Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

tt in nek of op keel plaatsen ?

Hier kan gesproken worden over de africhting van honden, pakwerk of politiehonden.

Moderator: moderatorteam

beppie
Zeer actief

Ongelezen bericht door beppie »

Ik wil wel verder lezen hier,maar ik houd niet van thee.
visaton
Actief
Mijn ras(sen): Kruising Hollandse herder
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door visaton »

Angel-eyes schreef:
qyan schreef:
beppie schreef:Gezellig hier,ik had hier eigenlijk nog nooit gekeken,maar hier steekt je echt wat van op,vriendelijke mensen hier.
Jawel, hartstikke gezellig hier :mrgreen:
De gemoederen lopen hier soms wat hoog op, maar daar moet je ff doorheen lezen :wink:

Zou dit nog een theeleut kunnen worden??
Daar begint het wel een beetje op te lijken......Maar al met al staat er behalve flauwekul ook een hoop nuttige info op. :mrgreen:
Afbeelding

Ervaring is de naam die we geven aan de optelsom van onze fouten.
qyan

Ongelezen bericht door qyan »

beppie schreef:Ik wil wel verder lezen hier,maar ik houd niet van thee.
**proest** :smile: :smile: :smile:
Koffie dan :mrgreen:
qyan

visaton schreef:
Angel-eyes schreef:
qyan schreef:
beppie schreef:Gezellig hier,ik had hier eigenlijk nog nooit gekeken,maar hier steekt je echt wat van op,vriendelijke mensen hier.
De gemoederen lopen hier soms wat hoog op, maar daar moet je ff doorheen lezen :wink:

Daar begint het wel een beetje op te lijken......Maar al met al staat er behalve flauwekul ook een hoop nuttige info op. :mrgreen:
Nog wel nuttige info ja, maar aangezien angel-eyes zich er weer mee gaat bemoeien.......hoelang zal het nog nuttig zijn :mrgreen:
Rob*
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rob* »

visaton schreef:
Angel-eyes schreef:
qyan schreef:

Dat moet je juist hebben in discussies, zou dat er niet zijn dan wordt het altijd maar saai :mrgreen:
beppie
Zeer actief

Mag het ook een borrel zijn,of ben ik nu brutaal? :wink:
Rob*
Zeer actief

qyan schreef:
beppie schreef:Ik wil wel verder lezen hier,maar ik houd niet van thee.
**proest** :smile: :smile: :smile:
Koffie dan :mrgreen:

Koekje erbij?? :mrgreen:
qyan

Een borrel :eek: :eek: :eek:

Wat wil je hebben:
- ketel 1 jenever
- sambuca
- limoncello
- dooleys
- amarula

:smile:
Rob*
Zeer actief

qyan schreef:
Angel-eyes schreef:
qyan schreef:

Zou dit nog een theeleut kunnen worden??Zo ja....moeten wij dan ook niet weer mee gaan doen lieverd? :cheer:
:offt:

Lieverd............ :devil:
Ik heb je een paar weken terug een pb gestuurd en nooit iets van je terug gehad, dus nee :pffff:
Ik hou het dit x bij het onderwerp :pffff: :mrgreen:

:N: .......nou ik heb gewoon geantwoord hoor, maar ik heb dat geloof ik nu al 50 keer gehad, lijkt wel of ze naar mij niet aankomen en als ik verstuur dan komt ie ook soms niet aan, wat dat is weet ik niet...vin het vaagjes allemaal :19:
beppie
Zeer actief

Henkes bessenjenever,ik ben nog van de oude stempel :ok:
Rob*
Zeer actief

qyan schreef:Een borrel :eek: :eek: :eek:

Wat wil je hebben:
- ketel 1 jenever
- sambuca
- limoncello
- dooleys
- amarula

Ik wil een Portje of een Dommelsch :roos:
qyan

Angel-eyes schreef:
qyan schreef:
Angel-eyes schreef:
qyan schreef: Jawel, hartstikke gezellig hier :mrgreen:

