Maar ik heb dat toch nergens geschreven dus is dat een nee!Scooby schreef:Volgens mij is dat gewoon een vraag van Ranetje?Melanie 74 schreef:ranetje schreef:Zet je dan ook in het contract dat, als de honden iets kunnen betekenen voor het ras, ze een nest moeten krijgen?
Waar lees jij dat dan??
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Loops
Moderator: moderatorteam
-
Melanie 74
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
- Aantal honden: 1
Klopt ScoobyScooby schreef:Volgens mij is dat gewoon een vraag van Ranetje?Melanie 74 schreef:ranetje schreef:Zet je dan ook in het contract dat, als de honden iets kunnen betekenen voor het ras, ze een nest moeten krijgen?
Waar lees jij dat dan??
Ik vraag dat Melanie omdat je de pest in hebt (begrijp ik hoor!) dat honden uit jouw nest die wat kunnen betekenen voor het ras gecastreerd zijn.
Ik vrees overigens dat je de honden dan beter zelf kunt houden
Laatst gewijzigd door ranetje op 24 jul 2006 15:08, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Melanie 74
Wat lees je goed tussen de regels doorranetje schreef:Klopt ScoobyScooby schreef:Volgens mij is dat gewoon een vraag van Ranetje?Melanie 74 schreef:ranetje schreef:Zet je dan ook in het contract dat, als de honden iets kunnen betekenen voor het ras, ze een nest moeten krijgen?
Waar lees jij dat dan??Dank je wel.
Ik vraag dat Melanie omdat je de pest in hebt (begrijp ik hoor!) dat honden uit jouw nest die wat kunnen betekenen voor het ras gesterisliseerd zijn.
Ik vrees overigens dat je de honden dan beter zelf kunt houden
Met dit nestje denken mijn moeder en ik serieus over het volgende. Het teefje komt bij mij en mijn vriend wonen maar blijft op de naam van mijn moeder dat als ze later geschikt blijkt voor een nestje dat ze met haar een nestje kan fokken. Op dit moment ben ik aan het nadenken welke regels en afspraken we op papier hier over moeten zetten.
Op dit moment hebben mijn ouders 8 (volwassen tatra's in huis -> ja ze wonen groot en vrij) het jongste teefje is bijna een jaar en ze is bang dat als ze een teefje (ze hebben op dit moment 10 puppies) zelf houdt dat het teveel wordt voor de oudere honden en bang dat het pupje "stukgespeeld" wordt door de jongste....
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Dat begrijp ikMelanie 74 schreef:Wat lees je goed tussen de regels doorranetje schreef:
Ik vraag dat Melanie omdat je de pest in hebt (begrijp ik hoor!) dat honden uit jouw nest die wat kunnen betekenen voor het ras gecastreerd zijn.
Ik vrees overigens dat je de honden dan beter zelf kunt houden![]()
Met dit nestje denken mijn moeder en ik serieus over het volgende. Het teefje komt bij mij en mijn vriend wonen maar blijft op de naam van mijn moeder dat als ze later geschikt blijkt voor een nestje dat ze met haar een nestje kan fokken. Op dit moment ben ik aan het nadenken welke regels en afspraken we op papier hier over moeten zetten.
Op dit moment hebben mijn ouders 8 (volwassen tatra's in huis -> ja ze wonen groot en vrij) het jongste teefje is bijna een jaar en ze is bang dat als ze een teefje (ze hebben op dit moment 10 puppies) zelf houdt dat het teveel wordt voor de oudere honden en bang dat het pupje "stukgespeeld" wordt door de jongste....
Het is goed dat je daar afspraken over maakt
-
Melanie 74
ranetje schreef:Dat begrijp ikMelanie 74 schreef:Wat lees je goed tussen de regels doorranetje schreef:
Ik vrees overigens dat je de honden dan beter zelf kunt houden![]()
Op dit moment hebben mijn ouders 8 (volwassen tatra's in huis -> ja ze wonen groot en vrij) het jongste teefje is bijna een jaar en ze is bang dat als ze een teefje (ze hebben op dit moment 10 puppies) zelf houdt dat het teveel wordt voor de oudere honden en bang dat het pupje "stukgespeeld" wordt door de jongste....![]()
Het is goed dat je daar afspraken over maakt
Ja ik wil voorkomen dat we het later ergens niet over eens zijn en dan ruzie krijgen, ik bedoel het is wel mijn moeder en ik heb een hele goede band met mijn ouders die wil ik niet op het spel zetten.
