: Je weet nu eenmaal dat niet alle mensen hun katten binnenhouden dus anticipeer je daarop door hond aan te lijnen/prikkeldraad/toezicht/whatever. Dan kun je wel blijven wijzen met het hullie en zullie vingertje maar je weet zelf beter dus verbeter de wereld begin bij jezelf en zorg ervoor dat die kat niet de dupe wordt.
Jij stelt 1 groep verantwoordelijk; de honden eigenaars. Nee, de katten eigenaars zijn óók verantwoordelijk.
Fin
Zeer actief

MARC_S schreef:
iones schreef:
Amen. En als ik een buurman heb met een volière dan neem ik dat soort dingen met hem door nog voor ik mijn kat loslaat en betaal daar desnoods aan mee.
Valerie
Zeer actief

Moos schreef:
pammetje schreef:het is toch van de zotte dat de hele wereld zich aan moet passen omdat er mensen zijn die katten hebben en daar hun eigen verantwoordelijk heid niet voor willen nemen
Jaaaaa, maar dat is het punt niet.
Je kan je ook niet aanpassen, en katten uit laten moorden als je honden dat dus doen.
Het leven is niet eerlijk he zoals je ongetwijfeld wel weet.
Ja maar zo klinkt het alsof het dagelijks gebeurd :19: mijn katten zijn nooit doodgebeten door een hond. Mijn honden hebben nog nooit een kat doodgebeten.
Als mijn hond in de tuin van mn buren rent met hun 3 bordeauxdoggen is dat mijn schuld, omdat ik niet oplette.
Daarnaast liep ik ook laatst in een groot losloopgebied en lag er ineens een kat in de bosjes. Ik schrok mij halfdood, lijnde uiteraard wel vliegensvlug mijn jagende hondje aan die het gelukkig nog niet doorhad. Maar dingen kunnen altijd gebeuren. Ik ga mijzelf of mijn honden daarom niet extra beperkingen opleggen.
Mit
Zeer actief

iones schreef:
Jinx schreef:Ik vind de vergelijking met verkrachting echt idioot.
Jinx schreef:verongelukt door een doos van een mens. Maar de kat had om nog allerlei andere redenen kunnen sterven. Aanrijding, vergiftiging, en ik weet niet wat meer. Als de eigenaar de kat op eigen terrein had gehouden, was de kat beschermd geweest.

NEt zoals dat meisje beschermd had moeten zijn tegen een omgeving waar niemand toezicht had.
Jinx schreef: Je weet nu eenmaal dat niet alle mensen hun katten binnenhouden dus anticipeer je daarop door hond aan te lijnen/prikkeldraad/toezicht/whatever. Dan kun je wel blijven wijzen met het hullie en zullie vingertje maar je weet zelf beter dus verbeter de wereld begin bij jezelf en zorg ervoor dat die kat niet de dupe wordt.
Jij stelt 1 groep verantwoordelijk; de honden eigenaars. Nee, de katten eigenaars zijn óók verantwoordelijk.
Nee hoor, ik stel absoluut ook de katteneigenaren verantwoordelijk.
Máár ik weet vaak niet eens van wie welke kat is. Hier helemaal, is er eentje dood, ach, nemen we weer een nieuwe.
Kortom, als ik niks doe om mijn hond ervan te weerhouden katten te grijpen heb ik enkel mijzelf en de kat ermee. De eigenaren zal het roesten.

En daar pas ik dus voor. Alle maatregelen die genomen worden om dit te voorkomen doe ik voor mijzelf en de kat. Niet voor de eigenaar.
Ik weet alleen beter dan te denken dat de katteneigenaar de kat binnen houdt dus ik zoek het bij mezelf om te voorkomen.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Dier en Leed”