Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Simba is er slecht aan toe

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Simbake schreef:Ik ben kapot. Heb al dagen bijna nie geslapen, en vannacht was het ergste. Ze is al van vier uur deze morgen aan het piepen, en heeft last van de tepels. (waarschijnlijk jeukt het daar ook van het scheren voor de operatie). Doe is misschien verkeerd door haar constant te wrijven, ik denk dat ze daar rustiger van wordt. Of laat ik ze beter doen?Ze heeft de laatste uren nu wel wat rustiger geweest, maar nu is ze weer aant piepen. Dat gaat door merg en been. Ik hoop dat dit aan de schijndracht ligt en dat ze geen pijn heeft. Wacht effi, ze staat op....
Ze is een plaske gaan doen, maar heeft tot hier toe nog geen grote boodschap gedaan. Maar ze loopt nu precies om te drukken en draait soms rondjes. Misschien een suppootje insteken ofzo? Ze staat sinds vannacht wel al steviger op haar poten. Ze wiebelt wel nog, en valt soms nog op haar poep, maar toch niet meer zoals daarvoor.
Haar temperatuur is ok. Ik heb gelukkig de medicatie ook kunnen toedienen. En ze is veel minder agressief dan gisteren.

En ze heeft ondertussen grote boodschap gedaan. Het heeft wel een dik kwartier geduurd eer ze klaar was.
Gelukkig heeft ze geplast en gepoept :ok:

Maar ik vertrouw het ook echt niet.... dat piepen enzo.
Dat jeuken veroorzaakt door het scheren, daar gaan ze echt niet zo van piepen.

Ik zou ook nog een andere dierenarts raadplegen.
Wat zegt je eigen dierenarts er nu precies van?
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
Simbake
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Simbake »

M@ri@nne schreef:
Simbake schreef:Ik ben kapot. Heb al dagen bijna nie geslapen, en vannacht was het ergste. Ze is al van vier uur deze morgen aan het piepen, en heeft last van de tepels. (waarschijnlijk jeukt het daar ook van het scheren voor de operatie). Doe is misschien verkeerd door haar constant te wrijven, ik denk dat ze daar rustiger van wordt. Of laat ik ze beter doen?Ze heeft de laatste uren nu wel wat rustiger geweest, maar nu is ze weer aant piepen. Dat gaat door merg en been. Ik hoop dat dit aan de schijndracht ligt en dat ze geen pijn heeft. Wacht effi, ze staat op....
Ze is een plaske gaan doen, maar heeft tot hier toe nog geen grote boodschap gedaan. Maar ze loopt nu precies om te drukken en draait soms rondjes. Misschien een suppootje insteken ofzo? Ze staat sinds vannacht wel al steviger op haar poten. Ze wiebelt wel nog, en valt soms nog op haar poep, maar toch niet meer zoals daarvoor.
Haar temperatuur is ok. Ik heb gelukkig de medicatie ook kunnen toedienen. En ze is veel minder agressief dan gisteren.

En ze heeft ondertussen grote boodschap gedaan. Het heeft wel een dik kwartier geduurd eer ze klaar was.
Waarom laat je niet een andere da naar haar kijken? :19:

ze zijn in die dierenkliniek met 3 dierenartsen die haar de laatste dagen behandelt hebben. Normaal zou dat voldoende zijn? Maar als er nu nog iets is, breng ik haar niet naar de dierenkliniek. Ze heeft al genoeg stress gehad om weeral eens in de auto te moeten. Dan laat ik een gewone dierenarts aan huis komen. Maar het gaat al stukken beter ondertussen. Alleen piept ze nog veel (momenteel is ze rustig en aan het slapen, zou ik beter ook eens doen :slaap: ) en loopt ze nog raar gezakt door haar achterpoten, maar toch niet meer zoals gister, want dan kon ze geen 2 stappen zetten zonder om te vallen. Ze eet en drink nog steeds, al moet ik het eten nog steeds geven (drinken doet ze al alleen).
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door LongFields »

