iones schreef:Frenk schreef:
Zorg dan dat de wet verandert of dat er wel iets zinnigs met het geld gebeurt.
Ik zie dat jij nog gelooft in democratie.
Ja, dat klopt. Ik ben liberaal en democraat en ik geloof in principe in het solidaritetsbeginsel. Een rare mix misschien, maar dit ben ik.

In onze huidige samenleving zijn dat denk ik de drie pijlers die de best denkbare combinatie geven om een land in te richten en te besturen.
Ik werk niet voor de overheid, in welke vorm dan ook. Ik heb echter wel een grondige hekel aan mensen die denken dat hun verantwoordelijkheid ophoudt bij hun eigen voordeur en de hun eigen portemonnee...
En ik kan het met iedereen eens zijn over dat het gek is dat niet in elke gemeente hondenbelasting wordt geheven (of niet geheven) en dat je ernstige vraagtekens moet zetten bij hoe dat geld besteed wordt.
Trots zijn op en aanmoedigen tot belastingontduiken (welke belasting dan ook) gaat echter in tegen alles wat ik geloof en waar ik voor sta.
Dat een aantal mensen wel de vruchten wensen te plukken van onze samenleving, maar beginnen te piepen als er betaalt moet worden, daar kan ik slecht tegen. En helemaal als het weerwoord wat ik krijg op de man en op een (imo) kinderachtige manier gaat.
Leg mij maar uit wat ik verkeerd zie?
In een gemeente is hondenbelasting vastgesteld.
Je hebt honden.
Je moet betalen.
Je bent het er niet mee eens.
Je betaalt toch, want afspraak is afspraak.
Bij een volgende gelegenheid (verkiezingen, brief naar de burgemeester, handtekeningenactie, wat dan ook) maak je kenbaar dat je wilt dat het in vervolg anders danwel beter gaat.
Je krijgt wel/niet je zin. (De meerderheid beslist)
Er zijn wel meer belastingen waarvan ook ik me afvraag wat de redelijkheid/billijkheid/logica is. Maar wat denk je dat er zou gebeuren als iedereen in dit land opeens op eigen houtje gaat beslissen welke gemeentelijke, provinciale of nationale belastingen hij/zij nog wel wenst te betalen en welke niet?
Kan een van de bewuste niet-betalers mij misschien uitleggen hoe in zijn/haar samenleving dan de zaakjes geregeld worden