Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Oeps

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Eefje83
Zeer actief
Mijn ras(sen): norwich terriër en griekse zwerver en een Spaanse zwerver
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Eefje83 »

toevallig heeft onze gemeente vorige week een bijeenkomst georganiseerd betreft een bepaalde poepstrook die misschien opgeheven moest worden.
NOu hebben ze gelijk even verteld waar alle hondenbelasting heen gaat.
we krijgen per jaar 230.000euro binnen en daar word 100.000 van gebruikt voor de honden,daar worden de poepstroken van schoongemaakt,het strand schoongehouden,de poepbakken geleegd,controleurs van betaald,poepzakjes in de depodogs bijgevuld,1x per zomer het gras op de uitlaatvelden gemaaid,de hekken en bankjes op die veldjes van gerepareerd nadat vandalen zonder hond de boel gesloopt hebben,enz enz en ze stoppen dus de rest lekker in hun zak........
ik betaal dus ook maar voor 1hond en het lijkt me leuk om er eens over te praten met de controleur :ok:
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door LongFields »

Jaap* schreef: Er zijn zat gemeente's die geen hondenbelasting heffen.
:cheer: :cheer: :cheer:
En laat ik nou net in een gemeente wonen die sinds een paar jaar is gestopt met de hondenbelasting! :ok:
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan

Ongelezen bericht door twinkeltje »

LongFields schreef:
En laat ik nou net in een gemeente wonen die sinds een paar jaar is gestopt met de hondenbelasting! :ok:
daar kan iedereen voor zorgen
je zet een oproep in de stadskrantjes van je gemeente
je zorgt er voor dat niemand het betaald en klaagt met die hele groep je gemeente aan en dat betaal je met het geld dat normaal naar de belasting gaat
het is toch pure onzin dat je die nog betaald
discriminatie is het :boos:
Afbeelding
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door M@scha »

Frenk schreef:
Martijn schreef:
Frenk schreef:
Martijn schreef: Geen belasting zegt u?
Ze heeft een hond waar ze geen (0, noppes, niks, nakkes, nada) belasting voor betaalt.

Jouw punt? :19:
Mijn punt is dat je iemand die in nederland in loondienst is, autorijdt en koopt doodleuk zegt dat ze geen belasting betaalt.

Dan heb je in mijn wereld een flinke steek los.

Maar goed, dat was het onderwerp niet!
Oh right, ik vergeet dat begrijpend lezen heel lastig kan zijn (doe toch niet zo moeilijk joh). Natuurlijk heb ik het over hondenbelasting betalen voor het juiste aantal honden en jeremieren over ontbrekende hondenvoorzieningen.

uhm lieverd. je vergeet iets heel belangrijk...

hondenbelasting is een algemene belasting en gaat gewoon de pot in en is zeker niet bedoeld voor hondenvoorzieningen :wink:
Afbeelding
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

Jaap* schreef:
Frenk schreef:
Jaap* schreef:Niet in de war raken hoor, hondenbelasting is een gemeentelijke belasting en betreft dus maar een deel van de samenleving.
Er zijn zat gemeente's die geen hondenbelasting heffen.
Tot zover dus het argument inzake het zich individueel onttrekken aan de gemeenschappelijke plichten.
De gemeente is in dit geval de gemeenschap. :19: Argument blijft dus staan wat mij betreft.
Dan moet je de gemeente's die geen hondenbelasting heffen maar een boze brief schrijven over het onrecht wat jou door hen wordt aangedaan.

neenee!!! :N:

ik zal het je sterker vertellen: ik heb de gemeente een mail gestuurd waarin ik aangeef met liefde hondenbelasting te gaan betalen (wordt hier niet geheven/gehoven/geheft :denken: ) als ze voor een omheind hondenveldje zorgen zoals een dorp verder. helaas moet ik nog antwoord krijgen :mrgreen:
Afbeelding
Leanne
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse Akita

Ongelezen bericht door Leanne »