Dus zit te bedenken wat er allemaal bij kan komen kijken.
-
Natas.
- Zeer actief
- Contacteer:
Mijn tante (heeft lange tijd Labradors gefokt) heeft dit met een paar pupkopers van teefjes uit haar nesten afgesproken en vastgelegd. Ze had destijds tussen de 4 en 6 honden en vond dat genoeg maar wilde wel graag verder fokken.Melanie 74 schreef: Met dit nestje denken mijn moeder en ik serieus over het volgende. Het teefje komt bij mij en mijn vriend wonen maar blijft op de naam van mijn moeder dat als ze later geschikt blijkt voor een nestje dat ze met haar een nestje kan fokken. Op dit moment ben ik aan het nadenken welke regels en afspraken we op papier hier over moeten zetten.
In grote lijnen hun afspraken :
- pup ging voor zeer laag bedrag naar de pupkoper (meer een symbolisch -bedrag)
- fokker mocht de hond een x-aantal keer per jaar meenemen naar shows op fokkers kosten
- röntgen HD etc. was voor rekening pupkoper evenals entingen of bijkomende medsiche kosten teefje
- teefje mocht niet gecastreerd worden behalve na toestemming fokker
- keuze dekreu was aan fokker
- bij dekking had fokker de beschikking over het loopse teefje
- dekgeld was voor rekening fokker
- tijdens zwangerschap verbleef teefje thuis
- bij problemen rond zwangerschap en/of puppen besliste fokker en kosten voor fokker
- paar dagen voor uitgerekende datum kwam teefje naar fokker om daar haar nest te krijgen en te blijven tot pups 8 weken waren
- eigenaar teefje kon (bijna) zo vaak hij wilde komen om hond te bezoeken
- fokker besloot alles over de pups en nam alle kosten voor rekening
- pups droegen fokkers kennelnaam
- verkoopprijs voor pups waren voor fokker
- over alle overige zaken had pupkoper van teefje alle zeggenschap

- Scooby
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse dog
- Contacteer:
Waarom was het rontgenen op HD dan op kosten van de pupkoper? Het is toch juist de fokker die graag de HD-uitslag wil weten in dat geval?Natas. schreef:In grote lijnen hun afspraken :
- fokker mocht de hond een x-aantal keer per jaar meenemen naar shows op fokkers kosten
- röntgen HD etc. was voor rekening pupkoper evenals entingen of bijkomende medsiche kosten teefje
- bij problemen rond zwangerschap en/of puppen besliste fokker en kosten voor fokker
- paar dagen voor uitgerekende datum kwam teefje naar fokker om daar haar nest te krijgen en te blijven tot pups 8 weken waren
- verkoopprijs voor pups waren voor fokker.
Groetjes, Karen
Duitse doggen 'Uut Sutfene'
-
Melanie 74
Dat was ook mijn gedachtegang.Scooby schreef:Waarom was het rontgenen op HD dan op kosten van de pupkoper? Het is toch juist de fokker die graag de HD-uitslag wil weten in dat geval?Natas. schreef:In grote lijnen hun afspraken :
Ik denk na en ben een beetje tot het volgende gekomen;
dat ik de kosten voor de "normale" verzorging zoals eten, enten, enz. draag. Ik wil zelf wel wat shows lopen, vind ik best leuk en die kosten wil ik ook wel dragen. De evt. dekreu is de uiteindelijke beslissing van mijn moeder (ouders) maar we overleggen vaak al saampjes.
Als het zover is met dekken ga ik mee en de dracht gewoon bij mij en de geboorte en verzorging bij mijn ouders (moet volgens mij want de hond staat ingeschreven op hun adres) plus dat hun alle materialen in huis hebben en de ervaring
Omdat het hun hond is krijgen de puppen hun kennelnaam en zijn de kosten en inkomsten voor hun.
Geloof dat het helemaal niet slecht bedacht is eigenlijk.
