twinkeltje schreef:[k vind een cosby kindje ook zo leuk maar heb nooit een neger van de straat getrokken om er 1 te nemen
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
waarom krijgen teefjes tòch bastaards-puppy's?
Moderator: moderatorteam
- Marie-Josée
- Erelid
- Mijn ras(sen): Havanezer
- Aantal honden: 1
- Kit
- Erelid
- Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco
- Aantal honden: 2
twinkeltje schreef:o dus jij hebt ook geen cosby kindje voor mijyamie schreef:oh het ging ook niet zozeer om jou, maar in het algemeentwinkeltje schreef:niet alles wat je oh en ach vind hoek je natuurlijk te nemen ik vind een cosby kindje ook zo leuk maar heb nooit een neger van de straat getrokken om er 1 te nemen ik vind veel ras honden ook leuk maar veel gekruiste hebben nou eenmaal wat en dat is per mens ook verschillendyamie schreef: Ja mensen moeten dat vooral ohhhhh zoo leuk en schattig vinden, dan word er ook wel naar gefokt, het gaat dus niet het hondje ansich, tuurlijk kan die leuk, lief, mooi schattig enz zijn, het gaat erom dat er gefokt word, omdat mensen zulke hondjes willen, goedkoop, makkelijk aan te komen enz enz.
maar goed, vele blijven ook zeggen, ja als ik hem/haar niet had genomen, was ze dood geweest of wie weet waar ze terecht was gekomen, of" dat ene hondje van mij, maakt echt niks uit op het broodfok aantal hoor, als ik het niet had gedaan, verandert er heus niks " of wist ik veel, ik vond inet pas de dag nadat ik een hondje kocht"
maar owee als er iets mis mee is, dan is het wel slecht, foei fokker, mocht niet mogen... en spontaan zijn de fora's en media gevonden
je mag er wel een van mij hoor, ik heb er twee

- yamie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
- Contacteer:
- twinkeltje
- moderator
- Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
- Omega
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Toller
Wij hebben een totaal onherleidbaar kruisingshondje, gekregen toen hij twee jaar was.
Het interesseert ons echt niet of we een rashond hebben met of zonder stamboom, we willen gewoon een leuk hondje. Dat hebben we, dat hadden we ook met ons vorig kruisingshondje. Imo hoor ik te vaak over gezondheidsproblemen bij rashonden en blijken betrouwbare fokkers dat dan toch niet te zijn, verhalen genoeg.
Wij hoeven geen rashond, rashonden zijn in een aantal gevallen karikaturen geworden van wat eens gezonde werkhonden waren voor verschillende doeleinden, jacht, waken, schapen/koeiendrijvers enz.
En hier op het platteland komt het nu eenmaal vaker voor dat of loopse teven aan de wandel gaan of de reuen op bezoek komen bij de loopse teven. Op boerderijen wordt niet altijd even goed op een hond gelet, toch lijken de honden hier niet allemaal op elkaar, dus niet alleen maar inteelt.
Een hond zouden we bijvoorbeeld niet van markplaats afhalenof bij een kennel met hokken vol "leuke kruisinghondjes" en al helemaal niet als ze als zogenaamde rashond worden aangeboden. En voor een kruisingshondje ga ik ook zeker geen hoofdprijs neerleggen, dan koop ik wel een rashond. Zal altijd proberen te vermijden dat mijn honden bij een broodfokker vandaan komen, al kun je daar natuurlijk nooit 100% zeker van zijn.
Het interesseert ons echt niet of we een rashond hebben met of zonder stamboom, we willen gewoon een leuk hondje. Dat hebben we, dat hadden we ook met ons vorig kruisingshondje. Imo hoor ik te vaak over gezondheidsproblemen bij rashonden en blijken betrouwbare fokkers dat dan toch niet te zijn, verhalen genoeg.
Wij hoeven geen rashond, rashonden zijn in een aantal gevallen karikaturen geworden van wat eens gezonde werkhonden waren voor verschillende doeleinden, jacht, waken, schapen/koeiendrijvers enz.
En hier op het platteland komt het nu eenmaal vaker voor dat of loopse teven aan de wandel gaan of de reuen op bezoek komen bij de loopse teven. Op boerderijen wordt niet altijd even goed op een hond gelet, toch lijken de honden hier niet allemaal op elkaar, dus niet alleen maar inteelt.
Een hond zouden we bijvoorbeeld niet van markplaats afhalenof bij een kennel met hokken vol "leuke kruisinghondjes" en al helemaal niet als ze als zogenaamde rashond worden aangeboden. En voor een kruisingshondje ga ik ook zeker geen hoofdprijs neerleggen, dan koop ik wel een rashond. Zal altijd proberen te vermijden dat mijn honden bij een broodfokker vandaan komen, al kun je daar natuurlijk nooit 100% zeker van zijn.
- yamie
- Zeer actief
- Contacteer:
- twinkeltje
- moderator
ja best wel vooral ruby is een end typwerk dus ik dacht zoek dat van happy op maar het is niet terug te vindenyamie schreef:twinkeltje schreef:van happy heb ik ergens gescheven staat ergens bij in memoruiumyamie schreef:trouwens twink, hoe ben je aan jou hondjes gekomen? ( echt een vraag hoor, want ik weet het niet)
eff zoekenoh... het is ook een lastige vraag ...
happy is bij de dieren winkel in rijswijk gehaald ruim 8 jaar terug nu hebben ze gellukig geen honden te koop meer daar
- twinkeltje
- moderator
die zijn al te groot en willen vast niet hun haar vol kleurige elestiekjes en van die braderie jurkjes met broekje er onder aankitty2 schreef:twinkeltje schreef:o dus jij hebt ook geen cosby kindje voor mijyamie schreef:oh het ging ook niet zozeer om jou, maar in het algemeentwinkeltje schreef:niet alles wat je oh en ach vind hoek je natuurlijk te nemen ik vind een cosby kindje ook zo leuk maar heb nooit een neger van de straat getrokken om er 1 te nemen ik vind veel ras honden ook leuk maar veel gekruiste hebben nou eenmaal wat en dat is per mens ook verschillend
je mag er wel een van mij hoor, ik heb er twee
- yamie
- Zeer actief
- Contacteer:
aha ...twinkeltje schreef:ja best wel vooral ruby is een end typwerk dus ik dacht zoek dat van happy op maar het is niet terug te vindenyamie schreef:twinkeltje schreef:van happy heb ik ergens gescheven staat ergens bij in memoruiumyamie schreef:trouwens twink, hoe ben je aan jou hondjes gekomen? ( echt een vraag hoor, want ik weet het niet)
eff zoekenoh... het is ook een lastige vraag ...
happy is bij de dieren winkel in rijswijk gehaald ruim 8 jaar terug nu hebben ze gellukig geen honden te koop meer daar