LongFields schreef:
En dat begrijp ik dan weer niet...
Waarom is dat niet door heel nederland gelijk...of mijn hond nu hier schijt of in mukkiepummelen
De "overlast" blijft hetzelfde lijkt mij :denken: ...de verschillen zijn echt groot qau kosten van de belasting zag ik net ook in het topic van Jelle

Wij hebben een hele poos 3 honden gehad...toen betaalde ik ook maar voor 2 die geldklopperij
Afbeelding
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

LongFields schreef:
Ik ook! :cheer: :cheer: :cheer:
Ze wilden het hier weer invoeren maar dat is lekker niet gelukt. :tong:
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
Gordonsetter23
Zeer actief
Mijn ras(sen): Gordonsetter
Contacteer:

Ongelezen bericht door Gordonsetter23 »

Jaap* schreef:Niet in de war raken hoor, hondenbelasting is een gemeentelijke belasting en betreft dus maar een deel van de samenleving.
Er zijn zat gemeente's die geen hondenbelasting heffen.
Tot zover dus het argument inzake het zich individueel onttrekken aan de gemeenschappelijke plichten.
dank je jaap je haalt me weer de toetsenbordwoorden uit mijn mond :ok:
Succes is niet hoever je gekomen bent, maar vanaf waar je begonnen bent
Afbeelding
www.bleekerzonwering.nl
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Ik ben het ook niet eens met de hondenbelasting, maar betaal die gewoon. Ik ben ook niet eens met de inkomensbelasting en die betaal ik ook. Komt (vind ik) in principe op hetzelfde neer, of deze nu landerlijk of gemeentelijk is ingevoerd.

Als je er iets tegen wilt doen, dan ga je er de juiste wegen voor bewandelen en kijken of er inderdaad iets gedaan kan worden.

Hier wordt de hondenbelasting gewoon automatisch geïnd met de gemeentelijke belastingen, dus valt weinig niet te betalen.
pammetje
Zeer actief

Ongelezen bericht door pammetje »

ik denk dat frenk bij de belastingdienst werkt :idea:
Afbeelding
ik geniet van het leven
ik geniet van de zon
ik doe de deur open
en pleur van het balkon
cloris
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond

Ongelezen bericht door cloris »

Ik denk dat Frenk controleur is in dienst van de gemeente, de persoon die aanbelt om te controleren of je honden hebt :wink:

Ik betaal hondenbelasting maar meer omdat de controleur mij tegemoet kwam toen ik met 2 honden liep, ongelofelijke onzin en moet zsm afgeschaft worden, mijn honden lopen niet eens op openbare grond alleen op eigen- en defensieterrein :wink:
Afbeelding
De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Ik moet zeggen dat ik het met Frenk wel eens ben. En ik heb Tirsa gewoon opgegeven, ik heb in al die jaren nog nooit 'n controleur gezien.
SannePP
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder-x-Border Collie en een Kretenzer Worsthond
Contacteer:

Ongelezen bericht door SannePP »

Als nou in elke gemeente met dezelfde hand bestuurt werd en overal dezelfde maatstaven werden gehandhaaft, zouden er veel meer mensen gewoon betalen. Maar het is van den zotten dat er in de ene gemeente bijna honderd euro gevraagd wordt, terwijl in de andere gemeente geen belasting betaald hoeft te worden!
Hier in Tilburg betaal je 78 euro ofzo en wat krijg je er voor terug? Een bon als je de drollen niet opruimd, een bon als je hond losloopt... En losloopveldjes die in geen velden of wegen te bekennen zijn!
Terwijl de katten van de achterburen wel dagelijks mijn tuin vol poepen, omspitten en mijn plantjes kapot plassen! En daarbij dag én nacht los lopen, in mijn waslijn hangen om 4 uur 's ochtends (alweer vannacht!) en er geen haan naar ze kraait! :devil:

Hondenbelasting? Prima, maar gebruik het geld dan ook waar het voor bedoeld is! Enne, kattenbelasting? ZEKER!
RIP Cena :roos:
    iones
    Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

Frenk schreef:
    Waarom er hondenbelasting is weet ik eigenlijk niet. :19:
    Gewoon, om geld te zuigen. Dat is echt de enige reden hoor.
    M@ri@nne schreef:
    En ik hou niet van kompleet onzinnige belastingen puur om de kas te spekken.
    en dat is dus wel waar hondenbelasting op neer komt.
    Frenk schreef: Zorg dan dat de wet verandert of dat er wel iets zinnigs met het geld gebeurt.
    Ik zie dat jij nog gelooft in democratie.