Ondanks dat het beter lijkt te gaan nu, zou ik geen genoegen nemen met de conditie waarin ze zich nu bevindt denk ik.
Je zal misschien zelf een stuk rustiger worden en beter kunnen slapen als je een andere dierenarts hebt laten kijken naar haar.
Dat het voor Simba te veel stress oplevert om naar de kliniek te gaan kan ik me heel goed voorstellen, maar je schrijft zelf al dat er dierenartsen zijn die aan huis komen, dus dat is dan een goed alternatief toch?
Sterkte er verder mee.
Jacky
Zeer actief
Mijn ras(sen): retrievers
Contacteer:

Ongelezen bericht door Jacky »

andere DA, is al vaak gemeld, maar ik zou het ook doen. Baat het niet, dan schaat het niet.
Afbeelding

Odin 2001-2013
Ivan 2001
Caro.
Zeer actief
Contacteer:

Als ze nu aan het opknappen is (gelukkig!!!) zou ik dus wel verder onderzoek laten doen wat er nu precies met haar aan de hand is, want dit is natuurlijk geen normale reactie op een narcose/operatie en ze had dat doorzakken en evenwichtsprobleem toch ook al voor de operatie?
Afbeelding
A good dog never dies...

Simbake
Vaste gebruiker

Ze is toch een beetje gestopt met dat piepen en hijgen (ik denk schijndracht, want de tepels staan dik). Ze heeft deze namiddag enkele uurtjes rustig geslapen. Ze heeft daarstraks ook hier voor de deur wat meegewandelt aan de lijn. Haar evenwicht is terug!!!!! Ze wiebelt toch nog een beetje, maar ze valt niet meer zoveel en loopt redelijk recht mee. Haar oog is terug ok (de laatste weken zag je constant het rood van het oog en hangde haar vel losser.Haar kop staat een beetje hoger nu (maar nog niet helemaal ok) en die rare tics in haar kop en lichaam zijn ook al weg. Kwam dit nu door haar traag werkende schildklier en had ze toch een hersenvliesontsteking? Ze neemt voor allebei medicatie. Eten doet ze wel, maar hele kleine beetjes, enkele keren per dag.
Ik ben zo blij dat ze nog bij mij is, maar ik hou nog steeds mijn hart vast. Elke kick ze geeft, schiet is recht uit de zetel om te zien wat er is. Haar temperatuur is sinds gisteren tussen de 38°c en 39°c geweest, dus normaal.

Nu ligt ze weer te ronken in haar nest. :slaap:
Simbake
Vaste gebruiker

Inge O schreef:hebben ze nu tegelijkertijd met het wegnemen van de baarmoeder ook haar oren nagekeken en behandeld, want daar zat het allereerste probleem toch?

hoe vervelend haar symptomen ook lijken, als er beterschap inzit (wat ik jouw laatste berichtjes meen te lezen), én ze krijgt de nodige medicatie, denk ik - relistisch gezien :19: - dat op dit ogenblik geen enkele da veel aan de situatie zou kunnen veranderen.

een hond met ernstige evenwichtsstoornissen, die daarbij ook nog eens een zware buikoperatie moet ondergaan, op het moment dat ze schijndrachtig is nota bene - die kan onmogelijk even snel en probleemloos herstellen als een 'normale' hond. als ze de eerste dagen al pijn hebben (wat hun sowieso al gedeeltelijk belet om normaal te bewegen) maar daar komen nog eens zware evenwichtsstoornissen bij, dan vind ik het niet eens zo abnormaal dat ze heel erg tegenzin heeft om te bewegen. die evenwichtsstoornissen waren er al, die zijn niet na de operatie gekomen, maar die maken haar nu wel extra onzeker, nu ze ook pijn heeft.

dat ze moeilijker mest maakt past daar ook wel in : duurt toch altijd al eventjes, na een operatie, maar daarbij heeft zij én buikpijn als ze gaat persen, én valt ze waarschijnlijk bijna om, dat moet heel moeilijk zijn om dan normaal te kunnen gaan zitten voor een drolletje.

naar welke kliniek ga je trouwens?
De Bosdreef in Moerbeke
Caro.
Zeer actief
Contacteer:

Simbake schreef:Ze is toch een beetje gestopt met dat piepen en hijgen (ik denk schijndracht, want de tepels staan dik). Ze heeft deze namiddag enkele uurtjes rustig geslapen. Ze heeft daarstraks ook hier voor de deur wat meegewandelt aan de lijn. Haar evenwicht is terug!!!!! Ze wiebelt toch nog een beetje, maar ze valt niet meer zoveel en loopt redelijk recht mee. Haar oog is terug ok (de laatste weken zag je constant het rood van het oog en hangde haar vel losser.Haar kop staat een beetje hoger nu (maar nog niet helemaal ok) en die rare tics in haar kop en lichaam zijn ook al weg. Kwam dit nu door haar traag werkende schildklier en had ze toch een hersenvliesontsteking? Ze neemt voor allebei medicatie. Eten doet ze wel, maar hele kleine beetjes, enkele keren per dag.
Ik ben zo blij dat ze nog bij mij is, maar ik hou nog steeds mijn hart vast. Elke kick ze geeft, schiet is recht uit de zetel om te zien wat er is. Haar temperatuur is sinds gisteren tussen de 38°c en 39°c geweest, dus normaal.

Dat zijn de betere berichten :ok: :ok:
Om na te gaan of het de schildklier is of niet, kan er makkelijk een bloedtest gedaan worden en als je straks de medicatie afbouwt voor de hersenvliesontsteking kan er goed gekeken worden of de schildklier (mede)oorzaak van de ellende was.
Al klinken evenwichtsstoornissen me niet heel bekent in de oren als gevolg van een slecht werkende schildklier :denken:

Eventueel kan je nog iets geven tegen de schijnzwangerschap? Kan je even overleggen met je dierenarts of dat samen kan met de huidige medicatie.

Sterkte nog!!
Afbeelding
A good dog never dies...

Simbake
Vaste gebruiker

Simba is nu veel beter dan gisteren ze loopt bijna terug normaal (wel nog op het gemakske), haar totale houding is veel verbeterd, ze is meer geinteresseerd in haar omgeving. Alleen piept ze nog geregeld, en likt ze aan haar tepels. Gelukkig kan ze door de dikke tepels niet aan haar wond van de operatie. De da zei deze morgen om haar geen galastop hiervoor te geven, want ze neemt voor de moment medicatie genoeg. Haar afleiding bezorgen en enkele keren een klein stukje gaan wandelen zou de schijndracht toch langzaam moeten afnemen.
Maar ik ben al veel geruster nu....Haar eetlust begint stillekes terug te komen en ik ben met haar zopas een klein stukje gaan wandelen. Ze heeft me daarjuist veel likjes gegeven toen ik een koud washandje tegen haar buikje hield. Dat was weken geleden...

Iedereen bedankt voor de steun en vele tips!!

Een dikke poot van Simba

[/img]
Gonny
Zeer actief

Ongelezen bericht door Gonny »

Simbake schreef:Simba is nu veel beter dan gisteren ze loopt bijna terug normaal (wel nog op het gemakske), haar totale houding is veel verbeterd, ze is meer geinteresseerd in haar omgeving. Alleen piept ze nog geregeld, en likt ze aan haar tepels. Gelukkig kan ze door de dikke tepels niet aan haar wond van de operatie. De da zei deze morgen om haar geen galastop hiervoor te geven, want ze neemt voor de moment medicatie genoeg. Haar afleiding bezorgen en enkele keren een klein stukje gaan wandelen zou de schijndracht toch langzaam moeten afnemen.
Maar ik ben al veel geruster nu....Haar eetlust begint stillekes terug te komen en ik ben met haar zopas een klein stukje gaan wandelen. Ze heeft me daarjuist veel likjes gegeven toen ik een koud washandje tegen haar buikje hield. Dat was weken geleden...

Iedereen bedankt voor de steun en vele tips!!

Een dikke poot van Simba

[/img]
:ok:
Afbeelding
Simbake
Vaste gebruiker

Stang schreef:
Simbake schreef:Ze is toch een beetje gestopt met dat piepen en hijgen (ik denk schijndracht, want de tepels staan dik). Ze heeft deze namiddag enkele uurtjes rustig geslapen. Ze heeft daarstraks ook hier voor de deur wat meegewandelt aan de lijn. Haar evenwicht is terug!!!!! Ze wiebelt toch nog een beetje, maar ze valt niet meer zoveel en loopt redelijk recht mee. Haar oog is terug ok (de laatste weken zag je constant het rood van het oog en hangde haar vel losser.Haar kop staat een beetje hoger nu (maar nog niet helemaal ok) en die rare tics in haar kop en lichaam zijn ook al weg. Kwam dit nu door haar traag werkende schildklier en had ze toch een hersenvliesontsteking? Ze neemt voor allebei medicatie. Eten doet ze wel, maar hele kleine beetjes, enkele keren per dag.

