Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Kruising Schotse terriër/Jack Russel

Dit forum is voor al uw vragen, ervaringen en weetjes over het fokken van honden.

Moderator: moderatorteam

Botje
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Airedale Terriër, Schotse Terriër

Ongelezen bericht door Botje »

malinois schreef:

ja maar elke hond heeft een bek, en ik vind wel dat als je een hond neemt, je erbij na moet denken dat hij zijn bek ook kan gaan gebruiken als het hem niet zind. De hond heeft niet anders :19: En je hebt bijten en bijten natuurlijk... ik vraag me dus af in welke mate er hier sprake van geweest is, ik denk niet echt bijten als ik eerlijk moet zijn... maar even een tik van... ho en nu niet verder.... :neenee:
Al 1 week ziektewet (en nog wel even te gaan) valt bij ons niet onder de noemer 'even een tik van.... ho en nu niet verder.....'
Als de vorige eigenaar er eerlijk bij verteld zou hebben dat we voor de heropvoeding een flinke 'vakantie' nodig hadden gehad hadden we Sjonnie dit niet aangedaan. We hadden hem dan gewoon 'fijn' gelaten waar hij was. Toen we hem echter belden om te vertellen over het bijten reageerde hij: Dát heeft hij zelfs bij mij nog nooit gedaan......
:denken:
Laatst gewijzigd door Botje op 12 okt 2007 22:42, 1 keer totaal gewijzigd.
,.-~*´¨¯¨`*·~-.¸-Het leuke van een Airedale, zijn er twee!!.,.-~*´¨¯¨`*·~-.¸-
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Botje schreef:
malinois schreef:

ja maar elke hond heeft een bek, en ik vind wel dat als je een hond neemt, je erbij na moet denken dat hij zijn bek ook kan gaan gebruiken als het hem niet zind. De hond heeft niet anders :19: En je hebt bijten en bijten natuurlijk... ik vraag me dus af in welke mate er hier sprake van geweest is, ik denk niet echt bijten als ik eerlijk moet zijn... maar even een tik van... ho en nu niet verder.... :neenee:
Al 1 week arbeidsongeschikt valt bij ons niet onder de noemer 'even een tik van.... ho en nu niet verder.....'
Als de vorige eigenaar er eerlijk bij verteld zou hebben dat we voor de heropvoeding een flinke 'vakantie' nodig hadden gehad hadden we Sjonnie dit niet aangedaan. We hadden hem dan gewoon 'fijn' gelaten waar hij was. Toen we hem echter belden om te vertellen over het bijten reageerde hij: Dát heeft hij zelfs bij mij nog nooit gedaan......
ja maar dat hangt weer van de baan af die je hebt natuurlijk, kijk een pianist die in z'n hand gebeten wordt zal arbeidsongeschikt zijn, een voetballer zal er totaal geen 'last' van hebben... maar ik ben er niet bij geweest, ik haal dit gewoon uit het verhaal... zeker bij het formaat hond meerekenend. Het is nogal een verschil door een herder of rottweiler gebeten te worden of een JR :19:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Addy

Ongelezen bericht door Addy »

Botje schreef:
malinois schreef:

Al 1 week arbeidsongeschikt valt bij ons niet onder de noemer 'even een tik van.... ho en nu niet verder.....'
Een tik :19: een heropvoeding kost altijd tijd, tikken is niet de oplossing zoals je gemerkt hebt, dan kan het hondje wel eens hap zeggen :19:
Overigens valt me op dat mensen nooit tijd willen hebben voor een heropovoeding, hondje moet meteen perfekt zijn en zoniet bonjouren we hem gewoon de deur weer uit :roll:
Mojuan
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mojuan »

Sneu voor het hondje.......

Maar ik denk ook wel dat het een kwestie is van een natuurlijk overwicht hebben op honden.
Sommige mensen hebben van nature een gepaalde overwicht op honden, of weten onbewust via hun lichaamshouding de 'baas' te blijven.
Als je dat al niet hebt, kan zo'n hondje erg moeilijk zijn.

Zelf heb ik een tijdje een jack-frutselte opgevangen, bij mij was dat hondje super lief! Ze luisterde perfect, en liep overal los buiten, zelfs bij drukke wegen, ze deed alles wat ik haar vroeg, echt naar alles luisterde ze perfect, geen enkel probleem met haar gehad!

Terwijl ze bij haar eigenaren vreselijk was, ze plaste telkens binnen, ze beet die mensen, ze luisterde voor geen meter etc.

