Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Morgen ga ik haar ophalen

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Nonsy
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bull terrier en Chinese naakthond
Aantal honden: 2
Contacteer:

Re: Morgen ga ik kijken!!!

Ongelezen bericht door Nonsy »

Mij hoor je niet zeggen dat het allemaal vooroordelen zijn, maar toch zeker dat niet alle mensen de honden slecht opvoeden en dat het allemaal moordmachines zijn.. Vind het alleen zo jammer dat het dan juist de andere kant op gaat... en wat je zegt, omdat honden eigenaren hier nou niet bepaald een indicatie zijn voor hoe het in het algemeen gaat, zeker stafford eigenaren niet.

Maar ik denk dat ik me er niet meer mee moet bemoeien.. Ik ben op dit forum gekomen, om mensen te zoeken, waar ik gezellig mee kan wandelen.. die heb ik gevonden en verder wil ik me helemaal eigenlijk niet in de discussies vormen..

Het is dat ik Paula persoonlijk een beetje ken en haar topic dus een beetje volg, maar ik doe het maar niet meer.. want vrolijk wordt je niet van dit forum.. :wink:
Dieren zijn vrienden voor het leven, laten wij mensen dat ook voor hun zijn!
Afbeelding

www.nonsyszoo.come2me.nl
www.nonsyschins.come2me.nl
Badu
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Badu »

Nonsy schreef: Het is dat ik Paula persoonlijk een beetje ken en haar topic dus een beetje volg, maar ik doe het maar niet meer.. want vrolijk wordt je niet van dit forum.. :wink:
Dat vind ik dan wel weer meevallen :engel:
Afbeelding
'alles van waarde is weerloos' Lucebert

De nakers..., óók op FB :)
Devel

Ongelezen bericht door Devel »

Als je niet vies van een relletje bent wel ja... :denken:
Ik zou me hier niet durven aanmelden met 2 staffies en denkende een hondje erbij te nemen met voorkeur een poedeltje.. :O:
Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Jaap* »

Wat een overdreven slachtoffergedoe zeg :roll:
Eigenaren van vechthonden moeten collectief aan het gevoelige handje door de boze wereld worden geleid blijkbaar.
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
Pepie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Europese korthaar
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Pepie »

Jaap* schreef:Wat een overdreven slachtoffergedoe zeg :roll:
Eigenaren van vechthonden moeten collectief aan het gevoelige handje door de boze wereld worden geleid blijkbaar.
:mrgreen:
Afbeelding
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita

Ongelezen bericht door Valerie »

Niet allemaal hoor :wink:
Daarnaast denken de meeste buurtbewoners hier ook dat ik vrolijke sociale staffords heb. Zijn ze ook wel hoor maar niet altijd :mrgreen:
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

:mrgreen: weet je wel hoe zwáár ze het hebben :tongue:

vooroordelen, imago bladiebla
laeken
Zeer actief

Ongelezen bericht door laeken »

dagmar88 schreef: :ok:

Heb zelf een stafford mix met stafford eigenschappen.
En mij hangt het ook aardig de keel uit dan in iedere discussie even mensen moeten komen met een kennelijk (nog) sociale stafford om even duidelijk te maken dat het allemaal 'vooroordelen zijn'.
Ik snap niet dat mensen niet gewoon objectief kunnen kijken. Zou een hoop ellende schelen.

Het ligt 'nogal' gevoelig omdat honden eigenaren hier nou niet bepaald een indicatie zijn voor hoe het in het algemeen gaat, zeker stafford eigenaren niet.
Ga maar eens zoeken hoe veel honden hier de afgelopen tijd gegrepen zijn door een staff/pit type en de baasjes met de handen in de zakken stonden.

