Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Dag lieve Tom :-(

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

nomo
Zeer actief
Aantal honden: 2

Re: En weer happy en bij ons en duimen nodig.

Ongelezen bericht door nomo »

Hè verdikke, daar zit je nu niet op te wachten. Duimen draaien maar even een tandje harder
HillieS
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising Border Terriër en Schapendoes

Ongelezen bericht door HillieS »

Oeh bah, hopelijk gaat het snel weer beter!
Afbeelding
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Hij eet niks meer uit zijn voerbak maar heeft net wel een heleboel stukjes kip gegeten die ik op de grond moest gooien. In het bakje nee. Uit de hand nee. Maar op de grond gegooid graag en dan een heel bakje vol. Moet niet gekker worden. Hij eet in elk geval weer nu. Pfffff
Nu maar hopen dat hij niet weer gaat overgeven.
Afbeelding
laeken
Zeer actief

Cleva schreef:Ik begrijp dat het herstel nu het belangrijkst is maar daarna moet je ook verder. Maak het niet te dol met de rituelen.
Ik kan heel hard zijn als ik weet dat hij gezond is. Dan leer ik hem dit zo allemaal weer af. Maar nu kan ik dat niet. Hij moet eten want hij moet zijn pillen binnen krijgen en dat moet ook nog op de volle maag. Denk nu dat het de yoghurt is in het bakje wat hij ineens niet wil. Al met al zorgen want hij eet steeds iets slechter. We gaan zien en als hij donderdag nog ziek is gaan we maar weer naar de dierenarts. Ging zo goed de laatste weken maar de laatste dagen merkten we al iets. Hij werd iets minder vrolijk etc.
Afbeelding
Ikke93
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Ikke93 »

Misschien dat hij het bakje is gaan associëren met misselijk zijn? Misschien dat hij met een ander bakje wel wilt eten!
Heel veel sterkte weer voor Tom!
De duimen draaien!
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Hè potver :ugh: je hoopt dat het alleen maar opwaarts gaat, maar hij blijft natuurlijk nog steeds een ernstig zieke hond en daar horen ook dipjes bij.
Nu heel hard hopen dat het slechts een dipje is en niet het begin van een serieuze terugval.
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
Hinke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hatsjoehondje en een geleidehond van vriend

Ongelezen bericht door Hinke »

Sterkte.
Mijnduimen gaan een tandje hoger.
Groetjes van Hinke

En een poot van Basco en Vronie
Marie-Josée
Erelid
Mijn ras(sen): Havanezer

Ongelezen bericht door Marie-Josée »

Tomas eet ook steeds minder goed, ik vermoed door alle toevoegingen in zijn eten.Ik kan me daar wel iets bij voorstellen en geef pillen en druppels nu in een stukje leverworst.
laeken
Zeer actief

Hij eet weer redelijk dus dat is mooi. Uit het bakje en van de vloer en hij is ook weer wat kwieker. Lijkt weer wat beter te gaan. Gelukkig bijna klaar met de ab want daar kan je ook misselijk van worden.
Afbeelding
Branka
moderator
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door Branka »

Ikke93 schreef:Misschien dat hij het bakje is gaan associëren met misselijk zijn? Misschien dat hij met een ander bakje wel wilt eten!
Heel veel sterkte weer voor Tom!
De duimen draaien!
Hier zat ik ook aan te denken. Lijkt me de moeite waard om te proberen.
In ieder geval sterkte met Tom. Hij blijft iedereen gelukkig in goede zin verrassen :ok:
Afbeelding
laeken
Zeer actief

We gebruiken borden en voerbakken door elkaar dus dat is het niet. Als hij honger heeft eet hij. VanMorgen gewoon uit zijn bakje.
Afbeelding
Nakisha
moderator
Mijn ras(sen): Coahuila

Ongelezen bericht door Nakisha »

Goed bezig, laten we duimen dat het herstel doorzet! Zet 'm op Tommy!
Afbeelding
laeken
Zeer actief

Huttenkase koolvis en kip weg geschrokt dus weer een stijgende lijn. Hondje houdt me wel bezig zo. Ben blij dat hij na morgen effe geen ab meer hoeft zodat zijn maag en darmen ook weer gezond kunnen worden. Beestje eet al 5 weken onafgebroken bergen ab en dat kan hem ook misselijk maken denk ik.
Afbeelding
pooh
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwiterse witte herder