Zou dit nog een theeleut kunnen worden??Zo ja....moeten wij dan ook niet weer mee gaan doen lieverd? :cheer:
:offt:

Lieverd............ :devil:
Ik heb je een paar weken terug een pb gestuurd en nooit iets van je terug gehad, dus nee :pffff:
Ik hou het dit x bij het onderwerp :pffff: :mrgreen:

:N: .......nou ik heb gewoon geantwoord hoor, maar ik heb dat geloof ik nu al 50 keer gehad, lijkt wel of ze naar mij niet aankomen en als ik verstuur dan komt ie ook soms niet aan, wat dat is weet ik niet...vin het vaagjes allemaal :19:
:pffff: geloof er helemaal niets meer van
maar de afgelopen maanden wel geleerd....je moet ook niet teveel naar jou luisteren :mrgreen:
qyan

Angel-eyes schreef:

Wat wil je hebben:
- ketel 1 jenever
- sambuca
- limoncello
- dooleys
- amarula

Ik wil een Portje of een Dommelsch :roos:
Heb ik niet en als ik het al had dan kreeg jij er niets van :pffff:
qyan

beppie schreef:Henkes bessenjenever,ik ben nog van de oude stempel :ok:
Heb ik ook hoor, werk in een slijterij :idea:
Selena
Zeer actief
Mijn ras(sen): x HH
Aantal honden: 9

Ongelezen bericht door Selena »

mandy90 schreef: ik zeik niks bijzonders nee lekker nu ben ik het
Je provoceert met o.a. de bewerkte foto van Jackie en je noemt iemand een "KC trutje", getuigt niet echt van respect vind je wel?

Op de manier waarop jij reageert, bevestig je alleen maar de vooroordelen die er blijkbaar bestaan. Terwijl anderen in dit topic proberen uit te leggen dat deze vooroordelen niet terecht zijn.

Waarschijnlijk wordt men het nooit met elkaar eens, dat geeft ook niet, maar vooroordelen naar elkaar toe, terwijl ieder op zijn eigen manier met zijn hond en sport bezig is, schiet niet op. Een openminded discussie kan iig ieders zienswijze duidelijk maken.
Een mens is nooit te oud om te leren.. en een wijs mens is nooit uitgeleerd!

http://www.vanleeuwen-hollandseherders.nl
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

qyan schreef:
malinois schreef:
qyan schreef:
malinois schreef: :sst: :smile: :smile:
:N: :N: :N:
misschien dat we maar gewoon thuis blijven dan :mrgreen:
:pffff: angst.. alleen maar angst :mrgreen:
:sst:
is toch ook hartstikke eng, mijn lieve lieve dobertje, samen met jou levensgevaarlijke bijtgrage hedders, in 1 auto + in een kennel :mrgreen:
:smile: arme dober bij die 'levensgevaarlijke hedders' ze nemen alle slechte dingen van elkaar over hoor :idea:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
malinois
Zeer actief
Contacteer:

starfleet schreef:Dat is wat anders dan tegen africhting zijn, hoewel ik daar als "sport" wel mijn bedenkingen tegen heb gezien de trainingsmethoden.

Anne
hoe weet jij nou veel over trainingsmethoden als je er blijkbaar nog nooit geweest bent, alleen van horen zeggen dus. :roll:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Angel-eyes schreef:
visaton schreef:
Angel-eyes schreef:
qyan schreef: Jawel, hartstikke gezellig hier :mrgreen:

Dat moet je juist hebben in discussies, zou dat er niet zijn dan wordt het altijd maar saai :mrgreen:
neeeeeeeeeeeeeeeee geen airdale terriers verhaal meer :N: :N: :N:
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Wat wil je hebben:
- ketel 1 jenever
- sambuca
- limoncello
- dooleys
- amarula

ben een avondje weg en meteen wordt de drank op tafel gezet :boos:
Afbeelding
visaton
Actief

malinois schreef:

Wat wil je hebben:
- ketel 1 jenever
- sambuca
- limoncello
- dooleys
- amarula

ben een avondje weg en meteen wordt de drank op tafel gezet :boos:
Is er geen Jupiler?
Afbeelding

starfleet
Erelid

Ongelezen bericht door starfleet »

malinois schreef: hoe weet jij nou veel over trainingsmethoden als je er blijkbaar nog nooit geweest bent, alleen van horen zeggen dus. :roll:
Weet je wat het is als ik ga kijken dan kom ik natuurlijk ergens terecht wat een uitzondering is en in de rest van het land gaat het heel anders etc. En net zo goed als ik niet op de links klik bij hond en leed, wil ik zoiets gewoon persé niet zien.