En logisch ook.
Want die hond moet er komen van het vriendje, die doos gaat er blokjes om mee lopen en alles is leuk en aardig en sociaal zolang je hem maar goed opvoedt...
En dan janken wanneer ze na een jaar of 3 'vanuit het niets' een andere hond proberen af te maken. :U:
Dank je. Jij begrijpt tenminste wat ik zeg en begrijpt ook dat ik jou niet aanspreek. Ik heb zelf ook een kruising stafford gehad die elke reu greep. Ik weet wat dat is en hoe dat gaat. Ik weet hoe honden het slachtoffer konden worden van mijn hond. Ik weet dat hij toyhondjes net zo hard greep als rottweilers. Hij heeft zelfs een keer met een mini-hussel in de bek gestaan. Loslaten ho maar. Dus ik weet precies hoe die honden kunnen zijn. Helaas lijken de eigenaren dat niet te willen weten. En helaas zijn het altijd onschuldige mensen met onschuldige honden die daar de gevolgen van dragen. Neeltje, ik zou maar uitkijken. Ik vind jou altijd al erg naief. Als jij denkt dat je hondje lekker speelt met de pit uit de buurt moet je niet gaan janken als het baasje een inschattingsfoutje maakt en je hondje ineens tussen die kaken zit. Hoeft helemaal niet maar als jij de baasjes niet heel goed inschat kan je wel het slachtoffer worden. Tenminste, je hondje dan.

En dat slachtoffer-gelul hangt me ook helemaal de keel uit. Mensen nemen een hond met afgesneden oren, een imago van kinder en honden-doder en gaan vervolgens janken als mensen dat er ook in zien. Jezus! Doe normaal zeg. Als ik een pit neem met afgesneden oren, een pinnenband en ik noem hem Psycho dan moet ik niet gaan janken als mensen doodsbang voor mijn hond zijn lijkt mij. Daar vraag je toch zelf om?

Neem vooral een leuke staff of pit. Maar gedraag je dan ook normaal en hou je hond 100% onder controle en besef waar je mee loopt. Ik ben dol op die honden. Alleen moet je ze wel bij mijn honden weg houden. Ik moet ze daar niet bij hebben omdat ik teveel weet en gezien heb :ok:
Afbeelding
Nonsy
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bull terrier en Chinese naakthond
Contacteer:

Ongelezen bericht door Nonsy »

Haha ik lach t laatst. Dat was m'n laatste bericht in dit topic. Gaan jullie nog maar ff door, hij is van jullie. Kijk ik wel bij de topics die wel leuk zijn. Laters. :lol1: :smile:
Laatst gewijzigd door Nonsy op 08 mei 2011 11:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Dieren zijn vrienden voor het leven, laten wij mensen dat ook voor hun zijn!
Afbeelding

www.nonsyszoo.come2me.nl
www.nonsyschins.come2me.nl
Valerie
Zeer actief

Nonsy schreef:Haha ik lag t laatst. Dat was m'n laatste bericht in dit topic. Gaan jullie nog maar ff door, hij is van jullie. Kijk ik wel bij de topics die wel leuk zijn. Laters. :lol1: :smile:
Aandachttrekker.
Nakisha
moderator
Mijn ras(sen): Coahuila

Ongelezen bericht door Nakisha »

In de paardenwereld zegt men wel eens; je hebt paardenmensen en mensen met paarden. De één heeft kennis van zaken, de ander wil gewoon een paard houden.
Nou, hier haal ik de échte staffordmensen, die erkennen wat voor hond ze in huis hebben en daar echt voor zijn gegaan, er zo uit. Compliment aan jullie, als alle mensen die een staff kochten zo dachten zouden er amper incidenten meer zijn. :ok:
Afbeelding
tineke

Ongelezen bericht door tineke »

We kunnen ook de pinnenband proberen natuurlijk :mrgreen:
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Nanna schreef:
"Ze vinduh me hondjuh niet lief" :mrgreen: Néém dan zo'n geval ook niet :19: :piew:
Ik denk trouwens dat dat voor een heel groot stuk aan jezelf ligt.
Als je al meteen lekker defensief in het slachtoffer hoekje gaat zitten dan vind inderdaad niemand jou en je hond leuk.

Zelfs als ik met Charlie met de muilkorf (is toch niet echt een alledaags iets) over straat loop krijg ik gewoon normale vragen.
Neem altijd even de tijd om uit te leggen dat ze met mensen en kinderen heel lief is, maar dat dit ras vaak niet zo goed met andere hondjes om kan gaan.

:wink: Die eerste die mij daarvoor als aso verslijt moet ik nog tegen komen; mensen die een praatje maken zijn juist altijd heel positief.

