Let niet op mijn zondagavond-pakkie trouwens :N:

Oja, het is geroogd rundvlees en gedroogde kip. Het ruikt heel sterk. En ze doen er een moord voor.
Moderator: moderatorteam

Inge O schreef:niet ergens dichtbij iig, ik kan moeilijk 20km rijden om een cameraatje op te halenschotse collie schreef:kan je ook niet bij iemand lenen?Inge O schreef:hier nog veel grotere frustratie want ik weet zeker dat dropje dit kan, maar heb geen camera om het te bewijzen.
.

Owww, wat is Dapper leuk!
Oh dit is leuk, ga ik vanmiddag mee beginnen.MARC_S schreef:Ok, ik weet er een. Hij is makkelijker dan de vorige dus iedereen kan weer meedoen en gemotiveerd raken![]()
Je legt een flinke plak kaas, koekjes of boterhamvlees (echt niks anders want misschien lusten honden dat niet graag) midden in de kamer op de grond of op het gras. Minimaal 4 meter bij je vandaan.
De hond zit naast je en je stuurt hem vooruit tot aan de plak kaas of boterhamvlees. Daar moet je hond vanuit staan naar zit gebracht en vanuit zit naar liggen (min 5 sec) (distant control) direct naast de plak kaas/vlees zonder deze op te pakken of aan te raken. De hond moet vanuit zijn positie wel in staat zijn het lekkers zo op te pakken maar dat mag hij dus niet doen :N:
Aan het einde van de oefening mag de hond het eten pakken op commando.
Het is deze week dus een oefening in de vorm van het weerstaan van een grote verleiding. Geen trucjes in de vorm van iets wat de hond toch niet lust want ik wil hem/haar gretig het eten zien pakken als de oefening af is.

yamie schreef:owhh..aangezien Bo het echt niet meer doet, dan maar met Sam proberen hahaha, die arme meid.
1e filmpje, ja Sam toe maar KIJKEN, jaja, NEE, KIJKEN SAM, geef hier die kaas ! braaf, en toen was de filmtijd op haha.
2e filmpje, je denkt toch niet dat ik daar nu nog naar toe loop he? neehheee.. eng eng kaasje....![]()

LongFields schreef:Sjefke:
Nozem:
Allereerst moet ik er bijzeggen dat ik dit gelijk vanaf poging 1 gefilmd heb, dus ik heb niet geoefend van tevoren. Had ik denk ik beter wel kunnen doen, maar goed.Dit is gewoon spontaan gegaan.
![]()
Het is ook echt jut en jul hoor, ze nemen dezelfde omtrekkende beweging naar de kaas, gapen allebei, gaan in plaats van zitten af, kijken in de kast of de andere kaas er nog ligt en willen beiden niet dicht in de buurt van de kaas gaan zitten.![]()
Echt moeder en dochter!![]()
Excuses voor de zooi in huis, ik moest nog stofzuigen en dweilen, en de 2 houten stoelen zijn eigenlijk tuinstoelen die tijdelijk binnen staan, tot onze nieuwe stoelen geleverd worden (over nu nog 5 weken).
Is er in ieder geval eentje goedgekeurd?

Helemaal geen, ik heb toen ik het bordje neergezet alleen vermanend: "nee, vies" gezegd. Dat was overduidelijk voldoende!Eline* schreef:LongFields schreef:Sjefke:
Nozem:
Allereerst moet ik er bijzeggen dat ik dit gelijk vanaf poging 1 gefilmd heb, dus ik heb niet geoefend van tevoren. Had ik denk ik beter wel kunnen doen, maar goed.Dit is gewoon spontaan gegaan.
![]()
Het is ook echt jut en jul hoor, ze nemen dezelfde omtrekkende beweging naar de kaas, gapen allebei, gaan in plaats van zitten af, kijken in de kast of de andere kaas er nog ligt en willen beiden niet dicht in de buurt van de kaas gaan zitten.![]()
Excuses voor de zooi in huis, ik moest nog stofzuigen en dweilen, en de 2 houten stoelen zijn eigenlijk tuinstoelen die tijdelijk binnen staan, tot onze nieuwe stoelen geleverd worden (over nu nog 5 weken).
Is er in ieder geval eentje goedgekeurd?Hoeveel klappen heb jij uitgedeeld als ze naar je bord keken? Wat een druifjes, die dames!
Ze filmde met haar fototoestel en hield het rechtop, zoals voor staande foto's, alleen filmpjes krijg ik niet gedraaid.LongFields schreef:Hihi, wat grappig dat je dochter de camera gedraaid houdt!![]()
Leuk filmpje!

Je hebt er vast ook heel vies bij gekeken.LongFields schreef:Helemaal geen, ik heb toen ik het bordje neergezet alleen vermanend: "nee, vies" gezegd. Dat was overduidelijk voldoende!Eline* schreef:LongFields schreef:
![]()
Is er in ieder geval eentje goedgekeurd?Hoeveel klappen heb jij uitgedeeld als ze naar je bord keken? Wat een druifjes, die dames!

Vanwege die omwegen doe ik het vaak in de garage. Daar kunnen we alles doen, hebben we goed licht (buitenlicht) en een rechte ruimteolgaw37 schreef:Je hebt er vast ook heel vies bij gekeken.LongFields schreef:Helemaal geen, ik heb toen ik het bordje neergezet alleen vermanend: "nee, vies" gezegd. Dat was overduidelijk voldoende!Eline* schreef:LongFields schreef:
![]()
Wel leuk al die omweggetjes.

Nou, dan wordt jij wel erg serieus genomen door je dames! Mijn "nee, echt heel vies en je blijft eraf" maakten werkelijk geen enkele indruk!LongFields schreef: Helemaal geen, ik heb toen ik het bordje neergezet alleen vermanend: "nee, vies" gezegd. Dat was overduidelijk voldoende!