dagmar88 schreef:
Heb zelf een stafford mix met stafford eigenschappen.
En mij hangt het ook aardig de keel uit dan in iedere discussie even mensen moeten komen met een kennelijk (nog) sociale stafford om even duidelijk te maken dat het allemaal 'vooroordelen zijn'.
Ik snap niet dat mensen niet gewoon objectief kunnen kijken. Zou een hoop ellende schelen.
Het ligt 'nogal' gevoelig omdat honden eigenaren hier nou niet bepaald een indicatie zijn voor hoe het in het algemeen gaat, zeker stafford eigenaren niet.
Ga maar eens zoeken hoe veel honden hier de afgelopen tijd gegrepen zijn door een staff/pit type en de baasjes met de handen in de zakken stonden.
mee eens, mijn staff was ook niet sociaal naar andere honden toe. Was toen nog eens 15 maand toen ik hem nam en had vnl in een bench geleefd, met naast hem nog wat staffen, ook in benches.
Met Ds kwam hij overeen (teef en die eist gewoon disciplines, die legt met gemak een kangal op zijn rug denk ik :N: al zal ik dat niet uitproberen

) maar andere honden waren gewoon niet ok

Ook geen zin om het tóch uit te proberen 'omdat ie mot overeenkomen met anderen

' gaat gewoon niet, het zit er gewoon in.
Dat sloot daarom niet uit dat ik geen groepswandelingen kon mee doen, ik nam gewoon mijn voorzorgen en als ik wist dat er iemand meeging met een hond waarop Fez zéker zou reageren, dan bleef ik thuis en wandelde hier.
Dat hij dus niet met andere honden overeenkon, was voor mij geen probleem (al werd het helaas wel zijn dood) en van vooroordelen had ik ook geen last, laat staan dat ik me daar iets van zou aantrekken.
Dat het ras nu nog steeds niet met andere honden overeen kan, ondervind ik nu wél als een probleem en dus neem ik er geen meer. dat (en nog een paar andere dingen

) maken het namelijk een voor mij geen ras meer waar ik nog tijd en moeite wil insteken.
Wil een ander dat wel, dan is dat volledig zijn keus. Maar steek er dan ook tijd en moeite in en wéét wat je ras inhoudt. Ook de mindere kanten voor de bevolking, want hoe je het ook draait of keert, je moet hedendaags ook rekening houden met elkaar.