En tuurlijk krijg ik ook wel eens vanuit het niets lelijke reacties, begrijpelijk toch met wat er allemaal aan idioten met zo'n beest rondlopen?
tineke

Ongelezen bericht door tineke »

dagmar88 schreef:
Nanna schreef:
"Ze vinduh me hondjuh niet lief" :mrgreen: Néém dan zo'n geval ook niet :19: :piew:
Ik denk trouwens dat dat voor een heel groot stuk aan jezelf ligt.
Als je al meteen lekker defensief in het slachtoffer hoekje gaat zitten dan vind inderdaad niemand jou en je hond leuk.

Zelfs als ik met Charlie met de muilkorf (is toch niet echt een alledaags iets) over straat loop krijg ik gewoon normale vragen.
Neem altijd even de tijd om uit te leggen dat ze met mensen en kinderen heel lief is, maar dat dit ras vaak niet zo goed met andere hondjes om kan gaan.

:wink: Die eerste die mij daarvoor als aso verslijt moet ik nog tegen komen; mensen die een praatje maken zijn juist altijd heel positief.

En tuurlijk krijg ik ook wel eens vanuit het niets lelijke reacties, begrijpelijk toch met wat er allemaal aan idioten met zo'n beest rondlopen?
Het maakt mij ook niet uit wat andere ervan vinden ,aan de andere kant zit ik niet ongevraagd op iemands mening te wachten over mijn keuze ,dus als je die wel wilt geven moet je ook accepteren dat ik de mijne ook ventileer :mrgreen:
Wel kan ik mij voorstellen dat mensen sneller bang zijn van sommige honden ,en dat sommige van mijn honden daartoe behoren.
Daar wil ik wel rekeing mee houden :wink:
Maar iemand die geen last van mijn honden heeft hoeft mij ook verder niet met hun mening erover lastig te komen vallen.
Dat kap ik wel direct af ,tenslotte ventileer ik mijn mening ook niet over de smakeloosheid die uit hun keuze blijkt :pffff: tot dat moment tenminste :F:
Laatst gewijzigd door tineke op 08 mei 2011 14:15, 1 keer totaal gewijzigd.
De3staffies
Zeer actief
Mijn ras(sen): American Staffordshire terrier

Ongelezen bericht door De3staffies »

Eerlijk gezegd interesseert het me niks wat andere mensen van mijn honden vind, het zijn mijn honden en ja dus ook mijn verantwoording!! Wat mij wel raakt is dat als mensen langs mij heen lopen, en dan zo vanuit het niks hun begint uit te schelden. Ik bedoel je hoeft ze niet leuk te vinden, maar om dan zo te doen...
Verder vind ik wel dat elke hond, groot of klein, zijn charmes heeft.
Afbeelding

Twinkeltje bedankt!!!
Saschesfloor
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cairn Terrier

Ongelezen bericht door Saschesfloor »

Wel grappig dat deze discussie steeds weer een nieuwe wending krijgt.
Heel eerlijk gezegd vind ik dat als je een Staff neemt, je inderdaad niet moet zeuren over de vooroordelen die aan dat ras hangen. Het is nu eenmaal vaak een bepaald slag mensen wat ermee loopt (en hiermee wil ik niemand voor het hoofd stoten) en die helaas zo'n hond nemen om de verkeerde redenen. Van de week weer een mooi voorbeeld hier in de buurt. Wij zaten heerlijk aan het water, de honden waren lekker aan het zwemmen. Dit was in het losloopgebied. Ineens hoor ik uit de verte een scooter aankomen, wat toch vreemd is op een wandelpad :denken:. Ik kijk, komt daar man + kind in fietskar op de fiets en vrouwlief vrolijk scooterend erachteraan. Er rende een Staff achter de scooter aan, helemaal opgefokt, want ze reed niet zachtjes. Ik hem tegen haar elkaar zeggen, ow nou hier dan ook maar niet (verderop kan je ook je hond laten zwemmen, maar daar was het nogal druk), waarop ik haar hoor zeggen, ja daaaag en gooit de bal voor die hond het water in. Sorry, ik heb mijn honden aangelijnd en we zijn weg gegaan. Misschien was het de liefste hond van de wereld, maar gezien het volk waar hij bij hoorde... Ik neem geen risico, zal het mezelf nooit vergeven als een van mijn beestjes wordt doodgebeten. Terwijl ik Staffies wel leuk vind en zeer zeker super lief voor mensen. Ik vind het oprecht jammer dat dit soort mensen het voor de echte liefhebber van het ras verpesten.

