Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Teckel dood gebeten in Oirschot ('t Laar)

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

duitse herder
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie
Aantal honden: 2

Re: Teckel dood gebeten in Oirschot ('t Laar)

Ongelezen bericht door duitse herder »

nana schreef:Voorbeeld bij mijn vriendin in het park, haar vriendin heeft een boxer die aangelijnd bijt en als hij losloopt aangelijnde honden besluipt en dan behoorlijk dominant benaderd.
Zij laat haar boxer altijd los (ookal is het aanlijngebied) omdat volgens haar haar boxer niets doet....dat is ook zo omdat hij niet aan de lijn is en als hij een andere hond besluipt en bespringt bijt hij inderdaad niet. Vanmorgen kwam haar een aangelijnde herder tegemoet en de vrouw met de herder draait zich om en probeert weg te komen maar de boxer begon al te sluipen en ging er naar toe. De herder viel vreselijk uit en na wat gegrom en gedreig liep de vrouw met haar aangelijnde hond snel weg en kreeg nog te horen van de boxer dame dat ze gewoon haar hond los moest doen...is dit normaal????
Ik vind dit echt een voorbeeld van mijn hond bijt niet dus. Maar als die herder haar hond had gebeten dan was ze wel erg kwaad geworden.
Zoiets maakte ik net ook mee alleen dan met een bullmastiff/boerboel achtig iets. Noah en die hond lopen los, hond begint al meteen te sluipen. Noah komt bij mij lopen aangezien zij dat eng vind. Baasje en hond naderen en hond komt op Noah afgestormd. Noah maakt zich klein en blijft stokstijf staan. Teef maakt zich groot en besnuffeld Noah. ik roep vervolgens Noah omdat ik door wil lopen. Noah wil weglopen en teef gaat grommen en happen naar Noah, waarop Noah weer stokstijf stil gaat staan. Noah komt daarna snel naar mij toe en die teef komt grommend en happend erachter aan. Baasje roept wel de hond maar die luisterde dus niet. Hond durfde niet bij mij te komen gelukkig want dan had ik geschopt.

Ik vervolg mijn weg en kom verdorrie weer die vrouw en hond tegen. Het zelfde verhaal, hond sluipt op Noah af en gaat weer grommen en happen. Noah plat op de grond en durfde zich niet te bewegen. Ondertussen was ik behoorlijk pissig want daarvoor liep de ontmoetingniet goed, waarom houd zij haar hond niet bij der :devil: Ze liepen beide los, ik had Noah wel aaan kunnen lijnen maar dan had ze geen kant opgekund, dan had ze denk ik wel een gaatje opgelopen.
Achter mij liep een klein hondje en even later hoorde ik die hond gillen... En wie loopt er bij? juistum, die teef :devil:

Dan denk ik altijd, wat voor moeite is het nou om je hond aan te lijnen? Wat heeft het voor nut dat je hond andere honden besluipt, domineert en vervolgens happend der punt wil maken :denken:
Noah liep al die keren keurig los naast mij en deed alles er aan om die hond te ontwijken qua kijken al
Perry en Noah

Afbeelding
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

Moos schreef:
nana schreef:
Heel simpel omdat het een chi is en die zal nooit een andere hond zo kunnen verwonden dat er geroepen wordt om een spuit, maar ze weet dat als een andere hond haar chi een corrigerende beet geeft het al klaar kan zijn en dat geeft macht want de bijtende hond om welke reden dan ook is altijd fout.
Want mensen met een klein hondje vinden het zo leuk als die gegrepen wordt, zodat ze naar de grote hond kunnen wijzen. Dat hun hondje dan bij de DA ligt is bijzaak natuurlijk. :roll:
Er zijn helaas ook heel veel mensen die het amusant vinden dat hun hond zo de grote honden aanblaft en zo op ze afrent.. omdat ze er op 1 of andere manier ervanuitgaan dat die honden niet terug zullen reageren of dat de eigenaren de honden wel onder controle houden.. de meesten beseffen niet dat zeker als meerdere kleinere honden dat doen, waarbij zelfs een aantal keren de hond (mijn hond bijvoorbeeld, tijdens naast de fiets lopen, of gewoon tijdens een wandeling in het park in zijn bek word gebeten) dat die honden op een bepaald moment die kleinere ook niet meer helemaal vertrouwen.. en ik geef ze geen ongelijk.. ik blijf erop aandringen bij mijn honden dat geblaf te negeren en ik heb ze dan ook negen van de tien keer gewoon of snel even aangelijnt of naast me lopen.. maar de ene keer dat ik het niet op tijd inzie.. is er ook geen man overboord.. ik ga er niet vanuit dat ze zo'n dier uiteen rijten.. maar neem geen risico meer in ieder geval..
Wat je dus op eigenaren 2 doet komen.. die het maar vreemd vinden dat ik mijn honden altijd bij me terug roep als ze aankomen.. "joh, dat gaat toch wel goed?" zo aggressief zijn die van jou toch niet.. nee.. maar ik durf het gewoon niet meer aan :ugh: zeker niet met al die doemverhalen hier..
En tuurlijk... als in mijn directe omgeving iemand een kleinere hond of pup krijgt waar ik vaak contact mee heb... dan ga ik wel kennismaken.. maar gecontrolleerd.. dan laat ik ze elkaar leren kennen en dan is het gewoon goed.. dat is het dan ook weer..
Limanade
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bullterrier
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Limanade »

josefientje schreef:

Dat heeft helemaal niks met de situatie loslopende hond te maken, maar met het feit dat jij je honden niet wilt muilkorven. Zoals in diverse reacties staat, knapt er weleens een lijntje, en het zou wel heel vervelend zijn als ik daar dan net met mijn Blafratje langsliep, oeps even Apeldoorn bellen dan maar? Als je weet dat je hond voor de kill gaat, moet hij gewoon gemuilkorfd zijn; juist omdat er weleens een lijntje knapt, of jij struikelt of wordt omver getrokken enz enz.
weet je.. ik neem volgende keer een extra lijntje mee.. voor jou, om je hond aan te lijnen als hij ergens loopt waar het niet mag :roll:
Afbeelding

Wil je vlinders in je buik? Prop een rups in je reet!
duitse herder
Zeer actief

Anne Panne schreef:
josefientje schreef:

Dat heeft helemaal niks met de situatie loslopende hond te maken, maar met het feit dat jij je honden niet wilt muilkorven. Zoals in diverse reacties staat, knapt er weleens een lijntje, en het zou wel heel vervelend zijn als ik daar dan net met mijn Blafratje langsliep, oeps even Apeldoorn bellen dan maar? Als je weet dat je hond voor de kill gaat, moet hij gewoon gemuilkorfd zijn; juist omdat er weleens een lijntje knapt, of jij struikelt of wordt omver getrokken enz enz.
weet je.. ik neem volgende keer een extra lijntje mee.. voor jou, om je hond aan te lijnen als hij ergens loopt waar het niet mag :roll:
Maar waarom muilkorf je niet zo een hond? ten eerste, ze kan geen andere honden verwonden. Ten tweede loop je zelf ook een stuk ontspannender omdat je weet dat ze toch niet kan verwonden. Zodra je een muilkorf omdoet, kunnen mensen opeens wel hun hond aanlijnen, nog een goede reden
Perry en Noah

Afbeelding
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

Moos schreef:
nana schreef:
Heel simpel omdat het een chi is en die zal nooit een andere hond zo kunnen verwonden dat er geroepen wordt om een spuit, maar ze weet dat als een andere hond haar chi een corrigerende beet geeft het al klaar kan zijn en dat geeft macht want de bijtende hond om welke reden dan ook is altijd fout.
Want mensen met een klein hondje vinden het zo leuk als die gegrepen wordt, zodat ze naar de grote hond kunnen wijzen. Dat hun hondje dan bij de DA ligt is bijzaak natuurlijk. :roll:
Er zijn helaas ook heel veel mensen die het amusant vinden dat hun hond zo de grote honden aanblaft en zo op ze afrent.. omdat ze er op 1 of andere manier ervanuitgaan dat die honden niet terug zullen reageren of dat de eigenaren de honden wel onder controle houden.. de meesten beseffen niet dat zeker als meerdere kleinere honden dat doen, waarbij zelfs een aantal keren de hond (mijn hond bijvoorbeeld, tijdens naast de fiets lopen, of gewoon tijdens een wandeling in het park in zijn bek word gebeten) dat die honden op een bepaald moment die kleinere ook niet meer helemaal vertrouwen.. en ik geef ze geen ongelijk.. ik blijf erop aandringen bij mijn honden dat geblaf te negeren en ik heb ze dan ook negen van de tien keer gewoon of snel even aangelijnt of naast me lopen.. maar de ene keer dat ik het niet op tijd inzie.. is er ook geen man overboord.. ik ga er niet vanuit dat ze zo'n dier uiteen rijten.. maar neem geen risico meer in ieder geval..
Wat je dus op eigenaren 2 doet komen.. die het maar vreemd vinden dat ik mijn honden altijd bij me terug roep als ze aankomen.. "joh, dat gaat toch wel goed?" zo aggressief zijn die van jou toch niet.. nee.. maar ik durf het gewoon niet meer aan :ugh: zeker niet met al die doemverhalen hier..
En tuurlijk... als in mijn directe omgeving iemand een kleinere hond of pup krijgt waar ik vaak contact mee heb... dan ga ik wel kennismaken.. maar gecontrolleerd.. dan laat ik ze elkaar leren kennen en dan is het gewoon goed.. dat is het dan ook weer..
estelle

Ongelezen bericht door estelle »

Nanna schreef:
Nakisha schreef:Muilkorven zijn vrésélijk ''sielug'', zo te horen.