Ongelezen bericht door pooh »

laeken schreef:Huttenkase koolvis en kip weg geschrokt dus weer een stijgende lijn. Hondje houdt me wel bezig zo. Ben blij dat hij na morgen effe geen ab meer hoeft zodat zijn maag en darmen ook weer gezond kunnen worden. Beestje eet al 5 weken onafgebroken bergen ab en dat kan hem ook misselijk maken denk ik.

zeker weten. Ga je hem nog aan de probiotica zetten als de AB afgelopen is?
:pop:
laeken
Zeer actief

Hij eet huttenkase en kwark en yoghurt elke dag.
Weet niet of dat nodig is? En hoe geef je dat?
Het gaat trouwens erg op en af met hem. Hoop nu dat stoppen met de ab gaat helpen. Op zich doet hij het best redelijk maar eten gaat erg lastig. Net ontweek hij eten en begon weer te slikken. Misselijk bij alleen de aanblik al.....

Vraag me af of we dit gaan redden zo. Hij zakt heel langzaam weg zegt mijn gevoel. Alle activiteiten zakken weer en eten gaat dus weer zoooo moeizaam. Lijkt alsof alles weer langzaam terug naar af gaat. Als hij maandag weer bagger bloedwaarden heeft en zaken gaan vanaf nu alleen maar achteruit laten we hem binnenkort inslapen. De lol is er een beetje vanaf voor hem. Je ziet zulke grote verschillen tussen zijn goede en slechte dagen dat ik begin te vermoeden dat hij het niet meer aan kan. Bedoel dat zijn lichaam de ziekten niet meer aan kan. Door de klos wormen in zijn longslagader is hij nu steeds snel moe. En dat probleem aanpakken kan weer pas als hij in conditie is en op gewicht met een werkende lever. Deze weg is zoooo lang en het herstel zo wisselend.

Begin dus nu de moed te verliezen :(:
Laatst gewijzigd door laeken op 14 dec 2017 11:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
fenneke
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwitserse witte herder en nu hûn

Ongelezen bericht door fenneke »

Wat verdrietig om te lezen

Sterkte en wijsheid met je besluit :I:
Fenneke en Baloe
Afbeelding
laeken
Zeer actief

Zover zijn we nog niet. Maar ben er wel bang voor. Ik hoop gewoon dat stoppen met de ab weer wat doet. Die arme hond heeft zo gevochten en wij ook. En dan net....sloom en voedsel wijgerend....Net nadat hij in een week gevroten heeft en super goed aan kwam. Dan is zo'n terugval ondraaglijk voor me. Ik kan het slecht aan dit...
Afbeelding
laeken
Zeer actief

Hij krijgt elke dag prednison dus dat kan het niet zijn. Of wordt hij daar ongevoelig voor?
Afbeelding
*Wolf*
Zeer actief

Ongelezen bericht door *Wolf* »

pooh schreef:
laeken schreef:Huttenkase koolvis en kip weg geschrokt dus weer een stijgende lijn. Hondje houdt me wel bezig zo. Ben blij dat hij na morgen effe geen ab meer hoeft zodat zijn maag en darmen ook weer gezond kunnen worden. Beestje eet al 5 weken onafgebroken bergen ab en dat kan hem ook misselijk maken denk ik.

zeker weten. Ga je hem nog aan de probiotica zetten als de AB afgelopen is?
Kun je beter al tijdens de AB-kuur doen. En daarna ook nog een tijdje.
laeken
Zeer actief

Waar zit probiotica in? Hoe geef ik dat?
Afbeelding
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Contacteer:

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Probiotica zijn volgens mij meestal pilletjes of poeders die je bij het eten kunt geven. Pens schijnt ook goed te zijn om de darmflora te herstellen
*Wolf*
Zeer actief

Ongelezen bericht door *Wolf* »

Even snel: zie bijv. hier: https://www.medpets.nl/probiotica+hond/

Of neem probiotica voor menselijk gebruik, neem er wel een van hoge kwaliteit, geen kruidvat-merk of zo.

Lees anders op Barfplaats eens wat over probiotica en het belang ervan bij gebruik van AB.
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

Ach, wat lastig! :-( Dat steeds weer opleven en dan weer een terugval krijgen lijkt mij ook heel zwaar, voor Tom en voor jullie.
Maar het kan zeker dat ze misselijk worden van antibiotica, dus hopelijk was dat het inderdaad en gaat hij toch weer snel beter eten. De duimen draaien hier nog steeds!
laeken
Zeer actief

Hij at net een paar stukjes koolvis en hij is nu klaar met de ab kuur. We hebben maandag een afspraak staan en gaan tot die tijd duimen en hopen dat het de ab was.
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

laeken schreef:Waar zit probiotica in? Hoe geef ik dat?