Dat zijn de betere berichten :ok: :ok:
Om na te gaan of het de schildklier is of niet, kan er makkelijk een bloedtest gedaan worden en als je straks de medicatie afbouwt voor de hersenvliesontsteking kan er goed gekeken worden of de schildklier (mede)oorzaak van de ellende was.
Al klinken evenwichtsstoornissen me niet heel bekent in de oren als gevolg van een slecht werkende schildklier :denken:

Eventueel kan je nog iets geven tegen de schijnzwangerschap? Kan je even overleggen met je dierenarts of dat samen kan met de huidige medicatie.

Sterkte nog!!
Ze hebben al 2 keer hiervoor een bloedtest gedaan (met een week tussen), en 2 keer was de schildklier te traag. Hiervoor neemt ze ondertussen al Forthyron.
Maxensammie
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Maxensammie »

Fijn dat het weer langzaam de goede richting op gaat, rustig an nog maar en goed opletten, beterschap!

Je vraag w.b. de schildklier; onze BD Max heeft het sinds 2 jaar aan zijn schildklier en heeft hier 2 maal daags medicatie voor.
Max heeft daar nooit zulke reakties op gehad. Hij dronk alleen veel en achteraf gezien was hij ook wat minder actief. Dit merkte we pas toen het ontdekt was en hij medicatie kreeg, hij was toen meer levendig.
Dus dat waren eigenlijk de enige symptonen....

Groetjes Karin en een kusje voor je doggie!
Caro.
Zeer actief
Contacteer:

Dat is een goed bericht zeg :ok: :ok:
Afbeelding
A good dog never dies...

LongFields
Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Goed nieuws voor Simba, fijn hoor! :ok:
son-pei
Zeer actief
Mijn ras(sen): Sharpei en Finse Lappenhond
Contacteer:

Ongelezen bericht door son-pei »

Dat is goed nieuws zeg, die komt er wel :ok:
Hoe gaat het met haar oren nu? Het zou best kunnen dat ze die hardnekkige oorontsteking heeft opgelopen doordat haar schildklier niet goed is en dat die oorontsteking weer hersenvliesontsteking heeft veroorzaakt :19:
nogmaals veel sterkte en ik hoop dat ze nu snel weer verder zal opknappen!
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

He,wat fijn dat het beter gaat :ok: :ok:
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Femia
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Femia »

Fijn dat het iets beter gaat :ok: :ok: :ok:
Beterschap en knuffels voor Simba!
Afbeelding
Charlotte*
Zeer actief

Ongelezen bericht door Charlotte* »

Kan het geen middenoor onsteking zijn??

Een hond van een klant van mij heeft dat namelijk gehad en die viel ook elke keer om. Het schijnt dat daar het evenwichts orgaan zit.
Ook liep ze met een scheve of laag hangende kop.

Veel sterkte ermee en hopelijk is ze binnenkort weer helemaal de oude!
Groetjes van Charlotte
Afbeelding
Hanneke2
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

Fijn dat het een beetje beter gaat!

Wat het piepen betreft (beetje te late reactie, sorry), dat is vaak een 'normaal' bijverschijnsel van morfine.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
Simbake
Vaste gebruiker