Toch... zo'n hond die in staat is een naderende hond aan reepjes te scheuren, (letterlijk dus; geen beet, maar echt voor de kill gaan) hoort zowel aangelijnd als gemuilkorft.
Waarom? Om ongelukken te voorkomen.
''Ja maar, andere mensen moeten hun honden ook bij de mijne weghouden''. Mag zo wezen, maar zo'n kronkelstaartpuppy moet dat nog leren. Een enthousiaste puber moet dat nog leren. En dat dient zo'n hond niet, letterlijk, met de dood te hoeven bekopen.

Ongelukken kunnen gebeuren en ik krijg de kriebels van de lui die hier roepen ''Ik heb mijn hond wel onder controle, dus geen muilkorf nodig''.
EEN moment. EEN keer. Het is genoeg. Een keer dat die lijn breekt, of slipt. Of dat jij eens valt, en je hond wegschiet.
Of stomweg die ene keer dat jijzelf die hond niet zag komen, omdat hij ineens van achteren opdook... of die ene hond die net om de hoek bleek te zitten... enzovoorts. Het kan zo gemakkelijk gebeuren.

Ik heb zelf een hond die ik niet met vreemden vertrouw en hij is gemuilkorft in het openbaar.
Kennelijk, volgens sommigen hier, niet nodig... want ik houd hem toch kort, een aangelijnd, en weg bij vreemden? Nou, dan doe ik toch alles wat nodig is?

Ja. Maar ik neem ook de verantwoordelijkheid voor pubers die op me af rennen om die stoere herder te aaien. Ik neem ook de verantwoordelijkheid voor kleine kindertjes die niet beter weten en mijn hond ineens om de nek vliegen (IS GEBEURD!! Hond vond het overigens prima, maar stel je voor... ouders? NERGENS te bekennen...) en mensen die ineens om een hoek opduiken!

Ik heb ogen op steeltjes, ben over alert, en zelfs mij kan het overkomen. Ik zorg ervoor dat de schade dan hooguit bij een keertje opspringen zal blijven.

Je verantwoordelijkheid eindigt niet met een lijntje. Jou verantwoordelijkheid is dat je hond een ander geen overlast aandoet.

En ja, ik ken de frustraties. Hoe vaak heb ik niet kinderen met mijn eigen lichaam weggehouden van mijn honden, hoe vaak heb ik niet mensen gehad die geen ''nee'' wilden geloven? Mensen kijken niet verder dan hun eigen straatje. En toch pleit dat jou niet vrij; zorg dat je hond een ander geen schade kan berokkenen!!!
:ok: :ok: :ok:
Heerlijk om te lezen dat er nog mensen zijn die wat verstand in hun bovenkamer hebben en niet alleen maar aso van zichzelf uitgaan.
Snotverdorie zeg. Hoevaak moet ik nu nog roepen dat ik mijn hond dus gewoon onder controle heb . Zonder muilkorf ja. Dat julie dat nou schijnbaar niet zouden kunnen betekend niet dat een ander dat ook niet kan.

Allemachtig.
estelle

Als je je hond alleen maar met muilkorf de baas kan had je die hond niet moeten nemen of moet je hem lekker gaan herplaatsen.
estelle

Ri@ schreef: Mensen veranderen wel als de situatie bij hun zelf anders wordt. Ik heb je ook wel eens anders horen praten Estelle.
Ja en dus? Ik kom ook weleens op dingen terug ja.
Maar dat was ik al wel wat langer wat dit onderwerp beteft hoor na een x galgo in huis gehad te hebben.
Limanade
Zeer actief

duitse herder schreef: Maar waarom muilkorf je niet zo een hond? ten eerste, ze kan geen andere honden verwonden. Ten tweede loop je zelf ook een stuk ontspannender omdat je weet dat ze toch niet kan verwonden. Zodra je een muilkorf omdoet, kunnen mensen opeens wel hun hond aanlijnen, nog een goede reden
voor die redenen ga ik mijn hond niet muilkorfen.. echt niet
ik neem mijn verantwoording om mijn hond aan te lijnen
andere mensen moeten die verantwoording ook nemen

nemen ze die niet, dan nog zal ik er alles aan doen om een gevecht te voorkomen..
maar muilkorven omdat iemand anders zijn aanlijnplicht aan de wilgen hangt? nee no way!
Afbeelding

Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

nana schreef:Voorbeeld bij mijn vriendin in het park, haar vriendin heeft een boxer die aangelijnd bijt en als hij losloopt aangelijnde honden besluipt en dan behoorlijk dominant benaderd.
Zij laat haar boxer altijd los (ookal is het aanlijngebied) omdat volgens haar haar boxer niets doet....dat is ook zo omdat hij niet aan de lijn is en als hij een andere hond besluipt en bespringt bijt hij inderdaad niet. Vanmorgen kwam haar een aangelijnde herder tegemoet en de vrouw met de herder draait zich om en probeert weg te komen maar de boxer begon al te sluipen en ging er naar toe. De herder viel vreselijk uit en na wat gegrom en gedreig liep de vrouw met haar aangelijnde hond snel weg en kreeg nog te horen van de boxer dame dat ze gewoon haar hond los moest doen...is dit normaal????
Ik vind dit echt een voorbeeld van mijn hond bijt niet dus. Maar als die herder haar hond had gebeten dan was ze wel erg kwaad geworden.
Iets soortgelijks heb ik een maand of 2 geleden meegemaakt in de polder (geen idee eigenlijk of dat officieel losloopgebied is).
Je komt daar zelden een hond tegen, maar zelden is niet nooit en dus zagen we op afstand een vrouw met hond aankomen.
We lijnen onze honden zeer duidelijk aan, lopen wat door zodat we bij een boerderij komen en daar dus ook nog kunnen uitwijken ipv dat we elkaar op een smal pad moeten passeren.