Al met al snap ik de discussie wel die er nu gaande is, nogmaals, het was ook niet mijn keus geweest. Maar ik krijg nog steeds niet de indruk dat Paulala impulsief dat Poedeltje bij haar honden zet. Ik vind het juist bewonderenswaardig dat ze in deze haar eigen gevoel opzij zet en alles zo rustig mogelijk wil laten verlopen en stap voor stap de introductie begeleid. Natuurlijk kan het verschrikkelijk fout gaan, maar ik ga er nog steeds vanuit dat zij haar honden in de loop der jaren wel heeft leren kennen. En als het met een Westie goed gaat, die toch ook het kaas niet van het brood laten eten, waarom zou het voor dit Poedeltje dan anders zijn? Ik hoop van harte dat alles goed gaat en ik ga er ook vanuit, dat zodra er maar tekenen zijn dat het fout gaat, het Poedeltje weer weggaat.
The best and most beautiful things in the world cannot be seen, nor touched, but are felt in the hart.
De3staffies
Zeer actief

Saschesfloor schreef:Wel grappig dat deze discussie steeds weer een nieuwe wending krijgt.
Heel eerlijk gezegd vind ik dat als je een Staff neemt, je inderdaad niet moet zeuren over de vooroordelen die aan dat ras hangen. Het is nu eenmaal vaak een bepaald slag mensen wat ermee loopt (en hiermee wil ik niemand voor het hoofd stoten) en die helaas zo'n hond nemen om de verkeerde redenen. Van de week weer een mooi voorbeeld hier in de buurt. Wij zaten heerlijk aan het water, de honden waren lekker aan het zwemmen. Dit was in het losloopgebied. Ineens hoor ik uit de verte een scooter aankomen, wat toch vreemd is op een wandelpad :denken:. Ik kijk, komt daar man + kind in fietskar op de fiets en vrouwlief vrolijk scooterend erachteraan. Er rende een Staff achter de scooter aan, helemaal opgefokt, want ze reed niet zachtjes. Ik hem tegen haar elkaar zeggen, ow nou hier dan ook maar niet (verderop kan je ook je hond laten zwemmen, maar daar was het nogal druk), waarop ik haar hoor zeggen, ja daaaag en gooit de bal voor die hond het water in. Sorry, ik heb mijn honden aangelijnd en we zijn weg gegaan. Misschien was het de liefste hond van de wereld, maar gezien het volk waar hij bij hoorde... Ik neem geen risico, zal het mezelf nooit vergeven als een van mijn beestjes wordt doodgebeten. Terwijl ik Staffies wel leuk vind en zeer zeker super lief voor mensen. Ik vind het oprecht jammer dat dit soort mensen het voor de echte liefhebber van het ras verpesten.
Waarom eigenlijk niet?? Je kan het toch ook per situatie bekijken? Als je mij tegen zou komen ergens, zijn mijn honden gewoon vast. Dus waarom dan een vooroordeel? Als ik die mensen met die loslopende staff tegen zou komen, zou ik ook bang zijn. En ik snap net zo min als jij dat die mensen zo onverantwoord met hun hond omgaan...
Afbeelding

Twinkeltje bedankt!!!
laeken
Zeer actief

De3staffies schreef:Waarom eigenlijk niet?? Je kan het toch ook per situatie bekijken? Als je mij tegen zou komen ergens, zijn mijn honden gewoon vast. Dus waarom dan een vooroordeel? Als ik die mensen met die loslopende staff tegen zou komen, zou ik ook bang zijn. En ik snap net zo min als jij dat die mensen zo onverantwoord met hun hond omgaan...
Weet je wat het is, je ontkomt niet aan de vooroordelen omdat je deze keuze hebt gemaakt. Toen wij onze reu nog hadden vond mijn familie ook dat wij een "pitbull" hadden. Wel vonden ze de hond zelf heel lief maar dat was het wel. Als ik zei dat hij vocht met andere reuen dan knikte ze wel maar ze begrepen niet wat wij met zo'n soort lullige hond moesten verder. Dus je ontkomt gewoon niet aan de vooroordelen en dat is ook wel logisch als je de keuze maakt om aan je riem een hond te hebben lopen die uitstraalt dat hij andere honden doodmaakt en voor sommige mensen ook nog eens kinderen erbij.