Oh dat eeuwig gepiep van haar gaat door merg en been. Deze nacht heeft ze weer uren liggen piepen, hijgen en likken aan haar tepels, dat is daar al een beetje rood uitgeslagen . Haar kraag aandoen was geen optie voor haar, heb ik 1 keer geprobeert, maar dat vond ze niet zo leuk. Dan maar een t-shirt, na 5 minuten was die natuurlijk al uit. En ik wou slapen, het was weeral half 3 's nachts. Dan met koude washandjes, dat hielp voor 2 minuten. Dan terug t-shirt geprobeert, want ik wou haar anders niet alleen laten omdat ik schrik had dat ze uiteindelijk toch aan die operatiewond kon komen. Dan is ze gelukkig rustiger geworden, en heeft ze geslapen tot deze morgen. Nu ligt ze weeral te piepen, dan 5 minuten rustig dan weer piepen. De da zei zopas aan telefoon om zeker die t-shirt aan te houden, wat ze gelukkig toch toelaat. Ik mocht aan de rode plekjes inotyolzalf doen, maar daar heeft ze precies nog meer last van (help normaal tegen jeuk). Als het morgen niet beter is, dan mag ik galastop gaan halen. Als het echt niet anders kan. Voor de rest eet ze, drinkt ze en gaat ze buiten een plasje doen. Haar evenwicht is ok, maar toch wiebelt ze soms nog. Ik vind het zo verschrikkelijk voor haar, eerst zo ziek zijn, en dan die schijndracht erboven op, terwijl je aan het bekomen bent voor een operatie :(
Simbake
Vaste gebruiker

Hanneke2 schreef:Fijn dat het een beetje beter gaat!

Wat het piepen betreft (beetje te late reactie, sorry), dat is vaak een 'normaal' bijverschijnsel van morfine.
Maar ze is al 3 dagen gestopt met morfine. En ze maakt tegenwoordig zo'n raar ronkelend geluidje dat ze vroeger nooit niet deed. Precies een fluitje waar niet op doorgeblazen wordt. Herkent iemand dit?
Caro.
Zeer actief
Contacteer:

Nee ik ken het niet :19:
Kaya was ook vaak schijndrachtig en is in november ook geopereerd, maar zij heeft bij geen van tweeen zo gepiept :denken:

Ziet de dierenarts haar nog voor controle? Ik zou morgen haar meenemen naar de dierenarts zodat hij haar nog even goed kan nakijken.
Afbeelding
A good dog never dies...

LongFields
Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Nog een t-shirt tip voor je, die bij de hond van mijn ouders na een operatie heel goed hielp tegen het uittrekken ervan:

In plaats van 1 t-shirt, gebruik je er 2 waarbij je er eentje met de kop door de halsopening en voorpoten door mouwen heen doet en eentje precies andersom, met de staart door de halsopening en met de achterpoten door de mouwen. Wij maakten altijd de onderkant (zoom) vast door middel van knopen erin te maken, en als je dat bij beide t-shirts doet krijgen ze deze over het algemeen niet meer uit.

Dat ze nog steeds piept vind ik wel wat vreemd. Sluit me verder aan bij Caroline hierboven.
Simbake
Vaste gebruiker

LongFields schreef:Nog een t-shirt tip voor je, die bij de hond van mijn ouders na een operatie heel goed hielp tegen het uittrekken ervan:

In plaats van 1 t-shirt, gebruik je er 2 waarbij je er eentje met de kop door de halsopening en voorpoten door mouwen heen doet en eentje precies andersom, met de staart door de halsopening en met de achterpoten door de mouwen. Wij maakten altijd de onderkant (zoom) vast door middel van knopen erin te maken, en als je dat bij beide t-shirts doet krijgen ze deze over het algemeen niet meer uit.

Dat ze nog steeds piept vind ik wel wat vreemd. Sluit me verder aan bij Caroline hierboven.
Ze piept bijna constant, en dan likt ze als bezeten haar tepels. Vroeger was dat ook soms dagen achtereen, maar dan lette ik daar zo niet op, omdat ze veel buiten zat. Nu zit ik al dagen bij haar te waken. Als het morgen niet beter is laat ik de dierenarts van hier aan huis komen. Terug in de auto om mee te gaan naar dierenkliniek zie ik nu echt niet zitten. Ze heeft al genoeg meegemaakt de laatste tijd.
mitmig
Zeer actief
Mijn ras(sen): Drie dwergpinschers en twee Thaise 'soidogs'
Aantal honden: 5
Contacteer:

Ongelezen bericht door mitmig »

Hoe is het met Simbake?

Edit: Sorry, zie nu pas dat er nieuwe topic is geopend! :19:
Groetjes, Monique

Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”