Ik ben helemaal niet tegen africhting en ik kan me ook heel best voorstellen dat er op de ene school anders aan toe gaat dan de andere, dat de ene geleider anders is dan de andere. Dat de een meer kennis in huis heeft dan de ander en ga zo maar door. Ik ben zelfs niet tegen een teletact omdat ik me gevallen kan voorstellen waarin dat zo ongeveer de enige mogelijkheid is.

Wat ik niet goed begrijp is het denigrerende gedoe over clicker en positief trainen. Ik zie hier heus wel mensen waar ik een wat hogere dunk van heb, maar als ik hoor: "dan sta je daar tte zwaaien met je worstje" en "kc kutje" dan sterkt me dat in het idee dat er bij een aantal mensen een grote onwil is om positief te trainen en dat er imo vaak te snel naar barse middelen wordt gegrepen.

Als je een goede vereniging kunt noemen in Zuid Holland Zuid waar het er naar jou idee wel goed aan toe gaat, wil ik daar graag, met zoveel mogelijk open geest :wink: gaan kijken. Maar ik wil niet getrakteerd worden op misstanden die er beslist zijn. Er zijn ook nog steeds hondenschool die pups en jonge honden trainen met een slip, daar ben ik ook niet gaan kijken toen ik een hondenschool zocht. Dat wil ik niet zien.

Anne
Rob*
Zeer actief

starfleet schreef: Wat ik niet goed begrijp is het denigrerende gedoe over clicker en positief trainen. Ik zie hier heus wel mensen waar ik een wat hogere dunk van heb, maar als ik hoor: "dan sta je daar tte zwaaien met je worstje" en "kc kutje" dan sterkt me dat in het idee dat er bij een aantal mensen een grote onwil is om positief te trainen en dat er imo vaak te snel naar barse middelen wordt gegrepen.

Anne

De meeste africhters doen denigrerend naar mensen die positief hun hondje willen benaderen, met clicker kun je ook veel bereiken, alleen met de echte werkhonden is dat nog nooit gelukt en blijven ze liever maar op de oude manier doorgaan met harde hand.
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

starfleet schreef:
malinois schreef: hoe weet jij nou veel over trainingsmethoden als je er blijkbaar nog nooit geweest bent, alleen van horen zeggen dus. :roll:
Weet je wat het is als ik ga kijken dan kom ik natuurlijk ergens terecht wat een uitzondering is en in de rest van het land gaat het heel anders etc. En net zo goed als ik niet op de links klik bij hond en leed, wil ik zoiets gewoon persé niet zien.

Ik ben helemaal niet tegen africhting en ik kan me ook heel best voorstellen dat er op de ene school anders aan toe gaat dan de andere, dat de ene geleider anders is dan de andere. Dat de een meer kennis in huis heeft dan de ander en ga zo maar door. Ik ben zelfs niet tegen een teletact omdat ik me gevallen kan voorstellen waarin dat zo ongeveer de enige mogelijkheid is.

Wat ik niet goed begrijp is het denigrerende gedoe over clicker en positief trainen. Ik zie hier heus wel mensen waar ik een wat hogere dunk van heb, maar als ik hoor: "dan sta je daar tte zwaaien met je worstje" en "kc kutje" dan sterkt me dat in het idee dat er bij een aantal mensen een grote onwil is om positief te trainen en dat er imo vaak te snel naar barse middelen wordt gegrepen.