Laten we even reëel zijn. Honden kun je vergelijken met sigaretten. Ze zijn nergens gewenst en worden gewoon uit de maatschappij geweerd. Ze mogen op heel veel plaatsen niet meer komen en bijna nergens meer los en in vele gemeentes worden nauwelijks voorzieningen getroffen in het welzijn van honden. Klagen kunnen ze wel, maar geen opties bieden om het op te lossen. En dan moet je er óók nog belasting voor betalen. En dat is eigenlijk enerzijds om mensen vooral niet aan te moedigen om een hond te nemen, anderszijds: het is weer lekker aanleiding om geld te zuigen.
    'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
    Chione
    Zeer actief

Ongelezen bericht door Chione »

LongFields schreef:
    In mijn gemeente is het nog wel en als 'dank' staan sinds enkele maanden overal bordjes, 'verboden voor honden' en enkele poepbakken. Geen zakjes oid, dat zou weer 'te' zijn. :wink:
    ~“ With eyes full of prejudice, you will never see the world for what it is.."~

~
    Afbeelding
    ~
    Brigitte
    Zeer actief

Ongelezen bericht door Brigitte »

Ik betaal ook niets, laat ze maar komen dan kunnen ze lachen :pffff:
    iones
    Zeer actief

Chione schreef: In mijn gemeente is het nog wel en als 'dank' staan sinds enkele maanden overal bordjes, 'verboden voor honden' en enkele poepbakken. Geen zakjes oid, dat zou weer 'te' zijn. :wink:
    Kijk dat bedoel ik nou! En dan verbaasd zijn dat dit kwaad bloed opwekt bij de mensen en ze zich daarom vervolgens niet meer aan de regels houden.
    'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
    gizmo
    Zeer actief

Ongelezen bericht door gizmo »

Een paar weken geleden ging hier de bel
    Gizmo steekt zoals altijd heel vriendelijk zijn kop door het kattenluik
    Dus ik deed de deur open
    Een meneer van de hondenbelasting
    Zo dus u heeft een hond :smile:
    Ja zei ik wat is hij vriendelijk of niet

Ik betaalde dus ook niet
    Maar kreeg ook geen boete
    De papieren moeten nog binnen komen van de gemeente en vul ik ze netjes in
    Afbeelding
    wendy71
    Zeer actief
    Mijn ras(sen): Ridgebacks!
    Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
    Contacteer:

Ongelezen bericht door wendy71 »

In de vorige gemeente waar ik woonde betaalde we geen hondenbelasting.
    En dat terwijk er overal omheinde speelvelden waren en mooie uitlaatstroken.

in gemert moet je wel hondenbelasting betalen maar er zijn nergens omheinde speelvelden of een fatsoenlijke uitlaatstrook. :denken:

ik vind dat raar, als je dan hondenbelasting vraagt, investeer het dan ook ergens in waar de honden en baasjes beter van worden. :ok:
    Dan heb ik er geen probleem mee om hondenbelasting te betalen. :19:
    Afbeelding
    Vergeven is de hoop op een beter verleden loslaten.
    Frenk
    Zeer actief
    Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu

Ongelezen bericht door Frenk »

iones schreef:
    Frenk schreef: Zorg dan dat de wet verandert of dat er wel iets zinnigs met het geld gebeurt.
    Ik zie dat jij nog gelooft in democratie.
    Ja, dat klopt. Ik ben liberaal en democraat en ik geloof in principe in het solidaritetsbeginsel. Een rare mix misschien, maar dit ben ik. :19:
    In onze huidige samenleving zijn dat denk ik de drie pijlers die de best denkbare combinatie geven om een land in te richten en te besturen. :19:

Ik werk niet voor de overheid, in welke vorm dan ook. Ik heb echter wel een grondige hekel aan mensen die denken dat hun verantwoordelijkheid ophoudt bij hun eigen voordeur en de hun eigen portemonnee...