Wil je dat niet dan moet je een labrador nemen. Nette mensen nemen nooit een pitbull. :Q: Klinkt erg maar het is wel waar. In goede wijken met een hoog inkomen en een hoge opleiding heeft niemand dergelijke honden. In wijken met veel werkeloosheid, lage opleidingen en veel sociale woningbouw barst het er werkelijk van. Dat verzin ik niet, dat is een feit. Ik ben echt gek op honden dus ik zou een uitzondering kunnen zijn. Hoge opleiding en toch een pitbull. :engel: Maar ik haak in alle eerlijkheid ook af omdat ik nu meer wil met mijn honden. Ik wil ermee in het park zitten, wandelen met vrienden en ze los laten lopen. Mijn herder is me eigenlijk al te pittig maar die gaat net. :F: Vanaf nu moeten ze nog makkelijker en nog vriendelijker en socialer zijn voor ik ze neem. Ik wil gewoon een makkelijke simpele sociale hond. Hij hoeft niks uit te stralen, niet stoer te zijn en zeker niet verbonden te zijn aan het imago van Gangster Rappers. Ik begrijp heel goed dat er genoeg "echte" liefhebbers zijn. Ben ik zelf ook wel geweest. Maar iedereen weet dat het gros gewoon liefhebber is omdat de naam van het ras pitbull is of omdat het ras op een pitbull lijkt. :wink: Dus eigenlijk moet je dan ook niet zeiken over het imago want dat hele ras is eigenlijk niks anders dan een imago tegenwoordig. Er wordt mee op los gefokt dat het een lieve lust is en niemand let meer ergens anders op dan op kleuren, vlekken en spieren. Marktplaats staat er vol mee en asielen maken ze af omdat ze er massa's tegelijk binnen krijgen. De Tokken verkrachten hun eigen ras zal ik maar zeggen. Als je ergens een dode hond vind is het meestal een pitbull. En als je zegt dat je een fokker bent en je woont in een Vogelaar-wijk dan fok je zeker pitbulls. Geen enkele fokker doet pupjes naar een flatje. Van een pitbullfokker krijg je er in een keer 3 mee. Ja, je krijgt ook Chiwawaa's, chichu's en boomers van die fokkers mee.

Dus de tokken naaien hun eigen honden en draaien ze door alsof het verlepte worsten zijn. Teven worden uitgefokt, gedumpt, weer uitgefokt en daarna verwaarloosd. Dat is het lot van een ras als de pitbull en veel staffords.
Afbeelding
Lizzie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Poedel

Ongelezen bericht door Lizzie. »

laeken schreef: Nette mensen nemen nooit een pitbull. :Q: .
Klopt... die nemen een .............. poedeltje :lol:
Afbeelding
smoekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): JH

Ongelezen bericht door smoekie »

->Chanty<- schreef:
laeken schreef: Nette mensen nemen nooit een pitbull. :Q: .
Klopt... die nemen een .............. poedeltje :lol:
jazeker :smile: :smile: geen erger aso kutvolk als de houders van poedels onder het mom van :smile:
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

:oeps: :smile: :smile: :smile: :cool2:
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
maart
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door maart »

dagmar88 schreef:
Heb zelf een stafford mix met stafford eigenschappen.
En mij hangt het ook aardig de keel uit dan in iedere discussie even mensen moeten komen met een kennelijk (nog) sociale stafford om even duidelijk te maken dat het allemaal 'vooroordelen zijn'.
Ik snap niet dat mensen niet gewoon objectief kunnen kijken. Zou een hoop ellende schelen.

Het ligt 'nogal' gevoelig omdat honden eigenaren hier nou niet bepaald een indicatie zijn voor hoe het in het algemeen gaat, zeker stafford eigenaren niet.
Ga maar eens zoeken hoe veel honden hier de afgelopen tijd gegrepen zijn door een staff/pit type en de baasjes met de handen in de zakken stonden.

mee eens, mijn staff was ook niet sociaal naar andere honden toe. Was toen nog eens 15 maand toen ik hem nam en had vnl in een bench geleefd, met naast hem nog wat staffen, ook in benches.
Met Ds kwam hij overeen (teef en die eist gewoon disciplines, die legt met gemak een kangal op zijn rug denk ik :N: al zal ik dat niet uitproberen :F: ) maar andere honden waren gewoon niet ok :19: Ook geen zin om het tóch uit te proberen 'omdat ie mot overeenkomen met anderen :mep: ' gaat gewoon niet, het zit er gewoon in.
Dat sloot daarom niet uit dat ik geen groepswandelingen kon mee doen, ik nam gewoon mijn voorzorgen en als ik wist dat er iemand meeging met een hond waarop Fez zéker zou reageren, dan bleef ik thuis en wandelde hier.