- Scooby
- Zeer actief
- Contacteer:
Wat ga je doen met eventuele medische kosten die zouden kunnen komen? Voor wiens rekening zijn die?Melanie 74 schreef:Ik denk na en ben een beetje tot het volgende gekomen;
dat ik de kosten voor de "normale" verzorging zoals eten, enten, enz. draag. Ik wil zelf wel wat shows lopen, vind ik best leuk en die kosten wil ik ook wel dragen. De evt. dekreu is de uiteindelijke beslissing van mijn moeder (ouders) maar we overleggen vaak al saampjes.
Als het zover is met dekken ga ik mee en de dracht gewoon bij mij en de geboorte en verzorging bij mijn ouders (moet volgens mij want de hond staat ingeschreven op hun adres) plus dat hun alle materialen in huis hebben en de ervaring![]()
Omdat het hun hond is krijgen de puppen hun kennelnaam en zijn de kosten en inkomsten voor hun.
Groetjes, Karen
-
Melanie 74
Medische kosten die buiten onderzoeken voor het evt. fokken ontstaan zijn voor onze rekening.
Heuponderzoek en oogonderzoek zijn dan voor mijn ouders de kosten tijdens de loopsheid/dekken en evt. dracht ook. Hun krijgen immers ook de pupprijs.
Of is dat heel raar? Kijk als je zelf een hond neemt heb je ook dierenarts kosten ik mijn ogen valt dat onder de normale verzorging.
Heuponderzoek en oogonderzoek zijn dan voor mijn ouders de kosten tijdens de loopsheid/dekken en evt. dracht ook. Hun krijgen immers ook de pupprijs.
Of is dat heel raar? Kijk als je zelf een hond neemt heb je ook dierenarts kosten ik mijn ogen valt dat onder de normale verzorging.
- Scooby
- Zeer actief
- Contacteer:
Nee, dat vind ik niet raar, maar je had de medische kosten helemaal niet vermeld, vandaar dat ik er naar vroeg.Melanie 74 schreef:Medische kosten die buiten onderzoeken voor het evt. fokken ontstaan zijn voor onze rekening.
Groetjes, Karen
- MonaToetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Boston Terriërs,Engelse Springer Spaniëls & Whippet
- Aantal honden: 6
- Contacteer:
Waarom niet gewoon het teefje loops laten worden en goed oppassen ipv pilletjes of steriliseren?p@tty schreef:Nee ieder half jaar een pilletje of spuitje, een operatietje hier en een ingreepje daar, en dan na al die ellende van ontstoken melkklieren of baarmoederhalzen, pilltjes tegen schijnzwangerschappen, alsnog besluiten om een castratie te doen. Wie praat er dan naar wiens portomonee?yamie schreef:
dat iets kan gebeuren, zegt niet dat het altijd zo is, maar het risico is wel degelijk aanwezig, niks geen bangmakerij, ik zal jou eens uit een droom helpen, een DA praat graag naar zijn portemonnee
Afbeelding verwijderd door moderator ivm foutmelding
~ Vaarwel, mijn mooie meisje! Je bent voor altijd in ons hart! ~
(met dank aan Desi)
(met dank aan Desi)
-
Melanie 74
Voor mij is dat eigenlijk vanzelfsprekendScooby schreef:Nee, dat vind ik niet raar, maar je had de medische kosten helemaal niet vermeld, vandaar dat ik er naar vroeg.Melanie 74 schreef:Medische kosten die buiten onderzoeken voor het evt. fokken ontstaan zijn voor onze rekening.
En Monatoetje het is beter om het hele topic even te lezen dan weet je wat meer wat de TS heeft besloten
- MonaToetje
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik reageerde op PattyMelanie 74 schreef:Voor mij is dat eigenlijk vanzelfsprekendScooby schreef:Nee, dat vind ik niet raar, maar je had de medische kosten helemaal niet vermeld, vandaar dat ik er naar vroeg.Melanie 74 schreef:Medische kosten die buiten onderzoeken voor het evt. fokken ontstaan zijn voor onze rekening.
Of is dat heel raar? Kijk als je zelf een hond neemt heb je ook dierenarts kosten ik mijn ogen valt dat onder de normale verzorging.maar goed dat je het even hebt aangehaald zodat ik echt alles hebt overdacht.