Ik ga liever voor de mensenmerken wat dat betreft, orthica is één van de betere merken, maar je apotheek weet het vast ook.
AB vaagt ook meteen alles wat goed is weg en dat maakt het verteringsstelsel zeer kwetsbaar, vatbaar voor schimmels en verkeerde bacteriën.
Een mens heeft net zo veel menselijke cellen als bacteriën en microben, verhouding 1 op 1. Dan snap je hoe belangrijk dat evenwicht is.

Geen flesjes yakult of andere suikerzooi, dat is veel te weinig effectief, in engeland mogen dergelijke drankjes de naam probiotica al niet meer dragen.
laeken
Zeer actief

dagmar88 schreef:
laeken schreef:Waar zit probiotica in? Hoe geef ik dat?

Ik ga liever voor de mensenmerken wat dat betreft, orthica is één van de betere merken, maar je apotheek weet het vast ook.
AB vaagt ook meteen alles wat goed is weg en dat maakt het verteringsstelsel zeer kwetsbaar, vatbaar voor schimmels en verkeerde bacteriën.
Een mens heeft net zo veel menselijke cellen als bacteriën en microben, verhouding 1 op 1. Dan snap je hoe belangrijk dat evenwicht is.

Geen flesjes yakult of andere suikerzooi, dat is veel te weinig effectief, in engeland mogen dergelijke drankjes de naam probiotica al niet meer dragen.
Weet je dat ik die net wilde halen morgen :ugh: Loop wel even een winkel binnen waar ze die toestanden hebben. Maandag moet het beter zijn. Hij eet ineens weer kipfilet....maar geen vis meer en geen huttenkase en geen hondenvoer. Ik word dol van dit gedoe..... :U:
Afbeelding
Izzie_Anneke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Izzie_Anneke »

Jee, wat een achtbaan maken jullie door met Tom. Je zou van minder gestoord worden :ugh:
Ik duim toch maar weer door voor betere tijden...
laeken
Zeer actief

Izzie_Anneke schreef:Jee, wat een achtbaan maken jullie door met Tom. Je zou van minder gestoord worden :ugh:
Ik duim toch maar weer door voor betere tijden...
Ja het breekt me ook op. In het dagelijks leven en ik vloog gisteren ook op het forum uit de bocht. Merk dat als hij dan twee weken goed eet en veel gewicht aanzet ik vergeet dat hij ziek is. En als hij dan ineens stopt met eten komt dat weer keihard aan. Balen dit. Maar als het maandag weer petje is met dat bloed stoppen we ermee. Dan is hij terminaal. Zou echt niet weten wat we dan nog kunnen doen. Misschien een leverpunctie met het risico dat hij er in blijft ofzo. Ben er toe in staat.... :ugh:
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

laeken schreef: Weet je dat ik die net wilde halen morgen :ugh: Loop wel even een winkel binnen waar ze die toestanden hebben. Maandag moet het beter zijn. Hij eet ineens weer kipfilet....maar geen vis meer en geen huttenkase en geen hondenvoer. Ik word dol van dit gedoe..... :U:
:(: Achos toch wat een zorgen.

Nu ja, hij krijgt tenminste iets binnen.

Bij Niko heb ik het wel eens erger gemaakt, vandaar. Die flesjes bevatten vaak maar één "strain" en je wilt er veel meer.
Daarbij bevatten ze suiker en glucosestroop, allerhande aroma's (om de met water aangelengde magere melk lekker te maken), de light varianten malitol (kans op diarree), allemaal dingen die heel verkeerd kunnen vallen bij een al gevoelige hond.
Izzie_Anneke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Izzie_Anneke »

Zou het kunnen dat je je grenzen aan het verleggen bent en dat het daarom zo aan je vreet? Dat het ergens toch niet helemaal goed voelt nog, of misschien dat je het gevoel hebt steeds nog iets te moeten doen alleen maar omdat jullie tot nu toe zoveel gedaan hebben? Loslaten is lastiger als je eerst een traject met gevechten achter de rug hebt denk ik.
Tot zo ver mijn psychologie van de koude grond :mrgreen: Dat krijg je als je eigenlijk niet weet wat je moet zeggen om iemand een hart onder de riem te steken...
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”