Dat hij dus niet met andere honden overeenkon, was voor mij geen probleem (al werd het helaas wel zijn dood) en van vooroordelen had ik ook geen last, laat staan dat ik me daar iets van zou aantrekken.
Dat het ras nu nog steeds niet met andere honden overeen kan, ondervind ik nu wél als een probleem en dus neem ik er geen meer. dat (en nog een paar andere dingen :Q: ) maken het namelijk een voor mij geen ras meer waar ik nog tijd en moeite wil insteken.

Wil een ander dat wel, dan is dat volledig zijn keus. Maar steek er dan ook tijd en moeite in en wéét wat je ras inhoudt. Ook de mindere kanten voor de bevolking, want hoe je het ook draait of keert, je moet hedendaags ook rekening houden met elkaar.
De3staffies
Zeer actief

laeken schreef:
De3staffies schreef:Waarom eigenlijk niet?? Je kan het toch ook per situatie bekijken? Als je mij tegen zou komen ergens, zijn mijn honden gewoon vast. Dus waarom dan een vooroordeel? Als ik die mensen met die loslopende staff tegen zou komen, zou ik ook bang zijn. En ik snap net zo min als jij dat die mensen zo onverantwoord met hun hond omgaan...
Weet je wat het is, je ontkomt niet aan de vooroordelen omdat je deze keuze hebt gemaakt. Toen wij onze reu nog hadden vond mijn familie ook dat wij een "pitbull" hadden. Wel vonden ze de hond zelf heel lief maar dat was het wel. Als ik zei dat hij vocht met andere reuen dan knikte ze wel maar ze begrepen niet wat wij met zo'n soort lullige hond moesten verder. Dus je ontkomt gewoon niet aan de vooroordelen en dat is ook wel logisch als je de keuze maakt om aan je riem een hond te hebben lopen die uitstraalt dat hij andere honden doodmaakt en voor sommige mensen ook nog eens kinderen erbij.

Wil je dat niet dan moet je een labrador nemen. Nette mensen nemen nooit een pitbull. :Q: Klinkt erg maar het is wel waar. In goede wijken met een hoog inkomen en een hoge opleiding heeft niemand dergelijke honden. In wijken met veel werkeloosheid, lage opleidingen en veel sociale woningbouw barst het er werkelijk van. Dat verzin ik niet, dat is een feit. Ik ben echt gek op honden dus ik zou een uitzondering kunnen zijn. Hoge opleiding en toch een pitbull. :engel: Maar ik haak in alle eerlijkheid ook af omdat ik nu meer wil met mijn honden. Ik wil ermee in het park zitten, wandelen met vrienden en ze los laten lopen. Mijn herder is me eigenlijk al te pittig maar die gaat net. :F: Vanaf nu moeten ze nog makkelijker en nog vriendelijker en socialer zijn voor ik ze neem. Ik wil gewoon een makkelijke simpele sociale hond. Hij hoeft niks uit te stralen, niet stoer te zijn en zeker niet verbonden te zijn aan het imago van Gangster Rappers. Ik begrijp heel goed dat er genoeg "echte" liefhebbers zijn. Ben ik zelf ook wel geweest. Maar iedereen weet dat het gros gewoon liefhebber is omdat de naam van het ras pitbull is of omdat het ras op een pitbull lijkt. :wink: Dus eigenlijk moet je dan ook niet zeiken over het imago want dat hele ras is eigenlijk niks anders dan een imago tegenwoordig. Er wordt mee op los gefokt dat het een lieve lust is en niemand let meer ergens anders op dan op kleuren, vlekken en spieren. Marktplaats staat er vol mee en asielen maken ze af omdat ze er massa's tegelijk binnen krijgen. De Tokken verkrachten hun eigen ras zal ik maar zeggen. Als je ergens een dode hond vind is het meestal een pitbull. En als je zegt dat je een fokker bent en je woont in een Vogelaar-wijk dan fok je zeker pitbulls. Geen enkele fokker doet pupjes naar een flatje. Van een pitbullfokker krijg je er in een keer 3 mee. Ja, je krijgt ook Chiwawaa's, chichu's en boomers van die fokkers mee.