dit is een goed antwoord op mijn topic vraag, ook wel wat ouderwets , maar à la.Omega schreef:En hier op het platteland komt het nu eenmaal vaker voor dat of loopse teven aan de wandel gaan of de reuen op bezoek komen bij de loopse teven. Op boerderijen wordt niet altijd even goed op een hond gelet, toch lijken de honden hier niet allemaal op elkaar, dus niet alleen maar inteelt..
maar in de stad komt dit óok heel veel voor ,
en dan is het toch kolder, dat dàt zomaar gebeurd?

Als je hond loops is, is het :... even een tijdje binnenhouden...., lijkt mij
of , (en dat is dan nòg beter;) laten sterilisren.
vooral in de drukke steden
- twinkeltje
- moderator
dus gewoon een tijdje de behoefte binnen laten doen dusPak-de-bal schreef:dit is een goed antwoord op mijn topic vraag, ook wel wat ouderwets , maar à la.Omega schreef:En hier op het platteland komt het nu eenmaal vaker voor dat of loopse teven aan de wandel gaan of de reuen op bezoek komen bij de loopse teven. Op boerderijen wordt niet altijd even goed op een hond gelet, toch lijken de honden hier niet allemaal op elkaar, dus niet alleen maar inteelt..
en dan is het toch kolder, dat dàt zomaar gebeurd?![]()

- yamie
- Zeer actief
- Contacteer:
Pak-de-bal schreef:dit is een goed antwoord op mijn topic vraag, ook wel wat ouderwets , maar à la.Omega schreef:En hier op het platteland komt het nu eenmaal vaker voor dat of loopse teven aan de wandel gaan of de reuen op bezoek komen bij de loopse teven. Op boerderijen wordt niet altijd even goed op een hond gelet, toch lijken de honden hier niet allemaal op elkaar, dus niet alleen maar inteelt..
en dan is het toch kolder, dat dàt zomaar gebeurd?![]()
mee eens, is ook kolder
gewoon opletten en je gezonde verstand gebruiken is genoeg hoor
- Moos
- Zeer actief
Je kan ook je reu laten castreren als je hem niet zodanig bij je kan houden dat hij geen loopse teven kan dekkenPak-de-bal schreef:

Maar nu weet ik het, als Vera over een paar maanden loops wordt mag ze alleen nog maar op het balkon

- twinkeltje
- moderator
zou een zooi geven omdat mensen hun reu niet bij zich willen houdenMoos schreef:Je kan ook je reu laten castreren als je hem niet zodanig bij je kan houden dat hij geen loopse teven kan dekkenPak-de-bal schreef:
vooral in de drukke steden![]()
Maar nu weet ik het, als Vera over een paar maanden loops wordt mag ze alleen nog maar op het balkon
nou , als er hier o.a geschreven wordt ,twinkeltje schreef:zou een zooi geven omdat mensen hun reu niet bij zich willen houden
....dat mensen hun loopse teef voor de deur van de supermarkt laten staan

mag je zéker niet steeds die reuen-eigenaren de schuld gaan geven ...
ik vind dan , dat er zéer onzorgvuldig met loopse teven omgesprongen word

- rakker2000
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): x boerenfox
parson russell terrier
boerenfox - Locatie: gelderland
ik vind gewoon dat beide op moeten letten.
ga met een loopse teef niet in een druk losloop gebied lopen.
dat doen er genoeg. ik heb zelf daar mijn reuen echt niet
aan de riem. bij ons loopt er namelijk ook iemand met
4 teven, als er dan eentje loops is, gaat ze gewoon waar
het druk is, en dan precies op de tijden dat het druk is. dan heb
ik zo ga op een ander tijdstip, of ga ff ergens anders lopen.
en als je ergens loop en er loop een reu los, en er komt
iemand met een loopse teef, en zij zegt het, dan hou dan de reu
bij je. dan vind ik ook dat dat je er de reu niet naar toe kan
laten gaan.
ga met een loopse teef niet in een druk losloop gebied lopen.
dat doen er genoeg. ik heb zelf daar mijn reuen echt niet
aan de riem. bij ons loopt er namelijk ook iemand met
4 teven, als er dan eentje loops is, gaat ze gewoon waar
het druk is, en dan precies op de tijden dat het druk is. dan heb
ik zo ga op een ander tijdstip, of ga ff ergens anders lopen.
en als je ergens loop en er loop een reu los, en er komt
iemand met een loopse teef, en zij zegt het, dan hou dan de reu
bij je. dan vind ik ook dat dat je er de reu niet naar toe kan
laten gaan.
- fes/lou
- Zeer actief
- Contacteer:
Gut, wat ben jij een enorm kinderachtigmens. Diegene die dat overkomen was heeft zelf toegegeven dat het een stomme fout was, en heeft deze als een speer hersteld.Pak-de-bal schreef:nou , als er hier o.a geschreven wordt ,twinkeltje schreef:zou een zooi geven omdat mensen hun reu niet bij zich willen houden
....dat mensen hun loopse teef voor de deur van de supermarkt laten staan![]()
Nu doe jij net of elke willekeurige tevenbezitter zijn hoogloopse teef voor de winkel vast zet.
Daarbij die dwangneurose van je dat alle teven gesteriliseerd moeten worden moet je toch eens laten behandelen. Dat is niet erg gezond en zeer vervelend voor je omgeving.
"All animals are equal, but some are more equal than others." George Orwell
dàn snap ik nog steeds niet ,fes/lou schreef: Diegene die dat overkomen was heeft zelf toegegeven dat het een stomme fout was, en heeft deze als een speer hersteld.
Nu doe jij net of elke willekeurige tevenbezitter zijn hoogloopse teef voor de winkel vast zet.
Daarbij die dwangneurose van je dat alle teven gesteriliseerd moeten worden moet je toch eens laten behandelen. Dat is niet erg gezond en zeer vervelend voor je omgeving.
....dat er tòch nog steeds èchte "oeps-nestjes" in deze moderne tijd , kunnen voorkomen

(want daar gaat deze topic toch over?)
Laatst gewijzigd door Pak-de-bal op 18 jul 2008 09:00, 1 keer totaal gewijzigd.
- fes/lou
- Zeer actief
- Contacteer:
Daar kan ik maa een ding op zeggen Pak, jij snapt wel meer niet.
Maar dat heb je overduidelijk over het forum verspreid, dus eigenlijk zoude we eraan gewend moeten zijn, maar wat mij betreft went het nooit eerlijk gezegd.....
Maar dat heb je overduidelijk over het forum verspreid, dus eigenlijk zoude we eraan gewend moeten zijn, maar wat mij betreft went het nooit eerlijk gezegd.....
het antwoord is simpel:.. onoplettendheid van de loopse teef eigenaar, toch?fes/lou schreef:Daar kan ik maa een ding op zeggen Pak, jij snapt wel meer niet.