Als je een goede vereniging kunt noemen in Zuid Holland Zuid waar het er naar jou idee wel goed aan toe gaat, wil ik daar graag, met zoveel mogelijk open geest :wink: gaan kijken. Maar ik wil niet getrakteerd worden op misstanden die er beslist zijn. Er zijn ook nog steeds hondenschool die pups en jonge honden trainen met een slip, daar ben ik ook niet gaan kijken toen ik een hondenschool zocht. Dat wil ik niet zien.

Anne
Laten we wel wezen, er zijn misstanden in de africhting, net zo goed als er misstanden zijn in de jacht en in alle andere takken van hondensport (ja, ook in de behendigheid en gehoorzaamheid) :wink:
Maar het is niet zo dat een hele tak van hondensport afgerekend zou moeten worden op de misstanden die er zijn :wink: Veel verhalen komen ook door onkunde naar buiten. Zo worden de stokslagen, zowel binnen de KNPV als de IPO, vaak niet begrepen. Als men komt kijken en ongeveer het enige wat je ziet is die stokslag, wordt er al aan mishandeling gedacht, terwijl dat gewoon een onderdeel van het programma is. :wink:
Veel mensen oordelen zonder eerst uitleg te vragen.

Het positieve trainen zie je steeds meer. Je kunt echter niet verwachten dat een bepaalde manier van trainen in 1 klap veranderd, dat heeft tijd nodig. Binnen de IPO zie je meer gebruik van bv. de clicker (zeker in het appèl), maar wordt ook gebruik gemaakt van voer of speeltje. Ook bij de KNPV-club waar ik regelmatig kom wordt er heel veel met een balletje of bijtrolletje als beloning gewerkt, en ook voer wordt gebruikt bij honden die daar gevoelig voor zijn. Men staat dus zeker open voor andere trainingsmethodes, althans in mijn ervaring. :wink:

Een hond die alleen maar gestraft wordt en nauwelijks beloond zal zijn werk niet doen.
Iemand legde het uit op de volgende manier:
"Als jij steeds als je de kroeg binnenkomt voor een pilsje een klap met een stuk hout krijgt, zul je na een paar keer die kroeg niet meer ingaan. Krijg je na die klap echter altijd 2 pilsjes, dan doe je het wellicht wel"
Met andere woorden, ook al wordt er gestraft, de beloning die erop volgt wanneer de hond wel doet wat er van hem verwacht wordt, moet altijd groter zijn dan de straf. De beloning moet echt een beloning zijn. Voor de ene hond is die beloning bijten, voor een andere hond spelen met de bal, een stukje worst, een schouderklopje of wat dan ook. Je past de beloning aan aan de hond, net zoals je de straf aanpast aan de hond.
Mijn hond is meer onder de indruk van een boze stem als van een tik tegen d'r kont, ik gebruik dus met name mijn stem om haar te corrigeren. Een andere hond is daar totaal niet van onder de indruk. :wink:
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
starfleet
Erelid

Ongelezen bericht door starfleet »

Inge schreef: Maar het is niet zo dat een hele tak van hondensport afgerekend zou moeten worden op de misstanden die er zijn :wink: Veel verhalen komen ook door onkunde naar buiten. Zo worden de stokslagen, zowel binnen de KNPV als de IPO, vaak niet begrepen. Als men komt kijken en ongeveer het enige wat je ziet is die stokslag, wordt er al aan mishandeling gedacht, terwijl dat gewoon een onderdeel van het programma is. :wink:
Veel mensen oordelen zonder eerst uitleg te vragen.
Dat had ik eerst ook hoor, maar ik heb me inmiddels naar mijn idee voldoende ingezlezen en gevraagd etc. dat ik dat wel begrijp.

Laten we wel wezen, mijn tak van sport is het niet, mijn type honden is het niet, maar ik probeer echt wel open te staan. Als ik mijn Kooiker op die manier zou trainen zou die me op den duur grijpen waar ze me grijpen kon als ze niet kon vluchten, maar ik begrijp wel dat een Kooiker geen herder is :wink:

Anne
Rob*
Zeer actief

Inge schreef:"Als jij steeds als je de kroeg binnenkomt voor een pilsje een klap met een stuk hout krijgt, zul je na een paar keer die kroeg niet meer ingaan. Krijg je na die klap echter altijd 2 pilsjes, dan doe je het wellicht wel"
:blauwoog: .........waar is me biertje?? :mrgreen:
visaton
Actief

starfleet schreef:Dat had ik eerst ook hoor, maar ik heb me inmiddels naar mijn idee voldoende ingezlezen en gevraagd etc. dat ik dat wel begrijp.

