Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Grote muil?

Moderator: moderatorteam

Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Niet volgens de regels hoor, ik doe ook niet mee voor de punten. Ik wilde laten zien hoe goed mijn Goldens van lekkers af kunnen blijven. Ze komen er gewoon echt niet aan. Ik heb de grootste moeite met Saar te laten weten dat ze het ècht mag eten na mijn eerdere Nee :mrgreen:

Let niet op mijn zondagavond-pakkie trouwens :N:

Afbeelding
Oja, het is geroogd rundvlees en gedroogde kip. Het ruikt heel sterk. En ze doen er een moord voor.
mercedes2803
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door mercedes2803 »

Ik begon vanmiddag helemaal happy de pappy want ik zou jullie wel eens even een poepie laten ruiken met die eigenwijze Sharpei van mij :pffff:
Die is met dit soort dingen echt zoooo braaf!
Dat varken is zelfs zo braaf dat ie dus niet eens in de buurt van de kaas en de rodi komt :boos:

Ik laat het hem zien, hij helemaal blij, dan gaat ie met me mee terug een meter of vier er vanaf en dan stuur ik hem vooruit naar die kaas en wat doet ie? Hij blijft staan :boos: :roll:
Ik weet 1000 % zeker dat als ie bij die kaas aankomt dat ie daar keurig gaat zitten (als het moet gaat ie er 10 minuten naast zitten, zo'n sul is het wel) en dat af gaat ook helemaal goedkomen...

Maar hij wil er niet eens heen :jank:
Dus ik moet maar eens even fanatiek in de weer met het voooooorrruit sturen deze week...want deze moet me gaan lukken :wink:
Jacan
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herder langhaar
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Jacan »

Inge O schreef:hier nog veel grotere frustratie want ik weet zeker dat dropje dit kan, maar heb geen camera om het te bewijzen :jank: .
kan je ook niet bij iemand lenen?
Afbeelding
Luna 25-11-2011 27-12-2017
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

O jesus Eline :smile: Ik heb Marcel erbij gehaald om je ook nog samen uit te lachen :smile2:

Kiki met die kont die maar heen en weer blijft gaan en Nellie met z'n brave kop 'spuug uit' :mrgreen:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Jacan
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herder langhaar

Ongelezen bericht door Jacan »

Inge O schreef:
schotse collie schreef:
Inge O schreef:hier nog veel grotere frustratie want ik weet zeker dat dropje dit kan, maar heb geen camera om het te bewijzen :jank: .
kan je ook niet bij iemand lenen?
niet ergens dichtbij iig, ik kan moeilijk 20km rijden om een cameraatje op te halen :mrgreen: .

Jammer :(:
had het graag willen zien :mrgreen:
Afbeelding
Luna 25-11-2011 27-12-2017
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door LongFields »

MARC_S schreef:Hier ging het helemaal mis :eek: Dapper heeft zelfs over de schone was geplast omdat hij het helemaal niet eens is met kunstjes rondom eten :roll: :neenee:

Let niet op mij want te vriendelijk vragen aan Dapper is vragen om genegeerd te worden :mrgreen:

Afbeelding
Owww, wat is Dapper leuk! :I:
Wat een heerlijk smoelwerkje, en dat ruwe haar, prachtig!
Je kunt nu wel zien dat hij niet zo groot is als hij er meestal op foto's van jullie uit ziet.

Ik ga morgen eens kijken of ik de opdracht nog ergens kan terugvinden, en dan proberen weer mee te doen dit keer. Al is het alleen maar voor de fun, ik vind het veel te leuk, dit topic! :ok:
Belle
Zeer actief

Ongelezen bericht door Belle »

Belle en Catootje kunnen prima van eten afblijven. Ze kunnen blijven liggen met een koekje op hun voorpoot. Maar dat appel op afstand....... Belle heeft het ooit gekund, maar ik heb dat al heel lang niet meer geoefend. Catootje kan het helemaal niet. Maar, als ik tijd heb ga ik het wel proberen van de week. Mag er wel een riem of een targetmatje o.i.d. liggen om ze naartoe te sturen?
Marjolein, Isa, Dora, Suus en Anne
Those who are dead, are not dead, they're just living in my head..... (Coldplay, 42)
Catootje 12-05-05 - 17-09-09
Chiva ? - ? -91 - 08-01-10
Belle 06-03-2003 - 05-11-2012
Roelfien
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Roelfien »

MARC_S schreef:Ok, ik weet er een. Hij is makkelijker dan de vorige dus iedereen kan weer meedoen en gemotiveerd raken :wink:

Je legt een flinke plak kaas, koekjes of boterhamvlees (echt niks anders want misschien lusten honden dat niet graag :pffff: ) midden in de kamer op de grond of op het gras. Minimaal 4 meter bij je vandaan.