en is het een gewild "oeps-nestje" dan moet je geen "" oeps-nestje" er bij neerzetten op Marktplaats bv ,
maar dan wèl eerlijk zijn !
- -Jolanda-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador Retriever
En reu-eigenaren zijn nooit fout??Pak-de-bal schreef:het antwoord is simpel:.. onoplettendheid van de loopse teef eigenaar, toch?fes/lou schreef:Daar kan ik maa een ding op zeggen Pak, jij snapt wel meer niet.
Maar dat heb je overduidelijk over het forum verspreid, dus eigenlijk zoude we eraan gewend moeten zijn, maar wat mij betreft went het nooit eerlijk gezegd.....en is het een gewild "oeps-nestje" dan moet je geen "" oeps-nestje" er bij neerzetten op Marktplaats bv ,

- fes/lou
- Zeer actief
- Contacteer:
Nee, natuurlijk niet, in de bekrompen blik van een aantal reueneigenaren is een reu nooit fout en een teef altijd. Als nl een reu overal bovenop duikt is dat gen probleem, teven zijn nl zo stom om drachtig te worden en pups te krijgen. VAndaar dat je een teef moet laten snijden en de ballen van de reu heilig zijn.....
- twinkeltje
- moderator
je zegt het al die staat vast ik zou het niet doen maar goed dan nog hoor je je reu niet zomaar naar een hond die bij de supermarkt zonder baas staat te laten lopen zeker juist omdat je geen baas ziet je hond er heen laten gaan wie zegt jou dat die hond dat wil en ik denk niet dat de supermarkt in een losloop gebied zitPak-de-bal schreef:nou , als er hier o.a geschreven wordt ,twinkeltje schreef:zou een zooi geven omdat mensen hun reu niet bij zich willen houden
....dat mensen hun loopse teef voor de deur van de supermarkt laten staan![]()
de meeste oops nestjes zijn gewoon niet oops
happy is nu 8 en ruby 4 allebij ongeholpen
heir echt geen oops hoor ondanks beide niet altijd duidelijk loops zijn
- twinkeltje
- moderator
heb nog een vb ik loop hier met mijn 2 teefjes in een aanlijn gebied nu is er een vrouw met een minie bull reu ongeholpen die altijd los looptPak-de-bal schreef:het antwoord is simpel:.. onoplettendheid van de loopse teef eigenaar, toch?fes/lou schreef:Daar kan ik maa een ding op zeggen Pak, jij snapt wel meer niet.
Maar dat heb je overduidelijk over het forum verspreid, dus eigenlijk zoude we eraan gewend moeten zijn, maar wat mij betreft went het nooit eerlijk gezegd.....![]()
en is het een gewild "oeps-nestje" dan moet je geen "" oeps-nestje" er bij neerzetten op Marktplaats bv ,
een tijdje terug was 1 van mijn teefjes loops maar ondanks mijn honden aangelijnt zijn laat ze haar hond zo op die van mij af duiken
ik zeg haar dat ik liever hebt dat ze haar reu weg houd maar mevrouw zegt joh hij kan nog niks hij is pas 10 maanden
net of ik dan wel een lastige reu op me teef wil
nu zijn we een half jaar veder en ja hoor van het weekend vliegt weer die hond op de mijne af zonder ze ook maar na denkt of het wel kan
en dit soort dingen gebeurd redelijk vaak
ik vind dat mensen gewoon niet hun honden zomaar op iedere hond af moeten laten vliegen laat ze ze fijn bij zich houden
wand ik let wel op maar die reuen baasjes geregeld niet
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Engelse Cocker Spaniel
- Contacteer:
Ja maar zo'n oeps nest verkoopt beter schijnt. Mss realiseer jij het niet maar geld en eerlijkheid zijn niet zulke goede maatjes.Pak-de-bal schreef:het antwoord is simpel:.. onoplettendheid van de loopse teef eigenaar, toch?fes/lou schreef:Daar kan ik maa een ding op zeggen Pak, jij snapt wel meer niet.
Maar dat heb je overduidelijk over het forum verspreid, dus eigenlijk zoude we eraan gewend moeten zijn, maar wat mij betreft went het nooit eerlijk gezegd.....![]()
precies , en om daar nou blij mee te zijn?truusje schreef:Ja maar zo'n oeps nest verkoopt beter schijnt. Mss realiseer jij het niet maar geld en eerlijkheid zijn niet zulke goede maatjes.Pak-de-bal schreef:het antwoord is simpel:.. onoplettendheid van de loopse teef eigenaar, toch?fes/lou schreef:Daar kan ik maa een ding op zeggen Pak, jij snapt wel meer niet.

