Wil ik me bij aansluitenFrenk schreef: Ik vind dat je er wel een heel drama van maakt zo. Als ik met Frenk door het wandelbos loop en er vliegt een duif op, omdat wij eraan komen, dan krijgt die duif geen hartaanval. Evenzo min als de eekhoorn die de boom in schiet of de eend die het poeltje verlaat als Frenk gaat zwemmen
Hij loopt door een bos en daar leven andere dieren. Zo is het nu eenmaal. En als daar toevallig een konijn loopt en Frenk ruikt dat konijn en wil er achteraan, dan is dat konijn echt lang en breed weg voordat Frenk z'n gedachte heeft afgemaakt. En ik durf te denken dat er bij dat konijn geen zweet uitbreekt, laat staan dat z'n hart het gaat begeven. En als Frenk een muis ruikt of een mol wil uitgravenJa, kom op, het is een hond.
Dat je je hond niet expres op een groep ganzen afstuurt met de opdracht ze eens even lekker te verjagen, dat spreekt voor mij voor zich. Waarom zou je? Dat is 'gansje pesten'. Maar dat die ganzen een hartaanval krijgen als er een hond op ze afkomt vind ik echt larie.

Als je als duif/mol/eekhoorn etc. al een hartaanval krijgt elke keer als een ander dier jouw richting op sprint dan haal je 1 dag niet lijkt me.
Neemt niet weg dat je moet voorkomen dat je hond jaagt, maar niet omdat al die beestjes al dood neervallen als er iets langs komt rennen (mag ik hopen..).