Onze honden zijn best in orde hoor!! Er zijn wel wat kleine dingetjes maar ik denk dat iedere hond wel iets heeft.... Of althans, de meesten toch. Ja ik dek me maar een beetje in want voel me nogal aangevallen hier... Jammer maar helaas. Ik heb helemaal geen zin in

. Ik ben hier terecht gekomen omdat ik iets bij wil leren over honden en bepaalde ervaringen wil delen met anderen......
Voor degenen die het oprecht interesseert:
Toen we Sjonnie de 1e keer tegenkwamen vertelde zijn baas ons dat hij hem naar het asiel wilde doen omdat hij geen tijd meer voor hem had. Dat vonden wij zo rot (dom he?) dat we er eerst een week over gedacht hebben en toen hebben we afspraken gemaakt - want wij wilden best een derde hond (een goed huis bieden) - en is hij Sjonnie komen brengen, op proef zeg maar. Hij vertelde alleen maar goede en positieve dingen over Sjonnie.... (er waren wel een paar tegenstrijdige dingen -viel me achteraf op - die hij zei: het was een rashond met papieren !?, eerst zei hij dat hij net uit bed kwam, maar sjonnie had die middag nog met een St Bernard gespeeld

) Als hij erbij had verteld dat we hiervoor heel veel ervaring op hondengebied nodig hadden en minstens 3 weken tot 1 maand vakantie om full-time met Sjonnie bezig te zijn dan waren we er helemaal niet aan begonnen omdat we dat allebei niet hebben/hadden. Dan had Sjonnie dit allemaal niet hoeven meemaken..... Maar waarschijnlijk wist hij dat zelf ook niet en werd hij alleen maar stapelgek van Sjonnie.
Wat ik jammer vind is dat sommige mensen helemaal niet lijken te weten wat er allemaal vooraf is gegaan en bij is komen kijken en toch meteen iets beginnen te roepen. Vandaar hier even deze uitleg.
Al snel bleek dat Sjonnie niet alleen kon zijn en tot overmaat van ramp dat onze teef Maggy loops werd, net nadat Sjonnie 3 dagen bij ons was. Omdat wij niet zo ervaren zijn als sommigen hier, zijn de spanningen bij ons heel hoog opgelopen. Maggy moest apart gezet worden en begon ook vreemd gedrag te vertonen omdat ze afgezonderd werd, ze vrat aan de deken in haar mand en blafte ook. Nooit last van gehad.
Het baasje van Sjonnie vergat trouwens de papieren van Sjonnie mee te brengen. Hij zou ze aangetekend versturen nog dezelfde avond(!? 's avonds iets aangetekend versturen??) De post is niet aangekomen en toen we ernaar vroegen bleek dat het retour afzender was gekomen in verband met een foute postcode. Toen een kennis van ons aan ons vroeg hoe oud Sjonnie was bleek dat Sjonnie (3) eigenlijk geen gecoupeerde staart kon hebben!? Dit gaf ons een beetje twijfel over het hele verhaal met die papieren. Er werd een nieuwe afspraak gemaakt om de papieren te brengen en die werd op de afgesproken dag zelf weer afgebeld. We zouden die week worden teruggebeld. Thuis bleef de sfeer gespannen. Een gang naar het toilet gaf al denkwerk hoe dit aan te pakken zonder dat de honden elkaar tegenkwamen..... Zat Maggy al in haar top-dagen?

Joey werd gebruikt om Sjonnie een beetje te steunen als hij alleen zat, maar dit hielp totaal niet want video-beelden toonden aan dat Sjonnie gewoon aan één stuk door zat te blaffen als wij er niet waren. Wij kregen medelijden met de honden en werden steeds gespannener. We zaten nog niet eens op de helft van de loopsheid. Als we thuis waren bleef sjonnie maar piepen en snuiven door de deur heen naar Maggy toe. Zelf zaten we ook apart, 1 bij Maggy en 1 bij Joey en Sjonnie, onderwijl gefrustreerd kijkend naar de video van tijdens onze afwezigheid. Tussendoor werden de honden apart uitgelaten en rolden wij 's - avonds na de huishoudelijke taken ons bed in om 's ochtends voor dag en dauw weer eruit te gaan om alles weer in goede banen te leiden, dagelijkse verzorging, uitlaten, werken, enz. 's nachts ging gelukkig al na 3 (slapeloze) nachten wel goed tot een uur of zes. Helaas zijn wij niet in de luxe positie om de hele dag met onze honden bezig te zijn, zoals sommigen hier blijkbaar wel, proficiat! Met onze eigen honden zorgt dit dan ook nooit voor problemen. Dat gaat allemaal lekker soepel.
Met Sjonnie ging ik 's morgens lekker fietsen om hem lekker moe te maken en de 2 anderen werden gewoon uitgelaten. Op een gegeven moment hebben we zelf maar weer contact opgenomen met het baasje van Sjonnie om naar de papieren te vragen en de gang van zaken te bespreken. Hij zou in de loop van de week daarna bellen om af te spreken over de papieren....
Zondagochtend om 6 uur eruit om lekker met Sjonnie naar buiten te gaan, daarna de andere twee. En toen het bijt-incident.

Dat was gewoon de spreekwoordelijke druppel........ en voor niemand leuk hoor, en zeker niet voor Sjonnie

We hebben allebei toch al wat honden gehad en Joey is ook een herplaatser die we hebben moeten bijspijkeren. Maggy kwam als pup van vier maanden.... Naar onze mening hebben we onze honden redelijk opgevoed. Ok, Maggy is bang voor onweer en vuurwerk, daar trainen we nu mee via de vuurwerk-cd (hier geleerd, bedankt!). Ook durf ik haar niet los te laten lopen omdat ze haar neus nagaat ivm jachtinstinct. En, als er thuis een hond langs onze tuin loopt op kinderen op rolschaatsen dan rent ze blaffend mee langs het hek

. Joey likt wat veel overal aan en is gewend te bedelen (ik geef hem niets op zo een momenten). Nouja.... so what. Het zijn heerlijke honden en we hebben een diepe band met ze. Wij zouden in ieder geval nooit onze honden wegdoen, want we zijn stapelgek op ze en willen ze niet kwijt. We willen er zelfs nog wel een derde bij. Met Sjonnie is het grandioos misgegaan en we hebben ervan geleerd geen herplaatser meer voor ons. We zijn daar niet de juiste plek voor. Misschien een goed opgevoede herplaatser, maar waarom zou die herplaatst worden? Een pup kun je nog een beetje plannen. Daarin hebben we dan ook weer (gelukkig) alle vertrouwen. We zijn ons aan het ORIENTEREN: nog heel pril dus.
We vinden het jammer dat er soms zo gereageerd wordt; we zijn hier toch om iets bij te leren. Ik hoop dat ik dat ook duidelijk heb gemaakt middels dit stukje. Mij zit het allemaal helemaal niet lekker zo.
Er zitten veel reacties tussen waar ik iets mee kan maar ook blijkt uit sommige reacties dat er maar wat geroepen wordt zonder dat men de achtergrond weet. Jammer. Mijn stijl is het in ieder geval niet.

Voor degenen voor wie dat wel zo is: Laat jullie de

maar lekker smaken! Ik sla even over.