Helaas moest dat hondje weer terug, want ze bleek drachtig te zijn.
Toen ze weer terug was begonnen de problemen weer, ze werd steeds agressiever en die mensen hebben haar uiteindelijk wederom herplaatst.

Sommige mensen kunnen met bepaalde honden niet omgaan, en als je dat niet kan, dan is de hond ergens anders vaak beter af.
Een agressieve reactie van een hond kan al opgewekt worden door iets heel kleins, iets in je houding en in je reactie waardoor de hond in jou geen leider ziet bijvoorbeeld.
:zweep:
Botje
Vaste gebruiker

Addy schreef:
Botje schreef:
malinois schreef:

Een tik :19: een heropvoeding kost altijd tijd, tikken is niet de oplossing zoals je gemerkt hebt, dan kan het hondje wel eens hap zeggen :19:
Overigens valt me op dat mensen nooit tijd willen hebben voor een heropovoeding, hondje moet meteen perfekt zijn en zoniet bonjouren we hem gewoon de deur weer uit :roll:
Ehm.... juist.... :roll: Sommigen hebben niet eens tijd om te lezen :blah:
Botje
Vaste gebruiker

Martijn schreef:
malinois schreef:
Martijn schreef:Wat los je er eigenlijk mee op als je de hond herpklaatst?
iemand die zo'n hond niet aankan, kan gevaarlijk zijn voor anderen... en is het voor de hond niet beter als hij herplaatst kan worden ipv dat hij ergens moet blijven terwijl mensen hem niet moeten/bang voor hem zijn?
Zo gevaarlijk is een jack russel mixje meestal niet.
Daarnaast is hij nu terug naar de mensen die hem al weg hadden gedaan dus dat klijkt me nu niet direct een fijne, vaste mand.
Voordat hij nu op zijn plek zit is hij minimaal drie verhuizingen verder. Omdat hij een keer niet had begrepen dat je niets terug mag doen als je gecorrigeerd wordt.
Jack Russel Mixje niet nee, maar wel iemand die hem 'niet aankan': :devil: :devil: :mrgreen: :wink:

Jij bent vast ook geen voorstander van een pension. :N:
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Botje schreef:Ehm.... juist.... :roll: Sommigen hebben niet eens tijd om te lezen :blah:
licht dat eens even toe, want ik snap niet wat die quotes daar mee te maken hebben :19:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Botje schreef:
Martijn schreef:
malinois schreef:
Martijn schreef:Wat los je er eigenlijk mee op als je de hond herpklaatst?
iemand die zo'n hond niet aankan, kan gevaarlijk zijn voor anderen... en is het voor de hond niet beter als hij herplaatst kan worden ipv dat hij ergens moet blijven terwijl mensen hem niet moeten/bang voor hem zijn?
Zo gevaarlijk is een jack russel mixje meestal niet.
Daarnaast is hij nu terug naar de mensen die hem al weg hadden gedaan dus dat klijkt me nu niet direct een fijne, vaste mand.
Voordat hij nu op zijn plek zit is hij minimaal drie verhuizingen verder. Omdat hij een keer niet had begrepen dat je niets terug mag doen als je gecorrigeerd wordt.
Jack Russel Mixje niet nee, maar wel iemand die hem 'niet aankan': :devil: :devil: :mrgreen: :wink:

Jij bent vast ook geen voorstander van een pension. :N:
je weet waarschijnlijk wel wat ik bedoel :roll:
Afbeelding
Addy

Botje schreef:
Addy schreef:
Botje schreef:
malinois schreef:

Ehm.... juist.... :roll: Sommigen hebben niet eens tijd om te lezen :blah:
en sommigen hebben niet eens het geduld om een hondje de tijd te geven om te wennen en beginnen direkt te corrigeren, hondje zegt hap en hondje moet weg :roll:
malinois
Zeer actief
Contacteer:

ik ben nu weleens benieuwd wat hij nu echt heeft gedaan? :19: Wat er nu precies gebeurd is.
Afbeelding
Botje
Vaste gebruiker

malinois schreef:
Botje schreef:Ehm.... juist.... :roll: Sommigen hebben niet eens tijd om te lezen :blah:
licht dat eens even toe, want ik snap niet wat die quotes daar mee te maken hebben :19:
Wie zegt dat er getikt is. Bovendien bedoel jij volgens mij een tik van de hond en niet andersom??
Botje
Vaste gebruiker