laat dit topic in ieder een geval een goede les voor ons zijn,
dat men er niet meer zo snel " instinkt"

Laatst gewijzigd door Pak-de-bal op 21 jul 2008 20:15, 2 keer totaal gewijzigd.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
- Aantal honden: 0
toch ben ik wel blij dat er af en toe leuke nestjes zijn van 2 rassen. dus kruisingen. want ik zie graag kruising honden.
en ik ben niet zo`n fan van veel rashonden fokkers. omdat er toch vaak het ras geen goed wordt gedaan. zoals boxers met extreem wipneuzen fokken, golden retrievers die soms klein en fors gefokt worden. terwijl het juist hele atletische honden kunnen zijn kwa bouw. en dat geld ook voor de bullmastif. daar heb je ook hele zware exemplaren van.
als ik ooit een rashond neem, zal ik wel verdiepen in de fokkers hoe ze ze fokken. en kom ik naar mijn idee een gezonder nest zonder stamboom tegen, dan neem ik toch die.
maar persoonlijk vind ik kruisingen toch erg leuk. maar dat hangt ook helemaal af in welke omstandigheden die honden zitten. en dan heb ik liever een oeps-nestje dan dat het van broodfok is. en als je bij die mensen gaat kijken bij het nestje denk ik dat je snel een beeld hebt van hoe het nestje is ontstaan. als het ergens in een kennel zit, of er zijn meerdere nestjes aanwezig dan kijk ik dus wel verder.
en ik ben niet zo`n fan van veel rashonden fokkers. omdat er toch vaak het ras geen goed wordt gedaan. zoals boxers met extreem wipneuzen fokken, golden retrievers die soms klein en fors gefokt worden. terwijl het juist hele atletische honden kunnen zijn kwa bouw. en dat geld ook voor de bullmastif. daar heb je ook hele zware exemplaren van.
als ik ooit een rashond neem, zal ik wel verdiepen in de fokkers hoe ze ze fokken. en kom ik naar mijn idee een gezonder nest zonder stamboom tegen, dan neem ik toch die.
maar persoonlijk vind ik kruisingen toch erg leuk. maar dat hangt ook helemaal af in welke omstandigheden die honden zitten. en dan heb ik liever een oeps-nestje dan dat het van broodfok is. en als je bij die mensen gaat kijken bij het nestje denk ik dat je snel een beeld hebt van hoe het nestje is ontstaan. als het ergens in een kennel zit, of er zijn meerdere nestjes aanwezig dan kijk ik dus wel verder.
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
voor ons?? wie is ons??Pak-de-bal schreef:precies , en om daar nou blij mee te zijn?truusje schreef:Ja maar zo'n oeps nest verkoopt beter schijnt. Mss realiseer jij het niet maar geld en eerlijkheid zijn niet zulke goede maatjes.Pak-de-bal schreef:het antwoord is simpel:.. onoplettendheid van de loopse teef eigenaar, toch?fes/lou schreef:Daar kan ik maa een ding op zeggen Pak, jij snapt wel meer niet.
maar dan wèl eerlijk zijn !![]()
Ik heb geen broodfokhondjes, geen hondjes uit oepsnestjes etc. Mijn hondjes zijn zorgvuldig uitgezocht... en ik denk dat de meesten (enkele uitzonderingen daargelaten) dit hier al langer weten dan jij....

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- Liesbeth
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
Mag ik hieruit opmaken dat JIJ je lesje geleerd hebtPak-de-bal schreef:precies , en om daar nou blij mee te zijn?truusje schreef:Ja maar zo'n oeps nest verkoopt beter schijnt. Mss realiseer jij het niet maar geld en eerlijkheid zijn niet zulke goede maatjes.Pak-de-bal schreef:het antwoord is simpel:.. onoplettendheid van de loopse teef eigenaar, toch?fes/lou schreef:Daar kan ik maa een ding op zeggen Pak, jij snapt wel meer niet.
maar dan wèl eerlijk zijn !![]()

Wil je dan voortaan ook naar voren laten komen dat JIJ zo dom (geweest) bent en niet alleen gaan verkondigen hoe anderen zouden moeten doen.
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.
Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018