En ik kan het met iedereen eens zijn over dat het gek is dat niet in elke gemeente hondenbelasting wordt geheven (of niet geheven) en dat je ernstige vraagtekens moet zetten bij hoe dat geld besteed wordt.
    Trots zijn op en aanmoedigen tot belastingontduiken (welke belasting dan ook) gaat echter in tegen alles wat ik geloof en waar ik voor sta. :19:

Dat een aantal mensen wel de vruchten wensen te plukken van onze samenleving, maar beginnen te piepen als er betaalt moet worden, daar kan ik slecht tegen. En helemaal als het weerwoord wat ik krijg op de man en op een (imo) kinderachtige manier gaat.

Leg mij maar uit wat ik verkeerd zie?

In een gemeente is hondenbelasting vastgesteld.
    Je hebt honden.
    Je moet betalen.
    Je bent het er niet mee eens.
    Je betaalt toch, want afspraak is afspraak.
    Bij een volgende gelegenheid (verkiezingen, brief naar de burgemeester, handtekeningenactie, wat dan ook) maak je kenbaar dat je wilt dat het in vervolg anders danwel beter gaat.
    Je krijgt wel/niet je zin. (De meerderheid beslist)

Er zijn wel meer belastingen waarvan ook ik me afvraag wat de redelijkheid/billijkheid/logica is. Maar wat denk je dat er zou gebeuren als iedereen in dit land opeens op eigen houtje gaat beslissen welke gemeentelijke, provinciale of nationale belastingen hij/zij nog wel wenst te betalen en welke niet?

Kan een van de bewuste niet-betalers mij misschien uitleggen hoe in zijn/haar samenleving dan de zaakjes geregeld worden :19:
    Afbeelding
    iones
    Zeer actief

Frenk schreef: In een gemeente is hondenbelasting vastgesteld.
    Je hebt honden. Ja.
    Je moet betalen. MAAR WAAROM?
    Je bent het er niet mee eens. Klopt.
    Je betaalt toch, want afspraak is afspraak. Afspraak? niet met mij hoor. Ik heb niets mee beslist.
    Bij een volgende gelegenheid (verkiezingen, brief naar de burgemeester, handtekeningenactie, wat dan ook) maak je kenbaar dat je wilt dat het in vervolg anders danwel beter gaat. kan maar doen ze niets op uit.
    Je krijgt wel/niet je zin. (De meerderheid beslist) NIet om de juiste reden maar omdat ze te veel geld mislopen zullen ze mijn goede argumenten naast zich neerleggen. WAnt geld is het zwaarst wegend argument. DAt weet toch iedereen?

Er zijn wel meer belastingen waarvan ook ik me afvraag wat de redelijkheid/billijkheid/logica is. Maar wat denk je dat er zou gebeuren als iedereen in dit land opeens op eigen houtje gaat beslissen welke gemeentelijke, provinciale of nationale belastingen hij/zij nog wel wenst te betalen en welke niet?

Kan een van de bewuste niet-betalers mij misschien uitleggen hoe in zijn/haar samenleving dan de zaakjes geregeld worden :19:
    Gehoorzaam jij maar als een schaap aan alle regels die je worden opgelegd. Ik ben geen schaap, ik voel me niet als een schaap en ik gedraag me ook niet als zodanig. Ik blijf ZELF nadenken en beslis dan wat ik doe.
    Frenkie
    Zeer actief
    Contacteer:

Ongelezen bericht door Frenkie »

Volgens mij werkt Frenk bij de belastingdienst :mrgreen: of is ze zo'n controleur die bij de mensen langs gaat om te checken of ze een hond hebben en wel belasting betalen :mrgreen:

Ik heb 7 jaar in Alkmaar gewoond en in al die jaren geen hondenbelasting betaald, ook geen controle gehad overigens. Vond het echt onzin om dit te betalen, ik ruim de drollen van m'n hond op en dat vind ik meer dan genoeg.