En Monatoetje het is beter om het hele topic even te lezen dan weet je wat meer wat de TS heeft besloten
(met dank aan Desi)
(met dank aan Desi)
- MonaToetje
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik vind ook niet dat een fokker een pupkoper mag verbieden zijn teef te steriliseren/castreren ,mits de teef door de fokker of pupkoper geco-owned wordt .Scooby schreef:Nee, dat vind ik niet raar, maar je had de medische kosten helemaal niet vermeld, vandaar dat ik er naar vroeg.Melanie 74 schreef:Medische kosten die buiten onderzoeken voor het evt. fokken ontstaan zijn voor onze rekening.
(met dank aan Desi)
(met dank aan Desi)
- Scooby
- Zeer actief
- Contacteer:
Een fokker mag natuurlijk de eisen stellen die hij/zij wil. Het is aan de pupkoper om daarmee accoord te gaan of een andere fokker te zoeken. Persoonlijk zou ik geen pup willen van een fokker die mij beperkingen op zou leggen in wat ik wel en niet met mijn hond zou mogen doen.MonaToetje schreef:Ik vind ook niet dat een fokker een pupkoper mag verbieden zijn teef te steriliseren/castreren ,mits de teef door de fokker of pupkoper geco-owned wordt .
Groetjes, Karen
- MonaToetje
- Zeer actief
- Contacteer:
Daar heb je ook gelijk inScooby schreef:Een fokker mag natuurlijk de eisen stellen die hij/zij wil. Het is aan de pupkoper om daarmee accoord te gaan of een andere fokker te zoeken. Persoonlijk zou ik geen pup willen van een fokker die mij beperkingen op zou leggen in wat ik wel en niet met mijn hond zou mogen doen.MonaToetje schreef:Ik vind ook niet dat een fokker een pupkoper mag verbieden zijn teef te steriliseren/castreren ,mits de teef door de fokker of pupkoper geco-owned wordt .
Ik vraag me wel af wat een fokker zal doen als de koper ( heb het niet over co-owner ) echt niet wil fokken . Dan kun je hem tog net zo goed " toestemming " geven om de teef te laten steriliseren
Ik zal ook nooit een pup kopen bij een fokker die mij teveel beperkingen oplegt , en al zeker niet als ik de volle mep heb betaald en de pup alleen op mijn naam staat.
(met dank aan Desi)
(met dank aan Desi)
-
Natas.
- Zeer actief
- Contacteer:
Geen idee.Melanie 74 schreef:Dat was ook mijn gedachtegang.Scooby schreef:Waarom was het rontgenen op HD dan op kosten van de pupkoper? Het is toch juist de fokker die graag de HD-uitslag wil weten in dat geval?Natas. schreef:In grote lijnen hun afspraken :
Ik was al blij dat ik dit lijstje op kon lepelen want dit dateert al van een aardige tijd geleden (door ziekte fokt mijn tante al lange tijd niet meer, ze heeft zelf nog maar 1 hond).
Persoonlijk vind ik de afspraken wel kloppen en volledig.
Hoop in ieder geval dat het je wat heeft geholpen Melanie.

-
Melanie 74
Mijn ouders fokken nu ruim 12 jaar tatra's, op dit moment hebben ze hun 7de nestje.
Ze zijn er serieus mee bezig en doen het uit liefde voor het ras, ze proberen hun steentje aan het ras bij te dragen.
Op deze manier sterft hun lijn gewoon uit
Waar fok je dan voor als fokker??
(Dit is even de andere kant van het verhaal)
Kijk als het nou een groot ras is maar dat is het niet!
Er zijn 7 fokkers die aangesloten zijn bij de rasvereniging.
En als je als aspirant-pupkoper niet eens bent met de eisen dan kun je altijd naar een andere fokker gaan. Het moet ook klikken tussen fokker en pupkoper.
Ze zijn er serieus mee bezig en doen het uit liefde voor het ras, ze proberen hun steentje aan het ras bij te dragen.
Op deze manier sterft hun lijn gewoon uit
(Dit is even de andere kant van het verhaal)
Kijk als het nou een groot ras is maar dat is het niet!
Er zijn 7 fokkers die aangesloten zijn bij de rasvereniging.
En als je als aspirant-pupkoper niet eens bent met de eisen dan kun je altijd naar een andere fokker gaan. Het moet ook klikken tussen fokker en pupkoper.