malinois schreef:ik ben nu weleens benieuwd wat hij nu echt heeft gedaan? :19: Wat er nu precies gebeurd is.
Nadat hij drie keer ter verantwoording werd geroepen en totaal niet reageerde op de stem is hij fysiek benaderd en meende toen zijn lip op te moeten trekken. Mijn vriend (die NIET bang is) vind dat onacceptabel en heeft hem toen vastgepakt en toen beet hij. Eerst in de linkerhand en daarna dwars door de duimnagel van de rechterhand.
Uiteraard is hieraan heel veel aan vooraf gegaan maar misschien kunnen jullie dat zelf lezen in de andere topics. Het loopt een beetje door elkaar.
Of dit allemaal goed of slecht is doet er op dit moment niet meer toe. Misschien had zijn baasje gewoon open kaart moeten spelen. Jullie meningen hierover zullen wel verdeeld zijn en dat is maar goed ook. Stel je voor dat we allemaal het zelfde dachten. Dan zou ik hier niet meer komen. Sjonnie is weg. Punt uit.
Assie
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Assie »

Addy schreef:
Botje schreef:
malinois schreef:

Even blauwhelmen hoor.
Malinois heeft het (volgens mij) over dat de hond een tik geeft (=een snelle hap). Daar reageert Botje op met dat de hond wel meer deed dan alleen even een 'tikje'.
Addy leest vervolgens dat Botjes partner de hond een tik gaf. Iets wat uit dit stukje (nog?) niet blijkt.
Met andere woorden het woord 'tik' is wat onhandig gekozen in de context.

Wat Botje later met fysiek benaderen bedoeld snap ik dan weer niet helemaal. Er op aflopen?
En verder vind ik dit topic een beetje mosterd na de maaltijd. Hond is weg. Kut voor de hond. Kut voor ex-baasje en baasje. Geen winnaars, hond de grootste verliezer.
boxersien

!

Ongelezen bericht door boxersien »

Als je al 2 honden hebt dat wil niet zeggen dat je dan ook verstand van honden hebt. Stel dat je beide honden vanaf pup af aan hebt en deze weten precies wat ze aan je hebben. Dit gaat super dan, maar is iets compleet anders dan dat je een herplaatser neemt.

Als ik het goed begrijp: de herplaatser wilde niet luisteren na 3x en werd toen gedwongen om te luisteren. Dit pikte hij niet en dus bijt hij en was het einde verhaal.

Als dit klopt dan vind ik: 2 weken is kort om een hond door en door te kennen (dit kan gewoon niet). Zo kan de hond jou ook niet door en door kennen. Misschien snapte hij het gewoon niet wat er verlangd werd en had een gebaar erbij genoeg geweest om hem wel te laten luisteren. En misschien snapte hij het wel maar wilde hij je uit proberen en in dat geval zou ik gewoon de hond omkopen met iets lekkers. Jij je zin en de hond heeft het niet als negatief ervaren dat jij je zin hebt :ok:

Maar misschien denk ik te gemakkelijk na, maar zo heb ik het gedaan met alle herplaatsers hier de eerste weken/maanden. Heel veel belonen en afleiden en niets fysieks aan gaan. Moet je nooit doen als je de hond niet goed kent!!! [/b]
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Botje schreef:
malinois schreef:
Wie zegt dat er getikt is. Bovendien bedoel jij volgens mij een tik van de hond en niet andersom??
dat de hond een tik uitdeelt inderdaad, dus een hap maar zonder veel schade....meer een waarschuwing van tot hier en niet verder.
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Botje schreef:
malinois schreef:ik ben nu weleens benieuwd wat hij nu echt heeft gedaan? :19: Wat er nu precies gebeurd is.
Nadat hij drie keer ter verantwoording werd geroepen en totaal niet reageerde op de stem is hij fysiek benaderd en meende toen zijn lip op te moeten trekken. Mijn vriend (die NIET bang is) vind dat onacceptabel en heeft hem toen vastgepakt en toen beet hij. Eerst in de linkerhand en daarna dwars door de duimnagel van de rechterhand.
Uiteraard is hieraan heel veel aan vooraf gegaan maar misschien kunnen jullie dat zelf lezen in de andere topics. Het loopt een beetje door elkaar.
Of dit allemaal goed of slecht is doet er op dit moment niet meer toe. Misschien had zijn baasje gewoon open kaart moeten spelen. Jullie meningen hierover zullen wel verdeeld zijn en dat is maar goed ook. Stel je voor dat we allemaal het zelfde dachten. Dan zou ik hier niet meer komen. Sjonnie is weg. Punt uit.
waarom is lip optrekken onacceptabel dan? het is een waarschuwing voor een beet, je vriend is daar dus dwars doorheen gegaan en tja dan kun je een hapje verwachten... hij is fysiek benaderd na een paar stemcorrecties hoe is dit gegaan dan? Als ik om deze reden een hond weg moet doen kan ik ze dus allemaal opruimen :N: Zeker bij een hond die je amper hebt moet je hem niet zo tegemoetkomen... die hond is nog lang niet gewend aan de nieuwe situatie
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Martijn schreef:
Assie schreef: Wat Botje later met fysiek benaderen bedoeld snap ik dan weer niet helemaal. Er op aflopen?
En verder vind ik dit topic een beetje mosterd na de maaltijd. Hond is weg. Kut voor de hond. Kut voor ex-baasje en baasje. Geen winnaars, hond de grootste verliezer.
Er komt weer een nieuwe hond en er zitten nog twee honden daar thuis.
Iets van inzicht is niet overbodig...of het hondje nu weg is of niet.