Nu wonen we gelukkig in een dorpje waar geen hondenbelasting betaald moet worden :ok: En nog steeds ruim ik de drollen van m'n honden op :wink: Heel wat jaren geleden wilden ze hier ook de hondenbelasting in gaan voeren maar alle boeren zijn in opstand gekomen omdat hun honden op hun eigen erf poepen en ze daarom dus geen belasting wilden betalen. De gemeente heeft er toen maar vanaf gezien...
    Groetjes Martine, Timo, Wieke en Frenkie
    Afbeelding Afbeelding
    Frenk
    Zeer actief

iones schreef:
    Frenk schreef: In een gemeente is hondenbelasting vastgesteld.
    Je hebt honden. Ja.
    Je moet betalen. MAAR WAAROM?
    Je bent het er niet mee eens. Klopt.
    Je betaalt toch, want afspraak is afspraak. Afspraak? niet met mij hoor. Ik heb niets mee beslist.Heb jij niet gestemd bij je vorige gemeenteraadsverkiezingen?
    Bij een volgende gelegenheid (verkiezingen, brief naar de burgemeester, handtekeningenactie, wat dan ook) maak je kenbaar dat je wilt dat het in vervolg anders danwel beter gaat. kan maar doen ze niets op uit.
    Je krijgt wel/niet je zin. (De meerderheid beslist) NIet om de juiste reden maar omdat ze te veel geld mislopen zullen ze mijn goede argumenten naast zich neerleggen. WAnt geld is het zwaarst wegend argument. DAt weet toch iedereen?Lekker veel vertrouwen in ons staatsbestel :19:

Waarom ga je hier niet op in?

Gehoorzaam jij maar als een schaap aan alle regels die je worden opgelegd. Ik ben geen schaap, ik voel me niet als een schaap en ik gedraag me ook niet als zodanig. Ik blijf ZELF nadenken en beslis dan wat ik doe.
    Tuurlijk joh en jouw keuzes hebben alleen op jouzelf invloed. Ben benieuwd of je er ook zo over denkt als je wel de hulp van de samenleving nodig hebt... Of ga je dan gilhuilen dat de maatschappij zo hard en gemeen is en dat niemand iets voor elkaar over heeft? :19:
    Afbeelding
    Frenk
    Zeer actief

Frenkie schreef:Volgens mij werkt Frenk bij de belastingdienst :mrgreen: of is ze zo'n controleur die bij de mensen langs gaat om te checken of ze een hond hebben en wel belasting betalen :mrgreen:
    Je kunt een opmerking wel 2x maken, maar daardoor wordt het nog geen grap :ok:
    Ik heb 7 jaar in Alkmaar gewoond en in al die jaren geen hondenbelasting betaald, ook geen controle gehad overigens. Vond het echt onzin om dit te betalen, ik ruim de drollen van m'n hond op en dat vind ik meer dan genoeg.
    Volgens jouw gemeente is dat niet genoeg. Besluit jij je van die afspraak niets aan te trekken, dan vind ik dat behoorlijk asociaal.

Nu wonen we gelukkig in een dorpje waar geen hondenbelasting betaald moet worden :ok: En nog steeds ruim ik de drollen van m'n honden op :wink: Heel wat jaren geleden wilden ze hier ook de hondenbelasting in gaan voeren maar alle boeren zijn in opstand gekomen omdat hun honden op hun eigen erf poepen en ze daarom dus geen belasting wilden betalen. De gemeente heeft er toen maar vanaf gezien...
    Prima, dan is dat namelijk de afspraak. Niks mis mee.
    Afbeelding
    Frenk
    Zeer actief

Nanna schreef:
    iones schreef: Gehoorzaam jij maar als een schaap aan alle regels die je worden opgelegd. Ik ben geen schaap, ik voel me niet als een schaap en ik gedraag me ook niet als zodanig. Ik blijf ZELF nadenken en beslis dan wat ik doe.
    Heel flink :ok:
    Inderdaad. En ik blijf me maar afvragen waarom de mensen die belasting betalen onzin vinden niet inhoudelijk ingaan op mijn vraag hoe dat dan moet in een op solidariteit gebaseerde staatsinrichting :19:
    Wel heel dapper tegen mij tekeer gaan, maar allemaal met van die kortzichtige argumenten of drogredenen.