Anne
Nogmaals…van lezen en horen zeggen kan je geen goed beeld krijgen.Hier in de buurt lopen ook “africhtersâ€
Afbeelding

Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

starfleet schreef:
Laten we wel wezen, mijn tak van sport is het niet, mijn type honden is het niet, maar ik probeer echt wel open te staan. Als ik mijn Kooiker op die manier zou trainen zou die me op den duur grijpen waar ze me grijpen kon als ze niet kon vluchten, maar ik begrijp wel dat een Kooiker geen herder is :wink:

Anne
En ook niet iedere herder kan heel veel druk aan, ook daar zie je heel veel verschillen. :wink: Een goede africhter past de manier van trainen aan aan de hond. :wink:
Als ik mijn hond regelmatig hard zou straffen, zou ze het plezier kwijtraken en helemaal niet meer willen bijten of apporteren. Als een ander lid van mijn club zijn hond niet af en toe straft, zou de hond gevaarlijk kunnen worden, bij die hond moet je ten alle tijden de baas blijven. Een enorm verschil dus. :wink:
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
visaton
Actief

Inge schreef:
starfleet schreef:

Anne
En ook niet iedere herder kan heel veel druk aan, ook daar zie je heel veel verschillen. :wink: Een goede africhter past de manier van trainen aan aan de hond. :wink:
Als ik mijn hond regelmatig hard zou straffen, zou ze het plezier kwijtraken en helemaal niet meer willen bijten of apporteren. Als een ander lid van mijn club zijn hond niet af en toe straft, zou de hond gevaarlijk kunnen worden, bij die hond moet je ten alle tijden de baas blijven. Een enorm verschil dus. :wink:
Zoals ik al eerder hier heb gezegd heb ik dus 2 Hollanders die beide een enorm verschillend karakter hebben.Omdat het met die oude wat tegen heeft gezeten (de keur vorig jaar was een ramp :oeps: ) train ik nog steeds met hem maar ben ik ondertussen ook met die jonge hond aan de gang gegaan.Die overgang, van dwarse moeilijke werklustige hond naar dat zachte vrolijke speelse hondje dat steeds maar gemotiveerd moet worden in zijn bijtwerk, da’s ontzettend moeilijk
Afbeelding

Ca Cajuina
Zeer actief

Ongelezen bericht door Ca Cajuina »

starfleet schreef:
Ca Cajuina schreef:
Volgens mij kan jij er weinig over zeggen. Zowel dan kom je wel met serieuze opmerking over de leertheorie
Zodra jij met een open geest je verdiept in een andere manier van trainen.

Anne
Hahahaha duidelijk nooit geschreven stukjes van mij gelezen!!!! :wink:
Groetjes Michelle en een kus van Conan en Akira en Hera

Afbeelding
Ca Cajuina
Zeer actief

Ongelezen bericht door Ca Cajuina »

Zo nu dit topic toch nog steeds open is.

Ik kom net van een seminar over het gebruik van elektronische hulpmiddelen en het trainen met zowel negatieve als positieve bekrachtiging.

Heel interresant!!

En ik sta er een stuk positiever tegenover. De werking gezien van een ballenkist. Waar dmv een elektronische afstandbediening een ballejte uit kwam. Er werd mooi weergegeven hoe gebruik kon maken van de verschillende trainingsmethode binnen operante conditionering zonder de hond pijn te doen maar wel een zekere plicht erop te zetten :wink:
Laatst gewijzigd door Ca Cajuina op 06 aug 2005 17:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Groetjes Michelle en een kus van Conan en Akira en Hera

Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “KNPV en IPO”