Even later komt de hond keihard aangerend en duikt zonder verder enige kennismaking bovenop Kaya (mijn Rottweiler :N: ).
Werkelijk :eek: Dit is dus ook de eerste keer in haar leven geweest, bijna 8 jaar, dat een hond zo bovenop haar dook.
Ik had haar aangelijnd en bleef haar aangelijnd houden voor de zekerheid, maar gaf haar wel voldoende lijn om zich te verdedigen.
Dit deed ze overigens keurig netjes en de hond ging weg.

En ja hoor... daar kwam de bazin.... ja, je moet ze ook loslaten he? Dan gebeurt er niks en anders zoeken ze het zelf wel uit.
Pardon???? Enig idee wat er gebeurd als ik mijn twee honden loslaat bij een hond die bovenop ze duikt? :eek:
Afijn, einde van het verhaal was dat de vrouw dit ook maar gehoord had en daarom haar hond altijd maar liet gaan. Ze was zich nu wel iets bewuster van het feit dat dit weleens slecht voor haar hond af kan lopen deze tactiek :oeps:
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
duitse herder
Zeer actief

Anne Panne schreef:
duitse herder schreef: Maar waarom muilkorf je niet zo een hond? ten eerste, ze kan geen andere honden verwonden. Ten tweede loop je zelf ook een stuk ontspannender omdat je weet dat ze toch niet kan verwonden. Zodra je een muilkorf omdoet, kunnen mensen opeens wel hun hond aanlijnen, nog een goede reden

nemen ze die niet, dan nog zal ik er alles aan doen om een gevecht te voorkomen..
maar muilkorven omdat iemand anders zijn aanlijnplicht aan de wilgen hangt? nee no way!
Ik ken beide kanten van het verhaal. ik heb 2 duitse herders (gehad) die niet met andere honden kunnen. ik weet ook hoe irritant het is dat mensen hun hond niet bij zich houd. Toch loopt er 1 regelmatig met muilkorf omdat andere hun hond niet bij zich houden. Omgekeerde wereld? Ik vind van niet. mijn hond is agressief, daar kan die andere hond niets aan doen.
Andere kant ken ik dus ook, ik heb nu eindelijk een sociale hond. Even vooropstellen dat ik haar niet naar aangelijnde hond laat gaan, zou ik het vreselijk vinden als zij gebeten wordt door een hond waarvan baasje weet dat hij zo is! Dat had voorkomen kunnen worden door een muilkorf.
Jij hebt immers een agressieve hond, niet ik. Lullig? Mwah, het is zo simpel om een muilkorf om te doen :ugh:
Perry en Noah

Afbeelding
josefientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griekse herder

Ongelezen bericht door josefientje »

Toch... zo'n hond die in staat is een naderende hond aan reepjes te scheuren, (letterlijk dus; geen beet, maar echt voor de kill gaan) hoort zowel aangelijnd als gemuilkorft.
''Ja maar, andere mensen moeten hun honden ook bij de mijne weghouden''. Mag zo wezen, maar zo'n kronkelstaartpuppy moet dat nog leren. Een enthousiaste puber moet dat nog leren. En dat dient zo'n hond niet, letterlijk, met de dood te hoeven bekopen.

Ongelukken kunnen gebeuren en ik krijg de kriebels van de lui die hier roepen ''Ik heb mijn hond wel onder controle, dus geen muilkorf nodig''.
EEN moment. EEN keer. Het is genoeg. Een keer dat die lijn breekt, of slipt. Of dat jij eens valt, en je hond wegschiet.
Of stomweg die ene keer dat jijzelf die hond niet zag komen, omdat hij ineens van achteren opdook... of die ene hond die net om de hoek bleek te zitten... enzovoorts. Het kan zo gemakkelijk gebeuren.

Ik heb zelf een hond die ik niet met vreemden vertrouw en hij is gemuilkorft in het openbaar.
Kennelijk, volgens sommigen hier, niet nodig... want ik houd hem toch kort, een aangelijnd, en weg bij vreemden? Nou, dan doe ik toch alles wat nodig is?

Ja. Maar ik neem ook de verantwoordelijkheid voor pubers die op me af rennen om die stoere herder te aaien. Ik neem ook de verantwoordelijkheid voor kleine kindertjes die niet beter weten en mijn hond ineens om de nek vliegen (IS GEBEURD!! Hond vond het overigens prima, maar stel je voor... ouders? NERGENS te bekennen...) en mensen die ineens om een hoek opduiken!