Niemand die ingaat op de imo belangrijkste vraag:

Hoe moet dat als iedereen zelf gaat uitmaken welke belasting ze wel willen betalen en welke niet?
    Afbeelding
    Pepie
    Zeer actief
    Mijn ras(sen): Europese korthaar
    Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Pepie »

Frenk schreef:
    Nanna schreef:
    iones schreef: Gehoorzaam jij maar als een schaap aan alle regels die je worden opgelegd. Ik ben geen schaap, ik voel me niet als een schaap en ik gedraag me ook niet als zodanig. Ik blijf ZELF nadenken en beslis dan wat ik doe.
    Inderdaad. En ik blijf me maar afvragen waarom de mensen die belasting betalen onzin vinden niet inhoudelijk ingaan op mijn vraag hoe dat dan moet in een op solidariteit gebaseerde staatsinrichting :19:
    Wel heel dapper tegen mij tekeer gaan, maar allemaal met van die kortzichtige argumenten of drogredenen.

Hoe moet dat als iedereen zelf gaat uitmaken welke belasting ze wel willen betalen en welke niet?
    Dan word het een zooitje :wink: Ik vind wel dat je gelijk heb,dat als je het er niet mee eens ben,om dan in actie te komen........zo moet het in mijn ogen ook,alleen ik ben zelf ook een onderduikster,en doet er ook niks aan........terwijl ik dondersgoed weet hoe ik het aan moet pakken :wink:
    Afbeelding
    Eefje83
    Zeer actief
    Mijn ras(sen): norwich terriër en griekse zwerver en een Spaanse zwerver

Ongelezen bericht door Eefje83 »

Pepie schreef:
    Frenk schreef:
    Nanna schreef:

Dan word het een zooitje :wink: Ik vind wel dat je gelijk heb,dat als je het er niet mee eens ben,om dan in actie te komen........zo moet het in mijn ogen ook,alleen ik ben zelf ook een onderduikster,en doet er ook niks aan........terwijl ik dondersgoed weet hoe ik het aan moet pakken :wink:
    ik denk dat dat helemaal niet zover gaat,het gaat maar over hondenbelasting hoor,de rest moet je nou eenmaal toch wel betalen......
    Ik denk dat je jezelf ook teveel mee kan laten slepen.
    Marie-Josée
    Erelid
    Mijn ras(sen): Havanezer

Ongelezen bericht door Marie-Josée »

Hier hoeven we geen hondenbelasting te betalen, die zit al bij het rioolrecht.Prima systeem in een dorp waar ook veel ander dieren rondlopen.
    Op ons weekendadres betalen we daarentegen wel fors; bijna €90 per hond.
    Frenk
    Zeer actief

eefje+huig schreef:ik denk dat dat helemaal niet zover gaat,het gaat maar over hondenbelasting hoor,de rest moet je nou eenmaal toch wel betalen......
    Ik denk dat je jezelf ook teveel mee kan laten slepen.
    Als je ervoor kiest om jouw keuzes op een openbaar forum te zetten, dan mag ik er wat van vinden toch?

Het gaat om het principe. Iedereen moet het uiteindelijk voor zichzelf bepalen, maar begrijp dan wel wat die keuze betekent voor de rest van de gemeenschap waarin je leeft. Zoals Pepie hierboven. Ik vind haar keuze nog steeds niet de juiste, maar zij is er in ieder geval eerlijk over en wuift het niet weg.

Bovendien, het is een glijdende schaal. Wie zegt mij dat mensen die de ene belasting ontduiken de ander wel netjes betalen?

Of wordt er alleen maar betaald als er gecontroleerd wordt en anders niet? :pffff:
    Afbeelding
    doggy

Re: Oeps

Ongelezen bericht door doggy »

M@ri@nne schreef:Heeft het dier die penning niet, dan betaalt de eigenaar kennelijk geen hondenbelasting.
    Ik betaal wel hondenbelasting, maar ik heb nog nooit een penning gehad :denken:
    Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”