Maar goed...gewauwel over "onacceptabel gedrag" en de verantwoorelijkheid daarvoor bij de hond leggen roept in mij niet het beeld op van mensen die vlot leren.
nee wat als de volgende hond een grom geeft en ook hapt als vriendlief het weer niet accepteerd, weer weg? misschien is een cursus hondengedrag eerst niet verkeerd.....
Afbeelding
Some-one
Actief

Ongelezen bericht door Some-one »

Botje schreef:Nadat hij drie keer ter verantwoording werd geroepen en totaal niet reageerde op de stem is hij fysiek benaderd en meende toen zijn lip op te moeten trekken. Mijn vriend (die NIET bang is) vind dat onacceptabel en heeft hem toen vastgepakt en toen beet hij. Eerst in de linkerhand en daarna dwars door de duimnagel van de rechterhand.
Dit meen je toch niet serieus hoop ik? :denken: Is dit de enige reden? Zo ja, dan heeft mijn vrouwelijke intuitie me deze keer in de steek gelaten... :hamer:
gizmo
Zeer actief

Ongelezen bericht door gizmo »

Je vriend was verkeerd bezig kwam dreigend over naar de hond
En als de hond al de lip optrekt moet toch al een teken zijn?
Verkeerd aangepakt en helaas de hond weer de dupe :devil:
Afbeelding
thom
Zeer actief
Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door thom »

Sjonnie is weg, punt uit.... :roll: :N: :neenee:
En dan zijn jullie nu alweer bezig met een andere hond, dat is toch belachelijk. Ik heb 18 jaar een JR gehad, zijn zeker niet de makkelijkste honden, maar met met geduld, liefde en conseqwent zijn kom je een heel eind. Deze JR was trouwens ook een happerige herplaatser.
Afbeelding
Addy

Ja maar drie maal raden aan welk nieuw ras ze denken :19:
EEN AIRDALE TERRIER of een BORDERCOLLIE :smile: :smile: :smile:
Botje
Vaste gebruiker

Onze honden zijn best in orde hoor!! Er zijn wel wat kleine dingetjes maar ik denk dat iedere hond wel iets heeft.... Of althans, de meesten toch. Ja ik dek me maar een beetje in want voel me nogal aangevallen hier... Jammer maar helaas. Ik heb helemaal geen zin in :pop:. Ik ben hier terecht gekomen omdat ik iets bij wil leren over honden en bepaalde ervaringen wil delen met anderen...... :piew:

Voor degenen die het oprecht interesseert:

Toen we Sjonnie de 1e keer tegenkwamen vertelde zijn baas ons dat hij hem naar het asiel wilde doen omdat hij geen tijd meer voor hem had. Dat vonden wij zo rot (dom he?) dat we er eerst een week over gedacht hebben en toen hebben we afspraken gemaakt - want wij wilden best een derde hond (een goed huis bieden) - en is hij Sjonnie komen brengen, op proef zeg maar. Hij vertelde alleen maar goede en positieve dingen over Sjonnie.... (er waren wel een paar tegenstrijdige dingen -viel me achteraf op - die hij zei: het was een rashond met papieren !?, eerst zei hij dat hij net uit bed kwam, maar sjonnie had die middag nog met een St Bernard gespeeld :denken: ) Als hij erbij had verteld dat we hiervoor heel veel ervaring op hondengebied nodig hadden en minstens 3 weken tot 1 maand vakantie om full-time met Sjonnie bezig te zijn dan waren we er helemaal niet aan begonnen omdat we dat allebei niet hebben/hadden. Dan had Sjonnie dit allemaal niet hoeven meemaken..... Maar waarschijnlijk wist hij dat zelf ook niet en werd hij alleen maar stapelgek van Sjonnie.
Wat ik jammer vind is dat sommige mensen helemaal niet lijken te weten wat er allemaal vooraf is gegaan en bij is komen kijken en toch meteen iets beginnen te roepen. Vandaar hier even deze uitleg.
Al snel bleek dat Sjonnie niet alleen kon zijn en tot overmaat van ramp dat onze teef Maggy loops werd, net nadat Sjonnie 3 dagen bij ons was. Omdat wij niet zo ervaren zijn als sommigen hier, zijn de spanningen bij ons heel hoog opgelopen. Maggy moest apart gezet worden en begon ook vreemd gedrag te vertonen omdat ze afgezonderd werd, ze vrat aan de deken in haar mand en blafte ook. Nooit last van gehad.
Het baasje van Sjonnie vergat trouwens de papieren van Sjonnie mee te brengen. Hij zou ze aangetekend versturen nog dezelfde avond(!? 's avonds iets aangetekend versturen??) De post is niet aangekomen en toen we ernaar vroegen bleek dat het retour afzender was gekomen in verband met een foute postcode. Toen een kennis van ons aan ons vroeg hoe oud Sjonnie was bleek dat Sjonnie (3) eigenlijk geen gecoupeerde staart kon hebben!? Dit gaf ons een beetje twijfel over het hele verhaal met die papieren. Er werd een nieuwe afspraak gemaakt om de papieren te brengen en die werd op de afgesproken dag zelf weer afgebeld. We zouden die week worden teruggebeld. Thuis bleef de sfeer gespannen. Een gang naar het toilet gaf al denkwerk hoe dit aan te pakken zonder dat de honden elkaar tegenkwamen..... Zat Maggy al in haar top-dagen? :19: Joey werd gebruikt om Sjonnie een beetje te steunen als hij alleen zat, maar dit hielp totaal niet want video-beelden toonden aan dat Sjonnie gewoon aan één stuk door zat te blaffen als wij er niet waren. Wij kregen medelijden met de honden en werden steeds gespannener. We zaten nog niet eens op de helft van de loopsheid. Als we thuis waren bleef sjonnie maar piepen en snuiven door de deur heen naar Maggy toe. Zelf zaten we ook apart, 1 bij Maggy en 1 bij Joey en Sjonnie, onderwijl gefrustreerd kijkend naar de video van tijdens onze afwezigheid. Tussendoor werden de honden apart uitgelaten en rolden wij 's - avonds na de huishoudelijke taken ons bed in om 's ochtends voor dag en dauw weer eruit te gaan om alles weer in goede banen te leiden, dagelijkse verzorging, uitlaten, werken, enz. 's nachts ging gelukkig al na 3 (slapeloze) nachten wel goed tot een uur of zes. Helaas zijn wij niet in de luxe positie om de hele dag met onze honden bezig te zijn, zoals sommigen hier blijkbaar wel, proficiat! Met onze eigen honden zorgt dit dan ook nooit voor problemen. Dat gaat allemaal lekker soepel.
Met Sjonnie ging ik 's morgens lekker fietsen om hem lekker moe te maken en de 2 anderen werden gewoon uitgelaten. Op een gegeven moment hebben we zelf maar weer contact opgenomen met het baasje van Sjonnie om naar de papieren te vragen en de gang van zaken te bespreken. Hij zou in de loop van de week daarna bellen om af te spreken over de papieren....

Zondagochtend om 6 uur eruit om lekker met Sjonnie naar buiten te gaan, daarna de andere twee. En toen het bijt-incident. :cry: Dat was gewoon de spreekwoordelijke druppel........ en voor niemand leuk hoor, en zeker niet voor Sjonnie :cry::cry::cry:

We hebben allebei toch al wat honden gehad en Joey is ook een herplaatser die we hebben moeten bijspijkeren. Maggy kwam als pup van vier maanden.... Naar onze mening hebben we onze honden redelijk opgevoed. Ok, Maggy is bang voor onweer en vuurwerk, daar trainen we nu mee via de vuurwerk-cd (hier geleerd, bedankt!). Ook durf ik haar niet los te laten lopen omdat ze haar neus nagaat ivm jachtinstinct. En, als er thuis een hond langs onze tuin loopt op kinderen op rolschaatsen dan rent ze blaffend mee langs het hek :smile: . Joey likt wat veel overal aan en is gewend te bedelen (ik geef hem niets op zo een momenten). Nouja.... so what. Het zijn heerlijke honden en we hebben een diepe band met ze. Wij zouden in ieder geval nooit onze honden wegdoen, want we zijn stapelgek op ze en willen ze niet kwijt. We willen er zelfs nog wel een derde bij. Met Sjonnie is het grandioos misgegaan en we hebben ervan geleerd geen herplaatser meer voor ons. We zijn daar niet de juiste plek voor. Misschien een goed opgevoede herplaatser, maar waarom zou die herplaatst worden? Een pup kun je nog een beetje plannen. Daarin hebben we dan ook weer (gelukkig) alle vertrouwen. We zijn ons aan het ORIENTEREN: nog heel pril dus.