Ik heb ogen op steeltjes, ben over alert, en zelfs mij kan het overkomen. Ik zorg ervoor dat de schade dan hooguit bij een keertje opspringen zal blijven.

Je verantwoordelijkheid eindigt niet met een lijntje. Jou verantwoordelijkheid is dat je hond een ander geen overlast aandoet.

En ja, ik ken de frustraties. Hoe vaak heb ik niet kinderen met mijn eigen lichaam weggehouden van mijn honden, hoe vaak heb ik niet mensen gehad die geen ''nee'' wilden geloven? Mensen kijken niet verder dan hun eigen straatje. En toch pleit dat jou niet vrij; zorg dat je hond een ander geen schade kan berokkenen!!!

Amen :E:
Afbeelding
josefientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griekse herder

Ongelezen bericht door josefientje »

Anne Panne schreef:
josefientje schreef:

Jij kan echt niet lezen hè, mijn honden lopen los in LOSLOOPGEBIEDEN :19: en voordat je daar ook weer over begint: ze lopen ook niet op onbekende honden af!
En dat extra lijntje hoor je allang bij je te hebben als je de moeite niet wil nemen om je hond te muilkorven!
Afbeelding
Nakisha
moderator
Mijn ras(sen): Coahuila

Ongelezen bericht door Nakisha »

estelle schreef:
Nanna schreef:

:ok: :ok: :ok:
Heerlijk om te lezen dat er nog mensen zijn die wat verstand in hun bovenkamer hebben en niet alleen maar aso van zichzelf uitgaan.
Snotverdorie zeg. Hoevaak moet ik nu nog roepen dat ik mijn hond dus gewoon onder controle heb . Zonder muilkorf ja. Dat julie dat nou schijnbaar niet zouden kunnen betekend niet dat een ander dat ook niet kan.

Allemachtig.
Je kan wel roepen, maar ook jou kan het ooit ontglippen.
Dat jij dat risico durft te nemen is prima, maar daar heeft een hond die gegrepen word natuurlijk niets aan. Maar gaat jou hond echt voor de kill dan?

Ik veroordeel jou niet, ik zeg alleen dat het niet met mijn manier van doen is.

Als je je hond alleen maar met muilkorf de baas kan had je die hond niet moeten nemen of moet je hem lekker gaan herplaatsen.
Wat een onzinopmerking; wij hebben die korf puur en alleen als veiligheidsmaatregel, niet omdat de hond niet te mannen is. En niemand weet van tevoren dat een hond zulk gedrag gaat vertonen; wij hadden geen weet van de problemen bij dit nest, anders hadden we heus wel verder gezocht naar een ander nest. En het was geen gebrek aan onderzoek... gewoon een gehaaide fokker.

Herplaatsen? Ja hoor, mensen staan te SPRINGEN om bijzonder moeilijke honden... :roll: Daarom zijn er al nestgenoten afgemaakt. De asiels zitten vol gemakkelijker honden.
Kortom, flauwekulopmerking. Als ik je frustreer hoef je nog geen onzin te gaan verkopen. Je weet zelf wel beter.
Laatst gewijzigd door Nakisha op 03 nov 2009 19:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
estelle

duitse herder schreef:Ik ken beide kanten van het verhaal. ik heb 2 duitse herders (gehad) die niet met andere honden kunnen. ik weet ook hoe irritant het is dat mensen hun hond niet bij zich houd. Toch loopt er 1 regelmatig met muilkorf omdat andere hun hond niet bij zich houden. Omgekeerde wereld? Ik vind van niet. mijn hond is agressief, daar kan die andere hond niets aan doen.
.:
Maar kun je ook begrijpen dat een ander dus geen muilkorf nodig heeft om gaten te voorkomen?
Dat ik prima ontspannen kan wandelen met Hera omdat ze gewoon prima luisterd, ik in overzichtelijke gebieden wandel en ik mijn hond prima de baas kan zonder hulpmiddelen?

Fijn dat jullie dat niet kunnen hoor maar een ander kan dat dus wel prima.
Mijn hond is idd agressief en ik neem daar mijn maatregelen voor.
ik kan prima ontspannen wandelen met Hera. Ja ik moet alles goed in de gaten houden maar dat moet ik ook met sociale bikkel. En komt er toch een hond te dicht in de buurt dan is er niks aan de hand. Hera zal die hond geen haar krenken.
Limanade
Zeer actief

duitse herder schreef:
Anne Panne schreef:

Ik ken beide kanten van het verhaal. ik heb 2 duitse herders (gehad) die niet met andere honden kunnen. ik weet ook hoe irritant het is dat mensen hun hond niet bij zich houd. Toch loopt er 1 regelmatig met muilkorf omdat andere hun hond niet bij zich houden. Omgekeerde wereld? Ik vind van niet. mijn hond is agressief, daar kan die andere hond niets aan doen.
Andere kant ken ik dus ook, ik heb nu eindelijk een sociale hond. Even vooropstellen dat ik haar niet naar aangelijnde hond laat gaan, zou ik het vreselijk vinden als zij gebeten wordt door een hond waarvan baasje weet dat hij zo is! Dat had voorkomen kunnen worden door een muilkorf.
Jij hebt immers een agressieve hond, niet ik. Lullig? Mwah, het is zo simpel om een muilkorf om te doen :ugh:

ik heb idd een hond agresieve hond ja.. die ik ook makkelijk zonder muilkorf onder controle heb ;)
maar het zou ontzettend fijn zijn als we als honden eigenaren allemaal met elkaar rekening houden.. ik heb lima vd week dus al 3 keer op moeten hangen in der riem omdat er weer iemand zijn hond los had lopen op plaatsen waar het niet mocht.. en tot 3 keer toe kwamen die honden recht op lima af
Afbeelding

chrico
Zeer actief

Ongelezen bericht door chrico »

josefientje schreef:

Amen :E:
Echt Amen want ik zou niet blij zijn als er een hond op mij of op mijn kind duikt.
Maar mensagressie is in mijn ogen iets anders dan een hond hond situatie die hier geschetst word of zijn mensen en kinderen ineens nu wel hetzelfde als honden?
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Limanade
Zeer actief

josefientje schreef:
Anne Panne schreef:
josefientje schreef:

Jij kan echt niet lezen hè, mijn honden lopen los in LOSLOOPGEBIEDEN :19: en voordat je daar ook weer over begint: ze lopen ook niet op onbekende honden af!
En dat extra lijntje hoor je allang bij je te hebben als je de moeite niet wil nemen om je hond te muilkorven!

nee jij snapt de context niet..
maar dat is jouw probleem.. heb geen zin meer om alles letterlijk voor te kauwen.. doe zelf maar wat meer moeite om iets te snappen
Afbeelding

Nakisha
moderator

chrico schreef: Echt Amen want ik zou niet blij zijn als er een hond op mij of op mijn kind duikt.
Maar mensagressie is in mijn ogen iets anders dan een hond hond situatie die hier geschetst word of zijn mensen en kinderen ineens nu wel hetzelfde als honden?
Nee, het ging in dit geval niet zozeer om hondagressie; het ging om een hond die voor de kill gaat. Dat heb ik ook duidelijk genoemd.
Een robbertje knokken is niet hetzelfde als een hond aanvliegen en doodbijten.

(En nee, mijn hond gaat niet voor de kill ofzo. Hij is gewoon bang van vreemden en zou een waarschuwingsbeet durven geven. Wij riskeren dat dus niet.)

Er zit trouwens sowieso een wereld van verschil tussen een (waarschuwings-)beet, gericht tegen mens of hond, of het doodbijten van een hond.
Afbeelding
estelle

Nakisha schreef:
Estelle schreef:Snotverdorie zeg. Hoevaak moet ik nu nog roepen dat ik mijn hond dus gewoon onder controle heb . Zonder muilkorf ja. Dat julie dat nou schijnbaar niet zouden kunnen betekend niet dat een ander dat ook niet kan.

Allemachtig.
Dat jij dat risico durft te nemen is prima, maar daar heeft een hond die gegrepen word natuurlijk niets aan. Maar gaat jou hond echt voor de kill dan?

Wat een onzinopmerking; wij hebben die korf puur en alleen als veiligheidsmaatregel, niet omdat de hond niet te mannen is. En niemand weet van tevoren dat een hond zulk gedrag gaat vertonen; wij hadden geen weet van de problemen bij dit nest, anders hadden we heus wel verder gezocht naar een ander nest. En het was geen gebrek aan onderzoek... gewoon een gehaaide fokker.

Herplaatsen? Ja hoor, mensen staan te SPRINGEN om bijzonder moeilijke honden... :roll: Daarom zijn er al nestgenoten afgemaakt. De asiels zitten vol gemakkelijker honden.
Kortom, flauwekulopmerking. Als ik je frustreer hoef je nog geen onzin te gaan verkopen. Je weet zelf wel beter.

Nou ja sorry hoor maar als jij niet kan voorkomen dat je hond gaten maakt zonder muilkorf dan vind ik da je je hond niet kan mannen.

Verder mag je nog een keer van mij aannemen dat ik mijn hond onder controle heb en dat mij niks zal ontglippen. Al 8 jaar lang niet. Dank je.
Nakisha
moderator

estelle schreef:
Nakisha schreef:
Estelle schreef:Snotverdorie zeg. Hoevaak moet ik nu nog roepen dat ik mijn hond dus gewoon onder controle heb . Zonder muilkorf ja. Dat julie dat nou schijnbaar niet zouden kunnen betekend niet dat een ander dat ook niet kan.

Allemachtig.

Nou ja sorry hoor maar als jij niet kan voorkomen dat je hond gaten maakt zonder muilkorf dan vind ik da je je hond niet kan mannen.

