Zoiets maakte ik net ook mee alleen dan met een bullmastiff/boerboel achtig iets. Noah en die hond lopen los, hond begint al meteen te sluipen. Noah komt bij mij lopen aangezien zij dat eng vind. Baasje en hond naderen en hond komt op Noah afgestormd. Noah maakt zich klein en blijft stokstijf staan. Teef maakt zich groot en besnuffeld Noah. ik roep vervolgens Noah omdat ik door wil lopen. Noah wil weglopen en teef gaat grommen en happen naar Noah, waarop Noah weer stokstijf stil gaat staan. Noah komt daarna snel naar mij toe en die teef komt grommend en happend erachter aan. Baasje roept wel de hond maar die luisterde dus niet. Hond durfde niet bij mij te komen gelukkig want dan had ik geschopt.nana schreef:Voorbeeld bij mijn vriendin in het park, haar vriendin heeft een boxer die aangelijnd bijt en als hij losloopt aangelijnde honden besluipt en dan behoorlijk dominant benaderd.
Zij laat haar boxer altijd los (ookal is het aanlijngebied) omdat volgens haar haar boxer niets doet....dat is ook zo omdat hij niet aan de lijn is en als hij een andere hond besluipt en bespringt bijt hij inderdaad niet. Vanmorgen kwam haar een aangelijnde herder tegemoet en de vrouw met de herder draait zich om en probeert weg te komen maar de boxer begon al te sluipen en ging er naar toe. De herder viel vreselijk uit en na wat gegrom en gedreig liep de vrouw met haar aangelijnde hond snel weg en kreeg nog te horen van de boxer dame dat ze gewoon haar hond los moest doen...is dit normaal????
Ik vind dit echt een voorbeeld van mijn hond bijt niet dus. Maar als die herder haar hond had gebeten dan was ze wel erg kwaad geworden.
Ik vervolg mijn weg en kom verdorrie weer die vrouw en hond tegen. Het zelfde verhaal, hond sluipt op Noah af en gaat weer grommen en happen. Noah plat op de grond en durfde zich niet te bewegen. Ondertussen was ik behoorlijk pissig want daarvoor liep de ontmoetingniet goed, waarom houd zij haar hond niet bij der
Achter mij liep een klein hondje en even later hoorde ik die hond gillen... En wie loopt er bij? juistum, die teef
Dan denk ik altijd, wat voor moeite is het nou om je hond aan te lijnen? Wat heeft het voor nut dat je hond andere honden besluipt, domineert en vervolgens happend der punt wil maken
Noah liep al die keren keurig los naast mij en deed alles er aan om die hond te ontwijken qua kijken al