We vinden het jammer dat er soms zo gereageerd wordt; we zijn hier toch om iets bij te leren. Ik hoop dat ik dat ook duidelijk heb gemaakt middels dit stukje. Mij zit het allemaal helemaal niet lekker zo.
Er zitten veel reacties tussen waar ik iets mee kan maar ook blijkt uit sommige reacties dat er maar wat geroepen wordt zonder dat men de achtergrond weet. Jammer. Mijn stijl is het in ieder geval niet. :wall: Voor degenen voor wie dat wel zo is: Laat jullie de :pop: maar lekker smaken! Ik sla even over. :wink:
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Valerie »

in Belgie kon 3 jaar geleden nog wel gecoupeerd worden

als je geen tijd hebt om een herplaatser op te voeden, hoe wil je dat met een pup doen?

ik raad je aan je teefje te laten helpen

en een goed boek te kopen over hondengedrag, waarin je bv leest dat als een hond zn lip optrekt dit een waarschuwing is en je dan niet door moet gaan
Botje
Vaste gebruiker

Valerie schreef:in Belgie kon 3 jaar geleden nog wel gecoupeerd worden: had misschien uit de papieren gebleken :19:

als je geen tijd hebt om een herplaatser op te voeden, hoe wil je dat met een pup doen? Zoals ik hierboven schreef kun je dit beter plannen.... bijv. vrijaf nemen

ik raad je aan je teefje te laten helpen: zit in de pen

en een goed boek te kopen over hondengedrag, waarin je bv leest dat als een hond zn lip optrekt dit een waarschuwing is en je dan niet door moet gaan: helemaal gelijk :boos:
Valerie
Zeer actief

je kon ook met een nederlandse hond naar belgie gaan om te couperen hoor :wink:
misschien een gokje van mijn kant maar ik denk dat je die papieren niet gekregen had omdat ze er niet waren
Addy

Botje schreef:Onze honden zijn best in orde hoor!! Er zijn wel wat kleine dingetjes maar ik denk dat iedere hond wel iets heeft.... Of althans, de meesten toch. Ja ik dek me maar een beetje in want voel me nogal aangevallen hier... Jammer maar helaas. Ik heb helemaal geen zin in :pop:. Ik ben hier terecht gekomen omdat ik iets bij wil leren over honden en bepaalde ervaringen wil delen met anderen...... :piew:

Voor degenen die het oprecht interesseert:

Toen we Sjonnie de 1e keer tegenkwamen vertelde zijn baas ons dat hij hem naar het asiel wilde doen omdat hij geen tijd meer voor hem had. Dat vonden wij zo rot (dom he?) dat we er eerst een week over gedacht hebben en toen hebben we afspraken gemaakt - want wij wilden best een derde hond (een goed huis bieden) - en is hij Sjonnie komen brengen, op proef zeg maar. Hij vertelde alleen maar goede en positieve dingen over Sjonnie.... (er waren wel een paar tegenstrijdige dingen -viel me achteraf op - die hij zei: het was een rashond met papieren !?, eerst zei hij dat hij net uit bed kwam, maar sjonnie had die middag nog met een St Bernard gespeeld :denken: ) Als hij erbij had verteld dat we hiervoor heel veel ervaring op hondengebied nodig hadden en minstens 3 weken tot 1 maand vakantie om full-time met Sjonnie bezig te zijn dan waren we er helemaal niet aan begonnen omdat we dat allebei niet hebben/hadden. Dan had Sjonnie dit allemaal niet hoeven meemaken..... Maar waarschijnlijk wist hij dat zelf ook niet en werd hij alleen maar stapelgek van Sjonnie.
Wat ik jammer vind is dat sommige mensen helemaal niet lijken te weten wat er allemaal vooraf is gegaan en bij is komen kijken en toch meteen iets beginnen te roepen. Vandaar hier even deze uitleg.
Al snel bleek dat Sjonnie niet alleen kon zijn en tot overmaat van ramp dat onze teef Maggy loops werd, net nadat Sjonnie 3 dagen bij ons was. Omdat wij niet zo ervaren zijn als sommigen hier, zijn de spanningen bij ons heel hoog opgelopen. Maggy moest apart gezet worden en begon ook vreemd gedrag te vertonen omdat ze afgezonderd werd, ze vrat aan de deken in haar mand en blafte ook. Nooit last van gehad.
Het baasje van Sjonnie vergat trouwens de papieren van Sjonnie mee te brengen. Hij zou ze aangetekend versturen nog dezelfde avond(!? 's avonds iets aangetekend versturen??) De post is niet aangekomen en toen we ernaar vroegen bleek dat het retour afzender was gekomen in verband met een foute postcode. Toen een kennis van ons aan ons vroeg hoe oud Sjonnie was bleek dat Sjonnie (3) eigenlijk geen gecoupeerde staart kon hebben!? Dit gaf ons een beetje twijfel over het hele verhaal met die papieren. Er werd een nieuwe afspraak gemaakt om de papieren te brengen en die werd op de afgesproken dag zelf weer afgebeld. We zouden die week worden teruggebeld. Thuis bleef de sfeer gespannen. Een gang naar het toilet gaf al denkwerk hoe dit aan te pakken zonder dat de honden elkaar tegenkwamen..... Zat Maggy al in haar top-dagen? :19: Joey werd gebruikt om Sjonnie een beetje te steunen als hij alleen zat, maar dit hielp totaal niet want video-beelden toonden aan dat Sjonnie gewoon aan één stuk door zat te blaffen als wij er niet waren. Wij kregen medelijden met de honden en werden steeds gespannener. We zaten nog niet eens op de helft van de loopsheid. Als we thuis waren bleef sjonnie maar piepen en snuiven door de deur heen naar Maggy toe. Zelf zaten we ook apart, 1 bij Maggy en 1 bij Joey en Sjonnie, onderwijl gefrustreerd kijkend naar de video van tijdens onze afwezigheid. Tussendoor werden de honden apart uitgelaten en rolden wij 's - avonds na de huishoudelijke taken ons bed in om 's ochtends voor dag en dauw weer eruit te gaan om alles weer in goede banen te leiden, dagelijkse verzorging, uitlaten, werken, enz. 's nachts ging gelukkig al na 3 (slapeloze) nachten wel goed tot een uur of zes. Helaas zijn wij niet in de luxe positie om de hele dag met onze honden bezig te zijn, zoals sommigen hier blijkbaar wel, proficiat! Met onze eigen honden zorgt dit dan ook nooit voor problemen. Dat gaat allemaal lekker soepel.
Met Sjonnie ging ik 's morgens lekker fietsen om hem lekker moe te maken en de 2 anderen werden gewoon uitgelaten. Op een gegeven moment hebben we zelf maar weer contact opgenomen met het baasje van Sjonnie om naar de papieren te vragen en de gang van zaken te bespreken. Hij zou in de loop van de week daarna bellen om af te spreken over de papieren....

Zondagochtend om 6 uur eruit om lekker met Sjonnie naar buiten te gaan, daarna de andere twee. En toen het bijt-incident. :cry: Dat was gewoon de spreekwoordelijke druppel........ en voor niemand leuk hoor, en zeker niet voor Sjonnie :cry::cry::cry:

We hebben allebei toch al wat honden gehad en Joey is ook een herplaatser die we hebben moeten bijspijkeren. Maggy kwam als pup van vier maanden.... Naar onze mening hebben we onze honden redelijk opgevoed. Ok, Maggy is bang voor onweer en vuurwerk, daar trainen we nu mee via de vuurwerk-cd (hier geleerd, bedankt!). Ook durf ik haar niet los te laten lopen omdat ze haar neus nagaat ivm jachtinstinct. En, als er thuis een hond langs onze tuin loopt op kinderen op rolschaatsen dan rent ze blaffend mee langs het hek :smile: . Joey likt wat veel overal aan en is gewend te bedelen (ik geef hem niets op zo een momenten). Nouja.... so what. Het zijn heerlijke honden en we hebben een diepe band met ze. Wij zouden in ieder geval nooit onze honden wegdoen, want we zijn stapelgek op ze en willen ze niet kwijt. We willen er zelfs nog wel een derde bij. Met Sjonnie is het grandioos misgegaan en we hebben ervan geleerd geen herplaatser meer voor ons. We zijn daar niet de juiste plek voor. Misschien een goed opgevoede herplaatser, maar waarom zou die herplaatst worden? Een pup kun je nog een beetje plannen. Daarin hebben we dan ook weer (gelukkig) alle vertrouwen. We zijn ons aan het ORIENTEREN: nog heel pril dus.