Verder mag je nog een keer van mij aannemen dat ik mijn hond onder controle heb en dat mij niks zal ontglippen. Al 8 jaar lang niet. Dank je.
IK kan dat wel voorkomen. (En de hond maakt geen ''gaten'', hooguit blauwe plekken...)
Helaas heb ik ook te maken met onvoorspelbaar gedrag van anderen, zoals ik al noemde. Kinderen, pubers en zelfs volwassenen die niet luisteren en toch op de hond af willen, soms zelfs op hem af komen rennen. Je hebt niet altijd een lantaarnpaaltje in de buurt om je hond aan te binden, zodat jij rustig het kindje kan uitleggen waarom dat niet kan.
Hoewel deze hond nooit lelijk naar een kind heeft gedaan, wil ik het risico niet lopen.

Die korf is er puur voor de veiligheid van de ander, niet omdat ik geen controle heb.
Deze hond is al jaren niet eens meer dicht genoeg bij een vreemde geweest om zelfs maar op te springen.

TOCH neem ik het risico niet.
Ik doe dit niet voor mijzelf, ik doe dit voor de ander.

PS - en dat was ook wat ik bedoelde; jij hebt geen controle over de vreemde hond die aan komt denderen. Ik niet over de vreemde personen. Houd daarmee de verantwoordelijkheid op, als het wel misgaat?
Afbeelding
duitse herder
Zeer actief

estelle schreef:
Maar kun je ook begrijpen dat een ander dus geen muilkorf nodig heeft om gaten te voorkomen?
Dat ik prima ontspannen kan wandelen met Hera omdat ze gewoon prima luisterd, ik in overzichtelijke gebieden wandel en ik mijn hond prima de baas kan zonder hulpmiddelen?

Fijn dat jullie dat niet kunnen hoor maar een ander kan dat dus wel prima.
Mijn hond is idd agressief en ik neem daar mijn maatregelen voor.
ik kan prima ontspannen wandelen met Hera. Ja ik moet alles goed in de gaten houden maar dat moet ik ook met sociale bikkel. En komt er toch een hond te dicht in de buurt dan is er niks aan de hand. Hera zal die hond geen haar krenken.
Ow jou geloof ik wel hoor :ok: Scheelt ook wel dat jij in Friesland woont en niet in de Randstad zoals ik :ok: Waar Tuana nu zit struikel je over de loslopende honden waar het niet mag :hmmm: Waar ik woon zijn zelden loslopende honden gelukkig en zat mogelijkheden om ze te ontwijken.
Perry en Noah

Afbeelding
duitse herder
Zeer actief

Anne Panne schreef: nee jij snapt de context niet..
maar dat is jouw probleem.. heb geen zin meer om alles letterlijk voor te kauwen.. doe zelf maar wat meer moeite om iets te snappen
Ik snap best dat het irritant is dat jij je best doet om je hond bij je te houden dat er dan een loslopende hond komt buurten. Maar dan nog, jouw honden zijn agressief niet de buurtende hond. :19:
Perry en Noah

Afbeelding
chrico
Zeer actief

Nakisha schreef:
chrico schreef: Echt Amen want ik zou niet blij zijn als er een hond op mij of op mijn kind duikt.
Nee, het ging in dit geval niet zozeer om hondagressie; het ging om een hond die voor de kill gaat. Dat heb ik ook duidelijk genoemd.

(En nee, mijn hond gaat niet voor de kill ofzo. Hij is gewoon bang van vreemden en zou een waarschuwingsbeet durven geven. Wij riskeren dat dus niet.)
Gelijk heb je, dat meen ik. Ik zou ook niet het risico nemen en uit voorzorg een muilkorf om doen want als er iets gebeurd brengt dat mensen schade toe.
De honden uit de voorbeelden moeten denk ik ook grotendeels niet gezien worden als honden die voor de kill gaan maar het zijn honden die het wel kunnen. Ik ben zelf absoluut niet gediend van honden die gezellig komen buurten en jaag ze bij voorbaat al weg. Gaat het fout dan weet je namelijk dat je 9 van de 10 keer er alleen voor staat want er zijn maar weinig baasjes die in durfen te grijpen als hun lieve fikkie ineens gaat knokken.
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Limanade
Zeer actief

duitse herder schreef:
Anne Panne schreef: nee jij snapt de context niet..
Ik snap best dat het irritant is dat jij je best doet om je hond bij je te houden dat er dan een loslopende hond komt buurten. Maar dan nog, jouw honden zijn agressief niet de buurtende hond. :19:
dan nog ga ik mijn hond niet muilkorven
ik doe mijn plicht mijn hond aan te lijnen en dat is het minste wat die andere hondeneigenaar ook kan doen
Afbeelding

Nakisha
moderator

chrico schreef:
Nakisha schreef:

Gelijk heb je, dat meen ik. Ik zou ook niet het risico nemen en uit voorzorg een muilkorf om doen want als er iets gebeurd brengt dat mensen schade toe.
De honden uit de voorbeelden moeten denk ik ook grotendeels niet gezien worden als honden die voor de kill gaan maar het zijn honden die het wel kunnen. Ik ben zelf absoluut niet gediend van honden die gezellig komen buurten en jaag ze bij voorbaat al weg. Gaat het fout dan weet je namelijk dat je 9 van de 10 keer er alleen voor staat want er zijn maar weinig baasjes die in durfen te grijpen als hun lieve fikkie ineens gaat knokken.
Dat is inderdaad ook zo problematisch...
Mijn hond is wel eens aangevallen; de eigenaren van de andere hond stonden lachend toe te kijken en mij te vertellen ''er niet tussen te komen, straks werd ik gebeten.''