Dus de tokken naaien hun eigen honden en draaien ze door alsof het verlepte worsten zijn. Teven worden uitgefokt, gedumpt, weer uitgefokt en daarna verwaarloosd. Dat is het lot van een ras als de pitbull en veel staffords.
Ik weet dat ik er niet aan ontkom, maar dat ik het maar normaal moet vinden als stafford eigenaresse vind ik net even iets te ver gaan. Ik heb al eerder gezegd dat het me weinig boeit wat mensen van mijn honden vinden, en dat meen ik ook serieus. Alleen als iemand voordelen heeft over mij omdat ik heb gekozen voor dit geweldige ras, zegt dat meer over hun dan over mij..
Voor de rest snap ik wat je bedoeld, en vind het dan ook vreselijk dat het vaak zo gaat.
Afbeelding

Twinkeltje bedankt!!!
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers

Ongelezen bericht door gonnie »

laeken schreef: Geen enkele fokker doet pupjes naar een flatje.
Ben ik blij dat Bijou haar fokker dat wel heeft gedaan.

Het wil namelijk niks zeggen dat iemand op een flat woont. Ik denk dat mijn honden meer beweging krijgen dan menige andere hond waarvan de baas in een rijtjeshuis woont.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door LongFields »

gonnie schreef:

Het wil namelijk niks zeggen dat iemand op een flat woont. Ik denk dat mijn honden meer beweging krijgen dan menige andere hond waarvan de baas in een rijtjeshuis woont.
Wij hebben zelf ook 2 honden gehad toen we nog in een flat woonden (9 hoog, gallerijflat met lift). De honden hebben hier weinig tot geen last van gehad, hooguit heeft het bij de pup die we daar kregen iets langer geduurd voordat ze zindelijk was, omdat de weg naar het gras wat langer was dan wanneer we op een benedenwoning hadden gezeten toen.
Jeannettebo
Zeer actief

Ongelezen bericht door Jeannettebo »

LongFields schreef:
gonnie schreef:

Wij hebben zelf ook 2 honden gehad toen we nog in een flat woonden (9 hoog, gallerijflat met lift). De honden hebben hier weinig tot geen last van gehad, hooguit heeft het bij de pup die we daar kregen iets langer geduurd voordat ze zindelijk was, omdat de weg naar het gras wat langer was dan wanneer we op een benedenwoning hadden gezeten toen.
hier een reus op een klein flatje, hij lijkt al 3,5 jaar nergens last van te hebben
Afbeelding
laeken
Zeer actief

O gut, lees nu eens door de zinnen heen zeg. :roll: Ik kan er zelf nog wel een paar zinnen uit halen waar iedereen ook meteen weer over kan vallen. Het gaat over de strekking van het verhaal. Ik heb notabene een kruising bouvier op kamers gehad. Dus op een kamertje van 4 bij 4 meter. Hond was 70 cm en dat ging prima. Alsof ik niet weet dat je een prima baas kan zijn op een flat. Het gaat om het idee. Niet om de letterlijke woorden.

Zin om er over te vallen of moeilijk over te doen prima. :wink:
Afbeelding
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers

Ongelezen bericht door gonnie »

Nee hoor, ik viel er niet over. Wilde alleen maar even laten weten dat het soms niks uitmaakt of een hond op een flat of in een rijtjeshuis zit.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
laeken
Zeer actief

gonnie schreef:Nee hoor, ik viel er niet over. Wilde alleen maar even laten weten dat het soms niks uitmaakt of een hond op een flat of in een rijtjeshuis zit.
Natuurlijk maakt dat niks uit. :wink: Hangt voor mij wel van het type hond af. Een staff of een pit daarentegen is uitermate geschikt voor op een flatje. Ideaal bijna :wink:
Afbeelding
Valerie
Zeer actief

Of een hond geschikt is op een flat ligt vooral aan de eigenaar. Wat dat met staffords te maken heeft begrijp ik niet.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”