De hond zit naast je en je stuurt hem vooruit tot aan de plak kaas of boterhamvlees. Daar moet je hond vanuit staan naar zit gebracht en vanuit zit naar liggen (min 5 sec) (distant control) direct naast de plak kaas/vlees zonder deze op te pakken of aan te raken. De hond moet vanuit zijn positie wel in staat zijn het lekkers zo op te pakken maar dat mag hij dus niet doen :N:

Aan het einde van de oefening mag de hond het eten pakken op commando.

Het is deze week dus een oefening in de vorm van het weerstaan van een grote verleiding :mann: . Geen trucjes in de vorm van iets wat de hond toch niet lust want ik wil hem/haar gretig het eten zien pakken als de oefening af is. :devil:
Oh dit is leuk, ga ik vanmiddag mee beginnen.
Eigenlijk 3 a 4 stappenplan: weigeren voedsel op commando, wachten en dan nog de zit en lig. Hm. :denken: :mrgreen:
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
cindy1986
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse Terriër
Contacteer:

Ongelezen bericht door cindy1986 »

Haha, ik vind de filmpjes hartstikke leuk! :smile:
Nadat ik het zaterdagavond had opgegeven, ben ik net weer ff gaan oefenen met Rakker, en het is gelukt! :mrgreen:
Let niet op mijn stem, Rakker vind het helemaal geweldig als ik zo hoog ga praten, dus doe ik dat bij haar :roll:

Afbeelding

Is dit goed Marc?
Laatst gewijzigd door cindy1986 op 23 okt 2006 11:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
LongFields
Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Ik ben aan het uploaden... :cheer:
Nozem mocht het eerst proberen, maar Sjefke haar poging was iets beter, dus dat wordt mijn inzending. Ik hoop dat hij wordt goedgekeurd... :wink:

Nozem's filmpje zet ik er ook op, gewoon voor de leut want ik weet natuurlijk dat ik geen 2x punten zal krijgen (ik weet niet eens zeker of ik wel 1x punten krijg... :mrgreen: ).
Het is wel leuk om te zien dat ze, alhoewel ik de tweede hond even in de eetkamer had "opgesloten", toch hetzelfde gedrag vertonen. Even geduld, dan kunnen jullie zien wat ik daarmee bedoel! :wink:
LongFields
Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Sjefke: Afbeelding

Nozem:Afbeelding

Allereerst moet ik er bijzeggen dat ik dit gelijk vanaf poging 1 gefilmd heb, dus ik heb niet geoefend van tevoren. Had ik denk ik beter wel kunnen doen, maar goed. :mrgreen: Dit is gewoon spontaan gegaan. :wink:

Het is ook echt jut en jul hoor, ze nemen dezelfde omtrekkende beweging naar de kaas, gapen allebei, gaan in plaats van zitten af, kijken in de kast of de andere kaas er nog ligt en willen beiden niet dicht in de buurt van de kaas gaan zitten. :smile:
Echt moeder en dochter! :mrgreen:

Excuses voor de zooi in huis, ik moest nog stofzuigen en dweilen, en de 2 houten stoelen zijn eigenlijk tuinstoelen die tijdelijk binnen staan, tot onze nieuwe stoelen geleverd worden (over nu nog 5 weken).

Is er in ieder geval eentje goedgekeurd?
Laatst gewijzigd door LongFields op 23 okt 2006 11:33, 2 keer totaal gewijzigd.
LongFields
Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

cindy1986 schreef:Haha, ik vind de filmpjes hartstikke leuk! :smile:
Nadat ik het zaterdagavond had opgegeven, ben ik net weer ff gaan oefenen met Rakker, en het is gelukt! :mrgreen:
Let niet op mijn stem, Rakker vind het helemaal geweldig als ik zo hoog ga praten, dus doe ik dat bij haar :roll:

Afbeelding

Is dit goed Marc?
Ik heet natuurlijk geen Marc, maar ik vond dit wel uit de kunst zeg!
Complimenten!!!!
mercedes2803
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull

Ongelezen bericht door mercedes2803 »

Oh Suzanne wat doe je dat leuk zeg :mrgreen:
Hele verhalen :mrgreen:

Zo stond ik hier dus ook met Rimpel...die bleef bij me staan en als ik met mijn vinger begon te wijzen dat ie die kant op moest dacht ie dat we gingen spelen, dus hing ie in mijn arm :smile:

Maar naar de kaas toe? Never niet dus...
Ik ga nog eens een verwoede poging doen :wink:
Sylvi@
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Sylvi@ »

Ik kan maar 15 seconden filmen, anders was de eerste film echt goed geweest :jank: :jank:

Afbeelding

Dit was poging 2 om het sneller te krijgen :roll: sneller is ze idd :smile2: Ik doe nog een poging om de kaas te 'redden' :smile2: :mrgreen: en moet vreselijk lachen omdat ze zo op de kaas duikt :smile:
Afbeelding

Savanne wordt erg onzeker als er eten in het spel is, dus na een paar pogingen ben ik gestopt met haar.
LongFields
Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

:smile: :smile: :smile:
Hihi, Sylvia, ik heb erg genoten van je filmpjes!
Jammer dat die eerste niet langer doorgefilmd kon worden, dat zag er mooi strak uit! :ok:
maart
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door maart »

:smile: :smile: :smile: ik lig hier in een deuk om de laatste filmpjes :smile:
Sylvi@
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Sylvi@ »

Niet voor de punten maar wilde jullie de pret niet onthouden :mrgreen:

Heb ook genoten van al jullie filmpjes :ok: :ok:
cindy1986
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse Terriër
Contacteer:

Ongelezen bericht door cindy1986 »

LongFields schreef: Ik heet natuurlijk geen Marc, maar ik vond dit wel uit de kunst zeg!
Complimenten!!!!
Dank je! :mrgreen:
Haha, maar ik heb geoefend van te voren :wink:
Jouw filmpjes zijn ook erg leuk, vooral je commentaar :smile: (ben dus niet de enige die zo tegen m'n honden praat :roll:)
Afbeelding
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

owhh.. :oeps: aangezien Bo het echt niet meer doet, dan maar met Sam proberen hahaha, die arme meid.

1e filmpje, ja Sam toe maar KIJKEN, jaja, NEE, KIJKEN SAM, geef hier die kaas ! braaf, en toen was de filmtijd op haha.

Afbeelding

2e filmpje, je denkt toch niet dat ik daar nu nog naar toe loop he? neehheee.. eng eng kaasje.... :roll:

Afbeelding
LongFields
Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

yamie schreef:owhh.. :oeps: aangezien Bo het echt niet meer doet, dan maar met Sam proberen hahaha, die arme meid.

1e filmpje, ja Sam toe maar KIJKEN, jaja, NEE, KIJKEN SAM, geef hier die kaas ! braaf, en toen was de filmtijd op haha.

Afbeelding

2e filmpje, je denkt toch niet dat ik daar nu nog naar toe loop he? neehheee.. eng eng kaasje.... :roll:

Afbeelding
:smile: :smile: :smile:
Geweldig!
olgaw37
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door olgaw37 »

De eerste opdrachten heb ik gemist, met de vorige ben ik nog bezig, maar ik kom niet verder dan 1 voorwerp :mrgreen: Maar aan deze wilde ik wel een gokje wagen. Je kunt niet echt zien wat er op het schoteltje ligt, maar wel dat Does er bijna niet vanaf kan blijven. :wink: Het was kaas. :wink:
Ik hoop dat ie goed is. Het "klaar" aan het eind van het filmpje is tegen mijn dochter die stond te filmen, niet tegen Does. :wink:
Ik ga het ook nog proberen met Scarlet, maar ik denk dat dat bloopers gaan worden, ze kan wel van eten afblijven op commando, maar eenmaal op af gestuurd is eens gegeven, blijft gegeven. :mrgreen:

Afbeelding
groetjes van Olga, en een lebbertje van Rivka

Afbeelding
In liefdevolle herinnering.... Bo 5 juli 1998 - 11 december 2005.....Does 14 maart 1997 - 27 januari 2011
mijn pleeghondje Toet 10 mei 1996 - 28 februari 2011...Scarlet 3 juli 2004 - 15 maart 2013.....
LongFields
Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Hihi, wat grappig dat je dochter de camera gedraaid houdt! :mrgreen:
Leuk filmpje! :ok:
Benji&Brenda
Zeer actief
Mijn ras(sen): Teckel
Contacteer:

Ongelezen bericht door Benji&Brenda »

Leuke filmpjes allemaal :ok:

Ik heb het daarstraks weer geprobeerd, maar vooruit sturen richting wat lekkers is toch echt hap slik weg hoor :smile:
Groetjes Brenda en een pootje van Britt en Bram - www.stativo.nl
Afbeelding
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

LongFields schreef:Sjefke: Afbeelding

Allereerst moet ik er bijzeggen dat ik dit gelijk vanaf poging 1 gefilmd heb, dus ik heb niet geoefend van tevoren. Had ik denk ik beter wel kunnen doen, maar goed. :mrgreen: Dit is gewoon spontaan gegaan. :wink:

Het is ook echt jut en jul hoor, ze nemen dezelfde omtrekkende beweging naar de kaas, gapen allebei, gaan in plaats van zitten af, kijken in de kast of de andere kaas er nog ligt en willen beiden niet dicht in de buurt van de kaas gaan zitten. :smile:

Excuses voor de zooi in huis, ik moest nog stofzuigen en dweilen, en de 2 houten stoelen zijn eigenlijk tuinstoelen die tijdelijk binnen staan, tot onze nieuwe stoelen geleverd worden (over nu nog 5 weken).

:smile: Hoeveel klappen heb jij uitgedeeld als ze naar je bord keken? Wat een druifjes, die dames! :wink:
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
LongFields
Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Eline* schreef:
LongFields schreef:Sjefke: Afbeelding

:smile: Hoeveel klappen heb jij uitgedeeld als ze naar je bord keken? Wat een druifjes, die dames! :wink:
Helemaal geen, ik heb toen ik het bordje neergezet alleen vermanend: "nee, vies" gezegd. Dat was overduidelijk voldoende! :wink:
olgaw37
Actief
Contacteer:

LongFields schreef:Hihi, wat grappig dat je dochter de camera gedraaid houdt! :mrgreen:
Leuk filmpje! :ok:
Ze filmde met haar fototoestel en hield het rechtop, zoals voor staande foto's, alleen filmpjes krijg ik niet gedraaid.
We hebben het daarna nog een keer herhaald toen ze het toestel gewoon hield, maar daar zaten onscherpe gedeeltes in, dus toch deze maar gekozen. Mag iedereen beetje scheef kijken. :mrgreen:

Afbeelding
In liefdevolle herinnering.... Bo 5 juli 1998 - 11 december 2005.....Does 14 maart 1997 - 27 januari 2011
mijn pleeghondje Toet 10 mei 1996 - 28 februari 2011...Scarlet 3 juli 2004 - 15 maart 2013.....
olgaw37
Actief
Contacteer:

LongFields schreef:
Eline* schreef:
LongFields schreef:

Helemaal geen, ik heb toen ik het bordje neergezet alleen vermanend: "nee, vies" gezegd. Dat was overduidelijk voldoende! :wink:
Je hebt er vast ook heel vies bij gekeken. :mrgreen: Wel leuk al die omweggetjes.

Afbeelding
boxersien

Ongelezen bericht door boxersien »

olgaw37 schreef:
LongFields schreef:
Eline* schreef:
LongFields schreef:

Je hebt er vast ook heel vies bij gekeken. :mrgreen: Wel leuk al die omweggetjes.
Vanwege die omwegen doe ik het vaak in de garage. Daar kunnen we alles doen, hebben we goed licht (buitenlicht) en een rechte ruimte :smile:

Geweldig trouwens die filmpjes, heb echt genoten!!
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

nou, holadiee, Bo besloot bij mijn moeder wel mee te werken, nou ja, soort van, de opdracht voldoet niet helemaal :mrgreen: geen zit en het is geen kaas maar een overheerlijk koekje, maar goed voor kliko Bo is eten eten en hij gaat niet echt naast het lekkertje liggen, :wink:

maar toch, 2 filmpjes van meneer Bo, en oh wat erg, ik film dus zelf nooit met geluid ( zit niet op mijn camera) op die van mijn Ma dus wel, wist ik veel hahaha, dus ik klink erg raar en overdreven en pipo :smile:

Afbeelding

Afbeelding
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

LongFields schreef: Helemaal geen, ik heb toen ik het bordje neergezet alleen vermanend: "nee, vies" gezegd. Dat was overduidelijk voldoende! :wink:
Nou, dan wordt jij wel erg serieus genomen door je dames! Mijn "nee, echt heel vies en je blijft eraf" maakten werkelijk geen enkele indruk! :smile:
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Plaats reactie

Terug naar “G&G en Obedience”