Dan praten we over een volwassen hond tegen een jong dier.

Hoezo, niet tussen komen?!!
En ja, ik ben gebeten. So what? Ik laat mijn hond niet inmaken.
En het hielp; de andere hond geloofde wel dat ik het meende. :F:
Afbeelding
estelle

Maar Whera, komt iedere hond die jou komt bezoeken en je honden dan voor de knokkerij?
Ik maak dat dus echt nooit mee hoor.
Ja er komen heus wel honden bij Hera buurten maar dat zijn gewoon vrolijke jonge honden die nog niet goed genoeg onder apel staan of puppy's .e..d
Die zijn na 1 grom van Hera al weer gelijk weg.

Maar wat Wendy al zei, het zal zeker schelen waar je woont. In de randstad heb ik met Hera ook veel meer problemen met loslopende honden. Niet dat er iets gebeurd maar mensen zijn daar gewoon een stuk asocialer en houden veel minder rekening met elkaar.
Nakisha
moderator

estelle schreef:Maar Whera, komt iedere hond die jou komt bezoeken en je honden dan voor de knokkerij?
Ik maak dat dus echt nooit mee hoor.
Ja er komen heus wel honden bij Hera buurten maar dat zijn gewoon vrolijke jonge honden die nog niet goed genoeg onder apel staan of puppy's .e..d
Die zijn na 1 grom van Hera al weer gelijk weg.

Maar wat Wendy al zei, het zal zeker schelen waar je woont. In de randstad heb ik met Hera ook veel meer problemen met loslopende honden. Niet dat er iets gebeurd maar mensen zijn daar gewoon een stuk asocialer en houden veel minder rekening met elkaar.
Dan wil ik graag nog even noemen dat Hera dus niet zo'n hond is die ik bedoelde. :ok: En zo'n hond is zeker zonder korf wel te mannen, mits je dat als eigenaar aankan. En dat kan je. Kennelijk is zij niet zo'n hond die een andere hond in stukken wenst te scheuren; dáár had ik het over.
Afbeelding
chrico
Zeer actief

Nakisha schreef:
Dat is inderdaad ook zo problematisch...
Mijn hond is wel eens aangevallen; de eigenaren van de andere hond stonden lachend toe te kijken en mij te vertellen ''er niet tussen te komen, straks werd ik gebeten.''

Dan praten we over een volwassen hond tegen een jong dier.

Hoezo, niet tussen komen?!!
En ja, ik ben gebeten. So what? Ik laat mijn hond niet inmaken.
En het hielp; de andere hond geloofde wel dat ik het meende. :F:
Dat zou ik ook doen hoor, dan maar een beet oplopen maar ik laat mijn hond niet grijpen zonder mij er mee te bemoeien.

Nee estelle, ik kom weinig honden tegen als ik wandel maar dat wat ik tegenkom en op ons afkomt zijn eigenlijk zelden honden die van goede zin zijn. Die zijn al door de lichamelijke waarschuwingen heen gekomen want over het algemeen roepen mijn honden niet echt iets op bij een ander om gezellig te buurten.
Wat krijg je dan, de honden die wel komen zijn patsers en ja die jaag ik direct weg, moove, lekker naar je baas terug, 1 omdat ik dit niet wil en 2 het zijn geen losloopgebieden.
Puppen die onder appel wegschieten heb ik geen probleem mee alhoewel ik ook hun geen contact laat maken behalve als het baasje er bij is. Laatst met een ja ja labje :mrgreen: , maand of 5, totaal niet luisteren. Had ons gespot en kwam aanrennen. Kwam kwispelend laag bij de grond slijmen. Daar word eerst op neergekeken en dan word er gesnuffeld. Weglopen heeft geen zin omdat meneer dan toch met ons meegaat. Baasje ook uitgelegd dat ik vind dat hij erg hard moest oefenen dat de hond dit afleert want straks als hij volwassen is kan dit gewoon fout gaan.
Manlief wandeld met Kito en word belaagd door een BD van een jaar. Baasje deed niets, BD fixeerd en komt op ons af, gaat over Kito heenhangen, krijgt een knietje en baas is boos en komt eindelijk aan. Het is maar een pup word er gezegd en pakt nog steeds zijn hond niet. Kito geeft hem een normale correctie en ineens spoort Kito niet volgens de baas want hij grijpt puppen.
Zwaar irritant dit soort mensen, vooral niet zien hoe dominant je eigen hond is en lekker alles bij de ander neerleggen.
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
smoekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): JH

Ongelezen bericht door smoekie »

wat een discussie zeg :ugh:
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”