- Scooby
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik vind het al een heel ander verhaal worden als jouw ouders pup-eigenaren stimuleren om een keer met hun pup te fokken als hij daar geschikt voor is. Maar om nu dingen te verbieden die een eigenaar wel of niet bij zijn hond zou mogen doen, vind ik wat ver gaan. Ik zou dat zelf niet willen als eigenaar. Het is mijn hond en ik beslis wat daarmee gebeurt. Wel zou ik zeker openstaan om mee te werken aan een fokprogramma als mij dat gevraagd zou worden, maar dat vind ik dus een hele andere manier van benaderen. (Daarmee wordt een pup-eigenaar niets verplicht of opgelegd.) Snap je wat ik bedoel?Melanie 74 schreef:Mijn ouders fokken nu ruim 12 jaar tatra's, op dit moment hebben ze hun 7de nestje.
Op deze manier sterft hun lijn gewoon uit![]()
Groetjes, Karen
-
Melanie 74
Ze willen alleen niet dat de hond zomaar gecastreerd wordt, ze staan daar niet achter voor de hond zelf. Je moet dit even los zien van het fokken.
En ze hebben altijd de mensen gevraagd of ze evt. later een nestje willen fokken. Dan krijg je antwoorden van ja en dat ze dat wel zien zitten maar het eind van het liedje is dat ze gecastreerd worden. En overgeplaatst moet worden........
Dat is zo moedeloos! Zeg dan ronduit dat zien we niet zitten. Prima, maar wees dan eerlijk.
Ik begrijp jouw kant ook wel hoor, je koopt JOUW hond.
En ze hebben altijd de mensen gevraagd of ze evt. later een nestje willen fokken. Dan krijg je antwoorden van ja en dat ze dat wel zien zitten maar het eind van het liedje is dat ze gecastreerd worden. En overgeplaatst moet worden........
Dat is zo moedeloos! Zeg dan ronduit dat zien we niet zitten. Prima, maar wees dan eerlijk.
Ik begrijp jouw kant ook wel hoor, je koopt JOUW hond.
-
Melanie 74
-
Melanie 74
Ja maar waarom moet de hond gecastreerd worden ook als je niet wil fokken? Ze staan er gewoon niet achter!MonaToetje schreef:
Ik vraag me wel af wat een fokker zal doen als de koper ( heb het niet over co-owner ) echt niet wil fokken . Dan kun je hem tog net zo goed " toestemming " geven om de teef te laten steriliseren![]()
Ik zal ook nooit een pup kopen bij een fokker die mij teveel beperkingen oplegt , en al zeker niet als ik de volle mep heb betaald en de pup alleen op mijn naam staat.
(Tenzij het medische noodzaak maar als je telefoontje krijgt dat ze de reu maar hebben laten castreren omdat hij zelf op pad ging klopt er iets niet!
- Inge
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Bij Biène worden de medische kosten (enten, röntgenen etc) en het voer betaald door de fokker. Showen doen we niet.Melanie 74 schreef:Dat was ook mijn gedachtegang.Scooby schreef:Waarom was het rontgenen op HD dan op kosten van de pupkoper? Het is toch juist de fokker die graag de HD-uitslag wil weten in dat geval?Natas. schreef:In grote lijnen hun afspraken :
Ik denk na en ben een beetje tot het volgende gekomen;
Als het zover is met dekken ga ik mee en de dracht gewoon bij mij en de geboorte en verzorging bij mijn ouders (moet volgens mij want de hond staat ingeschreven op hun adres) plus dat hun alle materialen in huis hebben en de ervaring![]()
De kosten voor trainen (dus lidmaatschap club) zijn gewoon voor mijn rekening.
Mocht ze ooit een nest krijgen (wat wel de insteek is natuurlijk maar dan zal ze ook qua gezondheid, karakter en werkcapaciteit geschikt moeten zijn) dan zal de uiteindelijk keuze voor de reu door Peter gemaakt worden en zal ze ook bij hem bevallen en de pups grootbrengen.
Daarna zal ze dan op mijn naam overgeschreven worden en zal ik dus officieel haar eigenaresse worden.
Biène heb ik van hem gekregen, heb dus niets hoeven te betalen.