We vinden het jammer dat er soms zo gereageerd wordt; we zijn hier toch om iets bij te leren. Ik hoop dat ik dat ook duidelijk heb gemaakt middels dit stukje. Mij zit het allemaal helemaal niet lekker zo.
Er zitten veel reacties tussen waar ik iets mee kan maar ook blijkt uit sommige reacties dat er maar wat geroepen wordt zonder dat men de achtergrond weet. Jammer. Mijn stijl is het in ieder geval niet. :wall: Voor degenen voor wie dat wel zo is: Laat jullie de :pop: maar lekker smaken! Ik sla even over. :wink:
Tja samengevat heb je dus een reutje bij een loops teefje gedouwd, kreeg je het van op je zenuwen, hondjes moesten gescheiden, werden er ook niet vrolijk van en toen zei sjonnie op een blauwe maandag hap en dat was de limit :roll:
En jij wilt een pup en dan denk je nog aan een airdale of bordercollie :19:
Pb me even je adres, dan stuur ik je een schattig hondje van Bart smit op :piew:
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

Addy schreef:
Tja samengevat heb je dus een reutje bij een loops teefje gedouwd, kreeg je het van op je zenuwen, hondjes moesten gescheiden, werden er ook niet vrolijk van en toen zei sjonnie op een blauwe maandag hap en dat was de limit :roll:
Pb me even je adres, dan stuur ik je een schattig hondje van Bart smit op :piew:
Sommigen zijn wellicht ook gewoon minder geschikt voor een herplaatser. Ik ook :wink:
Ik heb ruim 8 jaar geleden een niet gesocialiseerd herplaatsertje in huis genomen, heel goed bedoeld. Toen dit hondje na een week ook mijn vader vol in zijn hand beet (omdat hij hem aan wilde lijnen) heb ik ook de keuze gemaakt dit hondje terug te brengen, het was niets voor mij.
Sindsdien zijn er echter 3 honden als pup gekomen waar ik nooit problemen mee heb gehad en ik heb echt niet de makkelijkste honden. Ik miste destijds ervaring en daarnaast voel ik me zekerder bij een hond die als pup bij mij in huis is gekomen. Dat mag toch?
In jouw ogen had ik ook maar aan een hondje van Bart Smit moeten beginnen, ik ben blij dat ik dat niet gedaan heb :roll:
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
Assie
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Assie »

Addy schreef: Tja samengevat heb je dus een reutje bij een loops teefje gedouwd, kreeg je het van op je zenuwen, hondjes moesten gescheiden, werden er ook niet vrolijk van en toen zei sjonnie op een blauwe maandag hap en dat was de limit :roll:
Lekker kort door de bocht weer. Ik vind dat Botje het netjes uitlegt, ook super dat ze überhaupt de moeite neemt om het uit te leggen en kan het ook wel begrijpen. Als Tip niet zo'n vreselijk makkelijk hondje was geweest, dan had ik hem misschien in die eerste maand proef ook teruggebracht naar het asiel. Puur omdat het mijn eerste hond is. Ik heb in het asiel dan ook bewust gevraagd naar een makkelijke hond. Je moet tenslotte toch érgens beginnen. :19:
Ik sluit me verder aan bij Inge.
Botje
Vaste gebruiker

Assie schreef:
Addy schreef: Tja samengevat heb je dus een reutje bij een loops teefje gedouwd, kreeg je het van op je zenuwen, hondjes moesten gescheiden, werden er ook niet vrolijk van en toen zei sjonnie op een blauwe maandag hap en dat was de limit :roll:
Lekker kort door de bocht weer. Ik vind dat Botje het netjes uitlegt, ook super dat ze überhaupt de moeite neemt om het uit te leggen en kan het ook wel begrijpen. Als Tip niet zo'n vreselijk makkelijk hondje was geweest, dan had ik hem misschien in die eerste maand proef ook teruggebracht naar het asiel. Puur omdat het mijn eerste hond is. Ik heb in het asiel dan ook bewust gevraagd naar een makkelijke hond. Je moet tenslotte toch érgens beginnen. :19:
Ik sluit me verder aan bij Inge.
Die :piew: heeft ze van mij :wink:
En het is trouwens Airedale en niet Airdale, maar dat komt waarschijnlijk door die AIR... :wink:
Nou doei!! Ik ga naar mijn honden!
Valerie
Zeer actief

kijk het is goed dat ze het russeltje terug heeft gebracht (al was misschien zelf een nieuw goed blijvend huis zoeken beter geweest)
maar om dat over een pup te beginnen van 2 moeilijkere en grotere rassen? nee niet echt slim in mijn ogen..
Plaats reactie

Terug naar “Fokken van honden”