Groetjes Inge

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
- MonaToetje
- Zeer actief
- Contacteer:
Dat bedoel ik dus. Als de hond eenmaal verkocht is heb je er als fokker in principe niks meer over te zeggen , want het is jouw hond niet meer.Inge O schreef:ben ik het helemaal mee eens - daar ben ik ronduit allergisch voor, en pieker er dus ook niet over 'mijn' puppykopers tot wat dan ook te verplichten. in tegendeel, ik zeg hun ook letterlijk dat ik heel graag met hun over vanalles en nog wat overleg en info geef, maar dat het wel de púp is die ze hier kopen, en niet mij er bovenopScooby schreef: Ik vind het al een heel ander verhaal worden als jouw ouders pup-eigenaren stimuleren om een keer met hun pup te fokken als hij daar geschikt voor is. Maar om nu dingen te verbieden die een eigenaar wel of niet bij zijn hond zou mogen doen, vind ik wat ver gaan. Ik zou dat zelf niet willen als eigenaar. Het is mijn hond en ik beslis wat daarmee gebeurt. Wel zou ik zeker openstaan om mee te werken aan een fokprogramma als mij dat gevraagd zou worden, maar dat vind ik dus een hele andere manier van benaderen. (Daarmee wordt een pup-eigenaar niets verplicht of opgelegd.) Snap je wat ik bedoel?.
kijk, daar zeg je het nou net : ZIJ (= je ouders) staan daar niet achter - prima hoor, laat hun dat dan ook netjes nooit doen bij HUN honden - maar verkochte puppen zijn van iemand anders.melanie 74 schreef:Ja maar waarom moet de hond gecastreerd worden ook als je niet wil fokken? Ze staan er gewoon niet achter!
(met dank aan Desi)
(met dank aan Desi)
- Scooby
- Zeer actief
- Contacteer:
Hoi Inge,Inge schreef:Bij Biène worden de medische kosten (enten, röntgenen etc) en het voer betaald door de fokker. Showen doen we niet.
De kosten voor trainen (dus lidmaatschap club) zijn gewoon voor mijn rekening.
Mocht ze ooit een nest krijgen (wat wel de insteek is natuurlijk maar dan zal ze ook qua gezondheid, karakter en werkcapaciteit geschikt moeten zijn) dan zal de uiteindelijk keuze voor de reu door Peter gemaakt worden en zal ze ook bij hem bevallen en de pups grootbrengen.
Daarna zal ze dan op mijn naam overgeschreven worden en zal ik dus officieel haar eigenaresse worden.![]()
Biène heb ik van hem gekregen, heb dus niets hoeven te betalen.
En als Biène nu ziek wordt of iets dergelijks? Wie betaalt die medische kosten dan?
Groetjes, Karen
- Scooby
- Zeer actief
- Contacteer:
Tenzij je zulke afspraken dus vast laat leggen in een contract.MonaToetje schreef:Dat bedoel ik dus. Als de hond eenmaal verkocht is heb je er als fokker in principe niks meer over te zeggen , want het is jouw hond niet meer.
Groetjes, Karen
- Scooby
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik weet het, maar zo zou een fokker nog enigszins zijn 'verplichtingen' op kunnen leggen aan een pupkoper.Inge O schreef:zo'n contract is waardeloos als het puntje bij het paaltje komt : als eigenaar (dus hond op jouw naam) heb je gewoon het volledige 'beschikkingsrecht' over jouw 'eigendom'.Scooby schreef:Tenzij je zulke afspraken dus vast laat leggen in een contract.MonaToetje schreef:Dat bedoel ik dus. Als de hond eenmaal verkocht is heb je er als fokker in principe niks meer over te zeggen , want het is jouw hond niet meer.
Groetjes, Karen
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
maar ik zie het probleem niet, als mensen een pup onder die voorwaarden willen kopen is het toch prima? Je weet het vooraf dus je weet waarvoor je tekent (ook al is het in de praktijk anders wat Inge O. al zei)

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- Scooby
- Zeer actief
- Contacteer:
Inderdaad, daar kun je als pupkoper dus voor kiezen of niet.malinois schreef:maar ik zie het probleem niet, als mensen een pup onder die voorwaarden willen kopen is het toch prima? Je weet het vooraf dus je weet waarvoor je tekent (ook al is het in de praktijk anders wat Inge O. al zei)
Groetjes, Karen